Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
|
Sus |
|
|
fider
Data înscrierii: 31/Mai/2007 Ultima vizita: 10/Oct/2008 Mesaje: 202 Locație: Bucuresti (Vest)
|
Trimis: Sâm 31 Dec 2005 11:44:12 Titlul subiectului: 0000000 |
10171 |
|
La autobuzul 2649 de pe linia 253 postat mai sus de dr2005 se vede clar
in poza ca geamurile sunt inghetate bocna. si nu e un efect optic, pentru
ca pozitia e destul de buna. brrrrrr!!!!
Dac 112UDM in bucuresti nu au nici unul incalzire. Radiatoarele de autobuz nu au rezistente inauntru, ci un miniradiator conectat la instalatia de racire a autobuzului. din cauza ca la DAC din bucuresti intreaga instalatie de racire a motorului este o improvizatie ratb, conectarea acelor radiatoare este imposibila.
|
|
Sus |
|
|
tudor Vizitator
|
Trimis: Sâm 31 Dec 2005 15:21:09 Titlul subiectului: |
10213 |
|
La toate autobuzele DAC nu a mers niciodata caldura. Nici macar cand erau noi! Si acum le tin minte pe alea de pe 300 vopsite alb albastru,care purtau reclama PEPSI pe ele. Erau misto in 1992. Aveau nr de parc 26**. Deci si 2610 e posibil sa fi fost la Nordului, si pe linia 300. Revenind la subiect, nici in salon si nici in cabina soferului nu mergea incalzirea. Si soferul era foarte gros imbracat, desi autobuzele erau noi atunci.
Eu cred ca aerotermele sunt dezafectate la multe din ele.
Radiatoare carpite care pierd lichid pe la toate imbinarile. Furtune crapate. Motorul fiind sub podea se incalzeste destul de tare iar sistemul de racire nu asigura racirea corespunzator. In plus, sunt infundate toate conductele, pompele de apa curg ca de la robinet. In plus motoarele alea sunt varza. Si nici nu cred ca merita sa bagi atata antigel cat sa mearga toate alea. Si la ce trasee intortocheate sunt...
|
|
Sus |
|
|
qwerty
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 23/Feb/2023 Mesaje: 55 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 01 Ian 2006 18:10:10 Titlul subiectului: |
10387 |
|
Nu foloseste nimeni aerotermele pt ca nu merg. La autobuzele DAC nu a mers vreodata incalzirea... poate cu indulgenta o iarna sa fi mers pe vreunele. Si nu merge nici in cabina soferului caldura decat daca-si fac ei vreo improvizatie.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Lun 02 Ian 2006 22:02:59 Titlul subiectului: |
10666 |
|
Improvizația e că aerotermele din salon au ajuns în cabina șoferului...și numai el are căldură.
Un șofer de Dac, la capăt, mi-a făcut o demonstrație a aerotermelor...care mergeau foarte bine!
Îți spun eu că în cabină merge încălzirea. Am mers de multe ori în cabină la Dac-uri...atât din seria 26xx, cât și 25xx, 24xx și 18xx și MERGEA căldura în cabină. Iar la salon, tipul mi-a fpcut demonstrație la aeroterme!!! Și mergea PARFUM.
..acum, iarna, li se pun la loc aerotermele la unele...ca să facă impresie bună. Dar atât. Că nimeni nu le folosește.
Asta cu salonul nici eu nu credeam că merge....dar șoferul de pe un autobuz 25xx mi-a făcut o demonstrație. Bineînțeles, nu merge la toate. Unele nici nu mai au aeroterme. Cabina șoferului are 2 aeroterme.
....cred că sistemele de încălzire din Dac sunt modificate...adică șoferul are 2 aeroterme perfecte în cabină, iar pasagerii au 2 aeroterme care nu merg în salon.
Numai că pentru a încălzi trebuie pornit și ventilatorul aerotermei.
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 16 Ian 2006 22:54:47 Titlul subiectului: |
12684 |
|
Aztazi seara am avut treaba in zona O.P.71 de pe 1 Decembrie 1918. Mi se facuse rau de masina (am venit cu un taxi - a trebuit sa car un aparat). La intoarcere am mers o statie pe jos ca sa-l iau pe 101 de la Postavar (~ului). Cum mi-e rau ma rugam sa vina un "DAC" ("Ikarus" imi accentueaza greata). Astpet nici juma de mimut in statie, si hopa, parca il vad pe 2107 (avea cele 3 beculete aprinse). Ma rugam sa nu se retraga la Titan. Nu s-a retras. Bieninteles ca m-am bucurat enorm sa merg cu el. Avea aeroterma, dar nu mergea, asa ca era frig. Dar NU a contat. Soferul mergea repede (m-am uitat odata la vitezometru si indica 50 km/h n-a mers tot traseul cu viteza asta, dar nu cred ca il scotea din 40 km/h - am ajuns din urma si un "DAF"). In, plus, cand autobuzul se oprea sau punea frana (n-am prea prins stopurile) se aprindea un beculet rosu sub oglinda aia rotunda cu care vede soferul in salon. Cand pleca din statie incepeau sa clipeasca toante beculetele din drepatea volanului (din randul de sus)- mai clipeau si altele cand pleca din statiune. Am mers pana la capat la D-na Ghica, sperand sa stau de vorba cu soferul, dar soferul n-a mai coborat la cap. La Bucur Obor, cand mergeam inspre D-na Ghica se suisera niste pusti care se credeau cam smecheri, dar de smecherie ce aveau nu s-au uitat la numarul de linie asa ca s-au trezit in 101 in loc de 143 (am vazut si un 112 U.D.M. galben pe linia lui 143!). La frig a contribuit si unul care a deschis capacul din tavan (ala din fata) - La un moment dat ma miram de ce e curent. Dupa ce l-am inchis a cam intrat fum.
In orice caz a fost o 112 U.D.M. trippin'! (tare cool)
La ce foloseste farul ala din partea dreapta care e atranat chiar aprope de acoperis (dupa usa 1)?
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Lun 16 Ian 2006 23:35:09 Titlul subiectului: |
12700 |
|
#2107 nu are cum să se retragă la Titan... pentru că aparține de autobaza Ferentari.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Lun 16 Ian 2006 23:38:38 Titlul subiectului: |
12702 |
|
,,Gălbiorul" de pe 143 era cumva #2227 (care aparține Autobazei Titan)?
Nu l-am mai văzut de mult timp la stradă, deși arată super-bine.
Iată o poză făcută de Cătălin Ghiță (Whitewolfcata), luată de pe site-ul www.bucuresti2.3x.ro
Mai există 2 autobuze Dac 112UDM scunde și galbene la Autobaza Ferentari (și sunt toate șansele să intre și pe 101):
#2102 - în stare jalnică:
și #2308, recondiționat de curând:
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mie 18 Ian 2006 23:12:51 Titlul subiectului: 000000 |
12962 |
|
Ăsta-i #569! E unul dintre cele mai bine întreținute Dac-uri din București. Aparține Autobazei Alexandria (și nenorociții îl timiteau pe 438 și 150... la început mergea des pe 173, dar s-a schimbat garajul (173 a trecut la Ferentari)... a mers și pe 105 cât timp a fost 105 deservit de Alexandria. Acum preferă liniile ,,centrale": 122, 126 și, ocazional 116. Bine că nu-l trimit pe 117 că atunci ar fi crimă!).
Din ce am auzit pe la șoferi, motorul de Dac e făcut de RABA. Mai mult, șoferii îl laudă....dar când vine vorba de cutia de viteze.... înjurături
|
|
Sus |
|
|
tudor Vizitator
|
Trimis: Vin 20 Ian 2006 21:32:23 Titlul subiectului: |
13204 |
|
Dr2005 a scris: | Din ce am auzit pe la șoferi, motorul de Dac e făcut de RABA. Mai mult, șoferii îl laudă....dar când vine vorba de cutia de viteze.... înjurături | Dupa ce s-au casat IK 4, motoarele de pe ele, care erau RABA, au fost transferate pe DAC. Iti dai seama dupa zgomot. Motorul de RABA e ceva mai silentios. Cel de DAC e zgomotos.
De asemenea RABA fabrica si punti motoare, daca te vei uita atent, IK 260/256, IK4, IK 415 T, au pe butuc scris RABA. La fel si la unele de simon. Cele cu butucul gros sunt AB (Autocamioane Brasov)-ma intreb daca au reductor in acel butuc, ca la camioane-, iar cele cu butuc mic, daca te uiti, vei vedea ca scrie...RABA!
Raba nu stiu daca mai exista, insa Ikarus era un mare producator de autobuze. Acum am inteles ca ar fi cu IRISBUS. Si pe unele IK 415T am vazut la placuta de identificare sigla IRISBUS.
Iar cutiile manuale la autobuze sunt...istorii. Pana acum nu am vazut autobuze la care cursa schimbatorului sa aiba aproape...1 METRU!
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 21 Ian 2006 21:58:29 Titlul subiectului: |
13321 |
|
Am mers cu un Dac pe 253 care avea spuma poliuretanica in jurul ramei lunetei (ca la usi si termopane). Probabil nu puteau schimba doar luneta si au taiat rama de la alt autobuz cu totul si au sudat-o pe caroserie. Am inghetat cu mana pe bara (doar o statie am mers).
|
|
Sus |
|
|
fider
Data înscrierii: 31/Mai/2007 Ultima vizita: 10/Oct/2008 Mesaje: 202 Locație: Bucuresti (Vest)
|
Trimis: Lun 23 Ian 2006 23:14:10 Titlul subiectului: |
13640 |
|
intr-adevar, motoarele si cutiile de viteze rezultate din casarea IK4 au fost
montate pe DAC. Si acum sunt DAC-uri care au un alt sunet al motorului,
mai ales din cele scunde. am observat pe 253. De asemenea sunt unele cu
4 viteze si unele cu 5.
S-a plimbat cineva la greu cu dac-uri incat sa putem dibui cateva din cele
care au motoare de la IK4?
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Vin 27 Ian 2006 13:43:53 Titlul subiectului: 9999999 |
14054 |
|
450-596 sunt fabricate în 1990.
#1888, #1801 mai sunt serviciu... parcă și 1879.
Din seria 17xx mai sunt #1770, #1771, #1772, #1773, #1780, #1797, #1798.
#1888 este superb! Cred că e unul din cele mai ,,fățoase" Dac-uri ale RATB-ului, dacă nu chiar cel mai ,,fățos". Corpurile de iluminat din interior cred că sunt de Ik4.
La București, la majoritatea Dac-urilor recondiționate s-au pus tot ,,farfurii" la iluminat. Ce-i drept, s-au pus unele noi (dacă e dat la o parte globul de plastic se mai poate vedea eticheta). Interesant că pe toate scrie ,;Fabricat în 1996". Oare RATB a cumpărat la grămadă sute (mii) de corpuri de iluminat și fasunguri în 1996? Deoarece așa apar și la Dac-urile recondiționate în 2005.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Vin 27 Ian 2006 14:46:47 Titlul subiectului: |
14059 |
|
Uite cu ce am venit azi acasă
Avea și căldură...nu era cine-știe-ce, dar puteai să scoți căciula și mănușile în el.
Kaleun a scris: | Am mers cu un Dac pe 253 care avea spuma poliuretanica in jurul ramei lunetei (ca la usi si termopane). Probabil nu puteau schimba doar luneta si au taiat rama de la alt autobuz cu totul si au sudat-o pe caroserie. Am inghetat cu mana pe bara (doar o statie am mers). | L-am dibuit și noi azi... dar avea căldură în salon (adică...după o discuție cu șoferul, un om foarte de treabă. Și când am zis că nu cred că merge...i-a dat drumul!
Și Dac-ul cu spumă:
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Vin 27 Ian 2006 18:40:50 Titlul subiectului: |
14079 |
|
Corpurile de iluminat la "fatos" sunt foliste mai ales la ROMAN 111 RD. Daca te uiti bine, pe ele trebuie sa scrie ELBA. Toate DAC-urile reconditionate din Mures aveau acest model.
|
|
Sus |
|
|
1689
Data înscrierii: 23/Ian/2006 Ultima vizita: 19/Mar/2009 Mesaje: 87 Locație: (Germania)
|
Trimis: Vin 27 Ian 2006 21:06:31 Titlul subiectului: |
14097 |
|
Mai repede as suspecta ca ELBA are un stoc impresionant de lampi si fasunguri... ;>
Cu farfuriile alea am amintiri de nesters din 368-uri, pe vremea cind erau 117 articulate, cu butelii deasupra (3 mai scurte), pernele de aer ca si inexistente si - cind dadeau in cite o groapa pe urcarea spre Ateneu - iti cadea in cap cite o pleasca de plastic plina de apa de la condens sau pur si simplu prelinsa prin gaurile de rugina din tavan... Ceva care te face sa apreciezi si mai mult IK 4 ;>
Oricum, avea si DAC un merit... Scapai de pietre la rinichi in mod categoric!
Daca e sa vorbim de calitatea reparatiilor... Ma uitam la 2602 care, dupa RC, arata mai jalnic decit inainte...
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Lun 30 Ian 2006 15:06:55 Titlul subiectului: |
14399 |
|
Multe Dac-uri din București au fost recarosate.
Pun poza full ca să se vadă că tabla e nouă. Dar, oricât de nouă ar fi tabla, și acets autobuz va fi tăiat cel târziu în 2007. Păcat...se bagă bani în niște autobuze care nu au viitor
De exemplu #531:
Pasionații de NFS Underground o să se bucure... există autobuze cu neon sub podea! De exemplu acest Dac de pe linia 102:
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Sâm 04 Feb 2006 00:38:20 Titlul subiectului: 00000 |
58228 |
|
Dac 112UDM, #2227.
Pozele sunt făcute pe la 16:40, la terminalul ,,Bd. Basarabia".
Troleibuzele care întorc acolo aparțin de Dep. Vatra Luminoasă, iar autobuzele de Autobaza Titan. Iată Dac-ul respectiv:
Și o vedere de ansamblu a capătului. Se observă numărul mare de autobuze (toate deservind traseul 102). Pe linia 102, intervalul de succedare este de 2 minute între 2 autobuze (asta la ora fotografiei). Și autobuzele se ajung pe traseu. Oricum, nici unul nu stă mai mult de 10 minute la capăt.
|
|
Sus |
|
|
weeping_eye Vizitator
|
Trimis: Mar 07 Feb 2006 13:37:35 Titlul subiectului: 07 |
58287 |
|
DAC 112 UDM are reglare de presiune in perne in functie de sarcina! Nu cred ca sint vehicule care sa nu aiba chestia asta! Si chiar e simplu de realizat: in momentul in care se modifica sageata arcului (pernei), o pirghie comanda deschiderea unei supape care alimenteaza perna cu aer, intarind-o.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 14 Feb 2006 13:28:10 Titlul subiectului: dac-1 |
58399 |
|
Un DAC în stare extrem de bună, la care am ținut enorm.
Mi-ar părea rău ca Dac-urile la care s-a fpcut RK să intre pe preorășenești... de exemplu #569 a fost distrus de 438 și 150... scaunele frumos tapițate din interior au ajuns cusute și răs-cusute și pătate cu diverse substanțe, unele maro și galbene, substanțe care sunt destul de dubioase...
RATB nu prea ține cont de culorile din fabrică... Dac-urile din București nu au venit toate alb cu brâu gri și dungă albastră, au venit roșu cu alb, apoi au ajuns galbene, apoi schema curentă a RATB sau alte culori. Cu excepția seriei 29-38 în care autobuzele au fost albe cu brâu albastru.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
94.38 kb |
Vizualizat: |
de 34708 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
89.72 kb |
Vizualizat: |
de 34708 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
73.45 kb |
Vizualizat: |
de 34706 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 21 Feb 2006 23:32:33 Titlul subiectului: DAC 117 ale RATB. Ultimul mohican, #3713 004 |
58598 |
|
Calitatea reparației lasă de dorit.... pentru că ultimul RK probabil a fost prin 1996... Oricum, ar avea nevoie de un motor nou, dat fiind că cel actul este foarte gălăgios....dar , cu toatea astea, autobuzul circulă cu viteză foarte mare. (chiar se spune printre șoferi că ,,șoferul de pe #1769 nu se simte bine dacă nu e în spatele altui autobuz"). Eu am dat o tură cu respectivul autobuz și, deși aspectul lasă de dorit, la performanțele tehnice stă mai bine decât unele Dac-uri recondiționate de curând. Păcat de el... dacă nu i-au făcut RK până acum, nu cred că mai are mult, dat fiind că din seria 17xx au suferit RK doar 1778 și încă vre-o două. Că veni vorba de RK... am auzit că un Dac de la Autobaza Titan (la care stă și #1769) se află în RK (ceea ce e bine, chiar dacă respectivul - #478 - arăta mai bine la exterior ca #1769.)
Rodajul de după revizie la Dac-uri se face pe Splaiul Unirii, între Timpuri Noi și Cal. Vitan...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
77.46 kb |
Vizualizat: |
de 34229 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
43.48 kb |
Vizualizat: |
de 32831 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
63.78 kb |
Vizualizat: |
de 32831 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Mie 08 Mar 2006 19:35:34 Titlul subiectului: DAC 2216 @ 1988 |
17912 |
|
In primavara lui 1988 am mers cu autobuzul 2216 pe linia 131. Intre hotelul Dorobanti si Perla (Bucurestenii stiu unde e) indicatorul arata 80Km/h. Strada era libera. Probabil pentru ca era nou, autobuzul nu se zgaltaia si nu tremura tabla pe el, dar nici nu dadea semne ca poate trece de viteza aceea, pe care o pot aprecia cu oarecare eroare la vreo 70-75 Km/h.
Revenind la DAC, poate nu era vitezometru indicatorul respectiv sau ATENTIE existau la DAC'uri vitezometre care nu mergeau, dar dintr'odata sareau peste 100 sau chiar la maxim fara un motiv anume si mai ramaneau pe acolo.
|
|
Sus |
|
|
weeping eye
Data înscrierii: 02/Mar/2006 Ultima vizita: 28/Noi/2012 Mesaje: 175 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 09 Mar 2006 17:30:07 Titlul subiectului: dac |
59032 |
|
Imi plac Dac-urile, nu neg asta, dar atit fabricatia cit si intretinerea si exploatarea neglijente au dus la transformarea lor in cazaturi. Unele au fost reparate bine si, zic eu, arata acest lucru. Unul dintre ele e 2227!
Anul de fabricare este cel mai probabil 1988.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 09 Mar 2006 17:59:27 Titlul subiectului: |
59033 |
|
Și mie îmi plac, într-o anumită măsură, autobuzele respective, dar:
-galbenul respectiv (care este, de fapt, un ocru) arată cam urât. Desigur, e chestie de gust, dar nuanța respectivă îl face "agresiv".
-un alt aspect e norma de casare. Dacă în cazul numărului de kilometri nu știu cum stă treaba, în ceea ce privește numărul de ani, aproape sigur că norma respectivă e depășită. Autobuzul respectiv a fost fabricat în perioada 1987 (a doua parte a anului respectiv)-1989, poate 1990. Deci, în cel mai bun caz are 16 ani vechime. În plus, calitatea autobuzelor respective era deosebit de proastă și sunt aproape sigur că întreținerea respectivului costă bani grei.
|
|
Sus |
|
|
|