|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 01 Dec 2013 17:46:07 Titlul subiectului: |
169296 |
|
Sincer, nu prea inteleg ce vrea sa spuna articolul asta. Acesta se gaseste aici.
Citat: | Încă un oraș din România ar putea avea METROU
Locuitorii Capitalei se pot bucura de transportul subteran de câteva zeci de ani, astfel că edilii marilor orașe sau municipii din provincie au început să își facă planuri pentru mutarea unei părți importante din traficul suprateran în subteran.
Cel mai mare oraș din vestul României ar putea avea metrou sau cale ferată subterană care să lege două obiective mari (gara de aeroport). Cel puțin asta își dorește primarul Timișoarei, Nicolae Robu, care a declarat, în urmă cucâteva zile, că că noua linie de metrou, în lungime de opt kilometri, va începe la Gara de Nord, va trece pe la mall, Gara de Est și se va termina la Aeroportul Internațional Timișoara, scrie Capital.
Robu susține că a prezentat această idee la Barcelona, unde a fost încurajat să o ducă mai departe, iar apoi, la Karlsruhe, a văzut că municipalitatea tocmai a început un proiect de mutare a liniilor de tramvai în subteran.
"Asta e soluția – liniile de cale ferată trebuie să fie duse în subteran, și cu această ocazie sigur că se va realiza și o conexiune tip metrou între câteva puncte cheie ale orașului nostru: Gara de Nord, zona mall, Gara de Est, aeroportul, toate pot ajunge să fie legate și se va putea face repede și la prețuri convenabile așa ceva. Sunt acele utilaje cârtiță care străpung munții, merg pe sub mări, pe unde vrei", a spus Robu.
Ulterior, în locul actualei linii de cale ferată ar urma să existe un teren disponibil de 8 kilometri lungime. ???
Primarul a mai spus că acest proiect se va regăsi în portofoliul municipiului Timișoara pentru perioada 2014-2020. Urmează doar să se găsească o sursă de finanțare. |
Semnele de intrebare din articol imi apartin. _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
folkfan
Data înscrierii: 29/Ian/2010 Ultima vizita: 14/Iun/2022 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 03 Ian 2015 17:30:01 Titlul subiectului: Metrou in Timisoara |
176264 |
|
Se pare ca Timisoara va fi al doilea oras din Romania cu retea de metrou
http://www.mediafax.ro/social/cel-de-al-doilea-oras-din-romania-care-va-avea-metrou-care-vor-fi-cele-cinci-statii-13746076
Citat: | Construcția unei magistrale de metroul în Timișoara, cel mai mare oraș din vestul țării, ar putea începe în 2015 și ar urma să lege centrul orașului de aeroport, conform autorităților locale.
Metroul din Timișoara ar putea avea cinci stații: Gara de Nord, Iulius Mall, Gara de Est, Grădina Zoologică, Aeroport, a declarat Nicolae Robu, primarul orașului Timișoara. Acesta spune că soluția mutării transportului urban în subteran este singura soluție viabilă pentru oraș, scrie Gândul.
|
_________________ Andrei Ionel |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 05 Ian 2015 15:32:03 Titlul subiectului: Metrou la ... Timisoara ?!? |
176283 |
|
Suntem obisnuiti cu balivernele... poate vreun "metrou-usor" cu un singur vagon tip Timis
http://www.mediafax.ro/social/cel-de-al-doilea-oras-din-romania-care-va-avea-metrou-care-vor-fi-cele-cinci-statii-13746076
"Cel de-al doilea oraș din România care va avea metrou: Care vor fi cele cinci stații
Construcția unei magistrale de metroul în Timișoara, cel mai mare oraș din vestul țării, ar putea începe în 2015 și ar urma să lege centrul orașului de aeroport, conform autorităților locale.
Metroul din Timișoara ar putea avea cinci stații: Gara de Nord, Iulius Mall, Gara de Est, Grădina Zoologică, Aeroport, a declarat Nicolae Robu, primarul orașului Timișoara. Acesta spune că soluția mutării transportului urban în subteran este singura soluție viabilă pentru oraș, scrie Gândul.
„Municipiul Timișoara este rupt în două la ora actuală de liniile de tren. Situația creează mari disfuncții, întrucât numărul de traversări ale acestor linii este foarte redus –două subtraversări și două treceri la nivel- sensibil mai redus chiar decât numărul trecerilor peste Bega, la rândul lor departe de a fi suficiente”, arată Nicoale Robu. Acesta spune că are trei soluții pentru rezolvarea problemei transportului în Timișoara: ridicarea liniilor de tren pe estacadă, mutarea liniilor de tren în afara orașului sau ducerea liniilor de tren în subteran.
Edilul arată că Primăria Timișoara a realizat o analiză din perspectivă tehnică, economică, estetică, funcțională, dar și din punct de vedere al dezvoltării urbane , iar concluzia acestei analize este că transportul subteran este „soluția optimă” pentru transport pentru Timișoara.
Specialiștii de la primărie au ajuns la concluzia că metroul ar aduce două avantaje. „Pe de o parte, disponibilizarea unui teren de cca 8 km lungime și cca 80 m lățime, pentru realizarea, pe exa est-vest, a unui bulevard ultramodern, într-o zonă centrală, în imediata vecinătate a centrului istoric, într-o concepție arhitecturală unitară”, a spus Robu." _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Lun 05 Ian 2015 15:56:52 Titlul subiectului: |
176284 |
|
Din cate observ, probabil ca undeva se face o confuzie intre infiintarea metroului si mutarea liniei de cale ferata CFR in subteran, urmand sa fie eliberat locul pentru acel bulevard. |
|
Sus |
|
|
folkfan
Data înscrierii: 29/Ian/2010 Ultima vizita: 14/Iun/2022 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 07 Ian 2015 23:52:12 Titlul subiectului: |
176340 |
|
NU inteleg de ce pare atat de stranie si amuzanta in acelasi timp ideea unei retele de metrou in Timisoara... _________________ Andrei Ionel |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 08 Ian 2015 09:49:32 Titlul subiectului: |
176342 |
|
Pai pe de o parte din cauza cheltuielilor exorbitante necesitate de o astfel de lucrare care, mie cel putin, mi se pare megalomanica si disproportionata fata de nevoile reale de transport ale orasului, si apoi, pe de alta parte, din cauza ca pacalicii din politica romaneasca ne-au "obisnuit" deja sa nu fie in stare sa faca mai nimic, decat sa dea "bombe" de-astea bune doar pentru imagine... _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 08 Ian 2015 10:18:06 Titlul subiectului: |
176344 |
|
1. De ce e necesara trecerea in subteran a liniei de tren care "taie" orasul intre Gara de Nord si nord-estul orasului? In acest moment exista 5 subtraversari si 3 treceri la nivel pe acea portiune, deci situatia nu e deloc rea. Din moment ce prin tarile de la vest de Romania nu s-a mers pe aceasta solutie, inseamna ca nu renteaza si ca trebuie combinate diverse solutii, in functie de particularitatile fiecarei zone.
2. Ducerea liniei de tren si a principalei gari la periferie?! Dumnezeule! Gandire de mitic ce vede numai asfalt pentru masina personala in fata ochilor...
3. Metrou spre aeroport?! Linia aia de tren catre nord-est ajunge in apropierea aeroportului, fiind necesara doar o scurta extensie. Infrastructura se poate utiliza pentru infiintarea unui traseu de metrou usor sau pentru introducerea de trenuri tip S-Bahn (daca e neaparata nevoie sa fie sporita capacitatea de transport spre/dinspre aeroport si nu e suficienta in prezent linia expres de autobuz existenta, orasul avand acum alte prioritati).
4. Retea de metrou la Timisoara intr-un viitor apropiat/mediu?! Pe ce considerente?! |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 08 Ian 2015 10:48:47 Titlul subiectului: |
176345 |
|
Si in Bucuresti daca tin bine minte, se vorbea de mutarea Garii de Nord la Chitila, la un moment dat despre trecerea sinelor de tran in subteran.
Acum, in Timisoara transportul in comun de suprafata este asa bine pus la punct ? Nu ar trebui pus la punct transportul in comun de suprafata mai intai ? De exemplu nu ai bani sa cumperi tramvaie noi (e drept ca acum au inceput sa le modernizeze pe cele actuale) si ai bani sa faci metrou ?
La numarul de locuitori al Timisoarei, este necesar metrou ? Are Timisoara un milion de locuitori ?
Mie imi miroase de la "o posta" a interese imobiliare. Sa nu uitam ca in Timisoara, mafia rroma a pus mana pe majoritatea cladirilor din centrul istoric si nu numai..... _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
akumenos
Data înscrierii: 25/Oct/2009 Ultima vizita: 08/Iun/2023 Mesaje: 4 Locație: Timisoara
|
Trimis: Dum 25 Ian 2015 16:22:30 Titlul subiectului: |
176713 |
|
Radu Czech/Cristina Albu a scris: | 1. De ce e necesara trecerea in subteran a liniei de tren care "taie" orasul intre Gara de Nord si nord-estul orasului? In acest moment exista 5 subtraversari si 3 treceri la nivel pe acea portiune, deci situatia nu e deloc rea. Din moment ce prin tarile de la vest de Romania nu s-a mers pe aceasta solutie, inseamna ca nu renteaza si ca trebuie combinate diverse solutii, in functie de particularitatile fiecarei zone.
2. Ducerea liniei de tren si a principalei gari la periferie?! Dumnezeule! Gandire de mitic ce vede numai asfalt pentru masina personala in fata ochilor...
3. Metrou spre aeroport?! Linia aia de tren catre nord-est ajunge in apropierea aeroportului, fiind necesara doar o scurta extensie. Infrastructura se poate utiliza pentru infiintarea unui traseu de metrou usor sau pentru introducerea de trenuri tip S-Bahn (daca e neaparata nevoie sa fie sporita capacitatea de transport spre/dinspre aeroport si nu e suficienta in prezent linia expres de autobuz existenta, orasul avand acum alte prioritati).
4. Retea de metrou la Timisoara intr-un viitor apropiat/mediu?! Pe ce considerente?! |
Perfect, de acord! Cred ca toata vorbaria despre "metrou la Timisoara" este pur propagandistica. Timisoara nu are bani in prezent sa-si reinnoiasca parcul de tramvaie, darmite pentru metrou! |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 25 Ian 2015 17:30:06 Titlul subiectului: |
176714 |
|
La acest lucru ar fi trebuit sa se gandeasca si ziaristii. Nu sa dea de buna aceste "gogosi". _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
CS21SLG
Data înscrierii: 31/Dec/2010 Ultima vizita: 27/Oct/2023 Mesaje: 4 Locație: Resita
|
Trimis: Mie 11 Mar 2015 20:23:29 Titlul subiectului: metrou |
177874 |
|
Mie mi se pare chestea cu metroul o gluma buna. _________________ Un blog de transport in comun http://ro-trans.blogspot.com |
|
Sus |
|
|
lenta1
Data înscrierii: 09/Dec/2013 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 551 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 11 Mar 2015 21:23:47 Titlul subiectului: |
177877 |
|
Chiar nu inteleg rolul unei retele de metrou in Timisoara.
Mai multa nevoie ar avea Chisinau de o retea de metrou.In Timisoara ar fi bun un sistem de tramvai subteran ca in Germania, nu o retea de metrou. _________________ Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|