Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Liste cu tramvaiele clujene
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iun/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 11 Mai 2006 12:29:23    Titlul subiectului: 22762

#29 a fost reparat capital. Cred că i s-a schimbat convertizorul. Inițial, se auzea un sunet din zona ușii 2. În prezent, se aude doar un vuiet foarte slab dintr-o cutie situată chiar în spatele vagonului motor, din zona ușii 2 nemaiauzindu-se nimic. Transformarea e similară cu cea de la #08; și acela are o astfel de cutie. Podeaua are mușama cu "sclipici", ca și #60.
Ca fapt divers: Tramvaiele #07 și #33 au chopper. La 07 nu știu unde e montat, dar la accelerare și frânare se aude un bâzâit din zona mijlocului vagonului din față. La #33, chopperul este montat în salonul pasagerilor, în dreptul ușii 2, spațiul destinat pasagerilor diminuându-se considerabil. De asemenea, chopperul e prezent și pe unel tatre.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
icsilviu



Data înscrierii: 23/Oct/2005
Ultima vizita: 06/Feb/2013
Mesaje: 93
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Mar 16 Mai 2006 18:39:07    Titlul subiectului: 23043

Am fost si eu in Cluj zilele trecute si am fost impresionat de oras ca atare. Trebuie sa recunosc ca arata mai bune decat Bucurestiul. Centrul orasului mi s-a parut nemaipomenit, mai ales ca este foarte bine conservat si nici periferia nu arata deloc rau, caci cei care au construit blocurile au avut grija si de aspectul estetic.
Despre situatia Regiei de Transport Local, as putea spune ca mi s-a parut roza la capitolul troleibuze si autobuze, unde parcul este partial innoit si bine intretinut, insa dezastruoasa la capitolul tramvaie.
Eu chiar am ramas extrem de surprins ca va legati pe forum doar de situatiei liniei, insa nu pomeniti nimic de halul in care sunt KT4D-urile. Eu n-am pomenit in viata mea niste tramvaie atat de deteriorate care inca sa mai fie in circulatie. Ep-V3A-urile, Duewag-urile, Rathgeber-urile inainte de a se casa erau intr-o stare mult mai buna inainte de a se casa.
Eu cand am ajuns in Cluj ma asteptam sa gasesc o situatie asemanatoare cu cele din alte orase. Adica Tatrele si KT4D-urile atat de laudate pe forum sa zburde pe traseu, iar tramvaiele romanesti, si anume Timis-urile sa-si taraie vagoanele obosite pe ultimile drumuri. Cand colo, exact invers. Timis-urile se descurca acceptabil, Tatrele sunt ca si inexistente, iar KT4D-urile zici ca sunt scoase de la balamuc. Eu tramvaie care sa se clatine si sa scoata asemenea zgomote cum mi-a fost dat sa mai aud. Unul ziceai ca o sa deraieze de pe linie, altul la pornire si oprire scotea niste vuiete asurzitoare de ziceai ca-i balaurul din poveste. Ce sa mai zic de tramvaiul cu claxon de tir, care si ala imi dadea dureri de cap.
Eu nu cred ca aceste tramvaie au venit asa din Germania sau de unde provin. Dar chiar in halul acesta sa ajunga in cativa ani de exploatare. Linia totusi nu mi se pare mai proasta decat unele din Bucuresti, de exemplu Trafic greu, doar ca are foarte multe viraje, si poate ca astea cam solicita tramvaiele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iun/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 16 Mai 2006 20:05:30    Titlul subiectului: 23053

icsilviu a scris:
Am fost si eu in Cluj zilele trecute . . .
1. Tramvaiele KT4D nu au remorcă (KB4D), nu au boghiu sub articulație, dar au tracțiune integrală. Ca urmare, pe lângă faptul că sunt "nervoase", sunt și instabile. De altfel, am atras atenția că tramvaiul respectiv nu se comportă bine la Cluj. Eu, personal, aș prefera un T4 (fie D, fie R), cu sau fără remorcă (B4D), tandem sau nu, în locul unui KT4. La Oradea am călătorit cu #223 și nu se decurca rău, deși tramvaie de tipul 27+127 au stabilitate mai mare
2. Tramvaiele Timiș 2 au, pe lângă sonerie, și claxoane cu aer comprimat. dau o listă a tramaielor cu claxoane cu sunete puternice:
-02 (2 goarne; una din ele a fost montată sus până nu demult)
-08 (are și alarmă folosită pe rol de claxon, pe lâng ăsonerie și goarnă)
-27 (în prezent, retras)
-33
-40 (claxonul se aude foarte tare înăuntru ,deoarece este orientat în jos și puțin în spate; sunetul este deosebit de urât). Nu am mai văzut demult tramvaiul respectiv
-60
Sun perfect de acord ci Icsilviu că Timișurile se descurcă acceptabil la Cluj.

Primele KT4D-uri au sosit la sfârșitul lui 1997 iar următoarele în primăvara lui 1999.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2018
Mesaje: 783
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mar 23 Mai 2006 20:07:04    Titlul subiectului: 23451

icsilviu a scris:
altul la pornire si oprire scotea niste vuiete asurzitoare de ziceai ca-i balaurul din poveste. Ce sa mai zic de tramvaiul cu claxon de tir, care si ala imi dadea dureri de cap.
Eu nu cred ca aceste tramvaie au venit asa din Germania sau de unde provin.
Acel vuiet provine de la Chopperul montat nu demult (7-8 luni) pe cateva din KT4D (cutia alba inalta si ingusta) in spate. Sorry asta este tehnologia si cele din Germania cu Chopper nemtesc scot la fel un vuiet in regim generator (in timpul franarii vagonului) daca exista consumator pe retea.
icsilviu a scris:
Eu tramvaie care sa se clatine si sa scoata asemenea zgomote cum mi-a fost dat sa mai aud..
Stiti ce le lipseste KT4D-urilor? Acele telescoape pe care le-am vazut in Romania existente doar pe KT4D-urile din Ploiesti (puse din initiativa companiei de transport din Potsdam (VIP) in cadrul programului de modernizare din anii 90). Daca demontezi telescoapele de pe un Mercedes CLK la fel se va balansa ca o Dacie, deci saraca Tatra nu e mai stabil, daca ii lipseste acel element amotizor de oscilatie laterala. Da stiu intrebarea eterna: atunci T4d sau timisurile de ce sunt mai stabile? Timisurile au suspensie diferita de Tatre KT4d e mai lung si e si articulat motivul care cred eu duce la balansul excesiv fata de T4D. Tatrele KT4D pentru ecartament normal (1435 mm) nu au fost concepute sa fie echipate cu asaceva. Ele au mostenit boghiurile T4D-urilor cu o mica modificare si anume: cresterea suprafatei de contact a patinei. Insa fiecare KT4D modernizat in anii 90 a fost deja echipat cu telescop. Voi fi curios daca KT4Dt-urile modernizate care vor veni din Berlin si sunt deja cu telescop se vor clatina asa? Nu cred adica un timp pana vor avea telescoapele ca probabil nu se vor gasi altele la schimb si se vor desfiinta si alea...
_________________
Dear Tatra fans! The next station is the final destination: Oradea. Farewell!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iun/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 27 Iul 2006 00:11:59    Titlul subiectului: trytryryt 28961

În Cluj, vagoane "divorțate și recăsătorite" cum obișnuiam să numim ramele formate din alte vagoane decât cele care ar fi trebuit, au dispărut în 1991. Tot atunci au dispărut și Timișurile solo, în sensul că, dacă remorca acestuia are probleme, stă și vagonul motor
Un zvon, care circula în 1989 și care avea o anumită doză de adevăr susținea că o ramă Timiș costa 1.500.000 lei dar, din cauză că puterea motoarelor scădea, respectivul era nevoit să circule solo. Eu am văzut să e confirme zvonul respectiv în vara anului 1989 când:
-vagonul motor 032 circula solo și scotea niște sunete mizerabile
-remorca 032 era trasă de vagonul motor 65 (adică de vagonul motor al actualului tramvai 40)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iun/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 16 Aug 2006 13:17:56    Titlul subiectului: 31165

Am si eu unele nelamuriri
1. Tramvaiul 40 a sosit in Cluj prin mai 1989 cu numarul 65+66, ori, tramvaiele Timis veneau noi. De unde ai informatia ca e din 1988?
2. Vagonul din fata al tramvaiului 08 pare a fi ex 75, devenit ulterior 059, apoi 59 (59 din prezent provine din 03+ o remorca care para a fi ex. 76) daca te uiti pe suportul numarului din interiorul actualului 08, vei vedea ca scrie 059, ori suportul e sudat, nu insurubat cum ar fi normal. Ma refer la suportul aflat pe partea usilor, in fata usii III
3. 02 provine din doua vagoane divortate si recasatorite. In ceea ce priveste primul vagon, acesta ar putea fi, intr-adevar, din 1987, dar remorca nu. Vezi ca vagonul motor are doua randuri de lampi, pe cand remorca unul singur, pe axa mediana. Ori, lampile plasate pe axa mediana sunt caracteristice ultimei generatii de Timisuri
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
sisintea



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Sâm 26 Aug 2006 09:17:41    Titlul subiectului: 31871

Exista un plan de reabilitare completa a liniei de tramvai in perioada 2007 -2009, valoarea investitiei cifrindu-se la 30 milioane Euro. Banii vor proveni prin accesarea unor fonduri structurale europene dar si din bugetul local.
Exista intocmit Studiul de fezabilitate iar la ora actuala se desfasoara licitatia pt. proiectare.
12 tramvaie sint modernizate (chopper, invertor), urmeaza inca 5.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iun/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 30 Aug 2006 22:55:21    Titlul subiectului: 32241

Există două Timișuri cu chopper
07+07
33+33, acesta din urmă având chopperul în interior și, în plus, este primul Timiș fără alternator
Modernizarea lui #33 a avut loc în perioada anilor 1998-2000, poate chiar 2001. Într-adevăr, din martie 1998 nu l-am mai văzut la stradă, acesta apărând în 2001. Pe peretele cabinei vatmanului scrie "reparat și modernizat în anul 2000"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Iun/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 09 Sep 2006 22:04:46    Titlul subiectului: 33045

Sunt 12 vagoane cu chopper, doua dintre ele fiind Timis 2, mentionate mai sus.
Vagoanele KT4D pe care s-a montat chopper: 04, 18, 20 (aparte), 22, 36, 41, 42, 46, 47, 49.
02 si 32 sunt primele Timisuri candidate la casare. Bani pentru investitii majore in cele doua trenuri - aflate intr-o stare deloc de invidiat - nu se vor mai cheltui. De altfel, aspiratiile RATUC in materie de transport cu tramvaiele sunt cu totul altele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iun/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 02 Noi 2006 16:27:32    Titlul subiectului: 36755

În anul 1988, după sosirea ramei de Timiș 2 cu numărul 45+46 a apărut un tramvai cu numărul 029+029, cifele 2 și 9 de la vagonul din spate fiind scrise pe un alt fond decât restul vagonului, semn clar că agonul din spate a avut alt număr. Inițial, nu am știut despre ce e vorba, apoi m-am prins. la vremea respectivă - iunie 1988 - se luase o hotărâre ca cele două vagoane care compun rama Timiș 2 să aibă același număr. Ca urmare, primul tramvai achiziționat după hotărârea respectivă a primit numărul 029+029 deoarece era cel de-al 29-lea tramvai clujean (până atunci existau 23 Timișuri și 5 V3A-uri). Dar, din natenție (că, altfel, nu îmi explic), vagonul din spate a primit numărul 030 și a trebuit corectat în 029.

A reapărut tramvaiul #17.
-Are culoare portocalie, cu dungi albe
-Când încetează să accelereze nu se mai aude nici un fel de pocnet, deci,ori nu mai are accelerator, ori are alt tip de accelerator, care nu pocnește și nu dă flame (implicit, lipsa acceleratorului original înseamnă o călătorie mai lină, având în vedere că fiecare pocnet era însoțit de o smucitură)
-Ventilatoarele sună tare (uneori chiar mai tare decât înainte)
-Nu se aude niciun zgomot de chopper. Am fost foarte atent la acest aspect, având în vedere că absența pocnetelor + zgomot mai puternic al ventilatoarelor din spate ar fi fost un indiciu al unui chopper montat ca la #20, sub podea, în partea din spate). Totuși, la #20, deși ventilatorul (sau ventilatoarele) sună infernal, chopperul se aude. Aici, nimic Rolling Eyes
-de câte ori l-am văzut, #17 era condus de alt vatman. Prima dată când l-am observat după reparație, era condus de titularul de pe 15, (respectivul tramvai nu l-am mai văzut deceva vreme)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iun/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 12 Mai 2007 22:39:57    Titlul subiectului: 78850

1. Între timp am aflat că ceea ce credeam că e chopper este, de fapt, sursa. Ventilatoarele care se aud, după montarea chopperului sunt cele care răcesc chopperul. Un caz aparte e la #20
2. Trei tramvaie Timiș sunt dispărute de ceva vreme: 09, 27 și 40. 40-ul știu că a fost casat (stare necorespunzătoare a caroseriei), deși nu a trecut prin nicio reparație capitală. Cât privește 09 și 27 nu se știe nimic concret. Precizez faptul că toate cele 3 tramvaie aveau și numere de înmatriculare:
006 (09)
011 (27)
016 (40)
3. Tendința este de a se renunța la Timișuri; unul din motive fiind reclamațiile locuitorilor din vecinătatea liniei de tramvai care s-au plâns de zgomotul făcut de ramele respective.
#02 circulă, l-am văzut astăzi. Oricum, faptul că (încă) nu i s-a făcut a doua RK în condițiile în care tramvaie precum 01 și 29 au trecut prin a doua reparație capitală nu e ceva normal. Precizez faptul că 01 a ieșit de la prima reparație capitală în vara lui 1997, deci cu câteva luni înainte de 02 iar 29 a ieșit de la prima RK în vara lui 1998, deci la câteva luni după ieșirea lui 02 de la RK. 01 a ieșit din a doua RK în toamna lui 2002 iar 29-le a ieșit din a doua RK relativ recent. Situația lui 02 e oarecum similară cu cea a lui 32 cu mențiunea că:
-02 are sursa schimbată
-32 nu
adică nici 02, nici 32 nu au trecut prin a doua RK (32 a ieșit de la RK în vara lui 1997, ca și 01)
De regulă, 02 stă garat în Mănăștur.
Citat:
02 si 32 sunt primele Timisuri candidate la casare
Da, într-adevăr, din discuția pe care am avut-o cu unul din șefi rezultă că Timișurile vor fi casate primele, dar să nu uităm că KT4D și chiar T4D se descurcă mult mai rău pe linia din Cluj decât Timișul. În prezent, situația Timișurilor se prezintă astfel:
01: 2 RK
02: 1 RK. Rama pare a fi formata din doua vagoane de generatie diferita; vagonul din fata are, in interior, doua randuri de lampi iar cel din spate are unul singur. Cu siguranță vagonul din față a lui 02 nu e fostul 69 (vagonul din față de la rama 54) deoarece SCRIPETELE CARE TRAGE FRÂNGHIA DIN INTERIOR, CHIAR DACĂ E DE TIP NOU, SE AFLĂ EXACT PE AXA MEDIANĂ A VAGONULUI MOTOR, NU ÎNTR-O PARTE CUM ERA ÎN CAZUL VAGONULUI MOTOR A RAMEI 54 (fostul 69). Pentru comparație, vedeți vagonul motor 33. Îmi aduc aminte că, într-un reportaj, vechiul vagon 09 era într-o stare bună, deși era demult despărțit de 10. Nu peste mult timp, a apărut hibridul 02...
05: circula rar. Nu l-am putut identifica
06: disparut: vagonul din fata face parte din rama 59
07: 1 RK cu modernizare in 2000 si chopper ,dar cu sursa veche pastrata
08: 1 RK cu modernizare: vagonul din fata pare a fi fostul 75, devenit, ulterior 059, apoi 59; pe unul din suporții numarului de linie - care e sudat - se poate citi 059. un alt aspect; scripetele e de tip vechi, dar e într-o parte, ca și la 75-ul original
09: disparut: nici șeful de la depou (fiind nou) nu stia ce-i cu el; se presupune ca e casat
11: disparut de ani buni
13: dispărut demult
14: nu mai circulă din 2003, dar, conform spuselor lui Zsizsi încă mai exista în 2005
15: circulă: nu i s-a făcut a doua RK, deși prima s-a efectut în 2000
16: dispărut in 2002
24: dispărut de ani buni
25: dispărut odată cu ieșirea de la a doua RK a lui 01 (în 2002): cât timp 01 a fost la a doua RK, 25 a fost condus de vatmanul de pe 01
26: dispărut demult (în 1999 l-am văzut ultima dată); precizez că avea numărul 026
27: dispărut de luni bune; șeful depoului nu știe ce-i cu el. În 13.04.2007 nu era la depou. Ori i se face RK (nu i s-a făcut nici măcar una), ori e casat
29: 2 RK
32: 1 RK
33: RK cu modernizare, teoretic în anul 2000, practic l-am văzut la stradă prima dată după Paștile anului 2001. Nu am auzit zgomot de sursă iar chopperul este... în salon
34: dispărut
35: dispărut
037: mai supraviețuiește doar remorca: nicio RK; numărul de parc 37 e acordat unui KT4D
38: disparut
39: disparut la finele anului 2003 sau inceputul anului 2004
40: casat di ncauza starii necorespunzatoare a caroseriei: nu s-a facut nicio RK, ci doar o reparatie mai serioasa prin 2001
44: disparut in 2003:format din vagoanele 63 cu 12
54: disparut in 1997.
59: RK in 2001. vagonul din fata e fostul 03, devenit 006, apoi 06. Atat de bine a fost facuta RK incat a iesit cu reclama "Modena" pe luneta vagonului din fata.
60: RK recent
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
chirila_alex



Data înscrierii: 21/Mar/2007
Ultima vizita: 04/Iun/2011
Mesaje: 69
Locație: Constanta

MesajTrimis: Vin 15 Iun 2007 19:28:47    Titlul subiectului: 79605

Timis care nu au fost mentionate #23 si #25 care intradevar mai existau in 2001 (amandoua sunt preluate de pe http://spz.logout.cz/mhd/ro/ro.html )


cl_s_23.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  70.41 kb
 Vizualizat:  de 13633 ori

cl_s_23.jpg



cl_s_25.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  81.44 kb
 Vizualizat:  de 13633 ori

cl_s_25.jpg




Ultima modificare efectuată chirila_alex la Sâm 16 Iun 2007 09:35:23, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iun/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 15 Iun 2007 22:59:44    Titlul subiectului: 79611


Dacă ai fi citit cu atenție mesajul meu anterior, ai fi văzut că 25-ul a fost menționat. Inițial, rama 25 a avut numărul 43-44 fiind achiziționată de IJTL Cluj în primăvara anului 1988; puțin înainte de a da examenul de admitere în clasa a IX-a. În 1991 a devenit 025 iar apoi vagonul din față a devenit 25 în timp ce remorca și-a păstrat numărul de parc 025. În perioada anilor 2001-2002, 25-ul a fost condus de titularul de pe 01 iar când 01 a ieșit de la a doua RK, 25-ul a dispărut.

Pe ăsta am omis să-l prezint.
Vagonul din față a ramei 23 a fost, aproape sigur, 35. Cât privește remorca (36), aceasta mai mult a zăcut decât a circulat, motiv pentru care 35-ul a circulat fie solo, fie cu alte remorci. Asta a fost până în toamna lui 1989. Din toamna lui 1989 până în toamna lui 1992, 35-ul a zăcut pentru ca în 1992 să apară o ramă cu numărul 023. Era revopsită și, în plus, peste vechiul număr de parc mai era un strat de vopsea. Totuși, văzându-i interiorul, nu mi-a fost greu să-l identific. Vagonul din față era 35 iar remorca am toate motivele să cred că era 36. Ba mai mult, îmi aduc aminte că o parte din lămpi aparțineau fostului tramvai 106 (devenit 036 și dispărut în 1991; nu știu dacăa fost sau nu livrat Botoșaniului). Ulterior, lămpile luate de pe 106 au fost înlocuite cu lămpi originale.
Înainte de a dispărea, 23-ul era condus de:
-un vatman cu aspect sinistru, care cred că, în urmă cu ceva ani, conducea 032 iar apoi 009 și pe care, de ani buni nu l-am mai văzut; conducea repede și, de claxonat, claxona rar;
-vatmanul care,în prezent, conduce 08; când a sosit lotul de T4D-uri, acesta a preluat 64 și, ca urmare, 23-ul a dispărut.
O vreme, 23-ul era condus de titularul de pe 47
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iun/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 22 Iun 2007 11:17:25    Titlul subiectului: 79740

Dupa parerea mea ar trebui aduse remorci B4D pentru T4D-urile solo, având în vedere că T4D-ul solo este deosebit de nărăvaș. Cele spuse de Dragoș privitoare la decalajul dintre frânarea, respectiv defrânarea remorcii se adeveresc, dar cu toate acestea, călătoria într-o ramă T4D+B4D e mult mai lină decât într-un T4D solo sau un cuplu de T4D+T4D
-KT4D-urile ar trebui retrase. Nu are de căuta acest tip de tramvai pe străzile Clujului. E drept că la Oradea se descurcă admirabil ,dar nu putem compara Oradea cu Clujul
-Cu privire la Timișuri. Acest tramvai e slab din punct de vedere tehnic, dar are capacitate mare și nu e "pretențios" la deficiențele căii de rulare. Compară mersul unui T4D și mersul unui Timiș pe porțiunile dificile. Vei consata că T4D-ul vibrează de te dor dinții, KT4D-ul îți va da impresia că sare de pe linie în timp de Timișul zdrăngăne, zornăie, vuiește, dar, cu toate acestea, vibrațiile și smuciturile resimțite în interior sunt considerabil mai mici decât în cazul tramvaielor amintite anterior. Pentru început, aș retrage toate Timișurile care nu au trecut prin RK și aș aduce câteva Timișuri modernizate la Arad. Ulterior, dacă, într-adevăr, modernizarea liniei va fi de calitate, atunci da, putem aduce și tramvaie noi.
KT4D-urile clujene sunt:
-03, 04, 10, 12, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 28, 30, 31, 36, 37, 41, 42, 43, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 52
Pentru a spune de câte tramvaie e nevoie pentru a substitui aceste vehicule mai puțin reușite ar trebui să știu ce capacitate vor avea tramvaiele ce urmează să fie aduse. Tu ai judecat strict numeric. În total, avem, teoretic, 53 tramvaie. Vezi numerele de înmatriculare. În realitate numărul tramvaielor e mai mic. De exemplu, nu există tramvai care să aibă numărul de înmatriculare 007 (atenție, e vorba de număr de înmatriculare, nu de parc)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bogdan



Data înscrierii: 14/Mai/2006
Ultima vizita: 22/Iun/2018
Mesaje: 543
Locație: Ploiesti

MesajTrimis: Mar 22 Dec 2009 22:12:39    Titlul subiectului: 121591

Tramvaie KT4D-M ex Potsdam:
Nr Potsdam Nr Cluj

105 -71
125 -72
203 -73
205 -74
223 -75
224 -76
225 -77
230 -78
231 -79
232 -80

_________________
30 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2017! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iun/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 13 Apr 2015 01:02:11    Titlul subiectului: 178542

Recitind acest topic, inactiv de o vreme, vin cu niște detalii legate de fosta ramă Timiș 2 cu numărul de parc 05+05. Rama a atras atenția utilizatorului Zsizsi pe bună dreptate însă, din diverse motive (unele obiective, altele subiective) nu am mai postat.

Am indicii clare că vagonul din față a ramei 05 a avut, inițial, numărul 61. Butonul care acționa goarna era poziționat atipic, chiar sub manometrul de aer. La prima renumerotare a tramvaielor, 61-le - care circula, atunci, cu 62-ul - a primit numărul de parc 037, la fel cu cel al remorcii. Nu știu din ce motive, cei de la RATUC au decis ca remorca 037 să fie vagonul-turn pentru liniile din depou (și a îndeplinit rolul acesta până acum câțiva ani, când remorca 33-ul a fost transformată în vagon turn).

Dar să revenim la anii '90. Vagonul motor 037 a trecut prin RK - și încă unul serios - schimbându-i-se o bună parte a tăblăriei și dispărând, astfel, panourile cu fantele de aerisire de pe lateral. Butonul goarnei, însă, a rămas.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community