Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 28 Iul 2015 22:12:07 Titlul subiectului: |
180560 |
|
"chiar in Centru, in statia Padurii"... Centrul Pakistanului, probabil...
De-ai sti tu cate de-astea se intampla...
|
|
Sus |
|
|
cipricherr
Data înscrierii: 25/Iul/2012 Ultima vizita: 09/Oct/2023 Mesaje: 118 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 04 Aug 2015 14:14:07 Titlul subiectului: |
180741 |
|
Au aparut primele accidente pe noul tronson ...in statia Metalurgie.
Cauzele sunt usor de intuit
1.Diferenta de nivel dintre strada si calea de rulare
2.Franele tramvaielor care coboara din Tatarasi,lasa de dorit
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
735.38 kb |
Vizualizat: |
de 15841 ori |
|
Ultima modificare efectuată de către cipricherr la Mar 04 Aug 2015 14:44:36, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 04 Aug 2015 14:14:53 Titlul subiectului: |
180742 |
|
Bati campii la ambele puncte. Acolo se circula ca-n jungla, iar ala cu duba n-ar trebui sa aiba carnet. E simplu...
|
|
Sus |
|
|
alin12
Data înscrierii: 22/Mar/2011 Ultima vizita: 22/Feb/2024 Mesaje: 3 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 04 Aug 2015 14:56:05 Titlul subiectului: |
180743 |
|
Franele nu lasa de dorit. Dar vointa vatmanilor de a frana, lasa de dorit.
Au fost mai multi martori care au spus ca tramvaiul ar fi avut timp sa franeze. Situatie similara cu cea de pe Iorga cu cisterna. Nu stiu de ce vatmanii nu au instinctul asta de prevenire. Sunt de acord ca in ambele cazuri, auto e cel care a gresit. Dar nu era mai simplu daca se evita?
p.s. Nu aruncati cu pietre. E doar o parere.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 04 Aug 2015 15:03:18 Titlul subiectului: |
180744 |
|
Cei care afirma ca "vatmanul ar fi putut evita, dar n-a facut-o" nu stiu ce inseamna sa conduci un tramvai (mai nou, observ si la accidentele de tren aceeasi tendinta absurda). Un tramvai e un tanc, nu se opreste ca o cutiuta meschina (autoturism), la care ai pus piciorul pe pedala si a incremenit. Gandeste-te, totusi, ca la un impact frontal cu un vehicul precum cel de azi sau cisterna de pe Iorga, viata vatmanului e pusa in mare pericol inainte de a oricui altcuiva, deci e absurd sa spui ca omul ala sta si se uita cum vine moartea spre el si nu reactioneaza! Si, inca ceva: vatmanii si soferii RATP sunt testati pshihologic periodic, iar asta include si o testare practica. Nu crezi ca s-ar observa reactia intarziata? Altfel, inseamna ca e o hiba uriasa in sistemul de testare, iar asta deja depaseste cadrul RATP...
|
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 04 Aug 2015 15:34:09 Titlul subiectului: |
180745 |
|
Daca ala cu duba voia musai sa intoarca pe acolo orice discutie despre vatman e total inutila. Circula astia ca urangutanii in trafic si de vina e vatmanul. Bine ar fi fost sa fi fost cu adevarat un "tanc" care sa nu opreasca.
|
|
Sus |
|
|
cipricherr
Data înscrierii: 25/Iul/2012 Ultima vizita: 09/Oct/2023 Mesaje: 118 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 04 Aug 2015 15:36:27 Titlul subiectului: |
180746 |
|
Nu bat campii deloc.
Cel cu dubita a ramas suspendat din cauza nivelului strazii,iar tramvaiul avea tot timpul la dispozitie sa opreasca,ca doar vatmanul a vazut dubita de la zeci de metri.
Atata timp cat se face economie la nisip si nu se curata bine sinele,vor fi probleme in continuare.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 04 Aug 2015 15:42:57 Titlul subiectului: |
180747 |
|
Si cine l-a pus pe ala sa nu judece care pot fi consecintele prostiei sale? Tu poti sa intelegi ca trebuie sa cauti cauzele acolo unde ele sunt de fapt, nu in chestiunile secundare?! Pe linia de tramvai se circula de luni intregi acolo, desi exista delimitare de santier (au avut grija tot niste ghertoi sa inlature obstacolele). Daca, in conditiile astea, se pupau doi idioti care circulau simultan pe liniile de tramvai, pe cine mai dadeai vina?
Legat de nisip, iar bati campii...
|
|
Sus |
|
|
d4n
Data înscrierii: 25/Mai/2009 Ultima vizita: 25/Dec/2015 Mesaje: 53 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 04 Aug 2015 16:56:01 Titlul subiectului: |
180748 |
|
cipricherr a scris: | 2.Franele tramvaielor care coboara din Tatarasi,lasa de dorit |
Vorba romanului modern, da-i naibii pe calatorii din tramvai, sa-si rupa gatul. Important e sa nu-i zgarie duba marlanului.
PS: Eu as pune tampoane de tren si la autobuze, ca sa nu mai franeze soferii lor asa brutal cand li se baga in fata cate un dobitoc cu autoturismul personal sau de serviciu.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 04 Aug 2015 17:02:23 Titlul subiectului: |
180749 |
|
Problema e ca de la toti cretinii astia care n-ar trebui sa aiba carnet si care au impresia ca tramvaiele si autobuzele se opresc la fel ca meschinariile lor, in caz de coliziune, vatmanii si soferii ajung sa isi complice enorm existenta cu tot soiul de vizite la "organe" si declaratii. Plus anchete interne la RATP...
|
|
Sus |
|
|
MYSU
Data înscrierii: 09/Ian/2008 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 192 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 05 Aug 2015 10:08:05 Titlul subiectului: |
180772 |
|
Cei ce vorbesc de vatmani, habar nu au cum franeaza un tramvai,probabil sant si ei soferii cum era ala cu duba.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mie 05 Aug 2015 12:11:47 Titlul subiectului: |
180776 |
|
Constat că persoana care a postat imaginea, a specificat locul accidentului și faptul că acolo era stație și tot aceeași persoană aruncă vina pe starea carosabilului și pe frânele tramvaiului.
Din propriile sale afirmații și imagini rezultă că autovehiculul implicat în accident efectua o manevră nepermisă, caz în care este absolut irelevant că a rămas sau nu blocat.
Mi-e foarte greu să cred că vatmanul nu a observat ce s'a întâmplat și este posibil ca el să fi reacționat ca și cum mașina ar fi putut întoarce în timp, neputând sesiza și faptul că rămăsese blocată și de aceea nu a frânat mai din timp sau mai brusc. Nu cred că a fost o plăcere a vatmanului să "i-o tragă" dacă ar fi observat și circumstanțele în care mașina a rămas blocată acolo, dar cel mai probabil a frânat în condiții de siguranță pentru pasagerii din tramvai.
Din fotografie, nu pare să fi rezultat o tamponare serioasă, iar dacă gigelul cu mașina în cauză acum e disperat că nu mai are carnet, pentru că și dacă l-a zgâriat puțin tot tamponare se numește, asta e propria lui problemă.
Dacă totuși are motive întemeiate, poate acționa în judecată administratorul drumului pentru modul defectuos sau inexistent în care a adus carosabilul la nivel, ceea ce este oricum o speță distinctă față de tamponare în sine.
Iar treaba cu "la noi în republică nu sunt tramvaie" (cazul cisternei înmatriculate dincolo de Prut) nu ține. Nu e treaba mea sau a altcuiva că într'o țară există și alte mijloace de transport decât în alta și există reguli pentru ele și pentru cei care se întâlnesc cu ele. Iar ca paranteză, dincolo de Prut a existat tramvai. Iarăși nu e treaba noastră de ce l-au scos, dar nici că ei nu mai știu să respecte regulile față de tramvaie.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 05 Aug 2015 13:39:10 Titlul subiectului: |
180784 |
|
foto: Gabriel Birica
sursa: grupul FB Radar Iasi
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
99.3 kb |
Vizualizat: |
de 15618 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 05 Aug 2015 14:20:37 Titlul subiectului: |
180785 |
|
Mie imi pare rau ca s-a zgariat putin tramvaiul nu de ce-a patit gibonul...
|
|
Sus |
|
|
gavril
Data înscrierii: 05/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Apr/2022 Mesaje: 82 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 16 Sep 2015 18:20:23 Titlul subiectului: |
181544 |
|
Ne mai defectăm și noi...
16 septembrie, Piața Unirii, 17:47
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
422.63 kb |
Vizualizat: |
de 15381 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
431.11 kb |
Vizualizat: |
de 15381 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
cristian
Data înscrierii: 11/Iul/2009 Ultima vizita: 22/Feb/2021 Mesaje: 180 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
gavril
Data înscrierii: 05/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Apr/2022 Mesaje: 82 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 01 Feb 2016 17:18:00 Titlul subiectului: |
183596 |
|
'Ai de capu' meu ce l-a târât pe-ăsta:
http://goo.gl/8zNL7u
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 01 Feb 2016 18:41:31 Titlul subiectului: |
183600 |
|
Mai rau e ca e putin haita caroseria tramvaiului (sper ca nu si sasiul, ca asta ar fi cam nasol). In rest, despre tampitii cu permis, numai de bine, doar ca omoara oameni nevinovati cu neghiobia lor (si asta din cauza altor neghiobi, care le-au dat permis)...
|
|
Sus |
|
|
gavril
Data înscrierii: 05/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Apr/2022 Mesaje: 82 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 01 Feb 2016 20:08:35 Titlul subiectului: |
183607 |
|
Ca fapt divers, câte din tramvaiele aduse au fost implicate în accidente rutiere?
Sau ar trebui să-ntreb, mai degrabă, câte n-au fost implicate...
|
|
Sus |
|
|
paulsback
Data înscrierii: 10/Noi/2009 Ultima vizita: 04/Oct/2020 Mesaje: 96 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 01 Feb 2016 20:40:19 Titlul subiectului: |
183608 |
|
Sunt si eu curios, RATP in astfel de situatii da in judecata vinovatul doar pentru reparatia tramvaiului sau si pentru pierderile survenite din blocajul celorlalte vehicule la strada. Si oare administratorul caii de rulare (fie ea ratp sau primarie) da in judecata pentru deteriorarea caii de rulare/stratului vegetal, borduri, etc?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 01 Feb 2016 20:49:28 Titlul subiectului: |
183609 |
|
gavril a scris: | Ca fapt divers, câte din tramvaiele aduse au fost implicate în accidente rutiere?
Sau ar trebui să-ntreb, mai degrabă, câte n-au fost implicate... |
Intrebarea corecta ar fi de cate ori a fost implicat fiecare in accidente... GT 8-urile recent scoase pe trasee cred ca inca se mai mentin "virgine" (desi s-ar putea si din astea sa fi fost deja pocnite).
paulsback a scris: | Sunt si eu curios, RATP in astfel de situatii da in judecata vinovatul doar pentru reparatia tramvaiului sau si pentru pierderile survenite din blocajul celorlalte vehicule la strada. Si oare administratorul caii de rulare (fie ea ratp sau primarie) da in judecata pentru deteriorarea caii de rulare/stratului vegetal, borduri, etc? |
In principiu, birourile Exploatare si Siguranta Circulatiei, impreuna cu juristii institutiei, fac astfel de calcule si demersuri. Despre finalitate n-am cunostinta, fiind un domeniu care nu ma preocupa foarte tare.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 17 Feb 2016 22:21:19 Titlul subiectului: |
183781 |
|
De cateva zile a devenit o obisnuinta ca salariatii de la Fortus (cati mai sunt) sa blocheze pentru cca. o ora sos. Nicolina inaintea rondului Tehnopolis, fiind afectate si tramvaiele si autobuzele care circula in zona. Cat dureaza blocarea, tramvaiele de pe traseul 9 care nu apuca sa patrunda pe tronson sunt dirijate pe 1 si 13, iar autobuzele de pe 41 circula intre Biserica Inaltarea Domnului si Copou (fiind suplimentate), cu cate o masina la o jumatate de ora ocolind zona afectata pe Aleea Tudor Neculai si mergand pana la Ciurea.
Cineva care sta in zona statiei de la Biserica Inaltarea Domnului (Bartos Eugen) a surprins astazi intr-o fotografie (publicata pe grupul Facebook Radar Iasi) autobuzele care au intors acolo in timpul blocarii si un autobuz care venea dinspre Ciurea iesind de pe Aleea Tudor Neculai. Public aceasta fotografie aici, fiind o situatie speciala.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
90.24 kb |
Vizualizat: |
de 14475 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
skw9
Data înscrierii: 12/Iun/2015 Ultima vizita: 20/Mar/2016 Mesaje: 3
|
Trimis: Dum 20 Mar 2016 18:34:40 Titlul subiectului: Tramvaie zgomotoase, roti defecte |
184192 |
|
Ma intreb ce se intampla cu tramvaiele din Iasi. Pe toate traseele circula tramvaie care au rotile "patrate", zdrangane, pocnesc, iar calatoria cu acestea te face sa te gandesti la cu totul alte mijloace, cel putin de secol XIX.
Un calator abia rezista la zgomotul si vibratiile produse in miscare - ca sa nu mai spunem ca nu se intelege om cu om in zona rotii cu pricina - si circula 10-20 minute. Dar eu ma intreb cum rezista vatmanii in huruiala, zdranganitul si saltatul sus-jos atatea ore.
Chiar nu a observat nimeni din conducerea acestei regii cum se circula, ce galagie produc, in ciuda liniilor noi de prin oras? De fapt, probabil ca ei circula cu autoturismele...
Auzisem (citsem?) undeva - nu mai retin, cum ca elvetienii sau germanii au dat depoului Iasi cadou un utilaj de refacut bandaje de roti.
Oare se (mai) foloseste? Se aduce altul sau mergem ca si cu caruta, nici cu alea nu se mai merge asa, am vazut ca le au pus roti de cauciuc...
Suntem totusi in secolul XXI si in afara de uniforme si vopsiri superficiale, interes minim pentru calitatea transportului public in orasul cel mai mare din Moldova romaneasca...
Nu am stiut unde sa postez acest comentariu, intru extrem de rar, asa ca l-am pus aici; nu observ o rubrica de nemultumiri
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 20 Mar 2016 19:46:38 Titlul subiectului: |
184193 |
|
Raspunsul e unul singur: banii. Lipsa lor. Tu te intrebi despre bandaje (si nu-s doar bandajele implicate in zdranganeala), care costa cel putin 350 de euro bucata (caci rectificarea se face si ea pana intr-un punct), si care te deranjeaza ca-ti zdrangane, dar lipsurile se vad si cu ochiul liber pe caroserii, multe nevopsite de ani de zile. De cateva luni au inceput sa mai curga banii si sa se miste cat de cat treaba. Dupa cum se vede, se vopsesc tramvaie in Dacia, ceea ce e mana cereasca, s-au mai cumparat bandaje, se fac si alte licitatii pentru bandaje, s-au mai cumparat validatoare, s.a.m.d. Nu se rezuma totul la "stie sau nu stie conducerea regiei". De stiut, evident ca stie, dar asta nu e suficient cand nu are posibilitati financiare. Iar posibilitatile financiare depind de un cumul de factori, multi dintre ei exteriori institutiei, nu doar de competenta (deci, nu e totul doar pe baza de "daca nu pot, sa lase pe altii").
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 20 Mar 2016 19:57:54 Titlul subiectului: |
184194 |
|
Hai sa te fac constient de alta chestie! Uite, a iesit de cca. o luna din RC vagonul 438. Chituit cat cuprinde, vopsit, dar macar ingrijit, nu dezastrul vizual care era inainte de aceasta RC. Ieri, la intersectia Cuza Voda/14 Decembrie/V. Alecsandri, un bou s-a izbit cu masina in el de l-a scos de pe sine si acum arata ca naiba in stanga. Iar astfel de incidente se intampla zilnic cate cel putin unul-doua. Sunt pline halele si zonele de garare de vagoane pocnite ce zac si cu lunile asteptand sa fie reparate, si personalul (care e si asa deficitar) cu greu mai pridideste sa asigure necesarul de vagoane de la strada, caci pe flux mai sunt RC-uri, mai sunt si alte reparatii neplanificate ce apar zilnic.
Asadar, problemele transportului public au un milion de cauze, iar unele tin chiar si de comportamentul nostru ca cetateni membri ai unei comunitati.
|
|
Sus |
|
|
|