Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
DAC117
Data înscrierii: 08/Iul/2015 Ultima vizita: 09/Oct/2015 Mesaje: 4 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 14 Aug 2015 13:23:42 Titlul subiectului: Iveco Urbanway 12 |
180953 |
|
Cele 10 autobuze Iveco Urbanway 12 al CTP.
842
<script></script>
843
<script></script>
844
<script></script>
845
<script></script>
846
<script></script>
847
<script></script>
848
<script></script>
849
<script></script>
850
<script></script>
851
<script></script>
|
|
Sus |
|
|
korby
Data înscrierii: 02/Apr/2013 Ultima vizita: 06/Feb/2020 Mesaje: 82 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 14 Aug 2015 15:22:36 Titlul subiectului: |
180961 |
|
De ce au numere de Dolj?
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 10/Noi/2024 Mesaje: 1055 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 14 Aug 2015 17:57:06 Titlul subiectului: |
180962 |
|
Firma importatoare este din Dolj...din câte știu eu. Oricum o să fie înmatriculate cu numere de CJ.
|
|
Sus |
|
|
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 10/Noi/2024 Mesaje: 750 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mar 18 Aug 2015 15:44:31 Titlul subiectului: |
181025 |
|
Au inceput Iveco-urile sa primeasca numere definitive de inmatriculare. Pana acum am vazut:
842 - CJ16UFA
843 - CJ16UFC
|
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Mie 19 Aug 2015 13:29:46 Titlul subiectului: |
181035 |
|
Am circulat cu 850 pe linia 48. Numai cuvinte de lauda am. Sunt peste Solaris. Si motorul este mai silentios si aranjarea scaunelor este mai adecvata si sistemul de anuntare a statilor functioneaza perfect. Inca un plus este ca autobuzele nu au cabina si astfel la prima usa soferul deschide ambele usi si se urca si se coboara pe ambele usi.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
macicasan
Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2024 Mesaje: 302 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 28 Sep 2015 23:41:05 Titlul subiectului: |
181710 |
|
Volvo a scris: | Numai cuvinte de lauda am. Sunt peste Solaris. Si motorul este mai silentios si aranjarea scaunelor este mai adecvata si sistemul de anuntare a statilor functioneaza perfect. |
Subscriu, antifonarea si ergonomia interioara sunt de top, mult peste alte achiziții recente.
Volvo a scris: | Inca un plus este ca autobuzele nu au cabina si astfel la prima usa soferul deschide ambele usi si se urca si se coboara pe ambele usi. |
Personal, as spune ca e un mare minus.
1. Nu exista nicio bara de sprijin in zona fostului "separeu", nici verticala nici orizontala, dand nastere unei suprafete mari fara suport. Dac, Rocar, Irisbus, Man, Grivbus, Astrabus, Saviem, Renault, Ikarus, Timis, Tatra, Pesa sau Solaris nu au prezentat acest neajuns.
2. In intersecții la 90 de grade, în loc sa vadă traficul iminent din partea dreaptă acum conducătorul vede... ...călători!
3. Procentul de călători în ebrietate/bolnavi/agresivi e simțitor mai mare în Romania decât spre Vest... Separeul cabinei are rostul sau și în siguranța circulației, și în siguranța/sănătatea șoferului.
In alta ordine de idei, vorbim despre niște autobuze mov cu argintiu, cu bare galbene de susținere și tapițerie albastră, interior deschis la culoare și aerisit. Maro închis pe pereți mi s-a părut putin prea mult...
_________________ www.macicasanul.com |
|
Sus |
|
|
Sergiu.9
Data înscrierii: 26/Sep/2015 Ultima vizita: 18/Iun/2024 Mesaje: 181 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 10 Oct 2015 18:36:20 Titlul subiectului: |
181942 |
|
Volvo a scris: | Am circulat cu 850 pe linia 48. Numai cuvinte de lauda am. Sunt peste Solaris. Si motorul este mai silentios si aranjarea scaunelor este mai adecvata si sistemul de anuntare a statilor functioneaza perfect. Inca un plus este ca autobuzele nu au cabina si astfel la prima usa soferul deschide ambele usi si se urca si se coboara pe ambele usi. |
Nici Renault-urile 312 n-au venit cu compartiment pentru sofer,insa au fixat ei niste bari pe-acolo si au improvizat un compartiment al soferului.
Totusi,e mai bine asa,chiar daca e mai putin spatiu,stii ca la o frana mai puternica ai de ce sa te tii si nu intri prin parbriz.
|
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Sâm 10 Oct 2015 20:35:14 Titlul subiectului: |
181944 |
|
Nici Renaulturile Agora nu au venit cu cabina, atat articulatele cat si cele solo. Si si la acestea s-au improvizat niste cabine.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 10/Noi/2024 Mesaje: 750 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 10 Oct 2015 22:01:36 Titlul subiectului: |
181946 |
|
Si irisbusurile agora au circulat cativa ani fara acele bari care despart cabina soferului de restul autobuzului. Imi amintesc ca dupa ce s-au montat acele bari despartitoare, o perioada de timp se deschideau ambele segmente ale primei usi.
|
|
Sus |
|
|
macicasan
Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2024 Mesaje: 302 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 11 Oct 2015 08:58:02 Titlul subiectului: |
181952 |
|
Irisbus Agora au, de noi, o bara verticala cu o bucla intre usile 1a si 1b(http://i520.photobucket.com/albums/w330/setra215/Vehicles/685_Irisbus_Dp.jpg - variatiuni cu geam la Renault - Iveco n-are), alta pe peretele mini-cabinei(unde iveco are validator) iar, in caz ca se folosea si usa 1a, o bara orizontala in fata, catre parbriz(utila, mica si curbata, absenta la iveco).
Chiar sunt minunate Iveco-urile, insa ma tem ca nu au suficienta sustinere in zona usii a.
Usa separeului(cu geam electric) prezenta la Sc10R(in afara de seria 327-346),R312(inclusiv in 2 usi) si Agore scurte si lungi are, din fabrica, 2 pozitii:
a. cabina mica, inchizandu-l pe conducator si permitand accesul pe ambele semiusi din fata.
b. cabina mare, cum le vedem in CJ, permitand accesul publicului doar pe usa 1b.
_________________ www.macicasanul.com |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 10/Noi/2024 Mesaje: 1055 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 05 Mar 2016 09:43:36 Titlul subiectului: |
184000 |
|
846 -pălit. Tot acel segment se balansa și bineînțeles se deschidea în mers. Mă întreb oare dacă tot trebuia să circule autobuzul cu avarie, nu s-a găsit un pic de bandă adezivă?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.72 MB |
Vizualizat: |
de 24773 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Sâm 05 Mar 2016 11:32:57 Titlul subiectului: |
184002 |
|
Cel putin din Ianuarie circula asa. Eu atunci l-am vazut prima data cu acea avarie.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
Catalin Dobre
Data înscrierii: 02/Mar/2017 Ultima vizita: 03/Mai/2023 Mesaje: 12 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 04 Mar 2017 12:40:21 Titlul subiectului: |
188697 |
|
În februarie 842 era pe linia 42. Am fost cu el de la Eugen Lovinescu. A fost și la Biserica Câmpului.
|
|
Sus |
|
|
TatalLor
Data înscrierii: 21/Noi/2011 Ultima vizita: 09/Iun/2024 Mesaje: 120 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 11 Mar 2017 14:30:03 Titlul subiectului: |
188852 |
|
Volvo a scris: | Cel putin din Ianuarie circula asa. Eu atunci l-am vazut prima data cu acea avarie. |
A fost lovit in ianuarie de un autoturism Peugeot, pe cand se afla in statia Spitalul de Copii sens spre Manastur pe Linia 19.
|
|
Sus |
|
|
TatalLor
Data înscrierii: 21/Noi/2011 Ultima vizita: 09/Iun/2024 Mesaje: 120 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mar 18 Apr 2017 20:37:10 Titlul subiectului: |
189682 |
|
Se pare ca toate aceste autobuze sunt folosite exclusiv de echipele de la CE de Gimnastica pe toata perioada desfasurarii competitiei.
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 10/Noi/2024 Mesaje: 1055 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mar 18 Apr 2017 20:45:20 Titlul subiectului: |
189684 |
|
Unul este în permanență la Hotel Napoca în stație, adică eu de 3 ori am trecut pe acolo și de 3 ori l-am văzut. Încă unul e arondat la Grand Hotel Italia.
Deci 2 sunt sigur folosite
|
|
Sus |
|
|
Ed
Data înscrierii: 01/Dec/2014 Ultima vizita: 30/Noi/2017 Mesaje: 257 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 18 Apr 2017 22:04:38 Titlul subiectului: |
189686 |
|
Era comic sa le fi pus la dispozitie autobuze Renault R312 ca sa-i socheze pe sportivi. Sau de ce nu, Renault SC 10 daca s-au mai pastrat cateva (atat de apreciate de unii pe acest forum) ca sa se simta sportivii ca la Campionatul African (probabil ca doar in muzee si in fostele colonii franceze din Africa sa mai existe asa ceva). Ori macar niste Renault Agora Long, eventual dintre cele din primele serii care deja scartaie din toate suruburile posibile si imposibile. Ca sa vada si aia ce autobuze primitive predomina inca la noi. Iar la sfarsitul campionatului sa apara directorul CTP si sa se bata in piept ca CTP e cea mai tare din parcare si ca toti "strainezii", in frunte cu sefii Federatiei Europene de Gimnastica, au laudat autobuzele puse la dispozitie )
|
|
Sus |
|
|
andrei105
Data înscrierii: 03/Iun/2016 Ultima vizita: 10/Noi/2024 Mesaje: 442 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mar 18 Apr 2017 22:35:33 Titlul subiectului: |
189687 |
|
Haideți să fim corecți și să lăsăm mentalitățile astea de "doar ce e nou e bun, în Cluj circulă toate rablele care trebuiau să dispară de zeci de ani, etc".
Și în străinătate s-au menținut foarte mult timp în circulație multe "vechituri", nu doar la noi. De exemplu:
SC10 a dispărut de pe străzile Parisului abia în jurul anului 2011, când era deja destul de învechit inclusiv pe la noi.
R312 a dispărut abia acum doi ani (acum 2 ani la o regie atât de avansată precum RATP (!!)). Așadar, de ce i-ar fi șocat pe sportivi un R312? Acum doi ani se găseau și în Paris, care sincer nu prea se poate compara din punct de vedere al dezvoltării cu Clujul, și sunt 99% sigur că R312 încă mai circulă și în alte țări mai dezvoltate decât România...
Totuși, calitatea mentenanței e mai relevantă pentru starea autovehiculului decat vârsta în ani. La Cluj, în comparație cu multe orașe din țară, mentenanța e chiar foarte OK.
Revenind la subiect, pe cursele speciale respective am văzut Urbanway-urile 842, 843, 844, 845, 846, 847, 848, 851 (și e posibil să fi fost și celelalte două - 849 și 850, deși nu le-am văzut) și Agora 715.
_________________ Galerie (FB)
Profil Phototrans |
|
Sus |
|
|
Ed
Data înscrierii: 01/Dec/2014 Ultima vizita: 30/Noi/2017 Mesaje: 257 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 18 Apr 2017 23:21:40 Titlul subiectului: |
189689 |
|
andrei105 a scris: | Haideți să fim corecți și să lăsăm mentalitățile astea de "doar ce e nou e bun, în Cluj circulă toate rablele care trebuiau să dispară de zeci de ani, etc".
Și în străinătate s-au menținut foarte mult timp în circulație multe "vechituri", nu doar la noi.. |
Andrei, iti respect pararea, asta nu inseamna ca ti-o si impartasesc. Apropo de alte orase din tara, as fi curios sa aflu parerea userului Radu Czech despre autobuzele Renault R312, care stie prea bine cu ce probleme s-au confruntat aceste autobuze la Iasi. Ca tot am amintit de Iasi, daca tot au apelat la autobuze second hand, cel putin ei au ales ceva decent. Au apelat la Scania CN230UB 4x2 EB fabricate in urma cu 10 ani, nu la Renault R312 fabricate in urma cu 20-25 de ani.
In ce priveste autobuzele Renault R312, despre care spui ca au circulat in Paris pana relativ de curand, am o curiozitate. Oare chiar parizienii si-au trimis in Cluj cele mai reusite si cele mai noi autobuze R312 pastrandu-si rebuturile? Oare de ce s-au debarasat atat de usor de ele pentru doar 10.000 de euro bucata, cand un autobuz nou costa de cel putin 20 de ori mai mult? Sau altfel. Chiar sunt curios care dintre noi si-ar mai cumpara in prezent un Renault fabricat in intervalul 1980-1995 (sau orice marca, fie si Mercedes, BMW sau Audi atat de vechi)...
Sigur ca putem alege sa ne entuziasmam ori de cate ori vedem un autobuz R312 sau un troleibuz Dac pe strada. Si sa ne declaram fanii lor. Nu e nimic rau in asta. Eu voi fi sincer, nu pot s-o fac. Asta nu inseamna ca am ceva impotriva celor care se bucura inca de ele. Dar calatorul obinuit, omul care isi cumpara bilete sau abonamente, probabil ca are alte asteptari. Poate ca isi doreste in ziua de azi si putin confort. Poate ca in 2017 nu e un moft sa-ti doresti mijloace de transport in comun decente, curate, nu autobuze uzate de care s-au debarasat altii inca de acum multi ani (sa nu uitam ca R312 au ajuns la Cluj incepand din 2005 pana prin 2010 si ca aveau multi, multi km la bord). Asa cum consider ca nu e deplasat ca vara, cand sunt 40 de grade, sa-ti doresti sa ai la dispozitie mijloace de transport in comun cu aer conditionat (nu e cazul vechiturilor), ca sa nu faci sauna acolo si sa nu cobori ud ca dupa un dus...
|
|
Sus |
|
|
andrei105
Data înscrierii: 03/Iun/2016 Ultima vizita: 10/Noi/2024 Mesaje: 442 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mar 18 Apr 2017 23:52:27 Titlul subiectului: |
189690 |
|
Normal că vehiculele cu aer condiționat și alte dotări care nu se regăsesc pe cele mai vechi nu sunt un moft, dar eu nu asta voiam să punctez.
Ca să îmi fac mesajul puțin mai clar: nu spun că vechile vehicule sunt mai bune sau că nu îmi plac cele noi, sau că cele noi sunt un moft (s-ar putea să se fi înțeles asta din mesajul de mai sus).
Totuși, nu prea ar fi sustenabil să se înlocuiască o flotă așa numeroasă dintr-o dată. (CTP are în dotare 243 autobuze conform datelor de pe site) Dacă toată flota se înlocuiește într-un interval scurt de timp (câțiva ani), peste mai mulți ani întreaga flotă va trebui înlocuită din nou, iar scenariul se va tot repeta. Cu alte cuvinte, dacă înlocuiești loturi mici de vehicule la intervale scurte de timp, o să ai mereu vehicule noi și vechi, dar dacă le înlocuiești pe toate odată, o sa ai numai vehicule noi o perioadă, dar apoi vei avea în dotare numai vehicule vechi. În plus, cel mai probabil eforturile financiare necesare pentru a se face astfel de înlocuiri "totale" sunt mai mari decât în cazul în care se fac înlocuiri de vehicule în loturi mai mici, la intervale de timp.
Așadar, cred că e un moft să avem pretenția ca toate vehiculele companiei să fie noi, ca toată flota să fie construită în ultimii câțiva ani, și să nu mai regăsim și "vechituri" în circulație; din moment ce alte regii mari și dezvoltate au trebuit totuși să țină în circulație vehicule vechi, fără AC și alte dotări moderne, nu cred că CTP are de unde să își înlocuiască întreaga flotă așa încât să nu mai existe nimic vechi.
_________________ Galerie (FB)
Profil Phototrans |
|
Sus |
|
|
Danut
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Noi/2024 Mesaje: 58 Locație: Toronto (Canada)
|
Trimis: Mie 19 Apr 2017 02:51:23 Titlul subiectului: |
189691 |
|
Sa fie o flota total noua nu mi se pare nici mie realistic, dar, în 2017 și într-un oraș la nivelul la care o ajuns Cluj, nu mi se pare normal sa ai transport în comun fără aer condiționat în toate sau aproape toate vehicule. Am plecat din Cluj acu 17 ani, la o vârsta mica. Ultima data am fost în septembrie 2016 și imi place cum s-o dezvoltat Clujul dar niște chestii nu sau schimbat. Sa nu ai aer condiționat nu este moft în ziua de azi din punctul meu de vedere și pentru mine, fiind practic turist când vin la Cluj, miar place sa ma urc în autobuz vara și sa nu ies leoarca de ud
În Toronto, cele mai vechi autobuze datează 2002-2005 și toate au aer condiționat care merge... Comparația nui foarte bună știu dar am dat-o asa ca ideie
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 10/Noi/2024 Mesaje: 1055 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 19 Apr 2017 10:51:44 Titlul subiectului: |
189692 |
|
Sa schimbi in loturi mici flota este o idee buna, dar CTP-ul nu a practicat aceasta strategia.
A cumparat mult in ani 2004-2007 si dupa aia 10 ani pauza in care ne-am umplut de seconduri de la francezi pe comanda speciala. Clujul are o flota veche fiindca s-a dorit mentinerea unui contract cu o anumita firma ce vinde autobuze second. Cred ca nu are rost sa ne ascundem dupa degete...
|
|
Sus |
|
|
Ed
Data înscrierii: 01/Dec/2014 Ultima vizita: 30/Noi/2017 Mesaje: 257 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 19 Apr 2017 15:53:55 Titlul subiectului: |
189693 |
|
andrei105 a scris: | Normal că vehiculele cu aer condiționat și alte dotări care nu se regăsesc pe cele mai vechi nu sunt un moft, dar eu nu asta voiam să punctez.
Ca să îmi fac mesajul puțin mai clar: nu spun că vechile vehicule sunt mai bune sau că nu îmi plac cele noi, sau că cele noi sunt un moft (s-ar putea să se fi înțeles asta din mesajul de mai sus).
Totuși, nu prea ar fi sustenabil să se înlocuiască o flotă așa numeroasă dintr-o dată. (CTP are în dotare 243 autobuze conform datelor de pe site) |
Nici eu n-am spus sa inlocuiasca toata flota de autobuze dintr-o data, realizez ca ar fi vorba de costuri imense si ca nici macar in orasele prospere din Occident nu se merge pe aceasta politica. Dar ar fi trebuit sa se investeasca in acest parc de autobuze in etape. Problema e ca nu s-a facut asta, ba mai rau, timp de mai bine de un deceniu s-au luat doar autobuze uzate, second hand. Plus, daca CTP are in prezent o flota de 243 de autobuze, nu mi se pare in regula ca doar 50 (cele 40 de Solaris si cele 10 Iveco) sa fie de generatie noua. Mult prea putin, pentru ca asta inseamna abia o cincime din numarul total, adica nici macar un sfert dintre autobuzele CTP. Iar 4/5 dintre ele sunt masini uzate, luate la mana a doua. Oricum am lua-o, mie nu mi se pare tocmai in regula ca aproape 200 de autobuze dintr-un total de 243 sa fie atat de vechi. Asta arata ca nu s-a investit in transportul public, ca nu s-a facut aproape nimic in ultimii aproape 15 ani.
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 10/Noi/2024 Mesaje: 1055 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 19 Apr 2017 17:30:15 Titlul subiectului: |
189694 |
|
Nu s-a făcut nimic. Ab=vem un sistem de ticketing funcțional pe ici-colo, biciclete de care se ocupă primărie, nu cei de la CTP, șoferi cu ciubică și lista poate continua. Să nu mai spunem de identitate vizuală și alte chestii de genu.
Stăm mai bine la transport electric, unde flota stă mai bine și probabil în următorii ani o să fim primul oraș cu troileibuze low-floor în totalitate. Dar aici rețeaua nu a fost schimbată, fiind veche de când lumea.
Dacă stăm să analizăm unde s-a schimbat și ce s-a schimbat, putem observa că s-a lucrat doar unde s-a putut căpușa cu ușurință.
Rămâne să vedem ce se va întâmpla la licitațiile din aprilie, unde după 2 ani poate reușim să luăm acele amărâte de autobuze electrice și ACELEA AMÂNATE PE CONSIDERENTE bine știute...ASTRA. Care poate dacă nu a reușit să omologheze un autobuz inexistent ne alegem și noi cu niște Solarisuri electrice.
|
|
Sus |
|
|
|