Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Despre modalitatile de conducere a trenurilor de metrou

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
yo3ies



Data înscrierii: 03/Noi/2009
Ultima vizita: 20/Ian/2015
Mesaje: 60
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 03 Aug 2010 10:47:22    Titlul subiectului: M1 conducere simplificata 131125

Astazi am cirulat cu trenul Nicosia pe M1 si - surpriza - doar un singur mecanic, stie cineva daca pe M1 s-a trecut la conducerea simplificata sau e un caz singular?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Mar 03 Aug 2010 10:58:36    Titlul subiectului: 131127

Eu astazi in statia Eroilor am vazut doi pe trenul de Republica.
Nici pe cele noi de pe Preciziei - AS nu am vazut mecanic singur.

M-am avem de lucrat pana sa vedem linii si trenuri si mecanici precum pe magistrala complet automata din Paris, sau tronsonul Jubilee din Londra Smile

Dar este un inceput pentru toate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sveik



Data înscrierii: 10/Feb/2010
Ultima vizita: 24/Sep/2017
Mesaje: 88
Locație: Bucuresti 1 - Giulesti

MesajTrimis: Mar 03 Aug 2010 14:15:31    Titlul subiectului: 131136

Chestia cu un singur mecanic am observat-o si eu de mai multe ori pe M1.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Mar 03 Aug 2010 14:17:34    Titlul subiectului: 131137

De inteles, pentru ca au inceput sa circule mai bine trenurile prin statia Eroilor, fara sa mai stationeze in statii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan2011



Data înscrierii: 02/Sep/2012
Ultima vizita: 02/Feb/2015
Mesaje: 61
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 03 Sep 2012 13:43:27    Titlul subiectului: 158583

Trenurile noi sunt operate automat. Mecanicul acționează modul de operare automată și trenul merge singur până la prima stație, chiar execută o oprire precisă la peron.
Doar la rebrusare sau când sunt probleme, mecanicul trece în modul manual și conduce trenul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Lun 03 Sep 2012 13:51:50    Titlul subiectului: 158584

Asta e valabil (sau era??) doar pentru magistrala M2. Pe magistrala M1/M3 inca se mai circula in mod normal. Din cauza mix-ului de trenuri noi si vechi, si a sistemului ATP/ATO adaptat la IVA si BM
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan2011



Data înscrierii: 02/Sep/2012
Ultima vizita: 02/Feb/2015
Mesaje: 61
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 03 Sep 2012 13:55:51    Titlul subiectului: 158586

Pe 1 BM-urile circulă de obicei în ATO.
Ivele nu au ATC, deci sunt conduse manual.
Pe 3 încă mai e mecanic ajutor, dar chiar și acolo circulă în ATO.
Modul "normal" de circulație conform instrucțiilor este în ATO. Doar când ATO-ul nu funcționează și în alte condiții specifice, se trece în ATP (manual) sau se izolează ATP-ul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Lun 03 Sep 2012 13:58:47    Titlul subiectului: 158587

Apropo, de asta, se mai aude ceva cu noile vagoane si garnituri comandate? care ar trebui sa inlocuiasca complet garniturile de pe M3?
Cele pentru M5 sigur mai intarzie putin, pana la finalizarea tronsonului, dar astea de M3?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan2011



Data înscrierii: 02/Sep/2012
Ultima vizita: 02/Feb/2015
Mesaje: 61
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 03 Sep 2012 17:31:51    Titlul subiectului: 158599

Compania care o să furnizeze trenuri pentru M5 o să aducă și pentru M3.
S-au făcut probe de gabarit cu un model de tren și n-a încăput, probabil se umblă la proiecte.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Mar 04 Sep 2012 19:06:46    Titlul subiectului: 158626

Smile Buna asta... si caietul de sarcini la ce mai foloseste? Buna treaba asta...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan2011



Data înscrierii: 02/Sep/2012
Ultima vizita: 02/Feb/2015
Mesaje: 61
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 04 Sep 2012 19:53:19    Titlul subiectului: 158630

Nu știu. Din ce știu, au venit și au făcut măsurători de gabarit pe magistrala 2 și nu le-a ieșit.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 08 Sep 2012 21:57:01    Titlul subiectului: 158774

BM-urile merg cu pilot automat pe M2 si M1 si M3.

Pe M3 uneori mai merg si pe manual+ATP pe anumite tronsoane.

Va puteti da seama usor urmarind semnalul cu care pleaca de la semafor: Alb+rosu = pilot automat, verde=manual+ATP.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan2011



Data înscrierii: 02/Sep/2012
Ultima vizita: 02/Feb/2015
Mesaje: 61
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 08 Sep 2012 22:03:38    Titlul subiectului: 158776

Citat:
Va puteti da seama usor urmarind semnalul cu care pleaca de la semafor: Alb+rosu = pilot automat, verde=manual+ATP.

Nu neapărat. Alb + roșu înseamnă parcurs în ATP, adică trenurile cu echipament ATP îmbarcat (BM) ignoră semnificația semnalului și respectă semnalizarea din cabină.
Verde înseamnă liber pentru toate trenurile, dar BM-urile primesc în continuare telegrame și pot circula și în MCS (manual cu cab signalling) cât și în ATO.
Verdele ăla înseamnă parcurs optic, adică pe acel tronson circulă trenuri fără echipament ATP.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 08 Sep 2012 22:12:04    Titlul subiectului: 158778

Dupa cum am mai spus, BM-urile primesc permanent semnale din sina, altfel nu ar putea sa functioneze, nici cu ATP nici cu ATO (doar manual, si ar avea limitari de viteza).

Alb+Rosu inseamna ca numai trenurile cu ATO pot trece, pentru ca isi pot adapta viteza automat fata de trenul din fata.

Verde inseamna ca trec orice trenuri, dar BM-urile trec cu manual+ATP, BM-urile primesc in continuare semnale din sina, pt ca daca nu ar primi semnale din sine, intreaga retea ar ingheta. Trenul care s-ar opri ar comunica si celorlate trenuri despre intreruperea de semnal si toata lumea ar reactiona pentru a evita accidente. Cu alte cuvinte, BM-urile nu circula fara ATP cu calatori.

Exista anumite protocoale de securitate care nu pot fi incalcate atunci cand vine vorba de transportul de calatori.


Ultima modificare efectuată de către moonshadow la Sâm 08 Sep 2012 22:42:57, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan2011



Data înscrierii: 02/Sep/2012
Ultima vizita: 02/Feb/2015
Mesaje: 61
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 08 Sep 2012 22:32:11    Titlul subiectului: 158779

Citat:
dar BM-urile trec cu manual+ATP,

Păi asta zic, că nu neapărat, interlockingul transmite telegrame în ambele parcursuri iar trenul poate merge în ambele moduri.
Citat:
Cu alte cuvinte, BM-urile nu circula fara ATP cu calatori.

Ba da, pot izola ATP-ul atunci când există probleme cu instalațiile, de obicei când o secțiune dă viteză țintă 0, dar pot circula numai cu ordin de circulație până la următoarea stație (sau următoarea secțiune cu coduri valide), dacă este calea liberă, apoi se repune ATP-ul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 08 Sep 2012 22:44:19    Titlul subiectului: 158780

Una este sa primeasca un semnal gresit si ATP-ul sa-l ignore, alta e sa nu primeasca semnal deloc.

Lipsa semnalului produce o eroare in procesor cea ce declanseaza oprirea sistemului.

In termeni de programare, fenomenul se numeste "exceptie", probabil o "referinta nula" pentru ca obiectul la care se face referire (semnalul) nu exista, cea ce inseamna ca toate operatiile facute pe acel semnal, de la citire pana la scriere, nu pot avea loc, deci in acest caz se "arunca" exceptia care este "prinsa" de o instructiune care ordona oprirea trenului pentru ca nu se stie ce e inainte.

Daca tu mergi cu masina pe un drum si vezi o limita de viteza dar evaluezi ca riscul de accident e foarte mic, o sa treci.

Daca brusc nu mai vezi nimic, nici macar drumul, ce faci? Te opresti.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan2011



Data înscrierii: 02/Sep/2012
Ultima vizita: 02/Feb/2015
Mesaje: 61
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 10 Oct 2012 22:27:20    Titlul subiectului: 159551

Citat:
Una este sa primeasca un semnal gresit si ATP-ul sa-l ignore, alta e sa nu primeasca semnal deloc.

Nu are cum sa primeasca semnal "gresit". Telegrama este trimisa sau nu. Daca nu este primita sau exista erori la decodare sau ale sistemului imbarcat, trenul este franat sau i se restrictioneaza anumite comenzi.
Citat:
Daca tu mergi cu masina pe un drum si vezi o limita de viteza dar evaluezi ca riscul de accident e foarte mic, o sa treci.

Aici nu e asa. Daca sectiunea din fara este ocupata (chiar si ocupata electric, fara material rulant) trenului i se restrictioneaza accesul. Daca lipseste o conditie de siguranta, trenului i se restrictioneaza accesul sau i se da o indicatie mai restrictiva.
Aici intervin si instructiile si operatorii de miscare sau impiegatii. Se poate circula cu ATP izolat sau cu tren izolat fata de inductori numai cu ordin de circulatie si numai daca se stie cu siguranta ca nu se afla material rulant pe o sectiune sau ca un macaz este pe pozitia corecta si inzavorat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 11 Oct 2012 10:41:06    Titlul subiectului: 159556

Tu insuti ai spus ca ATP-ul poate fi izolat (adica ignorat) daca primeste din sina o bazaconie gen viteza maxima 0 din sine...

Adica daca primeste semnal gresit.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan2011



Data înscrierii: 02/Sep/2012
Ultima vizita: 02/Feb/2015
Mesaje: 61
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 11 Oct 2012 13:16:15    Titlul subiectului: 159560

Da, dar semnalul acela nu este gresit. Primeste viteza tinta 0 cand circuitul din fata este ocupat electric. Sistemul n-are cum sa stie daca sectiunea este ocupata cu material rulant sau apare ca fiind ocupata din cauza unei defectiuni.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 11 Oct 2012 13:55:08    Titlul subiectului: 159561

Acum depinde cum definesti tu "semnal gresit".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mihai89



Data înscrierii: 25/Feb/2015
Ultima vizita: 27/Iul/2016
Mesaje: 5
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 03 Mar 2015 15:40:46    Titlul subiectului: Re: M1 conducere simplificata 177699

yo3ies a scris:
Astazi am cirulat cu trenul Nicosia pe M1 si - surpriza - doar un singur mecanic, stie cineva daca pe M1 s-a trecut la conducerea simplificata sau e un caz singular?
Da, s-a simplificat foarte mult, am avut ocazia sa merg in cabina mecanicului cu BUJORUL 2007, trenul este automat se conduce singur, el are in fata pe panou doua butoane care trebuiesc apasate simultan, demaroare, asa se numesc, pur si simplu Bombardierul se opreste aproape de oglinda, nu mai trebuie ajutor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community