Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Traseele de transport din Iasi si infrastructura adiacenta
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 56, 57, 58  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
julius



Data înscrierii: 17/Iul/2012
Ultima vizita: 04/Noi/2019
Mesaje: 13
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 02 Feb 2015 12:54:18    Titlul subiectului: 176986

@crissbc Gresesti cand faci calculele pt masina si-ti spun din proprie experienta(in Iasi folosesc foarte rar transportul in comun din mai multe motive) , 6% consum in oras si la ore de varf e o fantezie la masinile clasice sau iti iei un hibrid (care cam depaseste diferenta dintre cele 2 variante de calcul prezentate de tine), asta in contextul ca ambele persoane sa plece in acelasi tinp si in acelasi loc.
Plus tu spui transbordari si vrei in acelasi timp prelungirea 43/19. Care este distanta fenomenala intre transbordarile prezentate? inseamna 100-300 m. In orasul in care sunt momentan sunt distante si mai mari intre statii de transbordare.

Sustin ideea de a scoate traseele care duc la Era, in afara de 20, sau daca se mentin sa fie 2 posibilitati de a ajuta regia: complexul comercial sa plateasca o taxa lunara pt ptrelungire sau sa aduca si sa intretina un numar de autobuze noi. Alta modificare este ar fi o data cu revenirea tramvaiului in cug limitarea autobuzului 41b in Podu Ros.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
crissbc



Data înscrierii: 13/Iun/2014
Ultima vizita: 25/Apr/2024
Mesaje: 33
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 02 Feb 2015 13:35:22    Titlul subiectului: 176989

Cred ca n-ai citit prima propozitie... si am dat si motive de ce in Iasi nu prea merge treaba cu transbordarile... alea erau doar cateva exemple, vrei acum sa-ti prezint toate situatiile in care distanta este mai mare de 200 m?

Fiat panda 1.2 din 2004 - consum in oras 6% - asta nu inseamna ca merg cu turma si stau zeci de ture la semafoare - plec de acasa in jur de 7.30 si de la munca in jur de 16:30, nu e chiar ca la 8.30 dar e suficient de aglomerat

Te invit si pe tine dimineata in statie la Inaltarea Domnului (intre Cug1 si Cug2, trec zilnic pe acolo) sa vezi cam cati oameni sunt in statie si cum ajung masinile (si e urmatoarea statie dupa capat).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 02 Feb 2015 22:04:58    Titlul subiectului: 177002

crissbc a scris:
Radu Czech/Cristina Albu a scris:
Transbordarea este baza transportului public eficient. Desigur, ca sa functioneze cum trebuie acest sistem, toate rotitele componente trebuie sa mearga fara cusur. Principiile de organizare aplicate in general in Vest se regasesc in postarile mele anterioare, nu mai reiau.

O fi transbordarea baza transportului public eficient, dar nu in Romania si mai ales nu in Iasi... in primul rand din cauza modului de taxare, apoi din cauza frecventei mijoacelor de transport apoi distantele mult prea mari de transbordare in unele cazuri (din pacate in zone importante).

1. modul de taxare. Luam cazul a 2 persoane care merg in medie dus intors 12km si trebuie sa schimbe cel putin o data mijlocul de transport: 2ron*2*2(dus-intors)*2(pers) = 16ron/zi * 5 = 80 RON/sapt
cu masina(12km, 6%consum): 3.5RON/zi*5 = 17,5 RON/sapt (cam mare diferenta zic eu, in 2 ani iti scoti banii pe o masina second hand)

2. frecventa: astept in medie 10 min sa iau primul mijloc de transport, pierd minim 5 min din cauza distantei de transbordare, mai pierd 10 min cat astept legatura, la care adaug minim 30min calatoria si s-a facut o ora. cu masina, aceeasi distanta max 20 min (media cam 15min)

3.distante prea mari de transbordare: Selgros (41 cu 43/19), Podul Ros (19,5 cu 41) Tg cucu (6,11 etc cu 41)

Am mers multi ani cu transportul in comun desi puteam f bine sa-mi iau masina acum f multi ani. N-am facut-o sperand ca totusi se va imbunatati transportul in comun dar n-am ramas decat cu speranta... aceleasi zeci de minute de asteptat in statii, aceleasi conditii de calatorie, aceeasi mizerie in mijloacele de transport, aceeasi nepasare fata de zecile de raclamatii facute celor de la Unistil, aceleasi trasee ca acum 40 ani (nu se ia in considerare ca totusi zonele periferice s-au extins, ca tot mai multe persoane vin dinspre periferie si ca in orele de varf in a 2-a statie de pe traseu masinile ajung arhipline si totusi nimanui nu-i pasa, nimeni nu se gandeste sa prelungeasca niste linii; de ex 19/42 pana la tehnopolis) asa ca eu sincer nu am mai gasit nici un motiv sa mai circul cu mijloacele in comun, cine vrea, sa tremure de nervi si de frig pt celor de la RATP nu le pasa decat de profitabilitatea traseelor si nu tin cont si de confortul celor care folosesc aceste mijloace in comun... in scurt timp o sa mai circule cu RATP doar pensionarii si o sa vedem cat de profitabil o sa mai ramana RATP

Sper ca, daca tot ati citat mesajul meu, l-ati si citit cu atentie si nu v-ati folosit de el doar ca pretext ca sa va varsati naduful! Am prezentat un aspect normal ce sta la baza bunei functionari a unui sistem de transport public si am avut grija sa mentionez ca exista si niste conditii ce trebuie indeplinite pentru ca un sistem astfel gandit sa fie cu adevarat util celor care-l folosesc.

julius a scris:
Alta modificare este ar fi o data cu revenirea tramvaiului in cug limitarea autobuzului 41b in Podu Ros.

Just.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
crissbc



Data înscrierii: 13/Iun/2014
Ultima vizita: 25/Apr/2024
Mesaje: 33
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 03 Feb 2015 08:53:36    Titlul subiectului: 177007

Radu, poate din privinta ta pare ca imi vars naduful, e parerea ta, din privinta cetateanului, a celui care foloseste aceste servicii care nu s-au adaptat odata cu dezvoltarea acestui oras, cu aceleasi trasee de acum 40 ani, poate insemna faptul ca aceasta institutie nu mai urmareste interesul lui. Din punctul unui om care timp de 10 ani (nu 1 saptamana, nu o luna) a refuzat sa-si ia o masina sperand ca totusi transportul in comun se va revitaliza si se va adapta nevoilor si cerintelor, este o mare dezamagire. E drept, poate ca noi nu stim toate dedesubturile dar niste lucruri se puteau face, si nu de ieri de azi, ci de multi ani.
Cateva idei:
- schimbarea sistemului de taxare; biletul compostat sa fie valabil 90-120 min pe orice linie (pe bilete ar trebui sa apara data si ora compostarii)
- scurtarea traseelor astfel incat sa se poata asigura o frecventa suficient de buna mai ales la orele de varf
- o linie intre tehnopolis si tudor (din puntul meu de vedere f necesara)
- introducerea de linii expres (1 la 15 min) (pe aceste linii se pot pastra trasee mai lungi, de ex traseul 41 actual dar cu numai 4-5 statii pe traseu [Tehnopolis, P Ros, Moldova, Spiridon, Universitate, Rond Agronomie])
- mai multe controale
- fortarea celor de la unistil sa asigure o frecventa mai buna pe trasee si o frecventa de 7-8 min la orele de varf
- inlocuirea abonamentelor pensionarilor cu un numar fix de bilete pe luna
- regandirea abonamentelor si a preturilor abonamentelor si seturilor de bilete
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 03 Feb 2015 17:05:10    Titlul subiectului: 177015

Nu de idei duce lipsa RATP (institutia asta nu e o adunatura de tampiti), ci de ajutor (prin cuvantul asta fac referire la o multime de lucruri ce depind de municipalitate - si nu e vorba doar de finantare) pentru a functiona normal si a-si pune in practica ideile. Deocamdata orasul nu ofera nici macar conditiile minime pentru ca graficele sa poata fi respectate (de aceea nici nu are sens sa fie afisate in statii). Are RATP bubele ei, dar sunt si foarte multe lucruri care pur si simplu nu depind de aceasta institutie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
cipricherr



Data înscrierii: 25/Iul/2012
Ultima vizita: 09/Oct/2023
Mesaje: 118
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 03 Feb 2015 18:59:48    Titlul subiectului: 177016

Care ar fi pasii prin care noi calatorii sa fim auziti de autoritati,si cine valorifica modificarile de proiecte ale RATP-ului,sa vedem si noi ca intadevar se face ceva pt calatori.
Eu unu sunt de acord cu cerintele lui crissbc,si nu cred ca sunt costuri foarte mari in aceste realizari,din contra ,scurtarea traseului 41B,pana in Podul Ros,aduce beneficii regiei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
yeeeeman



Data înscrierii: 05/Oct/2012
Ultima vizita: 08/Mar/2024
Mesaje: 391
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 03 Feb 2015 19:44:43    Titlul subiectului: 177017

Chestia cu "asigurarea frecventei" e o utopie. Cand nea Gigel si cu toti cei care vor sa mearga cu masina, stau in trafic si blocheaza autobuzul care in mod normal ar ajunge in 7-8 minute atunci nu stiu ce mai este de zis. La lucruri de genul acesta cred ca se refera @radub si are mare dreptate.
Plus ca se formeaza un cerc vicios: soferii zic ca nu renunta la masini pana cand transportul in comun nu devine ca prin minune rentabil, iar regia nu poate sa scada pretul la 50 de bani si sa astepte sa vina calatori, care sa preia diferenta de castig la bilete. Adevarul cred ca e undeva la mijloc, in sensul ca nici soferii nu au neaparat dreptate, deoarece multe persoane se deplaseaza cu masina pe distante foarte scurte (ceea ce e legal, dar nu e in regula, ca si practica) sau pur si simplu vor sa faca o nota discordanta fata de restul lumii, iar primaria pe de alta parte arunca cateva firmituri din cand in cand (mai cumpara niste autobuze, mai carpeste linia si cam atat). E posibil sa ma insel si @radub ne poate lamuri.
Recunosc ca nici acest minunat oras nu a fost gandit sa sustina atat amar de masini, iar la ore de varf, asta se vede!
Problema este una colectiva, una ce tine de nivelul de educatie/civilizatie si chiar daca nu pare ca are vreo legatura cu asta, tot haosul din prezent, chiar asta este problema.

_________________
UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
crissbc



Data înscrierii: 13/Iun/2014
Ultima vizita: 25/Apr/2024
Mesaje: 33
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 04 Feb 2015 08:30:59    Titlul subiectului: 177044

@Radu
Plecand de la ideile propuse mai sus, ne poti explica putin care ar fi problemele? Totusi eu continui sa cred ca sunt o multime de lucruri pe care le-ar putea face aceasta institutie si depind numai de ea.
Ce-ar fi daca:
- nu s-ar mai fura motorina (si asta am vazut cu ochii mei acum cativa ani);
- s-ar educa putin soferii(unii, mai ales cei mai batrani pentru ca am si contraexemplu soferii tineri care din puntul meu de vedere s-au comportat exemplar conducand si foarte prudent) sa nu mai conduca atat de agresiv de parca ar cara cartofi (ca exemplu foarte frecvent ar fi acceleratia inutila cand mai sunt 20m pana in statii si apoi frana brusca si aduna toti calatorii in fata;
- s-ar intensifica controalele si controlorii nu ar mai lua bani de la calatori fara sa elibereze PV sau ar ierta pe unii (a se citi prieteni);
- s-ar discuta aceste idei prezentate de calatori/cetateni cu cei cu putere de decizie si am primi niste clarificari la aceste sugestii/idei (daca idea e buna, de ce nu se poate implementa, ce ar trebui sa se faca ca acea idee sa fie implementata... etc);
- ne-ati prezenta si noua sugestii si idei pe care cetateanul/calatorul sa le faca ca totusi ceva sa se poata schimba;
- s-ar verifica in teren, saptamanal, daca frecventa este cea stabilita (si ma refer undeva aproape de capat, ca e normal ca in orele de varf pe la mijlocul traseului sa apara ceva intarzieri);

@yeeeeman
Cum poti tu convinge un sofer sa lase masina acasa si sa foloseasca transportul in comun cand nu ii oferi o solutie cel putin la fel de rentabila? Varianta actuala nu este viabila atata timp cat el trebuie sa plateasca de 3-5 ori mai mult si pierzand de 3-4 ori mai mult timp.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 04 Feb 2015 10:04:31    Titlul subiectului: 177046

Intai de toate, vrei (ma voi adresa la persoana a doua singular, pentru a nu oficializa in vreun fel discutia, pentru ca nu e cazul aici, si sper sa nu te superi pentru asta) ceva ce societatea romaneasca nu e in stare sa faca de 25 de ani: evolutie, schimbarea mentalitatilor. Multe dintre cele pe care le doresti pornesc de la tarele societatii romanesti, nu e vorba de ADN RATP-ist...

Citat:
- nu s-ar mai fura motorina (si asta am vazut cu ochii mei acum cativa ani)

Intre timp, s-au luat diverse masuri pentru limitarea fenomenului (camere de surpaveghere in sectie, monitorizarea electronica a consumului).

Citat:
- s-ar educa putin soferii(unii, mai ales cei mai batrani pentru ca am si contraexemplu soferii tineri care din puntul meu de vedere s-au comportat exemplar conducand si foarte prudent) sa nu mai conduca atat de agresiv de parca ar cara cartofi (ca exemplu foarte frecvent ar fi acceleratia inutila cand mai sunt 20m pana in statii si apoi frana brusca si aduna toti calatorii in fata

Aici intervine problema mentalitatilor. A soferilor, a sefilor lor, etc. (dar, fara a generaliza). Din pacate, astia sunt oamenii, cu astia defilam (cred ca ai citit in presa cat de greu se completeaza posturile scoase la concurs pentru soferi, chiar daca exista concurenta).

Citat:
- s-ar intensifica controalele si controlorii nu ar mai lua bani de la calatori fara sa elibereze PV sau ar ierta pe unii (a se citi prieteni)

Controale se fac in permanenta la strada pentru toate activitatile, insa iti poti imagina ca nu avem la dispozitie ochiul lui Big Brother. Aici intervine din nou mentalitatea romaneasca: spiritul civic, ce lipseste. Cu ajutor concret din partea cetatenilor, s-ar mai putea regla unele aspecte, fie si de frica. Camere nu sunt inca, din pacate (si nu e vina RATP), in toate vehiculele, dar traim in era tehnologiei, deci calatorii pot da o mana de ajutor. Fara date concrete nu se pot lua masuri punctuale, ce au si rol de exemplu (pregatire profesionala se face periodic, controale se fac din belsug, dar educatia de la parinti n-o poate suplini nimeni in nici un fel). In plus, nici nu iti imaginezi cum orice incercare de a lua masuri se soldeaza cu pusul placii cu "drepturile" si chiar cu procese.

Citat:
- s-ar discuta aceste idei prezentate de calatori/cetateni cu cei cu putere de decizie si am primi niste clarificari la aceste sugestii/idei (daca idea e buna, de ce nu se poate implementa, ce ar trebui sa se faca ca acea idee sa fie implementata... etc)

Concret, sub ce forma, unde, cand? De ce nu soliciti asta oficial (primarului, consilierilor locali, RATP,...)? Uite, in cadrul campaniei facute cu sprijinul CIVITAS pentru promovarea transportului public in institutiile de invatamant, participantii au avut ocazia sa priveasca lucrurile si din alte perspective fata de cele pe care le aveau cand au intrat in salile unde s-a desfasurat dialogul. Chiar a fost un dialog rational si interesant pentru toate partile.

Citat:
- ne-ati prezenta si noua sugestii si idei pe care cetateanul/calatorul sa le faca ca totusi ceva sa se poata schimba

Nu inteleg exact ce vrei sa spui, dar daca intrebi sub ce forma s-ar putea implica cetatenii, atunci raspunsul e: folositi-va de orice forma de legatura cetatean-autoritati-institutii pe care v-o pune la dispozitie democratia! Numai ca trebuie sa intelegeti ca in orice trebuie sa existe un echilibru si ca unele chestiuni trebuie sa functioneze intr-un anumit mod, chiar daca vin in contradictie cu dorinte, idei, etc.

Citat:
- s-ar verifica in teren, saptamanal, daca frecventa este cea stabilita (si ma refer undeva aproape de capat, ca e normal ca in orele de varf pe la mijlocul traseului sa apara ceva intarzieri)

Biroul Exploatare din cadrul RATP are zilnic oameni la strada pentru monitorizarea unei game diverse de aspecte. Munca lor se concretizeaza in ceva palpabil dupa posibilitati, deci unde se poate interveni in conditiile actuale, se intervine, unde nu, mai mult decat a semnala, nu se poate face. Am mai spus, RATP nu tine loc de Primarie, scoala, familie, Salvare, Politie, salubritate, etc.

Reiau faptul ca acesta este un forum dedicat pasionatilor de transport public, nu este o interfata cu nici o institutie, deci sa nu se astepte nimeni ca aici sa existe un dialog oficial cu cineva! Deci, de discutat, putem discuta despre orice se poate discuta, dar sa nu uitati ca va aflati intr-un spatiu virtual ce nu are legatura cu absolut nici o institutie publica/privata!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
crissbc



Data înscrierii: 13/Iun/2014
Ultima vizita: 25/Apr/2024
Mesaje: 33
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 04 Feb 2015 12:37:22    Titlul subiectului: 177051

Sunt multumit de raspunsurile tale si am inteles ca aceasta este punctul tau de vedere si nu o parere oficiala. Daca asa ar decurge lucrurile si in mod oficial cred ca ar aparea si rezultate. Vad ca RATP are deja un site si nu cred ca ar fi prea greu sa se si puna in practica ceva oficial, o pagina de sugestii si una de reclamatii (eventual un forum) care sa fie publice si unde RATP sa raspunda acestor idei care pot aparea si poate clarificare unor aspecte.

Problema e ca daca se ofera doar niste raspunsuri evazive sau prea generale nu se rezolva nimic si nu isi va manifesta nimeni interesul.
Ar fi fost utile si niste informatii legate de ideile sugerate cateva posturi mai sus pe care o sa le reiau imediat dar cu o remarca, daca tu crezi ca e mai bine sa nu iti spui parerea sa stii ca te inteleg.

- schimbarea sistemului de taxare; biletul compostat sa fie valabil 90-120 min pe orice linie (pe bilete ar trebui sa apara data si ora compostarii)
- scurtarea traseelor astfel incat sa se poata asigura o frecventa suficient de buna mai ales la orele de varf
- o linie intre tehnopolis si tudor (din puntul meu de vedere f necesara)
- introducerea de linii expres (1 la 15 min) (pe aceste linii se pot pastra trasee mai lungi, de ex traseul 41 actual dar cu numai 4-5 statii pe traseu [Tehnopolis, P Ros, Moldova, Spiridon, Universitate, Rond Agronomie])
- fortarea celor de la unistil sa asigure o frecventa mai buna pe trasee si o frecventa de 7-8 min la orele de varf
- inlocuirea abonamentelor pensionarilor cu un numar fix de bilete pe luna
- regandirea abonamentelor si a preturilor abonamentelor si seturilor de bilete
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 04 Feb 2015 20:24:07    Titlul subiectului: 177065

Sunt unele subiecte pe care nu le pot aborda public, dar voi spune ca principalul proiect pe care-l avea RATP cu impact direct asupra calatorilor era cel privind realizarea unui sistem complex si complet, cu elemente interconectate, pentru dispecerizare, supraveghere, informare si taxare, ajutat de un sistem de prioritizare a circulatiei vehiculelor de transprot public. De altfel, aceste directii de actiune au fost incluse pentru finantare prin CIVITAS-ARCHIMEDES. Din pacate, legislatia din domeniul achizitiilor publice, ce permitea unor firme incapabile sa acopere complet cerintele unui astfel de sistem, dar interesate sa-si pastreze un oarecare monopol intr-o perioada de pionierat in Romania pentru exploatarea domeniului transportului public, ce ofera posibilitati nelimitate de dezvoltare de aplicatii electronice, sa conteste la nesfarsit licitatiile, a distrus complet aceasta componenta a proiectului iesean finantat prin ARCHIMEDES. Rezultatul a fost ca ne cacaim in prezent sa incropim cate ceva din componente realizate separat. Pe proiectul gandit de RATP ar fi existat acum, de exemplu, un sistem de taxare flexibil, ce putea oferi o multime de variante de configurare (tu dai doar un exemplu, dar posibilitatile erau nenumarate). Praful s-a ales. Si e doar un exemplu pentru modul in care functioneaza aceasta tara.

Proiecte exista, marea lor majoritate gandite la nivel macro, unele cu impact direct, altele ducand la imbunatatirea calitatii serviciului de transport public indirect, prin efectele benefice ale realizarii lor (exista reactii in lant). Din pacate, cum am spus mai sus, tarele societatii romanesti ne impiedica sa avem un transport public civilizat la Iasi (si nu numai la Iasi, pentru ca situatia e generalizata; exista unele exceptii, 2-3 orase in care lucrurile merg ceva mai bine, dar in rest e dezastru in Romania in materie de transport public).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
crissbc



Data înscrierii: 13/Iun/2014
Ultima vizita: 25/Apr/2024
Mesaje: 33
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 05 Feb 2015 08:23:44    Titlul subiectului: 177074

Din ce ne spui aici inteleg ca sanse sa se schimbe ceva in urmatoarea perioada sunt foarte mici spre deloc. Totusi, orasele alea 2-3 care au reusit sa sparga gheata ce au facut? Doar au existat unii oameni (a se citi primari) care au dorit cu tot dinadinsul sa imbunatateasca lucrurile?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 05 Feb 2015 17:44:34    Titlul subiectului: 177083

Orasele astea ar fi: Oradea, Cluj, Alba. Fara a se compara cu Vestul ca filosofie de organizare si ca nivel de civilizatie, Oradea ofera, totusi, conditii decente de calatorie. Clujul vine din urma, actionand incetul cu incetul, dar constant, in ultimii ani pe aceeasi directie. La Alba, de asemenea, se vede o imbunatatire a calitatii serviciului de transport public comparativ cu situatia de acum 10 ani. De la caz la caz, exista ratiune, exista deschidere, exista viziune si exista sprijin. De asemenea, trecutul recent, in doua dintre cazuri, nu este zbuciumat ca al mai tuturor oraselor mari din sudul si estul tarii. La Iasi, dezastrul e total si isi are radacinile adanci in epoca Simirad. Din pacate, cu sprijinul masiv si inconstient al cetatenilor...

Ca parere personala, realist vorbind, viitorul apropiat (poate chiar si mediu) nu va aduce mai nimic bun pentru transportul public si probabil ca nici pentru oras, in general. De altfel, deja am fost cu totii pregatiti si, mai voalat, mai pe sleau, ni s-a spus ca e nasol cu CTP-ul si cu RATP-ul, ca e nasol cu fondurile europene in 2014-2020, ca tramvaie noi cam nu prea, ca poate nici modernizari, ca anul asta mai tragem o transa de "rulate", s.a.m.d. Eu unul, asadar, nu vad nimic bun in toate astea, ci doar carpeala in continuare. Pana cand, nu stiu. Pana cand, probabil, sistemul va face implozie sau o catastrofa de proportii va avea loc (si asta nu se va intampla, cum cred multi, pentru ca se cumpara tramvaie si autobuze la mana a doua, de altfel aduse in buna stare tehnica la Iasi, ci din cu totul alte cauze, pe care le-am spus in mesajele anterioare). Daca altcineva vede altfel...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 25/Apr/2024
Mesaje: 9893
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 05 Feb 2015 21:22:47    Titlul subiectului: 177088

Daca orasele mai sus amintite merg cu masi mici, inainte, din pacate in Bucuresti este exact pe invers, mergem inapoi cu pasi mai mici sau mai mari.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
yeeeeman



Data înscrierii: 05/Oct/2012
Ultima vizita: 08/Mar/2024
Mesaje: 391
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 06 Feb 2015 09:48:41    Titlul subiectului: 177094

Asadar, e in principal o chestiune de mentalitate si civilizatie. Cum am spus si mai sus, cei care nu merg cu transportul in comun, asteapta sa se intample o minune, iar RATP asteapta ca lumea sa devina mai constienta si eventual managementul intern sa se imbunatateasca.
Totusi, cum de Unistil se descurca si RATP nu? Sau gresesc?

_________________
UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 06 Feb 2015 10:29:41    Titlul subiectului: 177095

RATP e prinsa intr-un cerc vicios, in acest moment prea putin spre nimic depinde de ea ca lucrurile sa se imbunatateasca.
Cu Unistilul gresesti. E firma privata, cumpara ce, cand, cum si de unde vrea cu cheltuieli minime, intretinere se face cu un numar mic si putin diversificat (calificari) de personal si doar cat e vorba de operatiuni ce nu presupun cheltuieli mari, altfel o masina cu defecte prea complicate isi incheie viata (au fost cazuri de masini care n-au facut purici pe trasee nici macar un an) si cel mult alta se cumpara in loc, un parc de 30 de rable nu se compara cu unul de aproape 300, exploatarea tramvaielor nu se compara cu exploatarea autobuzelor, taxarea e si mai putin favorabila calatorilor decat la RATP, organizarea activitatii de vanzare a biletelor nu poate fi aplicata la RATP, pentru ca ar insemna din start angajarea a cca. 400 de oameni ca taxatori, s.a.m.d. Apoi, Unistil sta intr-un spatiu mic inchiriat si nu cred ca se pot compara cheltuielile lor in directia asta cu cheltuielile RATP pentru tot ce tine de spatiile sale. Dincolo de orice, insa, Unistil nu are de gat o piatra de moara care sa o sufoce, precum are RATP problema datoriilor uriase generate de ticalosiile facute de administratia Simirad si care o fac sa stea in acest moment legata de maini si de picioare. In conditiile astea, Unistil e cel mult undeva la limita, fapt exprimat si de Puscasu pe la emisiunile la care a fost invitat. Transportul public nu este o activitate profitabila, dimpotriva, este o activitate ce necesita in permanenta sustinere din belsug din partea municipalitatilor. Este un serviciu public indispensabil comunitatii si trebuie asigurat indiferent ce s-ar intampla. In Vest exista firme private care fac transport public, dar municipalitatile pompeaza...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 25/Apr/2024
Mesaje: 1091
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 06 Feb 2015 16:07:43    Titlul subiectului: 177098

Hai sa ma bag si eu, ca musca-n lapte:

1. Au mai fost taxatori in mijloacele de transport ale RATP la inceptului anilor 2000 (2002 - 2003). Dar in spiritul nostru bun nu te intreba nici dracu' de bilet. Plus ca din ce imi aduc eu aminte, nu erau controlori. Sau erau foarte putini. Daca s-ar merge pe modelul Unistil, da. Dar e imposibil de aplicat, cel putin pe moment.

2. Unistil nu prea face profit din transportul public, poate doar alte activitati conexe. Dar nici nu moare de foame

3. RATP nu isi poate permite un parc atat de variat, ca cel al Unistil. Aici vorbim de costuri de intretinere, mult mai mici, daca vorbim de un parc omogen.

4. Sunt de acord ca RATP trebuie reformata, dar trebuie gasita cea mai buna solutie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 06 Feb 2015 21:45:17    Titlul subiectului: 177100

1. RATP a renuntat la taxatori tocmai pentru ca erau multi, generau cheltuieli uriase cu salariile si pagube de asemenea mari, pentru ca erau imposibil de tinut in frau si matrapazlacurile nu mai conteneau. De altfel, si Unistil a avut parte de astfel de situatii, dar, fiind putini, pot fi tinuti in frau cat de cat.

2. Am explicat mai sus de ce a compara RATP cu Unistil este absurd.

3. Unistil nu a avut si deocamdata inca nu are parc prea pestrit. Cu cateva exceptii, s-a axat pe Mercedes O 405 si MAN NL 2x2 (probabil nu foarte diferite tehnic). Cand acestea s-au cam imputinat la intermediari, au fost nevoiti si ei sa se reorienteze. Oricum, am spus mai sus, daca o masina ajunge sa genereze probleme mult prea mari ca sa renteze cheltuirea de bani cu ea, soarta ii cam este pecetluita si eventual alta ii ia locul. Chestia e ca Unistil e firma privata si nu are de-a face cu legislatia din domeniul achizitiilor publice, de aceea poate face orice fel de achizitie cum si cand doreste. RATP si PMI se supun legilor care reglementeaza achizitiile publice.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 25/Apr/2024
Mesaje: 1091
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 06 Feb 2015 22:34:33    Titlul subiectului: 177102

Daca RATP devine SC, se mai supune acelorasi reguli?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 06 Feb 2015 23:22:50    Titlul subiectului: 177103

Cata vreme municipalitatea va fi actionar unic sau majoritar, da.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 12 Feb 2015 23:32:53    Titlul subiectului: 177270

Traseul de tramvai 5 barat

Pe 12 septembrie 2013 au inceput lucrarile de reabilitare a caii de rulare a tramvaielor pe distanta Gara Nicolina - Tesatura - Baza 3 - Tepro - Tatarasi Sud, in cadrul unui proiect cu finantare din bugetul Uniunii Europene pentru exercitiul financiar 2007-2013 si de la bugetul local. Initial a fost oprita circulatia tramvaielor si au inceput lucrarile pe tronsonul Gara Nicolina - Tesatura. Pe 24 martie 2014 lucrarile s-au extins, fiind intrerupta circulatia tramvaielor si pe tronsoanele Tesatura - CET si Baza 3 - Tepro - Tatarasi Sud. Astfel, singura portiune din cadrul proiectului mentinuta deschisa pentru circulatia tramvaielor pe vechea infrastructura pana in toamna anului 2014 a fost CET - Baza 3. Pe 8 septembrie au inceput lucrarile in intersectia de la CET, circulatia tramvaielor fiind intrerupta complet pe Calea Chisinaului. Pe data de 18 decembrie au fost facute primele probe pe tronsonul Gara Nicolina - Tesatura - CET, iar pe 29 decembrie 2014 a fost reluata circulatia tramvaielor intre Tesatura si Baza 3. Primele trasee de tramvai (temporare) care au beneficiat de noua linie de pe tronsonul Tesatura - CET au fost 1 (Copou - Centru - Podu Ros - Baza 3), 5 barat (Dacia - Podu de Piatra - Podu Ros - Baza 3), 7 (Canta - Centru - Tudor Vladimirescu - Baza 3) si 8 (Copou - Centru - Tudor Vladimirescu - Baza 3). Acestea au fost mentinute pana pe data de 1 februarie 2015, cand au inceput lucrarile si pe ultimul tronson al proiectului, CET - Baza 3, iar traseele de tramvai mentinute pentru deservirea zonei Podu Ros - Tesatura - CET incepand cu data de 2 februarie au fost din nou modificate. Circulatia tramvaielor pe tronsoanele cuprinse in acest proiect de reabilitare va reveni la normal in cursul anului 2015.
Pe 1 februarie am realizat o filmare pe intregul traseu 5 barat (Dacia - Podu de Piatra - Podu Ros - Baza 3 - indicativ si parcurs utilizate in diferite situatii inca din anii '80) si va invit sa o vizionati cu viteza marita. De precizat ca linia de pe tronsonul Familial - Rond Dacia a fost reabilitata in perioada 2002-2006, cea de pe pasajul Alexandru cel Bun in anul 2008, cea din rondul de la Podu de Piatra in 2009, iar cea de pe podul peste Bahlui, pana in statia de tramvai de la intrarea pe Soseaua Nationala, in 2010. Din pacate, municipalitatea intentioneaza sa renunte la linia de tramvai cuprinsa intre Podu de Piatra si Podu Ros, fiind prevazuta reabilitarea acestui tronson exclusiv pentru traficul auto (va fi realizat un bulevard).

Video: traseul de tramvai 5 barat din Iasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 05 Mar 2015 18:58:23    Titlul subiectului: 177764

Traseul de tramvai 6 barat (traseu temporar)

Pe 12 septembrie 2013 au inceput lucrarile de reabilitare a caii de rulare a tramvaielor pe distanta Gara Nicolina - Tesatura - Baza 3 - Tepro - Tatarasi Sud, in cadrul unui proiect cu finantare din bugetul Uniunii Europene pentru exercitiul financiar 2007-2013 si de la bugetul local. Initial a fost oprita circulatia tramvaielor si au inceput lucrarile pe tronsonul Gara Nicolina - Tesatura. Pe 24 martie 2014 lucrarile s-au extins, fiind intrerupta circulatia tramvaielor si pe tronsoanele Tesatura - CET si Baza 3 - Tepro - Tatarasi Sud. Astfel, singura portiune din cadrul proiectului mentinuta deschisa pentru circulatia tramvaielor pe vechea infrastructura pana in toamna anului 2014 a fost CET - Baza 3. Pe 8 septembrie au inceput lucrarile in intersectia de la CET, circulatia tramvaielor fiind intrerupta complet pe Calea Chisinaului. Pe data de 18 decembrie au fost facute primele probe pe tronsonul Gara Nicolina - Tesatura - CET, iar pe 29 decembrie 2014 a fost reluata circulatia tramvaielor intre Tesatura si Baza 3. Primele trasee de tramvai (temporare) care au beneficiat de noua linie de pe tronsonul Tesatura - CET au fost 1 (Copou - Centru - Podu Ros - Baza 3), 5 barat (Dacia - Podu de Piatra - Podu Ros - Baza 3) - cu ajutorul unui film pe care l-am realizat pe 1 februarie 2015 si l-am publicat la adresa https://www.youtube.com/watch?v=pyUzO... puteti parcurge in intregime acest traseu -, 7 (Canta - Centru - Tudor Vladimirescu - Baza 3) si 8 (Copou - Centru - Tudor Vladimirescu - Baza 3). Acestea au fost mentinute pana pe data de 1 februarie 2015, dupa care au inceput lucrarile si pe ultimul tronson al proiectului, CET - Baza 3, iar traseele de tramvai mentinute pentru deservirea zonei Podu Ros - Tesatura - CET incepand cu data de 2 februarie au fost din nou modificate: 1 (Copou - Centru - Podu Ros - CET - Tudor Vladimirescu - Centru - Copou), 6 (Dacia - Gara - Billa - Centru - Tudor Vladimirescu - CET - Podu Ros - Podu de Piatra - Dacia), 6 barat (Dacia - Podu de Piatra - Podu Ros - CET - Tudor Vladimirescu - Centru - Billa - Gara - Dacia) si 8 (Copou - Centru - Tudor Vladimirescu - CET - Podu Ros - Centru - Copou). Circulatia tramvaielor pe tronsoanele cuprinse in acest proiect de reabilitare va reveni la normal in cursul anului 2015.
Pe 1 martie am realizat o filmare pe intregul traseu 6 barat (Dacia - Podu de Piatra - Podu Ros - CET - Tudor Vladimirescu - Centru - Billa - Gara - Dacia) si va invit sa o vizionati cu viteza marita. De precizat ca linia de pe tronsonul Familial - Rond Dacia a fost reabilitata in perioada 2002-2006, cea de pe pasajul Alexandru cel Bun in anul 2008, cea din rondul de la Podu de Piatra in 2009, cea de pe podul peste Bahlui, pana in statia de tramvai de la intrarea pe Soseaua Nationala, in 2010, cea dintre Bucsinescu si intersectia cu bulevardul Anastasie Panu in 2012, linia dintre Hotel Europa si Cinci Drumuri in 2006, linia dintre Cinci Drumuri si rondul din Targu Cucu (inclusiv) in 2010, cea dintre intrarea in rondul din Targu Cucu si baza pantei Arcu in 2009, cea de pe tronsonul Vointa - Billa in 2008-2009, cea de pe strada Strapungere Silvestru (de la intersectia cu strada Bacinschi pana la Gara) si de pe strada Silvestru (de la Gara pana la rondul din Podu de Piatra) in 2009.

Video: traseul de tramvai 6 barat din Iasi (traseu temporar)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 25/Apr/2024
Mesaje: 1091
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 17 Apr 2015 08:10:59    Titlul subiectului: 178625

Zicea Radu pe topic-ul de anunturi ca se scurteaza 3, ca ar face lucrari in Doi Baieti. Acele lucrari chiar nu puteau fi amanate? Adica, oricum nu se poate circula, ca nu e gata portiunea Metalurgie-Baza 3.

Ii invit pe cei care au luat decizia sa vada Statia Dr. Savini la ora 7:30. Atat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 17 Apr 2015 09:00:40    Titlul subiectului: 178630

Nu putea fi amanata lucrarea, pentru ca se apropie scadenta si ar fi probleme uriase cu finantarea daca nu se termina la timp.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 25/Apr/2024
Mesaje: 1091
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 17 Apr 2015 10:13:01    Titlul subiectului: 178637

De curiozitate, cand e scadenta? Ceva gen 15 iunie, ca asa se auzea prin targ mai de mult?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 56, 57, 58  Următoare
Pagina 25 din 58

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community