Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Proiectele primariei - sectiunea RATB. Propuneri
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti)
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 6496
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 20 Ian 2015 13:32:13    Titlul subiectului: 176599

Cei de la PMB vor sa introduca culoare unice RATB pe Magheru, bulevardul Carol. Nu inteleg unde pot sa introduca culoare unice pe str. Gheorghe Manu si Occidentului, este doar o banda pe sens. Va fi interzisa circulatia auto pe strazile in cauza ?
De asemenea, pe Carol I e cam greu cu banda unica, avem doua benzi pe sens. Cred ca pentru inceput ar trebui sa incerece unde sunt 3 benzi pe sens, culoarele unice si apoi sa extinda sitemul unde sunt doua benzi pe sens. De asemenea mai cred ca aceste culoare unice pentru RATB ar trebui sa fie insotite de camere video, iar cine incalca legea sa fie amendat ca la unguri, cu 200 de euro.

Articolul se gaseste aici.


Citat:
Bandă unică pentru autobuze pe Bd. Magheru și pe Bd. Carol I

Mijloacele de transport în comun vor circula pe benzi special destinate lor pe Bd. Magheru și Bd. Carol I potrivit unui studiu comandat de Primăria Capitalei. Benzi unice pentru RATB vor fi amenajate și pe străzile Occidentului și Gh Manu, dar și între Bd. Nicolae Bălcescu și Piața Revoluției. De asemenea, Primăria Capitalei a transmis deja Administrației Străzilor planul de introducere a benzilor unice pe Splaiul Independenței între Podul Cotoceni și Piața Unirii.

Noi benzi destinate mijloacelor de transport vor fi amenajate în București. Potrivit unui studiu realizat de Search Corporation pentru Primăria Capitalei vor fi amenajate benzi pentru autobuzele RATB pe următoarele străzi:

- pe Bd. Magheru de la Universitate până la intersecția cu strada George Enescu pe sensul de mers spre Piața Romană

- pe strada George Enescu de la intersecția cu Bd. Magheru până la intersecția cu strada Nicolae Golescu, apoi banda unică continuă pe str. Golescu până la intersecția cu strada Constantin Esarcu - sensul de mers pe bandă unică va fi către Bd. Magheru - Piața Romană

- pe strada Georges Clemenceau - autobuzele vor circula pe bandă dedicată pe sensul strada George Enescu - strada Episcopiei

- pe strada Gheorghe Manu și pe strada Occidentului (între Lascăr Catargiu și Calea Victoriei) pe sensul Calea Victoriei - Lascăr Catargiu

- pe strada Polizu va fi amenajată bandă destinată RATB pe ambele sensuri

- pe Bd. Unirii de la Piata Unirii spre Piata Alba Iulia;

- Bd. Carol I pe ambele sensuri, între Universitate și Calea Moșilor.

Direcția de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei a aprobat deja amenajarea de benzi unice destinate autobuzelor RATB pe Splaiul Independenței, între Podul Cotroceni și Piața Unirii. Decizia a fost transmisă Administrației Străzilor, instituția care trebuie să o pună în aplicare, spun reprezentanții Primăriei Capitalei. De cealaltă parte, reprezentanții Administrației Străzilor spun că acest proiect nu se află printre prioritățile instituției și nu există deocamdată un termen stabilit pentru începerea lucrărilor de amenajare a benzilor unice.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 6496
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 07 Feb 2015 01:23:58    Titlul subiectului: 177115

Am vazut o banda unica pentru RATB+taxiuri, pe Spaliul Independentei, intre Podul Cotroceni si Podul Eroilor, pe sensul inspre Eroilor.
Primele poze sunt facute in zona Podului Cotroceni.



Tramclub, 6 februarie 052.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  126.73 kb
 Vizualizat:  de 4131 ori

Tramclub, 6 februarie 052.jpg



Tramclub, 6 februarie 053.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  60.35 kb
 Vizualizat:  de 4131 ori

Tramclub, 6 februarie 053.jpg



Tramclub, 6 februarie 054.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  88.82 kb
 Vizualizat:  de 4131 ori

Tramclub, 6 februarie 054.jpg



Tramclub, 6 februarie 055.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  93.94 kb
 Vizualizat:  de 4131 ori

Tramclub, 6 februarie 055.jpg



Tramclub, 6 februarie 056.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  86.11 kb
 Vizualizat:  de 4131 ori

Tramclub, 6 februarie 056.jpg



Tramclub, 6 februarie 057.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  94.57 kb
 Vizualizat:  de 4131 ori

Tramclub, 6 februarie 057.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 6496
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 07 Feb 2015 01:26:19    Titlul subiectului: 177116

In zona, unde salvarile sau masinile ies de la Spitalul Universitar, delimitarile sunt intrerupte. Fiind trafic mic la acea ora, nu mi-am putut face o impresie, in sensul daca soferii nu se baga pe banda destinata RATB-ului.


Tramclub, 6 februarie 058.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  95.61 kb
 Vizualizat:  de 4130 ori

Tramclub, 6 februarie 058.jpg



Tramclub, 6 februarie 059.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  80.5 kb
 Vizualizat:  de 4130 ori

Tramclub, 6 februarie 059.jpg



Tramclub, 6 februarie 060.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  99.34 kb
 Vizualizat:  de 4130 ori

Tramclub, 6 februarie 060.jpg



Tramclub, 6 februarie 061.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  124.29 kb
 Vizualizat:  de 4130 ori

Tramclub, 6 februarie 061.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 6496
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 13 Feb 2015 21:38:04    Titlul subiectului: 177282

Cica se vrea un transport inteligent. Totusi in articol, s-au strecurat niste chestii, nu au fost spuse ele direct, dar dupa parerea mea, se vrea privatizarea RATB-ului. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Primaria Capitalei vrea transport public „inteligent”: autobuze la ora fixa si posibilitatea de a-ti planifica singur calatoria pe smartphone

Primaria Capitalei si-a propus ca din acest an sa dezvolte un sistem integrat de transport public prin care sa ajungem, in sfarsit, dupa zeci de ani, la ceea ce este o normalitate in Vest. Autoritatile promit ca in acest fel mijloacele de transport vor ajunge la timp si nu vor mai exista blocaje sau fenomene de supra-aglomerare. Un plan realist sau futurist?

Am putea spune ca autoritatile s-au gandit cam tarziu sa faca acest lucru, in conditiile in care in tarile civilizate acest lucru se practica de zeci de ani, insa oficialii Primariei dau asigurari ca implementarea unui astfel de sistem va genera costuri mai mici de transport pentru calatori, va creste nivelul de contributii la plata calatoriei si va face ca mijloacele de transport sa ajunga la ora fixa, oferind posibilitatea calatorului chiar de a-si planifica singur transportul de acasa, din fata calculatorului sau chiar din mers, de pe smartphone sau tableta.

„Acest proiect este momentan la nivel de strategie. Vorbim despre Planul de Mobilitate Urbana Durabila, un plan care se aplica in toate orasele europene si care va face experienta transportului public mult mai buna. Va fi un sistem care va aduna informatii pe baza cererii de transport si a prezivionarii acesteia, practic va fi un grafic de circulatie care sa corespunda cetatenilor prin intermediul caruia se va stabili costul biletelor , ceea ce va facilita atat transportul in Capitala, dar mai ales legaturile cu marginea orasului”, a declarat Ion Dedu (foto mai jos), director al Directiei Transporturi in cadrul Primariei Capitalei, pentru wall-street.ro .

Potrivit reprezentantului Primariei Capitalei daca un calator va planui sa efectueze un drum cu mai multe legaturi, inclusiv in zona periferica a orasului, acesta va plati un tarif mai mic decat daca ar trebui sa valideze transportul pe fiecare din mijloacele de transport pe care le va utiliza. „Regulamentul European 1370 reglementeaza modul de transport in Capitalele europene si este obligatoriu. Practic prin acest sistem ne propunem sa integram mult mai usor conexiunile dintre mijloacele de transport publice si sa eficientizam la maximum costurile”, a mai adaugat Dedu.

Primul pas: infiintarea Autoritatii de Transport Metropolitan

Ion Dedu a subliniat faptul ca pentru a demara un astfel de proiect va fi necesara infiintarea unei autoritati care sa gestioneze sistemul. „Primul pas pe care il vom face in acest sens va fi infiintarea Autoritatii de Transport Metropolitan care va gestiona intreaga activitate. Practic aceasta autoritate va contracta operatorii din Bucuresti cat si din apropierea Capitalei in vederea stabilirii unei legaturi. (…) Se va incerca inclusiv unificarea tarifelor la nivel de transport, in asa fel incat cu un titlu de calatorie sa se poata circula pe toate liniile publice de transport pe o anumita raza prestabilita. Conexiunile vor fi mai bune si practic costurile pentru un bilet se vor achita o singura data”, a mai spus reprezentantul Primariei Capitalei.

Calatorii isi vor putea planifica calatoriile de pe smartphone si vor putea urmari in timp real unde se afla transportul public

Dedu a mai subliniat si faptul ca exista trei directii importante care vor fi urmarite prin acest proiect, si anume cel de ticketing (taxare / validare titlu de calatorie) , management de transport (eficientizarea sistemului de transport public prin comunicarea catre o sursa a locului in care se afla si a starii circulatiei), precum si o informare a clientilor in ceea ce priveste ora la care mijlocul de transport dorit ar urma sa ajunga la statia dorita sau cand urmeaza sa plece din statie.

„Vorbim practic despre sistemele ITS (Intelligent Transport System) si de alipirea acestora la conceptul Smart Cities. Proiectele urmeaza sa fie finantate in mare parte din fonduri europene, dar pentru inceput vom avea nevoie de un studiu de fezabilitate. In opinia noastra este cel mai corect mod in care se poate face transport public civilizat. Scopurile acestui proiect sunt de a avea in primul rand un vehicul in statie la ora anuntata, sa avem un grad de ocupare a vehiculului corespunzator, sa avem posibilitatea de a calatori in mai multe mijloace de transport fara sa platim fiecare calatorie, sa sporim sugiranta, sa existe o informare mult mai buna, dar sa oferim si accesibilitate acolo unde inca nu exista. (…) O data cu implementarea acestui proiect costurile cu transportul public ar urma sa se reduca cu 80% fata de cel privat, cu masina proprie, dar vorbim si de o reducere considerabila a noxelor, prin renuntarea la deplasarea zilnica cu masina prin oras si realizarea unui circuit in regim propriu de transport care sa vina in sprijinul calatorilor”, a mai aratat Ion Dedu.

Posibili operatori privati in locul RATB

Ion Dedu a mai aratat ca o data cu aparitia noii autoritati ar putea facilita aparitia pe piata si a operatorilor privati de transport public, care sa ofere conditii similare de transport cu cele oferite de RATB.

„Daca in acest an intra in vigoare Autoritatea de Transport Metropolitan, de anul viitor se pot realiza legaturi cu mijloacele de transport – de la tramvaie, la autobuze, metrou, inclusiv la infrastructura CFR. In functie de cati bani avem se pot face, prin licitatii, si selectii ale unor operatori privati. Se poate discuta inclusiv de achizitie de vehicule noi. Dupa prevederile regulamentului toate contractele de transport public cu operatorii se vor face pe baza de licitatie. La licitatie pot participa si companiile publice, dar si cele private, cei care vor veni cu oferta cea mai avantajoasa sa castige posibilitatea de a opera o anumita ruta. Pana in momentul de fata nu a existat o licitatie publica pentru transport privat. (…) Vorbim de finantare europeana, in programul 2014-2020”, a mai punctat Dedu.

Potrivit acestuia, toti investitorii straini, companii care creaza forta de munca mai ales in Capitala, se uita in primul rand la infrastructura pe care o are orasul si la posibilitatea de legaturi de transport. „Toti investitorii care vin sa realizeze ceva in Romania si care creaza locuri de munca se uita in primul rand la sistemul de transport. Daca ceva nu le convine se duc in alta parte, Este o competitie, si anume creearea unui sistem de mobilitate”.

Cum ramane totusi cu civilizatia in transport?

Sunt nenumarate cazuri cu care ne confruntam in mijloacele de transport in comun, de la lipsa unui sistem care sa controleze strict cine merge sau nu legal cu transportul in comun si pana la certurile sau aglomeratia din acestea. Vorbim totusi despre educatie, un punct deficitar mai ales in Capitala, unde nu exista ruta circulata care in anumite intervale sa intinda nervii pasagerilor la maximum. Intrebat cum se va putea gestiona acest aspect extrem de sensibil, Ion Dedu a subliniat ca educatia are doua mari componente.

"Educatia tine de doua aspecte: controlul asupra celor care nu platesc, dar si de ceea ce oferi cetateanului si daca vrem sa evoluam. Romania are in gene cultura si civilizatie de ani de zile. Exista posibilitatea sa ne educam si sa platim o taxa de calatorie, este suportabila, dar o data cu acest lucru vom beneficia si de servicii de calitate.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 6496
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 18 Ian 2016 13:01:27    Titlul subiectului: 183342

Din ciclul "SF-uri si Primaria Capitalei" Laughing Laughing Laughing
http://www.b365.ro/noi-linii-de-tramvai-si-autobuz-rapide-pentru-traversarea-bucurestiului-vezi-trasee_243606.html

Citat:
Linii de tramvai și autobuz RAPIDE pentru traversarea Bucureștiului, propuse în PMUD.

Sistemul de transport public din Capitală este unul deficitar. Principalele probleme sunt infrastructura învechită, vehiculele depășite din punct de vedere logistic, dar și modul de organizare a transportului public, care nu acordă prioritate mijloacelor de transport în comun. Astfel vehiculele RATB sunt de multe ori blocate în trafic și înregistrează întârzieri mari, ducând până la nerealizarea curselor. Pentru rezolvarea acestei probleme, Planul de Mobilitate Urbană Durabilă propune o serie de soluții care pe termen lung ar putea determina bucureștenii să renunțe la mașinile personale în favoarea transportului public. Mai exact, PMUD propune înființarea a patru linii de tramvai și autobuz rapide totalizând 65 de kilometri.

Planul de Mobilitate Urbană Durabilă pentru regiunea București-Ilfov (PMUD) a fost finalizat. Documentul de aproape 800 de pagini analizează situația existentă și problemele cu care se confruntă Capitala și propune soluții și proiecte concrete pentru rezolvarea acestora. Potrivit PMUD, sistemul de transport public din București trebuie revitalizat și reorganizat pentru a deveni o opțiune reală pentru deplasarea prin oraș. În acest moment, mijloacele de transport în comun ale RATB nu au prioritate în intersecții, iar benzile unice destinate lor sunt extrem de puține. Astfel, din cauza blocajelor din trafic, mijloacele de transport în comun ale RATB pierd peste 1.000 de curse în fiecare zi.

"Tramvaiele utilizate în prezent sunt depășite din punct de vedere tehnologic și nu respect standardele actuale, și necesită activități de mentenanță intensive. Majoritatea infrastructurii de tramvai este retrogradată pentru a împărți spațiul pe carosabil cu traficul auto, aceasta având impact asupra vitezei și calității. Vitezele comerciale sunt cu mult sub standardele internaționale ", se precizează în Planul de Mobilitate Urbană.

Una dintre soluțiile la problema vitezei reduse de circulație a tramvaielor, ar fi, conform PMUD, înființarea a două linii de tramvai rapid. Acest proiect presupune separarea fizică a liniei de tramvai de traficul auto, reorganizarea/ ajustarea intersecțiilor pentru eliminarea problemelor de trafic legat de virajul la stânga și acordarea priorității tramvaielor la semafoare.

Cele două linii de tramvai rapid propuse în PMUD sunt: Linia 7 cu traseul: Bragadiru - Alexandria - Piața Unirii - Pasaj Colentina - Voluntari, și Linia 3 pe traseul Popești-Leordeni - Piața Victoriei. În total, cele două linii ar acoperi o distanță de 38 kilometri.

Ce investiții ar trebui făcute

Pentru linia 7 Bragadiru - Voluntari:

- construirea unui segment nou de linie de tramvai între Bragadiru și Depou Alexandria (aproximativ 2 kilometri),

- modernizarea liniei existente până la Piața Unirii, conexiune nouă prin Piața Unirii

- modernizarea liniei existente între Piața Unirii și Pasaj Colentina

- segment nou peste Pasaj Colentina spre Voluntari (aproximatuv 4 km).

Pentru Linia 3 Popești-Leordeni - Piața Victoriei:

- construirea unui segment nou de cale de rulare între Popești-Leordeni spre Romprim (aproximativ 4 km)

- modernizarea coridorului de tramvai existent via Eroii Revoluției

- modernizarea coridorului existent prin Strada Progresul, Politehnica, Pasajul Basarab spre Piața Victoriei (aproximativ 7 km).

Valoarea estimată a investițiilor pentru cele două linii este de un miliard euro, din care 760 milioane euro infrastructură, inclusiv modernizare fațade și amenajări peisagistice ale străzilor și 286 milioane euro pentru material rulant.

27 de kilometri de linii de autobuz rapid

Și în ceea ce privește autobuzele se recomandă crearea unor linii noi. "Nu există un sistem 'intermediar' care să acopere nișa dintre tramvai și autobuz, acolo unde tramvaiele pot reprezenta o investiție prea mare, iar autobuzele obișnuite sunt insuficiente. Autobuzele de tranzit rapid (BRT) pot contribui la acoperirea acestor nișe. Serviciile BRT oferă capacitate mare și cu frecvențe mari a serviciului, deservind zone în carecererea este mai scăzută și nu poate justifica un sistem pe cale ferată", se precizează în PMUD.

Documentul propune ca noua investiție să se realizeze după 'stilul european' de BRT, care presupune o bandă prioritară separată (dar nu neapărat în întregime), platforme cu podea joasă, autobuze cu podea joasă, intervale scurte, infrastructură mult mai ușoară și capacitate intermediară între autobuz și tramvai.

"Investițiile în infrastructură ar trebui să se facă în benzi de autobuz continue, dedicate, cu separare fizică acolo unde este necesar, din cauza interacțiunii cu traficul auto. BRT va avea prioritate în intersecțiile selectate și se vor face ajustări pentru evitarea impactului generat de manevrele de întoarcere la stânga din trafic, alături de prevederi legate de parcare și management al traficului care să reducă și să evite
impactul traficului auto", se precizează în documentul citat.

Se recomandă două coridoare cheie pentru introducerea autobuzului rapid:

Linia Autobuz rapid 2: Magurele – Gara de Nord cu următoarele investiții:

- secțiune nouă de la Măgurele la Linia Metroului 5 lângă Academia Militară (propunere traseu: Prelungire DC20 (Magurele) și legătura cu Str. Legendei până la Str. Antiaeriană/Alexandriei)

- folosirea în comun a inelului rutier de la Linia Metroului 1 la Grozăvești

- continuarea traseului pe inelul rutier spre Linia Metroului ¼ la Basarab

- jumătate de cerc în spatele gării spre punctul terminal de la Gara de Nord.

Linia Autobuz rapid 3: Buftea – Mogosaia – Straulesți – Gara de Nord cu următoarele investiții:

- secțiune nouă de la Buftea la Linia Metroului 4 la Străulești

- conexiune pe parcurs cu Linia Metroului 4 spre Gara de Nord.

Lungimea totală a traseelor este de 27 kilometri. Potrivit unei estimări, valoarea investiției s-ar ridica până la 131 milioane euro și include amenajări privind regimul de prioritate și flotă de 65 autobuze cu podea joasă articulate și cu articulație dublă.

Ce spune Primăria Capitalei despre recomandările Planului de Mobilitate Urbană

"Noua conducere a Primariei Capitalei va tine cont de elementele cuprinse in planul de mobilitate urbana, componentele acestuia reprezentand masuri prioritare pentru buna functionare a orasului. Astfel, componentele planului integrat de mobilitate urbana se vor regasi in activitatea administratiei locale in anul 2016", au precizat reprezentanții Primăria Capitalei într-un răspuns remis B365.ro.

Planul de Mobilitate Urbană pentru Regiunea București-Ilfov este un document strategic și a fost realizat de ROM Transport Engineering și Avensa Consulting, ambele alese în cadrul unei licitații realizate de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD).

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fantt



Data înscrierii: 01/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Noi/2017
Mesaje: 193
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 23 Ian 2016 01:37:05    Titlul subiectului: 183404

Vine campania electorala...din pacate sunt destui bizoni care voteaza doar sigla fara sa analizeze ce au facut pana acum reprezentnatii ei in CGMB, s apoi se mira de ce circula asa prost RATB-ul, de ce e asa aglomerat traficul, de ce sunt masini parcate pe trotuare, etc...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 6496
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 18 Ian 2017 14:07:16    Titlul subiectului: 187957

Si da-i si lupta Laughing
iEcologia e la putere. Da bine la presa, cuvantul ecologic, adica autobuze electrice Laughing Comisionul tot ecologic este ? Laughing
Articolul se gaseste aici.

Citat:
Parcul auto RATB va avea 30% autovehicule ecologice. Ce se va întâmpla cu pistele de BICICLETE

Primarul General, Gabriela Firea, a anuntat marți, în urma întâlnirii pe care a avut-o cu ministrul Mediului, Daniel Constantin, principalele măsuri pe care municipalitatea urmează să le implementeze la nivelul Capitalei pentru reducerea poluării.

"Pentru reducerea poluarii in Capitala ne-am asumat mai multe directii de actiune: parcul auto al RATB sa cuprinda 30% autovehicule ecologice; in acest sens am demarat o licitatie prin care vom achizitiona 600 autovehicule din care 400 autobuze Euro6, pentru ca cele existente in trafic in acest moment sunt depasite atat moral, tehnic, cat si din punct de vedere ecologic, 100 troleibuze si 100 tramvaie, folosind o sursa electrica nepoluanta. Am adresat rugamintea ministrului Daniel Constantin de a include Primaria Capitalei in proiectele pe care Ministerul Mediului le va derula in perioada urmatoare prin AFM, si anume posibilitatea ca municipalitatea sa fie sustinuta financiar pentru achizitionarea unui numar cat mai mare de autobuze electrice, la inceput 50 sau 100 autobuze. Domnul ministru mi-a spus ca este o solicitare indreptatita, si ne sustine pentru a avea in Capitala si autobuze electrice, in afara de cele pe care noi le achizitinam deja in acest moment autobuze Euro6, troleibuze si tramvaie", a declarat primarul general, Gabriela Firea.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 6496
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 30 Ian 2017 10:11:54    Titlul subiectului: 188138

Revine in actualitate proiectul de unire al liniilor de teamvai 21 si 32. Despre subiect s-a dezbatut intens pe forum cu mai mult ani in urma, apoi subiectul a intrat intr-un con de umbra.

Din nou, revine in actualitate problema benzilor de transport pentru RATB, subiect care s-a dezbattu si la noi pe forum, la topicul aferent.

Un articol despre unele prevederi ale Planului de Mobilitate Urbana Durabila (PMUD), pentru perioada 2016-2020 se gaseste aici.

Citat:
Decizii cruciale privind traficul în București. Ce vrea să facă primarul Firea

Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD), care propune o serie de măsuri pentru perioada 2016-2030 menite să contribuie la descongestionarea traficului și reducerea poluării în regiunea București-Ilfov, va fi supus, luni, votului Consiliului General al Capitalei.

PMUD propune, printre altele, înființarea unei extensii de 1,3 km a liniei de tramvai prin Piața Unirii, care va face posibilă conexiunea liniei de tramvai din zona de sud-vest cu cea de nord-est a orașului (buget estimativ 12,4 milioane euro); îmbunătățirea infrastructurii de tramvai (216 milioane euro), a traseelor de tramvai (15 milioane euro), achiziționarea de material rulant tramvaie (635 milioane euro, dintre care jumătate în perioada 2016-2023, iar cealaltă jumătate în 2024-2030); reabilitarea depourilor (134 milioane euro) și a stațiilor de tramvai (100 milioane euro).

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 654
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Mar 31 Ian 2017 18:36:42    Titlul subiectului: 188169

Primaria Capitalei a finalizat lista bulevardelor pe care ar urma sa implementeze benzi unice RATB. Urmeaza sa obtina aprobarile de la Politia Rutiera

Articolul complet se gaseste aici: http://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-21570197-primaria-capitalei-finalizat-lista-bulevardelor-care-urma-implementeze-benzi-unice-ratb-urmeaza-obtina-aprobarile-politia-rutiera.htm

Sunt totusi curios cand o sa puna in sfarsit in aplicare, ca discutii sunt de foarte mult timp. Ca sa va dau exemplu cat de ramasi in urma suntem: la Budapesta au fost introduse benzile de autobuze inca din 1973, adica cu 44 de ani in urma. La ora actuala exista un sistem de supraveghere a benzilor speciale pt. transportul in comun si in cazul in care este depistata o masina care nu are dreptul sa foloseasca banda speciala se emite amenda automat.


Ultima modificare efectuată de către dm la Mie 01 Feb 2017 03:03:47, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 6496
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 31 Ian 2017 22:23:05    Titlul subiectului: 188172

Acum am inteles. Ma tot miram, cand merg in Budapesta, cum de nu merge nici o masina pe banda speciala. Pur si simplu se aplica legea. Cel mai tare este pe podul Libertatii, nimeni nu merge pe linia de tramvai, toti merg pe banda ingusta, rezervata masinilor.

Cred ca la noi, intai trebuie pus la punct cadrul legislativ, adica sa ii amendezi pe soferi, pe baza problelor video, apoi sa se treaca la sistemul cu benzi unice.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 6496
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 23 Mai 2017 08:28:09    Titlul subiectului: 190155

Proiectul benzii unice RATB, pe Sos, Bucuresti-Ploiesti s-a soldat cu un esec. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Implementarea proiectului benzilor unice în Capitală a fost stagnat. Când se va relua

Primăria Capitalei anunță, luni, că se va circula din nou fără restricții pe tronsonul Băneasa-Piața Charles de Gaulle - unde traficul a fost dificil după ce a fost introdusă banda unică pentru transportul în comun - și că acest proiect va fi reluat după începerea vacanței școlare. Primarul general Gabriela Firea susține că "acest proiect, coroborat cu înnoirea și suplimentarea parcului auto al RATB și cu extinderea sistemului de semaforizare inteligentă", reprezintă soluția pentru descongestionarea traficului în București, chiar dacă "este nevoie de o perioadă de acomodare pentru ca efectele pozitive să fie vizibile".

Traficul la intrarea în București dinspre DN 1 s-a desfășurat cu dificultate, luni dimineață, după ce Primăria Capitalei a delimitat o bandă unică pentru autobuzele RATB pe Șoseaua București - Ploiești, pe sensul de intrare în Capitală. Mai mulți șoferi au semnalat, pe Facebook, că s-au format cozi încă de la Săftica, unde mașinile au stat în coloană și s-au parcurs cinci kilometri în mai mult de o oră. Potrivit purtătorului de cuvânt al Poliției Capitalei, Ovidiu Munteanu, traficul a fost îngreunat din zona Academiei de Poliție, unde se trecea de la trei benzi de circulație la două benzi, și s-a circulat în coloană până la Casa Presei Libere.

Primarul general al Capitalei arată, într-un comunicat de presă transmis luni după-amiază, că urmare a testului realizat în această dimineață "au fost identificate punctele nevralgice ale benzii unice pentru circulația transportului public", iar proiectul va fi implementat imediat după încheierea cursurilor școlare.

"Am solicitat tuturor instituțiilor implicate în proiectul benzii unice ca demararea acestuia să se facă într-o perioadă în care traficul este mai redus, respectiv imediat ce începe vacanța elevilor. Până atunci, vor fi luate toate măsurile complementare care să asigure eficiența acestui proiect, și mă refer atât la componenta de informare a populației, cât și la suplimentarea efectivelor de polițiști locali și de la circulație în intersecții. De asemenea, RATB va spori numărul de autobuze care circulă pe liniile care vor beneficia de acest culoar și va înființa noi linii preorășenești care să preia o parte dintre navetiștii care vin zilnic în București", arată primarul general.

Gabriela Firea susține că acest proiect reprezintă soluția pentru descongestionarea traficului în București.

Potrivit acesteia, studiile de mobilitate arată că implementarea benzilor unice generează o creștere cu 20% a vitezei de deplasare a autobuzelor și o diminuare cu până la 25% a timpilor de așteptare în stații, iar costurile de operare ale RATB se diminuează semnificativ.

Primarul General mai spune că a solicitat direcțiilor din cadrul Primăriei Capitalei, ca măsură provizorie, să identifice terenuri la intrările în Capitală (la capătul tramvaiului 21 și în zona Băneasa) unde cetățenii din Ilfov care lucrează în București să își poată lăsa mașinile pentru a folosi mijloacele de transport în comun. Această măsura se va lua până în momentul în care se construiesc parcările de tip park & ride.

Totodată, Primăria Capitalei va semna contracte de asociere referitor la transportul public în comun cu Primăriile Corbeanca, Snagov, Balotești și Gruiu, astfel încât cetățenii din aceste localități să beneficieze de liniile RATB, mai spune sursa citată.

Primăria Capitalei mai transmite că benzile unice vor fi implementate pe următoarele artere: Șoseaua București - Ploiești, Șoseaua Kiseleff până la Arcul de Triumf (pe ambele sensuri), bulevardul Constantin Prezan (pe ambele sensuri), Calea Dorobanți – între Piața Dorobanți și bulevardul Dacia (pe ambele sensuri), Calea Dorobanți (sensul spre centru), între bulevardul Dacia și Piata Lahovari, strada George Enescu - între Piața Lahovari și bulevardul Magheru, bulevardul Magheru (sens spre periferie), între C.A. Rosetti și Piața Romană și bulevardul Magheru (sens spre centru), între Piața Romană și strada George Enescu.

În Capitală, există benzi de circulație destinate transportului public pe următoarele artere: bulevardul Mihail Kogălniceanu – bulevardul Regina Elisabeta, Splaiul Independenței, porțiunile dintre Șoseaua Cotroceni și bulevardul Eroilor și din dreptul Centrului Istoric, bulevardul Unirii, între Piața Unirii și Piata Alba Iulia, Calea Dorobanți, între bulevardul Dacia și Șoseaua Ștefan cel Mare, bulevardul Dacia, între calea Dorobanți și strada Icoanei, Calea Griviței, între Piața Mureș și strada Caraiman, pe sensul Gara de Nord, bulevardul Mareșal Constantin Prezan, între Piața Arcul de Triumf și Piața Charles de Gaulle.

De ce in Budapesta se poate si in Bucuresti nu ???

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 654
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Mar 23 Mai 2017 11:07:54    Titlul subiectului: 190157

La Budapesta se poate, pentru ca:
- exista din 1973, deci lumea este deja obisnuita cu idea
- exista asa numite parcari P+R (Park + Ride) la marginile orasului (https://www.google.ro/search?client=safari&rls=en&q=pr+parking+budapest&ie=UTF-8&oe=UTF-8&gws_rd=cr&ei=He4jWfibEarM6ASCwrCABw#q=pr+parking+budapest&rflfq=1&rlha=0&rllag=47492136,19061286,4506&tbm=lcl&tbs=lrf:!2m1!1e3!3sEAE,lf:1,lf_ui:3) unde cei care vin provincie pot sa-si parcheze masinile si sa-si continue drumul cu transportul in comun
- orasul nu este asa de aglomerat (densitate de locuitori: Bucuresti 8.518,6 loc./km² vs Budapesta 3.314 loc./km²) exista mai multe strazi si bulevarde care pot sa preia traficul mare de masini

Idea cu benzile de autobuze in Bucuresti este buna, insa implementarea este tipic romaneasca: s-a taiat o banda de circulatie fara ca sa existe o alternativa de transport. Intrebarea mea este: a fost marit numarul de autobuze pe acele trasee unde s-a facut "experimentul"? Au fost notificati oamenii din zona, ca in data de 22 o sa fie ingustat drumul si in loc de masinile personale sa foloseasca autobuzele?

Ceea ce s-a intamplat ieri in Bucuresti este un exemplu tipic de ce tara asta merge asa cum merge. Luam o idee buna, dar nu prea intelegem cum sa implementam, apoi vazand haosul creat o abandonam si ne miram mai tarziu ca noi de ce seamanam mai mult cu Botswana. Benzile pentru autobuze fac parte dintr-un sistem complex, nu doar benzile sunt sistemul.

Pasi pentru a face idea functionala:

- campanie de informare prealabila (si nu in felul de Dragi soferi, de maine vi se ingusteaza drumul, sa va ia ^#@*!, ci prin promovarea transportului in comun: Incepand cu luna viitoare ajungi mai repede la birou daca folosesti transportul in comun)
- marirea capacitatii si calitatii de transport: nimeni nu o sa vrea sa-si lase masina acasa daca trebuie sa calatoareasca in aglomeratie plin cu oameni certati cu sapunul
- regandirea liniilor de transport, daca tot s-a luat exemplul Budapestei: acolo baza este metroul, toate liniile de suprafata au capat de linie la o statie de metrou, transportul de suprata functioneaza ca si "un sistem de alimentare" pentru metrou. Poti sa ajungi din punctul A in B folosind maxim 3 linii. Nu prea exista linii directe intre A si B, astfel mijloacele de transport vin la intervale mici. Ce este mai ok: sa astepti in statie 3-4 minute, sa urci in autobuz cu cativa pasageri pentru 4 statii, sa cobori la metrou si apoi iar sa continui drumul la suprafata pentru cateva statii sau sa astepti in statie 10-15 minute, sa uric intr-un autobuz aglomerat dupa care sa strabati tot orasul in pas de melc oprindu-te la fiecare 500m?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 6496
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 25 Mai 2017 00:50:13    Titlul subiectului: 190165

Plus ca in Budapesta sunt HEV-urile.
In Bucuresti, de la Saftica de exemplu poti ajunge fie cu masina personala, fie cu dube.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 654
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Joi 25 Mai 2017 10:45:31    Titlul subiectului: 190167

Da, pai astea ziceam, ca benzile pt. autobuze fac parte dintr-un sistem, nu benzile sunt sistemul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 6496
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 25 Mai 2017 11:14:51    Titlul subiectului: 190168

Autobuze mai multe nu au pus. De fapt zona Bucuresti Baneasa-Balotesti a suferit de o "depopulare" de trasee RATB in favoarea dubarilor.
Am prezentat la topicul aferent cazul liniei expres 783, care merge la aeroportul Otopeni (denumire actuala Henri Coanda). Linia este folosita si de multi locuitori ai comunei Otopeni, in lipsa de alternative viabile ale RATB-ului.
Sistem park&ride in nordul orasului nu este.
In zona estica a orasului exista un sistem ad-hoc, park&ride, adica locuitorii din Fundulea si Branesti, vin cu masina, le lasa cateva ore in parcarea Cora Pantelimon si de acolo isi continua cu metroul caaltoria. Exista insa metrou, in apropiere de Cora Pantelimon.
In nordul orasului nu exista nimic. Multi locuitori, in special corporatisti s-au mutat in Corbeanca, Balotesti sau, mai sus, spre Saftina si fac naveta zilnic.
De fapt, foarte multe locuri de munca, sunt concentrate in nordul Capitalei, zona Aurel Vlaicu, Pipera, dar si mai sus de Baneasa, unde au aparut multe blocuri de birouri. Din acest motiv, multi s-au mutat in zonele limitrofe nordice ale capitalei.
Pentru ei, in afara de masina personala nu prea exista alternative. Benzile unice RATB din nord, ar trebui sa vina la "pachet" cu o crestere a ofertei de transport in comun, mai multe linii RATB, si mai ales autobuzele sa vina la 2-3 minute in statie, in orele de varf.
Cum, mai mult de un sfert din autobuzele Mercedes Citaro, stau pe bara din cauza lipsei pieselor de schimb, nu cred ca sunt sanse sa creasca oferta de transport in comun, in zonele din nordul capitalei, unde ar fi viitoarele culoare unice.
Pentru nordul orasului o solutie ar fi fost prelungirea liniei 5 de tramvai, chiar pana la aeroportul Henri Coanda, in sistem de metrou usor. Cred ca era mai ieftin decat un "metrou clasic".
In prezent linia 5 are un capat improvizat la Piata Baneasa unde tramvaiele rebruseaza. De aproape 4 ani, PMB-ul nu a fost in stare sa rezolve problema de la bucla de intoarcere a acelei linii, unde este acel propietar, care si-a extins gardul si dupa linia de tramvai. E drept, e terenul lui, dar se puteau gasi solutii juridice.
Cam asta este radiografia Bucurestiului. Desi sunt numai 800 de kilometri pana in Budapesta, in realitate cele doua orase sunt despartite de o distanta de timp de cateva decenii, in favoarea Budapestei. Deocamdata civilizatia se opreste la granita Ungariei cu Romania, pana ce tara noastra sa intre in randul tarilor civilizate va mai trece mult timp.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 6496
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 26 Mai 2017 23:47:46    Titlul subiectului: 190195

Primarita nu se lasa. De vina sunt..........bucurestenii, fiindca isi cumpara masini Laughing
Articolul se gaseste aici.

Citat:
Reacția Gabrielei Firea în urma scandalului supraaglomerării din zona de nord a Capitalei

TRAFIC BUCUREȘTI. Peste 30.000 de mașini au fost înmatriculate în București și localitățile limitrofe în primele 4 luni din 2017, potrivit Primăriei Capitalei, care transmite că fără măsuri de descurajare a traficului rutier, orașul va fi blocat. Nu se pune problema renunțării la culoarele unice, a declarat Gabriela Firea.

TRAFIC BUCUREȘTI. „Nu se pune în niciun caz problema să renunțăm la culoarele unice. Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, un document strategic de planificare a transportului în regiunea București-Ilfov, realizat sub coordonarea BERD, precizează clar că una dintre măsurile care duc la creșterea mobilității este realizarea acestor benzi destinate transportului public. Vom acționa să facem această măsură cât mai eficientă, astfel încât efectele benefice să fie mai mari decât neajunsurile, aplicând în această perioadă un set de măsuri complementare care să ajute la decongestionarea traficului", a declarat Gabriela Firea, primarul general al Capitalei.

Edilul a mai precizat însă că în București, la final de aprilie, sunt înmatriculate nu mai puțin de 1,274 milioane de autovehicule, plus alte 155.000 înmatriculate în Ilfov.

TRAFIC BUCUREȘTI. "Față de finalul anului trecut se înregistrează, în doar 4 luni, o creștere a parcului auto din zona metropolitană București de peste 30.000 de unități. La acestea se adaugă autovehiculele, deloc puține, care tranzitează zilnic Bucureștiul, precum și cele înmatriculate în alte județe sau alte țări ale căror proprietari locuiesc, de fapt, aici. Prin urmare, fără măsuri de descurajare a traficului rutier, vom avea în foarte scurt timp un oraș complet blocat. Pentru început avem în vedere doar măsuri care să stimuleze conformarea voluntară, de genul încurajării transportului în comun sau a celui ecologic, dar în perspectiva nu excludem și alt gen de măsuri", a mai spus Firea.

Primarul General a avut o ședință de lucru cu reprezentanții direcțiilor de transporturi și utilități din cadrul Primăriei Municipiului București, pentru a stabili modul de implementare a măsurilor conexe care vor însoți introducerea culoarelor unice pentru transportul în comun în Capitală.

TRAFIC BUCUREȘTI. Principalele proiecte ale Municipiului București care vizează fluidizarea traficului rutier în zona București-Ilfov sunt incluse în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030 și vizează introducerea de benzi de circulație cu prioritate pentru transportul public pe o distanță de 25 km; achiziția a 100 troleibuze, 100 de tramvaie și 400 de autobuze, pentru început.

Proiectul mai presupune și modernizarea infrastructurii de tramvai și extinderea acesteia cu 41 kilometri de cale dublă, precum și reabilitarea a aproximativ 1800 de stații, construcția de parcări de tip Park &Ride la punctele cheie de intrare în oraș, construcția de parcări subterane, amenajare și lărgire Prelungirea Ghencea, lărgire str. Jandarmeriei, reconfigurarea întregii zone de birouri Pipera - str. Fabrica de Glucoză, str. D. Pompeiu, str. Petricani, str. Andronache, sos. Colentina, amenajarea infrastructurii utilitare pentru biciclete (piste și locuri de parcare), precum și extinderea sistemului de închiriere biciclete (bike-sharing), crearea de noi zone cu prioritate pentru pietoni și bicicliști în centrul orașului, concomitent cu modernizarea spațiul urban public și îmbunătățirea condițiilor de accesibilitate pentru persoane cu mobilitate redusă, regândirea și extinderea sistemului de management al traficului.

TRAFIC BUCUREȘTI. Pe Drumul Național 1 (DN 1) s-a format, luni dimineața, un ambuteiaj pe peste 16 de kilometri, pe sensul de intrare în Capitală, șoferii stând în coloană chiar și două ore. Coloana de mașini de pe DN 1 s-a format de la podul Băneasa, de unde ar urma să fie instituită o bandă de circulație unică pentru autobuze.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 654
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Sâm 27 Mai 2017 00:46:28    Titlul subiectului: 190198

Da da, intodeauna altcineva este de vina. Numarul mare de masini este rezultatul ignorarii totale a transportului in comun: au schimbat tot parcul de autobuze, cateva troleibuze noi si cu asta basta. Eu chiar stau si ma mir cum de nu s-a blocat tot Bucurestiul pana acum, desi eu cred ca suntem foarte aproape de acest moment si de aceea e graba asta mare de a face ceva urgent.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 6496
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 27 Mai 2017 14:16:47    Titlul subiectului: 190212

Metroul este cel care a salvat Bucurestiul de blocada totala. Partial si tramvaiul de pe linia 41. Cand ploua si ies majoritatea cu masinile este "spectacol".
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 6496
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 17 Iun 2017 16:34:58    Titlul subiectului: 190557

Primarita Firea dixit ca vor sa achizitioneze 400 de autobuze, 100 de tramvaie si 100 de trolee. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Primăria Capitalei va cumpăra 400 de autobuze, 100 de tramvaie și 100 de troleibuze

Anunțul achiziționării de autobuze și tramvaie noi a fost făcut marți, de primarul Capitalei, Gabriela Firea, la o conferință privitoare la mijloacele de modernizare a Capitalei.

Primarul Bucureștiului a afirmat că în câteva zile va fi urcat pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice achiziția a 400 de autobuze Euro 6 - cu grad redus de poluare, 100 de tramvaie, 100 de troleibuze. Mai mult decât atât Gabriela Firea dorește ca aceste mijloace de transport să fie dotate cu aer condiționat și wifi.

"În câteva zile urcăm pe Seap licitația pentru achiziționarea de 400 de autobuze noi, de 100 de tramvaie și 100 de troleibuze. Înțeleg că cetățeanul nu poate renunța la mașina personală în condițiile în care primărie nu pune la dispoziție autobuze noi, curate, cu programe predictibile. Suntem în procedura de achiziție pentru internet wireless gratuit, care va fi montat în noile autobuze", a declarat primarul.

Costurile sunt estimate la 120.000.000 de euro. Gabriela Firea susține că va fi achiziționată și o aplicație pentru transportul public, astfel încât bucureștenii să știe traseele și timpii de așteptare.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Noi/2017
Mesaje: 6121
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 13 Sep 2017 08:33:24    Titlul subiectului: 191642

http://adevarul.ro/news/bucuresti/gabriela-firea-anunta-lansa-proiect-autobuzele-ratb-poata-circula-linia-tramvai-1_59b11a295ab6550cb8d11184/index.html

"Cum rezolvă Gabriela Firea problema traficului din Capitală: va lansa un proiect prin care autobuzele RATB să poată circula și pe linia de tramvai

7 septembrie 2017

de News.ro

Primarul Capitalei Gabriela Firea, a anunțat, joi, că municipalitatea va lansa curând un proiect „pentru decongestionarea traficului”, prin care autobuzele RATB să poată circula și pe linia de tramvai.

„Vom lansa un alt proiect pentru decongestionarea traficului. Pe linia de tramvai, acolo unde structura acesteia permite, va circula și autobuzul. Acestea sunt deja benzi unice create. Pentru început, ne-am gândit ca benzile unice să fie cele care sunt deja create și au această infrastructură, iar autobuzele să poată intra pe linia de tramvai”, a declarat primarul Capitalei, Gabriela Firea. Edilul a afirmat că sunt câteva trasee stabilite, iar proiectul urmează fie început în scurt timp. „Etapa a doua va fi aceea în care linia de tramvai să fie amenajată, astfel încât să poată intra și autobuzul”, a subliniat primarul. Firea a adăugat că toate stațiile RATB vor fi reamenajate, pentru că multe dintre ele „sunt depășite”. „Este nevoie de un sistem de informare a traseelor, precum și a orelor la care vin mijloacele de transport în comun. Pentru persoanele suferinde sau în vârstă, mai multe locuri în care să stea. S-au făcut în anii trecuți ceva investiții, dar sunt insuficiente. Am discutat cu domnul director al RATB, Adrian Mihail, și mi-a adus un draft, un plan de investiții pentru toate stațiile RATB”, a spus Firea, declarându-se nemulțumită de cum arată în prezent stațiile și refugiile. Primarul Capitalei a mai spus că zona de tramvai de la Piața Sudului, unde pasajul a fost de curând finalizat, va fi deschisă circulației săptămâna viitoare, odată cu începerea anului școlar. De asemenea, Firea a precizat că un alt proiect la care municipalitatea lucrează este cel referitor la linia de tramvai 21, care va fi amenajată astfel încât autoturismele să nu mai poată pătrunde pe șine. "În scurt timp vă vom invita la un alt eveniment, transformarea liniei de tramvai 21 zona Colentina pe modelul succesului care l-a înregistrat linia 41, printr-un gărduleț, pentru ca autoturismele să nu mai poată pătrunde pe linia de tramvai și să bloheze circulația. Avem obținute toate avizele și autorizațiile”, a adăugat Firea."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Noi/2017
Mesaje: 6121
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 31 Oct 2017 17:02:34    Titlul subiectului: 192233

http://adevarul.ro/news/bucuresti/gabriela-firea-anuntat-demarata-noua-licitatie-achizitionarea-autobuze-1_59f74db15ab6550cb8a30af3/index.html

"Gabriela Firea a anunțat că va fi demarată o nouă licitație pentru achiziționarea de autobuze

30 octombrie 2017

de Florinela Iosip

Gabriela Firea a anunțat că va fi demarată o nouă licitație pentru achiziționarea de autobuze. FOTO: Eduard Enea Primăria Municipiului București (PMB) va ridica, joi, suspendarea licitației pentru achiziția a 400 de autobuze noi în Capitală, noile oferte putând fi depuse până pe 10 noiembrie, iar un câștigător să fie anunțat la 25 de zile de la această dată.

Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a anunțat luni, într-o conferință de presă, că procedura de licitație pentru achiziția a 400 de autobuze, care a fost suspendată în urma mai multor contestații, va fi reluată din 2 noiembrie, potrivit Mediafax. „Ne dorim foarte mult să nu ne mai lovim de contestatarii de profesie. În cazul licitației pentru cele 400 de autobuze, contestațiile depuse la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) au fost absurde și ridicole. De exemplu, unul dintre operatori a contestat cererea din caietul de sarcini privind deschiderea ușilor cu un spațiu de 1,2 metri, ceea ce este chiar ridicol, mai ales că vorbim de autobuze care trebuie să circule la ore de vârf, iar deschiderea ușilor trebuie făcută cu un spațiu de coborâre și de urcare cât mai optim”, a declarat Gabriela Firea. Potrivit primarului general, aproximativ 95% dintre contestațiile depuse la CNSC au fost considerate nefondate. „În total, au fost 10 contestații, iar CNCS le-a respins, considerându-le nefondate. Fac apel la operatorii economici să înceteze acest boicot birocratic. Consider că este o greșeală să încerci să obții un avantaj, frânând și blocând această licitație. Din nefericire, legislația nu permite penalizarea celor care fac astfel de contestații nefondate. De aceea, am transmis parlamentarilor să amendeze legea achizițiilor, astfel încât pentru aceste contestații să fie plătită o cauțiune, care să fie reținută și care să nu mai fie restituită în cazul în care contestația este nefondată”, a mai declarat edilul. Gabriela Firea Ea a precizat că noul termen limită pentru depunerea ofertelor va fi 10 noiembrie. Primăria Capitalei a lansat în luna iulie 2017 licitația pentru achiziționarea a 400 de autobuze pentru RATB, contract estimat la circa 510,5 milioane de lei, fără TVA, pentru o periodă de patru ani. Licitația a fost însă suspendată în luna august, ca urmare a contestațiilor depuse de mai mulți operatori economici. Contractul presupune achiziția a 320 de autobuze cu o lungime de 12 metri, cu o capacitate minimă de 96 de călători, 50 de autobuze cu o lungime de 10 metri și o capacitate minimă de 70 de călători, precum și 30 de autobuze articulate, lungi de 18 metri, cu o capacitate minimă de 135 de călători. Potrivit caietului de sarcini, toate autobuzele trebuie să aibă o motorizare Euro 6 și să poată funcționa pe diesel și biodiesel."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti) Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Pagina 7 din 7

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community