Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Despre furtul de motorina
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mar 22 Mar 2011 14:48:03    Titlul subiectului: 141461

Dar cum se fura motorina asta, mai nene? Cum se incarca ea la pompa? Mie mi s-a povestit ca sunt niste sisteme destul de sofisticate care tocmai asta fac, nu permit furtul de motorina.
Furtul direct din rezervor este exclus, pentru ca rezervoarele moderne au tot felul de sisteme care daca sunt abuzate, nu permit functionarea autobuzului. Clar, cu furtunul nu merge! Nu cred si nu ma convinge nimeni ca la Citaro se fura motorina cu seringa, cu furtunul, sau mai stiu eu cum.
Inca ceva: veniti, oameni buni, odata cu dovezi, daca tot e sa stirpim acest flagel care tine tara pe loc din progres! Veniti cu acte, cu prinderi in flagrant, cu inregistrari, cu poze, sa se poata construi macar aici baza unui dosar sau a unui caz!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
survola



Data înscrierii: 18/Mai/2008
Ultima vizita: 25/Ian/2015
Mesaje: 232
Locație: Bucuresti 4

MesajTrimis: Mar 22 Mar 2011 15:25:30    Titlul subiectului: 141471

Nu stiu precis cum se fura motorina, dar pe mine ma revolta fenomenul "invers", cand vad autobuzele cum stau la capat cu motoarele pornite, chiar si zeci de minute. Consum nejustificat si poluare gratuita!
Care e regula: trebuie sa opresti motorul sau nu?
Am remarcat acest aspect la 381, la capatul dela Piata Resita, si la 313, la capatul B-dului Obregia.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mar 22 Mar 2011 17:09:31    Titlul subiectului: 141491

Motorul la ralanti in mod normal ar trebui sa aiba consum foarte scazut si poluare aproape 0 oricum. Toti cei care aveti masini mici puteti verifica acest fapt. De exemplu, masina mea cand sta pe loc la semafor are un consum de 0.2 litri pe ora. Sa presupunem ca un autobuz consuma de 10 ori mai mult, asta ar insemna ca stand pe loc ai avea un consum de 2 litri de motorina pe ora. Un autobuz sta la capat cam 10 minute in medie, deci ar veni 2 litri pe 6 = aprox. 0.3 litri de motorina. In cazul cel mai defavorabil, sa presupunem ca sunt 1000 de masini pe zi care stau la capat cu motorul pornit , rezulta un consum de 300 litri de motorina pe zi consumati in acest mod.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
survola



Data înscrierii: 18/Mai/2008
Ultima vizita: 25/Ian/2015
Mesaje: 232
Locație: Bucuresti 4

MesajTrimis: Mie 23 Mar 2011 09:13:44    Titlul subiectului: 9764 141534

Calculul ar putea fi bun, doar ca autobuzele stau mai mult la capat si de mai multe ori pe zi. Asa ca, urmarind acest calcul, se poate ajunge la 5000 de litri pe zi. Poate si mai mult.
Acum nu stiu cat inseamna asta procentual din consumul zilnic RATB.
Intrebarea era daca trebuie sa opreasca motorul sau il pot lasa pornit.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Razvy_jhk



Data înscrierii: 07/Sep/2007
Ultima vizita: 11/Oct/2018
Mesaje: 117
Locație: Pitesti

MesajTrimis: Mie 23 Mar 2011 20:02:28    Titlul subiectului: 141565

Chiar nu inteleg ce ii intereseaza pe unii daca se fura sau nu motorina, parlamentarii fura tara cu totul, iar unii acuza niste soferi ca fura motorina...hai sa fim seriosi, nimeni in tara asta nu este corect, suntem o tara de jepcari toti, daca am avea ocazia sa furam ceva fara sa fim prinsi, am fi primi care am fura.
Un sofer poate fura o suta-doua de litri de motorina, daca are noroc, iar altii fura miliarde si nimeni nu zice nimic, cu riscul sa supar pe unii cei care acuza sunt exact ca niste copii mari care il iau la bataie pe copilul cel mic si pricajit.

_________________
Adio reginica mea...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 29/Noi/2017
Mesaje: 309
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 23 Mar 2011 20:21:03    Titlul subiectului: 141568

Furtul de motorina e si treaba mea, ca din banii mei se platesc abonamentul majorat ca furat el motorina.
Daca tu te duci cu masina la service si mecanicul iti fura 3 litri de benzina din rezervor, te superi? Sau bravo lui ca se descurca si-si intretine familia FURAND?
Doar pentru ca pagubitul e o persoana juridica "care are de unde" si nu una fizica, care n-are, nu inseamna ca e crima fara victime.
Ionescu a scris:
Clar, cu furtunul nu merge! Nu cred si nu ma convinge nimeni ca la Citaro se fura motorina cu seringa, cu furtunul, sau mai stiu eu cum.
De furat se poate fura de furtunul de retur al pompei de inalta presiune. Romanul e inventiv in domeniul asta, nu le duce tu grija.

Daca vi se pare greu de furat motorina, sa vezi distractia lumii cand se plangea RATBul de consum de ulei la Citaro noi. Consum care a incetat brusc dupa sigilarea busonului si jojei. Ma mir ca nu vedem autobuze cu doar 2 roti pe puntea spate sau fara scaune.

In Romania daca nu esti platit furi de la angajator sa-ti rotunjesti venitul, daca nu ai drumuri nu platesti rovinieta si tot circuli pe ele, e o tara minunata.
Ma intreb ce fura soferii de troleibuze sau manipulantii de tramvaie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ASTRA IRISBUS



Data înscrierii: 20/Ian/2009
Ultima vizita: 18/Oct/2018
Mesaje: 29
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 24 Mar 2011 02:46:19    Titlul subiectului: 141608

Stai linistit, kaleun, nu din cauza motorinei s-au scumpit abonamentele.
Ele s-au scumpit pentru ca s-au marit costurile carburantilor si al intretinerii masinilor, sa fie apte de circulatie.
In legatura cu ce ai spus tu de service auto, motorina nu e o problema daca iti ia. Alte piese bune sa nu ia si sa puna piese proaste.
Revenind la capitolul motorina, cred ca niciunul dintre voi care ati prins o obsesie cu motorina si vreti ''anchete'', dovezi etc nu v-ati gandit ca este posibil ca in cazul unei ''filmari in flagrant'' sa iasa urat si sa nu va mai intereseze de motorina.
Este destula lume care sa ''tina de 6'' in anumite momente astfel incat sa nu poata fi acuzat soferul de un eventual scandal sau altceva.
Treaba merge in continuare foarte bine si eu din 2007 de cand am LOGAN numai motorina de la RATB am bagat si numai de la RATB voi baga, indiferent cati obsedati de motorina exista.
Referitor la faptul daca se poate lua motorina de la Mercedes, se poate lua.
Am luat eu si e chiar foarte buna.

_________________
ASTRA IRISBUS
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Joi 24 Mar 2011 14:25:10    Titlul subiectului: 141628

Ok, sa presupunem ca aveti dreptate si ca se fura motorina (cu bio-diesel si ce mai e prin ea) din autobuzele astea noi. Cam cat e costul pagubei? Puteti face un calcul?
Daca spuneti ca sunt dovezi, ce va opreste sa va opriti la primul oficiu de politie sau alta autoritate si sa le depuneti?
Intrebare: credeti ca luarea/furtul de combustibil e specific la noi?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
trollino



Data înscrierii: 20/Feb/2010
Ultima vizita: 30/Iul/2018
Mesaje: 277
Locație: Brasov

MesajTrimis: Joi 24 Mar 2011 18:57:09    Titlul subiectului: 141644

Aici nu este vorba de "a da pe cineva in gat", chiar daca ar fi prinsi cativa soferi in flagrant si pedepsiti furtul de motorina nu ar inceta, tocmai din cauza ideologiei unor oameni care traiesc in tara asta. Unii cred, si aici ma refer de la sofer de autobuz pana la parlamentar, ca pot dispune dupa bunul lor plac de BANUL PUBLIC si pot fura din ei, in cazul de fata de motorina din bani publici, atata timp nu va prospera tara asta. In tara noastra nu exista inca respectul pentru banul public, pentru semenul nostru care plateste taxe si impozite, cel care e cinstit e "fraier", "daca ala fura eu de ce sa nu fur?", daca cineva are salariul mic nu este o scuza sa fure motorina. Daca vrem sa ajungem o tara prospera si civilizata mai intai trebuie sa ne schimbam mentalitatea, nu sa ne furam singuri caciula.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dominatrix



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 25 Mar 2011 06:23:19    Titlul subiectului: 141665

Ionescu a scris:
Dar cum se fura motorina asta, mai nene? Cum se incarca ea la pompa? Mie mi s-a povestit ca sunt niste sisteme destul de sofisticate care tocmai asta fac, nu permit furtul de motorina.
Cum se fura motorina? Iata metoda cea mai simpla: in RATB nu exista o metoda de verificare a cantitatii de motorina introdusa in rezervor. Pur si simplu, noaptea, cand se face alimentarea, soferul vine cu autobuzul la pompa, iar pompa ii da o anumita cantitate de combustibil, astfel incat rezervorul sa fie plin. Aceasta cantitate este estimata in functie de consumul din ziua precedenta. Daca soferul a "economisit" ceva combustibil in ziua anterioara, normal ca in rezervor va incape o cantitate mai mica. Intrucat calculatorul de la pompa inregistreaza cata motorina a "mancat" fiecare autobuz, excesul trebuie luat cumva, ca sa nu bata la ochi ca soferul cutare a "economisit" prea mult. Asa ca respectivul "exces" se toarna frumos in bidoane si se pune la "pastrare" in autobuz pana a 2'a zi dimineata (nu poti sa il iei cu tine, chiar in vazul lumii, desi e posibil ca unii sa faca asta). Dimineata la iesirea in traseu, bidoanele respective sunt transferate fie in masina personala a respectivului sofer (parcata strategic la o distanta oarecare de autobaza), fie direct in masinile "clientilor" la capete de linii mai izolate sau in locuri ferite de ochi "indiscreti".

Economia de motorina pe parcursul zilei se face fie prin furtul de curse la capete de linii fara dispecer, fie prin mersul la vale cu autobuzul scos din viteza. Daca se strica cutia, nu e o problema, fraierii, pardon contribuabilii platesc, ca doar e vorba de bani publici.

Evident unii care isi permit fura si in stil "mare", dar nu toti sunt rude cu unii sefi de autobaze care au si firme de dube pe deasupra.
Pentru cei interesati de problema, si care vor sa vada transferul "marfii", va recomand o plimbare "foarte matinala" prin zone ca Peco Silflormove, IMGB Vulcan, Pod Centura Otopeni si altele.

Razvy_jhk a scris:
Chiar nu inteleg ce ii intereseaza pe unii daca se fura sau nu motorina, parlamentarii fura tara cu totul, iar unii acuza niste soferi ca fura motorina...hai sa fim seriosi, nimeni in tara asta nu este corect, suntem o tara de jepcari toti, daca am avea ocazia sa furam ceva fara sa fim prinsi, am fi primi care am fura.
Imi cer scuze, dar cred ca aceasta problema e valabila "over all topics", in conditiile in care transportul public in cam toata tara e sub orice critica si nici nu prea exista interes in imbunatatirea lui, atat timp cat este considerat o pomana cu caracter electoral oferita prostimii.

Citatul de mai sus arata inca o data (daca mai era cazul) ca furtul este sport national la romani. In familie, copilul mic nu numai ca nu este invatat ca furtul este un gest urat, condamnat si de societate, dar si de credinta crestina, ba dimpotriva este de mic obisnuit sa fure, sau, cum se mai spune de obicei, "sa ia".

Faptul ca si pe forumuri publice furtul a ajuns sa fie "predicat" ca un act normal pe motiv ca "altii fura miliarde si nimeni nu zice nimic", arata de fapt lipsa moralei cetateanului roman, care fie fura ca sa traiasca bine, fie tolereaza furtul altora, sperand ca odata poate va ajunge si el mare smecher ca aceia.

De aceea, tara asta se afla in rahatul in care este, si nici nu va iesi prea curand. Daca alte popoare din jurul nostru au trecut si ele prin comunism, si au fost si ei saraci, azi sunt departe, fiindca spre deosebire de noi, nu s-au intors in feudalism sau comuna primitiva complacandu-se intr-un continuu auto-BDSM mental.

Intr-o tara care pune mai presus de orice hotia pe fata, adica hotia la drumul mare si care accepta sa se complaca in asta, este imposibil ca ORICE sa functioneze bine, si cu atat mai putin transportul public decent, sau "nepoluant" pentru care am vazut ca pledeaza unii de pe aici.

_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Vin 25 Mar 2011 10:56:19    Titlul subiectului: 141673

Dumneata furi? Rolling Eyes
Transportul este destul de decent in multe orase mari: Bucuresti, Brasov, Cluj etc. Probabil ca in orasele alea care iau trei autobuze SH si cad unii pe spate, acolo da e sub orice critica, precum si transportul interurban si cel rural.
Oricum, acest asa-zis furt de motorina nu cred ca influenteaza in nici un fel nici calitatea transportului, nici pe cea a calatorilor si cu atit mai putin pe cea a acestui forum.
Si inca ceva, atit timp cat va exista ban public in lume, va exista nemultumire, furt, cheltuit aiurea, pretutindeni in lume, nimeni mai special de nimeni altcineva. Wink

Off-topic: in Londra, fura gratuitati pentru staff-ul care lucreaza in transport in comun, adica dau calatorii si abonamente gratis in valoare de milioane de lire sterline, prietenilor, cunostintelor, care sunt trecuti drept rude foarte indepartate, nimeni stind sa verifice cine cui apartine. Wink
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
ASTRA IRISBUS



Data înscrierii: 20/Ian/2009
Ultima vizita: 18/Oct/2018
Mesaje: 29
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 25 Mar 2011 19:14:00    Titlul subiectului: 9764 141693

Dominatrix, nu se mai pot fura curse la cap de linie pentru ca s-a introdus cel mai prost sistem din RATB si anume GPS.
Cursele furate mergeau cand erau statiile vechi (echipamente radio).
Te sfatuiesc sa te duci la IMGB Vulcan, Pod Otopeni etc si sa mai iei cativa de pe forum care sunt ''interesati de motorina" si poate va ies din cap urmaririle si ''anchetele'' voastre.

_________________
ASTRA IRISBUS
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dominatrix



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 25 Mar 2011 20:48:08    Titlul subiectului: 141698

Monitorizare prin GPS... e vorba de sistemele Thoreb de pe 1000 autobuze si 100 troleibuze noi. Se numeste IT Radio, si pot transmite on-line date despre starea vehiculului.
Sunt prevazute si antene prin oras si garaje (nu stiu daca merg).
Nu a fost achizitionat programul de dispecerat electronic, deci nu prea se monitorizează nimic prin GPS... doar autobuzele de pe cursele de noapte.

Asteptam cu interes monitorizare prin GPS pe linia 125, care este una "cheie", prietenii stiu de ce Twisted Evil

_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ASTRA IRISBUS



Data înscrierii: 20/Ian/2009
Ultima vizita: 18/Oct/2018
Mesaje: 29
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 26 Mar 2011 00:20:20    Titlul subiectului: 141708

Sistemul merge.
La serviciile de noapte ma refeream cu monitorizarea.
Dispeceratul functioneaza.
Si hai sa iti mai spun ca sistemul GPS din cabina se poate "prosti", exista un cod pe care il am si eu si se intra in meniu si se pot face multe asa ca...

_________________
ASTRA IRISBUS
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
costy67



Data înscrierii: 12/Mar/2011
Ultima vizita: 17/Apr/2016
Mesaje: 2
Locație: Brasov; Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 26 Mar 2011 23:13:47    Titlul subiectului: 141758

De ce nu intelegeti ca ce a fost odata s-a dus? Aaa, pe timpuri cine cumpara piese, alde dominatrix? Pai venea el si imi aducea un cap de bara sau facea el un RT2? Sunt sigur ca nu Sad Sad Sad atunci trebuiau intretinute, fiindca se stricau des, iar sa iei un ITP-u sa iesi in traseu numai zic, dar ei nu stiu!
_________________
costy67
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CRAZY BOY



Data înscrierii: 22/Apr/2008
Ultima vizita: 09/Iul/2012
Mesaje: 368
Locație: Fundeni (jud. IF)

MesajTrimis: Dum 27 Mar 2011 00:26:21    Titlul subiectului: 141762

Cand cumparai din bani tai piese ca la magazie nu gaseai nicodata sau daca nu dai ceva nu o primesti. Banii aia nu ti mai dadea nimeni inapoi. Dar asta e viata, unii stiu doar sa faca pe revizori si sa stea ei sa vada ce face soferul si pe urma sa urle pe forumuri.
Eu cred ca acest subiect ne depaseste pe noi si nu ar trebui sa discutam noi niste chestii care nu isi au rostul.
Stati voi sa vedeti cum vor ajunge Citaro in cativa ani, pentru ca soferi nu mai vor sa le intretina si nici nu mai pot sa le intretina ca pe celeleate modele. Mai ales ca acum esti titular mai mult cu numele.
Stati sa vedeti cand or incepe sa cada cu defecte mai grave.
Deja pe la Obregia am inteles ca ar fi vreo 3 autobuze carora le trebuie schimbate motoarele.

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ASTRA IRISBUS



Data înscrierii: 20/Ian/2009
Ultima vizita: 18/Oct/2018
Mesaje: 29
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 27 Mar 2011 00:55:02    Titlul subiectului: 141765

Pai asa este.Eu de exemplu nu mi-as permite sa o intretin ca nu m-am insurat cu RATB si nici cu Mercedes.La troleibuze e altceva deocamdata,dar si la noi au inceput sa cumpere soferii perii de motor.Sa vina kaleun si altii de pe acest forum care au anumite probleme si fixuri cu motorina sa cumpere perii de motor,ca eu nu o sa cumpar.Daca pica cu perii,acolo sa zaca pana o sa ii iau eu perii.Ies cu orice.Si cu roaba ies.Sa treaca timpul.

Costy 67 ai PERFECTA DREPTATE. Anumite persoane de pe forum nu stiu altceva decat motorina si furat de curse, dar nu stiu cum e sa te agiti sa iti mearga masina, RT 1,RT2, ITP,si alte defecte majore care erau (reductoare,capete de bara, etc) care se faceau din bani proprii.Ei stiu una si buna motorina si curse furate.Asa este cu omul care are un fix,dar e total paralel.

_________________
ASTRA IRISBUS
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Oct/2018
Mesaje: 6888
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 13 Sep 2012 06:48:21    Titlul subiectului: 158881

In Bucuresti cei de la RATB sustin ca au stopat furturile de motorina si monitorizeaza fiecare picatura din pretiosul combustibil. Asa sa fie oare ? Articolul se gaseste aici

Citat:
Cum monitorizează RATB fiecare picătură de motorină din toate autobazele, pentru a nu fi furată

Prin noul sistem de alimentare, implementat de RATB, Regia monitorizează atent fiecare picătură de motorină.
Regia Autonomă de Transport București (RATB) a introdus un nou sistem de alimentare cu combustibil a autobuzelor, capabil să monitorizeze și să gestioneze traseul carburantului, de la furnizor până la consumul efectiv al acestuia.
Noul sistem de management al combustibilului, introdus în toate cele opt autobaze RATB, este format dintr-o componentă tehnologică, ce constă în pompe de alimentare, rezervoare și instalații aferente, precum și una informatică, prin care se asigură monitorizarea și alimentarea cu carburanți, informează Regia, într-un comunicat de presă remis B365.ro.
Reprezentanții Regiei au precizat că întregul sistem, cuprinzând pompele de alimentare și programul informatic pentru monitorizare, a fost implementat gratuit de Rompetrol, compania care a câștigat licitația publică pentru furnizarea carburanților necesari mijloacelor de transport din parcul auto al RATB.
Fiecare autobază are pompe de alimentare și sistem de monitorizare a carburanților. Prin intermediul acestui program, autobazele au fost dotate, pe lângă echipamentele de alimentare, și cu sistem de supraveghere video și alarmare anti-incendiu.
La fiecare alimentare, conducătorii auto sunt identificați pe baza cardului propriu de acces în sistem și a camerelor video, iar autobuzele, pe baza unui dispozitiv special montat pe rezervor.
Alimentarea efectivă este posibilă numai dacă sistemul îl recunoaște pe conducătorul auto înregistrat, precum și vehiculul alocat acestuia. Prin intermediul acestui sistem de monitorizare, atunci când se face alimentarea, fiecare șofer RATB trebuie să își confirme identitatea, cu ajutorul cardului, și apoi se identifică autoturismul, prin intermediul unui dispozitiv, cu formă inelară. Acest instrument, dotat cu cip, transmite sistemului de monitorizare informații despre mașină, în vederea aprobării alimentării cu carburanți.
Oficialii RATB spun că acest sistem de monitorizare a carburanților nu le mai permite șoferilor să fure motorină cu canistra pentru că aceasta nu are dispozitivul cu cip, care să aprobe alimentarea cu combustibili fosili.
De asemenea, sistemul de monitorizare asigură controlul și confirmarea cantității de carburant existente în rezervoarele stațiilor de alimentare, cât și a cantității de carburant distribuit pentru fiecare vehicul, facilitând astfel urmărirea, în timp real, a stocurilor de carburant, a consumurilor, precum și a calității combustibilului, de la temperatură și până la densitate.
În timp ce conducerea RATB vrea să se asigure că angajații nu fură benzină, sindicatele acuză conducerea: Sindicatele RATB denunță "jaf și incorectitudine". Achiziții la prețuri mari și calitate proastă

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Oct/2018
Mesaje: 6888
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 13 Dec 2014 00:02:32    Titlul subiectului: 175991

Subiectul a revenit in actualitate, o data cu descinderile Procuraturii la unele autobaze ale RATB-ului (Bucuresti). Articolul se gaseste aici.

Citat:
Ce faceau soferii RATB in timp ce pasagerii se sufocau vara in autobuze? 500 litri de motorina pentru vanzare, gasita in baze

Consumul de carburant creste vara din aerului conditionat si iarna din pricina aglomeratiei. Sunt explicatiile soferilor RATB cercetati pentru ca furau din autobuze.

Anchetatorii au decins la mai multe baze ale Regiei Autonome de Transport din Capitala si au gasit o jumatate de tona de motorina ambalata si gata sa fie vanduta la negru. 20 de angajati ai RATB au fost retinuti.
Sute de mii de bucuresteni au circulat toata vara cu autobuzele RATB sufocati de caldura, pentru ca multi soferi nu porneau aerul conditionat. Insa treceau in acte ca l-au folosit, spun procurorii care au facut perchezitii in 25 de puncte ale Regiei Autonome de Transport Bucuresti.
Anchetatorii sustin ca soferii si mecanicii RATB au furat sute de litri de motorina din autobuzele regiei.
Bogdan Ghebaur, purtatorul de cuvant al Politiei Capitalei: "Carburantul era sustras pe timpul noptii in timp ce autobuzele erau parcate la nivelul autobazelor RATB".
Este o practica veche, spun unii angajati. Soferii umflau apoi cifrele de consum in acte. Reuseau sa ia aproximativ cinci litri de carburant de la un singur autobuz. Cand strangeau suficient, il vindeau pe piata neagra, cu patru lei pe litru.
Angajat RATB: "Mai sunt asa anumite chestii de mai scapa un litru, doi la pompa. Da. Dar nu are cum sa fie furturi ca totul e securizat ".
Sofer RATB: "La nivelul asta sincer nu ma asteptam. Am auzit ca au gasit la niste soferi acasa si doua tone jumate, imi vine greu sa cred".
De fiecare data cand erau intrebati de ce autobuzele consuma atat de mult, soferii aveau raspunsurile pregatite, in functie de sezon. Vara consumul crestea din cauza aerului conditionat pornit pentru confortul calatorilor, iar iarna traficul e ingreunat.
Anchetatorii au retinut 20 de persoane pe care le acuza de furt organizat de combustibil din patrimoniul R.A.T.B. si constituirea unui grup infractional organizat.

RATB-ul a dat comunicat oficial, cum ca a luat act de perchezitii: http://www.ratb.ro/comunicat1.php?nrcom=425

Citat:
Comunicat de presă referitor la perchezițiile desfășurate la unitățile RATB

Astăzi, 10.12.2014, Regia Autonomă de Transport București a luat la cunoștință de perchezițiile desfășurate de Poliția Capitalei sub coordonarea Parchetului București, la mai multe unități ale Regiei și la locuințele unor persoane suspectate că au sustras motorină din patrimoniul RATB.

Conducerea Regiei colaborează cu organele de urmărire penală punând la dispoziția instituțiilor abilitate toate informațiile și datele solicitate. Totodată, va fi demarată o anchetă internă la nivelul tuturor autobazelor, în vederea clarificării faptelor ce constituie infracțiuni și aflării adevărului, în interesul publicului călător, al întregii opinii publice și al Regiei.

Dar pe cei care au devalizat RATB-ul cand ii ia DNA-ul ?

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community