Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Cluj. Propuneri de trasee
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 04/Feb/2022
Mesaje: 1300
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Joi 27 Mar 2014 18:35:38    Titlul subiectului: 172001

In acest moment prioritatea CTP in ceea ce priveste transportul electric este de a introduce o linie de troleibuz intre municipiul Cluj Napoca si comuna Apahida. Documentatia tehnica a fost deja finalizata, iar linia din spusele directorului CTP Liviu Neag ar putea fi finalizata pana la sfarsitul anului.
In ceea ce priveste comuna Floresti, sunt luate in calcul 2 variante. Prima ar fi introducerea unei linii de troleibuz pe E60, iar a doua posibilitate vehiculata mai des in ultima vreme, ar fi introducerea unei linii de troleibuz pe la sud de Polus, pe centura pe care primaria Floresti intentioneaza sa o construiasca incepand cu acest an.

_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
doodoo_74



Data înscrierii: 28/Iun/2007
Ultima vizita: 26/Mar/2024
Mesaje: 163
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 27 Mar 2014 22:17:51    Titlul subiectului: 172006

Varianta nord Cora e o aberatie monumentală. E zona de protecție sanitară. Acolo e sursa alternativă de alimentare cu apa a orasului. Sulea spune prostii mari.
Varianta sudica e o nebuloasă. Traseul e problematic, fiind multe loturi cu construcții cu orientare perpendiculară. Greu de realizat.
Ramane doar E60, dar eu nu cred ca merită efortul.

_________________
SA CIRCULAM MAI BINE !!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 04/Feb/2022
Mesaje: 1300
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Joi 27 Mar 2014 22:43:59    Titlul subiectului: 172008

Tocmai ca ar merita efortul pentru o linie de troleibuz pe E60. Ar fi mult mai economica decat linii de autobuze si ar avea un flux de calatori mai mare decat multe linii urbane de troleibuz ( 1, 3, 4, 5, chiar 7 ).
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
doodoo_74



Data înscrierii: 28/Iun/2007
Ultima vizita: 26/Mar/2024
Mesaje: 163
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 27 Mar 2014 23:24:48    Titlul subiectului: 172009

Si pretul curentului creste, sa stii.
Iar Florestiul va avea mari probleme de trafic oricum.
Ratucul acum abia se strecoară prin sat. E greu. Si va fi la fel.

_________________
SA CIRCULAM MAI BINE !!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 04/Feb/2022
Mesaje: 1300
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Vin 28 Mar 2014 13:50:01    Titlul subiectului: 172014

Trebuie gandit in perspectiva. Chiar daca pretul curentului va creste, troleibuzele tot vor ramane mai economice datorita costului de exploatare mai mici, datorita duratei de viata de 2 ori mai mare a unui troleibuz fata de un autobuz si datorita revizilor si reparatilor care se fac mult mai rar la troleibuze decat la autobuze. Iar traficul nu este un impediment, in tarile civilizate troleibuzele circula pe strazi mult mai inguste decat strazile Florestiului. O ruta de troleibuz nu ar implica reducerea benzilor de circulatie pe E60, cum ar implica o posibila linie de tramvai. Troleibuzele raman cea mai buna varianta pentru Floresti, cu o retea noua si troleibuze noi, problema transportului in Floresti ar fi rezolvata pentru 20 - 25 de ani.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 14 Ian 2015 00:40:44    Titlul subiectului: 176468

Legat de M26. Personal, consider că s-ar putea încerca, experimental, includerea fostei linii de autobuze 18 în actualul M26. Cum?

De la stația parcul Central, în loc să o ia pe Iuliu Hossu, să meargă înainte - ca și 30-ul - până la actualul Melody. De acolo, să o ia la stânga pe Regele Ferdinand, apoi, din nou la stânga, pe George Barițiu iar de acolo - de-a lungul liniei de tramvai - până la Nod Calvaria iar apoi pe Calea Florești.

Stațiile ar fi cele existente cu o excepție. La Opera Maghiară, dat fiind că acolo ar trebui să fie capătul de linie, stația ar trebui să fie cât mai aproape de clădire, pentru a nu incomoda traficul.

Pentru cine nu știe, 18-le avea traseul (cu denumirile actuale ale străzilor):
-Platoul Sălii Sporturilor
-Splaiul Independenței
-George Coșbuc
-Moților
-Regele Ferdinand
-Barițiu
-Emil Isac (tronsonul aferent Operei Maghiare)
-Splaiul Independenței
-Platoul Sălii Sporturilor
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
macicasan



Data înscrierii: 09/Apr/2008
Ultima vizita: 27/Feb/2024
Mesaje: 302
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 16 Ian 2015 12:33:54    Titlul subiectului: 176527

OAB a scris:
Legat de M26. Personal, consider că s-ar putea încerca, experimental, includerea fostei linii de autobuze 18 în actualul M26. Cum?

De la stația parcul Central, în loc să o ia pe Iuliu Hossu, să meargă înainte - ca și 30-ul - până la actualul Melody. De acolo, să o ia la stânga pe Regele Ferdinand, apoi, din nou la stânga, pe George Barițiu iar de acolo - de-a lungul liniei de tramvai - până la Nod Calvaria iar apoi pe Calea Florești.

Stațiile ar fi cele existente cu o excepție. La Opera Maghiară, dat fiind că acolo ar trebui să fie capătul de linie, stația ar trebui să fie cât mai aproape de clădire, pentru a nu incomoda traficul.

Pentru cine nu știe, 18-le avea traseul (cu denumirile actuale ale străzilor):
-Platoul Sălii Sporturilor
-Splaiul Independenței
-George Coșbuc
-Moților
-Regele Ferdinand
-Barițiu
-Emil Isac (tronsonul aferent Operei Maghiare)
-Splaiul Independenței
-Platoul Sălii Sporturilor

Iar pentru o accesibilitate deplina in oras si pentru facilitarea conexiunilor, vad oportunitatea infiintari unei statii de tranzit(fara regularizare/stationare) in fata magazinului Central atat pentru acest M26 modificat, cat si pentru 3,4,5,9,19,32b si 42.

_________________
www.macicasanul.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
darius 23



Data înscrierii: 25/Iul/2011
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 745
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 23 Ian 2015 15:19:55    Titlul subiectului: 176678

http://citynews.ro/eveniment/din-cauza-numarului-mic-de-calatori-un-autobuz-va-trece-si-prin-centrul-orasului-ce-linie

Oficialii Companiei de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca au propus primăriei clujene ca autobuzul de pe linia 29, care face legătura între cartierul Mănăștur și Piața Mihai Viteazu să treacă și pe strada Memorandumului.

Modificarea va fi luată în discuție, vineri, de către Comisia Municipală de Sistematizare a Circulației și ar urma să aibă caracter experimental pentru o lună.

Astfel, pentru că mulți dintre clujeni vor să ajungă în centrul orașului din cartierul Mănăștur, autobuzul care ocolea strada Memorandumului pentru a ajunge în Piața Mihai Viteazu avea puțini călători la bord, așa că oficialii CTP au cerut ca noul traseu de transport să fie modificat. Linia 29 ar putea ajunge, astfel, în Piața Mihai Viteazu dinspre strada Memorandumului, Piața Unirii și strada Regele Ferdinand.

În același timp, oficialii comisiei de circulație din cadrul primăriei clujene vor analiza și posibilitatea prelungirii liniei 46 de autobuze pe strada Lunii, Eugen Ionesco, Kos Karoly-girație Calea Turzii Făget și retur, cu trei stații create pe parcurs.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
korby



Data înscrierii: 02/Apr/2013
Ultima vizita: 06/Feb/2020
Mesaje: 82
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 23 Ian 2015 21:37:48    Titlul subiectului: 176687

Nu sunt destule autobuze și troleibuze care trec pe Memorandumului în ambele sensuri?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
macicasan



Data înscrierii: 09/Apr/2008
Ultima vizita: 27/Feb/2024
Mesaje: 302
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 24 Ian 2015 19:02:09    Titlul subiectului: 176702

korby a scris:
Nu sunt destule autobuze și troleibuze care trec pe Memorandumului în ambele sensuri?

Judecand dupa numarul de calatori prezenti in statie la orice ora din zi, nu. Este statia cea mai reprezentativa pentru centru, deservind Primaria, Electrica, Casa de Cultura a Studentilor, multe firme si localuri, scoala generala Ioan Bob, strazile pietonale din centrul istoric, piata Muzeului, niste facultati si rectoratul UTCN, multe banci si nu in ultimul rand fiind si o statie-nod tranzitata de multe trasee(1,6,7,9,19,24,24b,25,29,30,42,52).
Modificarea asta ar deservi si calatorilor care folosesc cele doua statii de pe Calea Floresti, dintre care o buna parte vor sa ajunga pe Motilor/Memorandumului, pe unde pana acum 29 nu trecea pe sensul de coborare, numai pe cel de urcare.

_________________
www.macicasanul.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 29 Ian 2015 20:56:30    Titlul subiectului: 176808

Propunere pentru 1, 3 și 4 pe perioada lucrărilor la Podul Traian

1. Construirea unui pod - destinat doar transportului în comun și pietonilor - între Strada Căii Ferate și Strada Răsăritului; podul nou-construit ar putea prelua și rolul pasarelei pietonale care duce spre parcul Feroviarilor

2. Montarea unei rețele pe strada Căii Ferate, pe podul nou-construit și pe strada Răsăritului până la intersecția Răsăritului-Paris

3. Traseul deviat al liniei 1 ar fi, la întors următorul: Piața 1 Mai, Răsăritului, podul nou-construit, Căii Ferate, Piața Gării, unde se poate aplica una din cele două variante:
1. întoarcere în partea de vest a acesteia, așa cum făceau troleibuzele și autobuzele până în primăvara lui 1987
2. traseu de-a lungul liniei de tramvai, pe Caragiale
după care traseul ar urma strada Horea, unde există o rețea în conservare, care ar putea fi activată; intrarea pe strada Horea ar putea avea loc:
-fie chiar la capătul acesteia (dacă se optează pentru întoarcerea în Piața Gării, după modelul anterior primăverii lui 1987)
-fie la intersecția cu Caragiale, dacă 1-le deviat ar urma linia de tramvai

În ceea ce privește liniile 3 și 4, aceasta ar urma să circule pe traseul pe care îl aveau până în primăvara lui 1987 cu precizarea că întoarcerea s-ar putea face:
-ca și atunci (cu viraj în ac de păr la intersecția Piața Gării-Caragiale) iar intrarea pe strada Horea să se facă chiar la intersecția acesteia cu Piața Gării
-pe strada Caragiale, urmând traseul linie ide tramvai până la intersecția Piața Mihai Viteazul-Regele Ferdinand-Barițiu

Ar fi necesare următoarele macaze:




Unul mecanic, cam în fața locului unde se află locomotiva 150.039, pentru unirea linii 1 - care vine de pe Căii Ferate - cu 3 și 4, care își au capătul în fața Gării Mari

Unul Electric, cam în zona intersecției Horea-Măloasă (acolo a mai fost macaz înainte de vara lui 1987) pentru separarea traseului liniei 1 de 3 și 4. 1-le ar intra pe traseul actual chiar după Podul Horea în timp ce 3 și 4 ar lua-o pe latura sudică a Pieței Mihai Viteazul și ar intra pe traseul actual doar la începutul străzii Cuza Vodă. Din cauza cozii de la semafor, macazul electric trebuie pus cu mult înaintea separării efective a traseelor

S-ar evita ,astfel, necesitatea înlocuirii traseelor 1, 3 și 4 cu autobuze, ceea ce ar duce la o creștere semnificativă a poluării în zonă. S-ar evita și supraaglomerarea străzii Dacia în situația în care s-ar intenționa devierea traseelor pe acea ruta Dacia-Pod Horea-Regele Ferdinand-intersecția PMV-Regele Ferdinand-PMV (latura sudică)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 29 Ian 2015 21:16:32    Titlul subiectului: 176813

O altă variantă - care, să zicem că ar fi mai ieftină, dar ar lungi considerabil traseul liniei 1 - ar fi următoarea. La întoarcere, la intersecția Traian-Daniil Bărceanu (fosta Fabricii de Spirt), 1-le nu ar lua-o la stânga - spre PMV - ci la dreapta, tot pe Traian, dar spre gară. De acolo în funcție de cum se consideră optim din punct de vedere al traficului:
-fie se montează o rețea - paralelă cu cea actuală, dar pe sens contrar - până în Piața Gării (partea de est); prin întoarcerea liniilor 3 și 4 pe Horea, strada Burebista s-ar descongestiona
-fie rețeaua se montează pe strada Traian - până la capăt - iar apoi pe Căii Ferate până în Piața Gării; varianta asta e mai lungă cu câteva sute de metri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 04/Feb/2022
Mesaje: 1300
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Joi 29 Ian 2015 23:29:59    Titlul subiectului: 176826

Eu am alte variante. Una ar fi ca linile 1,3,4 si 5 sa vina pe str. Traian ca si pana acum insa sa o ia tot inainte pe str. Dacia iar apoi stanga pe podul Horea de unde linia 1 ar merge tot inainte pe str. Ferdinand, iar linile 3,4 si 5 ar merge la stanga si ar folosi reteaua de pe latura sudica a pietei Mihai Viteazul care acum este conservata. Ar fi nevoie de un macaz electric fie pe str. Dacia fie pe podul Horea pentru separarea liniei 1 de linile 3,4 si 5.
O alta varianta pentru linile 3,4 si 5 ar fi ca troleibuzele sa intoarca in P-ta Mihai Viteazul, adica sa vina pe str. Ferdinand, apoi sa o ia la dreapta si sa foloseasca reteaua conservata, iar apoi sa o ia pe str. Cuza Voda. Iar intre P-ta Mihai Viteazul si P-ta Garii sa fie introduse autobuze naveta pe traseul P.M.V latura sudica, latura estica, latura nordica,str. Horea, P-ta Garii, str. Burebista, str. Traian, str. Dacia, pod Horea, P.M.V latura sudica. Statia pentru troleibuze dar si pentru autobuzele naveta ar fi comuna cu cea a linilor 28 si 29. Mi se pare destul de greu de pus in practica pentru ca nu stiu cat de usoara ar fi corelarea orarelor autobuzelor cu a troleibuzelor.
Iar pentru linia 1 ar mai fi o varianta ca acesta din P-ta 1 Mai sa mearga pe str. Campul Painii pe reteaua liniei 23 care acum e conservata, iar apoi sa faca dreapta pe str. Fabricii si apoi sa vina prin P-ta Marasti. Ar intoarce cum intorcea linia 52 la inceputul anilor 2000.Aceasta varianta ar lungi destul de mult traseul.

_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
spartastef



Data înscrierii: 12/Ian/2015
Ultima vizita: 07/Iul/2020
Mesaje: 33
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 29 Ian 2015 23:53:56    Titlul subiectului: 176829

Se va lucra la pod/poduri? Cand, unde si cum?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 30 Ian 2015 00:07:09    Titlul subiectului: 176832

Citat:
Se va lucra la pod/poduri? Cand, unde si cum?


În primăvara lui 2015 ar trebui atacate lucrările la Podul Traian
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 04/Feb/2022
Mesaje: 1300
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Vin 30 Ian 2015 00:07:16    Titlul subiectului: 176833

Podurile Traian si Garibaldi vor fi demolate si vor fi construite altele noi in locul lor. Aceste lucrari trebuiau incepute inca de anul trecut dar au tot fost problene cu licitatile pentru atribuirea contractelor de executie a lucrarilor.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
spartastef



Data înscrierii: 12/Ian/2015
Ultima vizita: 07/Iul/2020
Mesaje: 33
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 30 Ian 2015 07:23:04    Titlul subiectului: 176836

Mersi, am inteles; se stie concret daca a fost atribuita licitatie si cand vor incepe lucrarile?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
darius 23



Data înscrierii: 25/Iul/2011
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 745
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 04 Feb 2015 12:16:38    Titlul subiectului: 177050

darius 23 a scris:
Modificarea va fi luată în discuție, vineri, de către Comisia Municipală de Sistematizare a Circulației și ar urma să aibă caracter experimental pentru o lună.


S-a aprobat ca 29 sa circule pe Memo, iar 46 sa fie prelungit pe str. Eugen Ionesco. http://www.primariaclujnapoca.ro/userfiles/files/hotarari%20cmsc.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 04 Feb 2015 22:29:42    Titlul subiectului: 177070

Dar nu s-a aprobat ca autobuzele liniilor care deservesc Grigorescu să nu mai meargă spre capăt pe acea stradă îngustă cunoscută cu numele de Ioan Paul (sau Paul Ioan). Astfel, acestea sunt nevoite, în continuare, să ia de două ori mai multe viraje strânse decât în perioada când întoarcerea se făcea prin parcurgerea unei bucle având traseul:
-Bulevardul 1 Decembrie (traversat oblic)
-Parkingul CTP
-Pasajul pe sub Podul Cora
-Strada Ioan Paul (parcursă doar de la vest la est, nu și de la est la vest cum e în prezent

Nu știu cum suna propunerea și cine a făcut-o. Eu doar am făcut comparația cu perioada anterioară amenajării giratoriului Mirăslău - 1 Decembrie.

În prezent, întoarcerea efectivă are loc în parking, prin efectuarea unui viraj strâns. Acesta (coroborat cu cel de la intersecția Mirăslău - Ioan Paul) s-ar putea să nu facă prea bine articulației autobuzelor. Nici Agora L, nici Solaris 18 nu au roată viratoare pe axa C (nici nu au cum).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
macicasan



Data înscrierii: 09/Apr/2008
Ultima vizita: 27/Feb/2024
Mesaje: 302
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 07 Feb 2015 20:57:56    Titlul subiectului: 177128

De cand s-a modificat parcursul autobuzelor in Grigorescu, vechea statie de debarcare din fata magazinului Profi s-a mutat pe str. Ioan Paul, iar pe ultima parte a str. Fantanele s-a infiintat o noua statie pentru debarcare(cred ca s-a reinfiintat, de fapt, o statie de mult nefolosita). Ambele statii de debarcare aduc un numar considerabil de calatori, cea de pe Ioan Paul(de vis-a-vis cu prima statie din Grigo) deservind acea zona a cartierului cu cea mai mare concentratie de blocuri lama de 10 etaje.
Despre devierea traseelor troleibuzelor in perioada reabilitarii podului Traian am postat mai demult la topicul Infrastructurii troleibuzelor urmatoarele:

Am atasat o imagine cu preseupusa retea temporara de deviere din p-ta M Viteazul, in cotextul liniei 1 deviate pe Campul Painii/Fabricii la retur. In PMV statia troleibuzelor ar putea fi cea comuna cu capatul liniilor 28,28b, cora si 29 sau mai in fata, unde dupa treceree era candva statie. Pe latura Sudica a PMV exista elemente de retea. Pe str. Dacia, insa, ar trebui construita circa 150-200m de retea simpla(cu console/traverse cu tot cu tot).
Legenda:
Verde - retea tramvai
Oranj - retea troleibuze 3,4,5 spre gara
Bleu - Retea traseu intoarcere 3,4,5 deviat
Negru - Retea temporar inactiva(actuala ruta a lui 1,3,4,5 pe si dupa podul Horea)
Buline Rosii - incrucisari retele tramvai - troleibuz
Buline Galbene - incrucisari retele troleibuz



pseudoretea_404.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  209.57 kb
 Vizualizat:  de 17981 ori

pseudoretea_404.jpg



_________________
www.macicasanul.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 07 Feb 2015 21:48:13    Titlul subiectului: 177129

Din punctul de vedere al pasagerilor, e cea mai bună propunere. Din punct de vedere tehnic, e dificilă. Nu atât din cauza încrucișărilor, ci a traficului infernal de pe Dacia.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 17 Mai 2015 00:57:19    Titlul subiectului: 179129

Populația ar trebui educată să folosească trenul. Pentru asta CFR Infrastructură ar trebui să o "lase mai moale" cu TUI-ul astfel încât și CTP să poată folosi infrastructura feroviară fără să fie "uscată" de costurile taxei sus-amintite. Pasagerii trebuiesc atrași spre tren, nu îndepărtați. Propuneri:

M31: tren automotor Cluj-Baciu, dese, cu niște costuri suficient de scăzute încât scurtarea traseului respectiv - din PMV la Gară - să nu afecteze fluxul pasagerilor.

M32: tren automotor Cluj-Suceagu; de asemenea, cu costuri scăzute

M34: tren automotor Cluj-Mera

M11: funicular Alverna - Feleacu

M25: tren cu cremalieră Bucium-Tăuți pe cea mai scurtă rută posibilă, chiar dacă asta ar impune unele defrișări pe o distanță de 15-20 m de axul căii de rulare

În felul acesta s-ar disponibiliza autobuze pentru traseele M12, M13 și M39 iar Ares-urile ar putea fi închiriate pentru excursii (mai ales școlare) pe distanțe nu foarte lungi. Doritori ar fi.

M37: autobuz de capacitate mică (5,3-8m; nu microbuz) sau medie (8-10,5m), în funcție de numărul pasagerilor

M38: idem
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 04/Feb/2022
Mesaje: 1300
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Dum 17 Mai 2015 07:41:44    Titlul subiectului: 179132

Ideea cu folosirea caii ferate pentru traseele M31, M32 si M34 mi se pare extrem de fezabila. S-ar putea crea chiar un sistem dupa modelul RER sau S-bahn cu legaturi si spre Apahida nu doar spre comunele din vest. Propunerile insa cu funicular pe M11 si tren cu cremaliera pe M25 mi se par extrem de costisitoare si nefezabile. Pe M25 mai bine s-ar face tramvai pe o singura linie care sa circule in prelungirea unei posibile linii de tramvai spre Floresti. Iar pe M12, M13 si M39 circula Ares-uri nu din lipsa de autobuze, ci din cauza faptului ca autobuzele urbane nu pot circula pe aceste trasee mai ales pe M12 si M39 din cauza rampelor pronuntate. Ares-urile pentru astfel de trasee au fost construite. Mai bine s-ar mai lua 2-3 autobuze noi de tip intercity de preferat Iveco ca sa avem un parc uniform pentru a se pune in practica ideea ta OAB, de a se inchiria astfel de autobuze, dar pentru a avea si rezerve sau pentru a fi introduse si pe linii precum M42 sau M43.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 18 Mai 2015 01:38:01    Titlul subiectului: 179141

Citat:
Propunerile insa cu funicular pe M11 si tren cu cremaliera pe M25 mi se par extrem de costisitoare si nefezabile


Am avut în vedere și potențialul turistic, chiar dacă costurile nu ar fi tocmai mici. Un M11 funicular ar fi folosit nu doar de către cei care locuiesc în Feleac și care se îngrămădesc în microbuzele actualului M11, ci și de turiștii care vin în Cluj, în special în sezonul rece, când, în zonă, se schiază. Problema care s-ar pune ar fi mai ales cea a terenurilor pe care ar urma să treacă funicularul.

M25-ul idem. Potențial Turistic. Personal, m-am gândit la niște rame bidirecționale de tipul:
-vagon motor cu roată dințată
-vagon pilot, adică vagon remorcă având cabină de conducere


Citat:
Iar pe M12, M13 si M39 circula Ares-uri nu din lipsa de autobuze, ci din cauza faptului ca autobuzele urbane nu pot circula pe aceste trasee mai ales pe M12 si M39 din cauza rampelor pronuntate. Ares-urile pentru astfel de trasee au fost construite.


Poate că se descurcă mai bine în rampe decât Agorele L (și, poate, și decât Agorele S și R312), dar păcătuiesc prin organizarea habitaclului. Dacă am înțeles bine, capacitatea e de:
49-59 locuri pe scaune
26 în picioare
cam prea puține locuri în picioare. Ca să faci comparația. Un Ikarus periurban de tipul celor din dotarea CTP avea:
53 locuri pe scaune
53 în picioare
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 04/Feb/2022
Mesaje: 1300
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Lun 18 Mai 2015 09:14:40    Titlul subiectului: 179142

Dar s-ar putea achizitiona si 1-2 tramvaie bidirectionale cu 2-3 vagoane pentru M25. Si se rezolva si potentialul turistic si problema transportului locuitorilor cu preturi mult mai mici. Iar in ceea ce priveste M12, M13 si M39 solutia ar fi introducerea de autobuze intercity la intervale mai mici de timp ( 30 de minute) pentru a suplinii lipsa de capacitate.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
Pagina 2 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community