|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 31 Mai 2013 10:04:58 Titlul subiectului: |
164809 |
|
Asa cum de altfel banuiam, multe autobuze unicate/prototipuri/serii mici au "esuat" in curtea Armatei, mai mult sau mai putin "fortat".
Un autobuz ElCar Igero este folosit drept ... Centru de Transfuzie Sanguina al MApN !
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
115.56 kb |
Vizualizat: |
de 19167 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
BogdanZT
Data înscrierii: 01/Ian/2014 Ultima vizita: 02/Ian/2014 Mesaje: 1
|
Trimis: Joi 02 Ian 2014 01:23:05 Titlul subiectului: |
169955 |
|
Mai sunt ceva noutati in legatura cu acest autocar? S-au mai adus imbunatatiri, a mai avut cineva ceva experiente cu el (placute sau neplacute) ?
|
|
Sus |
|
|
mihaiatanasie
Data înscrierii: 02/Noi/2008 Ultima vizita: 10/Ian/2017 Mesaje: 373 Locație: Rosiorii de Vede
|
Trimis: Mie 05 Feb 2014 13:15:02 Titlul subiectului: |
170912 |
|
O noutate am gasit eu eu, pe stirile yahoo. Se pare ca sase masini vor fi vandute la arabi.
citez :
După ce niciun oraș din România nu s-a arătat interesat de autobuzele produse la Roman Brașov, acum , reprezentanții uzinei se pregătesc să vândă într-o țară arabă șase vehicule Urban Crosstown.
Momentan, cele șase autobuze sunt ținute în stoc de Roman Brașov, iar conducerea uzinei este dispusă să le vândă arabilor cu un discount de 20%.
Prețul de listă al autobuzului Roman este 120.000 de euro, iar cu un discount de 20%, acesta ar urma să scadă la aproximativ 96.000 de euro.
Autobuzul Urban Crosstown are motorizare EURO 5, podea total coborâtă, caroserie autoportantă și dispozitive tehnice destinate să faciliteze accesul persoanelor cu mobilitate redusă.
Urban Crosstown are o capacitate totală de 91 de persoane, pe scaune și în picioare, și atinge o viteză maximă de 80 de km/h.
Directorul fabricii, Carol Rugacs, a spus că Roman Brașov este aproape de a încheia un contract de vânzare a celor șase autobuze Urban Crosstown, cu un cumpărător privat din zona Magrebului.
„Cu același potențial client negociem și vânzarea câtorva basculante și camioane pe care le mai avem. Ar fi vorba de un contract de circa 1 milion de euro”, a spus Rugacs, pentru economica.net.
Primul și singurul lot de zece autobuze Urban Crosstown a fost fabricat în 2008, iar din acesta au fost vândute doat patru bucăți, unor firme de transport internațional de călători.
Linkul catre articol:
http://ro.stiri.yahoo.com/nedorite-%C3%AEn-%C8%9Bar%C4%83--autobuzele-rom%C3%A2ne%C8%99ti-se-v%C3%A2nd-la-arabi-061028491.html
_________________ Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/ |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 05 Feb 2014 13:26:15 Titlul subiectului: |
170913 |
|
Postez articolul referitor la acest subiect de pe economica.net
Citat: | Autobuzul românesc nedorit în România își găsește clienți la arabi.
Roman Brașov este aproape de a vinde șase autobuze Urban Crosstown într-o țară arabă, la un discount de 20%. Autobuzele fabricii brașovene nu au fost dorite de nicio municipalitate din România.
Uzinele Roman Brașov sunt aproape de a încheia un contract de vânzare a celor șase autobuze Urban Crosstown pe care le deține în stoc cu un cumpărător privat din zona Maghrebului, a declarat, pentru ECONOMICA.NET, Carol Rugacs, directorul fabricii. Acesta nu a dorit să dezvăluie identitatea cumpărătorului, nici măcar țara sa de origine. Doar zona din care provine (țara țintă poate fi Maroc, Tunisa sau Algeria), faptul că vor să folosească autobuzele pentru transport local de pasageri și prețul aproximativ al tranzacției.
„Suntem aproape de a încheia negocierile pentru toate cele șase autobuze pe care le avem, am mers pe un discount de peste 20% pentru a încheia mai repede afacerea. Cu același potențial client negociem și vânzarea câtorva basculante și camioane pe care le mai avem. Ar fi vorba de un contract de circa 1 milion de euro”, spune Rugacs. Prețul de listă al autobuzului Roman este 120.000 de euro. La un discount de 20%, acesta ar urma să fie vândut cu circa 96.000 de euro, deci puțin peste 500.000 de euro pentru tot lotul.
Autobuzul a ieșit de pe linia de producție a fabricii brașovene în 2008, într-un prim lot de probă de 10 bucăți. Acest prim lot a rămas și ultimul, dat fiind faptul că brașovenii nu au reușit să vândă mai mult de 4 bucăți, și nu unei municipalități, așa cum doreau, ci unor firme de transport internațional de călători. Nicio primărie din țară nu a dorit autobuzele Roman.
Anul trecut, Rugacs relata că este în discuții avansate cu o „mare firmă din Dubai” pentru vânzarea unui lot de zeci de autobuze.Nimic nu s-a concretizat însă.
De asemenea, la jumătatea acestui an, Roman Brașov purta discuții cu reprezentanții guvernului dintr-un stat din America Latină pentru livrarea a 300 de șasiuri de autobuz Urban cu motor în față.
Prețul pe bucată era de 50.000 de dolari. Nici această oportunitate nu a fost fructificată.
Autobuzul Urban Crosstown are motorizare EURO 5, podea total coborâtă, caroserie autoportantă, dispozitive tehnice destinate să faciliteze accesul persoanelor cu mobilitate redusă și sistem de siguranță care nu permite plecarea autobuzului cu ușile deschise. Are o capacitate totală de 91 de persoane, pe scaune și în picioare și atinge o viteză maximă de 80 de km/h. Autobuzul are și o variantă cu podea joasă. Prețul de catalog este de 120.000 de euro.
La Uzinele Roman Brașov se mai produc camioane, autovehicule speciale pentru diverse industrii și tractoare.
În ultimii ani fabrica a fost susținută de contractele cu Pentagonul pe autovehicule militare. De la jumătatea acestui an, contractul a fost pierdut, așa că uzina brașoveană are un viitor incert.
Fabrica Roman Brașov a fost cumpărată în 2003 de omul de afaceri Ion Neculaie, unul dintre cei mai bogați români, cu o avere estimată la 80 de milioane de euro. Neculaie deține și clubul de fotbal FC Brașov. |
Eu ma intreb cu ce este mai prejos acest model de autobuz, decat MAZ-urile.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
291.03 kb |
Vizualizat: |
de 18570 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu
Ultima modificare efectuată de către guest la Mie 05 Feb 2014 22:18:57, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
trollino
Data înscrierii: 20/Feb/2010 Ultima vizita: 28/Dec/2018 Mesaje: 277 Locație: Brasov
|
Trimis: Mie 05 Feb 2014 19:22:23 Titlul subiectului: |
170928 |
|
Sunt sigur ca nu e nici o diferenta, ba din contra poate sunt mai bune, singura problema ca nu au mers cu "valizele", ca nu au avut de unde, la primarii/primari cum au facut alte marci vandute prin Romania.
_________________ Pasiunile ne definesc, ne apropie si ne fac sa nu imbatranim degeaba ! |
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Mie 09 Apr 2014 13:15:30 Titlul subiectului: yjttyj |
172258 |
|
http://www.bzb.ro/stire/autobuzele-romanesti-produse-la-brasov-se-vand-doar-pe-bucati-a72029
"SAȘIUL NOSTRU, CAROSERIA LOR
Autobuzele românești produse la Brașov se vând doar pe bucăți
Autor: Ovidiu VRÂNCEANU
Autobuzele românești produse la Brașov se vând doar pe bucăți
Autobuzul Urban Crosstown produs de compania Roman Brașov nu are căutare nici în interiorul țării, nici la extern, singura soluție de comercializare găsită de brașoveni fiind să i se vândă șasiul. Un client tocmai din America de Sud a cumpărat, luna trecută, două șasiuri la un preț de 50.000 de dolari/bucată. Dacă clientul va fi mulțumit, există posibilitatea de încheiere a unui contract-cadru de 300 de bucăți.
„Am vândut două șasiuri în Columbia, către statul columbian. Platforma este cea a autobuzului nostru Urban. Șasiul este cu tot cu cutia de viteze și cu motor. Tot ce trebuie să facă ei la destinație e să-și pună caroseria pe care o doresc”, spune Carol Rugacs, directorul uzinei brașovene. Potrivit acestuia, singura modificare față de șasiul standard Urban este faptul că motorul este prevăzut a fi instalat în partea din față.
Roman Brașov are șase autobuze Urban Crosstown pe stoc, dintr-un lot inițial de 10. Nicio municipalitate din țară nu a dorit aceste autobuze, Roman reușind să vândă doar câteva bucăți unor firme internaționale de transport călători. Firma a căutat și în afară clienți, însă nu a avut mai mult succes. Discuții cu posibili cumpărători din Orientul Mjlociu și Maghreb nu au avut mai mult succes. Prețul cerut pe autobuz era de 120.000 de euro, însă brașovenii ar fi fost dispuși să negocieze o reducere de până la 20%. „Se pare că rămânem la varianta vânzării de șasiuri, nu avem niciun rezultat pe autobuzul întreg”, explică Rugacs.
Autobuzul Urban Crosstown are motorizare EURO 5, podea total coborâtă, caroserie autoportantă, dispozitive tehnice destinate să faciliteze accesul persoanelor cu mobilitate redusă și sistem de siguranță care nu permite plecarea autobuzului cu ușile deschise. Are o capacitate totală de 91 de persoane, pe scaune și în picioare, și atinge o viteză maximă de 80 de km/h. Autobuzul are și o variantă cu podea joasă."
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
trollino
Data înscrierii: 20/Feb/2010 Ultima vizita: 28/Dec/2018 Mesaje: 277 Locație: Brasov
|
Trimis: Lun 14 Apr 2014 21:40:44 Titlul subiectului: |
172379 |
|
In loc sa se planga ca nu se vand autobuzele, sa incerce alte varinate de valorificare. In loc sa tina autobuzele in hale fara nici un rost mai bine le-ar inchiria oricui, unor regii din vreun oras sau chiar la firme private. Poate astfel si-ar mai face si putina reclama le-ar mai vedea unii altii, dar bineninteles domnia si prostia se platesc. Un bun exemplu este Ungaria unde producatori precum Ikarus sau Credo si-au inchiriat autobuzele care nu se vindeau la societatile de transport public din Budapsta si Pecs, cei de la Roman de ce nu pot, poate nu vor?
_________________ Pasiunile ne definesc, ne apropie si ne fac sa nu imbatranim degeaba ! |
|
Sus |
|
|
TV 14 C
Data înscrierii: 01/Iul/2006 Ultima vizita: 01/Apr/2018 Mesaje: 34 Locație: Sighisoara
|
Trimis: Sâm 19 Apr 2014 12:15:26 Titlul subiectului: |
172487 |
|
guest a scris: | Eu ma intreb cu ce este mai prejos acest model de autobuz, decat MAZ-urile. |
Este românesc, de aceea nu se cumpara. Daca era fabricat prin Coreea, China, sau Turcia, îl cumparau, ca e strain, tre' sa fie bun! De ce au mazizlit Uzinele "Autobuzul", ARO, Tractorul Brasov?
|
|
Sus |
|
|
mihaiatanasie
Data înscrierii: 02/Noi/2008 Ultima vizita: 10/Ian/2017 Mesaje: 373 Locație: Rosiorii de Vede
|
Trimis: Sâm 19 Apr 2014 16:07:16 Titlul subiectului: |
172489 |
|
TV 14 C a scris: | guest a scris: | Eu ma intreb cu ce este mai prejos acest model de autobuz, decat MAZ-urile. |
Este românesc, de aceea nu se cumpara. |
O fi vorba si de faimoasele comisioane pe care le baga in buzunar cumparatorii?
_________________ Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/ |
|
Sus |
|
|
strainu
Data înscrierii: 20/Apr/2009 Ultima vizita: 16/Mar/2024 Mesaje: 3 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 10 Apr 2015 16:47:54 Titlul subiectului: |
178499 |
|
Dezgrop acest thread pentru că lucrez la actualizarea listei de autovehicule produse în România pentru Wikipedia si aș avea câteva întrebări.
Până acum, pe baza informațiilor de ceva ani, am ținut o secțiune separată pentru El Car Igero. După părerea voastră ar trebui să o unesc cu cea despre Roman?
De asemenea, e cineva care mai are poze (făcute personal) cu aceste modele și care ar vrea să le încarce pe Wikipedia? Știu că licența permisivă a Wikipediei îi descurajează pe mulți, dar chiar ne-ar fi utilă. Dacă se găsește cineva, linkul de încărcare este: http://commons.wikimedia.org/wiki/Special:UploadWizard?uselang=ro (trebuie să aveți cont).
Mulțumesc!
_________________ Scrieti-mi daca aveti nevoie de ajutor pe Wikipedia |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 16 Sep 2015 12:32:25 Titlul subiectului: |
181533 |
|
Cam asta a fost povestea autobuzului 100 % romanesc. S-a incheiat inainte de a incepe. Motivele esecului acestui proiect imi scapa. Sa fi fost vina celor de la Roman Brasov (marketing slab) sa fi fost si reavointa din partea autoritatilor locale ? Nu stiu. Cert este ca povestea a ajuns la sfarsit. Articolul se poate vedea aici.
Citat: | Noul autobuz 100% românesc a murit înainte să se nască. „Nu l-a dorit nimeni. Era prea ieftin”.
Autobuzul Urban Crosstown produs la Roman Brașov va rămâne pentru totdeauna la stadiul de proiect. Nicio municipalitate din România nu l-a dorit, achizițiile acestora, atunci când s-au făcut, fiind de la firme din străinătate
Autobuzul Urban Crosstown, produs la Uzinele Roman Brașov, nu va mai merge niciodată pe drumurile din România. Proiectul a fost îngropat, pentru că nicio autoritate locală din România, nicio instituție nu l-au dorit. Nici firmele din străinătate nu s-au interesat mai interesate. Roman Brașov a vândut, anii trecuți, doar 6 unități unor firme de transport internațional de pasageri, și aceasta a fost tot. Nicio altă unitate nu se va mai face. Urban Crosstown nu va fi lansat în producție de serie pentru că proiectul a expirat deja. „Am avea nevoie de o altă omologare, de o altă linie de producție pentru motor, pentru că acum ni se impun normele EURO 6.
Nu are sens, mai ales că nu avem comenzi. Autobuzul românesc s-a dovedit un eșec. Nimeni din țară nu ne-a vrut”, spune, pentru ECONOMICA.NET, Carol Rugacs, directorul fabricii brașovene. Acesta precizează că i se pare curios că nicio primărie din țară nu i-a chmeat măcar pentru niște teste cu autobuzul. „Probabil că i-a speriat prețul. Adevărul e că prețul de catalog era de 120.000 de euro, cu aer condiționat. Înțeleg că, acum câțiva ani, în București s-au cumpărat autobuze cu 180.000 de euro fără aer condiționat. Eram prea scumpi, ce să mai....”, arată, ironic, Rugacs.
În București, parcul RATB este format mai ales din autobuze Mercedes Citaro și DAF, multe dintre acestea fiind cu o vechime de peste 10 ani.
Dacă autobuzul Roman nu va mai rula vreodată pe străzile din România, componente ale acestuia sunt dorite tocmai peste Ocean, în Columbia. Guvernul columbian a cumpărat de probă două autoșasiuri de Urban Crosstown(un model lung și unul scurt), dintre care unul a fost omologat(cel scurt) și urmează să facă o comandă masivă la Brașov. „Livrările vor începe din acest an. Negociem o comandă de 400-500 de bucăți, la un preț de 56.000 de dolari pe unitate”, precizează directorul Roman. Dacă va fi semnat, contractul ar putea aduce circa 25 de milioane de dolari la Brașov, în următorii ani, garantând activitatea fabricii și locurile d emuncă ale salariaților. Fără acest contract, viitorul este incert pentru Roman, dat fiind faptul că nu prea mai este de lucru. Roman Brașov mai are doar 200 de salariați, din 20.000 înainte de Revoluție.
Dincolo de încercările de a intra în grațiile autorităților locale din România, fiabrioca brașoveană a căutat și în afară clienți, însă nu a avut mai mult succes. Discuții cu posibili cumpărători din Orientul Mjlociu și Maghreb nu au avut mai mult succes. Prețul cerut pe autobuz era de 120.000 de euro, însă brașovenii ar fi fost dispuși să negocieze o reducere de până la 20%.
„Se pare că rămânem la varianta vânzării de șasiuri, nu avem niciun rezultat pe autubuzul întreg”, explică Rugacs.
Autobuzul Urban Crosstown are motorizare EURO 5, podea total coborâtă, caroserie autoportantă, dispozitive tehnice destinate să faciliteze accesul persoanelor cu mobilitate redusă și sistem de siguranță care nu permite plecarea autobuzului cu ușile deschise. Are o capacitate totală de 91 de persoane, pe scaune și în picioare și atinge o viteză maximă de 80 de km/h. Autobuzul are și o variantă cu podea joasă. Prețul de catalog este de 120.000 de euro.
Mai multe despre acest autobuz puteți citi pe site-ul producătorului
La Uzinele Roman Brașov se mai produc camioane, autovehicule speciale pentru diverse industrii și tractoare. Până în urmă cu câțiva ani, Roman Brașov era furnizor de camioane militare pentru Pentagon. Americanii însă, din 2013, nu au mai făcut noi comenzi.
Roman Brașov este deținută de omul de afaceri Ion Nicolae, unul dintre cei mai bogați români, cu o avere de circa 70 de milioane de euro. |
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Joi 17 Sep 2015 00:52:51 Titlul subiectului: |
181554 |
|
Sincer sa va spun, nu doar pretul de achiztie conteaza. Cele trei midibuze ElCar care au ajuns la Tg. Mures au fost sub orice critica din punct de vedere a fiabilitatii. Din cate ma amintesc intr-o stire au anuntat ca vor fi achizitionat 10 midibuze, dar dupa experienta cu cele 3 autobuze nu s-a mai continuat achizitionarea.
Pe scurt: nu se deschideau usile, sistemul de "ingenunchiere" in statii se defecta tot timpul, aceste functiona inclusiv in mers, practic mergeai leganat in stanga-dreapta pe drum drept si inca cine stie ce alte probleme aveau. Mult nu au circulat, au fost trecute in rezerva si mai ies din cand in cand in traseu.
Iar la partea de design eu aveam senzatia ca ma aflu intr-o cutie de tabla subtire placata in interior cu PFL.
Sa nu ma intelegeti gresit, doream mult ca autobuzele romanesti sa aiba success si in loc de turcisme si de SH-uri scoase de la dezmembrari sa avem autobuze noi produse la noi in tara, dar daca un SH tras afara din cimitirul de masini are o fiabilitate mai mare...
Si sa nu vorbim despre aroganta direcotorului fabricii. Un produs nu se poate vinde cu vorbe si cu gura mare. Ma asteptam ca macar 1 autobuz sa fie pus la dispozitia RATB-ului pentru teste, ca si comparatie producatorii din Ungaria testeaza autobuzele in Budapeste timp de cateva luni sau chiar si un an tocmai pentru a gasi si a rezolva problemele de proiectare si de fabricare. Chiar daca pana acum nici un producator local nu a iesit castigator la licitatii cu experienta dobandita au reusit sa vanda autobuzele in alte tari.
|
|
Sus |
|
|
lenta1
Data înscrierii: 09/Dec/2013 Ultima vizita: 18/Mai/2024 Mesaje: 551 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 17 Sep 2015 15:25:21 Titlul subiectului: |
181563 |
|
Eurobus a reusit sa vanda 5 autobuze in Targu Jiu.
In legatura cu Roman-urile, am vazut de cateva ori un autocar Roman pe Grivita, nu stiu daca era acelasi, dar motorul era foarte puternic ca si zgomot, il auzeam din troleibuz.Ca si design exterior arata bine, dar cel interior imi da o senzatie ca autobuzul e din anii 90' sau de la inceput lui 2000.
_________________ Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8720 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 21 Sep 2015 07:00:58 Titlul subiectului: |
181598 |
|
Deci, ca si o concluzie preliminara, se pare ca principala hiba a acestui autobuz a fost fiabilitatea. Cu toate astea turcii au marketing mult mai bun, de au reusit sa umple tara cu "petarde" gen Isuzu NovoUltra. Ar trebui sa invatam de la ei cum sa facem comert.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
lenta1
Data înscrierii: 09/Dec/2013 Ultima vizita: 18/Mai/2024 Mesaje: 551 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 21 Sep 2015 14:20:06 Titlul subiectului: |
181600 |
|
El Car-ul respectiv este de vanzare si pe Autoline de luni bune, poate e si de mai mult, ca atunci l-am vazut eu.
_________________ Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|