Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaiele TATRA
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
cosmin4tm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 26/Noi/2023
Mesaje: 198
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Dum 12 Feb 2006 10:15:15    Titlul subiectului: KT4D - Kt4DM 15459

In ce consta modernizarea unui KT4DM fata de KT4D ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 15/Apr/2024
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 14 Feb 2006 11:06:21    Titlul subiectului: 15782

Pai sunt multe diferente...In primul rand la KT-4D usile sunt compuse din 4 obloane ca la Tatre. Pe cand la celalalt usile sund din 2 segmente care se deschid ca la V3-Amodernizate. Apoi boghiurile de KT-4D sunt tipic Tatra-clasice- ori celalalt vagon are rotile altfel realizate, apoi are montat un amortizor hidraulic radial-axial in fata suspensiei secundare intre cele roti. In plus are montat o bara de tractiune care impiedica atacul de boghiu aparut la accelerare sau franare.Apoi patina are alt sistem de actionare si de sprijinire pe cadrul boghiului care cadru este in principiu tot de Tatra dar are elemente cam de...ultima generatie sau ..penultima cel putin.In orice caz este cu mult mai avansat decat KT-4D. Apoi are afisaj electronic la traseu, anuntul vocal al statiei de stationare sau celei care urmeaza. Oricum la Ploiesti sunt multe aceste vagoane modernizate!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 14 Feb 2006 13:48:24    Titlul subiectului: 15799

Sergabi28 a scris:
Apoi boghiurile de KT-4D sunt tipic Tatra-clasice- ori
Nu sunt boghiuri clasice de Tatra...dacă te uiți cu atenție, vei observa că patina e mai lungă.
Boghiu de Tatra T4R din București:

Boghiu de Tatra T4D din Brașov (modificat din 1000 în 1435 mm):

Boghiu de Tatra KT4D din Ploiești:

Sergabi28 a scris:
Oricum la Ploiesti sunt multe aceste vagoane modernizate!
Adică 7: #100, #101, #102, #103, #104, #105, #106.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 14 Feb 2006 16:16:12    Titlul subiectului: 15832

Iata si o comparatie in privinta "mutrelor" celor doua KT4D.
Cel nemodernizat este #099, iar cel modernizat este #101. Difera vizibil si masca fata si tipul constructiv al usilor.



0101-102-001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  34.59 kb
 Vizualizat:  de 17623 ori

0101-102-001.jpg



0099-101-003.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.72 kb
 Vizualizat:  de 17623 ori

0099-101-003.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mie 15 Feb 2006 13:21:44    Titlul subiectului: 15907

Tatra are 4 osii motoare, altfel nu se explica nici numarul de motare (4), dar in preponderenta trag doar doua. Eu am vazut tramvai care a patinat doar cu osia 1 si trei a decuplat a cuplat iar dupa care a patinat cu 4 deodata. Totul depinde de primul moment al patinarii. Va explic stiintific fenomenul asta de tendinta tractiunii doar pe o osie al unui boghiu la Tatra
In preponderenta viteza tramvaiului in momentul in care incepe sa patineze rotile este cheia. Daca incepe sa patineze de pe loc tendinta este sa traga doar o osie/boghiu insa daca este deja in miscare atunci sunt sanse mai mari sa se cupleze toate motoarele. Ceea ce intuiesc este ca cele doua motoare de pe un boghiu ar fi legate in serie si intre ele ar exista o rezistanta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 15 Feb 2006 19:20:53    Titlul subiectului: 15967

Nu se poate asa ceva, ca rotile unei osii, la franare sa se invarta in sens invers.
Vagoanele Tatra au 4 motoare, fiecare antreneaza cate o osie, transmisia relizandu-se printr-un sistem reductor. In mod normal, adica conditii bune de aderenta la linie, toate cele 4 osii se misca la fel. In cazul patinajului este normal ca osiile sa se miste independent.
Sistemul de franare: 3 tipuri.
1. Electrodinamica, boghiul 1 al vagonului intra in sitem generator, producand o anumita cantitate de curent electric, cantitate insuficienta ptr alimentarea boghiului 2, care trece in regim de consumator la apasarea pedalei de frana. In acest moment este intrerupta alimentarea de la retea a vagonului.
2. Franarea mecanica pe saboti, intra in functiune cand viteza vagonului scade sub 14-15 km/h.
3. Franarea de urgenta cu patine alimentate la 24V.
Inca ceva: vagoanele Tatra merg numai cu cele 4 motoare in stare de functionare. Daca unul din ele cedeaza vagonul ramane "mort".
Sunt TATRE solo in Bucuresti? Interesant. Acum o luna cand am fost eu am vazut numai "duble".
In Germania se modernizeaza vagoanele T4D, iar din cate stiu eu nemtii nu au variante T3xx.
Iata un link unde se poate vedea exact ce inseamna RK
http://www.tatrabahn.de/index.php?n=5&show=1
Asa ceva la noi??? Rolling Eyes Question
Haideti sa discutam despre sistemele de inchidere a usilor, despre acceleratie si franare, articulatiile boghiurilor, partea electrica...de ce ne limitam numai la estetica Tatrelor??? Sa discutam date tehnice in detaliu. Exclamation Exclamation Exclamation
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 28 Feb 2006 14:32:39    Titlul subiectului: 17165

Va supun atentiei o chestie care mi-a atras (tot Embarassed ) atentia, este vorba de forma cutiei in care se afla inglobat mecanismul de actionare a usilor tramvaielor Tatra T4R din Bucuresti. Am fost convins mult timp ca aceste cutii au aceeasi forma. Am remarcat insa de curand ca forma difera. Majoritatea Tatrelor T4R bucurestene au cutia de forma identica/asemanatoare cu cea a tramvaiului #3383 pe care vi-l prezint aici ca material didactic. In schimb, #3301, are o forma diferita la acea cutie, ba difera chiar si placuta aceea cu inscriptia cu "COBORIREA INTERZISA". In pricipal difera usita acelei cutii, la #3383 usita este simpla, dreptunghiulara, in timp ce la #3301 usita are o latura rotunjita care coboara un pic sub respectiva cutie.
O fi vorba de diferente direct de la producator (CKD) sau si-a bagat nasul URAC-ul?



3301-035-004.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  43.87 kb
 Vizualizat:  de 17160 ori

3301-035-004.jpg



3383-035-008.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  42.23 kb
 Vizualizat:  de 17160 ori

3383-035-008.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 28 Feb 2006 14:35:24    Titlul subiectului: 17166

Hmm... #3301 a fost primul T4R fabricat de CKD...nu știu ce să spun...
Proiectele de modernizare se indreapta spre T3 mai mult decat spre T4 pentru că T3 sunt vreo 11.000 numai în ex-URSS, plus vreo câteva sute în Cehia și Slovacia.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Apr/2024
Mesaje: 8713
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 28 Feb 2006 14:58:23    Titlul subiectului: 17171

Catalin, aceeasi poveste am observat-o la vagoanele T4D aduse in Iasi - probabil si cele aduse in Arad au ambele tipuri de cutii - din Halle. Majoritatea celor din Iasi au cutiile clasice, dar exista trei vagoane care se incadreaza in al doilea tip descris de tine (pentru cunoscatori, #223, #251 si #266). T4R-urile din Iasi au doar cutiile clasice.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 15/Apr/2024
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 28 Feb 2006 22:05:38    Titlul subiectului: 17213

Aceleasi cutii au si Tatrele T3-R din Galati: ca la 3301 adica cu usita putin curbata!
Pentru TATRA: Iti spun sigur ca am vazut cu ochii mei cum ultimele roti de la ultimul boghiu al unui KT-4D la oprire in statie, au inceput sa se invarta in sens invers. Si chiar am sa fac in asa fel incat sa filmez acest moment cu camera.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Mie 01 Mar 2006 10:17:29    Titlul subiectului: 000000 17253

As avea si eu niste intrebari diverse legate de Tatre Smile
Unde e plasat acceleratorul? (am vazut scantei in cutia de dupa boghiul din spate de pe partea stanga... de acolo parca se aude si acel sunet caracteristic "decuplarii" bruste a acceleratiei)
Ce sunt cele doua dispozitive (caracteristice tramvaielor derivate din PCC-uri) de o parte si alta a boghiurilor care au si niste parghii?...
Ventilatorul(ventilatoarele) raceste si rezistentele pt frana reostatica (in caz ca are) ?
De cand nu mai merge vitezometrul pe tatre? Laughing
Ampermetrul de pe bord imi pare ca arata curenti f. mari, maxim gen 600A... pt o tensiune a retelei de 750V asta inseamna ca suge 450kW; motoarele au doar 4*45 kW = 180kW... unde e restul? imi scapa ceva? si la franare apare un curent de in jur de 200A... e consumul de pe retea sau e curentul produs de motoare la franarea electrica?
Pe cutia de pe plafonul unor VxA-uri (care am inteles ca e disjunctorul de inalta tensiune) scrie 450A... asa ca tot ce se poate Smile
Pana la urma unde sunt rezistentele pt frana reostatica? sunt racite si ele de ventilator?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Mie 01 Mar 2006 10:42:27    Titlul subiectului: 17256

Din cate am inteles, acceleratorul e plasat intre cele 2 boghiuri, mai aproape de cel din fata. Pocnetul ala e un releu de forta. Hm, scantei nu am vazut niciodata la TATRE decat la contactul roata-sina.
Ventilatorul ala: am inteles ca odata raceste motoarele,acceleratorul,Si mi se pare ca are rol si de aeroterma (sufla caldura in interiorul vagonului).
600 A...gandeste-te ca motoarele au un curent mare la pornire. De fapt atunci consuma cel mai mult. Dupa ce accelereaza si prinde viteza, vei vedea ca scade. Orice motor electric da un soc la pornire. Aceste motoare au si sarcini rezistente la arbori deci momentul trebuie sa fie mare, deci automat ca instantaneu trage un curent mai mare (sau probabil din cauza ca sunt in tandem adica 360Kw). Un exemplu: Ia un motor clasic (de CC sau CA). Inseriaza-l cu un ampermetru. Conecteaza-l sub tensiune. Prima data: blocheaza rotorul: vei vedea ca are un consum mai mare. Elibereaza rotorul. Consumul scade (sa zicem ca acel motor pe care il dau eu exemplu are 30 W. Cu rotorul calat consumul poate creste la 50 W. Si se poate arde daca nu il lasi liber imediat)-motoarele de tractiune sunt altfel gandite, mai robuste, sa suporte conectari/deconectari frecvente, sarcina continua la arbore etc. etc.
Frana: are evident reostatica (motoarele intra pe rol de generator, curentul produs se ''sparge'' in rezistori-vezi rezistorii lui V3A dupa ce franeaza (pe plafon)). Electrodinamica...asta trage din retea. E ceva de genul inverseaza + cu -.
Pe Tatrele modernizate (parca pe un T3 am vazut) sunt si motoare de 100Kw fiecare. Trifazate de curent alternativ. Electronica de putere etc etc.
Cand am fost Cu Adrian (TATRA), cu 80 Km/h pe Preciziei, vatmanul a apasat de asa maniera acceleratia incat s-a dus la 500A, instantaneu (la plecare). Apoi a scazut la vreo 200. Tramvaiul avand viteza mare. La franare iar a trecut de 400 A instantaneu.I nsa la viteze mici nu a sarit de 200A. Probabil ca are o limitare. Poate nu stiti dar si EP V3A si V3A(nemodernizate) si V2A au curenti de plecare mai mari.
La ducere spre depou (pe Preciziei) pot spune ca vatmanul nu lua piciorul de pe acceleratie, ci chiar accelera mai tare. Nu e chestie ca se defecteaza tramvaiul, ci sa nu suprasolicite substatia.
Rezistorii sunt in pe undeva in podea (cred). Cred ca sunt aceiasi cu cei de accelerare.
Sus
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 01 Mar 2006 13:42:06    Titlul subiectului: 17264

Din câte am auzit de la diverși vatmani de Tatre, se pare că intensitatea nu trebuie să treacă de 400A nici la frânare nici la accelerație... atunci când intensitatea depășește aceste valori, vagonul nu mai reacționează în nici un fel....sper că vatmanul nu era atât de nebun încât să o țină apăsată (pedala). Când depășește 400 de A ridică piciorul și așteaptă câteva secunde să scadă intensitatea.
Tatrele bucurestene ar merita un RK (și se și face...cred că sunt cel puțn 10 vagoane în URAC). Ce s-a recondiționat în 2005 circulă aproape exclusiv pe 47 și 48, iar ce s-a recondiționat în 2004 circulă și pe alte trasee. Dacă tot le repară, de ce nu e schimbă și sistemul de iluminat? Că filează ca naiba! De pe V3A nemodernizate s-au luat (la modernizare) zeci de corpuri de iluminat cu neon, puse la RK-ul în care au fost vopsite alb cu gri. Și acestea au dispărut... Și doar 2 vagoane au beneficiat de asta: #3370 și #3375 care și acum au iluminare cu neon. Sau, dacă li se pare mai ieftin, să se pună un motor suplimentar ca pe #3359 și #3402, pentru că luminile alea sunt extrem de enervate și obositoare. Ăsta e singurul defect al Tatrelor.
Cutiile de pe plafonul VxA-urilor au apărut mai târziu... de aceea nu au aceeași poziție la toate. Nu știu ce adăpostesc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 01 Mar 2006 20:06:54    Titlul subiectului: 17304

La acceleratie si franare intensitatea curentului electric poate depasi si 400 A. Aceasta nu este o limita pentru a nu continua accelerarea vagonului. Daca se franeaza brusc sau se accelereaza la fel, amperajul creste, consumul de la retea fiind foarte ridicat.
De obicei la acceleratie amperajul creste. La franarea normala: amperajul creste in momentul in care se apasa pedala de frana, dupa care intra in actiune sistemul de franare electrodinamic, amperajul scazand mult sub 100A, din cate stiu ajunge chiar pana la 50A.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 02 Mar 2006 09:29:35    Titlul subiectului: 17341

Majoritatea vehiculelor de transport in comun din Bucuresti au motoare de curent continuu. La acest timp de motoare, la demaraj, curentul absorbit poate fi de pana la 4 ori mai mare decat curentul nominal al motorului, adica daca in mod normal se "consuma" 100 A, la demaraj se pot obtine 400 A.
Franarea se face de regula prin cuplarea unor baterii de rezistente la motorul de tractiune, care in timpul franarii functioneaza ca un generator. Rezistentele de franare cred ca sunt cele de pe plafonul VxA-urilor. La Tatre cred ca sunt sub podea, de altfel cred ca initial ele aveau si rolul de incalzire a salonului, se absorbea aer de afara prin fantele de pe partea stanga a vagonului, era trecut peste acele rezistente si intra in salon.
Zgomotul ala care se aude la Tatre la pornire, un fel de cuplare/decuplare se aude atunci cand se actioneaza contactorii de putere care inchid circuitul de alimentare al motorului de tractiune.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mig



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Aug/2007
Mesaje: 9

MesajTrimis: Dum 05 Mar 2006 21:04:47    Titlul subiectului: 17617

Tatre modernizate la dresda T4D
http://www.verkehrsgigant.info/verkehr/details.php?image_id=3190&sessionid=9cad412d647079c9b64ff4fd94888737
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Lun 06 Mar 2006 11:45:36    Titlul subiectului: 17643

Daca ati citi si ce spunea omul pe linkul respectiv, ati vedea din start ca poza e trucata si de ce. Dar e o idee pentru RATB, care tot nu are bani de tramvaiele ca in Germania.
TATRA a scris:
in Germania se modernizeaza vagoanele T4D, iar din cate stiu eu nemtii nu au variante T3xx.
T3D Chemnitz.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mar 14 Mar 2006 10:05:52    Titlul subiectului: 18378

Multe tari post-comuniste isi au tipurile proprii de tramvaie... si chiar si asa la vremea respectiva cehii (TATRA) si-au facut prezenta in multe astfel de tari... Cehii cu CAER-ul au prins o piata foarte buna: RDG care i-a adus si reclama buna si evident si "Big Brother" (BB = URSS pentru cei care nu s-au prins) i-a asigurat o piata pe masura. In afara de CKD-TATRA si Duewag cam in fiecare tara se fabricau tramvaie pentru satisfacerea nevoilor interne fara sa le produca si pentru piata externa. Doua lucruri ma mira:
1. La inceputul aniilor 80 cand fabricarea celor 2 tipuri de tramvaie autohtone era in plin proces, si totul se trimitea la export, totusi tramvaie nu am exportatnici o bucata, de ce oare? Nu a existat cerere din extern sau fabricile nu au dispus de capacitatea de productie necesara satisfacerii si unei piete externe? Poate ambele au jucat un rol in asta Tatra fiind alegerea optima dpdv economic la acea vreme. Si modelele noatre de tramvai au iesit prea tarziu cand deja TATRA invadase toata piata. Exista putine tari post-comuniste, in care sa nu fie urma de Tatra (ma refer la copii ale Tatrelor de ex in Polonia).
2. Ditamai Big Brother a preferat sa imorte tramvaie de la cehi decat sa fabrice mai multe tramvaie authtone (poate aceste T3-ui erau mai ieftine sicu siguranta mai moderne decat KTM-urile lor) eventual sa preia licenta de fabricatie a T3-urilor (avea posibilitatea caci era "Seful"). Sau sa impuna tarilor comuniste sa cumpere modele de tramvaie fabricate de el.
TATRA a scris:
Nu se poate asa ceva, ca rotile unei osii, la franare sa se invarta in sens invers.
Vagoanele Tatra au 4 motoare, fiecare antreneaza cate o osie, transmisia relizandu-se printr-un sistem reductor. In mod normal, adica conditii bune de aderenta la linie, toate cele 4 osii se misca la fel. In cazul patinajului este normal ca osiile sa se miste independent.
Sistemul de franare: 3 tipuri.
1. Electrodinamica, boghiul 1 al vagonului intra in sitem generator, producand o anumita cantitate de curent electric, cantitate insuficienta ptr alimentarea boghiului 2, care trece in regim de consumator la apasarea pedalei de frana. In acest moment este intrerupta alimentarea de la retea a vagonului.
2. Franarea mecanica pe saboti, intra in functiune cand viteza vagonului scade sub 14-15 km/h.
3. Franarea de urgenta cu patine alimentate la 24V.
Inca ceva: vagoanele Tatra merg numai cu cele 4 motoare in stare de functionare. Daca unul din ele cedeaza vagonul ramane "mort".
Pai eu iti voi demonstra exact contrariul si la demarare si la franare. Am dovezi incontestabile filmate de mine in care se vede cum patineaza doar osiile 1 si 3 si cum se invarte in timpul franarii osia 3 in spate (deobcei se invarte osia 2 si 4 in spate dar la acest tramvai si la pornire au patinat osiile 2 si 4 de parca era boghiul intors invers ceea ce este posibil pentru ca motorul functioneaza in ambele directii cu aceleasi performante). Cine mai vrea sa primeasca videoclipurile sa-mi dea un mesaj privat cu adresa de mail. binenteles doar cei care nu au primit inca poze de la mine adica cei care nu sunt (inca) in lista mea de VIP-uri.
TATRA a scris:
Nu se poate asa ceva, ca rotile unei osii, la franare sa se invarta in sens invers.
Oare am dreptate privind modul de legare a motoarelor Tatra? Eu zic ca motoarele de pe un boghiu la KT4D ar legate in serie iar boghiurile intre ele in paralel acceleratorul fiind la mijloc, ce ziceti? La T4 sunt legate in serie toate cele patru de aceea daca un motor nu functioneaza tramvaiul se imobilizeaza. De unde am dedus asta? Din cazul cand un boghiu necesita inlocuire cu unul nemotric (de service) am vazut caz in care tramvaiul KT4 a plecat prin autopropulsie si era functionala doar boghiul din spate insa un T4D patit la la fel a necesitat impingere... Am vazut 2 cazuri recent in care o osie a ramas blocata si mereu a fost osia 3 iar KT4D a fugit de parca nu se intamplase nimic insa T4D cu remorca s-a chinuit sa porneasca din loc chiar a urcat si un deal. Probabil motorul primea curent insa frana de stationare ar fi fost cauza blocajului.
TATRA a scris:
1. Electrodinamica, boghiul 1 al vagonului intra in sitem generator, producand o anumita cantitate de curent electric, cantitate insuficienta ptr alimentarea boghiului 2, care trece in regim de consumator la apasarea pedalei de frana. In acest moment este intrerupta alimentarea de la retea a vagonului.
Hm, ceea ce spui tu e putin cam necalr pentru mintea mea... Daca ne gandim putin ca in momentul franarii boghiul 1 devine generator iar boghiul 2 consumator ar rezulta faptul ca la pierderea aderentei doar boghiul 2 sa se blocheze ceea ce se contrazice cu ceea ce am vazut eu. Iar daca aderenta este foarte mica pentru a genera curent boghiul 1 pentru franarea boghiului 2 este nevoie de o anumita aderenta la roti, altfel se blocheaza si boghiul 1, iar in acel moment tramvaiul si-ar piede frana caci boghiul 1 n-ar mai genera curent. Sa zicem ca este cum zici tu. Atunci la franare tramvaiul devine independent de retea. Iar cand tramvaiul are viteza redusa si boghiul generator genereaza mai putin curent deci nu s-ar putea intampla faptul sa franeze in asa fel sa pice calatorii daca nu se tin (si fara sa foloseasca patina). Iar eu iarasi trebuie sa te contrazic. desi exista o turatie minima a alternatorului care asigura randamentul maxim acesta nu cred sa se realizeze la o viteza de ex. 10 km/h caci puterea de fanare nu scade cu scaderea vitezei Si la 10 km/h are o putere identica cu cea la 40 km/h.
Ce zici de urmatoarea posibilitate: Fiecare motor de pe un boghiu genereaza curent pentru franarea celuilalt motor de pe acel boghiu? Insa nu inteleg cu poate un singur motor sa fie si motor si alternator in acelasi timp...
Este adevarat ca in timpul franarii motorul produce curent pentru franare am mai auzit asta (sa nu confundam cu chopperul sau tiristorul).
In ceea ce urmeaza este doar o presupunere nu ma criticati nu ma pricep la electricitate prea mult ma gandesc doar logic.
Sa zicem ca pe un boghiu fiecare osie genereaza curent pentru franarea celuilalt. In momentul franarii osia 1 produce curent pentru franare osiei 2 insa osia 2 din cauza lipsei de aderenta se blocheaza si nu mai produce curent osiei 2, care astfel se invarte mai deprate si produce in continuare curent de franare osiei 2 care deja sta atfel curentul primit il va face sa se invarta in spate.
Dar repet asta este doar o presupunere, va rog dati-mi o explicatie mai buna. Este vreun inginer electronist printre noi?


Ultima modificare efectuată zsizsi la Mar 14 Mar 2006 10:25:53, modificat de 4 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Mar 14 Mar 2006 11:42:28    Titlul subiectului: 18388

Motoarele electrice pot lucra si ca generator, sunt reversibile. La T4R din Bucuresti nu am vazut ca osia sa se roteasca in sens opus la franare. Am vazut chestia asta la V3A modernizat, pe linie umeda.
Motoarele electrice isi schimba sensul prin simpla inversare + cu - .
Referitor la motorul care intra in regim de generator: imi dau seama ce curent trebuie sa furnizeze ca sa realizez o astfel de frana.
Oare pe site-ul CKD nu exista vreo explicatie sau schema? sau prin vreo arhiva? Daca e in ceha sau slovaca...
Nu stiu de ce aici se specifica puterea de 4x40KW
http://www.strassenbahnen-online.de/tatra/t4/index.html
motor leistung inseamna,tradus: puterea motorului.
Sus
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mar 14 Mar 2006 12:17:48    Titlul subiectului: 18390

tudor a scris:
Motoarele electrice pot lucra si ca generator, sunt reversibile. La T4R din Bucuresti nu am vazut ca osia sa se roteasca in sens opus la franare. Am vazut chestia asta la V3A modernizat, pe linie umeda.
Motoarele electrice isi schimba sensul prin simpla inversare + cu - .
Referitor la motorul care intra in regim de generator: imi dau seama ce curent trebuie sa furnizeze ca sa realizez o astfel de frana.
Asta stiam si eu insa daca luam drept baza ultima mea afirmatie doar un singur lucru nu mi-e clar:
Osia 1 intra in regim de franare adica incepe sa produca curent pentru franarea osiei 2 care se transmite catre motorul osiei 2 (inversand polaritatea curentului care trece prin motorul osiei 2 si astfel acesta tinzand sa se invarta in spate produce efectul de franare) dar totodata in timp ce motorul de pe osia 2 se franeaza cum poate concomitent sa si produca curent de franare pentru osia 1, adica simultan sa fie si consumator si generator? Este cumva statorul si rotorul impartit in doua sectoare unul pentru franare celalalt pentru producere de curent de franare iar cand este in regim de motor ambele sectoare se cupleaza pe regim de consumator? Este cam complicat...


Ultima modificare efectuată de către zsizsi la Mar 14 Mar 2006 12:23:06, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 15/Apr/2024
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 14 Mar 2006 12:23:00    Titlul subiectului: 18391

Ar putea fi 2 bobine pe rotor, una aferenta motorului, cealalta aferenta generatorului, e posibil. Si chiar asta cred: sunt doua bobine pe rotor, cu spirele intercalate si, functie de necesitate, intra in servici ori una ori cealalta. Alta varianta nu vad!
La Galati, cel putin in ultima perioada inainte de casare (1998-1999) cand erau in circulatie Tarele T3-R...la accelerare cand declansa releul se vedea intr-adevar o scanteie dedesupt (flama verzuie).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 14 Mar 2006 13:14:14    Titlul subiectului: 18399

Cred ca e ceva care imi scapa: voi considerati ca in timpul functionarii ca generator a motorului de tractiune acesta este alimentat cu curent cu polaritatea inversata, ceea ce determina invartirea rotilor in sens opus fata de sensul normal de mers?!? Question
Mi se pare cam aberant. Treaba, dupa mine, sta mai simplu: Cand motorul este folosit pentru tractiune, curentul din retea trece prin o parte sau prin toate rezistentele (depinde de treapta de pe graduator) (trece apoi si prin restul echipamnetelor, fireste) si ajunge la motor, determinand "invartirea" acestuia. Cand se comanda franarea, pur si simplu se decupleaza (electric) pantograful, se intrerupe asadar trecerea curentului de la retea la motor, cu toate ca din punct de vedere mecanic pantograful este pe cablu. Atunci tramvaiul care ruleaza din inertie (atentie, da?) "invarte" el motorul care astfel devine generator, producand curent care ajunge la rezistente unde este disipat, consumat, transformandu-se in caldura. Practic franarea se produce datorita rezistentei pe care o opune motorul-generator (si implicit osiile, rotile) atunci cand este invartit fortat datorita inertiei tramvaiului.
Treaba o puteti verifica simplu cu un banal dinam de bicicleta. El functioneaza in mod normal ca generator, il invartiti si produce curent pentru far. Dar daca ii puneti o baterie la firele care duc spre bec o sa vedeti ca se invarte axul dinamului. Si asta fiindca motoarele de curent continuu sunt reversibile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 14 Mar 2006 23:18:14    Titlul subiectului: 18452

S-a mai discutat despre sistemul de franare al Tatrelor. Ideea cu osiile care se invart in sens opus este greu de pus in practica, si chiar daca cineva ar face asa ceva ar distruge tot sistemul de transmisie de la motor la osie si apoi motorul. Inversarea brusca a sensului de rotatie al motorului nu cred ca da roade bune. Apoi mai intervine si faptul ca bandajul ar fi distrus.
Cat despre osii antrenate separat, se poate...vagoanele Tatra! Wink 4 motoare de 47,5 kW...si 4 osii pe vagon.
Vagoanele GT4 au numai 2 motoare iar osiile 2 si 3 sunt motoare. Cool
Puterea de 47.5 kW/motor este specificata in datele tehnice ale vagoanelor T4R aduse in Iasi direct din Cehia (Cehoslovacia). Vezi monografia transportului public iesean.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 15/Apr/2024
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 15 Mar 2006 01:33:14    Titlul subiectului: 18462

Iata un exemplu detaliat al unui boghiu de Tatra.
Se observa motoarele de tractiune: 2 bucati care sunt prevazute si cu burdufurile de ventilare tot 2 bucati si alea. Apoi f clar diferentialul. Poza reprezinta un Tramvai din Moscova www.railwaifan.net



0228_20041116_2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  44.38 kb
 Vizualizat:  de 17639 ori

0228_20041116_2.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 15 Mar 2006 17:08:30    Titlul subiectului: 18476

Sergabi28 a scris:
Se observa motoarele de tractiune: 2 bucati care sunt prevazute si cu burdufurile de ventilare tot 2 bucati si alea.Apoi f clar diferentialul.Poza reprezinta un Tramvai din Moscova www.railwaifan.net
Nu înțeleg un lucru. Este vorba de un diferențial în adevăratul înțeles al cuvântului sau doar de un pinion de atac și o coroană care să asigure transmisia de la cardan la osia pe care se găsesc roțile?
De asemenea, nu era mai simplu să se monteze un motor de 80 kw care să antreneze ambele osii ale boghiului?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaie Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Următoare
Pagina 5 din 11

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community