Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 24/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 17 Apr 2015 11:16:21 Titlul subiectului: |
178640 |
|
Din ce vad in presa vremii, pe 9 august 2013 s-a semnat contractul, iar conform caietului de sarcini, termenul de executie este de 24 de luni de la data semnarii. Problema presanta s-ar putea sa vina din atingerea limitei celor doi ani obtinuti de pirat la negocierile cu UE pentru prelungirea perioadei de utilizare a fondurilor din bugetul 2007-2013, ce nu mai lasa loc de taraganare. Daca gresesc sau aberez, rog sa fiu corectat!
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 23/Apr/2024 Mesaje: 1091 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 17 Apr 2015 11:54:37 Titlul subiectului: |
178643 |
|
Inteleg. Dar nu putea fi lasata aceasta lucrare pentru a doua jumatate a lunii iunie? Sa fie ultima. Ca mai sunt zone unde nici macar nu s-a montat un metru de sina. Deci, din punctul meu de vedere (reiterez), aceasta lucrare nu trebuia facuta acum. Incurca enorm de mult elevii care au de ajuns in Centru.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 24/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 17 Apr 2015 12:16:02 Titlul subiectului: |
178644 |
|
A fost solicitarea constructorului, care si-a argumentat, probabil, cererea. Oricum, vor urma nu peste mult timp si alte modificari, cauzate de lucrarile din Podu Ros. Nici RATP nu pica pe spate de incantare, pentru ca toate astea inseamna efecte in lant, dar lucrarile trebuie executate si timpul ramas e scurt...
|
|
Sus |
|
|
cipricherr
Data înscrierii: 25/Iul/2012 Ultima vizita: 09/Oct/2023 Mesaje: 118 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 17 Apr 2015 12:20:19 Titlul subiectului: |
178645 |
|
De luni 20 aprilie tramvaiele de pe traseul 3 vor intoarce in Tatarasi Nord,pt transbordare.
Vi se par normale conditiile in care se face transbordarea in tatarasi Nord.
Sunt tot felul de accidente din cauza ca tramvaiele stationeaza pe contrasens,iar calatorii pur si simplu sar din tramvaie direct in fata masinilor,cum este acum pe traseul 13 cu 11.
Dupa mine transbordare ar trebui sa se faca chiar in statia Piata Chirila,atat pentru traseul 3 cat si pt traseul 13.
Asa mi se pare normal.
|
|
Sus |
|
|
julius
Data înscrierii: 17/Iul/2012 Ultima vizita: 04/Noi/2019 Mesaje: 13 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 18 Apr 2015 14:10:18 Titlul subiectului: |
178681 |
|
Daca tot se scurteaza traseul intr-un capat, nu ar putea fi prelungit in celalalt capat? Ma refer la prelungirea tramvaiului 3 doar pe perioada limitarii in Tatarasi Nord pana in Canta, in acest fel ar fi si un pseudo 7.
|
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 23/Apr/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 18 Apr 2015 14:17:08 Titlul subiectului: |
178682 |
|
90 de zile pentru montarea a cateva sute de metri de sina plus 9 aparate de cale(cred ca am numarat bine) mi se pare un timp imens. Ce bun ar fifost un rond in Tatarasi Sud!
Prin extrapolare ,inseamna ca in P. Ros pentru montarea a 3 aparate de cale(2 macazuri si o incrucisare) cat timp va fi oprita circulatia? O luna? Sau daca se schimba aparatele de cale si spre Tutora ,2 luni?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 24/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 18 Apr 2015 15:32:49 Titlul subiectului: |
178684 |
|
julius a scris: | Daca tot se scurteaza traseul intr-un capat, nu ar putea fi prelungit in celalalt capat? Ma refer la prelungirea tramvaiului 3 doar pe perioada limitarii in Tatarasi Nord pana in Canta, in acest fel ar fi si un pseudo 7. |
In mod normal si logic, s-ar putea prelungi 7-le si elimina complet 3-ul, dar... exista niste "dar"-uri, ce nu permit, de altfel, nici inlocuirea totala a tramvaielor cu autobuze pe durata lucrarilor.
EEG a scris: | Prin extrapolare ,inseamna ca in P. Ros pentru montarea a 3 aparate de cale(2 macazuri si o incrucisare) cat timp va fi oprita circulatia? O luna? Sau daca se schimba aparatele de cale si spre Tutora ,2 luni? |
Cele de la intrarea pe Tutora nu cred ca se mai refac, daca simultan cu oprirea circulatiei pe Splai (pentru a inainta santierul dinspre CUG) incep lucrarile de dezafectare a liniei. Mai apare o necunoscuta: linia de pe Tutora, pe care municipalitatea spune ca o reabiliteaza anul acesta prin forte proprii (s-ar putea ca lucrarea asta, daca se suprapune cu CUG-ul, sa mai tina blocata circulatia o perioada). Sa vedem ce ne mai rezerva ziua de maine (c-asa-i in Romania)...
|
|
Sus |
|
|
nightglobe
Data înscrierii: 11/Sep/2013 Ultima vizita: 23/Apr/2024 Mesaje: 643 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 26 Apr 2015 13:22:15 Titlul subiectului: |
178810 |
|
S-a interupt tramvaile 1 si 8 , din cauza maratonului din Palatul culturii, fiind inlocuite cu autobuze, alte trasse merg pe sf. Lazar, cat si 8-ul.
|
|
Sus |
|
|
luk777
Data înscrierii: 01/Iun/2015 Ultima vizita: 21/Apr/2024 Mesaje: 95 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 06 Iul 2015 21:03:07 Titlul subiectului: |
180073 |
|
Traseul spre Pacurari care era? (nr. traseului)
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 24/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 18 Iul 2015 19:20:42 Titlul subiectului: |
180326 |
|
Dupa un an si patru luni, tramvaiul a ajuns astazi din nou in rondul Tutora. Circulatia pe tronsonul Tepro-Tutora a fost suspendata pe 24 martie 2014, ca urmare a extinderii lucrarilor proiectului cu finantare europeana "Modernizarea retelei de linii de tramvai in polul de crestere" pe tronsonul Baza 3-Tepro-Tatarasi Sud. Astazi s-au facut probe (cu vagonul GT 4 cu numarul de parc 424) pe tronsonul Baza 3-Tepro, din acest motiv tramvaiul a ajuns si in Tutora (spre Tatarasi inca nu se poate circula).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
113.34 kb |
Vizualizat: |
de 12912 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 23/Apr/2024 Mesaje: 1091 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 23 Iul 2015 23:42:26 Titlul subiectului: |
180443 |
|
De ce, la inceputul anilor 2000, nu a fost folosita o perioada lunga linia de pe Elena Doamna - Tudor Vladimirescu.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 24/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 24 Iul 2015 07:56:15 Titlul subiectului: |
180450 |
|
Pai...
1. Zona Tudor Vladimirescu nu era inca vad comercial;
2. Dupa 1995, "troleul 42" era trecut in "Ghidul de supravietuire al studentului caminist", deci puteai sa-i treci prin foc si sabie, ca in 8 tot nu urcau decat foarte putini (v. https://www.facebook.com/tramclubiasi/posts/1652806651615710);
3. A fost o perioada cand tarifele la energie electrica si datoriile mari ale RATC catre RENEL impuneau restrangerea activitatii (de exemplu, prin 1998, pe traseul 6 circulau tramvaie pana pe la ora 17, dupa care intrau Saviemurile).
Circulatia tramvaielor in Tudor dupa mijlocul anilor '90 a fost deseori intrerupta, ba doar in timpul vacantelor, ba pe perioade mai lungi sau mai scurte.
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 23/Apr/2024 Mesaje: 1091 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 24 Iul 2015 08:35:39 Titlul subiectului: |
180451 |
|
Eu imi aduc aminte ca intre 2000 si 2003 nici un traseu nu trecea pe acolo. Abia apoi, in 2003 au adus 7 prin Tudor Vladimirescu (se si scosese refugiul de la semafor din Tudor si cel din fata Iulius Mall).
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Vin 24 Iul 2015 10:31:25 Titlul subiectului: |
180457 |
|
Din câte îmi amintesc, 8 a fost o prezență constantă pe acel traseu. Că prezența era fantomatică și deseori întreruptă de vacanțe, e altceva.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 24/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 24 Iul 2015 10:49:42 Titlul subiectului: |
180459 |
|
Au fost si perioade cu intreruperi fara vreo legatura cu vacantele.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 24/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 14 Aug 2015 21:16:27 Titlul subiectului: |
180966 |
|
Pornind de la un comentariu pe care l-am citit pe pagina Ziarul de Iasi, ma gandesc ca ar fi o idee buna realizarea unui "funicular" (sau teleferic, dar eu unul prefer cealalta varianta) - sistem format din doua cabine care se deplaseaza pe sine pe un plan inclinat si sunt trase cu cabluri - pentru o legatura Pacurari - Copou, eventual cu una-doua statii intermediare. E o solutie practicata pe scara larga prin orasele lumii si s-ar potrivi manusa pentru traseul propus (ca teren si dpdv al cererii de transport).
Exemple: funicular la Praga si Stuttgart, teleferic la Istanbul (repet, e vorba de transport public, nu de amuzament). La Istanbul, de exemplu, exista doua funiculare si doua teleferice.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
136.64 kb |
Vizualizat: |
de 12591 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
186.16 kb |
Vizualizat: |
de 12591 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
132.02 kb |
Vizualizat: |
de 12591 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Rodeo
Data înscrierii: 15/Aug/2006 Ultima vizita: 24/Iun/2020 Mesaje: 24 Locație: Ramnicu Sarat
|
Trimis: Sâm 15 Aug 2015 16:38:41 Titlul subiectului: |
180972 |
|
Interesanta idee.
1. Care ar fi statiile terminus? Ar fi ideal sa se afle in apropiere de puncte majore de interes si de noduri ale celorlalte retele de transport.
2. Funicularul are costuri de constructie si exploatare mai reduse dar necesita un culoar la sol (latime de cati metri?) care, daca nu poate fi format din proprietati publice, presupune exproprieri. Telefericul e mai scump de construit (din cauza marjelor de siguranta mai mari), anumite conditii meteo duc la suspendarea activitatii insa are o amprenta la sol minima.
3. Funicularul cu cablu are marele avantaj de a consuma destul de putina energie, vagonul care urca fiind tras de cel care coboara fiind necesar lucru mecanic suplimentar doar pentru a compensa diferenta de greutate daca vagonul care urca e mai incarcat decat cel care coboara. Dar un cablu in miscare in apropierea solului pare o sursa de posibile accidente asa incat cred ca s-ar impune excluderea traficului pietonal din zona liniilor - ceea ce creeaza probleme legate de taierea actualelor comunicatii de la sol. Solutii ar fi linia pe estacada (mai scump, masiv, inestetic) sau pasaje subterane.
4. Cat de scump de exploatat e solutia pe cremaliera? Se pierde avantajul vagonului-contragreutate dar se castiga flexibilitate. Se pot introduce chiar mai multe vagoane, desi nu cred ca e cazul pe fluxul de calatori preconizat.
5. Telegondola are avantajele privelistii panoramice si a adaptarii la cerere (prin stocarea cabinelor la statia terminus si a introducerii lor in functie de cerere) si s-ar adresa si laturii turistice a orasului. In plus exista o mai mare flexibilitate in alegerea amplasamentelor pentru statiile terminus deoarece traseul nu depinde exclusiv de planul inclinat respectiv.
6. Pentru a fi integrate complet in sistemul de transport urban al orasului ar trebui sa fie valabile biletele de la celelalte mijloace de transport: acelasi pret, aceeasi valabilitate (practic tratat ca o linie de tramvai obisnuita).
|
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 23/Apr/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 24/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 16 Aug 2015 17:23:42 Titlul subiectului: |
180985 |
|
Sunt intrebari la care un studiu facut cum trebuie poate raspunde. Eu doar am semnalat ceva ce poate fi interesant de analizat.
Ca idee, cred ca ideal ar fi ca magaoaia sa porneasca dintr-un punct de maxim interes din Pacurari si sa ajunga intr-un punct de maxim interes din Copou. Sa zicem, Moara 1 Mai si Super Copou. Sau, Bacinschi-Blocuri Pacurari-Universitate. Categoric, probleme de depasit ar fi numeroase, dar evolutia unui oras modern nu se opreste in exproprieri (desigur, astea trebuie facute just, avand in vedere toate aspectele deranjului provocat celor afectati - spre exemplu, dincolo de aspectele financiare, dintr-o casa modesta, dar in care oamenii au trait decent, acestia trebuie sa ajunga intr-o locuinta care sa nu le creeze un disconfort mai mare decat cel al mutarii insasi) si alte fleacuri de astea, nici chiar in probleme mari de stabilitate a solului. Daca ceva se demonstreaza ca este util pentru imbunatatirea calitatii vietii, iar investitia se dovedeste a fi posibil de realizat, municipalitatea este datoare sa faca tot posibilul sa o realizeze.
La Istanbul, de exemplu, cele doua funiculare parcurg traseul pe sub pamant. In cazul nostru, poate ar fi nevoie de o solutie combinata...
Privitor la exploatare si tarifare, categoric, acestea trebuie sa se faca in cadrul sistemului public de transport.
|
|
Sus |
|
|
ciubex
Data înscrierii: 20/Apr/2015 Ultima vizita: 24/Ian/2024 Mesaje: 20 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Lun 17 Aug 2015 00:44:07 Titlul subiectului: |
180989 |
|
Uitandu-ma la pozele atasate de Radu m-am gandit la o varianta hibrida de tramvai si funicular ce exista spre exemplu in Trieste–Opicina tramway (Nord estul Italiei langa Trieste)
Insa sunt constient ca nu o sa vedem asa ceva oricare alta varianta la noi.
Youtube: Trieste - Opicina Tram Attachment of Cable Tractor at Piazza Scorcola
Poza atasata am luat-o de pe Flickr, autorul este David Flett.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
536.83 kb |
Vizualizat: |
de 12383 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 23/Apr/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Mar 18 Aug 2015 09:15:42 Titlul subiectului: |
181015 |
|
Dupa terminarea reabilitarii celor doua tronsoane a liniilor de tramvaie, RATP are in vedere si reabilitarea portiunilor ramase nereabilitate din liniile de tramvai si anume
-Tepro- Rond Tutora
-Tatarasi Sud- Dancu
-Tatarasi- Targu Cucu (mai ales in zona strazii Padurii linia este foarte degradata)
-Tesatura- Podu Rosu
-Cet- Bdul. Tudor Vladimirescu- Bucsinescu ?
Din pacate din cate am inteles -cel putin deocamdata- nu se mai poate face nimic pentru oprirea desfiintarii tronsonului Podu Rosu- Podu de Piatra , iar in privinta fostelor bretele a liniilor de tramvai care sa faca legatura intre Soseaua Nicolina si Bdul NIcolae Iorga de ce când s-a intocmit proiectul reabilitarii liniei din CUG nu s-a inclus si reconstructia acestor bretele de legatura ?!
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 24/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 18 Aug 2015 15:34:05 Titlul subiectului: |
181024 |
|
Cred ca s-au mai discutat aceste aspecte...
- Tatarasi Sud - Dancu - se va reabilita doar intre Tatarasi Sud si str. Sf. Ioan (probabil ca unii s-au uitat doar in acte si au vazut ca restul e reabilitat in anii '90, deci se afla in limitele duratei de exploatare, fara sa mai tina cont de situatia din teren, adica de halul in care s-a facut acea lucrare si de halul in care se prezinta ea acum), proiectul e facut, asteapta identificarea sursei de finantare
- Bucsinescu - CET - proiectat, asteapta finantarea
- Cinci Drumuri - Padurii - str. Nicorita - proiectat, asteapta finantarea
- Podu Ros - Tesatura - in proiectare
- Tepro - Tutora - exista intentia reabilitarii, dar nimic concret (deci, soarta este incerta)
Bretelele de pe pasajul Nicolina au fost proiectate pentru reabilitare fara linii de tramvai.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 24/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 19 Aug 2015 10:20:27 Titlul subiectului: |
181030 |
|
De maine, microbuzele vor circula toata ziua intre Baza 3 si Tutora.
|
|
Sus |
|
|
nightglobe
Data înscrierii: 11/Sep/2013 Ultima vizita: 23/Apr/2024 Mesaje: 643 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 19 Aug 2015 15:31:50 Titlul subiectului: |
181040 |
|
Azi, se pare ca a intors tramvaiul 13 in Tatarasi Nord. A circulat si 1?
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 23/Apr/2024 Mesaje: 1091 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
|