Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Arhiva de stiri si articole de presa - Focsani

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul VRANCEA
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Lun 20 Iul 2009 14:55:04    Titlul subiectului: 1999-02-19 114300

Un articol mai vechi care reprezinta insa o situatie general valabila pentru Romania pentru inceputurile afacerilor maxi-taxi: suprapunere direct peste traseele operatorilor traditionali, fara a se respecta vreo lege, nerespectari de orare, circulatie dupa bunul plac, doar cursele "bune" etc:

http://www.ziaruldeiasi.ro/local/focsani/soferilor-ijtl-li-s-au-pus-dubitele-maxi-taxi-in-git~nino7

"ziaruldeiasi.ro » LOCAL » FOCSANI

Soferilor IJTL li s-au pus dubitele maxi-taxi in git
Data publicarii: 19/02/1999

Soferii SC Transport Public SA au declarat, de la primele ore ale diminetii, o greva pe care au declarat-o spontana. Ei au cerut primarului sa interzica dubitelor maxi-taxi sa mai circule pe traseele IJTL-ului. Dupa parlamentarile de rigoare, de la Primarie, soferii au scos autobuzele in strada dupa ora 14.00, incetind greva.

Situatia inregistrata ieri este una rar intilnita. Angajatii unei companii ce detine monopolul pe piata intra in greva pentru ca, este clar, nu le convine sa existe concurenta.

Cei mai afectati de greva de ieri, neanuntata, sint cetatenii orasului, care s-au vazut in imposibilitatea de a ajunge la timp unde le cereau interesele personale. Greva declansata de soferi este practic ilegala, iar sindicatul din SC Transport Public sustine ca nu a fost implicat in declansarea acesteia.

Operatorii maxi-taxi sustin ca daca ar fi stiut de declansarea grevei, ar fi putut face fata singuri fluentei de calatori.

De la primele ore ale diminetii, soferii angajati la SC Transport Public SA au intrat ieri intr-o greva spontana. Ei au refuzat sa mai iasa pe trasee, acuzind ca Primaria nu utilizeaza toate mijloacele legale pentru a scoate din circulatie dubitele maxi-taxi. Ion Tudose, sofer la intreprinderea Primariei, ne-a declarat ca aceasta greva va continua pina vor disparea de pe trasee maxi-taxi-urile.

Dubitele particularilor, umplute la refuz

Pusa in fata faptului implinit, populatia a umplut pina la refuz dubitele transportatorilor particulari, care nu au facut fata fluentei de calatori. Fie ca mergeau la serviciu sau la scoala, cei intervievati de reporterii "Monitorului" au spus ca nu stiau nimic despre greva. "Cind am vrut sa merg la serviciu, m-am trezit ca nu circula autobuzele. Ii inteleg pe soferi ca sint nemultumiti, dar trebuia sa anunte greva din timp. Noi, practic, am fost lasati balta, chiar daca am platit abonamentele", afirma Maria Ionita, 39 de ani, muncitoare.

Calatorii, nemultumiti

Situatia tinde sa se complice, daca tinem cont ca o parte din platforma industriala Sud lucreaza in doua schimburi, iar ora de plecare acasa este tirzie. Pentru acesti muncitori erau organizate asa-zisele "conventii" care, de asemenea, in eventualitatea ca greva ar fi continuat, nu ar fi circulat. "Nu stiam nimic de greva. Eu nu lucrez, dar sotia este in schimbul doi si, in cazul asta, trebuie sa merg sa o iau de la fabrica cind iese din tura. Trebuie neaparat ca Primaria sa ajunga la o intelegere cu cei de la maxi-taxi", ne-a declarat C. Vasile, unul dintre trecatori.

Soferii de maxi-taxi s-au vazut nevoiti sa circule cu masinile arhipline. O parte a celor care trebuiau sa ajunga la serviciu au mers la un moment dat chiar pe mijlocul blevardului. "Lumea a dat navala la noi cind a vazut ca nu circula autobuzele. Unii mergeau chiar pe mijlocul bulevardului. Autobuzele nu au mers chiar de la prima ora, asa ca noi am avut masinile pline ochi tot timpul", ne-a spus unul dintre soferii de maxi-taxi.

Directorul zice ca n-a stiut de greva

In jurul orei 9.00, la sediul SC Transport Public a avut loc o sedinta la care au participat directorul societatii, Ionel Boc, liderul de sindicat Gigi Urse si primarul Nicolae Latcan, alaturi de o parte a grevistilor. Reporterii "Monitorului" au incercat sa participe la aceasta intilnire, dar accesul in intreprindere le-a fost interzis de care un grup de soferi. Ulterior, dupa plecarea primarului, Ionel Boc si liderii sindicali au organizat o conferinta de presa ad-hoc. Directorul societatii s-a delimitat, la nivelul declaratiilor de presa, de actiunea grevistilor. "N-am stiut ca salariatii vor sa intre in greva. Am fost anuntat la ora cinci dimineata ca soferii mei au refuzat sa iasa pe traseu. Tot ce pot sa spun este ca salariatii sint stapini pe decizia lor", este de parere Ionel Boc.

"Sa se liciteze traseele"

Referindu-se la motivul care i-a determinat pe soferi sa intre in greva, directorul Transportului Public a declarat: "Noi trebuie sa gasim solutii pentru intrarea in legalitate a maxi-taximetristilor. Nu pot sa fiu impotriva acestora, daca intra in legalitate. Insa, la nivelul salariatilor nostri exista teama ca particularii vor pune mina pe toate traseele noastre, fiindca acum se face taximetrie cu maxi-taxi. Cred ca o solutie ar fi sa licitam traseele. Iar daca noi sintem mai slabi, ne vom retrage. Daca nu, nu. Alta solutie care a venit de la Primarie este subventionarea pentru achizitionarea a cinci microbuze in acest an".

Liderii sindicatului n-au stiut nici ei

Vicepresedintele sindicatului din cadrul SC Transport Public SA, Dan Dupont, a atras atentia asupra activitatii sociale pe care societatea o desfasoara pe teritoriul municipiului Focsani. "Maxi-taximetristii lucreaza doar pe principii economice, nu fac protectie sociala, nu transporta handicapati, pensionari, elevi. Ei isi permit sa ne faca concurenta neloiala, datorita faptului ca fac evaziune fiscala. Tocmai din acest motiv au preturi mai mici decit ale noastre".

Gigi Urse, liderul de sindicat, sustine ca a fost luat pe nepregatite de actiunea soferilor.

"Eu sint in concediu. Nu sindicatul a pornit acest conflict, ci salariatii, oamenii muncii care nu mai suporta ce se intimpla in Focsani. Organele in drept nu aplica hotarirea C.L. 65/'98 si acest lucru dauneaza societatii noastre. Nu avem revendicari sindicale, nu vrem salarii marite, vrem doar ca Primaria sa reglementeze problema cu maxi-taxi. Ne intrebam de ce nu se poate opri activitatea de maxi-taxi in Focsani. Oare nu exista organe de drept care sa apere legea in Focsani? Nu sintem impotriva concurentei, dar aceasta sa fie loiala. Pe un traseu nu pot functiona doi operatori de transport public, asta sa fie clar", a declarat Gigi Urse. Liderul de sindicat i-a mai acuzat pe operatorii particulari ca lucreaza doar la orele de virf, apoi se retrag.

Patronii de maxi-taxi spun ca vor circula oricum

Patronii societatilor de maxi-taxi au propus SC Transport Public SA si Primariei Focsani un protocol care urmeaza a fi negociat intre parti. Prin acest act ei cer practic negocierea taxei prevazute de Hotarirea Consiliului Local 65/'98. Mai mult, ei spun ca daca se va stabili de comun acord un grafic de circulatie, acesta va fi respectat.

"Noi sintem de acord sa respectam protocolul, daca va fi acceptat de catre ceilalti. In cazul de fata, consideram ca greva a fost ilegala. Trebuia sa se asigure macar 30% din capacitatea de transport. Sint convins ca soferii au facut greva pentru ca nu sint condusi cum trebuie. Daca SC Transport Public ar fi condusa de soferii de autobuz, ar fi eficienta", ne-a declarat Mihaita Butnaru, liderul sindicatului "Unirea" al taximetristilor si operatorilor maxi-taxi. Potrivit spuselor sale, legea si autoritatile vor fi respectate.

"Cite autorizatii ne trebuie?"

Patronii de maxi-taxi spun ca, daca ar fi stiut de greva, s-ar fi putut organiza astfel incit sa acopere necesitatile de transport ale populatiei.

In legatura cu pozitia Primariei, acestia contesta dreptul Primariei de a face departajarea intre dubite, potrivit numarului de locuri. Reglementarile actuale ale Primariei interzic dubitelor cu o capacitate mai mica de 9+1 locuri sa presteze serviciul de transport public urban. De asemenea, prin Hotarirea 65/'98, Consiliul Local impune o taxa de 250.000 lei lunar pentru utilizarea de catre maxi-taxi si taxi a statiilor amenajate si intretinute de Primarie. Pusi in fata pozitiei consilierilor care au respins, cu putin timp in urma, propunerile operatorilor particulari, acestia spun ca vor circula oricum. "De cite autorizatii avem nevoie ca sa circulam? Noi avem deja toate actele in regula, deoarece altfel nu am fi putut circula. Platim impozite, deci nu sintem evazionisti. Evazionisti sint cei de pe B-dul. Independentei", afirma Gheorghe Ianovici, unul dintre patronii de maxi-taxi. Problema licitatiei pentru traseu este privita de micii operatori ca o alta piedica in calea initiativei particulare.

Taximetristii sint optimisti

"Noi vom participa la licitatiile pentru trasee si cine va fi mai bun, sa cistige. Dar la licitatie nu ar trebui sa participe si SC Transport Public SA, deoarece aceasta societate este subventionata din banii oamenilor", afirma Mihaita Butnaru.

Procesul dintre sindicatul "Unirea" al operatorilor particulari de transport public si Consiliul Local Focsani va avea un nou termen pe 23 februarie. Instanta nu a suspendat inca hotarirea C.L. 65/'98 si, drept urmare, aceasta hotarire este inca aplicata.

"Consideram ca legile sint foarte clare si sigur vom cistiga", este de parere Mihaita Butnaru.

Ce spun autoritatile

Potrivit afirmatiilor primarului Nicolae Latcan, la ora actuala exista doar patru dubite autorizate, din totalul de aproximativ 28. Numarul acestora ar putea creste, dat fiind ca un numar neprecizat de posesori de astfel de mijloace de transport asteapta inca autorizarea. "La noi, pina saptamina aceasta nici unul din dosarele depuse spre autorizare nu au fost complete. Totusi, din cele noua dosare depuse dupa completarea formalitatilor, au fost autorizate patru masini. Noi i-am invitat la discutii pe proprietarii in cauza, pentru stabilirea graficului de transport. Pe de alta parte, SC Transport Public SA ar dori sa fie singuri pe traseu, dar nu se poate. Daca continua greva, mai rau isi fac. Putem gasi alt transportator la care sa apelam pentru transportul populatiei", ne-a declarat primarul Nicolae Latcan. In opinia sa, ceilalti mici transportatori care nu au obtinut "blagoslovirea" primariei, vor fi obligati sa iasa de pe traseu. "Daca toata lumea este ferma, vor fi obligati sa iasa de pe traseu. Am facut adresa catre celelalte institutii ca sa-i opreasca pe restul", afirma Nicolae Latcan.

Controale draconice pentru maxi-taxi

Controlul pe care Primaria il va face asupra celor patru masini autorizate va fi realizat prin sondaj si va viza respectarea graficului de transport. In cazul in care graficul convenit nu va fi respectat, cei patru risca, in opinia primarului, sa isi piarda licenta de transport.

Prefectul Ionut Constantinescu considera ca operatorii maxi-taxi vor trebui sa intre in legalitate. "Primaria a inceput inca de ieri un control asupra particularilor, cu scopul de a vedea daca au sau nu autorizatii eliberate de Primarie. Singura masura pe care Consiliul Local o poate lua este aceea a amenzii. Eu am semnat o decizie prin care se prevede ca activitatea celor de la maxi-taxi sa fie controlata in paralel de Politie, Garda Financiara si Biroul de Control al Primariei", ne-a precizat prefectul judetului.

Transport Public SA, societatea din curtea Primariei

Asa cum ne-a declarat directorul Ionel Boc, Transport Public SA este o societate cu capital privat, a Consiliului Local. Din datele furnizate de acesta, in 1998 societatea a primit peste 1,5 miliarde lei subventii de la Primarie.

Cu toate acestea, societatea, care are 220 de salariati, a inregistrat o pierdere de 232 miliarde lei in 1998, in conditiile in care aceasta societate nu plateste nici un fel de taxa catre Consiliul Local.

"Anul trecut noi am facut o investitie de 500 milioane lei, bani cu care am achizitionat o linie specializata de verificari tehnice. Am fost preocupati sa ne diversificam activitatea, in asa fel incit sa aducem profit si din alte activitati conexe, nu numai din transport public. Societatea este momentan intr-un proces de restructurare, dar si de reparatii la parcul auto. Pentru acest an, noi am cerut primariei acordarea de fonduri pentru achizitionarea a cinci microbuze care vor deservi traseul Gara-Sud (5)", ne-a spus Ionel Boc. Din cei 220 de salariati de la SC Transport Public SA, doar 60 sint practic soferi, iar 30 sint mecanici. Din cei 220 de salariati, aproape 10% din personalul SC Transport Public SA este TESA. (Traian NEGULESCU, Gabriel MICU, Lidia GROSEI)
"


Ultima modificare efectuată Arhiva de Presa la Mie 27 Iul 2011 12:23:16, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Joi 17 Sep 2009 00:25:13    Titlul subiectului: 2009-03-11 116986

Transportul in comun nu acopera tot Focsaniul
De Daniel Garleanu

11.03.2009

Sint unele trasee care nu dau roade, in special in zonele de case”, spune seful Societatii de Transport Public Local

Cele noua trasee pe care le detine in prezent Societatea de Transport Public Local Focsani nu reusesc sa acopere tot orasul. Cetatenii care locuiesc pe strazile Unirea Principatelor, Anghel Saligny sau in cartierul Bahne beneficiaza greu de transport in comun fiind nevoie, in cazul lor, sa parcurga pe jos distante considerabile sau sa dea bani pe taxi. De asemenea, tuturor le este cunoscuta aglomeratia de dimineata sau gradul de uzura a mijloacelor de transport care “vintura” zilnic orasul. Un focsanean care locuieste pe strada Unirea Principatelor si doreste sa ajunga la MedCenter trebuie sa astepte microbuzul 12 la Policlinica 2. “Aceste strazi sint singurele zone din oras neacoperite. Noi avem in plan extinderea, dar trebuie sa mai luam doua mijloace de transport. Sint unele trasee care nu dau roade, in special in zonele de case. Daca reusim sa mai aducem macar doua masini, din toamna o sa le orientam in cartierul Bahne”, spune Ion Diaconu, directorul Societatii de Transport Public Local SA. Chiar daca in ultimii patru ani au mai fost introduse patru trasee noi, unele catre noile centre comerciale din jurul Focsaniului, o parte din cetateni sint nemultumiti. “Locuiesc in apropierea pasajului Cimpineanca si salut pe aceasta cale prelungirea traseului 10 prin aceasta zona. Totusi, calatoresc des spre cartierul Sud, iar cu o astfel de cursa "ocolita" ajung cam in acelasi timp cum as fi facut acest traseu pe jos. Clientii din Sud care lucreaza in zona Vilcele prefera traseul "pe jos" datorita lungimii celui actual”, spune un focsanean pe forumul TRAM Club Romania. De asemenea, Transportul Public se confrunta si cu situatii in care calatorii sint transportati de microbuze care au trasee in afara orasului si carora le este interzis sa imbarce calatori din statiile din interiorul orasului. (Daniel GIRLEANU)
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Joi 28 Ian 2010 16:01:06    Titlul subiectului: 2010-01-26 122801

Si la Focsani sunt calatori mai multi de cand cu frigul si, ca si in alte orase, se fac eforturi pentru mentinerea masinilor in circulatie:

http://ziaruldeiasi.ro/regional/focsani/gerul-pune-talpi-microbuzelor-de-la-transport-public~ni63k1

Ziarul de Iasi a scris:
Parcul auto din Focsani este pregatit pentru a iesi pe trasee in doua faze: prima
data la ora 24.00, apoi de la ora 5.00. Seful de la microbuze, Ion Diaconu, spune ca a crescut consumul de carburant, dar si ca oamenii prefera sa urce in masini decit sa inghete mergind pe jos. In zilele geroase, Transport Public concureaza cu taximetristii pentru clienti.

Frigurile polare care s-au inregistrat incepind de la sfirsitul saptaminii trecute si in Focsani au dat de furca soferilor si mecanicilor de la Transport Public SA Focsani. Pentru ca masinile de transport in comun nu pot porni pe traseu fara a avea motoarele incalzite, angajatii le tureaza inca de la orele 24.00 ale noptii, pentru ca procesul sa fie reluat la orele 5.00 dimineata, inainte ca masinile sa transporte calatorii
pe rutele din municipiu.

Consumul de carburant in aceste zile a crescut cu 10% fata de o perioada cu temperaturi ceva mai decente. "Nu am avut probleme cu plecarea masinilor pe trasee dimineata pentru ca le pregatim inca de noaptea. Avem o echipa care va lucra si miine (n.r. astazi) dimineata. Avem doua ture de interventii: soferii vin la 12 noaptea, iar apoi, echipa de mecanici, de la ora 5.00 dimineata, care pornesc motoarele. La ora 6.00, tot parcul de masini este scos pe trasee. Din cauza acestor proceduri, consumul de carburant este mai mare cu 10%. Daca temperaturile n-ar fi scazut mai mult de -10 grade Celsius, nu ar fi fost nevoie de incalzirea prealabila a motoarelor", ne-a declarat Ion Diaconu, directorul Transport Public SA.

Gerul napraznic aduce insa si un plus
de vinzare a biletelor pentru calatori, focsanenii evitind sa mai parcurga distantele dintre diferite locatii din oras pe jos si urcindu-se in midibuze. In aceste zile friguroase, parca nu mai deranjeaza pe nimeni sa se ingramadeasca precum sardinele intr-un "5" sau un "10" pentru a ajunge la destinatie.

Cei de la Transport Public spun ca in zilele "siberiene" au concurat cu taximetristii pentru pasageri. "E normal ca lumea sa caute sa se urce in autobuze si sa nu mai mearga pe jos la aceste temperaturi extrem de joase. Si taximetrele au functionat la capacitate maxima, au avut comenzi destul de multe. Noi cu ei concuram pe piata. De vinerea trecuta s-a simtit frigul si am avut mai multi calatori. Parcul nostru auto numara 14 midibuze, intre care patru sint noi, care au intrat in circulatie de la 15 ianuarie, si 18 microbuze", a completat Ion Diaconu. Pretul unei calatorii cu transportul in comun este de 1,4 lei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 16 Mar 2010 15:31:20    Titlul subiectului: 2010-03-07 124665

http://www.adevarul.ro/locale/focsani/Femeile_sofer_de_la_Transport_Public_conduc_autobuzele_mai_bine_ca_barbatii_0_220778043.html

"Femeile șofer de la Transport Public conduc autobuzele mai bine ca bărbații

Ștefan Borcea

Duminică 7 mar 2010

Opt din cei 55 de șoferi care transportă călătorii pe microbuzele și midibuzele din Focșani sunt femei. Ele nu au avut parte de niciun eveniment rutier nefericit.

Minuța Mironică, în vârstă de 40 de ani, și Mioara Nistoroiu, de 43 de ani, sunt doar două dintre cele opt femei care stăpânesc cu pricepere volanul microbuzelor Societății de Transport Public din Focșani.

Cu ani în urmă, ele nici nu și-ar fi imaginat că-și pot asuma responsabilitatea transportului zilnic de pasageri, cunoscut fiind faptul că această meserie era acaparată exclusiv de bărbați. Timpurile s-au schimbat, la fel și mentalitatea oamenilor, astfel că astăzi ele au reușit să răzbată cu succes.

Niciun accident

„Până să mă urc pe microbuz, am lucrat ca taxatoare. Soțul, care este tot șofer în societate, mi-a zis că nu mă vede pe mine la volan, lucru care m-a ambiționat. Nu mi-a fost teamă deloc. În trafic sunt adepta conduitei preventive, astfel că nu mă hazardez să calc pedala de accelerație. În cei șapte ani de când sunt șofer pe microbuz nu am avut niciun eveniment nedorit și am ajuns la concluzia că noi, femeile, suntem mai respectate de călători", spune cu mândrie Minuța Mironică.

De aceași părere este și Mioara Nistoroiu, una dintre cele mai vechi angajate ale societății. „Lucrez de 24 de ani la Transport Public, dar cel mai bine m-am simțit ultimii opt ani, de când sunt la volan. Nu contează că aseară am terminat slujba foarte târziu și dimineață am ieșit din nou în trafic, pentru că îmi fac meseria cu plăcere. Și călătorii sunt mai civilizați când ne văd pe noi la volan", consideră Mioara Mironică.

Pasagerii spun că le face plăcere să se lase conduși de doamne, mai ales că primesc în schimb și câte un zâmbet. „Dau dovadă de mai multă înțelegere, sunt chiar și cochete și ne vorbesc frumos. Mă simt în siguranță cu ele la volan", ne spune focșăneanul Coman Pintilie.

Liber de la șef de 8 martie

Pe lângă pasageri, doamnele de la volan sunt lăudate și de șefi. "Sunt mulțumit de ele, pentru că sunt foarte atente la volan și nu am avut nicio problem majoră", spune Ionel Diaconu, directorul SC Transport Public. În semn de apreciere, acesta ne-a spus că de 8 martie le va recompensa cu câte o zi liberă, plătită.
"


Ultima modificare efectuată de către Arhiva de Presa la Mie 27 Iul 2011 12:25:41, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mie 30 Iun 2010 09:49:06    Titlul subiectului: 2010-06-30 129175

http://www.adevarul.ro/locale/focsani/Transportul_in_comun_din_Focsani_este_pus_in_dificultate_de_concurenta_0_289771098.html

"Transportul în comun din Focșani este pus în dificultate de concurență

Laurențiu Muscalu

Miercuri 30 iun 2010

Focșani

Taxiurile și autobuzele stau în aceleași stații

Amplasarea stațiilor pentru taxiuri și vremea ploioasă îi determină pe mulți focșăneni să nu mai circule cu autobuzul. Societățile de taximetrie au recurs la reduceri de personal nu pentru că nu ar avea clienți, ci pentru a putea să mențină tarifele la nivelul celor de anul trecut.

Deși tarifele practicate rămân destul de mari, niciuna dintre firmele de taximetrie din Focșani nu a dat faliment. Tot mai mulți focșăneni își permit să meargă des cu taxiul și au renuțat la a mai urca în mijloacele de transport în comun.

Unul dintre ei este Viorel Purdel, care consideră că orașul este suficient de mic pentru ca o cursă cu taxiul să fie avantajoasă. În consecință, nici nu vrea să audă de transportul în comun.


"O cursă de la un capăt la altul al orașului nu depășește suma de opt lei, lucru care mi se pare rezonabil. Dacă aș fi mers cu autobuzul aș fi plătit 1,5 lei, dar același traseu l-aș fi făcut în 20 de minute sau chiar jumătate de oră. Mijloacele de transport public sunt ca cinematografele, de modă veche", este de părere focșăneanul.

Profitabil pe caniculă și ploaie

"În situații extreme, afacerea cu taxiurile funcționează de minune. Când a fost caniculă, toată lumea mergea la piscine și abia făceam față comenzilor. Și vremea rece ne-a ajutat foarte mult, asta pentru că lumea s-a săturat să stea minute bune în ploaie și frig", spune Adrian Plugaru, proprietarul unei firme de taxi din Focșani.
Acesta spune că adevăratul război dintre taximetriști și șoferii de autobuze sau microbuze este câștigat de clienți.


"Este adevărat că stațiile care se află în apropierea celor unde parchează autobuzele de la transport public ne avantajează de cel mai multe ori. Uneori, oamenii care coboară din microbuz urcă imediat în taxi pentru a-i duce mai repede la locul unde au nevoie", recunoaște patronul societății de taximetrie.

"Taximetriștii ne ocupă stațiile"

Directorul Societății Comerciale de Transport Public din Focșani, Ion Diaconu, este pregătit pentru lupta cu taximetriștii.

"Nu este normal ca stațiile de taxi să fie puse lângă cele ale autobuzelor, dar nu mai avem ce face acum. Exemplul cel mai elecvent este cel de la „Capelă". Vizavi, la doar câțiva metri, în stația unde parchează auobuzele noastre, taximetriștii de acolo nu numai că ne ocupă de cele mai mute ori locul de parcare, dar ne și iau clienții", atrage atenția Ion Diaconu.
"


Ultima modificare efectuată de către Arhiva de Presa la Mie 27 Iul 2011 12:25:59, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Lun 03 Ian 2011 11:07:05    Titlul subiectului: 2011-01-03 138394

Camerele video isi fac datoria...

Tot din acest articol aflam ca s-au mai adus inca 2 midibuze:

http://www.adevarul.ro/locale/focsani/Sutii_din_autobuze_din_Focsani-prinsi_cu_-big-brother-ul_0_401959864.html

"Șuții din autobuze din Focșani, prinși cu „big-brother-ul”

Ștefan Borcea

Luni 3 ian 2011

Monitorizarea video prinde bine călătorilor

Doi hoți au fost dați pe mâna poliției după ce i-au buzunărit pe călătorii care circulau cu midibuzele. Pungașii au fost dați în vileag chiar de sistemul de monitorizare audio video montat pe mijloacele de transport în comun al Societății de Transport Public de Călători.

De jumătate de an, 14 midibuze ale Societății de Transport Local Focșani sunt monitorizate cu ajutorul unui echipament electronic audio-video care a costat nu maipuțin de 2.800 de euro.

Dacă sistemul a fost conceput inițial pentru a urmări atât călătorii care nu își cumpără bilet, cât și corectitudinea șoferilor care dau bilete, ulterior echipamentul „big brother" s-a dovedit de mare ajutor poliției, în depistarea unor hoți de buzunare care acționau în înghesuiala specifică autobuzelor.

Înregistrarea i-a dat de gol

„Au fost două reclamați depuse la poliție de către doi cetățeni care au circulat pe midibuzele noastre, una dintre ele chiar săptămâna trecută, prin care se plângeau că le-au fost furate unuia un telefon mobil, celuilalt o sumă de bani. S-au vizionat înregistrările făcute pe midibuze și s-a văzut modul de operare. Pe unul polițiștii îl știau, pe celălalt îl caută în continuare", ne-a declarat Ionel Diaconu, directorul Societății de Transport Public.

De altfel, oamenii care călătoresc cu mașinile societății de transport local spun că se simt mai în siguranță știindu-se supravegheați cu camerele de luat vederi.

„A fost o ideea bună și nu mă deranjează deloc că sunt filmată în timpul călătoriei. Ba din contră, mă simt mai protejată. Să știți că inclusiv comportamentul șoferilor s-a schimbat mult în bine, fiind mult mai amabili în modul de adresare", ne-a precizat Violeta Pantazică, din Focșani.

Acest lucru este confirmat și de directorul societății, care spune că unul dintre șoferi a plătit scump „imprudența" de a nu da bilete la călători.

„L-am prins în urma unui sondaj făcut pe sistemul de monitorizare. A fost sancționat prin retrogradare pentru o perioadă de 60 de zile, timp în care va spăla mașinile societății", ne-a declarat Ionel Diaconu.

Încă două midibuze

Luna aceasta, societatea de Transport Local a mai achiziționat în leasing încă două midibuze,
cărora le vor fi instalate sisteme similare. Echipamentul de monitorizare are o capacitate ridicată de stocare a datelor, astfel încât să înregistreze tot. Aparatura funcționează doar cât timp midibuzul se află pe traseu."


Ultima modificare efectuată de către Arhiva de Presa la Mie 27 Iul 2011 12:26:14, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 17 Mai 2011 12:07:54    Titlul subiectului: 2011-05-14 143641

Romanii sunt foarte inventivi, din pacate doar in materie de hotie, furaciuni si ocolit legea...

Iarasi "solutii" pentru a diminua/inlatura efectele in loc sa se elimine CAUZA... Evil or Very Mad

http://www.adevarul.ro/locale/focsani/Focsani-_Soferii_de_la_Transport_local_fac_cheta_pentru_amenzi_0_480552196.html

"Focșani: Șoferii de la Transport local fac chetă pentru amenzi

14 mai 2011

Autor: Dana Lepădat

Focșani

Angajații de Transport Public strâng bani lunar pentru amenzile șoferilor care transportă mai multi pasageri decât prevede legea.

Șoferii mijloacelor de transport în comun din Focșani nu își mai fac probleme din cauza amenzilor primate ca urmare a faptului că iau prea mulți pasageri în microbuze. Și-au deschis un "fond de solidaritate".

Chiar așa l-au și numit: fondul de solidaritate! În fiecare lună, angajații Serviciului de Transport Public Local din Focșani donează o parte din salariu pentru amenzile șoferilor de pe microbuze.

Cele mai multe sancțiuni sunt emise pentru transportul pasagerilor în număr mai mare decât prevede legea."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 16 Ian 2012 22:29:28    Titlul subiectului: 152069

Masuri noi... la costum...

http://www.adevarul.ro/locale/focsani/focsani-adevarul-transport-soferi-costum_0_628737545.html

"Șoferii de la transportul local de călători, îmbrăcați la patru ace

Autobuzele trec la orarul de criză
Cei 51 de șoferi, bărbați și femei, ajută la imaginea societății costumați la sacou și cravată

Conducerea Societății de Transport Public, instituție aflată în subordinea Primăriei Focșani, i-a îmbrăcat la costum pe cei 51 de șoferi și șoferițe care transportă călătorii în oraș. Investiția pentru echipamentul de serviciu a costat doar 10.000 de lei, costumele fiind realizate de către o firmă de confecții din Brăila, unde sunt angajate persoane cu dizabilități."


(Obs: articolul postat este insotit de o fotografie a unui autobuz din Constanta, semn ca e destul de greu pentru unii sa iasa la strada pentru a face o fotografie, reala, adecvata. Deh, cititorul nu stie... Dar las' ca stim noi Twisted Evil )

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 12 Dec 2014 12:29:12    Titlul subiectului: 175977

http://adevarul.ro/locale/focsani/video-lecturi-publice-autobuzele-focsani-bibliopovestasii-citesc-calatori-strecoara-carti-scaune-1_54894a88448e03c0fda6f47a/index.html

"Lecturi publice în autobuzele din Focșani.

„Biblio-povestașii” citesc pentru călători și le strecoară cărți pe scaune

11 decembrie 2014

de Borcea Stefan

Bibliopovestașii au spus povești oamenior pe microbuz
„BiblioPovestașii” este un proiect al angajaților Bibliotecii Județene "Duiliu Zamfirescu", făcut în parteneriat cu regia de transport din Focșani, care-și propune stimularea lecturii.

Timp de șase luni, voluntarii Bibliotecii Județene ”Duiliu Zamfirescu” Vrancea care fac parte din programul „BIBLIOPOVESTAȘII” și vor aduce mai aproape de oameni povestea, cartea și cuvântul. Două echipe de BiblioPovestași – Florina Beșleagă și Roxana Oprișan, Ioana Boboc și Ștefania Scăunașau interpretat două povești care au adus zâmbete pe fețele călătorilor din autobuz. Au pus cărți pe scaunele călătorilor și le-au oferit cu drag semne de carte și calendare ce îndeamnă la lectură. „Unii au privit cu suspiciune dar, cei mai mulți au fost încântați de idee și de noutatea ei pentru orașul nostru. O doamnă chiar a exclamat: «în sfârșit, civilizația din străinătate a ajuns și în orașul nostru! Să găsesc o carte în autobuz și să pot citi sau împrumuta, mi se pare fantastic! Voi aduce și eu, cu siguranță, o carte pentru autobuz»”. În următoarele 6 luni, BiblioPovestașii vor face același lucru: spun povești și împrumută cărți săptămânal, pe traseele 1, 4, 7 și 9 din Focșani. Sunt trasee care străbat orașul de la un capăt la altul. „Mulțumim domnului director de la SC Transport Public Focșani, Ion Diaconu, pentru cât de repede și frumos a acceptat ideea noastră și ne-a sprijinit în punerea ei în aplicare! E minunat să vezi cum se implică membrii comunității noastre – de la voluntari la parteneri sau colaboratori, până la instituții sau organizații care, cred în puterea lecturii, a dăruirii și a implicării.Mulțumim, Hypermarketului Carreforur și domnișoarei Corina Ionașcu pentru cărțile donate pentru focșăneni și le mulțumim tuturor celor care au dăruit cărți sau o vor face de acum încolo. Asta înseamnă comunitate, imlicare, dăruire”, a precizat Margareta Tătăruș, coordonatorul proiectului. Programul de voluntariat BIBLIOPOVESTAȘII este inițiat în urma selectării Bibliotecii Județene Vrancea în proiectul național ”Raftul cu inițiativă – Dezvoltarea de programe de voluntariat în biblioteci” implementat în perioada mai 2014-iunie 2015 de Pro Vobis – Centrul Național de Resurse pentru Voluntariat în parteneriat cu Asociația Națională a Bibliotecarilor și Bibliotecilor Publice din România (ANBPR).

"BiblioPovestașii", voluntarii care promovează altfel lectura Proiectul, derulat de Biblioteca Județeană „Duiliu Zamfirescu”, cu sprijinul voluntarilor, își propune să implice comunitatea în stimularea lecturii."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul VRANCEA Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community