Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Troleibuzele DAC din anii 2000 si ulteriori
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Troleibuzele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 03 Ian 2007 23:17:28    Titlul subiectului: 42506

#7385


7385_097_002_126.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  152.8 kb
 Vizualizat:  de 36657 ori

7385_097_002_126.jpg



7385_097_001_445.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  154.56 kb
 Vizualizat:  de 36657 ori

7385_097_001_445.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 03 Ian 2007 23:19:05    Titlul subiectului: 42507

#7390


7390_097_004_115.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  139.34 kb
 Vizualizat:  de 37067 ori

7390_097_004_115.jpg



7390_097_003_185.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  132.67 kb
 Vizualizat:  de 37067 ori

7390_097_003_185.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 03 Ian 2007 23:19:57    Titlul subiectului: 42508

#7391


7391_ber_006_685.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  160.58 kb
 Vizualizat:  de 37065 ori

7391_ber_006_685.jpg



7391_ber_014_120.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  130.89 kb
 Vizualizat:  de 37065 ori

7391_ber_014_120.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 10 Ian 2007 22:40:14    Titlul subiectului: 43301

Se afirma că 7335 ar fi fost scurt de la început, fiind fabricat în 1988 pentru export în țările Americii de Sud. Vă supun atenției 2 aspecte:
-ușile; acestea sunt caracteristice DAC-urilor fabricate între 1979 și 1984, adică a seriei din care face parte 7062
-geamurile sunt, toate, cu parte glisantă
Geamurile culisante pe partea ușilor constituie una din caracteristicile DAC-urilor pentru export; treaba mai interesantă e cu ușile; s-au folosit uși similare cu DAC-urile fabricate între 1979 și 1982 (vedeți 7062; are exact aceleași tipuri de uși)
Uitați-vă la 7357. Se vede că:
-ușile sunt de tip mai nou (comparați-le cu cele ale lui 7335)
-lipsește cadrul metalic al rezistențelor, acestea fiind acoperite cu o simplă plasă, asemenea seriei fabricate între 1979 și 1982.



7335.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  4.95 kb
 Vizualizat:  de 37424 ori

7335.jpg




Ultima modificare efectuată OAB la Mie 10 Ian 2007 23:09:16, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
1689



Data înscrierii: 23/Ian/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2009
Mesaje: 87
Locație: (Germania)

MesajTrimis: Joi 11 Ian 2007 17:51:58    Titlul subiectului: 43424

Confirm (inca o data) ca 7335 a fost, original, fabricat pentru o tara de limba spaniola. Era scurt (3 usi, schema de vopsire alb cu verde), initial garat la depoul Nitu Vasile (Berceni).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Sâm 11 Aug 2007 17:00:44    Titlul subiectului: 5555555 81379

Pe #7340 mi-l aduc aminte ca fiind unul din cele mai frumoase si ingrijite troleibuze de la Bucuresti-Noi, atat in cabina cat si in salon avea chiar boxe la care se asculta radioul, aerotermele mergeau perfect, insa de ceva timp nu l-am mai vazut dar traiesc cu speranta ca nu l-au casat...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Visan_alex



Data înscrierii: 17/Iul/2007
Ultima vizita: 28/Ian/2024
Mesaje: 14
Locație: Voluntari

MesajTrimis: Vin 17 Aug 2007 20:08:23    Titlul subiectului: 81615

Am reusit sa recuperez placuta din7335, care acum e la casat. Pe ea scrie cava de genul "in caz de pericol spargeti geamul:. Interesant e materialul din care e facuta, un aluminiu de foarte buna calitate, iar literele nu sunt vopsite ci stantate Very Happy.Oricum e un suvenir frumos dintr-un troleibuz care era destinat exportului...


7335_065_007_137_183.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  70.06 kb
 Vizualizat:  de 36532 ori

7335_065_007_137_183.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 30 Dec 2007 19:06:43    Titlul subiectului: 86290

Aerotermele de pe vagoanele V3A Faur au fost date jos de pe respectivele vagoane și înlocuite cu clasicul radiator. Apoi, au fost montate pe majoritatea troleibuzelor (în afară de Ik415T), astfel că și DAC-urile articulate aveau asemenea aeroterme.
Și #7441 a avut același tip de aeroterme.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 27 Ian 2008 14:57:13    Titlul subiectului: 87684

Cautand prin arhiva foto am dat de nisite fotografii facute pe 30 decembrie 2005 la Piata Sudului; cand eram la pozat s-a defectat un DAC articulat (7438) chiar in fata mea, in intesectie. Intai au fost rugati calatorii sa-l scoata din intersectie, apoi soferul s-a urcat pe el (!!) si a mesterit ceva. La final a plecat prin propriile forte.

Daca nu ma lasa memoria domnul cu par alb si pulover negru ce se vede in dreapta in primele doua poze era soferului unui alt troleibuz.



01.jpg
 Descriere:
La impins (I)
 Mărime fișier:  126.88 kb
 Vizualizat:  de 35337 ori

01.jpg



02.jpg
 Descriere:
La impins (II)
 Mărime fișier:  135.06 kb
 Vizualizat:  de 35337 ori

02.jpg



03.jpg
 Descriere:
Soferul se urca pe vehicul
 Mărime fișier:  194.66 kb
 Vizualizat:  de 35337 ori

03.jpg



04.jpg
 Descriere:
Soferul umbla pe acoperis. Periculos!
 Mărime fișier:  187.87 kb
 Vizualizat:  de 35337 ori

04.jpg



05.jpg
 Descriere:
Gata cu reparatiile, troleul pleaca singur dar fara calatori.
 Mărime fișier:  186.8 kb
 Vizualizat:  de 35337 ori

05.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
BOGDABUS



Data înscrierii: 22/Sep/2006
Ultima vizita: 30/Oct/2023
Mesaje: 44
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 30 Ian 2008 15:35:00    Titlul subiectului: 87949

Nu mi-am dat seama cum s-a urcat. Avea o scara?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Mie 30 Ian 2008 17:18:53    Titlul subiectului: 87955

La usa 2 exista niste "manere" rabatabile care puteau fi utilizate ca scara. Din poza o sa vezi asta si astfel se puteau urca pe troleibuz, dar mai exista o varianta si asta am observat la ASTRA IKARUS, in salon in spate se demonteaza plafoniera si se poate sui pe troleibuz!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 31 Ian 2008 09:34:22    Titlul subiectului: 87982

itb 139 a scris:
La usa 2 exista niste "manere" rabatabile care puteau fi utilizate ca scara....
Iată o imagine cu acele mânere/scărițe. În această primă poză ele sunt "pliate", iar atunci când este nevoie de vreo intervenție, aceste "mânere" se rabatează ajungând perpendiculare pe troleibuz, putând fi folosite ca scară. În dreptul acestor "scărițe", pe acoperișul troleibuzului există niște mânere care permit celui care urcă să se țină de ele.

În poza 2 am marcat cu verde acele mânere de pe cabină despre care v-am vorbit.

Troleibuzele din București aveau pe cabină niște "podețe" de scânduri (le-am indicat cu săgeți roșii), care cred că au rol de a diminua atât riscurile de electrocutare, lemnul fiind bun izolator, dar și de a împiedica alunecarea celui care face intervenția.



7423-00r-15496.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.01 kb
 Vizualizat:  de 35169 ori

7423-00r-15496.jpg



7347-097-15028.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  174.03 kb
 Vizualizat:  de 35160 ori

7347-097-15028.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1351
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Joi 31 Ian 2008 10:16:07    Titlul subiectului: 87985

Aceaste elemente tip scara rabatabila au aparut doar la 217E. Pana atunci creed ca se folosea o scara. In Sibiu existau cateva DAC uri cu scara (de obicei aceasta scara se fixa chiar in spate), la restul DACurilor fiind o adevarata aventura sa te urci pe ele in caz de nevoie. In poza lui Cata, acel 7347 este DAC si desi are acele manere pe tavan, nu are scaritele acelea pe laterala. La 217E acestea se aflau in stanga usii 2 si in stanga usii 4.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
kristake74



Data înscrierii: 12/Ian/2008
Ultima vizita: 08/Feb/2010
Mesaje: 50
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Joi 31 Ian 2008 23:49:04    Titlul subiectului: 88032

OAB a scris:
Se afirma că 7335 ar fi fost scurt de la început, fiind fabricat în 1988 pentru export în țările Americii de Sud.
Este adevarat cum a confirmat si ''1689'' a fost din fabricatie scurt si schema de culoare verde cu alb urmat de seria 7336-7339 vopsite in galben cu crem si erau articulate la fel ca 7340 dar acesta mustar cu crem. 7341 si 7342 de asemenea scurte dar erau bleu cu alb.Aceste troleibuze au aparut la sfarsitul lui ''88 si inceputul lui ''89.
In perioada 10-15 ianuarie 1990 a intrat pe traseu 7343 articulat vopsit in schema de culoare visiniu sau grena ceva de genul asta cu crem. In
varianta asta de culoare a fost seria pana la 7376 dupa care au umat cele vopsite crem cu banda rosie, albastra si verde.
Troleibuzul 7347 a fost renumerotat? 7347 nu avea acele manere din fabricatie, mai tarziu au fost montate pe cele incepand cu seria 7377. Si inca o chestie ciudata, daca va uitati la nivelul usii, e mai jos decat garda la sol, plus ca troleele cu cu scaritele alea aveau cutie de afisaj al liniei din fabricatie, nu aplicat suportul acela sus, in dreapta spate...

Nu stiu la ce depou a fost repertizat prima data 7340 inainte de Revolutie, dar prin 1994 cand era la Vatra arata jalnic. Mergeam des in cabina lui 7336; atunci circula pe linia 92, il cunosteam pe sofer si-mi spunea ca 7340 era rezerva si toti soferii care aveau toleibuzele defecte si erau repartizati sa-l conduca, se luau cu mainile de cap. Nici macar butoanele pt deschiderea usilor nu existau si se atingeau firele pt a le deschide. Cred ca inca mai era crem cu mustar, putin mai inchis la nuanta decat seria 7336-7339 care avea schema de vopsire galben cu crem identica cu cea a autobuzelor 117UDM sau UDA (nu stiu exact - a fost o discutie pe teme asta- scuze putin off-topc) aparute in toamna ''89'-101.
O mare problema avea la captatoare, ca ii sareau des de pe fire.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Vin 01 Feb 2008 11:54:36    Titlul subiectului: 88049

kristake74 a scris:
Troleibuzul 7347 a fost renumerotat? 7347 nu avea acele manere din fabricatie, mai tarziu au fost montate pe cele incepand cu seria 7377.
Da, 7347 a fost renumerotat mai demult.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tfa2003



Data înscrierii: 20/Mar/2006
Ultima vizita: 04/Feb/2024
Mesaje: 59
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 15 Ian 2009 00:12:21    Titlul subiectului: 104247

7335 - A aparut in Berceni de nou nout. (pe linia lui 76/95 se plimbau mai mereu prototipurile ROCAR)
7335 era crem-deschis cu doua dungi verde-deschis dungile avand si un contur subtire, negru. La pipaire, tin minte ca parca conturul era in relief. Il banuiesc ca a fost prototip pentru Columbia, unde a vandut ROCAR 48 buc. 112EM si 8 buc. 117E. Columbienii pastrat nuanta de crem, dar au renuntat la ultima usa, asa ca banuiesc ca asta a fost motivul pentru care a ramas la ITB/RATB.
Toate inscriptiile din el erau in limba lui Cervantes, motiv pentru care facea nota cam discordanta, iar calatorii murmurau cum ca ar fi fost refuzat la export. Scaunele initiale nu erau din placaj.
Alt motive pentru care facea nota discordanta pe vremea cand era nou:
-era nearticulat (majoritatea ITB era articulata), silentios, vitezoman Smile , usa 2 la 3 ferestre de 1 si la una de usa 3, alt model de cabina la sofer, stopurile din spate nu mai erau dintr-o bucata, avea tamburii pentru franghie, alt model de terminare al captatorului etc. Ulterior a fost ITB/RATB-izat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 350
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Vin 13 Noi 2009 13:32:24    Titlul subiectului: 119964

O fotografie cu un troleibuz Dac, am impresia ca este primul fabricat de acest tip. Poza se gaseste in cartea Bucuresti-Monografie, aparuta la Editura Sport-Turism.


PB130006.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  153.24 kb
 Vizualizat:  de 32540 ori

PB130006.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 09 Ian 2012 15:58:41    Titlul subiectului: 151857

O poza/captura cu ITB #7044, se pretinde ca ar fi preluata din filmul "Ochii care nu se vad".


itb7044.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  27.73 kb
 Vizualizat:  de 29117 ori

itb7044.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Andrei96



Data înscrierii: 08/Sep/2013
Ultima vizita: 09/Feb/2016
Mesaje: 28
Locație: Voluntari

MesajTrimis: Mar 05 Mai 2015 20:26:46    Titlul subiectului: 178960

Bd. Regina Elisabeta, 1998.


1998-bulevardulreginaelisabeta1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.1 kb
 Vizualizat:  de 25464 ori

1998-bulevardulreginaelisabeta1.jpg



_________________
Andrei96
Ador troleibuzele-VECHI! Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 22/Feb/2023
Mesaje: 490
Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

MesajTrimis: Mie 06 Mai 2015 13:47:00    Titlul subiectului: 178975

E posibil ca Dac-ul galben sa fie 7062, unul din ultimele supravietuitoare din generatia 1980.
La un moment dat, din lipsa de piese, lampile spate (monobloc) au fost inlocuite cu stopuri separate, model 1987 si mai tarziu. Formatia si asezarea lor s-a pastrat, totusi.
Intr-o alta poza din anii 90, apare ca fiind pe linia 97 (ce apartine de depoul Bucurestii Noi). Acum, fiind pe Elisabeta, ar fi putut circula pe una din liniile ce apartin de garajul Vatra Luminoasa, ceea ce este interesant, tinand cont ca acest depou primise deja primele Ikarusuri 415, in 1997.

_________________
Proiect OMSI "Rocar De Simon" - https://www.facebook.com/pg/roomsicorner/posts/?ref=page_internal
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Joi 11 Aug 2016 23:31:12    Titlul subiectului: 186122

Nu e 7062. Il cunosc bine pe 7062, era unul din troleele mele favorite. Nu avea flapsuri de noroi, si toata viata lui a avut stopurile originale,

Asta are ceva deasupra lunetei, para a fi bara de ghidare pentru sfoara de captatori automatic.

Tot frumos e si asta. Dar nu prea se vede daca stopurile sunt originale sau de udm mai nou.

_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
costy92



Data înscrierii: 01/Sep/2010
Ultima vizita: 25/Dec/2022
Mesaje: 109
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 30 Noi 2016 17:49:05    Titlul subiectului: 187306

Captatori automati gasesti doar pe Ikarus si Irisbus
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Sâm 03 Dec 2016 03:29:29    Titlul subiectului: 187325

Le-au avut. Toate modelele au avut tragatoare automate (Bine, cu arc, adica sarea si nu zbura aiurea in aer) ITB nu le folosea, si le demonta cum veneau de la Autobuzul.

Numai cand au venit Astrele le-au tinut, la fel ca si cu 412 si 512, dar la Dacuril nu li se mai puneau nici la RK.

Dar ele veneau cu ele, ca e vorba de siguranta. Sforile nu prea sunt sigure asa cum erau, atarnate pe caroserie.

Apropos de o discutie mai sus de scarite. Primele serii de Dac au avut scari rabatabile, dar de alta forma, lungi, si montante in caroserie. Din ce am vazut, numai 112EM au avut. Nu stiu cate 117 sa fi avut asa ceva. Dar idea era, totusi nu erau ZILuri cu scara pana si acum lol.

_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 04 Dec 2016 18:35:18    Titlul subiectului: 187339

Dar nu inteleg, de ce le demontau cei de la ITB ? Pare o decizie ilogica a celor de atunci.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1351
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Dum 04 Dec 2016 19:12:48    Titlul subiectului: 187342

În multe locuri din tara se proceda astfel imediat ce acestea ajungeau în patrimoniul regiei. Deoarece în multe orașe rețeaua nu era bine întinsă cablul făcea o burta destul de mare de la o consola la alta astfel încât troleibuzul, la o viteza mai mare, supunea tragatoarele la adevărate blocaje și implicit deraieri ale captatorilor. Același lucru se întâmpla și la Sibiu astfel ca multe troleibuze arătau destul de rău la scurt timp de exploatare, mai ales captatorii care erau destul de îndoiți și întăriți.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Troleibuzele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5  Următoare
Pagina 4 din 5

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community