Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Titlurile de calatorie Metrorex si validarea lor
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 19 Noi 2013 18:47:00    Titlul subiectului: 168984

Nu prea mai e valabil in zilele noastre.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 31 Ian 2014 20:55:15    Titlul subiectului: 170835

O calatorie cu metroul s-ar putea scumpi zilele astea, cu 25 %. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Călătoria cu metroul se va scumpi cu 25%. Ramona Mănescu are decizia în pix

Propunerea de scumpire a călătoriei cu metroul de la 2 la 2,5 lei este deja pe masa ministrului Transporturilor, Ramona Mănescu. Regia are nevoie de o suplimentare a veniturilor pe acest an, pentru că subvențiile de la buget sunt prea mici și compania este "condamnată" la pierderi.

Metrorex va scumpi călătoria cu metroul cu 25%, de la 2 lei la 2,5 lei, cartela cu două călătorii urmând a fi 5 lei, potrivit proiectului de buget pe 2014. Potrivit reprezentanților Regiei, propunerea mai are nevoie doar de un ordin de ministru, al Ramonei Mănescu, ministrul de resort, ca să devină realitate. Acesta poate veni în orice moment. Potrivit proiectului de buget, călătoria cu metroul ar fi trebuit să se scumpească încă de la 1 ianuarie 2014.

În prezent, o călătorie cu metroul costă 2 lei. Pentru Metrorex însă, prețul pe care îl plătește un călător pentru o cursă nu este acela al cartelei "clasice" - cartela cu mai multe călătorii are un preț mai mic pe călătorie, iar abonamentul presupune un preț încă și mai mic al cursei. Prețul mediu încasat de Regie pentru o călătorie este acum de 1 leu și ar urma să fie de 1,2 lei, după majorare.

„Ajustarea prețului biletelor pentru călătoria cu metroul se face atunci când subvenția alocată de la buget către Metrorex nu este egală cu subvenția necesară, diferența urmând a se acoperi prin mărirea veniturilor companiei”, au explicat, pentru ECONOMICA.NET, reprezentanții Metrorex.

Aceștia ne-au prezentat și datele de buget pentru 2014: venituri de 652 de milioane de lei și cheltuieli de 778 de milioane de lei, rezultând un necesar de acoperit de 123 de milioane de lei. Cum de o rectificare bugetară care să aducă mai mulți bani în conturile Metrorex nu se pune problema, din lipsa de resurse bugetare, compania nu are drept soluție decât majorarea prețurilor călătoriei cu metroul.

Din veniturile prognozate, 235 de milioane de lei reprezintă venituri prognozate, 89 de milioane de lei alte venituri din exploatare și subvenție de la buget de 328 de milioane de lei.

În prezent, prețul unei carete de 2 călătorii cu metroul este de 4 lei. O cartelă cu 10 călătorii costă 15 lei, iar un abonament lunar este 50 de lei.

Metrorex este o companie aflată în subordine Ministerului Transporturilor, condus de Ramona Mănescu.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
diesel_power



Data înscrierii: 16/Sep/2008
Ultima vizita: 24/Aug/2016
Mesaje: 53
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 17 Mar 2014 13:32:21    Titlul subiectului: 171769

http://www.economica.net/cardurile-comune-ratb-metrorex-nu-mai-sunt-valbile-la-metrou_75719.html

In ton cu stirea de mai sus, pe ecranele de informare din statii ruleaza mesajul cum ca incepand cu 14.04.2014 cardurile activ nu vor mai putea fi folosite pentru a valida calatorii metrorex.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Vin 23 Mai 2014 15:57:18    Titlul subiectului: 173033

Deoarece sunt unul dintre cei care sufera din cauza porcariei de scandal dintre RATB si Metrorex, astfel incat nu mai pot fi folosite Card-urile ACTIV (pare-se datorita deturnarii unor fonduri de catre tov. Oprescu, ala care il salva pe unu de pe-aici) a trebuit sa recurg la alte metode. Cum, sincer va zic, imi repugna cartela aia de hartie, am cautat sa folosesc alte mijloace moderne de plata a calatoriei cu metroul. Si am gasit una draguta foc! Aia cu plata prin telefonul mobil!
Intai am fost cam reticent, mai ales ca intelesesem ca telefonul "vorbeste" cu dispozitivul de la poarta... Si totusi m-am decis sa sacrific un sms la 1700. Mi-am comandat cu mesajul 1C o calatorie si am pornit. La Tineretului (M2) am sunat gratis la 1700 a raspuns si am apropiat micul telefon Nokia 1100 de dracia aia. Ce sa vezi nene? Chiar a acceptat si am trecut foarte frumos prin poarta!
Mi-a placut foarte mult si apreciez mult implementarea chestiunii asteia. O voi folosi si pe viitor cu incredere!

_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
tachini11



Data înscrierii: 27/Iun/2013
Ultima vizita: 31/Dec/2016
Mesaje: 4
Locație: Brasov

MesajTrimis: Lun 09 Iun 2014 21:19:15    Titlul subiectului: CUMPAR ACEASTA CARTELA 173359

Sunt interesat pentru colectia proprie de cartela aniversara a Metrorex la implinirea a 30 de ani.

Cine poate sa ma ajute va rog sa ma contactati.



cartela_aniversara_154.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  96.09 kb
 Vizualizat:  de 18140 ori

cartela_aniversara_154.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Dum 17 Aug 2014 10:31:21    Titlul subiectului: 174317

Exact cum spune si titlul articolului, minunea civilizatiei nu a tinut prea mult. S-a dus sistemul de plata a calatoriei prin sms de care eram atit de bucuros. Cum sa mearga progresul si civilizatia? De ce sa platesc eu civilizat prin sms si card activ cand pot sa cumpar imputitele alea de cartele comuniste retrograde. De ce sa fie civilizatie in tara mea? Nu trebuie. O sa ma supun prostiei si incompetentei Metrorex de a negocia un nou contract cu Orange si o sa cumpar jegurile de cartele... Halal!
http://www.cotidianul.ro/adio-acces-la-metrou-cu-ajutorul-sms-ului-245294
Citat:
"Minunea" n-a ținut prea mult

Accesul la metrou cu plata prin SMS nu va mai fi posibil începând de vineri, anunță Metrorex.

Conform reprezentanților companiei, valoarea călătoriilor neutilizate până la această dată va fi restituită și evidențiată în următoarea factură emisă de operatorul de telefonie mobilă, iar pentru utilizatorii de pre-pay suma va fi creditată în contul cartelei deținute.

Metrorex și Telcor au avut o convenție de colaborare privind un experiment tehnic pentru accesul în metrou, utilizand tehnologia data over voice. Convenția a expirat la 30 iunie 2014.

În 2 iulie, Metrorex a sistat plata biletelor prin SMS, dar a anunțat că persoanele care au achiziționat SMS-uri pentru accesul în metrou pot să le folosească până la jumătatea lunii august.

Călătoria cu metroul putea fi plătită, din aprilie anul trecut, și prin transmiterea unui SMS la numărul 1.700, din rețelele Orange și Vodafone, putând fi achitate astfel una, două sau zece călătorii la prețul de 0,50 de euro, 0,90 de euro și, respectiv, 3,25 euro.

Accesul în stație se făcea prin apelarea gratuită a numărului 1700 și apropierea receptorului telefonului de validatoarele special instalate în stațiile de metrou, în zona de acces peron. Telefonul emitea un semnal sonor care este interpretat de validator, stabilind în timp real dacă în contul clientului există călătorii valide și permițând accesul către peron.


_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 17 Aug 2014 14:03:54    Titlul subiectului: 174322

De ce sa platesc eu civilizat prin sms si card activ cand pot sa cumpar imputitele alea de cartele comuniste retrograde
Aici gresesti si te rog argumeneaza-ti afirmatia.
1) De ce sunt jegoase cartelele actuale ? Ok, asta e optiunea fiecaruia in fond.
Si mai ales :
2) De ce sunt cartelele astea comuniste ?
Cartelele sunt o inventie pur capitalista, nu au de-a face cu Republica Socialista Romania.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 14/Iun/2022
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 17 Aug 2014 22:35:26    Titlul subiectului: 174331

Colaborarea nu a continuat pentru ca nu intra nimeni la metrou in felul asta... Adica pentru mine 10 sms-uri pe luna tot "nimeni" se numeste Smile
_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Flo



Data înscrierii: 26/Iul/2007
Ultima vizita: 05/Oct/2016
Mesaje: 357
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 25 Aug 2014 00:14:54    Titlul subiectului: 174427

Nu e vorba de cât de jegoase sau curate sunt cartelele, ci de faptul că am merita și noi să avem un sistem cât mai unificat de taxare. E inadmisibil să am după mine două cartele, una de metrou alta de RATB și pe nici una dintre ele nu știu ce sold am (62 călătorii la metrou și portofel electronic la RATB).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 25 Aug 2014 07:35:21    Titlul subiectului: 174428

Noii turnichei iti indica numarul de calatorii ramase.
Intr-o vreme ( nu stiu daca mai exista ) erau cititoare de cartele - in sensul ca-ti indicau cate calatorii mai ai - montate in vestibul, eu stiam de unul din asta la Stefan cel Mare, nu stiu daca mai exista. Erau in mai multe statii.
"Jegoase" s-a referit ca nu-i plac, nu ca sunt murdare. Oricum le-a facut si comuniste, total gresit, ca sunt capitaliste get beget.
Păi atunci propun sa avem un singur card pentru RATB, Metrou, Maxi Taxi, usa de la bloc, buletin, permis auto, asigurare medicala, bănci. Un singur card cu informatii multiple, ce ne mai incurcam cu un milion de lucruri in portofel ? Nu ar fi mai simplu ? In caz de furt sa fie imposibil de folosit de catre alticineva, tu insuti putand sa-ti anulezi complet informatiile de la un ( alt ) terminal fix de la politie sau de altundeva folosind un cod de anulare. Pur si simplu cardul acela devenind nul absolut.
Codul de anulare fiind propriul CNP. Pe acesta il stii - il inveti - de cand vorbesti, de la gradinita, deci e imposibil sa nu-l cunosti. Ti-a furat cardul, te duci la orice terminal - si la Mega Image de exemplu,la casierie formezi CNP - ul si gata, cardul respectiv e nul absolut, ba cel care incearca sa-l foloseasca tot la MegaImage ( sau in alta parte ) sa i se aprinda un milion de becuri rosii si sa sune si alarma. Ce spui ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
radudaniel23



Data înscrierii: 27/Oct/2009
Ultima vizita: 06/Sep/2019
Mesaje: 40
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 08 Sep 2014 20:54:35    Titlul subiectului: Salutare 174666

Din punctul meu de vedere, cei de la Metrorex au fost putin cam fraieri. Pentru ca in atatea capitale care sunt europene, exista aceste carduri active. Care pot fi folosite la transportul de suprafata cat si la cel subteran. Exemplu clar in Londra. Oyster Card serveste atat la autobuze cat si la metrou. Parerea mea ca cei de la Metrorex cu cei de la RATB ar trebui sa faca ceva legat de asta. Mie unul imi convine cand sunt in tara sa folosesc acelasi card ptr. amandoua. La cartele magnetice, imprimerie, banda magnetica scrisa sa citeasca acele calatorii ramase, pe scurt multa harababura si bani aruncati pe geam. Card activ = odata e cumparat si dupa pus bani sau calatorii cat luna si stele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Godfroid



Data înscrierii: 26/Sep/2014
Ultima vizita: 26/Sep/2014
Mesaje: 1
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 26 Sep 2014 12:59:00    Titlul subiectului: 174858

andrei11 a scris:
Păi atunci propun sa avem un singur card pentru RATB, Metrou, Maxi Taxi, usa de la bloc, buletin, permis auto, asigurare medicala, bănci ...

Vor aparea cei care au impresia ca li se fura dreptul la intimitate, cei cu "666", cu "cip-urile implantate sub piele", etc. De parca acum exista intimitate... Laughing Un transport in comun eficient nu poate exista fara o viziune unitara. RATB si METROREX trebuie sa functioneze dupa aceleasi standarde si in acelasi fel.

_________________
www.godfroid-scarves-collection.page.tl
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 29 Ian 2015 08:30:29    Titlul subiectului: 176786

Ar putea creste pretul unei calatorii cu metroul. Articolul se gaseste aci.

Citat:
Subvenții insuficiente pentru metrou, în 2015: Ar putea crește costul călătoriei

Subvenția alocată de la bugetul de stat, în 2015, companiei Metrorex, se ridică la 88% din necesarul fundamentat și solicitat. Pentru a acoperi diferența, Metrorex va folosi veniturile proprii ale companiei, dar, potrivit oficialilor companiei, ar putea fi luată în calcul și o majorare a tarifelor de călătorie cu metroul, în contextul în care nu s-a mai aplicat o creștere a tarifelor de aproape trei an

"Sunt două componente în bugetul companiei. Una dintre ele vizează activitatea de exploatare, iar pentru activitatea de exploatare, potrivit legislației hotărârii de inființare a societății, Metrorex primește de la bugetul de stat subvenții pentru transport de călători cu metroul. Pentru anul 2015, subvenția comunicată prin legea bugetului de stat este de 328 milioane lei, cu circa 41 milioane lei mai mică decât cea din anul 2014. Pentru acest an Metrorex și-a propus să construiască un buget echilibrat, chiar și în condițiile alocării unei subvenții mai mici, care reprezintă 88% din necesarul fundamentat și solicitat. Diferența va fi acoperită din veniturile proprii ale companiei, care provin din transportul călătorilor cu metroul și celelalte activități, precum închirierea spațiilor comerciale sau din publicitatea la metrou", a declarat, pentru B365.ro, Marin Aldea, director Strategie, Planificare si Resurse în cadrul Metrorex.

"Anul trecut ne-au dat inițial tot 328 milioane lei, dar la rectificarea bugetară din decembrie au reușit să ne mai aloce 40,5 milioane lei", a completat Aurel Radu, directorul general al Metrorex.

Subvenția de la stat pentru Metrorex s-a redus treptat în ultimii ani. În 2014 bugetul a fost construit dezechilibrat, întrucât subvenția alocată inițial Metrorex, de 328.444.000 lei, reprezenta circa 65% din necesarul fundamentat și solicitat de companie. În 2013, subvenția de la stat a ajuns la 328.138.000 lei, sub 85% din nivelul necesar, ceea ce a generat o pierdere de 55 milioane lei pentru Metrorex, potrivit oficialilor companiei.

Majoarea tarifelor de călătorie cu metroul, luată în calcul

În contextul în care subvenția de la bugetul de stat alocată Metrorex este mai mică decât cea necesară, oficialii companiei iau în calcul și majorarea tarifelor. "Noi luăm în calcul și ajustarea tarifelor, conform legislației în vigoare, OUG 57/2011. Potrivit prevederilor legale compania analizează și poate lua în calcul o ajustare. În prezent tariful mediu la călătoria cu metroul este de circa 1 leu", a punctat Aldea.

Totuși, reprezentanții Metrorex nu au înaintat un termen privind majorarea tarifelor de călătorie cu metroul. "Vom analiza situația și vom discuta și cu ministerul de resort, dar nu e cazul acum. Oricum, nu vrem să crească foarte mult tarifele, ci cu maxim 10%, și nu vrem să afectăm cel mai important titlu, abonamentul lunar. Celelalte titluri de călătorie pot fi ajustate. În primăvară se împlinesc trei ani de când nu s-au ajustat tarifele. Ca să performăm trebuie să ținem cont și de acest aspect. Ca manager privat, eu vreau să aduc venituri. Eu vreau să majorăm, nu foarte mult, pentru că, într-adevăr, are o componentă socială importantă transportul de călători cu metroul, dar, câteodată trebuie să iei și niște măsuri, pentru că toate prețurile cresc, la energie, la gaze. La Londra costă 5 lire călătoria cu metroul numai pe un tronson, la noi e 1 leu călătoria medie pe toate magistralele. În orice capitală, dacă treci pe alt tronson, te taxează suplimentar. Știu că e important și afectează majorarea tarifelor marea masă a populației, dar noi încă nu am luat o decizie. Se analizează situația. Oricum, toți banii îi reinvestim", a explicat Aurel Radu.

"Când au venit la noi reprezentanții delegației japoneze au rămas uimiți când au văzut că, cu aceiași bani, pot merge oriunde, pentru că la ei se plătește diferit în funcție de distanța parcursă", a spus și Cătălin Homor, director Investitii și Achiziții Publice în cadrul Metrorex.

"La ei cumperi biletul cel mai mic și te plimbi cu metroul cât vrei, dar când vrei să ieși de la metrou primești un alt bilet care îți arată cât ai de plătit pentru distanța parcursă, ca la parcare", a completat Aldea.

Salariul mediu la metrou: 2.800 de lei

Potrivit reprezentanților Metrorex, în prezent, salariul mediu la metrou este de 2.800 lei net, iar salariile vor putea fi majorate cu până la 2,2% în acest an, în conextul în care a apărut un memorandum aprobat în Guvernul României, care prevede modificarea unor indicatori macroeconomici. "Cel mai important indicator macroeconomic, care modifică într-un fel construcția bugetului, este indicele mediu al prețurilor de consum, inflația, care s-a diminuat de la 3,1%, cât s-a prognozat în anul 2014 atunci când a fost elaborată scrisoarea-cadru de către Ministerul Finanțelor privind elaborarea bugetului pe anul următor și estimări pe următorii trei ani. Astfel, prin memorandum inflația este prognozată la 2,2%. Asta înseamnă că bugetul trebuie construit ținând seama de acest indicator macroeconomic. Dacă vom corela asta cu legea bugetului de stat pe 2015, înseamnă că, la momentul actual, nu pot fi majorate cheltuielile cu salariile decât cu acest indice, 2,2%. În rest vom vedea ce se va întâmpla. Anul trecut am negociat un contract colectiv de muncă și grila de salarizare a fost modificată. Ajungând la un consens cu sindicatele am reușit să evităm conflictul de muncă, greva, și am ajuns la o înțelegere. Oricum, ne-am încadrat în fondul de salarii pe care l-am avut aprobat în anul 2014. Am respectat contractul colectiv de muncă și am acoperit drepturile prevăzute acolo. Nu am dat primă de Paști și de Crăciun, pentru că și în contractul colectiv de muncă se precizează că acestea se acordă în limita existenței sumelor necesare. În schimb am acoperit o premiere cu ocazia zilei lucrătorului la metrou, mai ales că anul 2014 a fost și unul deosebit, pentru că am aniversat punerea în funcțiune a primei linii de metrou. Premierea a fost în cuantum de 500 lei brut și majoritatea angajaților a beneficiat de această premiere. În ceea ce privește majorarea salarială din acest an trebuie reținut faptul că vom construi bugetul de stat cu respectarea tuturor prevederilor legale în vigoare. Când vom ajunge la negocierea contractului colectiv de muncă vom vedea ce solicită dânșii, ce putem să oferim noi, potrivit prevederilor legale, și sper să găsim înțelegerea necesară să nu ajungem la conflicte de muncă", a explicat Marin Aldea.

Directorul general al Metrorex spune că și anul trecut s-au majorat salariile la metrou cu indicele de inflație, exact cum au vrut și sindicaliștii. "În final a fost mulțumită toată lumea, după ce au fost foarte multe sesizări și pichetări pentru că nu s-au mai majorat salariile de șase ani. Anul trecut s-au făcut și majorări salariale de peste 2,5%, am dat și prime, am făcut și gradații. Am avut un an bun. Salariul mediu net este de circa 2.800 lei net, circa 700 de euro, e un salariu frumușel", a spus Aurel Radu.

"E un salariu decent, spunem noi, care reflectă activitatea la metrou, pentru că se lucrează în condiții speciale. Toți salariații care lucrează în metrou beneficiază de condiții speciale de muncă. S-a făcut o analiză și s-a constatat că ei îndeplinesc condițiile de zgomot, vibrații, muncă în subteran, lumină etc, pentru acordarea grupei speciale de muncă. Toți parametrii au fost luați în calcul, astfel încât salariații Metrorex, pentru că beneficiază de condiții speciale de muncă, pot ieși la pensie mai devreme, la cerere", a completat Aldea.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 09 Feb 2015 21:59:33    Titlul subiectului: 177184

Metrorex vrea diversifice modalitatile de achitare a unei calatorii. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Metrorex vrea să introducă plata cu cardul direct la turnicheți, pe lângă casierii și automate

Metrorex vrea să introducă plata cu cardul la casierii, automate de vândut cartele, dar și direct la turnicheți, prin carduri bancare tip contactless.

Metrorex a inițiat o licitație deschisă pentru implementarea plății cu cardul la casierii, automate de vândut cartele, dar și direct la turnicheți, prin carduri bancare tip contactless.

Potrivit anunțului de participare publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), Metrorex vrea să încheie un acord-cadru pe patru ani, pentru servicii aferente platii prin POS pentru acces în metrou la casieriile din statiile de metrou, la automatele de vândut cartele si direct la turnichet cu card bancar tip contactless. Totodată, compania care va câștiga licitația trebuie să asigure și servicii de instalare si configurare a echipamentelor POS în locatii, servicii de utilizare a echipamentelor POS, mentenanta, suport si helpdesk, servicii de tranzactionare (în conformitate cu solicitarile din caietul de sarcini).

Valoarea estimata fara TVA a acordului-cadru este de 1,466,173.44 lei, respectiv peste 1,8 milioane lei cu TVA inclus.

Pe durata întregului acord-cadru, câștigătorul licitației trebuie să asigure "servicii de tranzactionare a sumelor platite pentru achizitionarea titlurilor de calatorie (mai putin comisionul), prin minim 264 echipamente POS instalate în locatii si serviciile aferente acestora, maxim 1.280 echipamente POS instalate si serviciile aferente acestora, pe o perioada de 48 luni", potrivit anunțului de participare postat în SEAP.

"Soluția prezentată de către banca furnizor trebuie să respecte toate reglementările internaționale impuse de VISA/MASTERCARD. Echipamentele POS de acceptare vor fi obligatoriu asigurate cu titlu gratuit de prestator, vor fi de ultimă generație și compliante EMV (Europay, MasterCard and VISA)", se precizează în caietul de sarcini.

De asemenea, echipamentul POS folosit la automatele de vânzare cartele trebuie să aibă, printre altele, și protecție la șoc (antivandalism), având în vedere faptul că vor funcționa în regim self-service.

"Echipamentul POS ce va fi folosit pentru plata călătoriei direct la turnichet va avea și imprimantă pentru eliberarea chitanțelor. Tipul/modelul oferit trebuie să fie de cel mai nou tip existent (cea mai nouă generație). Nu se acceptă modele din generații anterioare sau second-hand și nici produse pentru care nu se mai asigură suport tehnic sau acesta este la limită. Echipamentele vor fi oferite gratuit către Metrorex.

Metrorex are în vedere modernizarea sistemului de taxare printr-o procedură separată. În acest sens avem în vedere achiziționarea unor porți de acces care să aibă încorporate validatoare moderne ce au posibilitatea de acceptare atât a cartelelor magnetice, a cardurilor Mifare compatibile cu cardurile emise de RATB cât și a cardurilor bancare contactless (tip Paywave, Paypass sau similare). Ținând cont de aceasta, unul din obiectele prezentei proceduri îl constituie selectarea băncii care va asigura integrarea acestor echipamente cu sistemele băncii în scopul asigurării reconcilierii financiare pentru plățile cu card bancar efectuate direct la turnicheți. Echipamentele ce vor fi instalate în porțile de acces nu fac obiectul prezentei proceduri", se mai precizează în caietul de sarcini.

Sursele de finantare pentru acest acord-cadru sunt asigurate prin bugetul de stat si venituri proprii.

Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 24 februarie, la ora 10.00, iar la ora 12.00 vor fi deschise ofertele. Contractul va fi atribuit companiei care vine cu prețul cel mai scăzut.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 11 Mar 2015 15:32:27    Titlul subiectului: 177863

S-a adeverit ceea ce scria in articolul de pe 29 ianuarie. Pretul unei calatorii cu metroul se scumpeste incepand cu 29 martie. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Se scumpește călătoria cu metroul, de la 28 martie. Cât va costa o călătorie Metrorex - tarife

Metrorex, care tot vorbește de o scumpire a tarifului pe călătorie, trece la fapte - o arată o anexă a unui ordin al Ministrului Transporturilor. Călătoria se va scumpi cu până la 33%, în funcție de tipul de cartelă cumpărat.
Prețul unei cartele cu două călătorii cu metroul va crește de la 4 lei la 5 lei.
Cartela cu 10 călătorii se va scumpi de la 15 lei la 20 lei.
Un abonament lunar nelimitat va deveni 70 lei, față de 60 lei, cât costă acum.

Prețul unui abonament săptămânal cu număr nelimitat de călătorii va ajunge 20 lei la 25 lei, iar cel al unui abonament de o zi va crește de la 6 lei la 8 lei.

Noile tarife sunt incluse în anexa unui proiect de ordin al ministrului Transporturilor, pentru aprobarea tarifelor la călătoria cu metroul.

Subvenția alocată de la bugetul de stat, în 2015, companiei Metrorex, se ridică la 88% din necesarul fundamentat și solicitat. Pentru a acoperi diferența, Metrorex va folosi veniturile proprii ale companiei, dar, potrivit oficialilor companiei, ar putea fi luată în calcul și o majorare a tarifelor de călătorie cu metroul, în contextul în care nu s-a mai aplicat o creștere a tarifelor de aproape trei ani.

"Sunt două componente în bugetul companiei. Una dintre ele vizează activitatea de exploatare, iar pentru activitatea de exploatare, potrivit legislației hotărârii de inființare a societății, Metrorex primește de la bugetul de stat subvenții pentru transport de călători cu metroul. Pentru anul 2015, subvenția comunicată prin legea bugetului de stat este de 328 milioane lei, cu circa 41 milioane lei mai mică decât cea din anul 2014. Pentru acest an Metrorex și-a propus să construiască un buget echilibrat, chiar și în condițiile alocării unei subvenții mai mici, care reprezintă 88% din necesarul fundamentat și solicitat. Diferența va fi acoperită din veniturile proprii ale companiei, care provin din transportul călătorilor cu metroul și celelalte activități, precum închirierea spațiilor comerciale sau din publicitatea la metrou", a declarat, pentru B365.ro, Marin Aldea, director Strategie, Planificare si Resurse în cadrul Metrorex.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lenta1



Data înscrierii: 09/Dec/2013
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 551
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 11 Mar 2015 15:55:17    Titlul subiectului: 177865

De la 15 la 20 de lei?Nu e cam mare scumpirea?
_________________
Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 11 Mar 2015 17:16:44    Titlul subiectului: 177867

50 de bani / calatorie. Cat costa un pachet de tigati Kent ? Treaba asta se refera la bilete, cine merge in mod constant cu metroul are abonament. Abonamentul s-a scumpit cu 10 lei, la cel putin 50 calatorii / luna nu e prea mult.
Fa diferenta intre abonament si bilete. Poate nu faci 50 de calatorii, si la 40 de calatorii / luna e rentabil abonamentul. Trebuie facute pur si simplu niste calcule, dar deobicei noi, calatorii, nu le facem, pe buzunarul nostru.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
lenta1



Data înscrierii: 09/Dec/2013
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 551
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 11 Mar 2015 18:42:25    Titlul subiectului: 177871

Ma refer la faptul ca de la 15 lei cat era inainte cartela cu 10 calatorii a ajuns la 20 de lei, ceea ce duce la 1 calatorie=2 lei.Cam scump pentru buzunarul romanului totusi.
Pot sa ma dau pe mine exemplu.Eu folosesc metroul doar odata pe saptamana de la Romana la Unirii ca sa ajung la niste cursuri, si imi iau cartela cu 10 calatorii ca nu are rost sa fac abonament.Acum o sa platesc 20 de lei.
Si o tigara Kent e 1 leu Smile

_________________
Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 11 Mar 2015 19:31:23    Titlul subiectului: 177873

Pentru cei care nu merg zilnic cu metroul, dar care fac cel putin cateva calatorii pe luna cu acest mijloc de transport, cel mai convenabil este cartela de 10 calatorii.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 15 Mar 2015 21:15:48    Titlul subiectului: 177971

Comunicatul pe site-ul Metrorex:

http://www.metrorex.ro/_read367-1

Partea cu adevarat hazlie este urmatoarea:

Metrorex a scris:
Abonamentul lunar cu 62 de calatorii se elimina ca urmare a numeroaselor nemultumiri exprimate de publicul calator.

Hai mai, chiar asa? Al naibii public calator, ce-a mai adresat el sesizari la Metrorex, nemultumit de cartela de 62 si cerand eliminarea ei!!

Eu nu merg foarte mult cu metroul, dar toata lumea ce am vazut-o cu abonamente, am vazut-o cu abonamente de 62 si nu cu nelimitate! Principalul avantaj al 'abonamentelor' de 62 - ce de fapt erau cartele de 62 de calatorii, valabile fix o luna de la prima utilizare - era ca permiteau accesul mai multor persoane odata, taind desigur din numarul de calatorii.

Deci de la 50 de lei abonamentul lunar, sare la 70! Si dispare optiunea "adu un prieten".

Mai tineti minte ca numai acum vreo 3-4 ani era 25 de lei abonamentul lunar? Au reusit sa-l tripleze (de la 25 lei la 70) in cativa ani, in contextul in care inflatia, conform BNR, este de 1% pana la 3% pe an! Jenant.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 15 Mar 2015 22:44:18    Titlul subiectului: 177973

Avem doua situatii diametral opuse. Metrorex-ul scumpeste calatoriile "intr-o veselie" in timp ce RATB-ul nu a mai scumpit calatoria de cativa ani desi falimentul bate la usa.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 22 Mar 2015 14:51:25    Titlul subiectului: 178126

Joi a fost un protest impotriva cresterii titlurilor de calatorie si mai ales impotriva scoaterii abonamentului cu 62 de calatorii. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Protest la metrou fata de cresterea tarifelor

Mai multe persoane au protestat, joi seara, la metrou la statia Piata Unirii din cauza scumpirii tarifelor calatoriilor.

Oamenii au afisat bannere pe care scria "Scumpiri nejustificate. Licitatii trucate" sau "Metrorex ne fura!", transmite B365

Metrorex a anuntat acum cateva zile ca tarifele vor creste cu 16-33% si ca pretul cartelelor cu doua calatorii se va majora de la 4 la 5 lei.

Astfel, pretul pentru 10 calatorii va ajunge de la 15 la 20 de lei, iar pentru un abonament lunar nelimitat pasagerii vor plati 70 lei. In prezent costa 60 lei.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 23 Mar 2015 11:22:27    Titlul subiectului: 178145

Si sambata a fost un protest al bucurestenilor, nu a avut participare mare, pana in 100 de insi. Oricum initiativa este laudabila. Problema nu este ca Metrorexul a scumpit calatoria ci MAGARIA pe care o fac in legatura cu cartela de 62 de calatorii. Cand ai un produs care este printre cele mai vandute si tu il scoti ca sa ii obligi pe bucuresteni sa cumpere un titlu de calatorie mai scump acest lucru este o magarie si o NESIMTIRE din partea conducerii Metrorex. De fapt de la ce sa te astepti de la niste politruci ? Fiindca cei ce decid destinele Metrorex-ului sunt niste.............politruci pusi de partidele de penali si infractori ce se perinda la guvernarea tarii. Politrucii din fruntea Metrorex-ului sunt in cardasie cu Radoi de la sindicate. Cred ca Radoi si conducerea Metrorexului ar trebui sa dea cu subsemnatul ei pe la DNA sa explice multe chestii. De exemplu Radoi ar trebui sa explice procurorilor cum sta treaba cu contractele din publicitate. Adica, noi calatorii, trebuie sa platim oalele sparte de Radoi&compania ? Adica noi suntem "prostii" lor ?

Revenind la manifestatia bucurestenilor de sambata se pare ca cei de la Metrorex nu au avut nici o reactie. Poate daca ar fi un miting de cateva mii de persoane ar aparea o reactie. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Cum răspunde Metrorex la protestul bucureștenilor de sâmbătă

Metrorex ignoră protestul, de sâmbătă, de la metrou, când zeci de oameni au cerut explicații pentru decizia de a elimina cartelele cu 62 de călătorii și de a crește tarifele cu 30 la sută. De pe 28 martie, abonamentul lunar va ajunge să coste 70 de lei. Contactați de Realitatea TV, reprezentanții instituției au refuzat să aibă o reacție.

Mai mulți bucureșteni au protestat, în stația de metrou Piața Unirii, față de mărirea prețurilor. Se declară nemulțumiți de decizia Regiei de a elimina cartelele lunare, de 62 de călătorii, unele dintre cele mai folosite abonamente, care se vând acum cu 50 de lei.

În schimb, motivația Metrorex este că tocmai bucureștenii au cerut eliminarea acestei cartele.

"Vrem să facem un fel de call to action, în care să îndemnăm lumea să ia atitudine, pentru că dacă stai pasiv, atunci chiar se va scumpi, dar dacă iei atitudine poți schimba această decizie", a declarat Florin Bădiță, organizator al protestului.

Este a doua oară când bucureștenii protestează la metrou, numai în această săptămână, după ce reprezentanții Metrorex au anunțat, în urmă cu două săptpmâni, că, de la 28 martie, va majora tarifele de călătorie cu metroul cu până la 33%.

Sursa foto: www.realitatea.net



pzo_07114500.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  170.99 kb
 Vizualizat:  de 16658 ori

pzo_07114500.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mar 24 Mar 2015 09:24:53    Titlul subiectului: 178166

andrei11 a scris:
Păi atunci propun sa avem un singur card pentru RATB, Metrou, Maxi Taxi, usa de la bloc, buletin, permis auto, asigurare medicala, bănci. Un singur card cu informatii multiple, ce ne mai incurcam cu un milion de lucruri in portofel ? Nu ar fi mai simplu ? In caz de furt sa fie imposibil de folosit de catre alticineva, tu insuti putand sa-ti anulezi complet informatiile de la un ( alt ) terminal fix de la politie sau de altundeva folosind un cod de anulare. Pur si simplu cardul acela devenind nul absolut.
Codul de anulare fiind propriul CNP...
Sper că e o glumă. Într'o țară unde lista CNP-urilor tutuor se găsește pe net, nu crezi că oricine se poate duce să-ți anuleze prețiosul card, astfel încât să nu mai poți intra nici pe ușa blocului?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 25 Mar 2015 20:45:56    Titlul subiectului: 178199

Se pare ca nu au fost destule petitii. Metroul se va scumpi. Articolul se gaseste aici.

Citat:
E oficial: Se scumpește metroul. Au fost prea puține petiții împotriva scumpirii

Ministerul Transporturilor anunță că, după perioada de dezbatere a proiectului de scumpire a călătoriei la metrou, decizia a fost adoptată. Vă reamintim că Metrorex a a bugetat cheltuieli mai mari cu salariile și bonusurile angajaților, dar și pentru contractul de mandat al directorilor, anul acesta, deși compania a anunțat recent că este nevoită să majoreze tarifele la sfârșitul acestei luni și să elimine abonamentul cu 62 de călătorii. Directorul Aurel Radu a demisionat săptămâna aceasta.

Reamintim că tarifele pentru călătoria cu metroul vor fi majorate cu 16%-33%, prețul cartelei pentru două călătorii urmând să crească de la 4 la 5 lei, pentru cea cu 10 călătorii de la 15 lei la 20 de lei, iar pentru un abonament lunar nelimitat pasagerii vor scoate din buzunar 70 de lei, față de 60 de lei, cât este în prezent.

Iată comunicatul de la Ministerul Transporturilor: "În perioada 10-23 martie 2015, propunerea Metrorex de ajustare a tarifelor de călătorie cu metroul a fost în consultare publică pe site-ul MT. În acest interval au fost primite peste 200 de petiții, în condițiile în care, zilnic, metroul transportă peste 600.000 de călători.
Luni, 23.03.2015, în cadrul ședintei plenului Comisiei de Dialog Social (CDS) organizată la nivelul MT, a fost prezentată și susținută fundamentarea proiectului de act normativ. În cadrul dezbaterii, reprezentanții confederațiilor sindicale și patronale membre CDS au fost de acord în unanimitate cu promovarea proiectului de act normativ în forma prezentată.
Pentru o reală informare a opiniei publice precizăm că ajustarea tarifelor de călătorie va conduce la o creștere a veniturilor proprii ale societății cu aproximativ 4,4 milioane de lei lunar. Această sumă este necesară acoperirii deficitului de finanțare a societății pe anul 2015. Precizăm că, în acest an, subvenția alocată Metrorex pentru călătoria cu metroul a scăzut de la 369 milioane de lei în 2014, la 328 milioane de lei în 2015. Costul real al unei călătorii cu metroul este de 4 lei, iar tariful mediu încasat pe o călătorie de la pasageri este de 1 leu, diferența fiind acoperită din subvenții și alte venituri ale societății. Subvenția și veniturile actuale ale Metrorex nu pot acoperi costul real al unei călătorii.
Astfel, suma de 4,4 milioane lei pe care Metrorex le va încasa lunar ca urmare a majorării tarifelor de călătorie va fi utilizată pentru asigurarea serviciului de transport public cu metroul în condiții de deplină siguranță:
30% pentru asigurarea de materiale privind siguranța circulației (șina de cale ferată, elemente de prindere, macaze, piese de schimb și asigurarea alimentării cu energie electrică, termică și apă);
32% pentru asigurarea serviciilor de pază, curățenie în stații și trenuri de metrou, reparații și întreținere lifturi, scări rulante, etc;
4% cheltuieli cu personalul (pentru menținerea salariilor actuale)
34% cheltuieli de exploatare (amortizarea mijloacelor fixe puse în funcțiune, taxe, etc)
Menționăm că abonamentul lunar are un număr nelimitat de călătorii, prețul acestuia fiind crescut doar cu 16,7% (de la 60 de lei - la 70 de lei).
Comparativ, abonamentul de 62 de călătorii avea un număr limitat de călătorii pe lună și în cazul păstrării acestui abonament, creșterea ar fi trebuit să fie de cca 30%.
Astfel, opțiunea Metrorex a fost de a oferi călătorilor varianta cea mai avantajoasă: călătorii nelimitate la un preț mai mic.
„ Pentru deciziile importante, ca de obicei, am luat în seama reacția societății civile. Și în cazul metroului, am văzut că au existat și nemulțumiri legate de ajustarea tarifelor. Pentru oamenii cu venituri mai mici sunt justificate și îi înțelegem. Pe de altă parte, există și categorii sociale care beneficiază de o serie de facilități.
Unele măsuri, chiar dacă nu sunt populare, sunt necesare. În această situație s-a optat pentru varianta abonamentului cu număr nelimitat de călătorii, la un preț mai mic, în detrimentul variantei abonamentului cu număr limitat de călătorii, a declarat ministrul Transporturilor, Ioan Rus.
Astfel, noile tarife de călătorie cu metroul vor intra în vigoare din 28 martie, cu riscul unor nemulțumiri din partea călătorilor – a mai precizat ministrul - dar cu obligația pentru Metrorex să se dezvolte și să se modernizeze, astfel încât bucureștenii să circule cât mai curand și pe noile magistrale"."

Conform bugetului de venituri și cheltuieli pe acest an al Metrorex, aprobat de Guvern și publicat luni în Monitorul Oficial, numărul de angajați prognozat pentru finele anului va scădea ușor, de la 4.224, la finele anului trecut, la 4.218 persoane.

Vor crește, în schimb, cheltuielile cu salariile (de la 207,1 milioane de lei la 211,6 milioane de lei) și bonusurile acestora (de la 12,3 milioane lei la 14,6 milioane lei).

Și câștigul mediu lunar pe salariat a fost estimat în creștere, de la 4.439 lei la 4.537 lei, informează digi24.ro.

Cheltuieli mai mari au fost calculate și pentru contractul de mandat al conducerii, de la 513.000 de lei la 713.000 de lei.

Veniturile și cheltuielile totale au fost estimate la 683,4 milioane de lei, cu profit zero, subvenția primită de la stat fiind menținută aproape la același nivel ca anul trecut, de 328 de milioane de lei.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Următoare
Pagina 11 din 13

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community