Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 13 Iul 2014 16:17:42 Titlul subiectului: |
173844 |
|
Cele expuse mai jos nu au caracter stiintific, ci tin de logica si de bun simt, si e necesar sa fie puse in practica de catre municipalitatile si companiile/regiile de transport public care doresc sa faca transport public cu tramvaiul exploatand tramvaie noi, moderne, astfel incat aceasta activitate sa fie eficienta (ca in orasele civilizate, unde rezultatele au fost pe masura asteptarilor) si nu doar sa dea pentru o vreme false impresii calatorilor:
- intai de toate, adoptarea unui regulament national privind exploatarea tramvaielor;
- modernizarea bazelor de garare, intretinere si reparatii (spatii si dotari);
- asigurarea necesarului de piese de calitate;
- revizii si reparatii realizate cu maxima corectitudine pana la nivel de suflare a prafului si curatare a celei mai mici piese;
- atragerea de ingineri de valoare din toate domeniile implicate, cu precadere electronisti, cu salarii motivante;
- atragerea de personal calificat de calitate din toate domeniile implicate, de asemenea, cu salarii motivante;
- instruirea periodica serioasa a personalului din bazele de intretinere si reparatii si a vatmanilor pentru a face fata cerintelor actuale (inclusiv in ceea ce priveste aspectele ce tin de mentalitati);
- conceperea unui cod de conduita a vatmanilor la nivel de companie de transport public, adaptat prezentului (astfel de reglementari existau pe vremuri la nivel national, erau bine facute pentru acele perioade, insa dupa '89 au cam fost date uitarii si nici vorba sa fie rescrise);
- testarea profesionala periodica a celor de mai sus realizata la modul cel mai serios cu putinta;
- reabilitarea si intretinerea riguroasa a infrastructurii (cale de rulare, retea de contact, statii de redresare, cabluri de alimentare a retelei de contact);
- trecerea progresiva de la vehiculele simple la cele ce contin blocuri electronice complexe, extrem de scumpe, astfel incat contactul cu tramvaie precum cele de la Cluj sau Oradea sa nu se faca brusc, cu efectele pe care le cunoastem;
- reglementarea traficului cu masuri privind prioritatea cel putin in cazul tramvaielor si, pe cat posibil, izolarea acestora de restul traficului;
- diminuarea surselor de praf din orase;
- regandirea traseelor de transport public, astfel incat tramvaiele sa fie utilizate pe rute lungi, care bat axial orasele, cu afluire si defluire de calatori dinspre/spre autobuzele ce matura zonele rezidentiale in statii aflate in puncte cheie ale acestora sau a calatorilor de pe traseele metropolitane (includ aici si navetistii care utilizeaza trenurile de scurt parcurs) in statii intermodale.
In alta ordine de idei, pretul tramvaielor Imperio vandute la Arad este irelevant, pentru ca acolo Astra a facut un compromis pentru a sparge ghinionul lipsei vanzarilor (am scris la judetul Arad despre asta). Pretul cerut de PESA la Cluj este unul cat se poate de normal pentru producatorii din esalonul secund.
Teapa pusa intre ghilimele in mesajul meu anterior inseamna rezultatul calculelor false pe care si le fac municipalitatile din Romania privitoare la achizitia de tramvaie noi in conditiile lipsei marii majoritati a celor enumerate mai sus.
|
|
Sus |
|
|
TatalLor
Data înscrierii: 21/Noi/2011 Ultima vizita: 28/Apr/2020 Mesaje: 119 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Lun 14 Iul 2014 16:39:10 Titlul subiectului: |
173869 |
|
Multumesc pentru raspuns.
Referitor la contactul vatmanilor cu tramvaiele PESA, pot spune ca aici a fost o problema majora. Nu stiu daca e vina lor neaparat sau tine de alti factori, insa manipularea acestora n-a fost tocmai corespunzatoare: frani bruste, smucituri, etc.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 15 Iul 2014 07:37:48 Titlul subiectului: |
173874 |
|
Radu Czech/Cristina Albu a scris: | - atragerea de ingineri de valoare din toate domeniile implicate, cu precadere electronisti, cu salarii motivante;
- atragerea de personal calificat de calitate din toate domeniile implicate, de asemenea, cu salarii motivante;
- instruirea periodica serioasa a personalului din bazele de intretinere si reparatii si a vatmanilor pentru a face fata cerintelor actuale (inclusiv in ceea ce priveste aspectele ce tin de mentalitati); | De acord cu tot ce ai spus in postarile anterioare, dar mai ales cu aceste punte, adica cu materialul uman. Este mare durere la capitolul asta. Eu lucrez intr-un domeniu total diferit de transportul in comun, dar din pacate ma lovesc de aceste realitati (lipsa personalului).
Acum, revenind la topic, cei din Cluj nu si-au instruit personalul, pentru exploatarea/intretinerea tramvaielor noi ?
Pacat de ele, dar din pacate, Romania nu este pregatita pentru ele.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 15 Iul 2014 11:14:50 Titlul subiectului: |
173895 |
|
O parte a personalului a facut instructaj la PESA, restul fiind instruiti de catre acestia la revenirea in tara. Numai ca instructajul facut cu aceasta ocazie nu acopera lipsurile de mai sus (materiale si legate de mentalitati). Desigur, cum am spus si anul trecut, nu trebuie facute generalizari in privinta oamenilor.
|
|
Sus |
|
|
razwy
Data înscrierii: 04/Sep/2009 Ultima vizita: 25/Mai/2019 Mesaje: 190 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 01 Aug 2014 23:53:47 Titlul subiectului: |
174111 |
|
Veste buna! Azi l-am vazut pe 81 cu calatori pe linia 101.
|
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Sâm 02 Aug 2014 12:19:39 Titlul subiectului: |
174114 |
|
Si ieri a circulat toata ziua 81 pe linia 101. Nu l-am vazut insa de aproape ca sa imi pot da seama daca mai face zgomot, sau problemele au fost remediate.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 02 Aug 2014 23:35:06 Titlul subiectului: |
174131 |
|
Mai face zgomot. Nu am sesizat vreo remediere serioasă.
|
|
Sus |
|
|
TatalLor
Data înscrierii: 21/Noi/2011 Ultima vizita: 28/Apr/2020 Mesaje: 119 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Dum 03 Aug 2014 22:33:54 Titlul subiectului: |
174147 |
|
81 circula de mai bine de o saptamana.
|
|
Sus |
|
|
doodoo_74
Data înscrierii: 28/Iun/2007 Ultima vizita: 26/Mar/2024 Mesaje: 163 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 08 Aug 2014 19:04:09 Titlul subiectului: |
174198 |
|
In depoul Manastur de o vreme am zarit un al doilea tramvai mov, nu stiu insa care o fi numarul lui...sau când si cum a aterizat aici
_________________ SA CIRCULAM MAI BINE !!! |
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Joi 28 Aug 2014 19:15:44 Titlul subiectului: |
174484 |
|
Astazi am vazut pe linia 101 ca au circulat atat 81 cat si 82. La 82 par a fi remediate problemele, pentru ca l-am auzit de aproape si este la fel de silentios ca in prima zi.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 28 Aug 2014 22:19:10 Titlul subiectului: |
174488 |
|
Da, 82 a fost rezolvat.
|
|
Sus |
|
|
TatalLor
Data înscrierii: 21/Noi/2011 Ultima vizita: 28/Apr/2020 Mesaje: 119 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 29 Aug 2014 15:01:04 Titlul subiectului: |
174498 |
|
Acum o jumatate de ora a trecut pe langa mine 82-ul la capatul Buciumului si confirm ca e ca-n prima zi. O surpriza placuta.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 29 Aug 2014 22:57:02 Titlul subiectului: |
174503 |
|
Ieri am auzit, trecând, pe lângă mine, un tramvai Pesa care suna ca nou. Era 82-ul. Sunt curios cât de mult va ține rectificarea bandajelor. Vatmanul pe care l-am văzut ieri pe 82 a condus, mult timp, 33-ul.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 04 Sep 2014 00:57:13 Titlul subiectului: |
174593 |
|
Nici 81-le nu mai uruie. Să vedem cât va ține reparația.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 04 Sep 2014 03:29:57 Titlul subiectului: |
174594 |
|
E foarte simplu: tramvaiele se vor comporta normal in conditiile unei bune exploatari si unei bune intretineri.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 29 Sep 2014 22:28:17 Titlul subiectului: |
174900 |
|
Am mers cu 81 ct am fost in Cluj. De fapt, el a fost singurul tramvai care, cred, ca era pe traseu vineri. Prima impresie este foarte buna. Tramvai silentios, rapid. O bijuterie. Cred ca este unul dintre cele mai bune tramvaie care circula la ora actuala in Romania.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
91.59 kb |
Vizualizat: |
de 17954 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
78.95 kb |
Vizualizat: |
de 17954 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
|
Sus |
|
|
boy4ever
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 22/Feb/2024 Mesaje: 355 Locație: Targu Jiu
|
Trimis: Mie 01 Iul 2015 00:31:56 Titlul subiectului: |
179906 |
|
Nu sunt un cunoscator, dar este o firma de care eu personal nu am auzit niciodata si mai e si poloneza! La ce era sa ne asteptam?
|
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 494 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
Trimis: Mie 01 Iul 2015 09:29:55 Titlul subiectului: |
179908 |
|
Pesa are renume si respect in tara "natala", si incepe sa se afirme si pe alte piete. Vremea comunismului a trecut, si nu cred ca mai e bine sa denigram calitatea unor produse care - culmea! - au si succes.
Autobuzele Solaris sunt foarte raspandite prin Europa, si asta demonstreaza calitatea lor.
Mai mari indoieli as avea in Bombardier daca privim problema asa.
_________________ Proiecte românești pentru simulatorul OMSI 2:
https://www.facebook.com/roworksomsi |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 01 Iul 2015 10:28:44 Titlul subiectului: |
179911 |
|
Ca n-ai auzit tu de PESA, e problema ta. La fel or zice altii din alte tari despre Astra... PESA e un jucator important printre producatorii de material rulant pentru calea ferata si, de ceva vreme, si de tramvaie.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 01 Iul 2015 11:11:19 Titlul subiectului: |
179913 |
|
81 si 83 au fost rectificate (nu rebandajate) in ianuarie si au iesit pe trasee aproximativ in acelasi timp.
Uzura apare, insa, mai repede decat ar trebui din cauza conditiilor dificile de exploatare. Am enumerat mai sus un set minim de conditii ce trebuie asigurate de municipalitati/companiile de transport public pentru ca tramvaiele moderne sa dea rezultatele scontate, dar vad ca nu vreti sa intelegeti ca nu sunt povesti, ci realitate pura.
Asadar, din cauza faptului ca la Cluj se circula in coloana si, dincolo de faptul ca nu prea se poate merge lansat, secventele accelerare-franare sunt extrem de dese. Mai mult decat atat, din cauza vitezei mici de deplasare in aceste conditii, vatmanul nu apuca sa accelereze suficient cat sa evite declansarea automata a franarii electrodinamice si electrohidraulice. La toate astea se mai adauga si desele situatii cand diversi berbeci intra aiurea in fata tramvaiului si e necesara franarea brusca. Toate treburile astea se traduc in uzura prematura.
Repet: Romania este o tara primitiva, in care astfel de vehicule nu au inca ce sa caute! Cand acel set minim de conditii de bun simt identificate si prezentate de mine pe forum vor fi indeplinite, atunci vom putea incepe sa vorbim de exploatarea eficienta a tramvaielor moderne in Romania...
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 01 Iul 2015 20:04:19 Titlul subiectului: |
179931 |
|
Trebuie facuta cale separata de rulare pentru tramvaie moderne. Din pacate la Cluj nu exista asa ceva, am vazut cu ochii mei coloana de masini de pe linia de tramvai, am dezbatut problema la acest topic.
Problema este ca s-au inmultit foarte mult masinile in Cluj.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu
Ultima modificare efectuată de către guest la Joi 02 Iul 2015 07:39:32, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
boy4ever
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 22/Feb/2024 Mesaje: 355 Locație: Targu Jiu
|
Trimis: Joi 02 Iul 2015 01:18:23 Titlul subiectului: |
179933 |
|
Radu Czech/Cristina Albu a scris: | Repet: Romania este o tara primitiva, in care astfel de vehicule nu au inca ce sa caute! Cand acel set minim de conditii de bun simt identificate si prezentate de mine pe forum vor fi indeplinite, atunci vom putea incepe sa vorbim de exploatarea eficienta a tramvaielor moderne in Romania... |
Bun. Si vechile tramvaie de ce nu au nicio treaba? La alea franeaza vatmanii mai bine, sau mai altfel? Ori au rotile din titan? Eu zau ca nu pricep!
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 02 Iul 2015 06:37:52 Titlul subiectului: |
179934 |
|
Inainte de a ma lua in balon cu mistocarii, ia vezi matale ce am raspuns, exact in sensul asta, la un alt subiect, tot la subforumul judetului Cluj!
|
|
Sus |
|
|
|