Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Istoria transportului in comun botosanean

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BOTOȘANI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
chris scooter



Data înscrierii: 13/Aug/2007
Ultima vizita: 29/Dec/2016
Mesaje: 5
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 05 Feb 2014 17:41:46    Titlul subiectului: Istoria transportului in comun botosanean 170925

Am deschis acest topic pentru a aduna aici cat mai multe informatii despre:
- fosta IJTL (Intreprinderea Judeteana de Transport Local- parca asa se traducea), ramasa fara "urmasi" si care opera in municipiul Botosani:
- fosta ITA (Intrepriderea de Transporturi Auto) care opera pe traseele judetene si interjudetene, "demn urmas" fiind astazi SC Transport Calatori SA (cata imaginatie sa-i gasesti numele!).
Din ce imi aduc eu aminte:
IJTL opera numai cu autobuze (simple si articulate, DAC-uri, de care?, aici nu ma pricep). Stiu ca o perioada, pe la mijlocul anilor 80, aveau 2 "tulumbe" deasupra pentru gaz (parca vazusem si o Dacie care facea taxi avand asa ceva!) Ince priveste traseele erau ceva de genul:
1. Fabrica de Mobila-Gara-str. Sucevei-Primaverii-Capat 1 (ha, buna asta, nu?! E ca aia: m-am nascut de ziua mea). Capat 1 e bineinteles actualul capat 102.
2. Fabrica de Mobila-Gara- str. 7 Noiembrie- str. Imparat Traian- Donici.
4. Fabrica de Mobila-Gara- Calea Nationala- Str. Karl Marx(actuala Stefan Luchian, atunci nu era blocata)-strada din fata Casei Armatei-se finaliza undeva in dreptul parcarii de la Magazinul Botosani, intre timp modificandu-se conformatia zonei.
5. Aici nu mai stiu sigur. Era parca: Gara- Calea Nationala- Bulevardul Eminescu- liceul A T Laurian- Pod de Piatra- Luceafarul. Cred ca era o scurtatura a lui 7.
7.Fabrica de Mobila-Gara- Bulevardul Eminescu- liceul A T Laurian- Pod de Piatra- Luceafarul.
9. Donici-str. Imparat Traian-str. 7 Noiembrie-str. Stefan cel Mare-Costesti.
Cam astea sunt traseele pe care mi le amintesc.
Pe la inceputul anilor 90 stiu ca au trecut si pe intrajudetean si circulau pline. Achizitionasera multe Ikarusuri care la acea vreme erau cu mult peste batranele RD-uri ale ITA. Prin 97-98 nu prea a mai mers treaba si treptat si-au restrans activitatea, disparand pana la urma de tot. Asta s-a intamplat odata, pare-mi-se, cu plecarea ing. Fedeorovici (scuze daca gresesc), fostul director.
ITA
Era impartita in 4:
BT 1 in Botosani, pt transport marfa
BT 2 in Botosani, cu doua coloane, pentru transport calatori
BT 3 in Dorohoi, pentru transport marfa si calatori
BT 4 in Saveni, pentru transport marfa si calatori
Pe fiecare mijloc de transport era inserata apartenenta si opera in arealul localitatii respective. Astfel apareau si situatii ciudate gen Botosani-Mitoc (traseu de 80 km) cu schimbarea autobuzului in Saveni si la diferenta de o ora!
Pe interjudetean cred ca aveau doar curse catre judetele limitrofe.
Cam asta e tot ceea ce cunosc din acea vreme. Asa ca va astept aici sa va depanati amintirile, dar sa si veniti cu detalii cat mai exacte (flota, organizare, fotografii, etc.).
Multumesc!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
akumenos



Data înscrierii: 25/Oct/2009
Ultima vizita: 15/Oct/2016
Mesaje: 4
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Dum 29 Mar 2015 20:27:11    Titlul subiectului: 178247

Linia 5: Primaverii - Prieteniei - Bul. Eminescu - Liceul Laurian - Pod de Piatra - Bariera Iasi

Mai erau:

Linia 20: Primaverii - Prieteniei - Bul. Eminescu - Liceul Laurian - Pod de Piatra - Luceafarul - Bariera Sulita (Cabana Rediu)

Acestea (si cele mentionate de tine) sunt liniile clasice care au functionat pana prin 1987. Dupa 1987 odata cu aparitia noilor cartiere de blocuri liniile s-au schimabat destul de semnificativ.

Linia 1 a ramas cu acelasi traseu
Linia 2: Fabrica de Mobila (Catamarasti Deal) - Gara - Calea Nationala - Imparat Traian - Al. Donici
Linia 5: Fabrica de Mobila - Gara - Bul. Eminescu - Bul. G. Enescu - Str. Bucovina - Str. N. Iorga - Liceul Laurian - Pod de Piatra - Luceafarul

Mai erau si liniile suburbane spre Curtesti, Ipotesti, Manastirea Doamnei (Agafton), Tulbureni, dar nu mai tin minte ce numere aveau. Daca imi aduc aminte majoritatea liniilor suburbane plecau din strada 7 Noiembrie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
florin5555



Data înscrierii: 31/Aug/2015
Ultima vizita: 04/Feb/2017
Mesaje: 75
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 27 Sep 2015 21:25:27    Titlul subiectului: 181701

Mai erau niste linii suburbane. Pana prin 2001 erau niste autobuze Ikarus care aveau tablitele vechi.

8B Donici-Stauceni-Tocileni
9 Donici - Costesti
24 sau 25 Donici Unteni
Mai era un numar 10, cred, care era Donici - Roma
Unele linii mai plecau/soseau la capatul liniei 102 din Primaverii.

Eltrans a mai avut vreo 2 trasee de autobuz, parca pana prin 2001-2002, erau operate de Ikarus cu 2 usi din lotul celor 5.

3 care mergea la Tulbureni
20 Bariera Sulita
Cred ca nu am inversat traseele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BOTOȘANI Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community