|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
BusFan
Data înscrierii: 18/Iul/2012 Ultima vizita: 23/Apr/2024 Mesaje: 318 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 23 Iul 2015 10:34:50 Titlul subiectului: |
180415 |
|
În curtea sediului Iveco Gilău am zărit zilele trecute un autobuz nearticulat cu schema de vopsire [mov] a CTP
|
|
Sus |
|
|
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 22/Apr/2024 Mesaje: 745 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 23 Iul 2015 10:37:59 Titlul subiectului: |
180416 |
|
Acum aproximativ 30 de minute, 505 stationa pe avarii pe strada Observatorului (spre Sigma). Avea rulou si hartie in fata cu 43p.
La 12:30 era in statia Observatorului, iar langa el era una din masinile de interventii.
|
|
Sus |
|
|
Ed
Data înscrierii: 01/Dec/2014 Ultima vizita: 30/Noi/2017 Mesaje: 257 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 23 Iul 2015 20:17:05 Titlul subiectului: |
180432 |
|
Si 475 (linia 30) a dat azi chix, in jurul orei 15.00-15.30. A oprit in statia de pe Vlahuta si gata a fost. Nu stiu ce s-a mai intamplat dupa aia, soferul zicea ca spera ca nu e grav si ca ar putea fi reparat, poate chiar azi. Incet, incet, saracile autobuze isi dau duhul. Au si ele o varsta - inaintata de altfel - fara sa mai punem la socoteala ca au fost folosite vreo 10-15 ani in Franta si inca vreo 5 ani la noi (poate cineva stie exact cand a fost adus 475 la Cluj). Si 389 e intr-o stare groaznica, are suspensiile praf si asta se simte tare chiar si cand merge cu 25 km/ora. Pacat ca aducem in continuare autobuze vechi, forjate la maxim de altii si continuam sa ne pacalim ca avem un transport in comun bun, cand in realitate foarte multe dintre autobuzele CTP (ca sa nu zic majoritatea) au durata de viata depasita de mult (a recunoscut-o insusi Liviu Neag si nu o singura data). Atunci de ce continuam sa cumparam autobuzele vechi de care nu mai are nevoie Parisul? Mai ales ca si cele 10 autobuze second hand, pentru care se face acum licitatia, sunt vechi bine si vor avea cel putin 10 ani. Totusi, uzura isi spune cuvantul oricat ar fi peticite si raspecticite.
|
|
Sus |
|
|
macicasan
Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2024 Mesaje: 302 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 26 Iul 2015 11:03:36 Titlul subiectului: |
180475 |
|
Din cate stiu eu, se cumpara 10 autobuze low-floor nu mai vechi de 12 ani, Euro 4 si cu facilitati pentru persoane cu dizabilitati, cu scaune tapitate, geamuri fumurii si ventilatie fortata. Cel mai probabil, Agore S, la un pret absolut rezonabil(sub 30.000euro parca). Nu e cazu' sa avem aceleasi asteptari de la niste autobuze proaspat iesite din planul de mentenanta a RatP-ului ca si de la R312-urile care mai merg de 10 ani la noi...
Sigur, e usor sa pui in aceeasi oala R312-uri din '92 si Agore S din '03, da' lotul 525-534(ultimele SH-uri) chiar mi s-a parut o achizitie foarte buna, prielnica calatorului.
_________________ www.macicasanul.com |
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Dum 26 Iul 2015 12:41:52 Titlul subiectului: |
180477 |
|
Daca vor fi Agora vor fi varianta Agora L pentru ca autobuzele care se vor cumpara vor fi articulate.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 26 Iul 2015 15:03:59 Titlul subiectului: |
180479 |
|
Citat: | Cel mai probabil, Agore S |
E posibil să se fi schimbat caietul de sarcini?
Citat: | poate cineva stie exact cand a fost adus 475 la Cluj |
2010
Citat: | Daca vor fi Agora vor fi varianta Agora L pentru ca autobuzele care se vor cumpara vor fi articulate |
Poate fi accesat caietul de sarcini?
|
|
Sus |
|
|
Ed
Data înscrierii: 01/Dec/2014 Ultima vizita: 30/Noi/2017 Mesaje: 257 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 26 Iul 2015 15:39:51 Titlul subiectului: |
180481 |
|
Nu cred ca au schimbat caietul de sarcini. Din cate stiu nu pot sa faca asta ”din mers”.
Ultima modificare efectuată Ed la Dum 26 Iul 2015 21:06:28, modificat de 2 ori în total |
|
Sus |
|
|
Ed
Data înscrierii: 01/Dec/2014 Ultima vizita: 30/Noi/2017 Mesaje: 257 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 26 Iul 2015 15:48:47 Titlul subiectului: |
180483 |
|
Eu raman la ideea ca nu mai avem nevoie de vechituri uzate, care nu reprezinta o solutie decat cel mult pe termen scurt. Plus ca primaria si CTP Cluj au dat asigurari si s-au laudat dupa sosirea autobuzelor Solaris ca de acum vor achizitiona doar vehicule noi, insa se pare ca peste noapte si-au schimbat opinia. Iar daca CTP tot insista sa ia autobuze second hand, macar ar putea sa le ia din alta parte, ceva mai noi si intr-o stare mai buna decat cele pe care si-a facut un obicei sa le cumpere de la Infitrade Paris. De exemplu, am descoperit ca olandezii vand autobuze articulate VANHOOL AG300, fabricate in 2005 (deci mai noi decat cele ale francezilor) si cu dotari net superioare, inclusiv aer conditionat. Iar daca Agorele francezilor costa 30.000 de euro bucata (fara TVA), astea costa cu 2.000 de euro mai mult, dar cred ca merita. Nu e mai putin adevarat faptul ca, din ce stiu eu, de obicei doar firma Infitrade Paris se prezinta la licitatiile pentru autobuze second hand organizate de CTP Cluj si nu inteleg de ce. Mai jos am postat linkul unde poate fi gasita pe larg toata informatia, inclusiv fotografii
http://autoline-eu.ro/sf/autobuz-autobuz-urban-VANHOOL-AG300--15051110162201624900.html
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
53.96 kb |
Vizualizat: |
de 9861 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
12.18 kb |
Vizualizat: |
de 9860 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 26 Iul 2015 20:08:12 Titlul subiectului: |
180487 |
|
În situația în care Horia Rădulescu (mai) este membru al acestui forum, îl rog să spună ce are de spus despre autobuzele Van Hool (AG 300, respectiv AGG 300). Eu știu ce a scris pe un alt forum și am toate motivele să cred că are dreptate, dat fiind faptul că e un utilizator responsabil și documentat.
|
|
Sus |
|
|
Ed
Data înscrierii: 01/Dec/2014 Ultima vizita: 30/Noi/2017 Mesaje: 257 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 26 Iul 2015 20:56:29 Titlul subiectului: |
180489 |
|
Sa inteleg ca au existat/exista probleme cu aceste modele? Chiar m-ai facut curios. Eu stiam ca VanHool sunt peste Renault/Iveco, dar nu am pretentia ca detin adevarul absolut
|
|
Sus |
|
|
lenta1
Data înscrierii: 09/Dec/2013 Ultima vizita: 19/Apr/2024 Mesaje: 551 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 26 Iul 2015 21:05:28 Titlul subiectului: |
180490 |
|
Din ce am aflat de pe la prieteni care au mers cu ele se pare ca sunt autobuze bune.
Nu cred ca ar fi vehicule proaste din moment ce mai multe orase din Italia, Germania si Franta(au preferat in locul Irisbus), le-au cumparat.
_________________ Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 27 Iul 2015 15:02:05 Titlul subiectului: |
180511 |
|
Citat: | Sa inteleg ca au existat/exista probleme cu aceste modele? |
Dacă am înțeles bine, au fost cazuri în care au existat scaune topite din cauza căldurii emanate de motor. Și au mai fost și alte probleme.
Motorul este plasat central, într-un fel de ladă. Ei bine, căldura care a răzbătut prin acea ladă a fost semnificativă.
Van Hool-ul din imagine - deși are tot codul AG 300 - este o generație mai nouă decât acelea la care - cred - că se referea userul menționat în postarea mea anterioară. Deci, e posibil ca problema să se fi remediat.
Mai este un aspect care trebuie avut în vedere: prețul. De exemplu, Augsburg-ul a preferat Heuliez-ul, deși e "Patria" MAN-ului. Și să nu uităm că Heuliez-ul este sub papucul Irisbusului; chiar ș idesignul este "a la Irisbus".
Revenind la Cluj. Dacă se iau 10 AG 300 și, cumva, vor avea probleme, au șanse să stea "pe dreapta" deoarece parcul auto, fiind centrat pe Renault, Irisbus și Solaris, pot fi probleme cu piesele de schimb.
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 23/Apr/2024 Mesaje: 1026 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 30 Iul 2015 14:47:19 Titlul subiectului: |
180618 |
|
Știe cineva ce s-a întâmplat cu Aresurile CTP-ului? De ceva timp nu am mai văzut nici unul pe traseu, iar acum câteva zile am văzut unul ce semăna izbitor cu cel al CTP-ului, dar fără număr de parc. Avea inclusiv afișaj electronic, stins, și acoperit cu însemnele firmei private.
|
|
Sus |
|
|
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 22/Apr/2024 Mesaje: 745 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 30 Iul 2015 14:48:32 Titlul subiectului: |
180619 |
|
Azi era 535/536 pe m13.
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 23/Apr/2024 Mesaje: 1026 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 30 Iul 2015 15:26:44 Titlul subiectului: |
180622 |
|
Ar mai fi unul de identificat Poate cel văzut de mine, dar nu este exclus să fi cumpărat și firma aceia unul de la același furnizor.
|
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Dum 02 Aug 2015 10:23:56 Titlul subiectului: |
180662 |
|
In aceste zile in conditile in care pe 101 nu au circulat tramvaie am vazut ca s-au introdus autobuze articulate. Eu am vazut Agore L, nu stiu daca au fost si autobuze Solaris.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
soulcage
Data înscrierii: 17/Iun/2012 Ultima vizita: 09/Iul/2021 Mesaje: 43 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 02 Aug 2015 10:40:49 Titlul subiectului: |
180664 |
|
Volvo a scris: | In aceste zile in conditile in care pe 101 nu au circulat tramvaie am vazut ca s-au introdus autobuze articulate. Eu am vazut Agore L, nu stiu daca au fost si autobuze Solaris. |
Au fost si Solaris pe 101 zilele astea. Am vazut eu cateva.
|
|
Sus |
|
|
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 22/Apr/2024 Mesaje: 745 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Dum 02 Aug 2015 11:13:44 Titlul subiectului: |
180667 |
|
Ieri dupamasa l-am vazut pe 815, iar azi-dimineata pe 834.
|
|
Sus |
|
|
Horia Radulescu
Data înscrierii: 28/Iul/2006 Ultima vizita: 20/Mar/2024 Mesaje: 83 Locație: Mulhouse (Franta)
|
Trimis: Mar 04 Aug 2015 23:50:32 Titlul subiectului: |
180771 |
|
Buna seara,
Citat: | În situația în care Horia Rădulescu (mai) este membru al acestui forum, îl rog să spună ce are de spus despre autobuzele Van Hool (AG 300, respectiv AGG 300). Eu știu ce a scris pe un alt forum și am toate motivele să cred că are dreptate, dat fiind faptul că e un utilizator responsabil și documentat. |
AG 300 au avut probleme foarte mari de fiabilitate in primii ani de productie. E drept, nu e o constructie noua ci doar o evolutie a generatiei precedente cu multe elemente moderne, insa tocmai schimbarile au avut ca efect o scadere a fiabilitatii. Au fost companii de transport care au returnat autobuzele intrucat nu se remediau problemele. In timp, cele mai multe s-au rezolvat insa reputatia proasta a ramas.
Fiabilitatea este acceptabila, insa tipul ramane net in spatele unui MAN sau MB de aceeasi generatie. Motoarele si cutiile oricum sunt produse "mari" care nu pun probleme, in general electronica le omoara.
_________________ Toate cele bune,
H |
|
Sus |
|
|
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 22/Apr/2024 Mesaje: 745 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 05 Aug 2015 11:21:11 Titlul subiectului: |
180775 |
|
http://www.stiridecluj.ro/politic/ctp-cluj-a-dat-in-folosinta-10-autobuze-noi-problema-e-ca-nu-sunt-articulate-video
Compania de Transport Public (CTP) Cluj a prezentat cele 10 autobuze noi pe care le-a achiziționat din fonduri proprii.
Surpriza a fost că aceste autobuze nu sunt articulate, ca și cele cumpărate de Primăria Cluj-Napoca și date în folosință lunile trecute.
Au o capacitate de numai 94 de persoane, sunt dotate cu aer condiționat și au o garanție de 5 ani.
”Zece autobuze noi, ultramoderne, vor intra în circulație în Cluj-Napoca, față de cele 40 pe care le-a cumpărat Primăria. În total, sunt 50 de autobuze noi în Cluj-Napoca.
Sunt autobuze de ultimă generație, cu motor Euro 6, cu sistem de aer condiționat, sistem video, cu podea joasă, cu locuri pentru persoane cu dizalibități, cu sistem de monitorizare a actelor de vandalism”, a spus primarul Emil Boc.
Prețul unui autobuz este de 930.000 de lei, adică 9,3 milioane de lei, costul total.
”Aceste autobuze vor deservi în esență zona industrială, care a fost neglijată de noi. Zona Clujana, Bulevardul Muncii și altele, pentru a oferi tuturor clujenilor șansa de a avea echipamente moderne de transport. Cred că CTP Cluj s-a ridicat la standarde decente în oraș. Avem probleme de trafic, dar nu din de CTP Cluj”, a mai spus Emil Boc.
Primarul a explicat că se face o licitație pentru a fi cumpărate 20 de troleibuze noi.
|
|
Sus |
|
|
razwy
Data înscrierii: 04/Sep/2009 Ultima vizita: 25/Mai/2019 Mesaje: 190 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 05 Aug 2015 13:00:49 Titlul subiectului: |
180778 |
|
AM AUZIT prin autobaza ca 3 vor fi la Zorilor, 3 la Gheorgheni, 3 la Grigorescu si 1 la Centru.
|
|
Sus |
|
|
Ed
Data înscrierii: 01/Dec/2014 Ultima vizita: 30/Noi/2017 Mesaje: 257 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 05 Aug 2015 13:08:13 Titlul subiectului: |
180779 |
|
A scris si Ziua de Cluj despre cele 10 autobuze noi. Mai jos e linkul si articolul:
http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/au-sosit-autobuzele-scurte-cum-arata-si-ce-dotari-au-galerie-foto--140023.html
Au sosit autobuzele "scurte". Cum arată și ce dotări au GALERIE FOTO
Autoritățile locale, împreună cu reprezentanții Companiei de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca, au prezentat miercuri dimineața cele zece autobuze "scurte".
Noile mijloace de transport în comun, marca Iveco, au fost achiziționate de CTP de la compania Briaris, câștigătoarea licitației organizate la sfârșitul anului 2014.
Briaris a oferit autobuze Iveco Urbanway 3D Low Entry, care valorează 930.000 de lei, plus taxa pe valoarea adăugată. Aceasta înseamnă un net de circa 211.000 de euro (după cursul BNR de miercuri, 5 august), dar calculul valutar - conform caietului de sarcini - s-a făcut la 17 octombrie 2014 și dădea un rezultat în jurul a 205.000 de euro. Banii ar urma să fie plătiți abia după ce autobuzele ajung la Cluj și sunt testate.
Mașinile de fabricație italiană au 12 metri lungime, trei uși, podea joasă, facilități pentru persoane cu dizabilități, sunt dotate cu motoare Euro 6 și cu internet wireless.
ZIUA de CLUJ v-a prezentat în decembrie 2014, în exclusivitate, valoarea tuturor ofertelor, iar mașinile Iveco se aflau printre cele mai scumpe. Sumele sunt exprimate în lei, rotunjit.
1. Mercedes..............944.000 lei
2. Briaris (Iveco).......930.000 lei
3. Solaris..................914.000 lei
4. Isuzu Anadolu.......893.000 lei
5. BMC (Eurobus).......701.000 lei
Licitația pentru achiziționarea lor a fost ca un thriller, care a ținut în suspans presa și companiile participante. Ofertele s-au deschis în 27 octombrie, iar comisia de licitație avea la dispoziție 20 de zile să se dumirească în legătură cu ofertele sau, dacă nu, să ceară lămuriri de la firme; apoi trebuia să anunțe câștigătorul. Numai că, până în 16 noiembrie, comisia nu a putut lua o decizie și a cerut prelungirea termenului cu încă o perioadă de 20 de zile.
Conform legii, avea acest drept o singură dată, pe baza unei note justificative a motivelor întârzierii pe care este obligată sa o trimită tuturor participanților la licitație. În 6 decembrie, de Moș Nicolae, era obligatoriu să avem câștigătorul, dar contractul nu a fost lăsat în ghetuțele nici unui ofertant. Abia la începutul lunii ianuarie 2015, după o lună de la ultimul termen legal, a trimis CTP documentele companiei câștigătoare și celor descalificate.
Prețul ofertei a contat în proporție de 65% în stabilirea punctajului câștigătorului. În calcul au mai fost luate valori precum consumul de carburant, costurile cu poluanții, perioada de garanție și raportul masei utile raportat la cea maximă admisă.
|
|
Sus |
|
|
Ed
Data înscrierii: 01/Dec/2014 Ultima vizita: 30/Noi/2017 Mesaje: 257 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 05 Aug 2015 13:15:27 Titlul subiectului: |
180781 |
|
Horia Radulescu a scris: | Buna seara,
AG 300 au avut probleme foarte mari de fiabilitate in primii ani de productie. E drept, nu e o constructie noua ci doar o evolutie a generatiei precedente cu multe elemente moderne, insa tocmai schimbarile au avut ca efect o scadere a fiabilitatii. Au fost companii de transport care au returnat autobuzele intrucat nu se remediau problemele. In timp, cele mai multe s-au rezolvat insa reputatia proasta a ramas.
Fiabilitatea este acceptabila, insa tipul ramane net in spatele unui MAN sau MB de aceeasi generatie. Motoarele si cutiile oricum sunt produse "mari" care nu pun probleme, in general electronica le omoara. |
Multumesc pentru detalii userilor OAB si Horia Radulescu. Fara sa pun la indoiala ceea ce ati scris, sa nu uitam ca probleme similare au existat si cu unele autobuze ale Iveco si Solaris. Episodul cu autobuzele Solaris, noi-noute, care au luat foc a ramas celebru, ca sa dau un sngur exemplu. In alta ordine de idei, sunt curios daca Van Hool (model AG 300) sunt mai putin fiabile decat autobuzele Renault Agora, care sunt si ceva mai "batrane". Nu sunt specialist, dar am mari indoieli in acest sens
|
|
Sus |
|
|
Ed
Data înscrierii: 01/Dec/2014 Ultima vizita: 30/Noi/2017 Mesaje: 257 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 05 Aug 2015 13:20:18 Titlul subiectului: |
180782 |
|
Si un alt articol din Stiri de Cluj, tot legat de cele 10 autobuze noi. Fara alte comentarii din partea mea, va las pe voi sa va faceti propria parere
http://www.stiridecluj.ro/politic/directorul-ctp-cluj-liviu-neag-nu-stie-ce-garantie-au-autobuzele-noi-date-azi-in-folosinta-video#Comentează această știre
Directorul CTP Cluj, Liviu Neag, nu știe ce garanție au autobuzele noi, date azi în folosință - VIDEO
Directorul Companiei de Transport Public (CTP) Cluj, Liviu Neag, nu a știut ce garanție au autobuzele noi, pe care le-a pus azi în folosință.
”Perioada lor de garanție este de 180.000 de km sau de 3 ani”, a spus Neag, la întrebarea presei.
”Cinci ani aveți integral, 8 ani la caroserie. Noi avem standard 2 ani, dar am extins-o”, a explicat reprezentatul firmei care a vândut autobuzele.
”Nici nu știți ce bine ați negociat, domnule director”, i-a spus Emil Boc lui Liviu Neag.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|