Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti)
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 14 Mar 2012 23:49:50    Titlul subiectului: 154116

Ar trebui gasita o solutie, dupa ce low-costurile se vor muta de pe Baneasa pe Otopeni o sa "omoare" DN1, intre Baneasa si Aeroport Otopeni, posibil cu implicatii negative si asupra graficelor de circulatie a liniilor 780 si 783. Acum, sincer cat o costa 1,5 km de cale ferata, plus amenajarea unui mic terminal la aeroport ? E chiar asa o avere ? Aaaa, ca sunt casele alea. Pai exista buldozere !
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 22/Feb/2024
Mesaje: 355
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Mie 14 Mar 2012 23:52:43    Titlul subiectului: 154118

Un operator feroviar privat ar fi bucuros sa construiasca din fonduri proprii acei 1,5 km de cale ferata sau cat o fi. Problema e ca CFR are un management incredibil de prost, idiot chiar. Unde ei nu opereaza mai ca nu vor sa-i lase nici pe altii, pretind niste preturi exorbitante pentru "chirie". Sunt atatea gari pustii, unde dupa ce CFR a incetat sa mai opereze,nu permit nici privatilor sa preia acele trasee. Cam asa e probabil si cu ruta asta intre Gara de Nord si Otopeni. Vrem trenuri privateeee!!!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 25 Mar 2012 19:39:21    Titlul subiectului: 154442

CFR a reintrodus cursele spre Aeroportul Otopeni o data cu mutarea curselor low-cost de pe Baneasa pe aeroportul Otopeni. Deocamdata, in probe, pentru 2 luni. Articolul se gaseste aici

Citat:
CURSELE LOW COST PE OTOPENI: CFR reintroduce Henri Coandă Express

Astăzi este ultima zi când cursele low-cost mai operează pe aeroportul Băneasa. De duminică, toate zborurile se mută pe Otopeni. Asta înseamnă că, la cei 14.000 de pasageri care tranzitează zilnic aeroportul, se adaugă încă 6.000 De schimbare profită și CFR care reia circulația trenului Henri Coandă Express. Cursa care duce călătorii de la Gara de Nord la aeroport fusese sistată în ianuarie din cauza pierderilor de 100.000 de euro lunar.
CHenri Coandă Express, cu o capacitate de 70 de locuri, circulă din oră-n oră, între 6.25 și 21.24.
Pierderile trenului expres spre Otopeni se cunoșteau încă din 2010, când, după 11 luni de funcționare, a înregisatrat pierderi de un milion de euro. Cu toate acestea, CFR l-a păstrat în circulație până în ianuare 2012. Vineri, în prima zi de când a fost reluată cursa, trenul era aproape gol.
Deocamdată, trenul are căutare mai mult printre locuitorii orașului Otopeni și vizitatori.
Cursa va fi în probe următoarele două luni. Dacă nici acum nu va avea cerere, va fi din nou sistată.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 07 Apr 2015 13:33:07    Titlul subiectului: 178430

Se pare ca cei de la Ministerul Transporturilor vor sa "reinvie" legatura feroviara dintre aeroportul Henri Coanda si Gara de Nord. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Linie ferată Gara de Nord- Otopeni. Ministerul Transporturilor vrea să relanseze un proiect eșuat

Linia ferată Gara de Nord- Otopeni ar putea fi relansată de Ministerul Transporturilor, iar o călătorie pe acest traseu ar dura 20 de minute. O astfel de inițiativă a existat în 2009, însă linia a fost închisă la scurt timp, din cauza pierderilor masive.

Ministerul Transporturilor dorește să lege Otopeniul de Capitală cu metrou și cale ferată până în 2020, informează digi24.ro.

Dacă primul proiect se ridică la peste un miliard de euro, trenul de suprafață Gara de Nord - Aeroport ar putea costa de opt ori mai puțin.

„Aici nu avem nevoie nici de exproprieri, pentru că rețeaua există deja. Este vorba doar de cei 700 de metri unde trebuie construit", spune Mariana Ioniță, directorul de strategii al CFR Călători.

Cei 14 kilometri dintre Gara de Nord și Mogoșoaia au doar nevoie de reparații, pentru ca viteza medie să o depășească pe cea actuală, de 40 de km pe oră. Mai departe trebuie dublată linia existentă, construiți alți 700 de metri de șină și un tunel de aproape 2,3 km care să coboare calea ferată sub DN1 și aeroport.

Trenurile vor putea circula cu o viteză medie de 80 de kilometri la oră, ceea ce înseamnă că o călătorie din Gara de Nord și până la Aeroportul Otopeni va dura 20-23 de minute.

Proiectul căii ferate București Nord - Aeroportul Otopeni a fost realizat în 2008, iar acum trebuie doar reactualizat.

In 2009, a fost inaugurata linia Gara de Nord-Mogosoaia-Balotesti. De la Balotesti, trasportul la Aeroport continua cu un microbuz. Au fost puse la dispozitia calatorilor 36 de curse (18 dus-intors) Sageata Albastra cu 110 locuri fiecare care circulau de la 5 dimineata pana la miezul noptii. Linia a fost insa inchisa la scurt timp din cauza pierderilor masive raportate, dupa cum amintea in 2013

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 27 Mar 2018 09:34:37    Titlul subiectului: 194154

Nu va exista o legatura directa cu trenul intre Aeroportul Henri Coanda si Gara de Nord, nici in 2020, cand va fi campionatul european de fotbal. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Nu suntem capabili: adio, tren la Otopeni pentru EURO 2020! Soluția de avarie găsită de Ministerul Transporturilor

Trenul direct Gara de Nord - Aeroportul Otopeni, programat să fie gata în acest an, nu va fi funcțional nici în 2020, când București va fi oraș gazdă pentru meciurile de la Eur

Proiectul n-are nicio șansă să mai fie gata până în iunie 2020, așa că cei care vor merge spre Otopeni vor lua microbuzele din halta care e la 3 kilometri de aeruportul Henri Coandă. De asemenea, hotnews.ro anunță că vor fi montate scări rulante și se va mai face încă o clădire, lucru dezvăluit de Ion Gavrilă, directorul general al Companiei Naționale CFR SA.

"Ne-am propus ca în 2019 să modernizăm acea haltă de lângă aeroport, iar de acolo o să putem să facem o șosea pentru microbuze și un terminal în aeroport. Am încercat să facem și varianta a doua, dar 90% că nu se poate face până la Campionatul European subtraversarea DN1, din cauza primăriei Otopeni.

Am avut o tentativă de a discuta despre autorizație, am înțeles că ne trimit la PUZ... Sigur n-o să reușim, adică am încurca Campionatul, fiindcă am ocupa una-două benzi și ar fi devieri, așa că am ales această variantă. De acolo, până la aeroport vom asfalta, probabil pe două benzi și se face și un terminal în Otopeni", spune Ion Gavrilă, directorul general al Companiei Naționale CFR SA.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 04 Dec 2018 11:50:35    Titlul subiectului: 197557

Iata ca, pana la urma, este posibil sa existe legatura directa intre Gara de Nord si Aeroportul Henri Coanda. Articolul se gaseste aici.

Citat:
CFR pornește LICITAȚIA pentru trenul Gara de Nord - Aeroport Otopeni

CFR SA a publicat licitația pentru selectarea constructorului pentru derularea serviciilor de proiectare și execuție lucrări în vederea modernizării liniei de cale ferată București Nord – Aeroport Internațional Henri Coandă București.

Valorea totală estimată este de 497 milioane lei. Durata contractului este de 14 luni, dintre care două luni proiectare și 12 luni execuție lucrări. Despre proiectul trenului către Otopeni se vorbește de doi ani, potrivit Hotnews.ro.

Data estimată pentru publicarea anunțului de participare este 24 decembrie, se menționează în anunțul publicat pe SEAP.

Proiectul este finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare – POIM. Criteriul de atribuire va fi cel mai bun raport calitate – preț. Tot în criteriul de atribuire, propunerea tehnică va avea o pondere de 60%, iar prețul ofertei (componenta financiară) va avea o cotă de 40%, potrivit Hotnews.ro.

In acest caz mai este necesara o linie de metrou intre Gara de Nord si aeroport ? Nu ar fi mai utila o linie de metrou de la aeroport inspre centrul orasului (Piata Unirii) ?

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 11 Ian 2019 09:17:31    Titlul subiectului: 198276

Noutati privind acest subiect se gasesc aici.

Citat:
Anunț despre trenul București - Otopeni: Se va face 16 minute de la aeroport până la gara

Gheorghe Popescu, consilier al premierului pentru Euro-2020, a declarat, marți, că autorizația de construcție pentru linia de cale ferată Gara de Nord - Aeroportul Internațional Otopeni este aproape de a fi emisă. Fostul fotbalist spune că linia va fi gata la timp, iar trenul va parcurge traseul în 16 minute. "Ne facem de mare râs, ne facem de bășcălie" dacă nu va fi gata, a adăugat Popescu.

"Nu știu dacă s-a obținut, dar suntem foarte aproape cu obținerea autorizației de construcție. Pe durata anului care a început, aproape se vor finaliza lucrările. Lucrările vor dura opt luni. Existră și proiectul, există și traseul. Va fi suprateran. Trebuie să mergem la Euro pe calea ferată, să fie gata în mai 2020. Trebuie să avem mai multe posibilități de a scoate oamenii din aeroport și de a-i duce către București. Ne facem de mare râs, nu de râs (n.r. - dacă nu e gata), de bășcălie ne facem. Primăria Capitalei este pregătită cu autobuze, există un plan de mobilitate. Nu știm ce echipe vor veni la București, dar noi trebuie să fim pregătiți pentru scenariul cel mai negativ sau cel mai pretențios din punct de vedere al suporterilor care vor veni la București. Când ei își vor lua bagajele și vor ieși în sala de așteptare vor dori să găsească aceeași infrastructură ca în țara lor, tren, metrou - nu-l avem, că nu toate aeroporturile îl au, puține au și metrou - autobuze. Dacă vom face calea ferată ne vom prezenta foarte bine din punct de vedere al transportului. Vor exista cred două stații (n.r. - între aeroport și București). Se va face 16 minute de la aeroportul Otopeni până la gara centrală. Va fi folosit și aeroportul Băneasa", a declarat Poepscu, la Digi Sport.

România a primit în 2014 dreptul de a organiza trei meciuri din cadrul fazei grupelor CE din 2020 și o partidă din optimile de finală. Prin dosarul de candidatură, România s-a angajat că va rezolva problema transportului în comun între aeroport și Capitală.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 07 Feb 2019 11:22:30    Titlul subiectului: 198830

Este clar, nu prea sunt sanse sa avem legatura feroviara directa intre aeroportul Henri Coanda (Otopeni) si Gara de Nord, pana in 2020. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Adio EURO 2020 în România? În buget sunt bani doar pentru studiul de fezabilitate pentru tren între aeroport și gară

Campionatul European de Fotbal EURO 2020 bate la ușă, însă promisiunea unui tren care să îi ducă pe suporteri direct de la Aeroportul Otopeni în Gara de Nord pare un vis tot mai îndepărtat. Autoritățile promiteau că, până în aprilie anul viitor, lucrările la acest obiectiv vor fi gata. Dar în proiectul de buget pe 2019 sunt prevăzute doar fonduri pentru revizuirea studiului de fezabilitate. Astăzi, punctul de oprire a căii ferate Otopeni arată ca după război.

Trenul acela care merge spre aeroport de unde poate fi luat?

Din Gara de Nord este, dar nu este acum, este la 14:33.
Și este unul singur?
La 10, a 14:33, la 16:45.
Ce tren este?

Trenurile de Urziceni.

Și unde trebuie să cobor?

La punct oprire aeroport. Luați maxi-taxi și vă duce direct la aeroport.

Și maxi-taxi vine la ore fixe?

Vă așteaptă, da.

Blocaje pe aeroport și zeci de mii de turiști care vor aștepta cu bagajele în brațe. Acesta este scenariul care s-ar putea derula vara viitoare dacă nici magistrala M6 și nici linia de tren cu care mulțimile de suporteri veniți în țară să vadă meciurile de la Euro 2020 nu vor fi gata.

„Acesta este unul dintre trenurile care merge către aeroportul Otopeni, însă nu ajunge chiar până la terminalul "Sosiri". Așa că dacă aveți treabă să ajungeți la aeroport, puteți să luați un astfel de tren, însă preț de 5 minute va trebui să mergeți și cu un microbuz”, relatează Ana-Maria Tuică, jurnalist Digi24.

Până în aprilie 2020 ar trebui să fie gata lucrările la dublarea liniei de cale ferată dintre Mogoșoaia și Balotești, cât și racordul căii ferate cu Terminalul 1 al aeroportului Henri Coandă.

Totuși, în proiectul de buget supus dezbaterii publice de către Ministerul de Finanțe, nu sunt alocați bani pentru aceste investiții. Acum, sunt prevăzute în buget doar sumele pentru revizuirea studiului de fezabilitate: peste 1.5 milioane de lei. Așa că nici măcar angajații CFR nu mai cred în promisiunile oficialilor.

- Păi dacă nici proiectul nu e gata, vă dați seama că n-o să fie gata.

- La anul avem campionat. Ce facem, că trebuie să vină suporterii din străinătate la meciuri?!

Păi nu mai vin cu avionul, vin cu autobuzele.

Ar evita, astfel, o imagine dezolantă.

„Așa arată punctul de oprire Otopeni. Pereți rupți, gunoaie la tot pasul, scaune rupte. Cam așa ar putea să fie întâmpinați turiștii care vor ajunge anul viitor în București pentru meciurile din Campionatul european de fotbal”, relatează Ana-Maria Tuică, jurnalist Digi24.

Specialiștii spun că și dacă s-ar bate palma luna aceasta pentru licitație, în lipsa indicatorilor tehnici, nu poate fi luat în calcul în buget niciun ban pentru a finanța lucrările. Nici expropierile din zonă nu sunt gata si nici acord de mediu nu există.

Ionuț Ciurea, vicepreședinte Pro Infrastructura: „Dacă anul acesta vom avea birocrația rezolvată și contract semnat atât pentru partea de racord nou cât și dublarea liniei în zona preorășenească, ar trebui să fim mulțumiți.”

În cel mai optimist scenariu, experții spun că am putea merge cu trenul până la aeroport abia peste doi ani. Până acum, Ministerul Transporturilor nu a formulat un punct de vedere referitor la acest subiect.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Mar 12 Feb 2019 15:48:44    Titlul subiectului: 198913

Iată carnetul de sarcini pentru realizarea racordului, precum și un link al licitației:
https://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100047961



Caiet de sarcini Racord nou CF M700-OTP.pdf
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  Caiet de sarcini Racord nou CF M700-OTP.pdf
 Mărime fișier:  5.09 MB
 Descărcat:  de 287 ori

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 13 Feb 2019 12:44:47    Titlul subiectului: 198928

In tot acest timp, CFR-ul se cearta cu Metrorex din aceasta cauza. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Scandal între CFR și Metrorex: Viitoarea gară de la Aeroportul Otopeni va afecta viitorul metrou

Gara pe care CFR vrea să o amplaseze la Aeroportul Otopeni va afecta structura de rezistență și urbanistica viitoarei stații de metrou, au spus surse apropiate situației pentru Economica. Mai mult, Metrorex le-a pus condiție celor de la CFR SA să termine lucrările unde se suprapun cele două stații până în iunie 2020, când ar putea începe lucrările la metrou.

Proiectul CFR SA pentru realizarea legăturii feroviare directe între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni a stârnit nemulțumirea unor specialiști de la metrou, care afirmă că viitoarea gară se suprapune peste viitoarea stație de metrou.

"Stația CFR va afecta grav structura de rezistență, dar și urbanistica viitoarei stații de metrou", au spus sursele Economica.

Potrivit lor, stația cu aspect "industrial" a CFR o va acoperi pe cea de metrou, concepută ca o lucrare de artă de către asocierea de proiectanți nipono – română.

Între timp, pe forumul Asociației Pro Infrastructură a fost publicat avizul condiționat dat de Metrorex pentru proiectul CFR SA. Din document rezultă clar că va exista o suprapunere între stațiile celor două instituții din subordinea Ministerului Transporturilor.

În aviz, Metrorex cere CFR SA să –și proiecteze stația în zona de suprapunere cu cea de metrou în baza analizei consultanților Padeco – Tokio Oriental Consultants – Metroul SA, proiectanți ai Magistralei 6 de metrou 1 Mai – Aeroportul Otopeni.

"Predarea lucrărilor realizate, aferente stației de metrou, se va face până la sfârșitul lunii iunie 2020, dată preconizată pentru începerea lucrărilor la infrastructura de metrou de către Metrorex", se arată în avizul Metrorex, emis la finele lunii octombrie 2018.

CFR SA a publicat marți anunțul licitației pentru realizarea racordului de cale ferată la Terminalul T1 al Aeroportului Otopeni. Valoarea contractului este estimată la 420 de milioane de lei. Durata de proiectare și execuție a lucrărilor pentru calea ferată care ar urma să treacă peste DN1 este de 14 luni. Astfel, chiar dacă constructorul desemnat de CFR SA până pe 15 iulie nu va fi contestat și se va apuca imediat de lucrări în această vară, acesta nu va avea suficient timp să le finalizeze înainte de meciurile din Campionatul European de Fotbal pe care Capitala le va găzdui în vara anului viitor.

Magistrala 6 de metrou 1 Mai - Aeroportul Otopeni este cel mai matur proiect al Metrorex, cu Acord de Mediu emis și exproprieri declanșate. De asemenea, Comisia Europeană a aprobat finanțarea construcției acestuia deocamdată doar pe tronsonul 1 Mai - Tokyo (Băneasa). Proiectul estimat la 1,3 miliarde de euro al Metrorex încă nu a fost scos la licitație pentru construcție.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Mar 26 Mar 2019 18:55:21    Titlul subiectului: 199632

Gata, iată cine a depus ofertă pentru realizarea racordului:
- PORR CONSTRUCT SRL
- MAPA INȘAAT VE TICARET A.S.
- parteneriat SC ARCADA COMPANY SA - SC ISPCF SA - DB ENGINEERING & CONSULTING GBMH.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 31 Mar 2019 21:49:16    Titlul subiectului: 199845

Stirea, reflectata in presa bucuresteana. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Ce firme au intrat în competiția pentru trenul de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni

Trei companii din România, Austria și Turcia au depus oferte pentru modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Aeroport Internațional Henri Coandă București, anunță CFR SA.

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA informează că luni, 25 martie 2019, ora 15.00, a fost termenul limită de depunere a ofertelor pentru proiectul Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Aeroport Internațional Henri Coandă București,Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroport Internațional Henri Coandă București (proiectare și execuție).

La licitația deschisă au depus oferte, în vederea atribuirii contractului sectorial de Proiectare și Execuție, Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroport Internațional Henri Coandă București, următorii operatori economici: Asocierea SC ARCADA COMPANY SA – SC ISPCF SA – DB ENGINEERING & CONSULTING GMBH (România-Germania) PORR CONSTRUCT SRL (Austria) MAPA INȘAAT VE TICARET A.Ș. (Turcia).

Valoarea totală estimată a contractului, care are o durată de 14 luni (2 luni pentru proiectare și12 luni pentru execuție), este de 420.113.085 lei, fără TVA, sursa de finanțare fiind asigurată din Fonduri de Coeziune și Buget de Stat, aferente cadrului financiar 2014-2020.

Obiectul contractului „Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Aeroport Internațional Henri Coandă București" Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroport Internațional Henri Coandă București, are drept scop asigurarea unei legături directe între Gara de Nord București și Aeroportul Internațional Henri Coandă prin construirea unei căi ferate duble în lungime de 2,95 km, a unui viaduct de 1,52 km care va traversa DN1, 3 podete, instalație de centralizare electronică și o statie de călători la terminalul T1.

Comisia de evaluare va analiza în perioada următoare documentele de calificare și propunerile tehnice și financiare în vederea desemnării ofertei câștigătoare.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Vin 19 Apr 2019 20:26:55    Titlul subiectului: 200360

A câștigat Port Construct SRL (Austria). Iată comunicatul CFR Infrastructură de pe Facebook: https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/2520895264611993
Citat:
Dublarea liniei de cale ferată între stațiile Mogoșoaia și Balotești - proiectare și execuție

Dublarea liniei de cale ferată între stațiile Mogoșoaia și Balotești reprezintă prima lucrare de dublare a unei linii de cale ferată realizată, după 1989 pe rețeaua feroviară, exclusiv din fonduri de la Bugetul de Stat.

♦ Valoare contract: 50,5 milioane lei
♦ Sursă de finanțare: Bugetul de Stat

♦ Etape contractuale: Proiectare/Execuție
◘ consolidare și lărgire terasament
◘ montarea suprastructurii liniei pentru realizarea căii ferate duble
◘ construirea noului Punctul de Oprire Aeroport (PO Aeroport)
◘ reparații și consolidări la 4 podețe, 3 poduri și o trecere la nivel
◘ montarea instalațiilor de semnalizare și telecomunicatii feroviare pe întreaga distanță
◘montarea instalațiilor de energoalimentare pentru PO Aeroport.

♦ Punctul de Oprire Aeroport
◘ construcție nouă, pe două niveluri (parter și etaj)
◘ 2 peroane, fiecare în lungime de 150 m și lătime de 3 m,
◘ scări fixe și rulante pentru accesul publicului călător
◘ lift pentru accesul persoanelor cu dizabilități

♦ Beneficii: creșterea calității serviciilor de transport feroviar, prin:
◘ trenuri cu mers cadențat pentru transportul de navetă
◘ trenuri cu mers cadențat pentru transportul de călători spre și de la Aeroport

♦ Constructor
◘ SC PORR CONSTRUCT SRL
Foto: ilustrație grafică PO Aeroport
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 30 Mai 2019 22:12:21    Titlul subiectului: 200970

Se pare ca lucrarile nu vor fi gata pana la inceperea campionatului european de fotbal, din 2020. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Proiectul trenului de la gară la aeroportul NU va fi gata pentru EURO 2020 » Ultimele detalii despre lucrare

Proiectul trenului Gara de Nord - Aeroportul Otopeni a fost câștigat de asocierea de firme SC Arcada Company SA - SC ISPCS SA - DB Engineering & Consulting GMBH.

Durata estimată a lucrărilor este de 14 luni, iar costul estimativ al proiectului este de 420 de milioane de euro.

Sursa de finanțare e asigurată din fonduri de coeziune și din bugetul statului. Conform estimărilor constructorilor, proiectul va fi finalizat la două luni după EURO 2020, conform Club Feroviar.

Potrivit informațiilor din caietul de sarcini al UEFA pentru EURO 2020, peste 22.000 de suporteri străini sunt așteptați la fiecare meci găzduit de Arena Națională. În acest moment, infrastructura nu permite deplasarea în condiții optime a fanilor.

Campionatul European de Fotbal din 2020 se desfășoară în perioada 12 iunie - 12 iulie. Arena Națională din București va găzdui meciuri din grupa C a competiției și o șaisprezecime de finală.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 11 Iun 2019 12:40:55    Titlul subiectului: 201135

S-a semnat contractul pentru gara terminus de la aeroportul Henri Coanda si pentru cei trei km de cale ferata de la Balotesti la aeroport. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Cum va arăta calea ferată de la Gara de Nord la Aeroportul Henri Coandă

CFR a semnat, marți, contractul pentru proiectarea și execuția a 3 km de cale ferată și stația de la terminalul sosiri de la Aeroportul Henri Coandă.

Lucrarea va conține și un viaduct lung de mai bine de 1,5 kilometri care va supratraversa DN1 în zona aeroportului. Lucrările ar trebui să înceapă vara aceasta și să fie gata în mai 2020, înainte de meciurile organizate de București la campionatul european de fotbal.


Asocierea Arcada - ISPCF SA – DB Engineering & Consulting GMBH va conecta aeroportul Otopeni la rețeaua feroviară, printr-un contract de 398,16 milioane lei fără TVA. CFR a semnat, marți, contractul la sediul Ministerului Transporturilor.

Proiectul "Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Aeroport Internațional Henri Coandă București",Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroport Internațional Henri Coandă București (proiectare și execuție)" prevede realizarea unei noi linii de cale ferată în lungime de 2,95 km, din care 1,52 km va fi un viaduct care va supratraversa DN1. Proiectul se va termina într-o stație supraterană peste sensul giratoriu din dreptul parcării de la terminalul sosiri (T1) al aeroportului.

Contractul are oficial o durată de 14 luni (2 luni pentru proiectare și 12 luni pentru execuție), însă reprezentanții CFR dau ca tyermen de finalizare mai 2020, chiar înainte de meciurile organizate de București în cadrul EURO 2020 (Campionatul eropean de fotbal, scrie Hotnews.ro

În paralel, CFR mai desfășoară un contract cu Porr Construct pentru dublarea liniei de cale ferată (8 km) între stațiile Mogoșoaia și Balotești, proiect în valoare de 50,5 milioane lei, cu finanțare asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Mar 11 Iun 2019 14:55:25    Titlul subiectului: 201137

Să vedem dacă termină până în mai 2020, cum și-au propus. Eu nu mi-aș face speranțe.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 20 Aug 2019 18:32:41    Titlul subiectului: 202231

S-a emis autorizatia de constructie pentru podul feroviar peste DN 1 (trenul Bucuresti-Otopeni). Articolul se gaseste aici.

Citat:
Trenul de Otopeni: azi s-a emis prima autorizație de construire pentru podul feroviar peste DN1

Ministerul Transporturilor a emis marți, 20 august, prima autorizație de construire pentru proiectul podului feroviar către Aeroportul Otopeni. Deocamdată, este vizată doar o porțiune de viaduct de 507 metri, din 1.520 de metri câți va avea la final.

Autorizația de construire emisă marți vizează lucrări la fundații, pereți mulați și elevații pile de la pila 25 până la pila 37.

Pe 11 iunie 2019 a fost semnat contractul pentru proiectarea și execuția obiectivului de investiții "Modernizarea liniei de cale ferată București Nord - Aeroport Internațional Henri Coandă București, Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroport Internațional Henri Coandă București", în valoare de 398,16 milioane de lei, fără TVA.

Licitația a fost câștigată de către asocierea Arcada Company - ISPCF - DB Engineering & Consulting GMBH care, potrivit ministrului Transporturilor, și-a asumat asumat finalizarea racordului până la sfârșitul lunii mai 2020.

Contractul prevede construirea unei căi ferate duble în lungime de 2,95 km, a unui viaduct de 1,52 km care va traversa DN1, trei podețe, instalație de centralizare electronică și o stație de călători la terminalul T1.

Lucrările pentru racordul C.F. sunt incluse în obiectivul de investiții "Modernizarea liniei București Nord - Aeroportul Internațional Henri Coandă București", în cadrul căruia CFR SA a semnat în luna aprilie și contractul de lucrări pentru dublarea liniei de cale ferată între stațiile Mogoșoaia și Balotești.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Lun 02 Sep 2019 19:14:44    Titlul subiectului: 202402

Oficial, a început construcția racordului. În aceste condiții, traficul la aeroport va fi îngreunat, așa că CNAB recomandă pasagerilor să folosească în cât mai mare măsură transportul în comun și atenție maximă la semnele de circulație speciale și la indicațiile Poliției Rutiere. Comunicatul CNAB:
https://www.facebook.com/BucAirports/?__tn__=%2CdkCH-R-R&eid=ARDQUPI9JeyGF2e-QmU8aOcbmljA1pakLdw1G-7AqO8hJSL2ZK0NqHepsbe_g-WHqsfQRJu_qzmjwQFi&hc_ref=ARSZqFLmSJ5ti8xr7uOpDxW9dRNo0sWTwCFhKK74v8it_E7_VRSEbc2SSCMn9euFbe8&fref=nf&hc_location=group
Citat:
În contextul demarării lucrărilor pentru realizarea legăturii feroviare între Aeroportul Henri Coandă și Gara de Nord, vă informăm că, începând de luni, 2 septembrie 2019, accesul la / de la Aeroportul Internațional Henri Coandă București se va modifica după cum urmează:
- fluxul principal de acces la aeroport este deviat pe breteaua imediat următoare față de actuala bandă de circulație;
- pentru ieșirea din aeroport, prioritatea de circulație în actualul sens giratoriu o vor avea vehiculele care ies din aeroport.

În vederea asigurării unui trafic fluent, CNAB face următoarele recomandări:
- utilizarea cu precădere a mijloacelor de transport în comun;
- conducătorii auto care se deplasează în zonă să acorde atenție sporită semnelor de circulație amplasate și semnalelor agenților de la poliția rutieră.

De asemenea, vă rugăm să vă luați toate măsurile necesare pentru a vă prezenta la timp la aeroport, respectând indicațiile formulate de fiecare companie aeriană în parte, în vederea efectuării tuturor formalităților pentru zbor. Regretăm disconfortul creat și reiterăm faptul că toate aceste măsuri sunt destinate confortului și siguranței pasagerilor.
#cfr #bucharestairports #confort #modernizare
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Lun 02 Sep 2019 20:04:46    Titlul subiectului: 202403

O știre de pe ProTV ce prezintă mai în detaliu consecințele acestor lucrări:
https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/dn1-unul-din-cel-mai-aglomerate-drumuri-din-tara-va-fi-si-mai-aglomerat-lucrari-la-aeroportul-otopeni.html
Citat:
Se anunță o perioadă dificilă pentru șoferi, pe unul dintre cele mai aglomerate drumuri din țară: DN1.

Au fost instituite numeroase restricții și s-a schimat traseul de intrare în aeroportul Henri Coandă, pentru că au început lucrările la pasarela feroviară peste șosea, care ar trebui să fie gata până în mai 2020.

Aproape 20 de polițiști și mai mulți muncitori au început pe la prânz blocarea arterei de acces din DN1 către aeroportul Otopeni. Primii șoferi surprinși de modificări, au fost lăsați să treacă.

Calea de intrare cu care toți sunt obișnuiți a fost blocată, iar șoferii vor putea folosi pentru asta una din cele două căi de ieșire. Așadar, aeroportul are de luni o singură cale de intrare și una de ieșire.

La un moment dat, restricțiile de circulație se vor înmulți. Constructorul va bloca DN1 pentru anumite lucrări. Promite însă că vor fi doar noaptea și că ar urma să blocheze un singur sens de circulație de pe Drumul Național.

După ce au oprit circulația pe breteaua de acces către aeroport, muncitorii companiei care construiește podul peste DN1 au început defrișările, dar și săpăturile. În zonă vor apărea primii piloni ai pasarelei.

Pilonii vor fi situați pe spațiul verde, dar și pe giratoriul din fața parcării terminalului sosiri. Pasarela feroviară va trece peste DN1 printre două clădiri. Firma care urmează să o ridice a anunțat că a primit deja autorizația de construcție. Punctul final va fi chiar pe parcarea din fața terminalului sosiri. Problema este că pasagerii ar trebui să treacă printre mașini până în aeroport, dacă autoritățile nu amenajează o cale de acces civilizată.

Pasarela feroviară peste DN1 ar trebui terminată până în mai 2020 pentru Campionatul European de Fotbal. Astfel, microbiștii ar putea ajunge la aeroport și pe calea ferată din Gara de Nord până în Otopeni, nu doar cu autobuzele Societății de Transport București. Bucureștiul va găzdui 4 meciuri din Campionatul European.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 03 Sep 2019 07:02:04    Titlul subiectului: 202409

Interesant va fi cum vor gandi transferul pasagerilor din statia CFR la aeroport. Din cate am vazut, statia CFR se termina in parcarea de la etaj
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Sâm 12 Oct 2019 11:40:25    Titlul subiectului: 203404

Ion Țiriac a blocat proiectul acestei căi ferate în instanță. Iată un articol pe această temă:https://www.money.ro/breaking-news-constructia-caii-ferate-catre-otopeni-a-fost-intrerupta/
Citat:
BREAKING NEWS! Construcția căii ferate către Otopeni a fost întreruptă printr-o decizie judecătorească
La câteva săptămâni după ce Ion Țiriac a amenințat că va demola patinoarul de la Otopeni, proiectul de construcție al căii ferate către aeroport a fost întrerupt.
Sursa: Money.ro | Publicat: 11.10.2019, 16:22

Proiectul construcției liniei de cale ferată care va uni Gara de Nord de Aeroportul Otopeni a fost întrerupt, au declarat pentru Money.ro surse judiciare. Curtea de Apel București a decis vineri, 11 octombrie, oprirea imediată a lucrărilor la acest proiect. Decizia este executorie, însă poate fi contestată la instanța superioară.

În 29 septembrie 2019, mai multe companii, organizații și persoane fizice care s-au considerat lezate de poiectul căii ferate au deschis la Curtea de Apel București un proces în Contecios Administrativ și Fiscal. Este vorba despre AIRPORT RETAIL PARK OTOPENI SRL, DONGO BV REAL ESTATE SRL, DANERIDGE ROMÂNIA SRL, ART PACK SRL, CENTRAL ICE RINK SRL, FUNDAȚIA ȚIRIAC, MĂRIȘOIU ROXANA GABRIELA, MARIANA IANCU și COMTEL FOCUS S.A.

Pârâți erau Guvernul României, Ministerul Transporturilor și Compania Națională de Căi Ferate CFR SA. La primul termen, pe 7 octombrie, judecarea cauzei au fost amânată, iar astăzi, 11 octombrie, instanța a decis în favoarea celor care contestă construirea liniei de cale ferată.

Este vorba de tronsonul de 2,95 km. care urmează să se desprindă din magistrala care merge de la Gara de Nord către Urziceni și care urmează să străbată pe piloni Drumul Gării Odăi, prin spatele patinoarului ridicat de Ion Țiriac la Otopeni, să traverseze DN1 și să intre în aeroport în zona terminalului de Plecare.

Recent, Ion Țiriac, cel care a investit 3 milioane de euro în patinoarul de la Otopeni, a anunțat că va fi nevoit să demoleze construcția, pusă în funcțiune în 2016, pentru că este situată foarte aproape de noua cale ferată. ”Nu pot lăsa copiii cu trenul pe deasupra. Pe mine mă stupefiază infantilitatea organelor care sunt responsabile pentru așa ceva. Faptul că încă nu se știe proiectul. Dacă trenul trece printr-un butoi sau se fac doar două garduri fonice. Am fost la Minister, fără niciun rezultat. Dacă e așa și se face acest tren, tot acest proiect cade. Trebuia să fie o piscină olimpică, apoi sala Nadiei de gimnastică. Apoi un centru de tenis cu 30 de terenuri. Cu cămin de 40-50 de camere. Așa voiam. Acum patinoarul e închis. Nu pot da drumul în aceste condiții! Unde mergem? Nu știu!”, a declarat Țiriac, pentru Gazeta Sporturilor.

Proiectul prevede construcția a 2,95 de kilometri de cale ferată simplă neelectrificată pe care vor circula automotoare, un viaduct cu o lungime de 1.521 metri și care va traversa DN1 la o înălțime de peste 5,67 metri, podețe, o instalație de centralizare electronică, o stație de călători la terminalul T1 cu peroane care vor avea o lungime de 150 de metri, panouri pe care va fi afișat mersul trenurilor, dar și informații în legătură cu zborurile de pe aeroportul Otopeni, bănci din lemn, trotuare rulante, ghișeu de vânzare a biletelor de tren dar și automate de comercializare a biletelor, două lifturi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 12 Oct 2019 12:33:00    Titlul subiectului: 203407

Super, deci calea ferata nu va mai fi gata pana in 2020. Poate in 202x !
Era una din conditiile ca sa gazduim cateva meciuri din CE de fotbal din 2020 la Bucuresti

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 22/Feb/2024
Mesaje: 355
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Vin 10 Ian 2020 18:17:56    Titlul subiectului: 205009

Controverse privind construcțiile la calea ferată Gara de Nord-Aeroportul Otopeni

Citat:
Noi controverse privind construcțiile la calea ferată Gara de Nord-Aeroportul Otopeni. Proprietarii caselor din zonă se plâng că le sunt ignorate drepturile și că se vor trezi cu trenul pe lângă case.



Locuitorii spun că se încalcă legea privind respectarea suspendării construcțiilor. Chiar dacă sunt procese pe rolul instanțelor, aceștia spun că autoritățile permit constructorului să lucreze în continuare, deși ar trebui să le fie suspendată activitatea. Mai mult, locuitorii spun că se vor trezi cu trenul în geam și spun că li se încalcă dreptul la viață si la un mediu liniștit și sănătos.

Roxana este proprietara unei case din orașul Otopeni și se gândește cu groază ce se va întâmpla dacă trenul ar urma să treacă la câțiva metri de casa ei. În această situație se află 63 de proprietari. Aceștia spun că prețul pentru imobilele expropriate este de 10 ori mai mic decât cel al pieței.

„Mai ales noaptea este un zgomot ingrozitor, pe care îl auzim și nu ne putem odihni”, a declarat proprietara casei din Otopeni.

Proprietarii au depus mai multe sesizări și există un proces pe rol. La ultimul termen, oamenii spun că s-a obținut suspendarea lucrărilor.

„Chiar dacă lucrările sunt suspendate acum, pe principiul că nu se respectă această lege, sunt tot felul de camioane, aduc ciment, balastrul se mișcă foarte tare pe drumul din fața casei. Se forează la adâncime și este zgomot infernal”, mai spune proprietara unei case din zonă.

Linia de Cale Ferată ar urma să fie gata în luna mai anul acesta, potrivit Ministerului Transporturilor.


Sursa: realitatea.net

Vai si-amar de capu’ nostru! In ritmul asta nu se va construi nimic, niciodata!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 10 Ian 2020 22:52:24    Titlul subiectului: 205014

Nu prea mai este timp sa finalizeze calea ferata daca se asteapta dupa verdictul instantei.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 14 Ian 2020 12:28:38    Titlul subiectului: 205065

Se pare ca Tiriac s-a inteles cu Ministerul Transporturilor. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Ion Tiriac nu mai demoleaza patinoarul de la Otopeni: Intelegerea facuta cu ministrul Transporturilor

Amenintarile lui Ion Tiriac privind posibila demolare a patinoarului de la Otopeni nu vor fi duse la bun sfarsit.

Omul de afaceri s-a inteles cu ministrul Transporturilor, Lucian Bode, si au clarificat neintelegerile cu privire la linia ferata ce va trece prin preajma patinoarului.

Pentru ca linia ferata este prevazuta la aproximativ 20 de metri de patinoar, Ion Tiriac a amenintat ca va demola constructia.

Mai mult, el a dat statul in judecata si a obtinut un verdict favorabil la prima instanta.

Lucrurile s-au clarificat insa dupa intalnirea avuta de Ion Tiriac cu ministrul Lucian Bode. Lui Tiriac i s-a promis ca se va face o statie si la patinoar, iar conflictul a fost dat uitarii.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti) Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 3 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community