|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Noi/2024 Mesaje: 8756 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 02 Aug 2015 11:16:05 Titlul subiectului: |
180668 |
|
Iti imaginezi ca documentarea pentru achizitii e una dintre sarcinile de serviciu ale subsemnatilor. Si o facem temeinic, cu numeroase discutii directe. Deci, nu...
Augsburgul a avut 12 M8C, 3 au fost vandute la Elblag, in Polonia, si au fost modernizate, iar 2 au fost vandute la Darmstadt, unul pentru a fi transformat in utilitar (operatiune in curs la IFTEC, in Leipzig), iar celalalt pentru piese (inca mai exista, dar nu pentru mult timp). Acum mai sunt numai 7 si au foarte mare nevoie de ele.
Cristina are discutii in prezent cu o serie de orase, de unde asteptam niste raspunsuri ce depind de decizii pe care respectivii le au de luat, insa si asa vom intampina probleme mari, pentru ca in ultimii ani companiile de transport public/municipalitatile din Vest nu se mai multumesc sa obtina pretul de fier vechi, ci vor sa castige cat mai mult din vanzarea vehiculelor, date fiind criza si oportunitatea generata de diminuarea dramatica a surselor de achizitii. Mai multe nu pot spune deocamdata...
Basca, in aceasta perioada incercam sa-i ajutam si pe altii din tara aflati in aceeasi situatie dificila... |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 07/Noi/2024 Mesaje: 1124 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 02 Aug 2015 11:29:01 Titlul subiectului: |
180669 |
|
Te referi la Arad? |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Noi/2024 Mesaje: 8756 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 02 Aug 2015 11:34:24 Titlul subiectului: |
180671 |
|
Aradul are capacitatea de a se descurca singur daca vrea sa faca achizitii, nu are nevoie de ajutor, asa cum nici noi nu avem. Nu stiu daca Aradul e interesat acum sa faca achizitii de tramvaie rulate, dar oferte va primi, la fel cum vor primi si alte orase pe ecartament metric din Europa (situatie valabila si pe 1435 mm)... Ceea ce complica enorm lucrurile... Cum am zis, s-au dus vremurile cu "1 leu bucata, pe alese" si, din pacate, multi din tara n-au priceput sau nu le-a pasat ca va veni momentul asta, desi au fost avertizati si sfatuiti sa aiba mare grija de vehiculele achizitionate in trecut... |
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 10/Noi/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 03 Aug 2015 19:46:11 Titlul subiectului: |
180719 |
|
Ceva in genul M8C-urilor din Essen nu bantuie si prin Arad?
Vad ca cele din Arad nu au usa pe sectiunea din mijloc si par o idee mai scurte.
Ultima modificare efectuată de către EEG la Lun 03 Aug 2015 19:54:26, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Noi/2024 Mesaje: 8756 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 03 Aug 2015 20:02:31 Titlul subiectului: |
180722 |
|
EEG a scris: | Ceva in genul M8C-urilor din Ausburg nu bantuie si prin Arad? |
Modelele M6 si M8 sunt destul de raspandite prin orasele fostei RFG.
Cele de la Arad sunt M8S-uri (sursa statica, control electronic al rotirii axului cu came). M8C sunt dotate cu chopper (control electronic al tractiunii). Exista si niste deosebiri constructive de la oras la oras (iar la Essen exista diferente intre M8S si M8C si, daca nu ma insel, si intre M8C-urile insele). |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Noi/2024 Mesaje: 8756 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 03 Aug 2015 20:04:47 Titlul subiectului: |
180723 |
|
M8C (din toate orasele posibile), KT4D (asisderea), T4D-C si alte tipuri, inclusiv de prin tari nordice, toate au fost si sunt variante de discutii. De cateva luni bune documentam temeinic subiectul. |
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 10/Noi/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 03 Aug 2015 20:26:32 Titlul subiectului: |
180724 |
|
S-au trezit tarziu ai nostri din Iasi cu achizitiile astea. Parca vad ca o sa cautati inclusiv prin Sofia si Belgrad |
|
Sus |
|
|
bogdan
Data înscrierii: 14/Mai/2006 Ultima vizita: 09/Noi/2024 Mesaje: 685 Locație: Ploiesti
|
Trimis: Lun 03 Aug 2015 20:38:05 Titlul subiectului: |
180725 |
|
Niciodata nu este tarziu..insa trebuie cautat temeinic.Orice detaliu conteaza f f mult intr-un proces de achizitie. _________________ 37 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2024! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Noi/2024 Mesaje: 8756 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 03 Aug 2015 20:40:22 Titlul subiectului: |
180726 |
|
EEG a scris: | S-au trezit tarziu ai nostri din Iasi cu achizitiile astea. Parca vad ca o sa cautati inclusiv prin Sofia si Belgrad :) |
Ca sa glumesc, Sofia va primi in 2016 niste tramvaie din Basel, pe care pusesem ochii (tehnic) de niste ani buni (Be 4/6 S, v. https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/03/BVB_Tram_car_683%2C_line_15_towards_Bruderholz_at_Basel%2C_Switserland.JPG). Din pacate, orasele elvetiene le dau pe programe guvernamentale, si n-am fi avut nici o sansa (zic asta si apropo de discutia de pe SSC cu autobuzele electrice ale clujenilor, trambitate de niste ani deja, finantate printr-un program guvernamental elvetian pe care ar fi fost imposibil sa-l accesam, data fiind colaborarea anterioara cu SECO). Erau, insa, 28 de tramvaie foarte bune (basca, aveau si sectiune cu podea coborata) si ma ofusc teribil.
Revenind... Nu, nu ne-am trezit tarziu. Situatia era valabila inca dinainte de achizitia GT 8-urilor. Abia acea achizitie, daca am fi ratat-o din lipsa finantarii transportului, ar fi fost o problema uriasa.
Cum am spus, pe langa faptul ca s-a diminuat dramatic numarul de vagoane anterioare generatiilor moderne (cele moderne de pe la inceputul anilor '90 nici nu sunt inca disponibile decat in conditii extrem de speciale, in parteneriate cu producatorii, formule ce ies din cadrul legal al achizitiilor publice; in plus, chiar daca ar fi disponibile "la liber", preturile ar fi uriase - v. vanzarea recenta a 2 tramvaie MGT6D de la Halle la Brandenburg a.d. Havel), criza din ultimii ani a intarziat serios multe proiecte ale municipalitatilor si companiilor de transport public din Vest, ceea ce a generat anularea intentiilor de achizitii de tramvaie noi si de disponibilizare a tramvaielor din generatiile mai vechi (cate mai exista, ca-s si asa foarte putine ramase).
Cu M8C-urile din Augsburg povestea e mai complicata si, din pacate, nu pot intra in amanunte. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Noi/2024 Mesaje: 8756 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 03 Aug 2015 20:41:31 Titlul subiectului: |
180727 |
|
bogdan a scris: | Niciodata nu este tarziu..insa trebuie cautat temeinic.Orice detaliu conteaza f f mult intr-un proces de achizitie. |
Pe baza a ce spui tu aceste lucruri? |
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 03 Aug 2015 21:22:55 Titlul subiectului: |
180728 |
|
Bun, dar parcul actual de tramvaie nu este suficient? Avand in vedere ca in CUG intra GT8-urile, linia 2 si linia 5 nu mai exista si alte linii nu se infiinteaza pentru ce ar fi nevoie de mai multe? _________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Noi/2024 Mesaje: 8756 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 03 Aug 2015 21:33:01 Titlul subiectului: |
180729 |
|
Se doreste inlocuirea vagoanelor GT 4 nemodernizate din seria 3xx, care au caroseria si cablajul in stare destul de proasta (ma rog, ar mai fi si alte aspecte, dar nu intram acum in detalii tehnice - oricum, sa nu sara nimeni de fund in sus, nu e vorba de probleme de siguranta a circulatiei!). De asemenea, pentru vagoanele Be 4/4 si remorcile acestora este foarte dificila aprovizionarea cu piese de schimb (cat a functionat programul cu SECO s-au asigurat si piese, din rezervele celor de la Bernmobil, dar acum acest lucru nu mai este posibil, iar tramvaiele si-au cam incheiat perioada de circulatie planificata cu elvetienii; de altfel, doar 3 trenuri mai sunt active - dar nu circula in aceasta perioada, nefiind nevoie de capacitate mare pe traseele existente in prezent). |
|
Sus |
|
|
Cipiotul
Data înscrierii: 29/Dec/2013 Ultima vizita: 12/Aug/2021 Mesaje: 24 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 06 Aug 2015 11:23:57 Titlul subiectului: |
180805 |
|
Citat: | Ieri a fost bătut în cuie planul de transport pentru perioada următoare, noutatea constituind-o revenirea la traseul inițial, începând cu data de 10 august, a tramvaielor de pe ruta 3 (Dancu – Gară). De asemenea, tramvaiele de pe traseele 1 și 13 vor opera în sistem inel prin Tudor Vladimirescu, în vreme ce traseul 8 va fi suspendat temporar, probabil până la începerea anului școlar.
Odată cu revnirea la normal a circulației în zona Tătărași, șefii RATP au gândit să pună în funcțiune o linie de autobuz, care ar urma să suplinească dispariția temporară a tramvaielor de pe traseul 5. „Este vorba de o propunere gândită în urma solicitărilor formulate de ieșeni. Va fi vorba de un traseu de autobuz experimental care va porni din Dacia, va ajunge în Podul de Piatră, de aici în Podu Roș, apoi va continua pe Baza 3. De aici, traseul continuă pe Strada Bucium, apoi pe B-dul Poitiers, având ca punct final Selgros. Propunerea a fost comunicată Primăriei Iași, care și-a dat acceptul”, spune Cristi Stoica, directorul RATP. Traseul de autobuz va purta indicativul „5”.
De asemenea, vor fi menținute două microbuze care vor rula pe traseul 5 barat, făcând legătura între Baza 3 și Țuțora. |
http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/exclusiv-traseu-experimental-de-autobuz--217214119.html |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 07/Noi/2024 Mesaje: 1124 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 06 Aug 2015 12:14:13 Titlul subiectului: |
180811 |
|
Vad ca in articol se zice "disparitia temporara a tramvaiului 5". Ce stiti de asta? |
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 06 Aug 2015 12:38:09 Titlul subiectului: |
180812 |
|
Probabil ca e o presupunere a celui care a redactat articolul. _________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
cipricherr
Data înscrierii: 25/Iul/2012 Ultima vizita: 09/Oct/2023 Mesaje: 118 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 06 Aug 2015 14:48:39 Titlul subiectului: |
180813 |
|
Vad ca toata presa scrie la fel.
Ce fel de traseu experimental este noul 5 daca din Selgros pana in Podul de Piatra are traseu comun cu 19.
Daca iese experimentul,se va desfiinta 19?
Poate apare traseul 2 in locul lui 19 Canta-N.Iorga-Tutora.
5B cel care merge pe distanta Baza 3-Tutora,merge doar pana la ora17.
Cei care intra in schimbul 3 sau ies din schimbul 2,din zona industriala,vor trebui sa astepte pana a doua zi la ora 5 dimineata,sa poata ajunge acasa. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Noi/2024 Mesaje: 8756 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 06 Aug 2015 16:38:26 Titlul subiectului: |
180816 |
|
Traseul ala "experimental" e o prostie, categoric...
Care e rolul esential al lui 19? Legatura Podu Ros <-> Gara. Cum poti spune ca se va desfiinta 19? Nu se va desfiinta, insa exista pericolul ca la un moment dat, daca traseul "experimental" va supravietui, ambele trasee sa aiba un numar mult mai mic de unitati, din cauza suprapunerilor (apropo, suprapunerea nu e pe toata portiunea Podu de Piatra - Selgros, ci intre Podu de Piatra si Podu Ros si intre Frigorifer si Selgros), ceea ce ar fi dementa pentru 19.
Nu, nu apare nici un traseu 2.
Traseul "experimental" e un mixaj intre asigurarea legaturii Dacia/Alexandru <-> Podu Ros, o dorinta a cuiva care a scris pe la toate portile ca vrea 19 in Dacia in loc de Canta (cu asta sunt de acord, insa intr-un anumit context, pe care l-am explicat in urma cu vreo cateva zile - v. http://tramclub.org/viewtopic.php?p=180635#180635) si asigurarea legaturii Podu Ros <-> Baza 3, ramasa descoperita din cauza lucrarilor din Podu Ros. Din punctul meu de vedere, trebuia pus autobuzul 5, care sa urmeze in intregime traseul fostului tramvai 5 pana se finalizeaza lucrarile, dupa care sa se faca modificarile conform propunerii mele (v. http://tramclub.org/viewtopic.php?p=180635#180635). |
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 06 Aug 2015 21:16:17 Titlul subiectului: |
180823 |
|
Iti dai seama ce eficienta o sa fie pe sectorul Casa Sindicatelor - Selgros. Ai 19, 30 (pe o portiune), 42, 43, 46 (pe o portiune), 27 (pe o portiune) si inca un traseu ce va fi introdus. Minunat!
Ca idee, ce parere aveti de traseul 6/6b care a functionat o bucata de timp? _________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Noi/2024 Mesaje: 8756 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 06 Aug 2015 23:31:50 Titlul subiectului: |
180828 |
|
Daca n-ar necesita numar dublu de unitati, n-ar fi rau. Din pacate, este unul dintre neajunsurile traseelor-inel partial dublu. Daca ai nevoie de interval de urmarire mic pe portiunea in inel, pe portiunea comuna intervalul de urmarire devine foarte mic, ceea ce pune probleme de eficienta.
Insa, inelul 6/6b nu mai e posibil asa cum a fost recent, pe N. Iorga nu merge, ca dubleaza prea mult 11-le, deci singura varianta ar fi ca inelul sa se faca intre Hotel Europa, Podu Ros si Tudor Vladimirescu. In cazul asta, sa zicem ca s-ar putea merge cu numarul de unitati de pe 6-le actual, ca sa se asigure normal parcursul Dacia - Gara - Tg. Cucu, iar de acolo, pe fiecare ramura, intervalul de urmarire s-ar dubla, ceea ce nu e chiar o tragedie, avand in vedere ca intervalul de urmarire la 6-le actual nu e mare. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Noi/2024 Mesaje: 8756 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 11 Aug 2015 17:02:13 Titlul subiectului: |
180867 |
|
Deocamdata 5-ul e de un penibil absolut la capitolul incarcare. Desigur, amatori care sa vina din Dacia/Alexandru/Podu Ros si sa se duca spre Poitiers/Selgros si viceversa sunt putini spre deloc. In general (spre total) traseul arata deocamdata faptul ca are doua ramuri legate artificial (calatorii - cati sunt, ca si asta e o poveste - coboara cam in totalitate la Baza 3 sau urca in autobuzul complet gol din Baza 3). Curios este, insa, de ce pe ruta Dacia/Alexandru - Podu Ros - Baza 3 si viceversa am vazut si ieri si azi numar extrem de mic de calatori in comparatie cu situatia din vremea cand mergea tramvaiul (o posibila explicatie ar fi ca masinile opresc in statiile de autobuz - asa cum e logic, de altfel, pentru ca traseul e de autobuz - iar lumea prefera tramvaiul 11 in aceste conditii - nu pot confirma, insa, aceasta ipoteza, pentru ca n-am apucat sa parcurg intregul traseu pentru a vedea care e situatia).
Ultima modificare efectuată de către Radu Bialus la Mar 11 Aug 2015 17:11:37, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 07/Noi/2024 Mesaje: 1124 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 11 Aug 2015 17:08:42 Titlul subiectului: |
180868 |
|
Care e diferenta dintre statiile vechiului 5 si cele ale celui actual? |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Noi/2024 Mesaje: 8756 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 11 Aug 2015 17:12:31 Titlul subiectului: |
180869 |
|
Am modificat mesajul anterior, reciteste-l si vei gasi explicatia! |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 07/Noi/2024 Mesaje: 1124 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 11 Aug 2015 18:01:27 Titlul subiectului: |
180870 |
|
Deci se inteleg ca plimba aer, mai rau ca tramvaiul. Eu cred ca "experimentul" ar trebui sa ia sfarsit cat mai curand, PMI sa se trezeasca, si sa apara acolo ce trebuia sa fie de fapt, tramvai. Proasta stampila am mai pus. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Noi/2024 Mesaje: 8756 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 11 Aug 2015 18:23:31 Titlul subiectului: |
180871 |
|
In Dacia si Alexandru se vor autoregla lucrurile in timp, dar ramane de vazut daca la Baza 3 traseul se va mentine sau nu rupt in doua ramuri dpdv al incarcarii (asa cum se intampla cu duba 21, in Podu Ros, in urma cu cativa ani)... |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 07/Noi/2024 Mesaje: 1124 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 11 Aug 2015 18:39:55 Titlul subiectului: |
180872 |
|
Poti detalia ce era cu traseul 21, ca m-ai facut curios. Nu e cel dintra CUG si GARA? |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|