|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 09 Dec 2014 13:50:06 Titlul subiectului: Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie |
175927 |
|
Azi se implinesc 120 de ani de cand primul tramvai electric circula in Bucuresti. Articolul se gaseste aici.
Citat: | 120 de ani de când primul tramvai electric circula în București. Ce rută avea, de ce era contestat
În ziua de 9 decembrie 1894, pe străzile Capitalei, bucureștenii au observat tramvaiul electric, menit să înlocuiască tramvaiele cu cai.
Prima linie de tramvai electric din Bucuresti purta numarul 14, intrucat, pana la data respectiva, functionau deja 13 linii de tramvai cu cai, toate numerotate si marcate printr-o culoare distinctiva (sau combinatie de doua culori), informează ziare.com.
Primul tramvai electric avea culoarea verde, purta numărul 14 și traversa Bucureștiul de la Est la Vest. Capătul de linie se afla la Școala Iancului și a fost prelungit apoi la Mătăsari, Agricultori și până la bariera Pantelimon. Tramvaiul 14 avea atunci următorul traseu: pleca de la Uzina Electrică, mergea pe Splaiul Independenței, trecea Dâmbovița pe Podul Domnița Maria, traversa Bd. Regina Elisabeta via Splaiul Gării Centrale și își continua drumul pe bulevardele Academiei, Carol I și Pache Protopopescu. Și acum, după 120 de ani, tramvaiul de pe linia 14 urmează, cu unele excepții, un traseu asemănător cu omologul său care a schimbat istoria transportului în comun din Capitală.
Motivul marcarii prin culori a liniilor de tramvai din secolul al 19-lea este poate neasteptat: numarul analfabetilor din tara era mare, iar unii nu cunosteau nici macar cifrele. Culoarea era pentru ei o orientare buna.
Mult mai tarziu, cand tramvaiul electric s-a generalizat, tramvaiele au fost vopsite toate in galben si atunci sus, alaturi de numar, a fost instalat si un felinar cu semn distinctiv in doua sau chiar trei culori.
Propunerea introducerii tramvaiului electric in locul celui cu cai n-a fost usor de adoptat la vremea respectiva, din cauza motivelor de protest invocate de concurență. De exemplu:
Romania traieste din agricultura. Caii care trag vagoanele au nevoie de fan, ovaz, orz, care se produc pe camp. Fara cai, fanul nu-l va mai cosi nimeni si-l vor napadi buruienile, ogoarele cultivate astazi cu orz si ovaz vor ramane pustii, iar bietii tarani vor saraci.
Avem in tara cei mai buni potcovari din toate tarile vecine, iar potcovarii nostri s-au dovedit cei mai buni luptatori in timp de razboi. Daca nu va mai fi nevoie de potcoave, ei se vor duce sa lucreze in alte tari, iar prezenta lor ne va lipsi tocmai in vremuri de restriste.
O multime de oameni muncesc cu spor sa produca hamuri, biciuri si altele necesare cailor. Meseria lor se va degrada si poate chiar va disparea, iar oamenilor fara meserie nu le va ramane decat sa cerseasca la coltul strazii, ca sa traiasca din mila altora. |
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu
Ultima modificare efectuată de către guest la Mar 30 Dec 2014 22:03:49, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 23 Dec 2014 22:01:25 Titlul subiectului: |
176154 |
|
Sambata va fi parada tramvaielor electrice. Anuntul se gaseste pe site-ul RATB-ului: http://www.ratb.ro/comunicat1.php?nrcom=431
Citat: | Cu ocazia aniversării a 120 de ani de la darea în folosință a primei linii electrice din București, Regia Autonomă de Transport București va organiza, în data de 27 decembrie, începând cu ora 10.00, evenimentul „Parada tramvaielor electrice”.
Cu acest prilej, bucureștenii vor putea admira convoiul de tramvaie, ce va marca evoluția în timp a transportului electric pe șine, începând cu “bătrânul” Thomson V056, realizat în 1955 în Atelierele Centrale ale Întreprinderii de Transport București, continuând cu tramvaiul Tatra, urmașul vagoanelor importate în anii ‘70, apoi, înaintând pe firul vremii, cu un vagon V3A modernizat, din generația construită în anul 1973 și modernizată începând din 1993, urmat de tramvaiul Bucur 1 modernizat în anul 2001. Parada va cuprinde și “piesa de rezistență a Regiei “, tramvaiul Bucur LF, proiectat și realizat integral în cadrul Uzinei RATB.
Convoiul va reconstitui, în parte, traseul primei linii electrice, respectiv Piața Victoriei (Depoul Victoria) – Șos. Stefan cel Mare - Bucur Obor - Calea Moșilor - Piața Sf. Gheorghe.
Menționăm că, pe data de 9 decembrie 1894, a apărut pe străzile Bucureștiului primul tramvai electric, fapt ce situează România în rândul primelor zece țări europene care au introdus tracțiunea electrică în transportul public. Tramvaiul avea indicativul 14 și circula pe traseul Cotroceni - Piața Sf. Gheorghe – Calea Moșilor – Obor.
De asemenea, pentru cei interesați de istoria transportului public, RATB va organiza între orele 8.00 – 21.00, la terminalul Piața Sf. Gheorghe, un muzeu în interiorul unui tramvai de epocă. |
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
142.2 kb |
Vizualizat: |
de 21519 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 30 Dec 2014 21:33:34 Titlul subiectului: |
176214 |
|
Sambata dimineata am fost sa pozez convoiul de tramvaie. M-am deplasat pe Calea Mosilor, la statia Eminescu, apoi m-am dus la Sf. Gheorghe.
Ningea, temperatura era in jurul valorii de zero grade. Nu erau cele mai bune conditii de pozat.
Convoiul de tramvaie a sosit, dupa 25 de minute de asteptare, venind dinspre Obor.
Primul tramvai care deschide "balul electric" este Thompson (restaurat de cei de la URAC), urmat de o Tatra T4R (din Cehia), apoi V3A-ul modernizat, incepand din 1993, apoi un Bucur 1, modernizat in 2001 (rezultat din doua caroserii de Tatre) si in final, piesa de rezistenta a RATB+ului, cel mai modern tramvai, Bucur LF.
La primul semafor trece Thomson, urmat de Tatra T4R.
Tramvaiul Thomson a fost una din "vedetele" acestei parade. Primele tramvaie s-au fabricat la Atelierele Centrale ale STB-ului (actualul URAC) in 1927. Ultimul tramvai de acest tip a fost retras din circulatie in anul 1976.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.26 kb |
Vizualizat: |
de 21414 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
85 kb |
Vizualizat: |
de 21414 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
86.93 kb |
Vizualizat: |
de 21414 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 30 Dec 2014 21:34:32 Titlul subiectului: |
176215 |
|
Urmeaza tramvaiul copilariei mele, tramvaiul meu preferat, Tatra T4R.
Unele tramvaie au aproape 40 de cand circula in serviciul RATB.
Initial au fost 130 de tramvaie, acum mai sunt 116 tramvaie, fie solo, fie cuplate.
La ora actuala nu crfed ca mai circula toate cele 116 Tatre.
Cred ca a fost unul dintre cele mai bune tramvaie din lume.
In prezent nu se mai fabrica acest tip de tramvaie in Cehia, in schimb cehii fabrica tramvaie noi la Plzen, de tip Skoda.
Noi ... nu prea mai fabricam/modernizam nimic.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
80.55 kb |
Vizualizat: |
de 21413 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
76.39 kb |
Vizualizat: |
de 21413 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 30 Dec 2014 21:36:15 Titlul subiectului: |
176216 |
|
La semafor asteapta celelalte trei tramvaie din convoi, V3A, Bucur 1 si Bucur LF, insotite de alte vehicule tehnice ale RATB-ului.
Pana sa imi reiau locul de pozat, V3A-ul trece pe langa mine......
Il pozez doar spatele.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
76.06 kb |
Vizualizat: |
de 21411 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
83.02 kb |
Vizualizat: |
de 21411 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 30 Dec 2014 21:37:57 Titlul subiectului: |
176217 |
|
Urmeaza Bucur 1.
A fost o incercare de modernizare a Tatrelor. Practic acest tramvai a luat nastere prin unirea a doua caroserii vechi ale Tatre-lor.
Primul prototip a fost realizat la URAC in 1998. Cel din imagine cred ca a fost realizat in anul 2001.
Din pacate numai 9 asemenea tramvaie au fost realizate, proiectul a fost stopat, acum cei de la RATB fiind concentrati pe celalalt proiect, realizarea tramvaiului Bucur LF.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
91.41 kb |
Vizualizat: |
de 21408 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
89.48 kb |
Vizualizat: |
de 21408 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 30 Dec 2014 21:39:18 Titlul subiectului: |
176218 |
|
Urmeaza "vedeta" RATB-ului, tramvaiul Bucur LF.
Este 70 % low-floor. Un asemenea tramvai costa in jur de 1 milion de euro.
Primul prototip a fost fabricat la URAC in 2007. A inceput sa circule in 2008.
In prezent sunt fabricate 10 asemenea tramvaie, principala problema este ca URAC-ul nu are o capacitate mare, de a fabrica multe tramvaie intr-un an.
Cei de la RATB+URAC intentioneaza ca pe viitor sa produca un model Bucur LF, cu podeaua 100 % coborata, dar proiectul este incert.
Din pacate se pare ca exista alte interese mai "imobiliare", se pare ca se doreste lichidarea URAC-ului (aflat in zona Lizeanu) pentru teren
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
90.71 kb |
Vizualizat: |
de 21407 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
81.77 kb |
Vizualizat: |
de 21407 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 30 Dec 2014 21:47:27 Titlul subiectului: |
176219 |
|
Politia insoteste convoiul RATB (poza 1).
De la vatmani am inteles ca politia rutiera a trebuit sa blocheze circulatia masinilor la intersectia de la Obor, pentru ca tramvaiele sa poata face stanga de pe Stefan cel Mare pe Calea Mosilor.
O masina de servici insoteste convoiul, in caz ca se defecteaza unul din tramvaie (poza 2).
In poza 3 incerc un zoom cu convoiul "electric&tehnic" dar nu am cele mai bune conditii de pozat.
Convoiul este inchis cu un camion de tip Tatra, al RATB-ului (pozele 4-5).
Ca o paranteza in tip ce industria romaneasca de profil a cam fost lichidata, industria ceheasca merge ceas..
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
82.75 kb |
Vizualizat: |
de 21404 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.37 kb |
Vizualizat: |
de 21404 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
57.75 kb |
Vizualizat: |
de 21404 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
92.02 kb |
Vizualizat: |
de 21404 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
87.64 kb |
Vizualizat: |
de 21404 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 30 Dec 2014 21:50:05 Titlul subiectului: |
176220 |
|
Iau un tramvai de pe linia 21 si ajung repede la terminalul de la Sf. Gheorghe.
Cei de la RATB au blocat circulatia tramvaielor.
Initial am crezut ca voi baga convoiul de tramvaie pe o linie iar pe cealalta vor circula celelalte tramvaie.
Ei bine, pe o linia au bagat tramvaiul istoric Thomson, iar celelalte tramvaie, la gramada pe cealalta linie.
Evident ca una din "vedetele" paradei este acest tramvai, Thomson-Huston, restaurat. I se mai spunea "Ciclopul".
Deopotriva, oameni si reporteri de la televiziuni, stateau la coada sa pozeze tramvaiul. Erau si multi forumisti la pozat (cei care activeaza pe forumurile pasionatilor de transport in comun, Transira, Tramclub, Forum Metrou Usor, etc, samd).
Era coada prea mare, asa ca nu am stat la pozat. Mai ales ca am pozat acest tramvai in anul 2010, la depoul Dudesti, cand am fost cu Stefan.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
83.56 kb |
Vizualizat: |
de 21403 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
103.55 kb |
Vizualizat: |
de 21403 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
85.76 kb |
Vizualizat: |
de 21403 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
58.55 kb |
Vizualizat: |
de 21403 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
86.72 kb |
Vizualizat: |
de 21403 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
112.21 kb |
Vizualizat: |
de 21403 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 30 Dec 2014 21:52:34 Titlul subiectului: |
176221 |
|
Tramvaiele din convoi erau pozate&admirate, stateau intre 5 si 10 minute, apoi plecau inapoi spre depoul Victoria. Colegul domnului din imagine a vrut sa il imortalizez, asa ca i-am dat curs dorintei (poza 2).
Azi, tramvaiele din convoi, au avut un traseu aparte. Luau si calatori pe parcurs. Opreau in statii.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
107.29 kb |
Vizualizat: |
de 21401 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
101.22 kb |
Vizualizat: |
de 21401 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
91.75 kb |
Vizualizat: |
de 21401 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
70.39 kb |
Vizualizat: |
de 21401 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
70 kb |
Vizualizat: |
de 21401 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 30 Dec 2014 21:56:19 Titlul subiectului: |
176222 |
|
In interiorul tramvaiului Bucur LF era un monitor, in care rula un fel de film documentar despre istoria tramvaielor RATB-ului. Se prezinta si "nava amiral" a RATB-ului, si anume, linia de tramvaie 41, linia cu cel mai mare flux de calatori din capitala, care leaga cartierele Ghencea, Drumul Taberei, partial Militari, Crangasi de Piata Presei Libere (poza 1). Se mai prezinta in filmulet cum arata infrastructura (calea de rulare) inainte de modernizare (poza 2). In filmulet nu se spune nimic despre "era Oprescu" cand a ajuns sa se modernizeze un km de linie de tramvai in........2 ani
Cei de la televiziuni faceau reportaj despre eveniment (poza 3).
Este un om fara adapost, isi face veacul in zona bisericii Sf. Gheorghe, a vrut sa il pozez, asa ca i-am indeplinit dorinta (poza 4).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
61.78 kb |
Vizualizat: |
de 21400 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
55.62 kb |
Vizualizat: |
de 21400 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
72.42 kb |
Vizualizat: |
de 21400 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
65.38 kb |
Vizualizat: |
de 21400 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 30 Dec 2014 21:59:38 Titlul subiectului: |
176223 |
|
-Multi fotografi, amatori si profesionisti deopotriva, la evenimentul de azi (poza 1).
-Bucur LF intra in statie (poza 2).
-Lumea se urca (poza 3).
-Calatorii s-au imbarcat, gata de plecare (poza 4).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
78.03 kb |
Vizualizat: |
de 21399 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
83.64 kb |
Vizualizat: |
de 21399 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.53 kb |
Vizualizat: |
de 21399 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
97.89 kb |
Vizualizat: |
de 21399 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 30 Dec 2014 22:01:16 Titlul subiectului: |
176224 |
|
Reactia unor calatori a fost haioasa. Multi credeau ca sunt de la ziare. O doamna m-a rugat sa dau la ziar imaginile cu tramvaiul, ce frumos este, are podea joasa, in comparatie cu tramvaiele cu care circula pe linia 21 (V3A-uri modernizate, cu podea inalta).
Domnul din pozele 1-2, impreuna cu nepotelul lui sunt "vedete" pentru cateva clipe. Domnul spune ca ar vrea asemenea tramvaie. Oare stie ca URAC-ului (Uzina de Reparatii Ateliere Centrale) i se canta prohodul ?
Pleaca Bucur LF, fiind urmat de masina de interventii a RATB-ului (poza 3).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
70.6 kb |
Vizualizat: |
de 21398 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
90.46 kb |
Vizualizat: |
de 21398 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
109.79 kb |
Vizualizat: |
de 21398 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu
Ultima modificare efectuată de către guest la Mar 30 Dec 2014 22:03:25, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 30 Dec 2014 22:02:03 Titlul subiectului: |
176225 |
|
Am vrut sa vin cu Thomson-ul, dar se pare ca "zabovea" mai mult la terminalul de la Sf. Gheorghe.
Dupa ce a plecat Bucur LF de la terminalul de la Sf. Gheorghe s-a reluat si circulatia tramvaielor.
Nu toti calatorii au "gustat" parada tramvaielor. Cei din statii, au asteptat 45 de minute dupa tramvaiele obisnuite, blocate 45 de minute la Sf. Gheorghe.
Dupa care, tramvaiele au mers in "coloana" (poza 1).
Asta a fost "Parada tramvaielor electrice".
Au lipsit totusi de la eveniment, un alt tramvai modernizat la URAC, V3A-CH-PPC, pe care il gasiti pe linia 41, precum si alte tramvaie din istoria RATB-ului cum ar fi EP-urile (fabricate la Electroputere Craiova) sau tramvaiele Rathgeber (ultimele doua modele nu mai sunt in circulatie, cred ca mai sunt cateva vagoane de serviciu).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
87.19 kb |
Vizualizat: |
de 21396 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 30 Dec 2014 22:05:14 Titlul subiectului: |
176226 |
|
Cel putin un vagon Rathgeber e de serviciu, il tot vad eu "plimbandu-se" prin Piata Iancului dupa ce s-a reluat circulatia normala a tramvaielor. Dar mai ales pe la ore "imposibile" respectiv unu / doua in noapte.
|
|
Sus |
|
|
lenta1
Data înscrierii: 09/Dec/2013 Ultima vizita: 18/Mai/2024 Mesaje: 551 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 30 Dec 2014 22:17:44 Titlul subiectului: |
176231 |
|
Rathgeber exista si la Bucurestii Noi drept tramvai de serviciu.
_________________ Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 30 Dec 2014 22:22:05 Titlul subiectului: |
176233 |
|
Pacat ca nu a fost inclus si acest tip de tramvai in parada, doar a reprezentat si acest model ceva pentru transportul in comun din capitala. Dar o sa mai fie si alte parade.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 494 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
Trimis: Mar 30 Dec 2014 22:53:36 Titlul subiectului: |
176238 |
|
Mai bine era daca Rathgeber-ul P3.16 ar fi fost amenajat ca muzeu. Fiindca are mese inauntru (fiind tramvai-cofetarie), exponatele puteau sta nestingherite, se putea intra pe mai multe usi (usa din spate a V09-ului era "blocata" de o masa pe care se aflau cateva machete), si nu ar fi fost inghesuiala atat de mare, iar V09 ar fi putut face parte din convoi. Sigur ar fi fost vedeta, pe langa V56 (care era full inca de la 9:30 AM, cand am ajuns eu).
EP/V3A #6001 este la URAC in curs de restaurare, insa nu a fost gata in timp util.
Rathgeber M5.65 nu ar fi greu de reconditionat, insa doar cu conditia ca boghiurile si alte repere sa nu fie originale.
Totodata, la parada putea lua parte si unicul V2A-2S ramas (4044, abandonat in Dep. Victoria), dar se afla intr-o stare foarte proasta.
Per total, parada a fost foarte interesanta!
Astept cu interes urmatoarele astfel de evenimente!
P.S.: camionul de interventii este DAC 665 T. Tatrele de interventii sunt casate de ani buni.
"Vedeta" am fost si eu, pentru cateva secunde... http://www.realitatea.net/jurnale.html (27.12.2014, ora 20.00, la minutul 35:34)
_________________ Proiecte românești pentru simulatorul OMSI 2:
https://www.facebook.com/roworksomsi |
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Sâm 17 Ian 2015 15:35:53 Titlul subiectului: |
176564 |
|
Se misca extrem de greu cu vagonul EP/V3A, trecand peste faptul ca i-au facut acoperisul gri ca la V56 si i-au pus lampi rotunde, ceea ce nu avea. Nu i-am vazut spatele, daca i-au mai pus prize, pentru ca oricum nu au mai restaurat si o remorca, desi au pastrat doua. Nu au pastrat nici macar o remorca V12/V3A.
Vagonul V2A este 4042, nu 4044!
Ce au lipsit in mod surprinzator de la aceasta parada au fost: vagonul M (fara numar, ca la manelisti, adus de la Viena) si vagonul 6502 adus tot de la Viena si care macar a fost restaurat, insa sta in depou.
Vagonul Rathgeber gras are usile 2 si 4 blocate, deci s'ar fi putut urca in el pe la usile 1 si 3. Dar si el a ramas in depou, ca si remorca V12 deschisa (asta sa zicem ca din cauza vremii nu au inclus-o).
|
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 494 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
Trimis: Sâm 17 Ian 2015 20:17:05 Titlul subiectului: |
176572 |
|
De prostia de care au dat dovada cu lampile la EP nu mai comentez... Refuz sa cred ca le era greu sa se uite in propria "curte" la utilitarele ramase, sau sa gaseasca 2 faruri de autobuz DAC/camion Roman in URAC.
6270 mai exista, in Depoul Giurgiu.
Oare daca o terta persoana ar finanta lucrarile de restaurare, ar merge mai rapid, si mai ales mai bine?
M-ul vienez am inteles ca ar avea probleme cu pantograful ,care "agata" reteaua.
Aceasta este o parada a tramvaielor RATB, ori M-ul si Lohner-ul au trecut prin istoria transportului nostru doar pasager. Asta nu era insa un prilej ca Lohner-ul sa fie "reconditionat" cu acele lipsuri...
_________________ Proiecte românești pentru simulatorul OMSI 2:
https://www.facebook.com/roworksomsi |
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Lun 19 Ian 2015 00:31:39 Titlul subiectului: |
176580 |
|
Practic au reinviat strutocamila 6001 din anii '90, care insa avea botul mai apropiat de EP-ul original, ca in rest tot EP/V3A era si el.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 19 Ian 2015 09:36:51 Titlul subiectului: |
176587 |
|
Ar mai trebui ca cei de la RATB sa mai organizeze astfel de evenimente. Macar sa popularizeze acest mijloc de transport, sa il mai redescopere bucurestenii.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mie 21 Ian 2015 12:53:52 Titlul subiectului: |
176620 |
|
Nu stiu cat de bine a fost popularizat evenimentul, dar tramvaiele au oprit in statii si au luat calatori, care cand au vazut Bucur LF sau V3A, s'au urcat in el crezand ca e "Metroul Opresc" (Linia 1) si au fost avertizati ca tramvaiul merge pe alt traseu. O problema colaterala este ca nimeni dintre cei care au urcat nu a validat cardul, putand observa astfel ca tramvaiul nu merge pe un traseu normal. Unii au stat mult pe scaune pana a ajuns la ei angajatul RATB care le-a comunicat traseul, deci aveau timp sa valideze. Asta cam da o idee cat se valideaza cardurile.
|
|
Sus |
|
|
COSTACHE MIHAIL
Data înscrierii: 01/Feb/2009 Ultima vizita: 12/Mar/2024 Mesaje: 350 Locație: Bucuresti 2 (Tei)
|
Trimis: Sâm 24 Ian 2015 16:55:56 Titlul subiectului: |
176699 |
|
Tramvaiul V056 in depoul Victoria dupa ce s-a intors de la parada
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.19 MB |
Vizualizat: |
de 20783 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.27 MB |
Vizualizat: |
de 20783 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.02 MB |
Vizualizat: |
de 20783 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.08 MB |
Vizualizat: |
de 20783 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.08 MB |
Vizualizat: |
de 20783 ori |
|
_________________ http://vaporase.forumotion.net/forum.htm
http://calatorii.myfreeforum.ro/forum.htm |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|