Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Noi concepte de Park&Ride

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tehnologii noi in transportul public
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 17 Noi 2010 20:01:27    Titlul subiectului: Noi concepte de Park&Ride 136418

Saptamana trecuta am asistat la o prezentare a 'incredibilelor' lucrari de constructii subterane in curs de desfasurare in Coreea de Sud. Printre altele, s-a prezentat si 'noul concept de Park&Ride ce se intentioneaza a fi imlementat la Seoul.
Pornind de la constatarea ca indiferent cate linii de metrou se construiesc (si la Seoul au ajuns deja la linia #9) exista un numar relativ important de persoane care nu pot/nu vor sa-si dea fundul jos din auto personal, urbanistii sud-coreeni propun urmatorul concept pentru Seoul:
1. realizarea unui 'pieptene' de autostrazi subterane care sa sub-traverseze orasul, 3 N-S + 3E-V, avand punctele 'nodale' in zona statiilor de metrou;
2. realizarea unor imense parcari subterane in zonele 'nodale', cu acces exclusiv din autostrazile subterane;
3. cei ce vin cu masina in centru nu vor avea acces la suprafata (orasul ramane interzis auto, exclusiv 'green') ci vor trebui fie sa ia transportul in comun pe distante scurte, fie sa o ia 'sanatos' pedestru sau cu bicicleta;
4. in felul acesta orasul este 'interzis' circulatiei auto personal care va ramane cantonata exclusiv in subteran.
Ce parere aveti?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADY88



Data înscrierii: 26/Oct/2009
Ultima vizita: 16/Dec/2013
Mesaje: 59
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 26 Mai 2011 21:36:27    Titlul subiectului: - 143918

Idee frumoasa si scumpa, din cate am auzit asa chestie au facut in orasul Boston, au mutat o autostrada suspendata ce trecea prin centrul orasului in tunel, initiail estimau ca o sa-i coste cam 2,8 miliarde $, insa pretul a ajuns cam la 14,6 miliarde $. Daca coreenii au asa bani.
Dar in general ideea e frumoasa, orasul ar deveni mai prietenos cu omul, mai verde, mai putin poluat (presupun ca o sa le dea in cap coreenilor sa instaleze filtre pentru aerul evacuat din tunele).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Lun 15 Dec 2014 15:30:02    Titlul subiectului: 176031

La Londra este un plan de a trece o mare parte din orbitala Londrei, M25, sub pamant si extinderea pe mari portiuni la 6 benzi de circulatie. Ea are deja in multe locuri 5 benzi si in rest 4 sau trei. Are o lungime de 200km si ceva. Cu toate astea, la ora actuala traficul este imposibil la orele de varf cand pemtru traversarea ei pe portiuni poti pierde si cate doua ceasuri in trafic, pur si simplu se merge bara la bara. Punctele nevralgice sunt iesirea spre nord la M1, cea spre vest si aerop. Heathrow M4... Totusi Londra are o serie de P&R plasate pe la capetele celor 14 magistrale de metrou, la preturi intre £4-£8/zi.
Un oras cu un sistem de P&R foarte interesante este York, unde nu se intra cu masina in interiorul vechilor ziduri ale cetatii. Este orasul cu cea mai mare arie pietonala din Europa. Astfel orasul (cam de marimea Pitestiului) are 8 P&R, legate cu tot atatea linii speciale colorate de centrul orasului. Aceste parcari au program pana la 8:30PM si pana la 18:30 duminica. Daca uiti de asta, cum am patit eu, amenda sa iti deschida poarta peste program este £50. Cele 8 linii sunt marcate special, sunt deservite, in functie de zona de masini scurte sau articulate. Parcarea este gratuita, platesti numai biletul de transport, unde probavil, este inclusa cumva si taxa de parcare. Sa stiti ca sunt pline mereu, cei care muncesc si nu locuiesc in oras isi lasa masinile acolo si merg cu autobuzul. Turistii procedeaza la fel, numai ca unii mai uita si programul Very Happy. Bine adevarul e ca York este atat de frumos (de la elemente antice romane, pana la constructiile de secole 14-17 englezesti), incat uiti de orice.
La noi, pana acum, doar Brasovul experimenteaza cum va ideea asta, nemarcata ca atare. Este vorba despre Autogara Bartolomeu care este fix P&R. Sunt singurul care spune asta demult, ca aia de la topicul jud. Brasov au alte preocupari...
Acum sa vedem cu noile terminale daca se va proceda la fel. E cam greu sa schimbi mentalitati, desi am io o teorie si despre asta, ar alta data Very Happy.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tehnologii noi in transportul public Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Nu puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community