Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Discutii generale despre transportul in comun din Brasov
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRAȘOV
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 13/Dec/2019
Mesaje: 1255
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Mar 22 Apr 2014 16:05:27    Titlul subiectului: 172531

In toate tarile civilizate, circulatia in centrul oraselor a fost interzisa, iar in centru circula doar vehicule electrice (tramvaie/ troleibuze, sau in multe cazuri ambele). In Elvetia circula troleibuze bi-articulate pe stradute mult mai inguste ca cele din Schei. Acolo cum se poate? Cum de pana in 2006 au putut circula troleibuze articulate in Schei, si brusc de atunci nu s-a mai putut? Iar in legatura cu autobuzul electric, el a fost testat si la Timisoara, iar rezultatele au fost dezamagitoare (incarcarea in baterie scade rapid, este greoi, accelereaza greoi, este zgomotos). De asemenea un astfel de autobuz a fost testat si in Budapesta, iar in urma testelor cei de acolo au anuntat ca pe rutele pe care a fost testat acest autobuz se va extinde reteaua de troleibuze, troleibuzele fiind mult mai eficiente decat autobuzele electrice.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noimebrie 1959 - 7 noimebrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mar 22 Apr 2014 16:52:39    Titlul subiectului: 172534

Da si in Brasov se va interzice ciruclatia in Centru, singura artera care trebuie pietonalizata fiind Muresenilor. Stiti bine ca se lucreaza la o idee de proiect de scoatere a circulatiei de pe aceasta artera. Lasand doar trenaportul in comun in centru. Nu este nicaieri o regula ca in centru transportul in comun sa fie troleibuze. Poate un pic in Elvetia, ca aia isi permit extravagante d-astea. Transportul in comun poate sa fie bine-mersi absolut orice, cum sunt midibuzele BMC. Sistemul cu midi si minibuze se practica pe scara larga. Nu vad ce infrumusetare i s-ar aduce orasului montand stalpi aiurea si niste sarme inestetice si inutile. Uite ca Roma isi face transport pe stradutele centruluii istoric de peste 10 ani cu minibuzele Gulliver pe baterii.
Vad ca toti sunt impotriva masinilor pe baterii, neavand insa nici un argument. E o tehnologie in dezvoltare asa cum internetul sau telefonia mobila era la fel acum 20 ani. Se va dezvolta! La masinile mici deja merge foarte bine, iar atunci cand piata va prinde si ideea transportului in comun va fi oarecum dsuet, daca masinile mici vor prevala cu tehnologiile astea noi.
Referitor la Sibiu: E o spoiala ordinara a centrului. Da, colegule, mie imi convine asflatarea si sistematizarea trafivuluis ia cartierelor rezidentiale chiar si in detrimentul spoirii unor case particulare. Daca nu stiti, va spun ca locuitorii din Centru nu platesc taxe locale. Ce vrei mai mult? Nici macar burlanele nu si le curata. Ori sa le vanda ori sa investeasca, nu e obligativitatea comunitatii in acest sens. Basca, sa o spunem pe aia dreapta Brasovul nu e Venetia, asa ca nici nu cred ca merita. Nici Sibiul nu merita, au fost niste bani aruncati, avand in vedere ca in rest orasul e praf pulbere fina.
Lasa ca mie iimi trebuie salile de sport, domeniul schiabil, sistematizarea traficului, renovarile de scoli si de gradinite, si toate celelalte pe care Primaria le-a facut in ultimii ani pe fonduri europene mai mult sau mai putin exclusiv. Nu cred ca este alt oras in tara care sa fie campion la proiecte pe bani europeni. Timisoara e tiganita rau, Sibiul e o spoiala, poate Clujul lui Boc sa fie OK.
E bine cum s-a inceput la Brasov. Parcarile, parcurile, strazile si trotuarele, ca sa nu mai zic si de altele sunt mult mai importante decat spoiala unui centru. P-aia a facut-o CJ-ul acum cativa ani cu cetatea, ajunge!
Caci si asta cu potentialul turistic e putin cam umflata si am argumente. Primul este distanta!
Poate ca autobuzul asta BYD nu o fi chiar de nota 10. Cica se misca greu, pai ce trebuie sa faci curse cu el? S-o imbunatati. Este o forma a viitorului capitalist cu libertatea de miscare maxima, spre care eu unul tind.
Si vin si intreb: noi cine suntem mai exact sa ne dam cu parerea? Noi ca neam? Ce stim noi sa facem in industria auto de capul nostru? Nimic! Absolut nimic! Uite, spre exemplu, Roman SA nu a reusit anul trecut sa vand mai nimic din autobuzele facute. Au ajuns ca aia de la Galati in anii comunismului. Le iau autobuzele, le desfac bucati, tin numai sasiul si arunca tot in rest. Nu ne pricepem in domeniu, ne-om pricepe la facut tuica si scobitori. Dar nu cred ca suntem in masura sa criticam pe chinezi pentru jucaria asta. Or sa o faca ei sa reuseasca, stati linistiti, d-aia se testeaza!
Sa pastram proportiile si sa incercam sa ne facem treaba si sa raminem cu picioarele pe pamint.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 13/Dec/2019
Mesaje: 1255
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Mar 22 Apr 2014 17:24:21    Titlul subiectului: 172540

Ionescu a scris:
Nu vad ce infrumusetare i s-ar aduce orasului montand stalpi aiurea si niste sarme inestetice si inutile. Uite ca Roma isi face transport pe stradutele centruluii istoric de peste 10 ani cu minibuzele Gulliver pe baterii.

Roma momentan a tras pe dreapta minibuzele electrice tocmai din cauza costurilor marite de exploatare. De asemenea Roma extinde reteaua de troleibuze. Parisul a pus in balanta autobuzele eletrice si troleibuzele si studiile au aratat ca troleibuzele sunt mai economice decat autobuzele electrice, iar in urmatorii 10 ani in tot centrul Parisului ar putea circula troleibuze. In Brasov de ce nu s-ar putea?

_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noimebrie 1959 - 7 noimebrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
trollino



Data înscrierii: 20/Feb/2010
Ultima vizita: 28/Dec/2018
Mesaje: 277
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mar 22 Apr 2014 18:17:09    Titlul subiectului: 172542

Volvo a scris:
Citat:
In Brasov de ce nu s-ar putea?

Pai nu se intelege? Pe Al' mare din primarie si pe unii tovarasi ii deranjeaza "stalpii aiurea sarmele inestetice si inutile", este atat de simplu, nu suntem ca Elvetia, cu troleibuze pe stradute inguste in centrul vechi, dar am avut candva!!! Acum suntem un oras cu aspiratii vestice condusi de niste insi obsedati de sarme , pretinzand ca vor transforma transportul public in unul ecologic, desi l-au distrus acum cativa ani.

_________________
Pasiunile ne definesc, ne apropie si ne fac sa nu imbatranim degeaba !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 13/Dec/2019
Mesaje: 1141
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mar 22 Apr 2014 21:28:26    Titlul subiectului: 172547

Ce mi place mie la Ionescu e faptul ca mai aduce culoare forumului. O stramba, o muscatura un fel de Mugur Ciuvica Smile)) Ionescule...vezi ca glumesc...la multe chestii ai dreptate. Spoiala din Sibiu s-a facut prima si intr-adevar Sibiul ca si centru istoric a fost un model si un exemplu atat pentru alte orase cat si pentru capitala. E adevarat ca multe renovari s-au facut de mantuiala in dulcele stil romanesc. Restul orasului nu e chiar mantuiala. Nici nu ne putem compara cu un oras dublu ca marime de genul Brasovului. Dar trebuie sa recunosc ca atat timp cat inca sunt orase unde se dezvolta un sistem de transport electric nu vad de ce as renunta la ce am. Cred ca se puteau face pe proiecte modernizari ale sistemului. E adevarat ca prin proiectele cu finantare de genul acesta, ingineriile financiare nu erau permise. Imaginati-va doar cati bani au venit inapoi de la MAZ in orase precum Constanta, Tg.Mures, Iasi, Brasov, Sibiu? Erau inceputurile modernizarii transportului in comun din Romania. Revenind la Sibiu, sunt multe lucruri prost facute-vezi giratorii facute de mantuiala. Aici nu e vina primarului ci a celor de la sistematizare. Concluzionez spunand ca Brasovul poate fi un exemplu demn de urmat la anumite capitole.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mie 23 Apr 2014 15:00:09    Titlul subiectului: 172556

E bine ca voi aveti voie sa ziceti orice de mine, io daca va dau replica imediat sare un admin sa dea ban sau avertisment. Ca deh fac parte din liga superioara, deci raca e imensa! Voi ziceti ce vreti, io nu va zic nimic ca nu am voie.

Ma rog, nu o spun eu, o spune articolul urmator care pare destul de bine facut:

http://www.bizbrasov.ro/2014/04/17/fotogalerie-autobuzul-electric-poate-fi-testat-de-catre-brasoveni-incepand-de-vineri-pe-linia-4/

Troleul e aproape la fel de scump si necesita infrastructura si alte acareturi suplimentare. Dar bineinteles, cred ca asta e un ziar basist si sionist si mason nu tine cu valorile estice de la marele rasarit, nu tine cu painea neagra. In fine, e o voce si asta.

Citat:

Autobuzul electric poate fi testat de către brașoveni, începând de vineri, pe linia 4
Posted by Andrei Popovici on April 17, 2014 at 10:54 PM

Autobuzul electric a ajuns de joi la Brașov, după aproape două luni de amânări, timp în care reprezentanții companiei care l-au oferit spre testare RAT Brașov, au trebuit să rezolve problema legată de licența de transport a acestuia, ținând cont că la Suceava, acesta a fost tras pe dreapta de polițiști.

Autobuzul este produs în China, unde, de altfel circulă deja câteva sute de astfel de autobuze, iar, ieri, a testat pentru prima dată străzile Brașovului. De astăzi, orice brașovean dorește se va putea plimba cu mijlocul de transport modern și ecologic, acesta urmând să circule pe linia 4, între Livada Poștei și Gara Brașov. Directorul general al RAT, Cristian Radu, a precizat că, în weekend, autobuzul electric va circula pe ruta de Poiană, iar în cursul următoarelor săptămâni, ținând cont că perioada de testare este de o lună, va intra și pe alte linii, astfel încât să fie utilizat de cât mai multe persoane.

„Acest demers reprezintă o continuare a eforturilor depuse de noi pentru asigurarea unui transport ecologic, un transport care se înscrie pe linia acțiunilor de protecție a mediului. Practic, exploatarea acestui autobuz asigură o continuitate a transportului electric în municipiul Brașov. Ne așteptăm ca testele la care urmează să fie supus acest autovehicul să fie utile în vederea unor eventuale dezvoltări ulterioare. Totodată, vrem ca pe parcursul perioadei în care să facem testarea la Brașov să facem și o altfel de campanie, respectiv pentru elevi, care să fie conștientizați în ceea ce privește importanța utilizării unor asemenea mijloace de transport nepoluante și mai puțin costisitoare în ceea ce privește reparațiile”, a explicat directorul Regiei de Transport. Autobuzul va circula după programul normal ziua, în timp ce noaptea va sta la încărcat.

Primăria vrea autobuze electrice în centru

Autobuzul electric BYD a fost pus la dispoziția Regiei de Transport pentru testare de către reprezentanții Cefin Trucks, în baza unui acord exclusiv de reprezentare oficială în România a producătorului chinez. „Municipiul Brașov și-a asumat încă din 2008, prin semnarea Convenției Primarilor, o țintă foarte grea: atingerea și chiar depășirea obiectivului Uniunii Europene de reducere cu 20% a poluării, până în anul 2020. Încercăm să atingem acest obiectiv mult mai devreme decât a fost planificat. În contextul noului exercițiu financiar al Uniunii Europene, 2014-2020, și a angajamentelor asumate prin Convenția Primarilor, introducerea unor astfel de autobuze, cel puțin pe traseele din Centrul istoric, ar putea fi o soluție nu numai pentru reducerea poluării, ci și pentru imaginea de oraș european verde a Brașovului”, a subliniat primarul George Scripcaru.

„Unul dintre obiectivele exercițiului financiar al Uniunii Europene 2014 – 2020 este mobilitatea urbană, astfel că Agenția Metropolitană împreună cu membrii săi a gândit un program de dezvoltare a transportului în zona metropolitană. Ținând cont că se pune accent foarte mare de către UE pe acest obiectiv, dar și pe eficiență energetică, protecția mediului sau reducerea emisiilor de carbon, consider că o variantă viabilă este utilizarea transportului electric cel puțin pe anumite rute atât în oraș, cât și în afară. Nu putem vorbi de dezvoltare durabilă atâta timp cât nu încercăm să luăm acele măsuri care să ne asigure o astfel de dezvoltare”, a precizat și directorul Agenției Metropolitane Brașov, Dragoș David.

Autobuzul model K9 este 100% electric și funcționează cu baterii reîncărcabile bazate pe o tehnologie de ultimă generație. Acestea asigură autobuzului BYD o autonomie de 250 km cu o singură încărcare în condiții de trafic urban, cea mai mare autonomie atinsă de un astfel de vehicul până în prezent.

Cheltuielile cu consumul, mult mai mici

Specialiștii companiei Cefin Trucks au precizat că autobuzul va putea circula după o încărcare, care durează 5 ore, aproximativ 180 de km, pe un traseu din Brașov, dacă va fi încărcat la capacitate maximă și va avea și sistemul de climatizare pornit. Reprezentanții societății de transport din Suceava au făcut și unele calcule în ceea ce privește economia pe care au făcut-o la combustibil timp de o săptămână în care l-au testat. „Evaluarea conducerii companiei de transport din Suceava a fost următoarea: pentru 799 de km efectuați cu autobuzul alimentat cu energie electrică s-au consumat 576 KW. La un preț de 0,47 de lei pe KW, rezultă un cost total de 270,72 lei. Deci, valoarea costurilor de funcționare pentru autobuzul electric este de aproximativ 13,5% din valoarea costurilor de funcționare pentru un autobuz clasic”, a explicat directorul general al societății, Stefano Albarosa.

Investiția inițială este însă destul de costisitoare. Un autobuz electric poate ajunge în funcție de capacitatea sa la 500.000 de euro, iar ultimele autobuze cumpărate de RAT au costat aproximativ 200.000 de euro, bucata, în timp ce un troleibuz, pentru care însă este necesară o anumită infrastructură ajunge și la 400.000 de euro.



Ultima modificare efectuată de către Ionescu la Mie 23 Apr 2014 15:09:56, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Mie 23 Apr 2014 15:06:05    Titlul subiectului: 172557

Discutia asta tare a pornit de la tramvaie. Troleibuzul presupune retea aeriana, in timp ce tramvaiul are nevoie de "iarba verde", cum spunea cineva, iar asta inseamna deranj mare. Pana la urma ar insemna ca troleul ar fi mai usor de acceptat, date fiind stricaciunile mai mici.
Dar...
Eu nu inteleg un lucru: de o vreme lucrurile merg relativ bine in Brasov; RAT-ul asta, atata cat e si cu vehiculele lui, pare sa faca fata. Probabil ca doar pare, dar eu circul destul de mult cu ei, atunci cand am de mers intr-un loc unde nu trebuie sa schimb mai multe vehicule. De ce oare trebuie sa schimbam ceva pana nu se dovedeste clar ca e nevoie de schimbare? Doar ca sa le dam contracte unor capitalisti? Au castigat deja destul, acum sa traiasca din ce au.
Pe mine ma sperie asta cu interzicerea circulatiei in centru. Ar trebui sa nu uitam ca dincolo de centru inca mai exista oameni. Bun, eu din Bartolomeu ma duc in centru ca sa ma plimb, sau la targuieli, dar ala din Schei trece de centru ca sa mearga la lucru. Merge in jos pe Balcescu si se intoarce pe??? Castelului e o straduta unde de abia treci cu masina in afara orelor de varf, cand e aglomerat nu mai ai cum razbate de multimea masinilor turistilor care evita parcarea cu plata. Si atunci? Da, transport in comun, dar sa acceptam si limitele acestuia (bagaje, alte treburi). Ce sa faca scheienii aia? sa-si vanda masinile, ca tot nu le-ar mai putea folosi? Deci eu nu as fi de acord cu inchiderea circulatiei pe Muresenilor, si in nici un caz cu devierea pe Dupa Ziduri>

Si fiindca veni vorba: parcarea in centrul orasului costa 40 de eurocenti pe ora prin SMS. Hai sa aproximam 2 lei. Mi se pare enorm! (mai ales ca in schimbul a doi lei nu iti pazeste nimeni masina. Deci, 2 lei parcarea, adaug carburantul, mai ne gandim si la riscul de a gasi masina parcata acolo pe bani buni atinsa sau jefuita, toate astea inseamna "Ba turistule, ia lasa masina la tine acasa si vino cu autobuzul"? Care autobuz (autocar) nu are voie sa urce in Prund, desi Biserica Sfantul Nicolae e unul dintre obiectivele cele mai dorite de vizitatori? Cred ca mai trebui gandit.

_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mie 23 Apr 2014 15:21:39    Titlul subiectului: 172559

Mai frate, dar nu schimba nimeni nimic. E o simpla testare si o reclama pe care si-o face RAT-ul pe seama acestei testari. Ce atita agitatie de mase?
Uie, in articolul de mai sus scrie clar, ca se testeaza si se vor face niste calcule despre cum s-ar putea implementa intr-un anumit viitor o treaba dintr-asta. E ca la magazinul de haine, daca unu se duce la SH si probeaza 5 bluze e musai ca le si cumpara?

Va mai spun ceva, nu capitalistii vin cu gandul de furat, ei vin sa faca afaceri, pentru ca asta e motorul economiei de piata, care a batut la scor economia planificata socialista, care nu a scos decat mediocri pe banda rulanta si produse de consum lamentabile. Capitalismul rules! Intrebati-va rudele plecate care incotro si sa vedeti ce va spun. Sau rudele din Romania care au avut ceva spirit intreprinzator, sa vedeti ce opinii au. Deschideti-va inima si sufletul spre Apus, ca oricat de nasol ar fi tot e mai bine decat inchistarea, frustrarea si ingradirea venite de la est sau din dictatura.
Va mai dau o cifra, data si de Basescu pe la un post TV. Economia asta noua romaneasca asa prapadita si slaba cum e ea a reusit exporturi de peste 500 mld de dolari sau euro, in 2013, de unde si cresterea economica. Aceasta cifra este de 5-10 ori mai mare decat ce exporta Ceausescu inainte de 89 cu toata industria aia grea si inutila tarii. Deci este mai bine si se poate si mai bine, noi sa ne schimbam mentalitatile si sa dam drumul inteligentei aleia native sa lucreze. Avem fonduri europene pregatite in sute de miliarde de euro, care ne asteapta, ceea ce nu ne-ar da absolut nimeni intr-o dictatura.
Va reamintesc, ca daca cititi istoria corect, veti afla cu stupoare ca URSS nu ne-a dat un cent in 50 ani de comunism din contra si-au recuperat pierderile de razboi infometand Romania si cerand despagubiri de 300 ori ma mari decat ce se calculase initial prin tratatul de pace. Ne-au distrus.
Toata industrializarea lui Ceausescu s-a facut in baza acordului cu FMI din 1972, prin care Romania primea un vagon de bani sa construiasca combinatele si sa cumpere materie prima scumpa, pe care ea nu o avea... Era o economie sortita esecului si foamei, asa cum era gandita de un mediocru care a condus tara asta...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Mie 23 Apr 2014 16:08:10    Titlul subiectului: 172560

Dle Ionescu, poate in Anglia capitalistii fac afaceri cinstite, dar ... sincer, nu cred. Toata lumea stie, desi nimeni nu recunoaste sa nu demonstreaza in instanta ca, desi se poate face bine, in Romania se face prost, ca sa poti reface dupa un timp. De aia am zis ca daca cineva face o schimbare acum in Brasov, o va face ca sa schimbe modificarea de anul trecut, nu pentru ca brasovenii sa se simta mai bine. Desiiiii ... cred ca vor fi necesare noi lucrari, pentru a repara tot ce se va strica in scurt timp.
_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Dec/2019
Mesaje: 8571
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 23 Apr 2014 20:20:51    Titlul subiectului: 172565

Ionescu a scris:
Va mai spun ceva, nu capitalistii vin cu gandul de furat, ei vin sa faca afaceri, pentru ca asta e motorul economiei de piata

De aia a venit criza in SUA si UE, de capitalisti ce sunt Laughing
Hai sa fim seriosi, China a ajuns sa fie mai capiltalista decat UE (poate exceptie fac Germania sau Anglia) sau chiar SUA. E drept, un capitalism salbatic.

Revenind la topic, cred ca transportul electric trebuie pastrat macar atat cat mai este. Revenirea tramvaiului in Brasov nu cred ca e posibila pe termen scurt sau mediu din lipsa de finante.
Referitor la inchiderea traficului prin centru s-au facut studii serioase inainte ?

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Joi 24 Apr 2014 15:51:10    Titlul subiectului: 172577

guest a scris:
De aia a venit criza in SUA si UE, de capitalisti ce sunt Laughing
Hai sa fim seriosi, China a ajuns sa fie mai capiltalista decat UE (poate exceptie fac Germania sau Anglia) sau chiar SUA.


Cam inteleg unde bati. Socialismul care guverna a dus la criza de supracheltuieli: laburistii britanici, democratii americani samd... Discutia e lunga poate o avem intre 4 ochi la o cafea Wink

Referitor la ce ai intrebat tu, zice-se ca Primaria are un plan prin care se inchide circulatia pe Muresenilor, urmand sa se construiasca o sosea supra/subterana care sa scoata traficul de la Arlus (Livada Postei) direct sus la Maternitate. Cam asta ar fi in mare planul. Deocamdata e la stadiul de discutii si planificare. Deasemenea se tot deschid mici artere din Drumul Poienii pentru degrevarea traficului de pe Muresenilor.
Eu cred ca ar fi o idee buna, suna OK in principiu. Sunt si multi contra, ei stiu de ce...
Desi, daca stau foarte bine sa ma gandesc nu inteleg exact de ce s-ar opri traficul pe Muresenilor, ar putea fi create si alternative, dar Muresenilor ar trebui lasata traficului, nu vad exact de ce ar trebui sa fie pietonala. Sunt o gramada de strazi pietonale in Centru, la ce mai trebuie una in plus... Poate o fi mai atractiv pentru turism si pentru afacerile de negot de pe strada respectiva, tot ce e posibil.

Totusi cred ca chiar daca s-ar inchide traficul auto, pe Muresenilor vor circula impreuna cu pietonii si masinile RAT, cred ca alea vor ramine, asa citisem mai demult undeva in presa locala Question
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Mar 29 Apr 2014 20:24:11    Titlul subiectului: 172637

Discutia de aici a fost amplificata si la alte nivele, din cate citesc pe brasovultau.ro

Brașovenii au dat soluții: Dezbaterea publică FDGR despre artera de circulație După Ziduri
Ieri seară, de la orele 18 a avut loc la sediul Forumului Democrat German din Brașov, dezbaterea publică pe tema controversatului proiect al construirii unei artere de circulație auto și a unui tunel în zona istorică După Ziduri. Au participat peste 80 de brașoveni, locuitori ai centrului istoric și ai cartierului Schei, împreună cu arhitecți, specialiști în urbanism și reprezentanți ai societății civile. Dezbaterea, coordonată de un moderatorul Sorin Peligrad, a reprezentat un exercițiu de democrație și de implicare civică. În toate marile orașe europene au loc asemenea dezbateri publice atunci când anumite proiecte urbanistice ridică semne de întrebare prin afectarea unor regiuni istorice. Majoritatea brașovenilor prezenți s-au pronunțat, cu argumente, împotriva construirii unei artere de circulație auto cu dublu sens prevăzută și cu un tunel săpat în stâncă, în zona de promenadă După Ziduri – Bastonul Graft. S-a subliniat că prin realizarea acestui proiect se afectează grav o zonă istorică deosebită a Brașovului, una din cele mai frumoase alei de promenadă din oraș. S-a discutat mult pe tema fluidizării traficului în centrul vechi și spre Schei, practic motivația acesteri artere. Participanții au constatat că traficul auto aglomerat este o problemă reală doar în orele în care se aduc sau se iau copiii de la școlile și liceele din zonă. S-a propus, ca una dintre soluții, decalarea orelor de începere a programului unităților de învățământ. Practic să nu se mai înceapă orele în același timp, ci la interval de 10 - 15 minute. O altă problema a traficului de aici o reprezintă locurile de parcare insuficiente. Alte soluții propuse de brașoveni au fost: transformarea străzii Mureșenilor în semipietonală, mărirea capacității viitoarei parcări de la Biblioteca Județeană, mutarea Maternității și a Spitalului de Neurologie în altă zonă a orașului. Au intervenit în dezbatere, susținându-și punctul de vedere: Thomas Șindrilaru, istoric, președintele asociației municipale FDGR Brașov, Christian Macedonschi, consilier local și vicepreședinte FDGR, arhitecul Gruia Hilohi, Marcel Sofariu, președintele SKV Brașov, Veronica Bodea Tatulea, grafician, Diana Krausser, istoric, Klaus Muller, cetățean german stabilit în Brașov, Țint Reimund, medic și mulți alții. La finalul dezbaterii, 71 dintre participanți au semnat o petiție prin care se opun proiectului arterei de circulație auto după ziduri. Brașovenii care doresc să semneze această petiție o găsesc la sediul FDGR

Link: http://brasovultau.ro/articol/stiri/brasovenii-au-dat-solutii-dezbaterea-publica-fdgr-despre-artera-de-circulatie-dupa-ziduri.html

_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Vin 23 Mai 2014 15:11:46    Titlul subiectului: 173025

OK. Am fost cu treaba pe la Brasov pe timp de trei zile, dintr-o vinere dupa-masa pana intr-o luni dimineata. Cost total 8+8+2=18 lei. Primele doua de 8 au fost cate un abonament pe o zi intreaga, iar ultimii 2 lei au fost o calatorie pana la autogara 1.
Pana la Brasov am mers cu C&I, datorita orarului favorabil, fata de orarul cu pauze lungi ale CFR. Asta e, de data asta C&I v. CFR = 1-0. Basca pe drum am oprit si la Casa Bucatarului unde am luat 4 mici buni la 10 lei. Cateva precizari despre C&I la topicul ala cu dube versus altceva.
Am mers cu ceva masini prin Brasov. Stare buna, motoare cu zgomot inca scazut dupa multi ani de exploatare. Multa lume valideaza calatoriile, mult control cu uniforme noi la cererea telespectatorilor de pe Facebook. Chiar in prima simbata la 11:30AM am luat din plin un control pe 6.
Pentru a nu fi afectat de programul restrictiv al caselor de bilete, care cu slava Domnului vor disparea prin 2016, mi-am luat din timp cele doua abonamente utilizate.
Despre itinerarii: Am pierdut la mustata un 41 din Livada Postei pentru ca 6 a intarziat un minut. Nu-i nimic, m-am repliat, am luat un 28 pe loc, am coborat la Gara Bartolomeu si am luat-o 15 minute pe jos pana la Cimitirul Central. La intoarcere, am terminat ce aveam pe-acolo de facut si nu l-am mai ratat pe 41 care a sosit la fix in statia de la cimitir. Nu e rau sa combini cu mersul pe jos, e ceva occidental cu care eu sunt obisnuit din plin in zone chiar si cu teren denivelat serios. Per total, ce pot sa zic? In mica mea experienta (ca sa nu imi mai aud vorbe) am prins trei zile de intarzieri minime spre zero la program, desi era week-end, cand e putin mai vraiste. Dar a fost ok.
Parcul auto e si el destul de OK, se va remedia mult din el in perioada ce vine, se zvoneste.
Am fost si am vazut cu ochii mei si lucrarile de la 4 din cele 5 capete RAT aflate in proces de reabilitare. Cele mai avansate lucrari sunt la triaj, unde stalpii omntati si copertina contureaza deja interesanta si poate chiar frumoasa autogara ce se va ridica acolo. La Saturn si la Roman sunt deja montati niste stalpi, iar in Noua si ceva cladire din caramida. La Rulmentul nu am mai ajuns, am si poze. Nu am prins muncitori pe santier, probabil pentru ca era duminica. Habar n-am daca lucrarile sunt in derulare sau blocate sau asa ceva. Aici am vazut si faza aia cu troleele care la cap de linie pornesc rasnitele alea cica numite motoare termice, ca sa se intoarca. Am prins in ambele capete la Saturn si Roman.
Anul asta RAT Bv la cererea organizatorilor noptii muzeelor a facut un program de pana la miezul noptii sambata seara pe 6 trasee. A fost interesant, cu amendamentul ca ultimul 5 din Roman spre Stadionul Municipal nu a mai venit la 24:xx ca voiam sa il trag in poza, nu de alta.
Ma incanta campania RAT de imbunatatire a imaginii si a mobilierului stradal, vezi noile sisteme de afisaje cu buline colorate, o idee propusa de mine sub un format mai clasic acum ceva timp. Cand asculti oamenii destepti iese fain, nu?
Avand putintel net pe telefon am reusit sa ma folosesc si de aplicatia amicului Bogdan Buzea, www.trafic-web.ro (unde particip si eu intr-o masura) ca sa vad cum sa ma deplasez mai bine in functie de orare. Merge bine.
Ma rog, una peste alta experienta a fost in regula...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
c4n1b4lul



Data înscrierii: 16/Aug/2012
Ultima vizita: 05/Apr/2018
Mesaje: 36
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mie 28 Mai 2014 14:04:31    Titlul subiectului: Depou 173120

Ce se află pe locul vechiului depou de tramvaie?
A fost abandonat sau este vreun plan de recondiționare?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
virgilius



Data înscrierii: 21/Noi/2006
Ultima vizita: 04/Dec/2019
Mesaje: 201
Locație: Constanta

MesajTrimis: Mie 25 Feb 2015 10:56:47    Titlul subiectului: 177550

Tot apare unu' pe la televiziuni si-si da cu parerea despre tot ce misca-n tara asta, pe numele lui: Ghise. Se spune ca ar fi fost primar la voi in Brasov, e adevarat ! Daca-i adevarat, pe vremea lui transportul public era mai "roz", a adus vehicule noi etc.? Credeam ca al nostru ,la Constanta, cel cu basca rosie, il stiu toti nebunii, e pe primul loc la "ineptii" dar vad ca m-am inselat !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo 65



Data înscrierii: 29/Oct/2008
Ultima vizita: 13/Dec/2019
Mesaje: 130
Locație: Brasov

MesajTrimis: Dum 29 Mar 2015 17:13:22    Titlul subiectului: 178245

Am o intrebare, poate cam aiurea, dar s-a facut vreodata vreo petitie adresata Primariei sau RAT legata de situatia regiei, cel putin in ceea ce priveste transportul electric (rute, parc, retea) ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 13/Dec/2019
Mesaje: 1141
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Lun 30 Mar 2015 20:03:06    Titlul subiectului: 178250

Si daca s-ar face ar fi tardiv. E vorba de alte interese sau influente. In afara de Cluj, Timisoara si Baia Mare as mai putea da ca exemplu pozitiv doar Ploiestiul si Vasluiul. Restul stagneaza sau se distruge.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 13/Dec/2019
Mesaje: 1255
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Lun 30 Mar 2015 20:11:18    Titlul subiectului: 178251

Putem adauga la aceasta lista si Craiova sau Braila care isi reabiliteaza retelele de tramvai. De asemenea Galati-ul are 10 troleibuze noi Maz si doreste achizitia a inca 14 troleibuze noi.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noimebrie 1959 - 7 noimebrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sorinache96



Data înscrierii: 15/Mai/2013
Ultima vizita: 13/Dec/2019
Mesaje: 399
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mar 05 Mai 2015 18:38:16    Titlul subiectului: 178956

A inceput un nou sezon de casari la RATBV. Prima victima fiind depanarea BV 06 AGB, care era trasa in zona de casari din Rulmentul, lucrandu-se la descompletarea ei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 13/Dec/2019
Mesaje: 1255
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Mie 27 Mai 2015 12:17:13    Titlul subiectului: 179319

Clasic pentru Brasov. Brasovul facut de ras, din nou, de taximetristii din Gara. „Ma iei la misto?!! Merg in Brasov, nu in Poiana”
[url] http://brasovromania.net/2015/05/brasovul-facut-de-ras-din-nou-de-taximetristii-din-gara-taximetrist-dai-o-gramada-de-bani-pe-camera-si-nu-ai-70-de-lei-ai-venit-cu-figuri-de-la-bucuresti/ [/url]

_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noimebrie 1959 - 7 noimebrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 13/Dec/2019
Mesaje: 1255
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Dum 07 Iun 2015 15:06:22    Titlul subiectului: 179464

Autobuzul turistic Volvo va fi casat !
[url] http://www.digi24.ro/Stiri/Regional/Digi24+Brasov/Stiri/Autobuzul+turistic+la+casat [/url]

_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noimebrie 1959 - 7 noimebrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lenta1



Data înscrierii: 09/Dec/2013
Ultima vizita: 12/Dec/2019
Mesaje: 530
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 07 Iun 2015 15:16:19    Titlul subiectului: 179465

Am mers cu acest autobuz odata.Era placut sa vezi Brasovul din acesta, si chiar merita, indiferent cat costa.Astfel de autobuze ar trebui in Brasov, nu Constanta.Sau chiar in Sibiu.
_________________
Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo 65



Data înscrierii: 29/Oct/2008
Ultima vizita: 13/Dec/2019
Mesaje: 130
Locație: Brasov

MesajTrimis: Vin 19 Iun 2015 20:43:49    Titlul subiectului: 179704

Cand se va realiza licitatia pentru noile autobuze si troleibuze ? Caietul de sarcini este gata ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Iceman



Data înscrierii: 21/Mai/2015
Ultima vizita: 05/Sep/2015
Mesaje: 12
Locație: Brasov

MesajTrimis: Vin 17 Iul 2015 18:55:00    Titlul subiectului: 180311

Volvo 65 a scris:
Cand se va realiza licitatia pentru noile autobuze si troleibuze ? Caietul de sarcini este gata ?


Creditul a fost aprobat la sfarsit de an sau cel tarziu ianuarie 2016 o sa vezi autobuze solaris prin oras
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo 65



Data înscrierii: 29/Oct/2008
Ultima vizita: 13/Dec/2019
Mesaje: 130
Locație: Brasov

MesajTrimis: Vin 17 Iul 2015 19:54:24    Titlul subiectului: 180313

Esti sigur ? In presa nu au paraut detalii. Daca ar fi asa, si troleibuzele vor fi tot de la Solaris ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRAȘOV Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Următoare
Pagina 5 din 11

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community