Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri / Articole de presa despre transportul local - Iasi
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 32, 33, 34  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 11 Aug 2015 19:30:28    Titlul subiectului: 180873

Cred ca am mai povestit... De la Gara si Podu de Piatra urcau cei care asteptau 19 ca sa mearga in Podu Ros si doar 1-2 calatori care se duceau mai departe, catre CUG. In Podu Ros se golea si urcau imediat cati incapeau dintre cei ce asteptau 41. Pe sensul opus, dinspre CUG veneau in general cei care coborau cel tarziu in Podu Ros, plus cativa calatori care mergeau pana la Gara, iar din Podu Ros mergea aproape gol catre Gara, pentru ca lumea prefera sa astepte 19-le in statia de pe Socola. Desigur, si-a dat pana la urma obstescul sfarsit...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1074
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 11 Aug 2015 19:53:39    Titlul subiectului: 180874

Cum sper sa isi dea si asta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cipricherr



Data înscrierii: 25/Iul/2012
Ultima vizita: 09/Oct/2023
Mesaje: 118
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 11 Aug 2015 23:11:23    Titlul subiectului: 180878

Pe cine a deranjat asa de tare traseul C.S. Podul de Piatra-Baza3-Tutora.
Cui ii place sa se joace de-a traseele?
Daca de la ora 17 nu are profit,sa circule doar doua unitati pana la sfarsitul programului...Dar este nevoie de el mai ales intre orele 20:30 si 22:20
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 11 Aug 2015 23:21:10    Titlul subiectului: 180879

0800-11-04-27...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
MYSU



Data înscrierii: 09/Ian/2008
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 192
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 12 Aug 2015 00:12:02    Titlul subiectului: 180883

La Reclamatii
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1004
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 13 Aug 2015 08:38:25    Titlul subiectului: 12.8.2015 180916

A fost publicat anunțul de participare numărul 161923/12.08.2015 pentru achiziția a 15 bucăți autobuze urbane rulate (second-hand) destinate transportului public de persoane.

Termen limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare 05.10.2015

Condiții tehnice obligatorii:

- lungime: max 12000 mm
- lățime: 2600 mm
- putere: 150 KW
- capacitate de transport: minim 80 de persoane
- motor diesel, Euro 4
- compartiment șofer delimitat de restul salonului
- autobuzul va avea 3 uși în două foi
- acționarea ușilor să se poată realiza independent, atât din interior cât și din exterior
- aer condiționat complet conducător auto și salon pasageri
- încălzire compartiment călători
- minim 3 geamuri laterale, cu deschidere pentru aerisire; (patru cu cel de la postul de conducere)
- fiecare autobuz va fi dotat cu trei ”Mașini de validare a biletelor” (validatoare de bilete pe suport de hârtie)



content.pdf
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  content.pdf
 Mărime fișier:  951.17 kb
 Descărcat:  de 215 ori



Ultima modificare efectuată Cosmin Sandu la Joi 13 Aug 2015 14:25:55, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1074
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 13 Aug 2015 10:19:05    Titlul subiectului: 180922

Daca vor avea aer, cum au si astea de acum, mai bine lipsa.

Pentru un necunoscator, ce inseamna "doua foi"?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 13 Aug 2015 11:03:27    Titlul subiectului: 180924

Canaturi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
yeeeeman



Data înscrierii: 05/Oct/2012
Ultima vizita: 08/Mar/2024
Mesaje: 391
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 13 Aug 2015 21:56:35    Titlul subiectului: 180933

S-au pus baietii pe cumparat. Vor si functie kneeling, ce mai. Sunt curios daca se inscrie careva, cu asa cerinte. Sau probabil ca vor renunta la multe cerinte, de dragul pretului.
_________________
UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1004
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 23 Sep 2015 17:34:28    Titlul subiectului: 181638

Licitația pentru achiziția a 15 tramvaie rulate a fost anulată.

Citat:
Tip legislatie: OUG nr.34/2006
Autoritate contractanta: Municipiul Iasi
Numar anunt: 161618 / 31.07.2015
Denumire contract: Tramvaie rulate (second-hand) destinate transportului public local de persoane
Stare procedura: Anulata (In SEAP la data 23.09.2015 14:47)

Motive anulare:
Nu a fost depusa nicio oferta sau au fost depuse oferte care, desi pot fi luate in considerare, nu pot fi comparate datorita modului neuniform de abordare a solutiilor tehnice si/sau financiare

Observatii: Deoarece pana la data limita de depunere a ofertelor, respectiv 21.09.2015 ora 15.00 nu s-a depus nici o oferta la Autoritatea Contractanta, se impune ANULAREA procedurii in conformitate cu prevederile art. 209 alin. 1) lit. b) din OUG nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 23 Sep 2015 17:57:35    Titlul subiectului: 181639

Ce surpriza, nu?!...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1074
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 23 Sep 2015 18:35:34    Titlul subiectului: 181641

Ce va face RATP-ul atunci?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 23 Sep 2015 18:50:22    Titlul subiectului: 181642

RATP-ul nu face nimic, pentru ca licitatia nu era organizata de aceasta institutie, ci de municipalitate. Ce va face mai departe municipalitatea, habar n-am. Poate relua licitatia, cu un caiet de sarcini mai relaxat (dar si asa trebuie sa cantareasca bine lucrurile, pentru a nu se trezi cu ciurucuri in batatura - riscul e mare sa se intample si asa ceva). Sau... poate incerca ceva mai nobil, cum ar fi, de exemplu, gasirea de surse de finantare pentru modernizarea vehiculelor care acum zac si nu vor mai circula vreodata pe trasee.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
MYSU



Data înscrierii: 09/Ian/2008
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 192
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 23 Sep 2015 19:37:29    Titlul subiectului: 181643

Ai dreptate Radu ar putea investi in BE8/8 sa aduca piese de schimb pentru ele
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
yeeeeman



Data înscrierii: 05/Oct/2012
Ultima vizita: 08/Mar/2024
Mesaje: 391
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 24 Sep 2015 19:13:30    Titlul subiectului: 181661

Da, asa e cel mai corect. E un obicei pe la noi sa aduci vehicule rulate, care sunt exploatate pana le cad rotile si apoi trec la casat. Modernizarea GT4-urilor din prima generatie (si aici ma refer la partea mecanica si electrica + curatarea si revopsirea caroseriei fara alte schimbari inutile de design) si a celorlalte tramvaie ar fi o solutie potrivita pentru situatia actuala a RATP.
_________________
UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
gavril



Data înscrierii: 05/Ian/2011
Ultima vizita: 12/Apr/2022
Mesaje: 82
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 01 Oct 2015 06:53:53    Titlul subiectului: 181741

Încă un tramvai albastru

http://www.digi24.ro/Stiri/Regional/Digi24+Iasi/Stiri/Un+tramvai+din+1959+a+fost+reconditionat+in+depoul+RATP+si+a+dev

"Un tramvai din 1959 a fost recondiționat în depoul RATP și a devenit, cu ajutorul voluntarilor, "Tramvaiul Literaturii"

Publicat 18:03 28.09.15

Transportul în comun prinde culoare, la Iași. Un grup de artiști voluntari pictează un tramvai vechi de jumătate de secol. Cum Regia de Transport nu-și permite să facă modernizări, sarcina a fost preluată de grupul de tineri. Aceștia au găsit sponsori și au de gând să continue până când vor moderniza toate autobuzele și tramvaiele.

Voluntarii au pictat un tramvai GT4, construit în 1959 și adus în Iași în 2003, din Germania. În locul culorii roșii, cu care era vopsit în trecut tramvaiul, au prins contur chipurile a 16 personalități ieșene din domeniul literaturii.

"Au fost dispuse pe tramvai, în ordine cronologică, începând de la Costachi Negruzzi, de pe partea stângă, până Mihai Ursachi, pe partea dreaptă, ultimul născut dintre cei 16 selectați. Portretele sunt însoțite de semnăturile acestor personalități," a explicat Silviu Teodor Stanciu, inițiator proiect.

În proiect s-au implicat elevi și studenți care doresc să vadă o schimbare în orașul lor.

"A face ceva pentru Iași mi se pare foarte important, mai ales pentru că tramvaiul aduce în prim plan personalități de elită care au făcut ceva la rândul lor pentru noi și pentru urmașii lor."

"Suntem foarte entuziasmați de rezultat, este primul tramvai la care am lucrat în mare parte numai cu șabloane, eu sunt la al treilea proiect de acest gen și de aceea și particip, pentru că îmi place foarte mult," spun voluntarii.

Regia de Transport din Iași este în insolvență pentru o datorie de aproape 200 de milioane de lei și nu-și permite să facă modernizări. Așa că ajutorul voluntarilor și a sponsorilor este binevenit.

Adrian Mihai, purtător de cuvânt RATP Iași: "nu avem la dispoziție atâția artiști care să poată să facă o astfel de reprezentare, dar, în acest parteneriat, alături de firma care ne-a pus la dispoziție vopselele necesare, am reușit să facem și să ducem la bun sfârșit proiecte deosebite."

În parcul auto al Regiei de Transport se află 260 de tramvaie și autobuze vechi, toate aduse la mâna la doua din Germania sau primite ca donație din Elveția. Singura șansă ca Iașul să beneficieze de tramvaie noi este accesarea de fonduri europene.

"Dacă punem la un autobuz o sumă medie de 100-150 de mii de euro, un autobuz mediu ca dotări și la un tramvai între 1,5 și 1,7 milioane de euro, vorbim de sute de milioane de euro," a explicat Mihai Chirica, primar interimar al Iașiului.

Voluntarii au vopsit și reabilitat, în acest an, cinci mijloace de transport în comun. Iar planul lor e ambițios. Vor să atragă sponsori ca să recondiționeze întreg parcul auto al Regiei de Transport."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
paulsback



Data înscrierii: 10/Noi/2009
Ultima vizita: 04/Oct/2020
Mesaje: 96
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 02 Noi 2015 19:52:10    Titlul subiectului: 182315

Astazi in Evenimentul Regional al Moldovei:
Citat:
Un nou cartier în capăt Dacia, pe Șes Bahlui

O a doua variantă se referă la repunerea în funcțiune a unei străzi ce mărginește Bahluiul. „Pe vremea lui Ceaușescu altfel au fost gândite lucrurile pe strada Strămoșilor. Această stradă merge pe malul Bahluiului și la un moment dat este lăsată o breșă care nu a fost făcută degeaba, pentru că era gândit aici un pod peste Bahlui care face legătura exact cu zona centurii ușoare. Practic, cine nu are nevoie, nu mai trebuie să intre până în Alexandru cel Bun, când vine dinspre centură, ci se poate încadra pe această bretea și ajunge la Era, peste Bahlui, peste un pasaj pe care l-am gândit. Practic, ne-am gândit la prelungirea buleardului Dacia până la Complexul Era, acolo unde vom face și rond de tramvai”, a spus Mihai Chirica. Un alt avantaj pentru Iași, peste cel al decongestionării traficului auto, este și acela că prin prelungirea arterelor de transport până la Complexul Era, toate terenurile din zonă, din virane vor deveni urbane, urmând a sta la baza unei alte zone de devoltare a Iașului, cu locuințe, servicii și baze sportive.

Frumose vise!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 02 Noi 2015 23:21:38    Titlul subiectului: 182316

Ce nevoie este de tramvai la ERA? E in mijlocul pustiului, maine poate da faliment complexul ala si poate fi ras de pe fata Pamantului. In plus, acolo exista o cale ferata ce nu este pusa in valoare. Tren urban de scurt parcurs pana la Podu Iloaiei, statii dedicate in punctele de interes si cam atat. Trebuie sa invatam sa privim trenul si altfel decat prin prisma imaginii cu pasageri ce urca in tren cu valize si pleaca departe si trebuie sa punem in valoare reteaua de cai ferate din ZMI. De tramvai este nevoie catre Tomesti...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Mar 03 Noi 2015 08:08:10    Titlul subiectului: 182323

Aici sunt mai multe aspecte

-Intradevar, strada Stramosilor ar trebui unite cu strada Canta, si in acest fel creata o legatura directa intre cele doua capete de tramvai din zona- Dacia si Canta. Insa pentru aceasta este necesara realizarea unui pasaj denivelat peste calea ferata.

-Inainte de 1989, exista un proiect de prelungire a liniei de tramvai de la capatul Tutora pana la Tomesti, care ar presupune si realizarea unui pasaj peste calea ferata. Intradevar, acest proiect ar fi util si astazi.
Din pacate insa tronsonul liniei de tramvai Metalurgiei- Tutora este astazi neutilizat si are un viitor incert.

-Tot inainte de 1989 exista un proiect de prelungire a liniei de troleibuze de la capatul Pacurari pana la Antibiotice.
Daca vreodata troleibuzul va reveni in Iasi, intradevar ar trebui realizata linia de troleibuz si de la vechiul capat Pacurari pana la Pacuret (desi zona rau famata de tigani, unde am inteles ca uneori si angajati RATP au fost agresati)- Era Shopping Park- Antibiotice- Metrou/Delphi Diesel Systems.
Un troleibuz pe acest traseu ar aveea destui calatori (clientii de la complexele comerciale si muncitorii de la Antibiotice si de la Delphi).

-In privinta utilizarii retelei feroviare a CFR pentru trenuri suburbane de scurt-parcurs, ar fi si aceasta o solutie, mai ales ca linia 606 este dubla, electrificata si prevazute cu BLA.
De asemenea, exista si calea ferata industriala care deservea Antibiotice, din pacate astazi neutilizata si aflata intr-o stare deplorabila.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cipiotul



Data înscrierii: 29/Dec/2013
Ultima vizita: 12/Aug/2021
Mesaje: 24
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 03 Noi 2015 13:04:36    Titlul subiectului: 182324

Citat:
[...]prin prelungirea arterelor de transport până la Complexul Era, toate terenurile din zonă, din virane vor deveni urbane[...]

Cred ca la asta se refera... sau cel putin asa viseaza...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mie 09 Dec 2015 16:26:25    Titlul subiectului: 182786

De pe site-ul de stiri al jurnalului Bihorean:
bihon a scris:
Tramvaiul literaturii
Cultura plimbată pe străzile Iașului Cultura plimbată pe străzile Iașului
Unul dintre tramvaiele din Iași s-a transformat, vineri, într-o veritabilă bibliotecă în mișcare.

La inițiativa lui Eugen Benea, Asociația Tramclub și Regia Autonomă de Transport Public Iași au găsit un mod inedit de a promova lectura.

Astfel, de săptămâna trecută a fost pusă în mișcare o bibliotecă “mobilă”. În acest scop, câțiva studenți ai Universității de Arte “George Enescu” din Iași au decorat tramvaiul cu volumele donate de ințiatorul acțiunii cu scopul de a susține caracterul cultural al orașului.

Acțiunea vine în ajutorul ieșenilor de toate vârstele. Inițiatorii proiectului „Biblioteca în tramvai” doresc să încurajeze lectura printre locuitorii Iașului, mai ales în rândul tinerilor. Proiectul constituie totodată o alternativă de consumare a timpului petrecut de călători în tramvai, la telefoane.

Fiind prima bibliotecă de acest tip din țară, ieșenii sunt încurajați să doneze cărți și sunt rugați să le lase în tramvai pentru a putea fi împrumutate și citite de următorii pasageri.

bibliot

Tramvaiul nu are un traseu prestabilit. El circulă pe mai multe rute din centrul orașului, pentru ca toți ieșenii să aibă ocazia de a împrumuta și lectura cartea pe care și-o doresc.
Acțiuni similare și la Oradea

Și orădenii au avut în acest an o astfel de inițiativă, când au „plantat” în parcuri copaci în care au așezat cărți. Într-un copac intră în jur de 150 de cărți, din domenii variate, fie că este vorba de beletristică ori istorie și reprezintă un concept dedicat întregii comunități, indiferent de naționalitate, vârstă sau limba vorbită.

Orădenii au atât posibilitatea de a citi și împrumuta cărți, dar și de a dona, ele urmând a fi depuse în cele 4 mini-biblioteci amplasate în Parcul 1 Decembrie (una în fața Casei de Cultură a Sindicatelor și una chiar lângă statuia Ostașului Român) și în Parcul Brătianu (în zona terenurilor de baschet și în zona Hotel Continental).

http://www.bihon.ro/tramvaiul-literaturii/1598319
Macar daca puneau o poza cu tramvaiul din Iasi nu cu Tatra K2 care nici macar nu exista in Romania.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
monorail_2050



Data înscrierii: 29/Iul/2015
Ultima vizita: 06/Noi/2022
Mesaje: 9
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 10 Dec 2015 19:57:37    Titlul subiectului: 182795

http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/incep-probele-la-tramvaiul-spre-cug--217257147.html

"Se apropie ziua in care tramvaiele vor reveni pe tronsonul CUG - Podu Ros. In aceasta saptamana, echipele RATP au fost preocupate de curatarea liniei, astfel incat, in cateva zile sa poata fi demarate probele tehnice. "Am preferat sa mai asteptam pentru a curata in totalitate linia. A mai fost si ceata care ne-a incurcat, prin urmare, la sfarsitul saptamanii, vor fi facute primele probe", spun sefii RATP."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1004
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 28 Dec 2015 08:13:25    Titlul subiectului: 2015-12-28 183042

Ziarul de Iași

28 decembrie 2015

Planul de salvare al RATP Iași de la faliment:acțiuni, GPS, investiții

AUTOR: ALEX ANDREI

RATP are la bugetul de stat de plătit 172 de milioane. Datoriile la bugetul local s-ar transforma în acțiuni.

Regia Autonomă de Transport Public (RATP) ar putea fi transformată în societate comercială pe acțiuni, cu unic acționar municipalitatea ieșeană. Aceasta este una dintre măsurile propuse în planul de reorganizare a regiei aflate în stare de insolvență. Strategia de redresare a operatorului de transport va fi pe masa consilierilor locali în cadrul ședinței ordinare de mâine.

Ulterior, planul trebuie aprobat în ianuarie de către judecătorul sindic și are ca perioadă de implementare aprilie 2016 – martie 2019. În caz contrar, RATP va intra în faliment, iar cei peste 1.200 de angajați vor rămâne fără locul de muncă în maximum două luni. „Ziarul de Iași” a consultat planul de 152 de pagini, propus de administratorul special Maricel Ghercă și administratorul judiciar Capital Insol SPRL, și vă prezintă astăzi principalele direcții prin intermediul cărora RATP ar putea evita falimentul.

Propunere: modernizarea tramvaielor GT4 și achiziția a 50 de autobuze

Planul de reorganizare conține și o serie de proiecte de investiții pentru eficientizarea activității regiei. În privința parcului auto, în document nu se prevede achiziția de tramvaie noi, ci modernizarea vehiculelor actuale. „Considerăm că, din parcul actual, vagoanele de tip GT4 care au ponderea de 70,64% ar fi varianta optimă pentru a fi modernizate, în sensul înlocuirii sistemului de tracțiune prin introducerea motoarelor asincrone, având în vedere și faptul că 30 dintre acestea sunt cu dotările tehnice originale din fabricație, respectiv la nivelul anilor 1961 – 1964.
Numeric, este vorba de 106 unități”, se precizează în plan.

În document se menționează că „înlocuirea parcului existent de tramvaie este mult mai costisitoare”, dar nu oferă estimări privind valoarea proiectelor. În 2013, RATP a pus în circulație un tramvai GT4 modernizat la Electroputere VFU (fosta Remar Pașcani) contra unei sume de aproximativ 500.000 euro. „Modernizarea va presupune și asigurarea unor cerințe specifice privind facilitățile pentru persoanele cu dizabilități, în tandem cu îmbunătățirea aspectului/dotărilor din cupeu: scaune, tapițerie, podea, burduf, aer condiționat”, se arată în plan. În schimb, strategia vizează achiziția, cu finanțare de la bugetul local, a 50 de autobuze „cu consum redus de carburant eventual dotate cu instalații de alimentare cu surse de energie alternativă”.

În document nu se precizează dacă autobuzele vor fi noi sau second-hand. Unul dintre proiectele incluse în plan constă în modernizarea a 10,6 km de cale de rulare (Tepro – Țuțora, Cinci Drumuri – Baș Ceauș, Bucșinescu – T. Vladimirescu – Baumax, Podu Roș – Țesătura și Doi Băieți – Pod Sf. Ioan), valoarea investiției fiind estimată la 12,8 milioane euro.

Alte proiecte propuse vizează lucrări la sistemul de alimentare cu energie electrică sau modernizarea depoului Dacia. Totodată, se propune refacerea stațiilor de tramvai/autobuz, inclusiv cu iluminat cu LED și panouri solare. „Rețeaua are 331 de stații, o parte modernizate, dar 187 dintre ele necesită modernizare completă, iar un număr de 83 de stații (de tramvai) au nevoie de amenajare parțială”, se menționează în plan. Documentul vorbește și despre reintroducerea sistemului de vânzare a biletelor prin SMS și amplasarea a încă 40 de automate pentru eliberarea de bilete în stații.

Controlorii, tramvaiele și autobuzele vor avea GPS


Administratorul special propune implementarea unui sistem integrat de gestionare și exploatare a întregii flote de mijlaoce de transport (150 de tramvaie și 160 de autobuze). Potrivit strategiei de redresare, sistemul va permite urmărirea vehiculelor prin GPS și „transpunerea pe o hartă virtuală, cu informații despre cursă, încadrare/neîncadrare în graficul de circulație”.

Astfel, în cazul în care un mijloc de transport nu se încadrează în timpii stabiliți, șoferul sau vatmanul va fi alertat prin SMS. GPS-ul nu va fi prezent doar în mijloacele de transport, ci va monitoriza și activitatea controlorilor. Conform planului, va fi implementat un sistem de „tracking GPS pe terminalele folosite de către controlori și generarea de rapoarte detaliate privind activitatea desfășurată”.

Alte investiții constau în dotarea tuturor mijloacelor de transport cu validatoare moderne și regândirea planului de transport (reconfigurări, extinderi în zona metropolitană, puncte intermodale). Planul de reorganizare mai cuprinde și unele măsuri specifice precum constituirea Asociației de Dezvoltare Intercomunitare pentru transport public local, încheierea contractului de servicii publice între RATP și primărie în conformitate cu normele europene, acțiuni pe linia eficientizării activității prin creșterea veniturilor și reducerea costurilor, recuperarea creanțelor și extinderea activității de formare a personalului specific transportului public.”
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
yeeeeman



Data înscrierii: 05/Oct/2012
Ultima vizita: 08/Mar/2024
Mesaje: 391
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 28 Dec 2015 10:32:59    Titlul subiectului: 183043

Suna bine. Daca ar reusi sa modernizeze toate GT4-urile (doar cale de rulare + interior, iar la exterior doar o revopsire profesionala), ca n-au nimic in neregula tramvaiele astea, plus sa achizitioneze 50 de autobuze electrice (ca daca tot facem prostii si scoatem linia de tramvai din oras, vezi Splai Bahlui, atunci o solutie fezabila ar fi autobuzele electrice). Nu e nici imposibil, Clujul, Timisoara, Bucuresti au ceva experienta in aceasta directie si ne-ar putea da un sfat.
_________________
UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 28 Dec 2015 11:19:37    Titlul subiectului: 183047

Clujul nu are nici un fel de experienta cu autobuzele electrice, iar alte orase au frecat cate o panarama de asta o anumita perioada de timp, fara sa traga niste concluzii clare pe o directie sau alta. Si la Iasi s-ar putea sa ajunga in teste asa ceva, caz in care ne vom lamuri singuri daca poate fi o solutie pentru acest oras in stadiul actual al evolutiei tehnologiilor din domeniu. Ca idee, daca te uiti la autonomia specificata de producatori si studiezi graficele de transport din Iasi, vei constata ca o astfel de masina nu poate ramane o zi intreaga la traseu, deci are nevoie de inlocuitor. Basca, autobuzele urca dealuri in Iasi de le merg fulgii, deci consumul este mai mare decat daca ar circula "la campie" (ma indoiesc sincer ca franarea recuperativa si mersul lansat la coborare anuleaza consumul de la urcare). In plus, traficul din Iasi obliga la nenumarate secvente accelerare-franare si, din nou, nu cred ca franarea recuperativa anuleaza consumul. Or, sa ai nevoie de inlocuitor pentru fiecare autobuz pentru necesarul zilnic, e dileala, inseamna cheltuieli nejustificate pentru achizitia de autobuze suplimentare. Dincolo de faptul ca nici in Vest nu se ingramadesc orasele deocamdata sa treaca pe asa ceva, hai sa ne punem intrebarea de ce la Stuttgart (o dileala de oras in genul Iasului ca amplasare) nu doar ca n-au de gand, dar nici macar masinile hibride achizitionate nu au un succes teribil.

Singura solutie cat de cat potrivita pentru Iasi in materie de autobuze electrice ar fi Primove de la Bombardier, care permite incarcarea rapida in statii, numai ca din nou apar riscuri: 1. cu traficul din Iasi risti sa nu ajungi la urmatoarea statie de incarcare de pe traseu in timp util; 2. cu ghiorlania specifica romanilor risti sa te trezesti cu masini parcate fix pe zona de incarcare; 3. cu primatele din Iasi risti sa te trezesti cu statiile de incarcare vandalizate si imposibil de utilizat. Deci, mai e mult pana departe...

Hai sa vedem cum vor iesi testele, in caz ca va ajunge si la Iasi o panarama de asta, si dupa aia ne-om bucura sau ne-om intrista, dupa caz...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 32, 33, 34  Următoare
Pagina 24 din 34

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community