|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Mie 13 Apr 2011 18:58:39 Titlul subiectului: Autobuzele RATAIIRTA/ITA/ONT |
142551 |
|
Dupa retragerea din circulatie a autobuzelor interurbane romanesti RD-111, RDM-109-Montana si RDTM-111, care credeti ca ar fi modelul potrivit de autobuz interurban in Romania, care sa ofere si un confort sporit, o capacitate de transport de 45-50 locuri, si care sa poate intra fara probleme pe drmurile comunale pietruite sau chiar din pamant ?
-microbuzele (Mercedes-Sprinter, Iveco etc) au o capacitate mult prea mica;
-minibuzele "ISUZU", "IVECO" si chiar "Dyparo Moinesti" au roti si garda la sol prea mici, pentru a se descurca pe un drum comunal pietruit, cu denivelari mari;
-autobuzele aduse in ultimii ani "Setra", "Man" etc., sunt de multe ori second-hand. |
|
Sus |
|
|
FBW58
Data înscrierii: 15/Dec/2006 Ultima vizita: 01/Iun/2021 Mesaje: 322 Locație: Brasov
|
Trimis: Joi 14 Apr 2011 10:44:38 Titlul subiectului: |
142572 |
|
Având în vedere capacitatea de transport și persoanele care circulă cu autobuze în sate si comune eu aș recomanda Solaris Alpino 8,6. Garda la sol este ca la un autobuz normal, capacitatea de transport este mai mare ca la microbuz și mult mai confortabil, pentru că înălțimea și lățimea este ca la un autobuz normal. |
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 15 Apr 2011 12:51:04 Titlul subiectului: |
142633 |
|
Ca sa patrunda pe drum comunal pietruit ar trebui un Renault Kerax cu o caroserie de transport calatori.
Ce patron de firma de transport intreg la minte ar opera autobuze pe drumuri neasfaltate (fie si cu gropi, dar cu putin asfalt intre)? |
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Vin 15 Apr 2011 17:02:42 Titlul subiectului: Autobuzul interurban potrivit pentru conditiile din Romania |
142641 |
|
RD-111 se descurca destul de bine pe drumurile comunale pietruite (bine, exceptand pernele de aer sparte).
Ar trebui un autobuz care sa se descurce cel putin la fel de bine ca RD-111 (dar sa aiba suspensii mai rezistente), sa ofere un 45-50 de locuri (in comunele mari, chiar daca au cam disparut navetistii, sunt destui calatori), si sa ofere un confort interior precum Solaris-Urbino sau Mercedes-Citaro. |
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Vin 03 Feb 2012 16:03:03 Titlul subiectului: autobuz interurban potrivit pentru conditiile din romania |
152672 |
|
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/47/Solaris_InterUrbino_12.jpg
"Solaris Interurbino 12", made in Polonia
Are toate caracteristicile unui autobuz interurban modern, iar capacitatea de transport este similara cu a RD-111 si tocmai potrivita pentru mediul rural!
Singura problema- nu stiu cum s-ar descurca pe un drum comunal pietruit , cum sunt multe drumuri din satul romanesc! |
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Mar 09 Iun 2015 15:06:26 Titlul subiectului: |
179503 |
|
Pentru înlocuirea diverselor modele de autobuze interurbane (majoritatea second-hand tip MAN si SETRA), minibuze (Iveco, Isuzu, Dyparro, etc) sau microbuze, care circula astazi pe traseele interurbane din Romania, cele mai noi si potrivite modele de autobuze interurbane de mare capacitate, produse astazi in Europa, sunt
1. Mercedes-Citaro, variantele U (12 M), MU (13 m), LU (15 m), GU (18 m articulat), LE-U (12 m, cu podea joasa) si LE-MU (13 m, podea joasa).
Autobuz urban si interurban, produs din anul 1997, ultima versiune fiind produsa din anul 2012.
Sunt echipate cu motoare diesel tip OM-457, OM-906, OM-926, M-447, OM-936 , OM-470.
2. MAN-Lyon City, variantele U si ULL.
Autobuz urban si interurban, produs din anul 1996, din anul 2004 producandu-se varianta actuala.
Sunt echipate cu motoare diesel MAN de 250, 280, 290, 320 sau 360 cp, cutie de viteze Voith sau ZF.
3. IRISBUS-ARWAY.
Autobuz interurban produs din anul 2006, echipat cu motor diesel tip Iveco-Cursor-8, de 7880 cmc si care dezvolta 330 sau 380 cp. Are sistem de climatizare si sistem audio.
4. Solaris-Interurbino-12.
Autobuz interurban produs din anul 2010 in POlonia, cu urmatoarele caracteristici- motorizare diesel tip IVECO-N60-ENT-220-EEV sau Cummins-ISB-6-7-E-5-300 sau Cummins-ISB6-7EEV-300 sau DAF-PR-256-U1 sau DAF-PR-256-U2, cutie de viteze EATON-FSO-8406 sau ZF-6101-BO sau Allison Torqmatic sau ZF-ECO-LIFE-6AP-1700B sau Voith Diwa 5, puterea motorului 299, 293, 362 cp, lungimea 11.995 mm, latimea 2550 mm, locuri pe scaune 53 sau 55, dotari ABS, ASR, EBS, optional aer conditionat, axe ZF, caroserie din otel inoxidabil.
Cam aceste tipuri de autobuze interurbane noi, de mare capacitate, ar trebui sa fie achizitionate de transportatorii auto de persoane din Romania! |
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Mar 09 Iun 2015 17:34:36 Titlul subiectului: |
179507 |
|
Eu as categoriza aceste autobuze in functia de distanta, ca sa nu avem cazuri in care autocare circula pe distante scurte si autobuze interurbane pe distante mari.
Ma gandesc ca limita maxima pentru o calatorie comfortabila cu un autobuz interurban (adica varianta cu mai multe scaune, usi mai putine si comfort sporit fata de varianta urbana) este de 30 de km. Peste aceasta distanta ar trebuii sa circule doar autocare.
Asa s-ar putea evita ca pe un traseu gen Satu Mare - Bucuresti sa exista autobuze interurbane (Citaro, Interurbino) sau pe trasee scurte sa circule autocare (de ex. Reghin - Tg. Mures).
Nu cred ca acest subiect trebuie discutat dupa marci si modele ale producatorilor ci mai degraba trebuie facuta de urgenta clasificarea mentionata mai sus. |
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Mie 10 Iun 2015 07:19:36 Titlul subiectului: |
179519 |
|
Ar fi de preferat ca pe trasee paralele cu calea ferata, ARR-ul sa nu mai dea nici un fel de licenta de transport interurban auto de calatori.
Rolul transportului interurban de calatori ar trebui sa fie acela de a lega satele si comunele cu orasul si statia CFR cea mai apropiata, deoarece pe distante medii si mari, trenul este un mijloc mult mai confortabil, eficient si nepoluant decat autobuzul!
De exemplul, in judetul Vaslui, singurele curse de autobuze interurbane mai lungi ar trebui sa fie Vaslui- Dragomiresti- Bacau, Bârlad-Dragomiresti- Bacau, Murgeni- Oancea, Husi- Halta Falciu Nord , Husi- Raducaneni si Husi- Chisinau.
In rest- numai autobuze interurbane care sa lege satele si comunele din jur cu orasele Vaslui, Bârlad si Husi. |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|