Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 494 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
Trimis: Lun 12 Ian 2015 09:13:04 Titlul subiectului: |
176420 |
|
Vad ca in poza din Iasi apare ITB-ul modificat radical fata de original (un singur far pus in centru, pantograful prea in fata, iar decupajele trucului au aproape lungimea tramvaiului).
Cand au avut loc aceste "operatii estetice"?
V3A-ul din Botosani este vopsit interesant. Ce numar de parc avea?
_________________ Proiecte românești pentru simulatorul OMSI 2:
https://www.facebook.com/roworksomsi |
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Joi 15 Ian 2015 01:13:47 Titlul subiectului: |
176486 |
|
In filmul artistic "Acasa" (turnat in vara anului 1984, premiera in mai 1985) isi fac debutul cinematografic tramvaiele V2A bidirectionale, proaspat intrate pe linia 41 (primavara 1983); pe langa acestea apar sporadic troleibuze articulate DAC si autobuze IK4. A fost perioada in care ITB cauta sa-si modernizezse parcul circulant si imaginea (sigla + un nou tip de indicatoare pentru statii realizat de un colectiv de la Arhitectura in cadrul unui proiect privind mobilierul stradal - un exemplar apare si in acest film, insa din fuga camerei de filmat.
Nu stiu pana cand vatmanii si soferii au avut uniforma in anii 80; un alt amanunt este faptul ca in film prima usa a tramvaiului se deschide complet (este doar pentru filmare sau "moda" cu prima jumatate a usii biocata a venit mai tarziu? Le-am prins numai cu jumatate de usa 1).
"Siamezele albastre" au fost varianta bidirectionala a seriei de V2A lansate in 1982 (in afara de partea electrica si de tractiune, privind si aspectul - caseta de linie frontala simplificata, usi copiate dupa Tatra - nu au existat vagoane T4R casate la acea vreme (aveau doar 10 ani vechime in reteaua ITB).
Dupa cum se vede si din capturi, inscriptionarile au fost realizate la inceput prin autocolante ce au fost indepartate dupa aplicarea stratului de vopsea (culoare de fond alb si adaos albastru); in acelasi mod s-a realizat si grupajul de pictograme existent la fiecare usa (acestea au fost indepartate la urmatoarea revopsire).
Clipurile atasate contin intrarea unui vagon de pe 41 in statia de urcare de la Scanteii, aparitia fugara a unui indicator de statie in vecinatatea capatului.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
515.04 kb |
Vizualizat: |
de 18802 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
454.35 kb |
Vizualizat: |
de 18802 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
420.82 kb |
Vizualizat: |
de 18802 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
393.98 kb |
Vizualizat: |
de 18802 ori |
|
Descriere: |
Cabina unde semnau foaia soferii |
|
Mărime fișier: |
383.58 kb |
Vizualizat: |
de 18802 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
357.43 kb |
Vizualizat: |
de 18802 ori |
|
Descriere: |
"...Plecarea este la 23.48 iar depoul este in partea cealalta a orasului" (Panduri) |
|
Mărime fișier: |
399.79 kb |
Vizualizat: |
de 18802 ori |
|
Descriere: |
Spre locul unde se alimentau cu gaz autobuzele |
|
Mărime fișier: |
297.87 kb |
Vizualizat: |
de 18802 ori |
|
Descriere: |
|
Descărcare |
Nume fișier: |
indicator20150114_001639.rar |
Mărime fișier: |
971.17 kb |
Descărcat: |
de 485 ori |
Descriere: |
|
Descărcare |
Nume fișier: |
tramv41.rar |
Mărime fișier: |
5.82 MB |
Descărcat: |
de 486 ori |
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 15 Ian 2015 08:21:26 Titlul subiectului: |
176487 |
|
Foarte interesante imaginile. Mi-au placut foarte mult troleibuzele DAC, preferatelel mele
Ultima captura foto, este cumva statia terminus a lui 41 de la Casa Scanteii (Piata Presei Libere) ?
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 494 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
Trimis: Joi 15 Ian 2015 09:00:34 Titlul subiectului: |
176492 |
|
Interesant...
Stiam ca 4042 este singurul V2A-2S vopsit in rosu-crem, nu albastru-crem.
_________________ Proiecte românești pentru simulatorul OMSI 2:
https://www.facebook.com/roworksomsi |
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Joi 15 Ian 2015 20:12:20 Titlul subiectului: |
176503 |
|
Filmarile au fost facute in vara lui 1984, cand inca mai erau albastre; in schema rosu-crem erau "despuiate" de pictograme, iar usile erau albe, fara randul de ferestre de jos (era doar urma lor pe foaia usii), usi care in scurt timp au fost si ele vopsite in rosu. Nu mai stiu daca au fost si albastre in acest gen, cu usa alba apoi vopsita.
Ultima foto este de la terminalul vechi de tramvai de la Scanteii, amenajat in 1964 pe locul unui spatiu verde ce apartinea de Strandul Tineretului. Terminalul se compunea dintr-un rondou carosabil pentru autobuze/troleibuze (initial au intors troleibuze acolo, reteaua ramand pana la desfiintarea din 1992, cand a avut loc o reamenajare a partii carosabile - ultima linie ce a folosit reteaua fost 81, traseu cu o viata scurta, la inceputul anilor 90) si noua bucla pentru tramvai. Statiile de imbarcare aveau acele copertine generoase, iar pe Bd. Marasti, era un refugiu mai mic, din panouri de sticla, in statia unde oprea autobuzul 131 (nu intra in rondou, ci intorcea pe o bucla formata din mai multe strazi - Casin, Marasti, Piata Scanteii cu intoarcere prin Kiseleff). In 2002 incep lucrarile de modernizxare a liniei de tramvai si tot terminalul se pozitioneaza perpendicular pe vechea pozitie. Azi se mai poate vedea doar o jumatate din fostul terminal al autobuzelor, o alee curba de asfalt care se termina in peronul actualei statii de tramvai.
Pentru ca ieri nu a mai avut loc, un fragment ce surprinde deschiderea usilor, cu zgomotul tipic al motorului.
Descriere: |
|
Descărcare |
Nume fișier: |
usi deschidere.rar |
Mărime fișier: |
2.25 MB |
Descărcat: |
de 534 ori |
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 494 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
Trimis: Joi 15 Ian 2015 20:57:30 Titlul subiectului: |
176506 |
|
Ohoo!
Sunetul acela al usilor mi-a trezit frumoase amintiri!
Am mai observat ceva: "siamezul" din prima poza de mai jos are fereastra cabinei vatmanului precum la primele V3A, din 1972 (fapt ce ar putea marca prezenta contactorilor electromagnetici), pe cand 4041 (poza 2) o are ca la prototipul V2A (cu binecunoscutii contactori electromecanici, folositi din 1984 pana in prezent).
Este o exceptie, sau toate V2A/V2A-2S aveau ferestre ante-84?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
117.35 kb |
Vizualizat: |
de 18738 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
141.55 kb |
Vizualizat: |
de 18738 ori |
|
_________________ Proiecte românești pentru simulatorul OMSI 2:
https://www.facebook.com/roworksomsi |
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Joi 15 Ian 2015 23:28:37 Titlul subiectului: |
176510 |
|
Primele din serie probabil ca au iesit cu contactori electromagnetici, dupa care au trecut la imbunatatiri, insa 4042 e la fel ca cel din a doua poza.
La inceputul lui 1987 am vazut primele V3A bidirectionale - de la geamul clasei se vedea statia terminus de la Uverturii, in care se oprise un V3A... albastru. Hopa, ceva nou in peisaj!
Secventa cu tramvaiul pe Turda, numarul de parc e destulde ilizibil dar parca la un moment dat, cand botul ajunge la margine se distinge ca o parere un 7 sau 2. Trebuie rulat de mai multe ori pentru a putea ghici ce este in fractiunea aia de secunda, nici rezolutia filmului nu e buna si e imposibil de obtinut ceva cu stop cadru.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
68.18 kb |
Vizualizat: |
de 18728 ori |
|
Descriere: |
|
Descărcare |
Nume fișier: |
vagon20150115_232107.rar |
Mărime fișier: |
4.04 MB |
Descărcat: |
de 506 ori |
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 16 Ian 2015 12:24:31 Titlul subiectului: |
176525 |
|
Filmele acestea au o valoare documentara mare. Nu neaparat pentru calitatea lor artistica, dar ne deschid o poarta spre trecut. Nu stiu daca in filmele romanesti actuale, cele care au aparut in ultimii ani, transportul in comun mai este prezent asa cum era in filmele de acum 30-40 de ani.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Vin 16 Ian 2015 17:50:56 Titlul subiectului: |
176530 |
|
Vagonul de pe Turda este 4037
http://tramclub.org/Static/SerbanLacriteanu/299_19830424_Podul_Grant_4037.jpg
Nu stiu daca a fost singurul, V2A-urile normale au fost cu fereastra vatmanului injumatatita, de la primul numar din noua serie cu imbunatatiri (1982). 4037 e posibil sa rezulte din transformarea V2A-urilor din prima serie - 1981, un derivat din V3A - era acelasi tramvai numai ca ii lipsea o articulatie. Tipul 1982 s-a vrut o individualizare a variantei V2A, si poate de aceea aduce in acelasi timp cu o Tatra dar si cu un V3A.
Vedeta filmului - 4042, a fost suprins de mai multe ori in fotografiile d-lui Serban Lacriteanu, intre 1983 si 1984.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Mai/2024 Mesaje: 1122 Locație: Arad
|
Trimis: Mar 27 Oct 2015 22:37:33 Titlul subiectului: |
182275 |
|
http://kinema-ikon.net/
Nu se poate da linkul direct, dar daca intrati pe site la sectiunea "experimental films", gasiti in lista "navetistii", un film experimental realizat de un grup de pasionati aradeni (de filme...experimentale) care arata cum calatoreau navetistii cu trenul spre si dinspre Arad in anii 70. Apar si doua tatre in film, dintre care doar una poate fi identificata: 143 ca vagon 1 intr-un cuplu. E inca o descoperire valoroasa, cel putin pentru mine, deoarece 143 este unul din vagoanele de care nu imi aduc aminte sa-l mai fi prins. Desi filmul e datat 1976, cred ca anul exact este post 1977 (sau poate editarea a fost facuta mai tarziu), deoarece coloana sonora e luata din albumul "Trans Europa Express" al celor de la Kratwerk, lansat in martie 1977.
Edit: link direct de pe youtube
https://www.youtube.com/watch?v=AvOzFRh4SOg
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Sâm 12 Dec 2015 01:16:23 Titlul subiectului: |
182803 |
|
Te unge la suflet, aspecte din Bucurestiul anului 1980.
https://www.youtube.com/watch?v=ppaq6S04DyY
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
V3A-93
Data înscrierii: 24/Feb/2018 Ultima vizita: 02/Ian/2024 Mesaje: 71 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 13 Iul 2018 16:20:51 Titlul subiectului: |
195733 |
|
Acum aproape un an,pe TVR3 a fost un film românesc din 2007,în care apare un DAF pe Bulevardul Kiseleff.Poate mă ajutați voi.
|
|
Sus |
|
|
andreirosu14
Data înscrierii: 02/Feb/2017 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 394 Locație: Craiova, Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 13 Iul 2018 18:31:27 Titlul subiectului: |
195735 |
|
Nu e chiar neaparat un film, ci mai mult un videoclip muzical ceva mai vechi, in "3rei Sud Est - Alaturi de Ingeri", sunt secvente in care apare un DAF Castrosua, care este filmat atat din exterior, cat si in interior.
|
|
Sus |
|
|
V3A-93
Data înscrierii: 24/Feb/2018 Ultima vizita: 02/Ian/2024 Mesaje: 71 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 13 Iul 2018 20:16:13 Titlul subiectului: |
195740 |
|
Era un film,am stat vreo oră să mai văd vreun DAF.
|
|
Sus |
|
|
andreirosu14
Data înscrierii: 02/Feb/2017 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 394 Locație: Craiova, Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 14 Iul 2018 09:16:42 Titlul subiectului: |
195745 |
|
In cazul tau, da, este un film, doar că nu știam dacă se încadrează și videoclipuri muzicale (ce am dat eu ca exemplu) in sectiunea aceasta.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Lun 16 Iul 2018 20:42:28 Titlul subiectului: |
195763 |
|
Citat: | un alt amanunt este faptul ca in film prima usa a tramvaiului se deschide complet (este doar pentru filmare sau "moda" cu prima jumatate a usii biocata a venit mai tarziu? Le-am prins numai cu jumatate de usa 1) |
Din câte îmi amintesc, ușa 1 se deschidea complet la vagoanele V3A si V2A, dar la începutul anilor '80 au început să le blocheze, deși cabina nu acoperea complet acel spațiu.
Inițial, primul segment al ușii 1 era dezactivat și blocat. La autobuze, au acoperit treapta cu un suport și au închis cabina cu o ușă luată de la autobuze casate și care se deschidea dinspre salon spre "cabină" peste segmentul blocat. Deschiderea separată a primului segment cred că a apărut la autobuze odată cu 112 UDM.
În 1983 încă se mai deschidea ușa 1 și la troleibuze, dar deja începeau să dea semne că vor să acapareze acel spațiu.
Citat: | Un IK4 de depanare, 34 B 294 (de obicei aveau patru cifre) | Sunt primele IK4 aduse în 1973, după număr cel din film fiind probabil 1939. 34-B au dat prima dată la autobuze Ikarus 180 și au început cu 34-B-131.
|
|
Sus |
|
|
V3A-93
Data înscrierii: 24/Feb/2018 Ultima vizita: 02/Ian/2024 Mesaje: 71 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 26 Iul 2018 14:44:29 Titlul subiectului: |
195877 |
|
Acum câteva minute,pe DIGI 24,erau știrile.Nimic important până acum.
Muzeul Tehnic Dimitrie Leonida din Capitală se va putea extinde,spune crainica.
Se pare că reporterii DIGI au obținut accesul în curtea să zicem secretă a muzeului.Trămvăiuțul pe care unii ce au trecut pe acolo poate l-au văzut.
Atenția mea este atrasă.
Terenul pe care muzeul l-ar putea prelua este cel ce găzduiește ultimul autobuz sovietic Z.I.L. 155.WOW
Apropo,azi la ora 21 00,tot pe Digi 2, cine are,să se uite deoarece la România Furată se va difuza un episod despre Istoria C.F.R.-ului și declinul său după revoluția comunistă din 1989.NU RATAȚI!
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Dum 05 Aug 2018 09:28:46 Titlul subiectului: |
196030 |
|
CU ce sa se extinda muzeul? Si de ce nu au facut efortul sa salveze autobuze romanesti cand au avut ocazia?
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
nbirna
Data înscrierii: 12/Mai/2010 Ultima vizita: 21/Sep/2023 Mesaje: 97 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 22 Oct 2019 20:37:07 Titlul subiectului: Filme cu transportul în comun din România |
203626 |
|
Imaginea 1 (din postarea rosetti61 Mar 01 Noi 2011, din filmul "Ediție specială") e de pe strada Dimitrie Bolintineanu, la intersecția cu Hristo Botev (arteră pe care, într-adevăr, pe vremea aceea trecea linia tramvaiului 5), nu departe de piața Rosetti.
|
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Dum 15 Dec 2019 19:52:20 Titlul subiectului: |
204494 |
|
Ce tip de vagon este cel din filmul "Ho Ho Ho", din 2009? A fost filmat in Bucuresti, iar in primele cadre se observa un Depou de Tramvaie cu cateva V3A-uri in fundal
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
99.28 kb |
Vizualizat: |
de 10318 ori |
|
_________________ Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh |
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Dum 15 Dec 2019 20:16:39 Titlul subiectului: |
204500 |
|
Rathgeber.
|
|
Sus |
|
|
ADK
Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 703 Locație: Buzau
|
Trimis: Dum 15 Dec 2019 23:01:53 Titlul subiectului: |
204503 |
|
Cred că este chiar 2523 transformat în utilitar și aparține depoului Titan.
|
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Mar 04 Aug 2020 15:16:16 Titlul subiectului: |
207987 |
|
DAF Castrosua si un Rocar DeSimon in Filmul Garcea si Oltenii
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
868.37 kb |
Vizualizat: |
de 8579 ori |
|
_________________ Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh |
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Vin 01 Ian 2021 21:05:28 Titlul subiectului: |
209403 |
|
Mercedes-Benz o345 (Conecto), Astra Ikarus 415T si Rocar DeSimon in filmul "Filantropica" (2002)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.95 MB |
Vizualizat: |
de 7241 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.37 MB |
Vizualizat: |
de 7241 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.49 MB |
Vizualizat: |
de 7241 ori |
|
_________________ Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh |
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Mie 31 Mar 2021 03:15:42 Titlul subiectului: |
210038 |
|
Nu e chiar un film, insa prefer sa postez captura asta ca sa tinem vie amintirea Rocarurilor.
Rocar DeSimon #1154 in Top Gear - Romania Special (S14 E1)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
181.98 kb |
Vizualizat: |
de 5671 ori |
|
_________________ Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh |
|
Sus |
|
|
|