Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Troleibuzele DAC si ROCAR
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 17 Dec 2005 12:06:53    Titlul subiectului: 7647

#448 - instalatiile electrice:










Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 17 Dec 2005 12:48:47    Titlul subiectului: 222222222 7652

In curand ne vom lua adio de la #406 si #407.
Interiorul lui Rocar 217E #406 (scuze pentru calitatea slaba a imaginii):

Interior Rocar 217E #407:


Interior tractor:

Interior remorca:

Zona articulatiei:

Placuta de identificare de pe bord:

In dreptul usii 4 este prinsa pe podea o bucata de tabla provenind de la #450:
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 17 Dec 2005 14:23:20    Titlul subiectului: 7670

Interiorul lui #416:


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 17 Dec 2005 14:26:36    Titlul subiectului: 7671

Interiorul lui #417 (ex-#439):
Zvonul ca #417 ar avea electronica pe el s-a dovedit a fi fals, insa era bazat pe o intentie reala de acum cativa ani.



Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 17 Dec 2005 14:34:55    Titlul subiectului: 7675

Interiorul lui #423:



DAC 117E scurtat #423 (intra in statia Bucsinescu).
Foto: Whitewolfcata, 2004.



0423-000-001_647_217.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  80.24 kb
 Vizualizat:  de 31247 ori

0423-000-001_647_217.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 17 Dec 2005 14:41:45    Titlul subiectului: 7677

Interiorul lui #443 (banci provenite din vagoanele V2A peste #356):




Ne luam adio de la troleibuzele DAC 117E(A).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 17 Dec 2005 21:55:32    Titlul subiectului: 3333333333 7753

radub a scris:
#448 - instalatiile electrice:
1. Când i se va face RK-ul? Nu arată prea bine. În plus, porțiunea atașată de la remorcă nu se "integrează" prea bine. În mod normal, un om obișnuit nu ar trebui să-și dea seama că circulă cu un troleibuz scurtat, ori, în cazul de față, cred că destui călători oservă că e ceva ciudat cu porțiunea corespunzătoare ferestrei a 6-a.
2. Ce s-a întâmplat cu 434 și 443? Am călătorit cu ele în 1996. 434 parea mai puțin îngrijit și avea luneta împărțită în două. 443 arăta chiar bine.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 17 Dec 2005 22:04:43    Titlul subiectului: 7755

1. #448 a iesit la strada scurtat pe la mijlocul anului acesta. De RK nu va mai avea parte.
2. Ambele sunt istorie. #443 (scurtat) actual nu este cel care avea atunci acest numar.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
mariooo



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mar/2024
Mesaje: 1331
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 23 Dec 2005 16:34:51    Titlul subiectului: 44444444 8805

1. Troleibuzul 446... S-au razgindit, dupa ce l-au scurtat, l-au TAIAT.
BRAVO!!!! Ma intreb pentru ce au mai cheltuit timp si bani ?
2. 448, in februarie 2004



446.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.34 kb
 Vizualizat:  de 33386 ori

446.JPG



448_208.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.99 kb
 Vizualizat:  de 31247 ori

448_208.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 16 Ian 2006 15:48:52    Titlul subiectului: tb 12615

#508 pe traseul 44 (5 ianuarie 2006 - a doua zi dupa repunerea in functiune a acestei linii), in Piata Sfantul Anton de Padova (zona Tigarete):
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Dum 12 Feb 2006 14:51:53    Titlul subiectului: 11111111111 15494

radub a scris:
Ne luam adio de la troleibuzele DAC 117E(A).
Nu inainte de a o face, sa le mai vedem odata cum au fost ele la vremea lor. Scuze pentru calitatea graficii.


424.jpg
 Descriere:
DAC 117E 417...432 (1986)
 Mărime fișier:  4.87 kb
 Vizualizat:  de 32935 ori

424.jpg



415.jpg
 Descriere:
DAC 117E 413...416 (1985-1986)
 Mărime fișier:  4.83 kb
 Vizualizat:  de 32935 ori

415.jpg



411.jpg
 Descriere:
DAC 117E 401...412 (1985)
 Mărime fișier:  4.81 kb
 Vizualizat:  de 32935 ori

411.jpg



433_200.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  4.99 kb
 Vizualizat:  de 31240 ori

433_200.jpg



444_188.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  4.76 kb
 Vizualizat:  de 31240 ori

444_188.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 12 Feb 2006 22:39:05    Titlul subiectului: 15585

1. Ultima suta de metri a traseului #43 Crying or Very sad
2. Inca unul...
3. Iata-l si pe #404, in fata UMF



503.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.45 kb
 Vizualizat:  de 33152 ori

503.JPG



508_152.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.18 kb
 Vizualizat:  de 31240 ori

508_152.jpg



3-dsc02815_136.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.34 kb
 Vizualizat:  de 31240 ori

3-dsc02815_136.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kappa



Data înscrierii: 03/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Apr/2011
Mesaje: 124
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mie 22 Feb 2006 20:12:43    Titlul subiectului: 16640

Am si eu cateva intrebari:
1. De ce s-au scurtat troleibuzele in Iasi? Si Brasovul este un oras mare si are unele strazi destul de inguste si totusi nu s-a apelat la acest artificiu!
2. Cine realizeaza scurtarile si mai ales de ce lucreaza asa badaran?
3. De ce dupa ce ies din RK troleibuzela au scaune de tramvai, stopuri de camion si alte asimilari?
4. De ce nu se respecta anumite scheme de culori, nu se pune luneta spate originala, se vopseste si ce nu trebuie, etc?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Mie 22 Feb 2006 20:42:28    Titlul subiectului: 16642

Kappa a scris:
Am si eu cateva intrebari:
1. De ce s-au scurtat troleibuzele in Iasi? Si Brasovul este un oras mare si are unele strazi destul de inguste si totusi nu s-a apelat la acest artificiu!
Pentru ca la Iasi ca si la Bucuresti a venit unul cu ideea ca troleibuzele articulate sunt lente si nu se pot tine dupa dubele care le dubleaza.
Kappa a scris:
2. Cine realizeaza scurtarile si mai ales de ce lucreaza asa badaran?
3. De ce dupa ce ies din RK troleibuzela au scaune de tramvai, stopuri de camion si alte asimilari?
Cam atat poate regia din Iasi sa faca in ceea ce se numeste acum "RK", pentru ca nici asa ceva nu se mai face. Iar scaune de tramvai sunt multe disponibile, dupa ce s'au taiat tramvaiele.
Kappa a scris:
4. De ce nu se respecta anumite scheme de culori, nu se pune luneta spate originala, se vopseste si ce nu trebuie, etc?
Din lipsa de fonduri, se foloseste vopsea de oricare luata de oriunde, probabil cu interes, iar schemele de culoare sunt la latitudinea vopsitorilor, care improvizeaza cu ce au. In afara de asta, vine simiradul si le vrea pe toate galbene, pe urma vine altul si le face intr'o schema ca "ANL", cu varianta cu dunga rosie de au sarit la primar ca e Funar II. Sa nu mai fie alb cu rosu ca sa nu ne mai amintim de epoca de aur. Am trecut in epoca de plastic.
Luneta spate se sparge cam des. Asta e si vina iesenilor.
Din 1990 au aparut tot felul de scheme de culoare, mai precis mazgaleli cu reclame si altele. Vopsitul la Iasi seamana mai curand cu un graffitti lipsit total de inspiratie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 22 Feb 2006 21:40:09    Titlul subiectului: 16648

Pe langa ideea cu manevrabilitatea mai usoara a vehiculelor scurte, s-au invocat si economiile ulterioare in privinta pieselor de schimb si consumabilelor (burdufuri, anvelope, geamuri, etc.).
Scurtarile au fost facute in cadrul RATC Iasi, unele de catre Sectia 3, altele de catre Sectia 1.
In rest, saracie lucie si lipsa de imaginatie si de simt estetic.
Un articol din 26 iunie 2002, publicat de cotidianul regional Evenimentul ia in discutie actiunea de scurtare a troleibuzelor articulate din Iasi: http://www.evenimentul.ro/articol/toate-troleibuzele-articulate-vor.html.
"Pina la sfirsitul verii
Toate troleibuzele articulate vor fi scurtate si reparate capital
Pentru a face economii la anvelope, piese de schimb si burdufuri, conducerea RATC a decis, acum doua luni, ca troleibuzele articulate sa fie scurtate si reparate capital. Doua asemenea mijloace de transport in comun au fost transformate, alte trei fiind in lucru.
"Inca 10 troleibuze vor intra in reparatii in perioada imediat urmatoare, deoarece asa regia va avea numai avantaje: nu va mai fi nevoie de burdufuri, care se uzeaza foarte repede si trebuie inlocuite, si, totodata, se vor economisi cite doua anvelope la fiecare troleibuz. Pina la sfirsitul verii, vor fi reparate toate celelalte noua care mai sint articulate", ne-a spus dl Gheorghe Munteanu, purtatorul de cuvint al RATC. Costul operatiunii necesare scurtarii si repararii unui singur troleibuz oscileaza intre 60 si 100 milioane lei, insa, desi suma poate parea mare, aceasta reprezinta, deocamdata, singura metoda de a prelungi durata de viata a troleibuzelor, si asa foarte vechi. Ele au fost fabricate prin anii ’82-’84, iar dupa 16 ani ar fi trebuit sa fie casate. Lipsa banilor, preturile prea mari ale celor noi, precum si faptul ca putine tari din Europa mai au transport cu troleibuze au constituit motive suficiente pentru ca sefii RATC sa gaseasca aceste metode de a prelungi durata de viata a troleibuzelor. (C.N.) "

Intr-un alt articol, publicat de acelasi cotidian in data de 14 august 2002, se relateaza despre incercarea - ratata - de a realiza o schema de vopsire unica pentru vehiculele regiei: http://www.evenimentul.ro/articol/tramvaiele-si-troleibuzele-vor.html.
"Tramvaiele si troleibuzele vor fi vopsite in galben si rosu
Pentru ca majoritatea tramvaielor si troleibuzelor arata, conform spuselor directorului RATC, dl Neculai Abalasei, "ca dracu’", ele vor fi vopsite in galben, iar partea de sus – in rosu. Pentru fiecare mijloc de transport in comun sint necesare 15 kilograme de vopsea galbena si cel mult 5 kilograme – rosie.
Desi operatiunea de cosmetizare a tramvaielor si troleibuzelor este cam costisitoare, directorul Abalasei spune ca sumele vor fi acoperite din pretul reclamelor de pe mijloacele de transport in comun. "Vor intra la vopsit tramvaiele si troleibuzele care au vopseaua prea mata sau sarita, insa, in citiva ani, vrem sa le vopsim pe toate la fel", ne-a mai spus dl Abalasei. (C.N.) "

Ulterior s-au plictisit de schema galben-rosu si au trecut la cea cu albastru-galben-alb, alta nenorocire. La troleibuze nu s-a tinut cont de aceste scheme, insa toate troleibuzele DAC 117E(A) scurtate au fost vopsite in galben murdar (oribil). Acelasi lucru s-a intamplat si cu 2 dintre fostele Rocar 217E (#403 si #447). Celelalte foste Rocar 217E au fost vopsite diferit (inclusiv ultimul scos la strada scurtat - in 2005 -, #448).
Ce-o fi avut schema alb-rosu de nu a mai fost pe placul conducerii, Domnul stie...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 27 Feb 2006 00:23:52    Titlul subiectului: 000000000000 17026

radub a scris:
Interiorul lui Rocar 217E scurtat #401
1. A cui a fost ideea scurtării? E ceva revoltător. Pur și simplu, troleibuzul respectiv ( și multe altele) au fost mutilate, nemaivorbind de faptul că, poate, structura lor de rezistență a fost afectată.
radub a scris:
In curand ne vom lua adio de la #406 si #407.
Interiorul lui Rocar 217E #406 (scuze pentru calitatea slaba a imaginii):
2. De ce nu li se face o reparație capitală ca lumea? E chiar atât de greu? Nu ar fi mai bine să ajungă piese de muzeu?
3. Când au fost retrase din circulație? Ca aspct, păreau destul de civilizate.
Pe poza cu interiorul unuia din troleibuzele scurtate cu scaune de Timiș se oservă o dubă galbenă pe care scrie Ieșeanul. E o dubă "pirat"?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 27 Feb 2006 00:31:44    Titlul subiectului: 17028

1. S-au avut in vedere toate aspectele ce tin de siguranta in exploatare. S-a lucrat inclusiv la relocarea componentelor electrice, operatiune extrem de laborioasa.
2. Nu se vor mai investi bani in ele. Au fost trase pe dreapta, impreuna cu fostele DAC 117E(A). Eu sper sa ramana unul dintre cele 2 pentru muzeu, insa mi-e teama ca sansele sunt foarte mici.
3. Au fost retrase in decembrie.
E un Iveco al RATP, exploatat - inca - de SC Autobuzul SA.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 07 Mar 2006 22:32:07    Titlul subiectului: 000000000000000 17839

radub a scris:
Interiorul lui #423:
La cât timp după RK a fost făcută poza? Scaunele par de Timiș...
În ce an a început "mania scurtărilor"? Poate că termenul e cam dur, dar prin scurtare, troleibuzul este, pur și simplu, mutilat. În plus, relocarea componentelor electrice...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 07 Mar 2006 22:40:40    Titlul subiectului: 17841

Fotografiile sunt realizate in decembrie 2005, dupa retragerea din circulatie, la cca. 3 ani si jumatate de la scurtare. Scaunele sunt de Timis.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 10 Mar 2006 19:13:16    Titlul subiectului: 000000 18119

In Iasi au fost aduse 2 troleibuze DAC second hand din Bucuresti, spre finele anilor '80. Au fost numerotate #444 si #445. Numerele ITB nu le stiu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
chirila_alex



Data înscrierii: 21/Mar/2007
Ultima vizita: 04/Iun/2011
Mesaje: 69
Locație: Constanta

MesajTrimis: Dum 25 Mar 2007 20:20:40    Titlul subiectului: 555555555 77848

Cand am fost eu la Iasi in 2004, unde intorceai capui vedeai numai DAC x17, nu am vazut nici un DAC x12 sau Skoda
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 25 Mar 2007 20:46:30    Titlul subiectului: 77851

x17=217E, intrucat 117E(A) nu mai existau de cativa ani (majoritatea casate, cateva scurtate - povestea lor o afli rasfoind atat forumul actual, cat si pe cel vechi, iar fotografii gasesti pe iasi.stfp.net). 212E, scurtatele (ex-117E(A) si ex-217E) si 14Tr au circulat in permanenta, pana la sfarsit, pe toate traseele, deci probabil nu ai fost atent. Doar 312E a avut doua perioade mai lungi in care nu a functionat (din motive tehnice).
#406 s-a dus, acum se duce si #407. Astfel, ne luam ramas bun de la ultimul vehicul articulat al regiei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 26 Mar 2007 08:41:11    Titlul subiectului: 77865

Ceva amintiri...


407A.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  35.86 kb
 Vizualizat:  de 31619 ori

407A.jpg



407B.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  32.93 kb
 Vizualizat:  de 31606 ori

407B.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mariooo



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mar/2024
Mesaje: 1331
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 09 Mai 2007 09:56:01    Titlul subiectului: 78772

Au inceput sa le taie de anul trecut ...


439.23.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  74 kb
 Vizualizat:  de 31481 ori

439.23.JPG



Copie a 416.25.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  95.5 kb
 Vizualizat:  de 31480 ori

Copie a 416.25.JPG



431.27.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  76.18 kb
 Vizualizat:  de 31479 ori

431.27.JPG



431.30.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  73.13 kb
 Vizualizat:  de 31478 ori

431.30.JPG



431.33.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.18 kb
 Vizualizat:  de 31477 ori

431.33.JPG



431.36.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  67.06 kb
 Vizualizat:  de 31476 ori

431.36.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mariooo



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mar/2024
Mesaje: 1331
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 09 Mai 2007 10:06:43    Titlul subiectului: 78773

Prima poza e cind au fost trase pe dreapta, iar ceea de a doua e facuta cind au fost aliniate toate la gard...


a.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  136.91 kb
 Vizualizat:  de 31474 ori

a.JPG



b.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  138.72 kb
 Vizualizat:  de 31473 ori

b.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 2 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community