Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Traseele de transport din Iasi si infrastructura adiacenta
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 56, 57, 58  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 17 Apr 2015 11:16:21    Titlul subiectului: 178640

Din ce vad in presa vremii, pe 9 august 2013 s-a semnat contractul, iar conform caietului de sarcini, termenul de executie este de 24 de luni de la data semnarii. Problema presanta s-ar putea sa vina din atingerea limitei celor doi ani obtinuti de pirat la negocierile cu UE pentru prelungirea perioadei de utilizare a fondurilor din bugetul 2007-2013, ce nu mai lasa loc de taraganare. Daca gresesc sau aberez, rog sa fiu corectat!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 23/Apr/2024
Mesaje: 1091
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 17 Apr 2015 11:54:37    Titlul subiectului: 178643

Inteleg. Dar nu putea fi lasata aceasta lucrare pentru a doua jumatate a lunii iunie? Sa fie ultima. Ca mai sunt zone unde nici macar nu s-a montat un metru de sina. Deci, din punctul meu de vedere (reiterez), aceasta lucrare nu trebuia facuta acum. Incurca enorm de mult elevii care au de ajuns in Centru.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 17 Apr 2015 12:16:02    Titlul subiectului: 178644

A fost solicitarea constructorului, care si-a argumentat, probabil, cererea. Oricum, vor urma nu peste mult timp si alte modificari, cauzate de lucrarile din Podu Ros. Nici RATP nu pica pe spate de incantare, pentru ca toate astea inseamna efecte in lant, dar lucrarile trebuie executate si timpul ramas e scurt...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
cipricherr



Data înscrierii: 25/Iul/2012
Ultima vizita: 09/Oct/2023
Mesaje: 118
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 17 Apr 2015 12:20:19    Titlul subiectului: 178645

De luni 20 aprilie tramvaiele de pe traseul 3 vor intoarce in Tatarasi Nord,pt transbordare.
Vi se par normale conditiile in care se face transbordarea in tatarasi Nord.
Sunt tot felul de accidente din cauza ca tramvaiele stationeaza pe contrasens,iar calatorii pur si simplu sar din tramvaie direct in fata masinilor,cum este acum pe traseul 13 cu 11.
Dupa mine transbordare ar trebui sa se faca chiar in statia Piata Chirila,atat pentru traseul 3 cat si pt traseul 13.
Asa mi se pare normal.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
julius



Data înscrierii: 17/Iul/2012
Ultima vizita: 04/Noi/2019
Mesaje: 13
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 18 Apr 2015 14:10:18    Titlul subiectului: 178681

Daca tot se scurteaza traseul intr-un capat, nu ar putea fi prelungit in celalalt capat? Ma refer la prelungirea tramvaiului 3 doar pe perioada limitarii in Tatarasi Nord pana in Canta, in acest fel ar fi si un pseudo 7.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
EEG



Data înscrierii: 27/Sep/2012
Ultima vizita: 23/Apr/2024
Mesaje: 414
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 18 Apr 2015 14:17:08    Titlul subiectului: 178682

90 de zile pentru montarea a cateva sute de metri de sina plus 9 aparate de cale(cred ca am numarat bine) mi se pare un timp imens. Ce bun ar fifost un rond in Tatarasi Sud!
Prin extrapolare ,inseamna ca in P. Ros pentru montarea a 3 aparate de cale(2 macazuri si o incrucisare) cat timp va fi oprita circulatia? O luna? Sau daca se schimba aparatele de cale si spre Tutora ,2 luni?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 18 Apr 2015 15:32:49    Titlul subiectului: 178684

julius a scris:
Daca tot se scurteaza traseul intr-un capat, nu ar putea fi prelungit in celalalt capat? Ma refer la prelungirea tramvaiului 3 doar pe perioada limitarii in Tatarasi Nord pana in Canta, in acest fel ar fi si un pseudo 7.

In mod normal si logic, s-ar putea prelungi 7-le si elimina complet 3-ul, dar... exista niste "dar"-uri, ce nu permit, de altfel, nici inlocuirea totala a tramvaielor cu autobuze pe durata lucrarilor.

EEG a scris:
Prin extrapolare ,inseamna ca in P. Ros pentru montarea a 3 aparate de cale(2 macazuri si o incrucisare) cat timp va fi oprita circulatia? O luna? Sau daca se schimba aparatele de cale si spre Tutora ,2 luni?

Cele de la intrarea pe Tutora nu cred ca se mai refac, daca simultan cu oprirea circulatiei pe Splai (pentru a inainta santierul dinspre CUG) incep lucrarile de dezafectare a liniei. Mai apare o necunoscuta: linia de pe Tutora, pe care municipalitatea spune ca o reabiliteaza anul acesta prin forte proprii (s-ar putea ca lucrarea asta, daca se suprapune cu CUG-ul, sa mai tina blocata circulatia o perioada). Sa vedem ce ne mai rezerva ziua de maine (c-asa-i in Romania)...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
nightglobe



Data înscrierii: 11/Sep/2013
Ultima vizita: 23/Apr/2024
Mesaje: 643
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 26 Apr 2015 13:22:15    Titlul subiectului: 178810

S-a interupt tramvaile 1 si 8 , din cauza maratonului din Palatul culturii, fiind inlocuite cu autobuze, alte trasse merg pe sf. Lazar, cat si 8-ul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
luk777



Data înscrierii: 01/Iun/2015
Ultima vizita: 21/Apr/2024
Mesaje: 95
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 06 Iul 2015 21:03:07    Titlul subiectului: 180073

Traseul spre Pacurari care era? (nr. traseului)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 18 Iul 2015 19:20:42    Titlul subiectului: 180326

Dupa un an si patru luni, tramvaiul a ajuns astazi din nou in rondul Tutora. Circulatia pe tronsonul Tepro-Tutora a fost suspendata pe 24 martie 2014, ca urmare a extinderii lucrarilor proiectului cu finantare europeana "Modernizarea retelei de linii de tramvai in polul de crestere" pe tronsonul Baza 3-Tepro-Tatarasi Sud. Astazi s-au facut probe (cu vagonul GT 4 cu numarul de parc 424) pe tronsonul Baza 3-Tepro, din acest motiv tramvaiul a ajuns si in Tutora (spre Tatarasi inca nu se poate circula).


IMG_5631.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  113.34 kb
 Vizualizat:  de 12912 ori

IMG_5631.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 23/Apr/2024
Mesaje: 1091
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 23 Iul 2015 23:42:26    Titlul subiectului: 180443

De ce, la inceputul anilor 2000, nu a fost folosita o perioada lunga linia de pe Elena Doamna - Tudor Vladimirescu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 24 Iul 2015 07:56:15    Titlul subiectului: 180450

Pai...

1. Zona Tudor Vladimirescu nu era inca vad comercial;
2. Dupa 1995, "troleul 42" era trecut in "Ghidul de supravietuire al studentului caminist", deci puteai sa-i treci prin foc si sabie, ca in 8 tot nu urcau decat foarte putini (v. https://www.facebook.com/tramclubiasi/posts/1652806651615710);
3. A fost o perioada cand tarifele la energie electrica si datoriile mari ale RATC catre RENEL impuneau restrangerea activitatii (de exemplu, prin 1998, pe traseul 6 circulau tramvaie pana pe la ora 17, dupa care intrau Saviemurile).

Circulatia tramvaielor in Tudor dupa mijlocul anilor '90 a fost deseori intrerupta, ba doar in timpul vacantelor, ba pe perioade mai lungi sau mai scurte.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 23/Apr/2024
Mesaje: 1091
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 24 Iul 2015 08:35:39    Titlul subiectului: 180451

Eu imi aduc aminte ca intre 2000 si 2003 nici un traseu nu trecea pe acolo. Abia apoi, in 2003 au adus 7 prin Tudor Vladimirescu (se si scosese refugiul de la semafor din Tudor si cel din fata Iulius Mall).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Vin 24 Iul 2015 10:31:25    Titlul subiectului: 180457

Din câte îmi amintesc, 8 a fost o prezență constantă pe acel traseu. Că prezența era fantomatică și deseori întreruptă de vacanțe, e altceva.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 24 Iul 2015 10:49:42    Titlul subiectului: 180459

Au fost si perioade cu intreruperi fara vreo legatura cu vacantele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 14 Aug 2015 21:16:27    Titlul subiectului: 180966

Pornind de la un comentariu pe care l-am citit pe pagina Ziarul de Iasi, ma gandesc ca ar fi o idee buna realizarea unui "funicular" (sau teleferic, dar eu unul prefer cealalta varianta) - sistem format din doua cabine care se deplaseaza pe sine pe un plan inclinat si sunt trase cu cabluri - pentru o legatura Pacurari - Copou, eventual cu una-doua statii intermediare. E o solutie practicata pe scara larga prin orasele lumii si s-ar potrivi manusa pentru traseul propus (ca teren si dpdv al cererii de transport).

Exemple: funicular la Praga si Stuttgart, teleferic la Istanbul (repet, e vorba de transport public, nu de amuzament). La Istanbul, de exemplu, exista doua funiculare si doua teleferice.



004_Lanova_Draha_jpg_800x800_q85.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  136.64 kb
 Vizualizat:  de 12591 ori

004_Lanova_Draha_jpg_800x800_q85.jpg



2005-07_16-154-X800.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  186.16 kb
 Vizualizat:  de 12591 ori

2005-07_16-154-X800.jpg



IMG_8469.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  132.02 kb
 Vizualizat:  de 12591 ori

IMG_8469.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Rodeo



Data înscrierii: 15/Aug/2006
Ultima vizita: 24/Iun/2020
Mesaje: 24
Locație: Ramnicu Sarat

MesajTrimis: Sâm 15 Aug 2015 16:38:41    Titlul subiectului: 180972

Interesanta idee.
1. Care ar fi statiile terminus? Ar fi ideal sa se afle in apropiere de puncte majore de interes si de noduri ale celorlalte retele de transport.
2. Funicularul are costuri de constructie si exploatare mai reduse dar necesita un culoar la sol (latime de cati metri?) care, daca nu poate fi format din proprietati publice, presupune exproprieri. Telefericul e mai scump de construit (din cauza marjelor de siguranta mai mari), anumite conditii meteo duc la suspendarea activitatii insa are o amprenta la sol minima.
3. Funicularul cu cablu are marele avantaj de a consuma destul de putina energie, vagonul care urca fiind tras de cel care coboara fiind necesar lucru mecanic suplimentar doar pentru a compensa diferenta de greutate daca vagonul care urca e mai incarcat decat cel care coboara. Dar un cablu in miscare in apropierea solului pare o sursa de posibile accidente asa incat cred ca s-ar impune excluderea traficului pietonal din zona liniilor - ceea ce creeaza probleme legate de taierea actualelor comunicatii de la sol. Solutii ar fi linia pe estacada (mai scump, masiv, inestetic) sau pasaje subterane.
4. Cat de scump de exploatat e solutia pe cremaliera? Se pierde avantajul vagonului-contragreutate dar se castiga flexibilitate. Se pot introduce chiar mai multe vagoane, desi nu cred ca e cazul pe fluxul de calatori preconizat.
5. Telegondola are avantajele privelistii panoramice si a adaptarii la cerere (prin stocarea cabinelor la statia terminus si a introducerii lor in functie de cerere) si s-ar adresa si laturii turistice a orasului. In plus exista o mai mare flexibilitate in alegerea amplasamentelor pentru statiile terminus deoarece traseul nu depinde exclusiv de planul inclinat respectiv.
6. Pentru a fi integrate complet in sistemul de transport urban al orasului ar trebui sa fie valabile biletele de la celelalte mijloace de transport: acelasi pret, aceeasi valabilitate (practic tratat ca o linie de tramvai obisnuita).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
EEG



Data înscrierii: 27/Sep/2012
Ultima vizita: 23/Apr/2024
Mesaje: 414
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 15 Aug 2015 18:24:07    Titlul subiectului: 180973

Rodeo a scris:
Interesanta idee.

3. ..... Dar un cablu in miscare in apropierea solului pare o sursa de posibile accidente asa incat cred ca s-ar impune excluderea traficului pietonal din zona liniilor - ceea ce creeaza probleme legate de taierea actualelor comunicatii de la sol. Solutii ar fi linia pe estacada (mai scump, masiv, inestetic) sau pasaje subterane.

Exista si sistemul cu cablul ingropat in pamant/pavaj ,vezi funicularul din Lisabona sau chiar tramvaiele pe cablu din San Francisco.
http://lisbonprivatetours.com/wp-content/uploads/2015/01/lavra-funicular-lisbon.jpg
http://www.sftodo.com/images/cable-car/cable-cars-san-francico.jpg
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 16 Aug 2015 17:23:42    Titlul subiectului: 180985

Sunt intrebari la care un studiu facut cum trebuie poate raspunde. Eu doar am semnalat ceva ce poate fi interesant de analizat.

Ca idee, cred ca ideal ar fi ca magaoaia sa porneasca dintr-un punct de maxim interes din Pacurari si sa ajunga intr-un punct de maxim interes din Copou. Sa zicem, Moara 1 Mai si Super Copou. Sau, Bacinschi-Blocuri Pacurari-Universitate. Categoric, probleme de depasit ar fi numeroase, dar evolutia unui oras modern nu se opreste in exproprieri (desigur, astea trebuie facute just, avand in vedere toate aspectele deranjului provocat celor afectati - spre exemplu, dincolo de aspectele financiare, dintr-o casa modesta, dar in care oamenii au trait decent, acestia trebuie sa ajunga intr-o locuinta care sa nu le creeze un disconfort mai mare decat cel al mutarii insasi) si alte fleacuri de astea, nici chiar in probleme mari de stabilitate a solului. Daca ceva se demonstreaza ca este util pentru imbunatatirea calitatii vietii, iar investitia se dovedeste a fi posibil de realizat, municipalitatea este datoare sa faca tot posibilul sa o realizeze.

La Istanbul, de exemplu, cele doua funiculare parcurg traseul pe sub pamant. In cazul nostru, poate ar fi nevoie de o solutie combinata...

Privitor la exploatare si tarifare, categoric, acestea trebuie sa se faca in cadrul sistemului public de transport.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
ciubex



Data înscrierii: 20/Apr/2015
Ultima vizita: 24/Ian/2024
Mesaje: 20
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 17 Aug 2015 00:44:07    Titlul subiectului: 180989

Uitandu-ma la pozele atasate de Radu m-am gandit la o varianta hibrida de tramvai si funicular ce exista spre exemplu in Trieste–Opicina tramway (Nord estul Italiei langa Trieste)
Insa sunt constient ca nu o sa vedem asa ceva oricare alta varianta la noi.

Youtube: Trieste - Opicina Tram Attachment of Cable Tractor at Piazza Scorcola

Poza atasata am luat-o de pe Flickr, autorul este David Flett.



Trieste_Villa_Opicina_tramway.jpg
 Descriere:
Trieste–Opicina tramway
 Mărime fișier:  536.83 kb
 Vizualizat:  de 12383 ori

Trieste_Villa_Opicina_tramway.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 23/Apr/2024
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Mar 18 Aug 2015 09:15:42    Titlul subiectului: 181015

Dupa terminarea reabilitarii celor doua tronsoane a liniilor de tramvaie, RATP are in vedere si reabilitarea portiunilor ramase nereabilitate din liniile de tramvai si anume

-Tepro- Rond Tutora

-Tatarasi Sud- Dancu

-Tatarasi- Targu Cucu (mai ales in zona strazii Padurii linia este foarte degradata)

-Tesatura- Podu Rosu

-Cet- Bdul. Tudor Vladimirescu- Bucsinescu ?


Din pacate din cate am inteles -cel putin deocamdata- nu se mai poate face nimic pentru oprirea desfiintarii tronsonului Podu Rosu- Podu de Piatra , iar in privinta fostelor bretele a liniilor de tramvai care sa faca legatura intre Soseaua Nicolina si Bdul NIcolae Iorga de ce când s-a intocmit proiectul reabilitarii liniei din CUG nu s-a inclus si reconstructia acestor bretele de legatura ?!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 18 Aug 2015 15:34:05    Titlul subiectului: 181024

Cred ca s-au mai discutat aceste aspecte...

- Tatarasi Sud - Dancu - se va reabilita doar intre Tatarasi Sud si str. Sf. Ioan (probabil ca unii s-au uitat doar in acte si au vazut ca restul e reabilitat in anii '90, deci se afla in limitele duratei de exploatare, fara sa mai tina cont de situatia din teren, adica de halul in care s-a facut acea lucrare si de halul in care se prezinta ea acum), proiectul e facut, asteapta identificarea sursei de finantare

- Bucsinescu - CET - proiectat, asteapta finantarea

- Cinci Drumuri - Padurii - str. Nicorita - proiectat, asteapta finantarea

- Podu Ros - Tesatura - in proiectare

- Tepro - Tutora - exista intentia reabilitarii, dar nimic concret (deci, soarta este incerta)

Bretelele de pe pasajul Nicolina au fost proiectate pentru reabilitare fara linii de tramvai.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 19 Aug 2015 10:20:27    Titlul subiectului: 181030

De maine, microbuzele vor circula toata ziua intre Baza 3 si Tutora.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
nightglobe



Data înscrierii: 11/Sep/2013
Ultima vizita: 23/Apr/2024
Mesaje: 643
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 19 Aug 2015 15:31:50    Titlul subiectului: 181040

Azi, se pare ca a intors tramvaiul 13 in Tatarasi Nord. A circulat si 1?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 23/Apr/2024
Mesaje: 1091
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 19 Aug 2015 19:24:58    Titlul subiectului: 181048

Nu avea cum. S-a rupt o bucata de sina la linia din Tudor.

http://www.bzi.ro/exclusiv-tramvai-deraiat-de-dimineata-la-iasi-a-rupt-sinele-circulatia-este-blocata-update-512709
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 56, 57, 58  Următoare
Pagina 26 din 58

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community