Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 24/Mar/2017
Mesaje: 6169
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 09 Dec 2014 13:50:06    Titlul subiectului: Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 175927

Azi se implinesc 120 de ani de cand primul tramvai electric circula in Bucuresti. Articolul se gaseste aici.

Citat:
120 de ani de când primul tramvai electric circula în București. Ce rută avea, de ce era contestat

În ziua de 9 decembrie 1894, pe străzile Capitalei, bucureștenii au observat tramvaiul electric, menit să înlocuiască tramvaiele cu cai.

Prima linie de tramvai electric din Bucuresti purta numarul 14, intrucat, pana la data respectiva, functionau deja 13 linii de tramvai cu cai, toate numerotate si marcate printr-o culoare distinctiva (sau combinatie de doua culori), informează ziare.com.

Primul tramvai electric avea culoarea verde, purta numărul 14 și traversa Bucureștiul de la Est la Vest. Capătul de linie se afla la Școala Iancului și a fost prelungit apoi la Mătăsari, Agricultori și până la bariera Pantelimon. Tramvaiul 14 avea atunci următorul traseu: pleca de la Uzina Electrică, mergea pe Splaiul Independenței, trecea Dâmbovița pe Podul Domnița Maria, traversa Bd. Regina Elisabeta via Splaiul Gării Centrale și își continua drumul pe bulevardele Academiei, Carol I și Pache Protopopescu. Și acum, după 120 de ani, tramvaiul de pe linia 14 urmează, cu unele excepții, un traseu asemănător cu omologul său care a schimbat istoria transportului în comun din Capitală.

Motivul marcarii prin culori a liniilor de tramvai din secolul al 19-lea este poate neasteptat: numarul analfabetilor din tara era mare, iar unii nu cunosteau nici macar cifrele. Culoarea era pentru ei o orientare buna.

Mult mai tarziu, cand tramvaiul electric s-a generalizat, tramvaiele au fost vopsite toate in galben si atunci sus, alaturi de numar, a fost instalat si un felinar cu semn distinctiv in doua sau chiar trei culori.

Propunerea introducerii tramvaiului electric in locul celui cu cai n-a fost usor de adoptat la vremea respectiva, din cauza motivelor de protest invocate de concurență. De exemplu:

 Romania traieste din agricultura. Caii care trag vagoanele au nevoie de fan, ovaz, orz, care se produc pe camp. Fara cai, fanul nu-l va mai cosi nimeni si-l vor napadi buruienile, ogoarele cultivate astazi cu orz si ovaz vor ramane pustii, iar bietii tarani vor saraci.

 Avem in tara cei mai buni potcovari din toate tarile vecine, iar potcovarii nostri s-au dovedit cei mai buni luptatori in timp de razboi. Daca nu va mai fi nevoie de potcoave, ei se vor duce sa lucreze in alte tari, iar prezenta lor ne va lipsi tocmai in vremuri de restriste.

 O multime de oameni muncesc cu spor sa produca hamuri, biciuri si altele necesare cailor. Meseria lor se va degrada si poate chiar va disparea, iar oamenilor fara meserie nu le va ramane decat sa cerseasca la coltul strazii, ca sa traiasca din mila altora.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile


Ultima modificare efectuată de către guest la Mar 30 Dec 2014 22:03:49, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 24/Mar/2017
Mesaje: 6169
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 23 Dec 2014 22:01:25    Titlul subiectului: 176154

Sambata va fi parada tramvaielor electrice. Anuntul se gaseste pe site-ul RATB-ului: http://www.ratb.ro/comunicat1.php?nrcom=431

Citat:
Cu ocazia aniversării a 120 de ani de la darea în folosință a primei linii electrice din București, Regia Autonomă de Transport București va organiza, în data de 27 decembrie, începând cu ora 10.00, evenimentul „Parada tramvaielor electrice”.

Cu acest prilej, bucureștenii vor putea admira convoiul de tramvaie, ce va marca evoluția în timp a transportului electric pe șine, începând cu “bătrânul” Thomson V056, realizat în 1955 în Atelierele Centrale ale Întreprinderii de Transport București, continuând cu tramvaiul Tatra, urmașul vagoanelor importate în anii ‘70, apoi, înaintând pe firul vremii, cu un vagon V3A modernizat, din generația construită în anul 1973 și modernizată începând din 1993, urmat de tramvaiul Bucur 1 modernizat în anul 2001. Parada va cuprinde și “piesa de rezistență a Regiei “, tramvaiul Bucur LF, proiectat și realizat integral în cadrul Uzinei RATB.

Convoiul va reconstitui, în parte, traseul primei linii electrice, respectiv Piața Victoriei (Depoul Victoria) – Șos. Stefan cel Mare - Bucur Obor - Calea Moșilor - Piața Sf. Gheorghe.

Menționăm că, pe data de 9 decembrie 1894, a apărut pe străzile Bucureștiului primul tramvai electric, fapt ce situează România în rândul primelor zece țări europene care au introdus tracțiunea electrică în transportul public. Tramvaiul avea indicativul 14 și circula pe traseul Cotroceni - Piața Sf. Gheorghe – Calea Moșilor – Obor.

De asemenea, pentru cei interesați de istoria transportului public, RATB va organiza între orele 8.00 – 21.00, la terminalul Piața Sf. Gheorghe, un muzeu în interiorul unui tramvai de epocă.



Afis.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  142.2 kb
 Vizualizat:  de 7139 ori

Afis.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 24/Mar/2017
Mesaje: 6169
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 30 Dec 2014 21:33:34    Titlul subiectului: 176214

Sambata dimineata am fost sa pozez convoiul de tramvaie. M-am deplasat pe Calea Mosilor, la statia Eminescu, apoi m-am dus la Sf. Gheorghe.
Ningea, temperatura era in jurul valorii de zero grade. Nu erau cele mai bune conditii de pozat.
Convoiul de tramvaie a sosit, dupa 25 de minute de asteptare, venind dinspre Obor.
Primul tramvai care deschide "balul electric" este Thompson (restaurat de cei de la URAC), urmat de o Tatra T4R (din Cehia), apoi V3A-ul modernizat, incepand din 1993, apoi un Bucur 1, modernizat in 2001 (rezultat din doua caroserii de Tatre) si in final, piesa de rezistenta a RATB+ului, cel mai modern tramvai, Bucur LF.
La primul semafor trece Thomson, urmat de Tatra T4R.
Tramvaiul Thomson a fost una din "vedetele" acestei parade. Primele tramvaie s-au fabricat la Atelierele Centrale ale STB-ului (actualul URAC) in 1927. Ultimul tramvai de acest tip a fost retras din circulatie in anul 1976.



Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 007.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  79.26 kb
 Vizualizat:  de 7034 ori

Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 007.jpg



Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 010.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  85 kb
 Vizualizat:  de 7034 ori

Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 010.jpg



Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 011.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  86.93 kb
 Vizualizat:  de 7034 ori

Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 011.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 24/Mar/2017
Mesaje: 6169
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 30 Dec 2014 21:34:32    Titlul subiectului: 176215

Urmeaza tramvaiul copilariei mele, tramvaiul meu preferat, Tatra T4R.
Unele tramvaie au aproape 40 de cand circula in serviciul RATB.
Initial au fost 130 de tramvaie, acum mai sunt 116 tramvaie, fie solo, fie cuplate.
La ora actuala nu crfed ca mai circula toate cele 116 Tatre.
Cred ca a fost unul dintre cele mai bune tramvaie din lume.
In prezent nu se mai fabrica acest tip de tramvaie in Cehia, in schimb cehii fabrica tramvaie noi la Plzen, de tip Skoda.
Noi ... nu prea mai fabricam/modernizam nimic.



Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 012.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  80.55 kb
 Vizualizat:  de 7033 ori

Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 012.jpg



Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 013.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  76.39 kb
 Vizualizat:  de 7033 ori

Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 013.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 24/Mar/2017
Mesaje: 6169
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 30 Dec 2014 21:36:15    Titlul subiectului: 176216

La semafor asteapta celelalte trei tramvaie din convoi, V3A, Bucur 1 si Bucur LF, insotite de alte vehicule tehnice ale RATB-ului.
Pana sa imi reiau locul de pozat, V3A-ul trece pe langa mine......
Il pozez doar spatele.



Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 014.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  76.06 kb
 Vizualizat:  de 7031 ori

Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 014.jpg



Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 015.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.02 kb
 Vizualizat:  de 7031 ori

Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 015.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 24/Mar/2017
Mesaje: 6169
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 30 Dec 2014 21:37:57    Titlul subiectului: 176217

Urmeaza Bucur 1.
A fost o incercare de modernizare a Tatrelor. Practic acest tramvai a luat nastere prin unirea a doua caroserii vechi ale Tatre-lor.
Primul prototip a fost realizat la URAC in 1998. Cel din imagine cred ca a fost realizat in anul 2001.
Din pacate numai 9 asemenea tramvaie au fost realizate, proiectul a fost stopat, acum cei de la RATB fiind concentrati pe celalalt proiect, realizarea tramvaiului Bucur LF.



Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 016.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  91.41 kb
 Vizualizat:  de 7028 ori

Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 016.jpg



Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 017.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  89.48 kb
 Vizualizat:  de 7028 ori

Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 017.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 24/Mar/2017
Mesaje: 6169
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 30 Dec 2014 21:39:18    Titlul subiectului: 176218

Urmeaza "vedeta" RATB-ului, tramvaiul Bucur LF.
Este 70 % low-floor. Un asemenea tramvai costa in jur de 1 milion de euro.
Primul prototip a fost fabricat la URAC in 2007. A inceput sa circule in 2008.
In prezent sunt fabricate 10 asemenea tramvaie, principala problema este ca URAC-ul nu are o capacitate mare, de a fabrica multe tramvaie intr-un an.
Cei de la RATB+URAC intentioneaza ca pe viitor sa produca un model Bucur LF, cu podeaua 100 % coborata, dar proiectul este incert.
Din pacate se pare ca exista alte interese mai "imobiliare", se pare ca se doreste lichidarea URAC-ului (aflat in zona Lizeanu) pentru teren Sad



Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 018.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.71 kb
 Vizualizat:  de 7027 ori

Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 018.jpg



Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 019.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  81.77 kb
 Vizualizat:  de 7027 ori

Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 019.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 24/Mar/2017
Mesaje: 6169
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 30 Dec 2014 21:47:27    Titlul subiectului: 176219

Politia insoteste convoiul RATB (poza 1).
De la vatmani am inteles ca politia rutiera a trebuit sa blocheze circulatia masinilor la intersectia de la Obor, pentru ca tramvaiele sa poata face stanga de pe Stefan cel Mare pe Calea Mosilor.
O masina de servici insoteste convoiul, in caz ca se defecteaza unul din tramvaie (poza 2).
In poza 3 incerc un zoom cu convoiul "electric&tehnic" dar nu am cele mai bune conditii de pozat.
Convoiul este inchis cu un camion de tip Tatra, al RATB-ului (pozele 4-5).
Ca o paranteza in tip ce industria romaneasca de profil a cam fost lichidata, industria ceheasca merge ceas..



Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 020.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  82.75 kb
 Vizualizat:  de 7024 ori

Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 020.jpg



Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 021.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  88.37 kb
 Vizualizat:  de 7024 ori

Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 021.jpg



Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 022.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  57.75 kb
 Vizualizat:  de 7024 ori

Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 022.jpg



Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 023.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  92.02 kb
 Vizualizat:  de 7024 ori

Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 023.jpg



Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 024.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  87.64 kb
 Vizualizat:  de 7024 ori

Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 024.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 24/Mar/2017
Mesaje: 6169
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 30 Dec 2014 21:50:05    Titlul subiectului: 176220

Iau un tramvai de pe linia 21 si ajung repede la terminalul de la Sf. Gheorghe.

Cei de la RATB au blocat circulatia tramvaielor.
Initial am crezut ca voi baga convoiul de tramvaie pe o linie iar pe cealalta vor circula celelalte tramvaie.
Ei bine, pe o linia au bagat tramvaiul istoric Thomson, iar celelalte tramvaie, la gramada pe cealalta linie.

Evident ca una din "vedetele" paradei este acest tramvai, Thomson-Huston, restaurat. I se mai spunea "Ciclopul".
Deopotriva, oameni si reporteri de la televiziuni, stateau la coada sa pozeze tramvaiul. Erau si multi forumisti la pozat (cei care activeaza pe forumurile pasionatilor de transport in comun, Transira, Tramclub, Forum Metrou Usor, etc, samd).
Era coada prea mare, asa ca nu am stat la pozat. Mai ales ca am pozat acest tramvai in anul 2010, la depoul Dudesti, cand am fost cu Stefan.



Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 025.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.56 kb
 Vizualizat:  de 7023 ori

Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 025.jpg



Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 028.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  103.55 kb
 Vizualizat:  de 7023 ori

Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 028.jpg



Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 029.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  85.76 kb
 Vizualizat:  de 7023 ori

Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 029.jpg



Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 030.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  58.55 kb
 Vizualizat:  de 7023 ori

Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 030.jpg



Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 032.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  86.72 kb
 Vizualizat:  de 7023 ori

Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 032.jpg



Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 034.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  112.21 kb
 Vizualizat:  de 7023 ori

Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 034.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 24/Mar/2017
Mesaje: 6169
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 30 Dec 2014 21:52:34    Titlul subiectului: 176221

Tramvaiele din convoi erau pozate&admirate, stateau intre 5 si 10 minute, apoi plecau inapoi spre depoul Victoria. Colegul domnului din imagine a vrut sa il imortalizez, asa ca i-am dat curs dorintei (poza 2).
Azi, tramvaiele din convoi, au avut un traseu aparte. Luau si calatori pe parcurs. Opreau in statii.



Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 035.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  107.29 kb
 Vizualizat:  de 7021 ori

Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 035.jpg



Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 036.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  101.22 kb
 Vizualizat:  de 7021 ori

Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 036.jpg



Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 040.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  91.75 kb
 Vizualizat:  de 7021 ori

Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 040.jpg



Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 042.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  70.39 kb
 Vizualizat:  de 7021 ori

Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 042.jpg



Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 043.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  70 kb
 Vizualizat:  de 7021 ori

Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 043.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 24/Mar/2017
Mesaje: 6169
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 30 Dec 2014 21:56:19    Titlul subiectului: 176222

In interiorul tramvaiului Bucur LF era un monitor, in care rula un fel de film documentar despre istoria tramvaielor RATB-ului. Se prezinta si "nava amiral" a RATB-ului, si anume, linia de tramvaie 41, linia cu cel mai mare flux de calatori din capitala, care leaga cartierele Ghencea, Drumul Taberei, partial Militari, Crangasi de Piata Presei Libere (poza 1). Se mai prezinta in filmulet cum arata infrastructura (calea de rulare) inainte de modernizare (poza 2). In filmulet nu se spune nimic despre "era Oprescu" cand a ajuns sa se modernizeze un km de linie de tramvai in........2 ani Very Happy
Cei de la televiziuni faceau reportaj despre eveniment (poza 3).
Este un om fara adapost, isi face veacul in zona bisericii Sf. Gheorghe, a vrut sa il pozez, asa ca i-am indeplinit dorinta (poza 4).



Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 061.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  61.78 kb
 Vizualizat:  de 7020 ori

Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 061.jpg



Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 063.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  55.62 kb
 Vizualizat:  de 7020 ori

Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 063.jpg



Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 065.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  72.42 kb
 Vizualizat:  de 7020 ori

Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 065.jpg



Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 066.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  65.38 kb
 Vizualizat:  de 7020 ori

Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 066.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 24/Mar/2017
Mesaje: 6169
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 30 Dec 2014 21:59:38    Titlul subiectului: 176223

-Multi fotografi, amatori si profesionisti deopotriva, la evenimentul de azi (poza 1).
-Bucur LF intra in statie (poza 2).
-Lumea se urca (poza 3).
-Calatorii s-au imbarcat, gata de plecare (poza 4).



Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 069.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.03 kb
 Vizualizat:  de 7019 ori

Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 069.jpg



Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 068.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.64 kb
 Vizualizat:  de 7019 ori

Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 068.jpg



Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 070.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  88.53 kb
 Vizualizat:  de 7019 ori

Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 070.jpg



Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 071.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  97.89 kb
 Vizualizat:  de 7019 ori

Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 071.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 24/Mar/2017
Mesaje: 6169
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 30 Dec 2014 22:01:16    Titlul subiectului: 176224

Reactia unor calatori a fost haioasa. Multi credeau ca sunt de la ziare. O doamna m-a rugat sa dau la ziar imaginile cu tramvaiul, ce frumos este, are podea joasa, in comparatie cu tramvaiele cu care circula pe linia 21 (V3A-uri modernizate, cu podea inalta).
Domnul din pozele 1-2, impreuna cu nepotelul lui sunt "vedete" pentru cateva clipe. Domnul spune ca ar vrea asemenea tramvaie. Oare stie ca URAC-ului (Uzina de Reparatii Ateliere Centrale) i se canta prohodul ?
Pleaca Bucur LF, fiind urmat de masina de interventii a RATB-ului (poza 3).



Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 077.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  70.6 kb
 Vizualizat:  de 7018 ori

Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 077.jpg



Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 078.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.46 kb
 Vizualizat:  de 7018 ori

Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 078.jpg



Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 075.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  109.79 kb
 Vizualizat:  de 7018 ori

Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 075.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile


Ultima modificare efectuată de către guest la Mar 30 Dec 2014 22:03:25, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 24/Mar/2017
Mesaje: 6169
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 30 Dec 2014 22:02:03    Titlul subiectului: 176225

Am vrut sa vin cu Thomson-ul, dar se pare ca "zabovea" mai mult la terminalul de la Sf. Gheorghe.
Dupa ce a plecat Bucur LF de la terminalul de la Sf. Gheorghe s-a reluat si circulatia tramvaielor.
Nu toti calatorii au "gustat" parada tramvaielor. Cei din statii, au asteptat 45 de minute dupa tramvaiele obisnuite, blocate 45 de minute la Sf. Gheorghe.
Dupa care, tramvaiele au mers in "coloana" (poza 1).
Asta a fost "Parada tramvaielor electrice".
Au lipsit totusi de la eveniment, un alt tramvai modernizat la URAC, V3A-CH-PPC, pe care il gasiti pe linia 41, precum si alte tramvaie din istoria RATB-ului cum ar fi EP-urile (fabricate la Electroputere Craiova) sau tramvaiele Rathgeber (ultimele doua modele nu mai sunt in circulatie, cred ca mai sunt cateva vagoane de serviciu).



Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 079.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  87.19 kb
 Vizualizat:  de 7016 ori

Parada tramvaielor electrice, 27 decembrie 079.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Mar/2017
Mesaje: 1769
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 30 Dec 2014 22:05:14    Titlul subiectului: 176226

Cel putin un vagon Rathgeber e de serviciu, il tot vad eu "plimbandu-se" prin Piata Iancului dupa ce s-a reluat circulatia normala a tramvaielor. Dar mai ales pe la ore "imposibile" respectiv unu / doua in noapte.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
lenta1



Data înscrierii: 09/Dec/2013
Ultima vizita: 24/Mar/2017
Mesaje: 393
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 30 Dec 2014 22:17:44    Titlul subiectului: 176231

Rathgeber exista si la Bucurestii Noi drept tramvai de serviciu.
_________________
Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 24/Mar/2017
Mesaje: 6169
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 30 Dec 2014 22:22:05    Titlul subiectului: 176233

Pacat ca nu a fost inclus si acest tip de tramvai in parada, doar a reprezentat si acest model ceva pentru transportul in comun din capitala. Dar o sa mai fie si alte parade.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 23/Mar/2017
Mesaje: 412
Locație: Bucuresti 3 (Vitan)

MesajTrimis: Mar 30 Dec 2014 22:53:36    Titlul subiectului: 176238

Mai bine era daca Rathgeber-ul P3.16 ar fi fost amenajat ca muzeu. Fiindca are mese inauntru (fiind tramvai-cofetarie), exponatele puteau sta nestingherite, se putea intra pe mai multe usi (usa din spate a V09-ului era "blocata" de o masa pe care se aflau cateva machete), si nu ar fi fost inghesuiala atat de mare, iar V09 ar fi putut face parte din convoi. Sigur ar fi fost vedeta, pe langa V56 (care era full inca de la 9:30 AM, cand am ajuns eu).
EP/V3A #6001 este la URAC in curs de restaurare, insa nu a fost gata in timp util.
Rathgeber M5.65 nu ar fi greu de reconditionat, insa doar cu conditia ca boghiurile si alte repere sa nu fie originale.
Totodata, la parada putea lua parte si unicul V2A-2S ramas (4044, abandonat in Dep. Victoria), dar se afla intr-o stare foarte proasta.
Per total, parada a fost foarte interesanta!
Astept cu interes urmatoarele astfel de evenimente!
P.S.: camionul de interventii este DAC 665 T. Tatrele de interventii sunt casate de ani buni.
"Vedeta" am fost si eu, pentru cateva secunde... http://www.realitatea.net/jurnale.html (27.12.2014, ora 20.00, la minutul 35:34)

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 26/Feb/2017
Mesaje: 1051
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Sâm 17 Ian 2015 15:35:53    Titlul subiectului: 176564

Se misca extrem de greu cu vagonul EP/V3A, trecand peste faptul ca i-au facut acoperisul gri ca la V56 si i-au pus lampi rotunde, ceea ce nu avea. Nu i-am vazut spatele, daca i-au mai pus prize, pentru ca oricum nu au mai restaurat si o remorca, desi au pastrat doua. Nu au pastrat nici macar o remorca V12/V3A.
Vagonul V2A este 4042, nu 4044!
Ce au lipsit in mod surprinzator de la aceasta parada au fost: vagonul M (fara numar, ca la manelisti, adus de la Viena) si vagonul 6502 adus tot de la Viena si care macar a fost restaurat, insa sta in depou.
Vagonul Rathgeber gras are usile 2 si 4 blocate, deci s'ar fi putut urca in el pe la usile 1 si 3. Dar si el a ramas in depou, ca si remorca V12 deschisa (asta sa zicem ca din cauza vremii nu au inclus-o).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 23/Mar/2017
Mesaje: 412
Locație: Bucuresti 3 (Vitan)

MesajTrimis: Sâm 17 Ian 2015 20:17:05    Titlul subiectului: 176572

De prostia de care au dat dovada cu lampile la EP nu mai comentez... Refuz sa cred ca le era greu sa se uite in propria "curte" la utilitarele ramase, sau sa gaseasca 2 faruri de autobuz DAC/camion Roman in URAC.
6270 mai exista, in Depoul Giurgiu.
Oare daca o terta persoana ar finanta lucrarile de restaurare, ar merge mai rapid, si mai ales mai bine?
M-ul vienez am inteles ca ar avea probleme cu pantograful ,care "agata" reteaua.
Aceasta este o parada a tramvaielor RATB, ori M-ul si Lohner-ul au trecut prin istoria transportului nostru doar pasager. Asta nu era insa un prilej ca Lohner-ul sa fie "reconditionat" cu acele lipsuri...

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 26/Feb/2017
Mesaje: 1051
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Lun 19 Ian 2015 00:31:39    Titlul subiectului: 176580

Practic au reinviat strutocamila 6001 din anii '90, care insa avea botul mai apropiat de EP-ul original, ca in rest tot EP/V3A era si el.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 24/Mar/2017
Mesaje: 6169
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 19 Ian 2015 09:36:51    Titlul subiectului: 176587

Ar mai trebui ca cei de la RATB sa mai organizeze astfel de evenimente. Macar sa popularizeze acest mijloc de transport, sa il mai redescopere bucurestenii.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 26/Feb/2017
Mesaje: 1051
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Mie 21 Ian 2015 12:53:52    Titlul subiectului: 176620

Nu stiu cat de bine a fost popularizat evenimentul, dar tramvaiele au oprit in statii si au luat calatori, care cand au vazut Bucur LF sau V3A, s'au urcat in el crezand ca e "Metroul Opresc" (Linia 1) si au fost avertizati ca tramvaiul merge pe alt traseu. O problema colaterala este ca nimeni dintre cei care au urcat nu a validat cardul, putand observa astfel ca tramvaiul nu merge pe un traseu normal. Unii au stat mult pe scaune pana a ajuns la ei angajatul RATB care le-a comunicat traseul, deci aveau timp sa valideze. Asta cam da o idee cat se valideaza cardurile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 28/Dec/2015
Mesaje: 343
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Sâm 24 Ian 2015 16:55:56    Titlul subiectului: 176699

Tramvaiul V056 in depoul Victoria dupa ce s-a intors de la parada


P1010988.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.19 MB
 Vizualizat:  de 6403 ori

P1010988.JPG



P1010989.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.27 MB
 Vizualizat:  de 6403 ori

P1010989.JPG



P1011045.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.02 MB
 Vizualizat:  de 6403 ori

P1011045.JPG



P1011057.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.08 MB
 Vizualizat:  de 6403 ori

P1011057.JPG



P1011058.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.08 MB
 Vizualizat:  de 6403 ori

P1011058.JPG



_________________
http://vaporase.forumotion.net/forum.htm
http://calatorii.myfreeforum.ro/forum.htm
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community