Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Axa est-vest (Apahida-Floresti)
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  

Care este cea mai buna varianta pentru rezolvarea agloneratiei pe axa est-vest?
Linie de metrou
44%
 44%  [ 21 ]
Linie de tramvai
29%
 29%  [ 14 ]
Linie de troleibuz
25%
 25%  [ 12 ]
Voturi totale : 47

Autor Mesaj
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 04/Feb/2022
Mesaje: 1300
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Joi 20 Aug 2015 11:59:07    Titlul subiectului: Axa est-vest (Apahida-Floresti) 181079

Deschid acest nou topic pentru a va exprima opinia in legatura cu rezolvarea pe termen lung a aglomeratiei pe aceasta axa majora. In ultimii ani s-a tot vorbit de extinderea transportului electric in Floresti si Apahida, fie cu troleibuze, fie cu tramvaie. Aceste proiecte insa nu vor rezolva pe termen lung aglomeratia, pentru ca nu vor crea o legatura directa intre cele 2 comune ci doar trasee intre acestea si centrul Clujului. Astfel va propun sa dezbatem posibile variante pe termen lung. Ar exista 3 variante majore:
1. Construirea unei linii de metrou din Floresti pana in Apahida care sa treaca pe sub centrul Clujului si a celor 2 comune. Aceasta ar fi cea mai costisitoare varianta insa si cea mai rapida si cu cea mai mare capacitate.
2. Construirea unei linii de tramvai separata total de trafic. Aici costurile ar fi mai reduse, si chiar daca viteza de parcurgereca traseului ar fi mai redusa capacitatea ar fi aproape la fel cu cea a unei linii de metrou.
3. Introducerea unei linii BRT (Bus Rapid Tranzit) cu culoare total separate de trafic, similara cu cele din Europa si America de sud care sa fie deservita cu troleibuze biarticulate. Ar avea capacitatea cea mai mica insa ar fi cea mai ieftina varianta. Un alt avantaj ar fi ca troleibuzele ar putea fi dotate cu motoare termice sau baterii si astfel in caz de avarie sau deviere traficul pe aceasta linie nu ar fi paralizat.

_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 20 Aug 2015 12:39:14    Titlul subiectului: Re: Axa est-vest (Apahida-Floresti) 181080

Volvo a scris:
Deschid acest nou topic pentru a va exprima opinia in legatura cu rezolvarea pe termen lung a aglomeratiei pe aceasta axa majora. In ultimii ani s-a tot vorbit de extinderea transportului electric in Floresti si Apahida, fie cu troleibuze, fie cu tramvaie. Aceste proiecte insa nu vor rezolva pe termen lung aglomeratia, pentru ca nu vor crea o legatura directa intre cele 2 comune ci doar trasee intre acestea si centrul Clujului. Astfel va propun sa dezbatem posibile variante pe termen lung.


Imi place ideea ta, Volvo, mai ales ca e un subiect despre care se vorbeste foarte putin, iar atunci cand totusi se discuta ceva, parca se face mai mult in soapta. Eu as merge pe prima varianta, dar sunt sceptic ca se va realiza ceva. Sa nu uitam cati ani s-a chinuit Bucurestiul ca sa extinda linia de metrou, in conditiile in care acolo a existat finantare serioasa, inclusiv de la BERD. Revenind la subiectul propus de tine, ma tem ca si costurile pentru extinderea transportului electric cu troleibuze sau tramvaie sunt prea mari daca tinem cont ca in Cluj nu am depasit etapa in care CTP Cluj cumpara autobuze second hand. Si cu asta cred ca am spus totul. Poate pe viitor, insa doar daca vor apela la fonduri europene si daca vor veni cu proiecte serioase. Oricum, nu cred ca asa ceva ar fi realizabil mai devreme de 10-15 ani. Dar sper din suflet sa ma insel si sa avem cu totii parte de o surpriza placuta mult mai repede, chiar daca eu unul nu circul pe liniile metropolitane si ma limitez la Cluj.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 04/Feb/2022
Mesaje: 1300
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Joi 20 Aug 2015 12:56:24    Titlul subiectului: 181084

Pai oricum extinderea troleibuzelor spre Floresti si Apahida se va face din fonduri europene. Si eu sunt de parere ca in maxim 5 ani vom avea troleibuze in Floresti si Apahida. De aceea nici nu se mai investeste in autobuze noi pentru aceste comune. Si spun ca se vor introduce troleibuze in aceste comune pentru ca avem exemplul pozitiv al liniei de tramvai, proiect realizat tot din fonduri europene. Si o posibila linie de metrou s-ar putea face din fonduri europene (a se vedea linia 2 de metrou din Sofia construita din fonduri europene).
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 20 Aug 2015 20:27:14    Titlul subiectului: 181099

Chestionarul ar mai fi trebuit să cuprindă o variantă: trenul urban. Adică S-Bahn. Cum?
1. Deasupra Someșului să se construiască o cale ferată de lângă Podul CFR (intersecția străzilor Traian-Căii Ferate-Decebal) până în Comuna Florești

2. Linia ferată să se racordeze la rețeaua CFR la vest de pod. Astfel, toate S-Bahnurile ar porni către Apahida, însă, înainte de pod:
-cele care ar urma să meargă spre Apahida ar merge normal, pe infrastructura existentă
-cele care ar urma să meargă spre Florești ar lua-o la dreapta, deasupra Someșului:
=> trei linii de tren urban
1. Apahida - Gară (substitut M41); ar putea fi revitalizată Gara Mică
2. Gară-Florești (substitut M26)
3. Apahida-Florești, cu rebrusare la gară
la care s-ar pute adăuga alte linii spre Baciu și Mera (substitut M31, M32 și M34), tot pe infrastructura existentă

De asemenea, ar trebui studiată posibilitatea unei derivații spre Gheorgheni și Vâlcele (substitut M12+M13 sau M11+M12+M13 dacă se dorește "atingerea" Feleacului), derivație care ar trece nu departe de rondul Snagov și, astfel, ar putea realiza conexiunea și cu o parte a liniilor Coloanei 1 autobuze și a Coloanei 1, 2 și 3 troleibuze.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 04/Feb/2022
Mesaje: 1300
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Vin 21 Aug 2015 15:52:04    Titlul subiectului: 181110

Referitor la constructia unei cai ferate spre Floresti ( ne referim la aceasta pentru ca spre Valcele si Apahida fluxul de calatori este prea mic pentru a acoperii o investitie uriasa, trebuie construite tuneluri pe aproape tot traseul etc), insa constructia unei cai ferate spre Floresti ar fi aproape la fel de costisitoare ca o linie de metrou si nu ar acoperii si zone extinse din centrul Clujului. Eu vad fezabil un proiect al liniei de metrou Apahida-Someseni-Marasti-P-ta Mihai Viteazul-Memorandumului-Manastur-Polus-Floresti. Iar in P-ta Mihai Viteazul sa se faca o noua gara subterana care sa fie legata de linia de metro, si care sa fie legata si de actuala infrastructura a CFR de unde sa plece trenuri suburbane spre Apahida, Jucu pe un traseu si spre Baciu, Suceag, Mera pe un al doilea traseu, ambele avand o frecventa de 30 de minute si trenuri regionale spre Huedin, Dej si Turda (exista linie pana in Turda din Campia Turzii) cu o frecventa de 60 de minute.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 24 Aug 2015 12:53:18    Titlul subiectului: 181114

Sa ramanem realisti, totusi. Metroul in (zona) Cluj e o poveste frumoasa dar ... o poveste. La fel ca si metroul din Timisoara si alte si alte fantasme pe care eu unul le consider fie ca fiind povesti idn start, fie ca avand o probabilitate de concretizare in urmatorii "vreo" 50 de ani, cand multi dintre noi s-ar putea sa fim mult mai aproape, fizic, de un eventual metrou, cam cu vreo 2 metri, caz in care nu stiu cat de mult ne-am mai bucura de el ... Laughing
Idem si pentru trenul suspendat ale carui dificultati tehnologice si costuri cred ca ar depasi cu mult posibilitatile reale ale bastinasilor acestei tari...

Singurele relativ realiste imi par a fi linia/liniile de tramvai sau de troleibuz separate de trafic, iar sistemului tip BRT mi se pare ca nu i se acorda atentia cuvenita in Romania, eu il apreciez ca pretabil la conditiile economice/sociale de la noi.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
BusFan



Data înscrierii: 18/Iul/2012
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 318
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 24 Aug 2015 13:03:05    Titlul subiectului: 181115

S-a mai dorit și realizarea unui tren suspendat între Gilău și Apahida. Ăștia n-au fost încă în stare să prelungească liniile de autobuz din Florești până în Gilău și noi visăm că vor construi metrou pentru așa ceva. Peste mulți, mulți ani eventual.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 04/Feb/2022
Mesaje: 1300
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Lun 24 Aug 2015 22:18:20    Titlul subiectului: 181133

Catalin Ghita iti dau dreptate. O linie de metrou chiar daca ar rezolva cel mai bine problema este greu de crezut ca se va realiza in viitorul apropiat. Sistemul BRT ar fi cel mai realizabil insa din pacate in Romania este ignorat ca multe alte concepte moderne cum este de exemplu si sistemul "tram-train" cu tramvaie care in oras circula pe linile de tramvaie iar in afara orasului pe linile de tren. Sistemul BRT (Bus Rapid Transit) cunoscut in Europa ca BHNS ( BUS a haut niveau de service, denumirea este in limba franceza pentru ca este extrem de utilizat in Franta, Belgia, Elvetia etc) este utilizat de doua categorii de tari. Pe de o parte tari foarte dezvoltate care utilizeaza acest sistem pe linile cu flux de calatori mediu unde nu se renteaza constructia unei linii de metrou, iar introducerea unei linii de tramvai ori nu isi acopera costul, ori nu este permisa datorita reliefului (rampe inclinate, curbe pronuntate etc). A doua categorie de tari este cea din America de Sud, Asia unde este utilizat sistemul BRT datorita situatiei economice care nu permite constructia unei linii de metrou sau de tramvai. Astfel Romania s-ar incadra perfect in a doua categorie, insa conceptul este ignorat total ca de altfel in multe alte tari din Europa de est.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 25 Aug 2015 13:41:24    Titlul subiectului: 181138

Citat:
Ăștia n-au fost încă în stare să prelungească liniile de autobuz din Florești până în Gilău


Gilău, deși face parte din ZMC, nu e în "primul inel". Ca urmare, CTP-ul nu îl deservește. E, într-adevăr o situația "mai deosebită" (să nu zicem absurdă) deoarece una din comunele din primul inel are un flux foarte scăzut de călători și, totuși, e deservită de o linie metropolitană în timp ce Gilăul nu.

Având în vedere educația scăzută a populației privind folosirea trenului (evident, cu contribuția unor oameni importanți din...CFR care au favorizat concurența) soluția pentru axa est-vest ar fi, deocamdată...vehiculele rutiere (autobuze au troleibuze, eventual în sistem BRT). Totuși, consider necesare unele amendamente:
1. Pe relația Apahida și Baciu (eventual Mera, deși surse oficiale spun că CTP-ul se poate baza pe 40 călători în ceea ce privește Mera) nu e nevoie de nicio investiție suplimentară. Trebuie doar negocieri CTP-CFR privind TUI-ul. La fel spre Apahida.

În ceea ce privește sudul zonei Metropolitane. Înafară de Ciurila, zona are potențial ridicat de dezvoltare => oportunitatea unei rute feroviare. Nu e nevoie de tuneluri și, dacă ruta e aleasă cu cap, poate nu e nevoie nici de cremalieră. Încă există zone virane și, chiar dacă nu ar fi, se pot face exproprieri dacă e vorba de interese majore. Personal consider că, deja, autoturismul proprietate personală este folosit excesiv => multe ambuteiaje. Transportul în comun trebuie gândit în așa fel încât să fie o alternativă la utilizarea propriului autoturism.

Ca fapt divers. cartierele clujene construite în deceniul 8 al secolului XX au fost gândite pentru o mașină la 5 familii. În 2006, erau 1,8 mașini / familie. Deci, de 9,6 ori mai multe mașini.

Că tot e vorba de axa est-vest. În 1763, Clujul era, practic, unit cu Mănășturul (deși, oficial, unirea a avut loc prin 1895) și se întindea de la Calvaria la Piața Mărăști. Fără să exagerez prea mult, "grosul" fluxului de călători se realizează pe o infrastructură care, din punctul de vedere al lățimii străzilor, este una de secol XVIII.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 30 Sep 2015 20:33:01    Titlul subiectului: 181737

Și mai trebuie precizat un lucru. Tot pe axa vest-est, dar de la Mera la Jucu sau chiar Bonțida, e posibil să apară S-Bahn. Acesta va circula pe infrastructura feroviară existentă.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 01 Oct 2015 07:03:18    Titlul subiectului: 181742

Si care ar fi statiile in Cluj ? In Berlin de exemplu S-bahn face statii si in zona centrala.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 01 Oct 2015 16:21:16    Titlul subiectului: 181749

Pe teritoriul UAT Cluj, ar fi, în principiu, stații la:
-Tetarom I
-Gara (probabil, s-ar resuscita Gara Mică
-Halta Clujana
-posibil IRA
-Cluj-Napoca Est
-posibil o stație înainte de Halta Dezmir
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
doodoo_74



Data înscrierii: 28/Iun/2007
Ultima vizita: 26/Mar/2024
Mesaje: 163
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 02 Oct 2015 12:05:03    Titlul subiectului: 181763

Multe idei, dar partial utopice totusi... metrou !!! tramvai !!! Shocked
Iar cea mai proasta e cea cu acoperirea Somesului Mic pentru o cale ferata, e chiar aberanta aceasta propunere Sad

Parerea mea e ca trebuie mai mult realism si mai multa cunoastere a cadrului natural si urban ACTUAL !!! In caz contrar se nasc tot felul de idei traznite.

_________________
SA CIRCULAM MAI BINE !!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 02 Oct 2015 15:12:26    Titlul subiectului: 181766

Infrastructura actuală a Clujului favorizează - aproape în totalitate - traficul rutier. Foarte comod (te sui în mașină / microbuz / autobuz și ajungi foarte aproape de destinație), însă consecințele dezvoltării exagerate a traficului auto nu sunt deloc benefice pe termen lung. Unii, intuind nocivitatea dezvoltării excesive sa traficului rutier, au avut următoarel idei, niciuna concretizată. Să le luăm pe rând:

1. S-Bahn Clujana-Pod Traian. Traseul acestuia urma să fie pe malul drept al Someșului. Nu știu cum ar fi fost rezolvată problema tronsonului Pod Abator - Pod Traian, având în vedere proximitatea caselor și curților acestora.

2. Tren Mănăștur-CUG. Având un parcurs - parțial - deasupra Someșului, s-a considerat că mutarea stâlpilor de înaltă tensiune (110 KV) a fi fost prea scumpă; ei bine, construirea liniei de tramvai (în 1986-1987) se pare că a costat cam tot atât...

3. Telecabină Barițiu-Cetățuie. Teoretic, ar fi fost un mijloc de transport de agrement. Practic, absența liniei 20 din lista traseelor publicate în ghidul din anul 1963 (care indica realitatea anilor 1962, poate 1961) e un indiciu că se dorea ca acel mijloc de transport pe cablu să înlocuiască 20-ul.

4. Tren suspendat deasupra Someșului. Cluj-Florești? Apahida-Gilău? În orice caz, ar fi deservit axa vest-est. Să fie vorba de un Schwebebahn sau doar de niște abureli scoase, periodic, din "pălăria fermecată"? Cert este că problema a fost "atinsă" și la un seminar pe teme PMUD care a avut loc în acest an.

5. Tren cu propulsie eoliană.. Ideea aparține utilizatorului Octav43 de pe Railwayfan și, dacă este membru al acestui forum (chiar dacă are alt nick) îl rog să-și descrie conceptul. Aproape sigur, e vizată și axa vest-est.

Personal, cred că trebuiesc luate niște măsuri radicale - chiar și nepopulare - dacă se dorește o ameliorare a traficului și, implicit, a transportului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 02 Oct 2015 16:05:52    Titlul subiectului: 181767

OAB a scris:
4. Tren suspendat deasupra Someșului. Cluj-Florești? Apahida-Gilău? În orice caz, ar fi deservit axa vest-est. Să fie vorba de un Schwebebahn sau doar de niște abureli scoase, periodic, din "pălăria fermecată"? Cert este că problema a fost "atinsă" și la un seminar pe teme PMUD care a avut loc în acest an.

Cred ca toate cele enumerate reprezinta niste proiecte SF pentru un oras din Romania. Si, ca sa te citez, toate mi se par niște abureli scoase, periodic, din "pălăria fermecată". Sa nu uitam ca transportul in comun din Cluj (si din 90% din orasele Romania) ”scartaie” serios (inclusiv la propriu, daca ne uitam la multe dintre mijloacele de transport in comun din Cluj). Cat timp CTP are un parc auto invechit cu autobuze/troleibuze/ tramvaie care reprezinta de mult timp istorie pentru orice companie similara din strainatate, nu cred ca ne putem pune sperante ca vom ajunge sa avem trenuri suspendate, S-Bahn sau tren cu propulsie eoliana. Si nici metrou. Cred ca primul pas spre un transport in comun civilizat, ca in orasele din Vest pe care le dam mereu ca exemplu (si deja de ani buni si la vecinii nostri) ar fi achizitionarea de autobuze/troleibuze/tramvaie noi, adica reinnoirea - serioasa - a parcului auto. In viziunea mea, asta ar fi primul semnal de normalitate-civilizatie sau cum vrem noi sa-i spunem. Si in paralel, educarea personalului CTP, de la vanzatoarele de bilete pana la director (inclusiv soferi, controlori etc). Asta ar insemna si introducerea uniformelor (despre care s-a mai vorbit) pentru ca e ciudat sa vezi soferi imbracati in pulovere ca la tara sau ca niste boschetari sau controlori care inura si lovesc calatorii. Apoi, cu niste proiecte serioase, eventual apelandu-se si la fonduri europene, s-ar putea trece si la o extindere a transportului in comun, nepoluant si nu cu autobuze second hand din anii 80-90. In sfarist, daca toate conditiile astea ar fi intrunite, am putea spera sa vedem devenind realitate si un tren suspendat, S-Bahn, poate chiar un metrou. Dar cred ca va curge multa apa pe Somes pana cand va exista asa ceva in Cluj. Subilinez, nu am vrut sa critic ideile - de altfel interesante - ale lui OAB sau pe cele postate de alti membri. Multe dintre ele sunt bune, dar, din pacate, nu vad o administratie capabila sa le puna in practica, sa le implementeze, indiferent de culoarea politica. Sigur ca e o parere personala, sigur ca pot fi si contrazis, dar la modul in care arata lucrurile in prezent, cred ca vor mai trece decenii pana sa vedem ceva serios pus in practica in Cluj. Si In Romania, in general...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
doodoo_74



Data înscrierii: 28/Iun/2007
Ultima vizita: 26/Mar/2024
Mesaje: 163
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 02 Oct 2015 17:16:06    Titlul subiectului: 181768

Aoleu ce fantezii citim în topicul ăsta. ..

Iar la chestionar lipsește varianta cu nici una.

_________________
SA CIRCULAM MAI BINE !!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Carligu



Data înscrierii: 20/Ian/2015
Ultima vizita: 17/Ian/2024
Mesaje: 162
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 02 Oct 2015 20:42:00    Titlul subiectului: 181771

Cele mai bune solutii sunt si cele mai ieftine si se pot implementa foarte rapid ,apoi ne putem gandii la altceva. In primul rand tot sistemul de semaforizare ( semafoare inteligente) controlate de computer partial +supraveghere umana . Nu se poate sa circuli cu 30-ul si sa stai si la pod la polivalenta si la intersectie 1 decembrie cu Garibaldi ( la fiecare cursa identic indiferent de ora sau aglomeratie) . Sunt multe orase din vest care au investit sume de cateva sute de mii de euro in semaforizare inteligenta si care au rezultate in trafic mai bune decat largirea unei strazi .
A doua metoda este eliminarea parcarilor din centru de pe carosabil . Pe majoritatea strazilor din centru se parcheaza legal sau nu . Atata timp cat o banda este blocata nu ai cum sa circuli fluent.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 02 Oct 2015 20:54:19    Titlul subiectului: 181774

Citat:
Cred ca primul pas spre un transport in comun civilizat, ca in orasele din Vest pe care le dam mereu ca exemplu (si deja de ani buni si la vecinii nostri) ar fi achizitionarea de autobuze/troleibuze/tramvaie noi, adica reinnoirea - serioasa - a parcului auto.


La care s-ar adăuga creșterea taxei pentru parcare în zona centrală și amenzi drastice pentru cei care parchează ilegal. Exemplific două incidente care vizează liniile orientate est-vest, ca să ne încadrăm în topic:
-Linia 30 a fost deviată tam-nesam, fără niciun anunț
-Linia 101 a fost blocată timp de 19 minute
ambele incidente având loc în acest an din cauza...mașinilor parcate ilegal. Poate că, dacă se "umblă" la acest aspect - al taxelor de parcare și al sancționării drastice a celor ce parchează ilegal - se vor crea niște premize pentru a avea un transport la fel de civilizat a în vest.


Ultima modificare efectuată de către OAB la Vin 02 Oct 2015 21:23:10, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 02 Oct 2015 20:59:44    Titlul subiectului: 181776

O altă metodă prin care s-ar putea educa populația să utilizeze trenul ar fi posibilitatea călătoriei gratuite - pe mijloacele de transport CTP - a celor care vin de la gară. Altfel spus, călătorii care, tocmai au sosit cu trenul și s-au îmbarcat în oricare vehicul aparținând liniilor care au ca și punct terminus gara, să nu trebuiască să plătească nimic, ei arătând controlorilor biletul de tren. Evident, controlorii ar trebui să aibă la dispoziție posibilitatea de a afla ora reală la care sosesc trenurile, pentru a putea să-și dea seama dacă pasagerul care arată biletul de tren chiar vine de la gară sau are asupra lui unul mai vechi. În situația în care, un călător este prins că minte, amenda să fie drastică.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 04/Feb/2022
Mesaje: 1300
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Mie 29 Noi 2017 07:02:57    Titlul subiectului: 192583

O idee interesanta. Un posibil proiect tram train.
"Sunt două proiecte strategice de care depinde dezvoltarea Clujului. Primul este centura metropolitană, cei 38 de km care leagă autostrada A3 de centura Apahida - Vâlcele, care trece prin Cluj și cu ramificații din Cluj spre centură, și cel de-al doilea este utilizarea culoarului de cale ferată pentru ceea ce înseamnă zona Cluj, încercăm să vedem soluții inclusiv din Florești, dar Cluj, Aeroport, Apahida, Jucu și inclusiv cinectarea liniei de tramvai la această linie de cale ferată. Este posibil acest lucru. Toate tramvaiele pe care le cumpărăm trebuie să aibă posibilă această adaptare, această updatare și compatibilizarea din punct de vedere tehnic de trecere de la șine de tramvai la sistemul de cale ferată, pentru a putea deschide o nouă zonă de dezvoltare a Clujului. Zona de Nord este insuficient dezvoltată și are potențial."

[url] http://www.stiridecluj.ro/social/boc-linia-de-tramvai-va-fi-legata-de-calea-ferata-se-deschide-zona-apahida-jucu-video [/url]

_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1026
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 29 Noi 2017 22:05:32    Titlul subiectului: 192596

Ciudat, nu stiam ca suntem in perioada de campanie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1351
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mie 29 Noi 2017 22:35:45    Titlul subiectului: 192597

Nici nu suntem! Omul misca lucrurile mai bine ca alti primari in alte orase!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 30 Noi 2017 02:17:04    Titlul subiectului: 192598

Da, ce sa spun, le „misca” senzational. Din 2004 promite metrou, tunel subteran in centrul Clujului, monorail si cate si mai cate... E drept ca in astia aproape 14 ani a luat vreo 200 de rable second hand, 50 de autobuze noi, 40 de trolee si 4 tramvaie, dar cred ca totusi e infinit mai putin decat ce a promis. Evident ca nici ceilalti (nu dau nume de partide, dar ma refer la toate) n-ar fi facut mai mult pentru ca astia suntem in tarisoara asta: dam din gura, ne laudam si promitem marea cu sarea, dar inevitabil esuam lamentabil de fiecare data. Pana la urma asta au facut toti politicienii in ultimii 30 de ani, indiferent de culoarea lor politica sau de oras / regiune. Au mintit cu tupeu pentru ca stiu si ei prea bine ca dupa ce ajung la putere nimeni nu mai ajunge sa-i traga de maneca si sa-i intrebe ce s-a intamplat cu promisiunile nerealizate. Si bag mana in foc ca daca acest forum va mai exista peste inca 14 ani si daca vom mai discuta subiectul asta aici, lucrurile vor fi neschimate indiferent daca x sau y va fi primar si indiferent de care partid va apartine. Scuze, dar nu pot sa fiu optimist in privinta asta....
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1026
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 30 Noi 2017 21:37:02    Titlul subiectului: 192607

In primul rand nu exista fonduri pentru astfel de avioane. Nu suntem in stare sa prelungim linia de tramvai si sa extindem in zorilor troleibuzul si noi visam de tramvaie pe sine de tren si nu mai stiu ce. Troleibuzele circula pe retea veche de peste 40 de ani cu macaze din era glaciara. Deci ce discutam? Sigur vizionara conducere a CTP va finaliza aceste proiecte
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1351
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Vin 01 Dec 2017 13:56:38    Titlul subiectului: 192622

Va recomand cu caldura sa mergeti in alte orase din tara si sa stati 3-4 zile! Pe urma mai vorbim!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community