Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuze Ikarus seria 200
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
DanyPMN



Data înscrierii: 17/Ian/2009
Ultima vizita: 06/Sep/2016
Mesaje: 6
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 13 Iul 2010 22:55:53    Titlul subiectului: 129958

Am vazut de curand un autobuz ce pare a fi un Ikarus C80 modificat. In sensul in care farurile se potrivesc acestui model, insa interiorul pare a fi al unui autocar, nu al unui city'bus.
Nu am gasit niciun alt indiciu cum ca ar fi fost fabricat un astfel de model, de altfel autobuzul pe care l'am vazut nu avea vreo sigla de Ikarus pe el, insa l'am recunoscut din spate datorita contructiei. Aveti vreo idee ce model o fi Smile ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
FBW58



Data înscrierii: 15/Dec/2006
Ultima vizita: 01/Iun/2021
Mesaje: 322
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mie 14 Iul 2010 09:57:21    Titlul subiectului: 129979

dm a scris:
Ikarusurile sunt de domeniul trecutului, dar cand erau noi, mergeau foarte bine. Chiar imi placea sunetul motorului, are un sunet mai fin decat restul motoarelor diesel! Trebuie sa stiti, ca Ik-urile cu usi armonice au fost produse pana in 1985, iar dupa aceea numai la comanda (de ex. Mosca in 2004 a comanadat IK C80 cu usi armonice).In Ungaria numai gasesti IK/uri cu usi armonice, eventual in partea estica cateva exemplare.
Te contrazic in afirmatia asta. Intr-un oras intr-o tara din UE sunt o gramada de Ikarusuri 280 si se folosesc zi de zi, de la modelul clasic cu usi armonice pana la usi "normale",
Interesant ca modelul mai nou din seria 400 care a fost fabricat 1995 a fost casat in 2005, iar autobuzele care au fost fabricate intre 79-85 mai circula pe strazi.
Fabrica da, e de domeniul trecutului, dar autobuzele din seria 200 inca nu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 30 Dec 2011 16:23:44    Titlul subiectului: 151516

Sa vedem daca putem lamuri un aspect legat de autobuzele Ikarus 280: am remarcat (prin orasele prin care am trecut), pana acum doua "variante clasice", si anume articulatul in doua usi (una in fata si una dupa articulatie) pentru interurbane si interjudetene precum si articulatul destinat transportului urban, adica modelul clasic, cu patru usi (doua la tractor, doua la articulatie).
Pe langa acestea, am mai observat niste... "hibrizi". Mai precis:

-doua usi pe tractor si una pe articulatie (cea de dupa burduf);
-o usa pe tractor (cea corespunzatoare cabinei) si doua pe articulatie.

Ironia sortii a facut ca masinile pe care le cunosteam sub astfel de infatisari sa rezulte fie din compunerea unui Ikarus urban cu articulatia unuia interurban, fie a unui Ikarus interurban cu articulatia unuia urban si, pana acum, am fost ferm convins ca doar asa au rezultat acesti hibrizi. Totusi, in urma unor discutii avute, a reiesit ca astfel de modele articulate, in trei usi, au fost fabricate (si) de Ikarus. Ne poate spune cineva mai multe?

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Dum 01 Ian 2012 19:43:32    Titlul subiectului: 151573

Da, au existat si variante in 3 usi, cu diferite aranjari ale usilor. Pe acest link o sa gasesti poze cu toate variantele care au iesit din fabrica.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 10 Mai 2012 23:28:39    Titlul subiectului: 155613

Citat:
Pe langa acestea, am mai observat niste... "hibrizi". Mai precis:

-doua usi pe tractor si una pe articulatie (cea de dupa burduf);
-o usa pe tractor (cea corespunzatoare cabinei) si doua pe articulatie.


În Cluj a fost un astfel de autobuz si anume 202. Dacă exteriorul dădea de înțeles că ar fi fost așa de la bun început, interiorul îi trăda proveniența:

-segmentul A provenea de pe un autobuz interurban (fabricat în 1979, fiind cel mai vechi din seria achiziționată de RATUC în 1991)

-segmentul B a aparținut unui autobuz din aceeași generație cu 203 dar urban ceea ce mă face să cred că era fabricat prin 1984

Însă și Andras are dreptate. De exemplu Ikarusul 280.30 are o ușă pe tractor și două pe remorcă
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Dum 06 Ian 2013 14:34:24    Titlul subiectului: 161493

Am gasit o lista cu submodelele Ikarus 280, motoare montate, cutii de viteze si aranjare usilor. O sa fac o traducere, pana atunci: http://hu.wikipedia.org/wiki/Ikarus_280

Ikarus 280.00:
Client:  BKV,  între 1973 și 1986.
Motor: Rába-MAN D2156HM6U
Cutie de viteze: Praga 2M70
Uși: 2-2-2-2
Soluții tehnice: axe MVG 832
Locuri (scaune + picioare): 35+112
Informare călători: tablă
Ikarus 280.01:
Client: Uniunea Sovietică și China
Motor: Rába-MAN D2156HM6U
Cutie de viteze: ASH 75.2-A8
Uși: 2-2-2-2
Locuri (scaune + picioare): 37+109

Ikarus 280.02:
Client: RDG până la anul 1978
Motor: Rába-MAN D2156HM6U
Cutie de viteze: ASH 75.2-A8
Uși: 2-2-2-2
Locuri (scaune + picioare): 37+109

Ikarus 280.02:
Client: RDG între 1978-1990
Motor: Rába-MAN D2156HM6U
Cutie de viteze: Cs.ZF S6-90U
Uși: 2-2-2-2
Soluții tehnice: MVG 832 axe
Locuri (scaune + picioare): 37+109

Ikarus 280.03:
Client: RDG până la anul 1978
Motor: Rába-MAN D2156HM6U
Cutie de viteze: până la anul 1978, după care Cs ZF S6-90U
Uși: 2-0-2-0
Altele: locuri pt. Bagaje cu un volum de 1 m3
Locuri (scaune + picioare): 56+60

Ikarus 280.03HM:
Client: Ministerul Apărării Maghiare, bazat pe 280.03 alapján di anul 1977
Motor: Rába-MAN D2156HM6U
Cutie de viteze: ASH 75.2-A2.B2.C1.D3.E2
Uși: 2-0-2-0
Locuri (scaune + picioare): 56+60

Ikarus 280.04:
Client: Bulgaria
Motor: Rába-MAN D2156HM6U
Cutie de viteze: ASH 75.2-A2.B2.C1.D3.E2 până 1977, după care Cs.ZF S6-90U
Uși: 2-2-2-2
Soluții tehnice: din 1977 axe MVG 832
Locuri (scaune + picioare): 37+110

Ikarus 280.05:
Client: România, anul 1977
Motor: Rába-MAN D2156HM6U
Cutie de viteze: ASH 75.2-A8
Uși: 2-2-2-2
Locuri (scaune + picioare): 35+111

Ikarus 280.06:
Client: Volán
Motor: Rába-MAN D2156HM6U
Cutie de viteze: Praga 2M70.03
Uși: 2-2-2-2
Locuri (scaune + picioare): 34+112

Ikarus 280.07:
Client: Tunisia, anul 1977
Motor:Rába-MAN D2156HM6U
Cutie de viteze: ASH 75.2-A2.B2.C1.D3.E2
Uși: 2-2-2-2

Ikarus 280.08:
Client: Cehoslovacia
Motor: Rába-MAN D2156HM6U până 1975 și în 1988, Rába-MAN D2356HM6U între 1978 și 1987
Cutie de viteze: ASH 75.2-A2.B2 până 1975, ZF S6 Cutie din 1978
Soluții tehnice: axe MVG 832 din 1985
Uși: 2-2-2-2
Locuri (scaune + picioare): 37+109

Ikarus 280.10A:
Client: Cehoslovacia
Motor: Rába-MAN D2156HM6U până 1988, Rába-MAN D2156HM6UT între 1989 și 1990
Cutie de viteze: Praga 2M70 până 1988, Cs.ZF S6-90U-734.5 între 1989 și 1990
Soluții tehnice: axe MVG 832
Uși: 2-0-2-0
Locuri (scaune + picioare): 57+59

Ikarus 280.11:
Client: Polonia 1978
Motor: Rába-MAN D2156HM6U
Cutie de viteze: ASH 75.2-A8
Soluții tehnice: axe MVG 018.59
Uși: 2-2-2-2
Locuri (scaune + picioare): 35+106

Ikarus 280.12:
Client: Cehoslovacia 
Motor: Rába-MAN D2356HM6U
Cutie de viteze: Praga 2M70.18
Soluții tehnice: trilex
Uși: 2-2-2-2
Locuri (scaune + picioare): 37+103

Ikarus 280.13:
Client: Venezuela , 1975
Motor: Rába-MAN D2156HM6U
Cutie de viteze: ASH 75.2-8
Uși: 2-2-2-0

Locuri (scaune + picioare): 43+72
Ikarus 280.14:
Client: Venezuela , 1975
Motor: Rába-MAN D2156HM6U
Cutie de viteze: ASH 75.2-8
Uși: 2-2-2-0
Locuri (scaune + picioare): 55+50

Ikarus 280.15:
Client: MKV (Miskolc) și SzKT (Szeged), 1989. Câteva exemplare la MALÉV și Nógrád Volán
Motor: Rába-MAN D2156HM6U
Cutie de viteze: Praga 2M70.16, ASH 75.2-A8 (MALÉV)
Locuri (scaune + picioare): 35+112

Ikarus 280.16:
Client: Volán  1977
Motor: Rába-MAN D2156HM6U
Cutie de viteze: Praga 2M70.03
Uși: 2-0-2-2
Locuri (scaune + picioare): 50+67+1

Ikarus 280.17:
Client: Volán  1976-1990 și Tunisia, 1976-77
Motor: Rába-MAN D2156HM6U
Cutie de viteze: ASH 75.2-A8.B4.C1.D3.E2 1984, Cs.ZF S6-90U-001.1 1985
Soluții tehnice: axe MVG 832 din 1985
Uși: 2-0-2-0 (Tunisia), 2-0-2-2 (Volán)
Locuri (scaune + picioare):50+67 (Volán), 60+79 (Tunisia)

Ikarus 280.18:
Client: URSS 
Motor: Rába-MAN D2356HM6U
Cutie de viteze: GM3-80 (Lvov-3 19.17)
Uși: 2-2-2-2
Locuri (scaune + picioare): 37+109

Ikarus 280.19A:
Client: China  1977
Motor: Rába-MAN D2156HM6U
Cutie de viteze: ASH 75.2
Uși: 2-2-2-2
Locuri (scaune + picioare): 37+109

Ikarus 280.19B:
Client: China  1977
Motor: Rába-MAN D2156HM6U
Cutie de viteze: ASH 75.2
Uși: 2-2-2-2
Locuri (scaune + picioare): 37+109

Ikarus 280.20:
Client: Tunisia  1980
Motor: MAN D2156HMXU és Rába-MAN D2156HM6U
Cutie de viteze: ASH 75.2-A8.B4.C1.D3.E2 și ASH 75.2
Uși: 2-0-2-0
Locuri (scaune + picioare): 60+79

Ikarus 280.21:
Fabricat în anul: 1977
Motor: Rába-MAN D2156HM6U
Cutie de viteze: ASH 75.2-A8.B4.C1.D3.E2

Ikarus 280.22:
Client: Grecia  1978
Motor: Rába-MAN D2156HM6U
Cutie de viteze: Renk-Doromat 874A
Uși: 2-2-2-2

Ikarus 280.23:
Client: Pécs 
Motor: Rába-MAN D2156HM6U
Cutie de viteze: GMP
Uși: 2-0-2-2

Ikarus 280.24:
Client: Tunisia  1978
Motor: Rába-MAN D2156HM6U
Cutie de viteze: Renk-Doromat 874A
Soluții tehnice: afișaj Rolld
Uși: 2-2-2-2
Locuri (scaune + picioare): 35+112+1

Ikarus 280.25:
Client: Turcia (Istambul)
Motor: Rába-MAN D2356HM6U
Cutie de viteze: Cs.ZF S6-90U-709
Uși: 2-2-0-2
Locuri (scaune): 38

Ikarus 280.26:
Client: Polonia 
Motor: Rába-MAN D2156HM6U
Cutie de viteze: ASH 75.2-B7 până 1989, Cs.ZF S6-909U-734.5
Soluții tehnice: axe MVG 832 din 1985
Uși: 2-2-2-2
Locuri (scaune): 35

Ikarus 280.26A:
Client: Polonia  1992
Uși: 2-2-2-2
Locuri (scaune): 35

Ikarus 280.27:
Client: Volán 
Motor: Rába-MAN D2356HM6U
Cutie de viteze: Cs.ZF S6-90U
Uși: 2-2-2-2

Ikarus 280.28:
Client: Turcia 
Motor: Rába-MAN D2356HM6U
Cutie de viteze: Cs.ZF S6-90U-003
Soluții tehnice: trilex
Uși: 2-2-2-2
Locuri (scaune + picioare): 36+118+1

Ikarus 280.29:
Client: Tunisia  1980
Motor: Rába-MAN D2156HM6U
Cutie de viteze: Renk-Doromat 874A
Soluții tehnice: afișaj Rolld
Uși: 2-0-2-2
Locuri (scaune + picioare): 26+144+1

Ikarus 280.30:
Client: Tunisia  1980
Motor: Rába-MAN D2156HM6U
Cutie de viteze: ASH 75.2
Uși: 2-0-2-2
Locuri (scaune + picioare): 55+90

Ikarus 280.30A:
Client: Volán  1997
Cutie de viteze: ? (automată)
Uși: 2-0-2-2

Ikarus 280.30M:
Client: Volán  1997
Cutie de viteze: ? (manuală)
Uși: 2-0-2-2

Ikarus 280.31:
Client: Tunisia și Kuweit  1980
Motor: Rába-MAN D2156HM6U
Cutie de viteze: Renk-Doromat 874A
Soluții tehnice: afișaj Rolld (Tunisia), aer condiționat Thermo King 2 buc (Kuvait)
Uși: 2-2-0-2 (Tunisia), 2-0-2-0 (Kuvait)
Locuri (scaune + picioare): 26+135+1 (Tunisia)

Ikarus 280.32:
Client: Tunisia  1980
Motor: Rába-MAN D2156HM6U
Cutie de viteze: ASH 75.2
Uși: 2-2-2-2
Locuri (scaune + picioare): 26+135+1

Ikarus 280.33:
Client: URSS, később a CSI 
Motor: Rába-MAN D2156HM6U, Rába D10UTSLL
Cutie de viteze: Cs.ZF S6-90U-003.1 (model soviet)
Soluții tehnice: axe MVG 832 (CSI)
Uși: 2-2-2-2
Locuri (scaune + picioare): 37+109

Ikarus 280.34:
Client: Tunisia  1982-1983 și din 1989 până 1992
Motor: Rába-MAN D2156HM6U (prima serie), Rába-MAN D2356HM6U (a doua serie)
Cutie de viteze: Cs.ZF S6-90U-001.1 (prima serie), Cs.ZF S6-90U-734.4 (a doua serie)
Soluții tehnice: MVG 118.84 trilex (prima serie)
Uși: 2-0-2-0
Locuri (scaune + picioare): 60+79

Ikarus 280.35:
Client: Tunisia  1982-1983
Motor: Rába-MAN D2156HM6U
Cutie de viteze: Cs.ZF S6-90U-709
Uși: 2-2-2-2
Locuri (scaune + picioare): 35+126+1

Ikarus 280.37A:
Client: Polonia  1993
Motor: MAN D2866TUH
Cutie de viteze: ZF5 HP 590
Uși: 2-2-2-2
Locuri (scaune + picioare): 34+110

Ikarus 280.37B:
Client: Polonia  1994
Motor: MAN D2866TUH
Cutie de viteze: Voith-DIWA
Uși: 2-2-2-2
Locuri (scaune + picioare): 34+110

Ikarus 280.37C:
Client: Polonia  1994
Motor: MAN D2866TUH
Cutie de viteze: Voith-DIWA
Uși: 2-2-2-2
Locuri (scaune + picioare): 34+110
Ikarus 280.37D:
Client: Polonia  1993
Motor: MAN D2866TUH
Cutie de viteze: Voith-DIWA
Uși: 2-2-2-2
Locuri (scaune + picioare): 34+110

Ikarus 280.38:
Client: Cuba  1982 1986
Motor: Rába-MAN D2156HM6U
Cutie de viteze: Praga 2M70.16K
Soluții tehnice: trilex
Uși: 2-2-2-2
Locuri (scaune + picioare): 35+113

Ikarus 280.38A:
Client: Polonia  1994-1995
Motor: MAN D0826
Cutie de viteze: ZF Ecomat HP500
Uși: 2-2-2-2
Locuri (scaune + picioare): 34+110

Ikarus 280.39:
Client: Tunisia  1982
Motor: Rába-MAN D2356HM6U

Ikarus 280.40:
Client: URSS  1987
Motor: Rába-MAN D2356HM6U
Cutie de viteze: Cs.ZF S6-90U-734.3
Soluții tehnice: trilex
Uși: 2-0-2-0
Locuri (scaune + picioare): 60+56

Ikarus 280.40A:
Client: BKV  1997,(transformate din vechile Ikarus 280.00)
Cutie de viteze: (automata)
Uși: 2-2-2-2
Informare călători: FOK-GYEM
Ikarus 280.40M:
Client: Kunság Volán  1997
Cutie de viteze: voith
Uși: 2-2-2-2

Ikarus 280.41:
Client: URSS  1987
Motor: Rába-MAN D2356HM6U
Cutie de viteze: Cs.ZF S6-90U-734.4
Soluții tehnice: MVG 118.83 trilex
Uși: 2-2-2-2
Locuri (scaune + picioare): 37+109

Ikarus 280.42:
Client: Tunisia 
Cutie de viteze: Voith-DIWA

Ikarus 280.43:
Client: Bulgária  1984 1986
Motor: Rába-MAN D2156HM6U
Cutie de viteze: Praga 2M70.16
Uși: 2-2-2-2
Locuri (scaune + picioare): 37+110

Ikarus 280.44:
Client: Tunisia  1982
Motor: Rába-MAN D2356HM6U

Ikarus 280.45:
Client: Siria  1982
Motor: Rába-MAN D2356HM6U
Cutie de viteze: Cs.ZF S6-90U-709
Uși: 2-0-2-2
Locuri (scaune + picioare): 40+105

Ikarus 280.46:
Client: Polonia  1986
Motor: Rába-MAN D2156HM6U
Cutie de viteze: Praga 2M70.16
Uși: 2-2-2-2

Ikarus 280.47:
Client: Volán  1985
Uși: 2-2-2-2

Ikarus 280.48:
Client: URSS  1987 1989
Motor: Rába-MAN D2356HM6U
Cutie de viteze: Cs.ZF S6-90U-734.5
Soluții tehnice: MVG 118.83 trilex, comanda seperata pentru prima usa sofer
Uși: 2-2-2-2
Locuri (scaune): 37

Ikarus 280.49:
Client:  BKV , 1986-1994
Motor: Rába-MAN D2156HM6U
Cutie de viteze: ZF4 HP 500
Uși: 2-2-2-2 (1986), 2-2-2-2 (1986-tól 1994)
Locuri (scaune + picioare): 35+112
Informare călători: tablă sau FOK-GYEM

Ikarus 280.50:
Client: MKV  1990
Uși: 2-2-2-2

Ikarus 280.51:
Client: MALÉV  1987 1989
Motor: Rába-MAN D2156HM6U
Uși: 2-2-2-2
Locuri (scaune): 37

Ikarus 280.52:
Client: Volán  1986-1994
Motor: Rába-MAN D2356HM6U
Cutie de viteze: Praga 2M70.28
Soluții tehnice: MVG 318.86
Uși: 2-2-2-2
Locuri (scaune + picioare):34+116

Ikarus 280.52A:
Client: Volán  1990
Motor: Rába-MAN D2156HM6UT
Cutie de viteze: Praga 2M70.28
Soluții tehnice: MVG 318.86
Uși: 2-2-2-2
Locuri (scaune + picioare):34+116

Ikarus 280.52B:
Client: Volán  1992
Motor: Rába-MAN D2356HM6U
Cutie de viteze: Praga 2M70.30
Uși: 2-2-2-2
Locuri (scaune + picioare):34+116

Ikarus 280.52C:
Client: Pécs  1994
Uși: 2-2-2-2
Locuri (scaune + picioare):34+116

Ikarus 280.52G:
Uși: 2-2-2-2
Ikarus 280.53:
Client: Polonia  1987
Motor: Rába-MAN D2156HM6U
Cutie de viteze: ASH 75.2-B6
Soluții tehnice: MVG 118.84, MVG 832 axe
Uși: 2-2-2-2
Locuri (scaune):35

Ikarus 280.54:
Client: Volán 
Motor: Rába-MAN D2356HM6U
Cutie de viteze: Cs.ZF S6-90U-734.4
Soluții tehnice: axe MVG 009.85
Uși: 2-0-2-2
Locuri (scaune + picioare):52+67

Ikarus 280.54A:
Client: Volán  1990
Motor: Rába-MAN D2356HM6UT
Cutie de viteze: Cs.ZF S6-90U-734.4
Soluții tehnice: axe MVG 009.85
Uși: 2-0-2-2
Locuri (scaune + picioare):52+67

Ikarus 280.54B:
Client: Volán 

Ikarus 280.57:
Client: Polonia 
Motor: Rába-MAN D2156HM6UT
Cutie de viteze: Cs.ZF S6-90U-734.5
Soluții tehnice: axe MVG 118.83, MVG 832
Uși: 2-2-2-2
Locuri (scaune + picioare):35+113

Ikarus 280.58:
Client: Polonia 
Motor: Rába-MAN D2156HM6UT
Cutie de viteze: ZF4 HP 500
Soluții tehnice: axe MVG 318.85
Uși: 2-2-2-2
Locuri (scaune + picioare):35+113

Ikarus 280.58A:
Client: Polonia 
Motor: Rába-MAN D2156HM6UT
Cutie de viteze: ZF5 HP 500
Soluții tehnice: axe MVG 318.86
Uși: 2-2-2-2
Locuri (scaune + picioare):35+113
Ikarus 280.58B:
Client: Polonia 
Uși: 2-2-2-2

Ikarus 280.59:
Client: URSS 
Motor: Rába-MAN D2156HM6U
Cutie de viteze: Cs.ZF S6-90U-003.1
Soluții tehnice: trilex
Uși: 2-2-2-2
Locuri (scaune + picioare): 37+110

Ikarus 280.60:
Client: A Ecuador 
Motor: Cummins LTA 10/B 290H
Cutie de viteze: Cs.ZF S6-120U-018
Uși: 2-0-2-2
Locuri (scaune): 55

Ikarus 280.60A:
Client: A Ecuador 
Motor: Cummins LTA 10/B 250H
Cutie de viteze: Cs.ZF S6-120U-018
Uși: 2-0-2-2
Locuri (scaune): 55

Ikarus 280.61:
Uși: 2-0-2-0

Ikarus 280.62:
Client: Tunisia  1989-1990
Motor: Rába-MAN D2156HM6U
Cutie de viteze: Cs.ZF S6-90U-734.5
Soluții tehnice: MVG 118.62 trilex
Uși: 2-2-0-2
Locuri (scaune + picioare): 38+115+1

Ikarus 280.63:
Client: URSS 
Motor: Rába-MAN D2156HM6UT
Cutie de viteze: Cs.ZF S6-90U-003.1
Uși: 2-2-2-2
Locuri (scaune + picioare): 37+110

Ikarus 280.64:
Client: URSS  1989-1990
Motor: Rába-MAN D2156HM6U
Cutie de viteze: Cs.ZF S6-90U-003.1
Uși: 2-2-2-2
Locuri (scaune + picioare): 37+110
Ikarus 280.65:
Client: Tunisia  1989 1992
Motor: Rába-MAN D2156HM6U
Cutie de viteze: Voith 851.2
Soluții tehnice: MVG 118.62 trilex
Uși: 2-2-0-2
Locuri (scaune + picioare): 38+115+1

Ikarus 280.65A:
Client: Tunisia  1991
Motor: DAF LT 160
Cutie de viteze: Voith 851.2
Soluții tehnice: trilex
Uși: 2-2-0-2
Locuri (scaune): 38+1

Ikarus 280.66:
Client: Turcia (İzmir)  1991
Ikarus 280.67:
Motor: Rába-MAN D2156HM6UT
Cutie de viteze: Cs.ZF S6-90U-049
Soluții tehnice: trilex
Uși: 2-2-2-2
Locuri (scaune + picioare): 36+124

Ikarus 280.67A:
Motor: Rába-MAN D2156HMT6U
Cutie de viteze: Cs.ZF S6-90U-049
Soluții tehnice: trilex, nincs megállófék
Uși: 2-2-2-2
Locuri (scaune + picioare): 36+124

Ikarus 280.67B:
Client: Turcia (Isztambul)
Motor: Rába-MAN D2156HMT6U
Cutie de viteze: Cs.ZF S6-90U-049
Soluții tehnice: trilex
Uși: 2-2-2-2
Locuri (scaune + picioare): 36+124

Ikarus 280.68:
Client: Turcia (Antalia)  1990
Motor: Rába-MAN D2156HM6UT
Cutie de viteze: Cs.ZF S6-90U-734.5
Soluții tehnice: trilex
Uși: 2-2-2-2
Locuri (scaune + picioare): 37+118

Ikarus 280.68A:
Client: Turcia (Bursa)  1992
Motor: Rába-MAN D2156HM6UT
Cutie de viteze: Cs.ZF S6-90U-734.5
Soluții tehnice: trilex
Uși: 2-2-2-2
Locuri (scaune + picioare): 34+154

Ikarus 280.69:
Client: Iran 
Motor: MAN D2866TUH
Cutie de viteze: Voith DIWA 863
Uși: 2-2-2-0
Locuri (scaune): 45

Ikarus 280.70A:
Client: Polonia 
Uși: 2-2-2-2

Ikarus 280.70B:
Client: Polonia 
Uși: 2-2-2-2

Ikarus 280.70C:
Client: Polonia 
Uși: 2-2-2-2

Ikarus 280.70D:
Client: Polonia 
Motor: Rába D10UTSLL
Soluții tehnice: MVG 009
Cutie de viteze: ZF Ecomat HP500
Uși: 2-2-2-2

Ikarus 280.70E:
Client: Polonia 
Motor: Rába D10UTSLL
Uși: 2-2-2-2

Ikarus 280.72:
Client: Turcia (Bursa)

Ikarus 280.73:
Client: Polonia 

Ikarus 280.80:
Client: Rusia(Ekaterinburg)

Motor: MAN
Ikarus 280.82:
Client: Rusia(Ekaterinburg)
Motor: MAN
Soluții tehnice: trilex
Uși: 2-2-2-2

Ikarus 280.86:
Client: Rusia(Kurgan)

Ikarus 280.87:
Client:Slovacia
Uși: 2-2-2-2

Ikarus 280.91 (troleibuz):
Client: A DKV și SZKT 
Instalație electrică: ZIU sau Kiepe-Obus
Uși: 2-2-2-2

Ikarus 280.91D (troleibuz):
Client: CSI 
Instalație electrică: ZIU
Uși: 2-2-2-2

Ikarus 280.92 (troleibuz):
Client: Bulgaria  1985 1989
Instalație electrică: Ganz
Uși: 2-2-2-2
Locuri (scaune + picioare): 37+110

Ikarus 280.93 (troleibuz):
Client: RDG  1985 și 1989
Instalație electrică: Ganz
Uși: 2-2-2-2
Locuri (scaune + picioare): 35+110

Ikarus 280.94 (troleibuz):
Client: BKV  1987 1989
Instalație electrică: Ganz
Uși: 2-2-2-2 vagy bolygóUși
Locuri (scaune + picioare): 35+110
Informare călători: tablă sau FOK-GYEM
Ikarus 280.99:
Client:Tanzania 1974
Motor: Rába-MAN D2156HM6U
Cutie de viteze: ASH 75.2-A8.B4.C1.D3.E2
Uși: 0-2-2-2 (partea stângă)
Locuri (scaune + picioare): 42+98

Ikarus 280G (CNG):
Client: Hajdú Volán  1986 și 1992 (în total 62 buc transformate) și Tisza Volán
Motor: Rába Transcom
Cutie de viteze: Voith D863.3
Uși: 2-2-2-2
Locuri (scaune + picioare): 42+105
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Mar 13 Aug 2013 12:41:06    Titlul subiectului: 166420

Dat fiind faptul ca BKV inca are probleme financiare si, desi au venit niste autobuze noi LF la Budapesta, parcul auto este destul de mare, s-a luat decizia de a moderniza seria IK260. Primul prototip a aparut pe strazi, are usi noi cu actionare electrica, comanda usilor este ca la autobuzele moderne (adica comanda se da catre pasager, soferul doar activeaza usile), iar in spate podeaua a fost coborata si exista spatiu pt. carucioare si scaune cu rotile.

Sursa pozelor: iho.hu:













Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 22/Feb/2023
Mesaje: 490
Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

MesajTrimis: Mar 04 Mar 2014 11:33:20    Titlul subiectului: 171563

Un autocar Ikarus 256 ''sovietic'' langa Hotelul Galati, in 1973.
Sursa: http://1.bp.blogspot.com/-4-QuRf7MDLg/UR-aHErdRGI/AAAAAAAAC0w/bDzmdJ0W784/s1600/1973_Galati.jpg



1973_Galati.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  219.82 kb
 Vizualizat:  de 19742 ori

1973_Galati.jpg



_________________
Proiect OMSI "Rocar De Simon" - https://www.facebook.com/pg/roomsicorner/posts/?ref=page_internal
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mar 04 Mar 2014 13:42:11    Titlul subiectului: 171568

E ciudat ca autobuzul cu usi pe stanga s'a numit 280.99 si nu 281.
La autobuzele 280 si nu numai, difereau si usile, nu numai pozitionarea lor. Erau usile clasice de Ikarus (in 4 foi) si cele in 2 foi.

Au mai fost si autobuze similare cu 280, dar putin mai lungi, cu 3 ferestre la remorca: Ikarus 282. Au avut si ele mai multe variante. Din cate stiu au fost in URSS (Moscova, printre altele), dar si la Budapesta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Mar 04 Mar 2014 23:02:08    Titlul subiectului: 171579

Ikarus 280.99 este chiar ciudat, are volan pe stanga, dar si usile sunt pe stanga. In fata dreapta, unde ar veni usa este un geam normal. Foarte interesant cat modulare erau aceste autobuze, ca un fel de Lego.

Legat de usi, usile in foi au aparut prima data in 1986, insa la cererea clientului se fabricau si cu usile vechi (de ex. la Bucuresti au fost cerute asa). Cu usi "classice", adica in 4 foi, se fabricau autobuze si in anul 1998 pentru Moscova, deci acest model deja era C80.

Sursa pozei: iho.hu



130806-Classic_8.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  71.58 kb
 Vizualizat:  de 19691 ori

130806-Classic_8.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Lun 09 Feb 2015 23:03:30    Titlul subiectului: 177187

Am gasit un filmulet cu intalnirea din 2013 a autobuzelor si camioanelor Ikarus si Csepel. Cateva elemnte interesante:
minutul 4:25: autocarul lui Erich Honecker (presedintele DDR pentru cei tineri) in care a calatorit inclusiv Mihai Gorbaciov
minutul 14: dragrace intre un Ikarus 280 manual vs 260 automat. Filmuletul gasiti aici: https://www.youtube.com/watch?v=-qIu4LjN1b0
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 22/Feb/2023
Mesaje: 490
Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

MesajTrimis: Joi 23 Iul 2015 14:16:26    Titlul subiectului: 180425

Poza 1: Ikarus-Crown în Houston.
Sursa: http://vk.com/wall-41938290?offset=20&o...2631_12570
(este in limba rusa, insa cu Google Translate se poate intelege textul)
____
Poza 2: Ikarus 259.00 K1 (1976) - prototip.
Sursa: http://vk.com/wall-41938290?offset=20&o...497729_444
Voi traduce textul din link-ul de mai sus:

"Development of models of buses that operate in harsh off-road conditions , often on dirt roads , started in 1975 .
The program was called the ADA, an acronym for the names of markets (Africa, South America, Asia ), buses terrain using body parts from the 200 series. During the design engineers considered different options to achieve the optimal solution. Buses Series ADA originally designed 8.5-meter and 10-meter long buses, and the series was experienced, so they tried to use the same components as possible. The most important criteria in the design was to increase body rigidity, ride height, lateral overhangs, good off-road permeability and low lateral glazing to meet the tropical climate. At an early stage of development, when the frame of the first machine was assembled, it was taken into account that in addition to the factory set to be installed , and other third parties. Originally built for the 10 -meter chassis, Ikarus turned to Csepel. The first bus, which was completed by the time of Budapest International Exhibition of 1976 had the name Ikarus 259.00 K1. It had identical front and rear facing. The engine was located in the front overhang, front of the driver, which was a structural defect. The front axle was overloaded and it's effect on tire wearing was considerable. Because of the shortcomings in the chassis, this machine series was not approved for production."
______
Poza 3: Ikarus 404.
Sursa: http://vk.com/wall-41938290?offset=20&own=1&w=wall-41938290_5153
Nu se stie altceva despre acest prototip...

_________________
Proiect OMSI "Rocar De Simon" - https://www.facebook.com/pg/roomsicorner/posts/?ref=page_internal
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Mar 14 Mai 2019 10:04:37    Titlul subiectului: 200759

Asa se pare ca singurul Ikarus 293 produs vreodata nu numai ca exista, dar a fost recent pus la punct. Dupa cum stiti acest autobuz a ajuns in Teheran, Iran. Nu s-a stiut mai nimic despre el, la un moment dat cineva l-a gasit pe Google Maps parcat in spatele autobazei din Teheran, in aceleasi timp au aparut niste poze cu interiorul plin de nisip. S-a pornit o adevarata cruciada pentru ca autobuzul sa fie dus inapoi in Ungaria si expus in muzeu.

Ieri, Muzeul de Transport din Ungaria a publicat urmatorele poze pe instagram:

https://www.instagram.com/p/BxZfrDOA22b/?utm_source=ig_web_copy_link


Acum nu stiu daca muzeul l-a cumparat si vrea sa-l aduca acasa sau cei din Teheran vor sa-l foloseasca casi autobuz de epoca (ma indoiesc), dar o sa vedem.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 688
Locație: Buzau

MesajTrimis: Joi 06 Feb 2020 01:29:34    Titlul subiectului: 205479

Un Ikarus 260 al unei școli ce se spunea că provine din fostul Ikarus #1 al RATB, în realitate acesta a aparținut de Piatra Neamț. Ciudat este cum a ajuns un abțipild de ”validatoare” în el, abțipild ce se găsea doar în vehiculele RATB. În anul 2014, acesta era deja retras din circulație urmând a fi valorificat ca fier vechi.

Și câteva autobuze Ikarus 260 surprinse în ianuarie 2015 undeva în apropriere de capătul de linie ”Mihai Bravu” din Ploiești. În prezent numai există niciun autobuz Ikarus acolo, cel puțin când am trecut acum 2 luni.



15909288_225849731206955_2057825434_o.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  114.76 kb
 Vizualizat:  de 7709 ori

15909288_225849731206955_2057825434_o.jpg



15877804_225849734540288_1221949419_o.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  111.48 kb
 Vizualizat:  de 7709 ori

15877804_225849734540288_1221949419_o.jpg



15877648_225849737873621_413711176_o.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  131.62 kb
 Vizualizat:  de 7709 ori

15877648_225849737873621_413711176_o.jpg



18362791_291471937978067_1296566852_o.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  132.79 kb
 Vizualizat:  de 7709 ori

18362791_291471937978067_1296566852_o.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 688
Locație: Buzau

MesajTrimis: Mie 07 Oct 2020 20:51:51    Titlul subiectului: 208560

3 Ikarusuri (două 266-uri și un 256) surprinse pe street view din arhiva imaginilor din anul 2009, respectiv în 2011, în apropriere de intersecția Vitan/Mihai Bravu.


2020-10-07_214051.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  85.09 kb
 Vizualizat:  de 6699 ori

2020-10-07_214051.jpg



2020-10-07_214144.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  88.01 kb
 Vizualizat:  de 6699 ori

2020-10-07_214144.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TheTigerBeast



Data înscrierii: 18/Mai/2017
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 689
Locație: Bucuresti Sector 6

MesajTrimis: Mar 27 Apr 2021 23:27:34    Titlul subiectului: 210268

Ikarusuri 280 folosite la evacuarea locuitorilor orasului Pripeat, afectat de dezastrul nuclear de la Cernobil, Aprilie 1986.

Foto: Brandon Santos in grupul de FB "Chernobyl Graphiteposting"



178746874_900702080725447_7599734831025737893_n.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  23.64 kb
 Vizualizat:  de 5580 ori

178746874_900702080725447_7599734831025737893_n.jpg



_________________
Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Car IS



Data înscrierii: 03/Oct/2020
Ultima vizita: 05/Apr/2023
Mesaje: 401
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 28 Apr 2021 07:46:54    Titlul subiectului: 210270

Ciudat ca nu le-am vazut distruse de tancuri pentru eliminarea deseurilor radioactive impreuna cu celalalte vehicule ,,imbolnavite".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Mie 28 Apr 2021 09:53:44    Titlul subiectului: 210272

Pe canalul youtube CrazyRussianHacker o sa gasitit niste detalii despre ce s-a intamplat in Kiev pe timpul evacuarii locuitorilor din Pripyat: toate autobuzele au disparut din oras, fara ca populatia sa fie anuntata, dimineata pur si simplu oamenii nu aveau cu ce sa mearga la lucru.

Probabil ca aceste autobuze au facut doar o singura cursa spre zona contaminata, in timp ce acele autobuze de productie sovietica au facut mai multe curse. Autobuzele Ikarus erau de import si erau considerate mult mai valoroase decat cele autohtone, deci probabil ca acestea au fost puse inapoi in circulatie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Car IS



Data înscrierii: 03/Oct/2020
Ultima vizita: 05/Apr/2023
Mesaje: 401
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 28 Apr 2021 15:18:00    Titlul subiectului: 210274

Deci Ikarusurile au scapat.Cele care au facut mai multe curse care intr-adevar s-au ,,imbolnavit" erau autobuzele LAZ 695 si 699,posibil KAvZ(camioane GAZ 53 carosate pentru transport persoane,folosite ca autobuze in tot URSS),LIAZ 677 si PAZ 672.Am vazut foarte rar si niste autobuze tot sovietice,mai ciudate,care unul e in stadiul de schelet la fosta fabrica Jupiter din Pripeat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Windows98



Data înscrierii: 13/Sep/2011
Ultima vizita: 04/Aug/2022
Mesaje: 34
Locație: Bacau

MesajTrimis: Mar 21 Iun 2022 23:44:15    Titlul subiectului: 213805

ADK a scris:

Și câteva autobuze Ikarus 260 surprinse în ianuarie 2015 undeva în apropriere de capătul de linie ”Mihai Bravu” din Ploiești. În prezent numai există niciun autobuz Ikarus acolo, cel puțin când am trecut acum 2 luni.


Acele autobuze care, fie-le tarana usoara de acu', apar in poza respectiva au fost printre MULTELE (si nu gresesc cand spun asta) Ikarus-uri pe care le detinea candva Autogara Bistrita din Bacau. Pana sa apara actualul LIDL in autogara, tin minte ca era plina ochi curtea de Ikarusuri, care mai de care mai "zorzonate" si mai interesante (cred ca numai acolo am pomenit Ikarus 280 cu usa frontala de 250/256. Celelalte doua (la mijloc si imediat dupa burduf) erau usi simple, drepte, ca cele ce se gasesc pe 280.70E.)

_________________
Un ciocan rezolva tot.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community