Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Raul21
Data înscrierii: 03/Ian/2015 Ultima vizita: 16/Feb/2017 Mesaje: 15 Locație: Arad
|
Trimis: Mar 13 Ian 2015 00:10:31 Titlul subiectului: |
176459 |
|
Aveti poze cu cel de-al treilea vagon (revopsit)?
|
|
Sus |
|
|
paul8299
Data înscrierii: 05/Mai/2010 Ultima vizita: 28/Noi/2016 Mesaje: 34 Locație: Arad
|
Trimis: Mar 13 Ian 2015 16:08:57 Titlul subiectului: |
176461 |
|
quiksilver a scris: | Vagonul ex rosu cu scaune crem poate fi recunoscut usor in trafic prin afisajul traseului pentru ca este numarul este afisat in forma 03, nu 3 simplu ca in cazul celorlalte doua vagoane. Posibil sa fi facut o greseala mai sus, in sensul ca 1066 ar fi numarul unui vagon cu scaunele verzi. Ma voi mai lamuri eu zilele urmatoare. |
Sunt destul de multe diferente, as zice eu, prin care poti deosebi cele 2 "tipuri" de tramvaie Imperio:
-scaunele (precum ziceai si tu) si o parte din interior e vopsit in crem;
-bările de sustinere de pe culoar sunt gri-metalizate si altcumva dispuse fata de cele de la tramvaiul Imperio construit mai recent;
-geamurile de la usi difera la cele 2 modele;
-butoanele de deschidere a acestora sunt pe niste bare, in lateral, la cel ex-rosu, pe cand la cel verde sunt pe usa propriu-zisa;
-pe langa afisajul din exteriorul vagonului, cel din interior arata mai tot timpul statia gresit, neavand functia de afisare a liniei si traseului;
-statiile nu sunt anuntate la difuzor;
Pana in urma cu cateva zile, as fi zis ca si boturile celor doua tipuri de vargoane difera:
Vagonul mai vechi:
Vagonul mai nou:
..insa dupa ce m-am uitat mai atent la vagonul vechi mi-am dat seama ca botul acestuia a fost de asemenea reconditionat.
|
|
Sus |
|
|
The_Kid
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Iun/2022 Mesaje: 149
|
Trimis: Joi 22 Ian 2015 22:18:49 Titlul subiectului: |
176661 |
|
As dori sa stiu daca se poate niste pareri din interiorul CTP-ului referitoare la exploatarea tramvaielor ImperiO.
S-au depistat ceva probleme pana acum? Ce zic vatmanii de pe ele?
Multumesc!
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Joi 22 Ian 2015 22:25:00 Titlul subiectului: |
176663 |
|
Tramvaiul ex rosu are numarul de parc 1403, nu stiu numarul de inmatriculare. In general parca imi place mai mult interiorul lui, insa din pacate aspectul sau demonstreaza niste...neglijente/romanisme.
In primul rand afisajul interior al statiilor este dat peste cap, afisand statii de pe celalalt sens de mers. Nu inteleg de ce nu-l opresc de tot daca tot nu stiu/pot/vor sa-l sincronizeze. Nu am fost cu un Imperio dimineata, insa sper ca cei de la CTP sa fie constienti ca aceste vagoane trebuie salubrizate bine si des. Unele imbinari nu sunt chiar perfecte, se mai vede ici - colo cate o mica zgarietura.
Barile din inox mi se par mai ok decat cele din fier plus vopsea. Sper sa nu ajunga foarte repede foarte zgariate. Interiorul pe maro ofera o anumita eleganta cred eu.
Sincer la cum se prezinta liniile pe Podgoria-Vlaicu nu vad care ar fi tragedia daca le-ar da drumul acestor vagoane si in Micalaca sau Gradiste. Nu cred ca prin Micalaca sunt mai multe hopuri in linie decat pe segmentul Dacia Service-Gara Aradul nou sau chiar Atrium - UTA.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 20 Feb 2015 18:19:14 Titlul subiectului: |
177432 |
|
Oameni buni, inteleg ca sunt deja 4 tramvaie la strada. Nici o fotografie cu ele in circulatie normala?!
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Joi 23 Apr 2015 22:02:11 Titlul subiectului: |
178764 |
|
De cateva zile toate cele sase tramvaie Imperio sunt in circulatie normala, sau mai bine zis toate au luat deja calatori. Poze imi pare rau, nu am, recunosc ca nu sunt pasionat de a face poze tramvaielor, mi-e de ajuns faptul ca reusesc sa observ aproape orice miscare.
Asadar, numerele vagoanelor sunt 1401,1402,1403,1504,1505 si 1506. Logica e simpla: primele doua cifre anul inmatricularii (desi 1504 daca tin bine minte a prins si cateva zile din 2014), iar ultimele doua reprezinta numarul de ordine. Daca la inceput, cand au intrat in circulatie primele trei sau chiar patru vagoane, existau zile cand la strada erau toate (cel putin la schimbul doi), mai nou vad ca nu exista neaparat o regula. De exemplu in seara asta l-am vazut doar pe 1506 si nu cred ca mai exista altul sau daca da, cel mult unul. L-am vazut pe 1504 retragandu-se spre depou dinspre centru, cu calatori, lucru...ciudat pentru ca era pe la ora 19.
Cum la Arad exista sistemul cu titularii de vagoane, deocamdata situatia nu e foarte clara, cel putin din punctul meu de vedere. 1401 are doi titulari (ex 1864 si 1859 cred), iar cu 1402 la schimbul doi l-am vazut des pe vatmanul de pe gt8-ul 263. In rest mai recunosc unul-doi din ei. Nu prea imi fac un titlu de glorie ca am observat acest lucru, insa incerc sa-mi dau seama daca: 1. vagoanele Imperio intra in jocul cu titularii de vagoane si cum; 2. se va institui un numar maxim de vagoane/schimb; 3 daca pentru diferite motive un vagon Imperio e indisponibil, titularul trece pe alt Imperio sau ia un vagon vechi; 4 daca se vor imparti vagoanele astfel incat numarul kilometrilor parcursi sa fie aproximativ egal (cum am vazut ca se procedeaza la Oradea). Punctele de mai sus deriva unele din altele, dar am vrut sa le explic mai in detaliu.
Altfel se poate spune ca deja apar unele efecte ale introducerii vagoanelor Imperio. In logica economiei de curent, primele victime ar fi trebuit sa fie cuplurile de tatra. Ei bine, vreo doi-trei vatmani de tatra cred ca au preluat vagoane GT8 ai caror vatmani au trecut pe Imperio. In rest exista cateva cupluri de tatra care circula bine-mersi, inclusiv in weekend, avand insa "avantajul" ramanerii pe loc a titularului (1069-150, 1078-177, 903-213, 1119-167, 1120-199, poate 1124-175,1165-171). Celelalte cupluri circula ceva mai rar, insa circula. Frecventa vagoanelor gt 8 s-a mai rarit, insa vreo unul-doua au trecut sa zicem pe linia 18b, iar drept urmare cateva vagoane GT6 au fost impinse pe liniile tatrelor solo (6,15,16 si o cursa pe linia 7 la schimbul 2, de exemplu). Dar efectul nu e vizibil prea mult pentru ca vagoanele gt6 de la depoul UTA sunt vizibil intr-o stare mai proasta decat tatrele solo care pe care tehnicienii CTP reusesc sa le reconditioneze foarte bine si care au titularii lor.
In concluzie: sunt in circulatie toate vagoanele Imperio si inca nu au facut "victime in masa" printre vagoanele vechi. De reabilitarea vagoanelor vechi nu se mai aude nimic.
|
|
Sus |
|
|
The_Kid
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Iun/2022 Mesaje: 149
|
Trimis: Dum 26 Apr 2015 06:46:41 Titlul subiectului: |
178796 |
|
In schimb municipalitatea prin vocea lui Falca si-a anuntat intentia de continua achizitia tramvaielor noi.
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Lun 04 Mai 2015 20:43:49 Titlul subiectului: |
178933 |
|
Iata si primul incident fotografiat de cineva si ajuns pe un site de stiri:
"Un tramvai Imperio s-a oprit din „eroare” astăzi, la Fortuna, la oră de vârf (după 16), blocând circulația celorlalte tramvaie pe sensul de mers spre ieșirea din Arad. Coada care s-a format până când tramvaiul a fost tractat a ajuns până spre Lebăda, spre nemulțumirea călătorilor.
Contactată telefonic, Mariana Birău, directorul Companiei de Transport Public Arad, a declarat că este foarte posibil ca să fi fost vorba despre o eroare a computerului tramvaiului, lucru confirmat de directorul tehnic, Petru Cuvineanu.
„A fost vorba despre o eroare care a apărut pe display iar vatmanul, fiind precaut, a preferat să comunice acest fapt deși situația putea fi remediată printr-o simplă resetare a computerului. Trebuia doar resetat, ca și orice alt computer”, a declarat Petru Cuvineanu.
http://newsar.ro/un-imperio-de-un-milon-de-euro-a-crapat-la-fortuna/
Oare pentru o simpla eroare de display vatmanul a intrat in panica si a oprit circulatia la o ora de varf? Din declaratie reiese ca doar display-ul ar fi fost problema, deci vagonul se putea deplasa prin propriile-i forte. Ar fi chiar aiurea daca vatmanii ar intra asa in panica la orice chestie minora. Inteleg ca sunt super precauti sa nu le loveasca, desi la ce trafic e va fi greu sa le tina neatinse prea multa vreme. Vagonul care il impinge pe 1506 este bogestra 43 care mai are rolul cateodata de tramvai de serviciu impingator-tragator (a fost folosita si la prezentarea primelor doua imperio ca un fel de vagon de rezerva). Oare asa s-a nimerit sa fie in spatele lui 1506 sau a fost scoasa din depou expre` pentru acest job? Usa alb rosie apartie bogestrei 33, cazuta se pare la datorie.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
Alexandra2
Data înscrierii: 07/Iul/2007 Ultima vizita: 06/Mai/2015 Mesaje: 408 Locație: Viena (Austria)
|
Trimis: Mar 05 Mai 2015 13:40:57 Titlul subiectului: |
178949 |
|
quiksilver a scris: | Vagonul care il impinge pe 1506 este bogestra 43 care mai are rolul cateodata de tramvai de serviciu impingator-tragator (a fost folosita si la prezentarea primelor doua imperio ca un fel de vagon de rezerva). Oare asa s-a nimerit sa fie in spatele lui 1506 sau a fost scoasa din depou expre` pentru acest job? Usa alb rosie apartie bogestrei 33, cazuta se pare la datorie. |
Dar ce s-a intamplat mai exact cu GT6 Bogestra 33? Pfeeew, iubesc mijloacele de transport in comun si mai ales tramvaiele, insa partea care ma inspaimanta sa verific noutatii despre acestea este insasi aceasta in care adevarul disparitiei unora dintre ele incepe isi arate coltii. Ma intreb daca celalalte Bogestre GT6 sunt bine (...daca imi aduc bine aminte, vagonul 44 ne-a parasit si el anul trecut). Nu sunt sigura care este situatia lui 35, 45 si 53, insa sper ca si ele ca si 43 sunt bine? Desi 45 a disparut de multa vreme...
quicksilver (...sau oricare inima de pe aici care ar putea sa faca asta), poti te rog sa ne lasi sa stim care vagoane de tip GT6 si GT8 mai sunt in circulatie la ora actuala? Cred ca din nefericire multe vagoane GT8 au disparut intre timp si ele! Multumesc!
On Topic: Am citit despre cele intamplate cu tramvaiul Imperio 1506. Banuiesc ca este deja inapoi in circulatie, avand in vedere ca tot ceea ce a avut nevoie de a fost o resetare a computerului?
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Mar 05 Mai 2015 17:45:20 Titlul subiectului: |
178955 |
|
Nu stiu ce s-a intamplat cu 33, dar usa aia demonstreaza ca nu se simte prea bine. Mai circula bogestrele 35, 43 si 44. De 53 nu stiu nimic, acum cativa ani era vagon de serviciu.
Ca sa continui off topicul raspunzand la intrebare: gt 6 la UTA pe langa bogestre: 271,274,276,240, 107,108,122,130,132,133,138, gt 8: 263, 264, 1751, 1756, 1752 (lovit, nu stiu starea lui), 1754 (ma gandesc ca e tot in conservare, nu stiu cum arata), 1852-1857, 1859-1865.
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Dum 31 Mai 2015 17:19:45 Titlul subiectului: |
179368 |
|
Daca in afara de Radu inca nimeni nu a pus poza cu cele mai noi vagoane Imperio din Arad, pun eu cu singurul aflat pe traseu in 16.05.2015
Ca si o parere despre acest tramvai are fata mai urata decat prototipul, designerul are un sut de la mine in privinta FARURILOR) Ii punea un plastic in forma de banana pastrand farul si sufla cu crom ce sa se afla sub acel plastic si avea alta infatisare. Acum arata fiarte trist. Prototipul avea o personalitate macar, dar de ce sa-l lase asa, mai baga bani in el sa o transforme intr-o uratenie.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
487.95 kb |
Vizualizat: |
de 17705 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 31 Mai 2015 20:34:37 Titlul subiectului: |
179370 |
|
Ce-s chestiile alea rosii si balaria alba din fata? Milioane de euro personalizate de vatmani, cumva?
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Joi 04 Iun 2015 21:44:51 Titlul subiectului: |
179428 |
|
Mai este un vagon cu astfel de abtibilde...
Altfel as mai zice ca desi avem cele 6 imperio, la schimbul doi circula vreo doua sau trei, iar printre celelalte vagoane se gasesc si gt6 bogestra! Nu mi se pare ok sa fie trimise bogestre (chiar doua) pe cea mai aglomerata linie a orasului pentru ca au scaune putine, dispuse alandala, iar capacitatea lor este sub unui gt 6 normal. Ele ar trebui sa circule pe celelalte linii. Asa ca, daca ai noroc prinizi un imperio cu aer conditionat, daca ai ghinion te urci la inghesuiala (pana pe la 19-19,30 cand numarul calatorilor scade).
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 04 Iun 2015 22:00:38 Titlul subiectului: |
179430 |
|
Trist... Foarte, foarte trist...
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 11 Iul 2015 09:06:01 Titlul subiectului: |
180174 |
|
The_Kid a scris: | As dori sa stiu daca se poate niste pareri din interiorul CTP-ului referitoare la exploatarea tramvaielor ImperiO.
S-au depistat ceva probleme pana acum? Ce zic vatmanii de pe ele?
Multumesc! |
Au fost cateva probleme, dar minore, in general inerente, avandu-si originea la producator (problema generala), la furnizori (probleme izolate) si in exploatare, dar au fost remediate sau sunt in curs de remediere (clima de la vagonul 1505). Cum ma asteptam, tramvaiele functioneaza ireprosabil si CTP Arad este foarte multumita de ele.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 11 Iul 2015 10:37:02 Titlul subiectului: |
180177 |
|
Eu propun sa incheiem discutia despre tramvaiele Imperio pe acest topic si sa ne mutam pe unul nou, dedicat lor! Topicul acesta va ramane deschis discutiilor pentru eventualitatea unor noi achizitii.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 29 Mai 2016 11:02:59 Titlul subiectului: |
185399 |
|
Intrucat e foarte posibil ca, odata cu accesarea fondurilor europene din bugetul 2014-2020 (sau a altor surse de finantare), in orasele romanesti care exploateaza tramvaie sa apara modelul Autentic de la Astra Vagoane Calatori Arad (avand in vedere pretul relativ mic cu care va fi ofertat), indiferent de numarul de module cu care va fi solicitat, am facut o prezentare detaliata a prototipului in cadrul subforumului generalist dedicat tramvaielor, pe care o gasiti la adresa http://tramclub.org/viewtopic.php?t=16389.
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Dum 29 Mai 2016 12:28:37 Titlul subiectului: |
185402 |
|
Posibil ca din aceasta cauza, a fondurilor europene disponibile pentru tramvaie noi, sa nu se mai auda nimic de proiectul modernizarii vagoanelor vechi. Dar chiar si asa, oare cate vagoane ar putea fi achizitionate din castigarea unui proiect? Da UE zeci de milioane de euro unui oras cu un necesar de peste 50 de vagoane zilnic?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 29 Mai 2016 12:31:24 Titlul subiectului: |
185403 |
|
Exista si posibilitatea contractarii de credite de la banci (mai ales in exterior, unde sunt disponibile oferte de creditare avantajoase pentru astfel de achizitii/proiecte publice).
|
|
Sus |
|
|
Manni
Data înscrierii: 16/Dec/2007 Ultima vizita: 05/Ian/2024 Mesaje: 39 Locație: Innsbruck (Austria)
|
|
Sus |
|
|
BVB09
Data înscrierii: 07/Iun/2020 Ultima vizita: 12/Sep/2023 Mesaje: 219
|
Trimis: Mie 07 Apr 2021 08:02:46 Titlul subiectului: |
210125 |
|
I highly doubt that they were sold to anywhere in Romania (because of the price that they mist have). Furthermore Helsinki is on 1000mm so if those modifications they will do in Germany could relate to the gauge -most likely- this is not needed for Arad.
Of course, anything could happen. Because if the buyer is not disclosed then the buyer himself could not have advertised about it.
|
|
Sus |
|
|
Manni
Data înscrierii: 16/Dec/2007 Ultima vizita: 05/Ian/2024 Mesaje: 39 Locație: Innsbruck (Austria)
|
Trimis: Mie 07 Apr 2021 21:39:18 Titlul subiectului: |
210130 |
|
I see. It is pure speculation, however, I'd guess they were probably sold for maybe a third or a quarter of a new car which should be very roughly 3-4 million Lei, or less than 1 million €.
I thought it to be plausible since Arad could need such a quite big fleet of modern cars and there are not yet so many affordable 1000mm low-floor options around. I'd also assume that nobody would buy them unless the tech issues are fixed; Wikipedia says: "In service, the Variotrams were found to be ill-suited for Helsinki's tram network, having suffered from numerous technical problems, including cracks in the bogies and vehicle body shells. Before 2009 often less than half of the trams have been in working condition." - I'd assume this should primarily be what is to be fixed. However, of course, I have no clue what modifications are actually made.
It would be a nice surprise though.
|
|
Sus |
|
|
BVB09
Data înscrierii: 07/Iun/2020 Ultima vizita: 12/Sep/2023 Mesaje: 219
|
Trimis: Joi 08 Apr 2021 07:13:40 Titlul subiectului: |
210131 |
|
As far as I know those trams have a lot of issues, reason for which Helsinki is getting rid of them.
I don't think anyone in Romania would bring upon themselves such pain in the neck. Furthermore at such high prices with no auction and direct psy. This would mean a loan from a bank most probably as no municipality has 40 mil € (or more) to spare to buy problematic trams.
If you find out who took them please post here. Thanks!
Trams that I would encourage to look at are those whi currently are in the depot at Brazil's Cuiaba city. New trams never used that sit and rot.
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Joi 08 Apr 2021 12:29:07 Titlul subiectului: |
210132 |
|
Arad could buy them and repare them at Astra. Astra has experience in buying overhauling problematic rolling stock , like they've repaired the IC2 DMU's from Denmark. I know that these that trains are not perfect , but they're a plus of quality and comfort comparing them with CFR Malaxa's and they've received a chance to run , when in Denmark they was meant to be scrapped even they had very low milage. So in these trams case , if Arad would buy them for a fair price, it would be a plus of comfort for passengers comparing them to Tatra's and Duewag's.
Aradul le-ar putea cumpara si sa le repare la Astra. Astra are experienta in cumpararea si revizuirea materialui rulant cu probleme , asa cum au reparat automotoarele IC2 din Danemarca. Stiu ca acele automotoare nu sunt perfecte , dar sunt un plus de calitate comparandu-le cu Malaxele CFR-ului si au primit sansa de a circula , pe cand in Danemarca erau sortite casarii chiar daca aveau foarte putini kilometri. Deci in cazul acestor tramvaie , daca Aradul le-ar cumpara pentru o suma rezonabila, ar fi un plus de confort pentru pasageri , fata de Tatre si Duewaguri.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
|