Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
pTn
Data înscrierii: 29/Iul/2014 Ultima vizita: 21/Apr/2024 Mesaje: 218
|
Trimis: Mie 21 Oct 2015 07:09:57 Titlul subiectului: |
182185 |
|
http://public-transport.net/tram/Iasi/
A new gallery was added to pTn, now about Iași, the city with the highest concentration of GT4 in the world.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 06 Dec 2015 14:17:37 Titlul subiectului: |
182754 |
|
131, dupa o perioada mai lunga de zacut, a trecut prin RC si a iesit complet revopsit, fara reclame, si, cum e ceva mai deosebit ca aspect, merita sa-i dedicam putin spatiu pe forum (sigur, sa fie eliberat de toate romanismele e utopie, asa ca deocamdata ne resemnam sa-l vedem in starea din atasament):
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
72.34 kb |
Vizualizat: |
de 19210 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Lineus
Data înscrierii: 11/Iun/2014 Ultima vizita: 12/Mar/2024 Mesaje: 26 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 06 Dec 2015 23:36:44 Titlul subiectului: |
182767 |
|
Vagonul 104 ( 2 module ) pe traseul 11 surprins de pe Pasajul Nicolina.
104 by Lucian Găbițu, on Flickr
|
|
Sus |
|
|
gavril
Data înscrierii: 05/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Apr/2022 Mesaje: 82 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 19 Ian 2016 04:03:01 Titlul subiectului: |
183349 |
|
Ieri la ei, azi la noi.
Însă e trist să vezi că au dispărut difuzoarele din tavan (chiar dacă nu erau folosite, au fost luate/furate) Și mi-e greu să cred că au fost împrumutate de călători, de vreme ce găurile sunt acoperite cu bucăți de placaj. Sau or fi venit așa direct din Germania?! Hmm...
Să nu mai zic de bara verticală de la mijloc, de care puteai să te ții. Bară care a dispărut din multe vagoane. Plus cutioara aia de plastic în care - în Germania - erau puse diverse chetii informative. Și-aia a dispărut.
Chiar nu-mi dau seama ce-ar fi putut să facă mecanicii/vatmanii cu bara aia. Sincer nu cred că s-ar fi apucat vreun călător, chiar cu chei potrivite să o demonteze.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 26 Ian 2016 22:23:10 Titlul subiectului: |
183474 |
|
Zwei Nordhäuser...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
94.03 kb |
Vizualizat: |
de 18681 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
gavril
Data înscrierii: 05/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Apr/2022 Mesaje: 82 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 12 Feb 2016 09:42:19 Titlul subiectului: |
183737 |
|
Am mers ieri cu 103, era pe traseul 6. Ori nu e „obișnuit” cu traseul, ori s-a schimbat ceva la el; am crezut că nu se mai termină țâuielile alea pe care le face când ia o curbă - de la frecarea roților cu șina - (intrarea în giratoriu din Podu de Piatră). Să nu mai zic c-a fost infernal la ieșire, sunetul ăla a durat până când a trecut vagonul de benzinării.
Nu știu, poate e normal, nu mă pricep, da' sigur e-al naibii de deranjant la urechi.
|
|
Sus |
|
|
cipricherr
Data înscrierii: 25/Iul/2012 Ultima vizita: 09/Oct/2023 Mesaje: 118 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 13 Feb 2016 00:22:34 Titlul subiectului: |
183742 |
|
Pana sa intre tramvaiele din depoul Dacia pe traseul lui 3,acestea erau cele mai silentioase tramvaie.
Parerea mea este ca tramvaiele care circula spre Dancu se distrug.
Eu asta am observat.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 13 Feb 2016 00:34:00 Titlul subiectului: |
183743 |
|
Problema expusa de gavril e ceva mai complexa decat simplul "merg prin Dancu si se strica".
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 04 Mar 2016 21:47:48 Titlul subiectului: |
183988 |
|
Pentru ca a fost abordata aceasta tema la un alt subiect, haideti sa vedem cum e cu casetele cu butoane pentru deschiderea usilor ce se gasesc in unele tramvaie GT 4 (au mai existat astfel de casete si tramvaiele GT 5 si unele dintre ST-urile 7 si 8, cu partea transparenta diferind de la oras la oras - in general tarile germanice au folosit si folosesc cam aceiasi furnizori - nu foarte multi pe fiecare domeniu - pentru diverse componente din diverse domenii)! "Gemuletele" nu sunt din sticla, ci din plexiglas.
Am folosit ca material "didactic" casete din tramvaie GT 4 nemodernizate de la Gara. Voi arata intai modelul ce pare mai nou si e identic cu ceea ce se gaseste la vagoanele modernizate ex SSB din Dacia. In caseta exista loc pentru 2 sigurante, insa pentru acest model (mai nou?) de inscriptionare mai este utila doar cea mai de jos, pentru sageata. Pe placutele de plexiglas fixate in chedere s-au dat mai multe straturi de vopsea pentru a obtine textul neluminat si sageata luminata.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
141.99 kb |
Vizualizat: |
de 17781 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
90.61 kb |
Vizualizat: |
de 17781 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
62.43 kb |
Vizualizat: |
de 17781 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
52.4 kb |
Vizualizat: |
de 17781 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
43.67 kb |
Vizualizat: |
de 17781 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
37.77 kb |
Vizualizat: |
de 17781 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
18.16 kb |
Vizualizat: |
de 17781 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 04 Mar 2016 21:55:38 Titlul subiectului: |
183991 |
|
Am gasit un capac cu o varianta a acestui tip de inscriptionare, dar care are ultimul strat (de vopsea?!) de la interior dat doar de sus pana imediat sub text.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
61.24 kb |
Vizualizat: |
de 18151 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
58.26 kb |
Vizualizat: |
de 18151 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 04 Mar 2016 22:13:30 Titlul subiectului: |
183992 |
|
Si o caseta ce zic eu ca ar contine un model mai vechi de inscriptionare (sau provenind de la un alt [tip de] tramvai din alt oras), care presupune ca si textul, si sageata, sa fie luminate (daca retin bine, la GT 4-urile nemodernizate ex Augsburg textul si sageata erau luminate pana la deschiderea usii, moment in care lumina se stingea, iar textul si sageata erau aproape invizibile - ar trebui sa verific daca functioneaza precomanda si acolo unde exista astfel de casete la vagoanele astea si, in caz afirmativ, daca lumina se stinge cand se face precomanda - cum ar fi logic, intrucat o alta apasare a butonului dupa precomanda nu mai este necesara, caci usa respectiva se va deschide automat - sau tot numai la deschiderea usii). Trebuie sa mai studiez ce e cu acest tip de inscriptionare.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
40.26 kb |
Vizualizat: |
de 18147 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
53.18 kb |
Vizualizat: |
de 18147 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
55.38 kb |
Vizualizat: |
de 18147 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 05 Mar 2016 10:16:20 Titlul subiectului: |
184001 |
|
Am cautat in documentatia de la producatorul tramvaielor GT 4 si se pare ca ultimul model de inscriptionare pe care l-am postat este cel initial.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
81.83 kb |
Vizualizat: |
de 18088 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 08 Mar 2016 22:32:39 Titlul subiectului: |
184040 |
|
Cum spuneam, unele dintre cele 8 tramvaie GT 4 nemodernizate ex Augsburg (care au suferit, insa, unele mici si neinsemnate modificari tehnice si estetice cat au fost acolo in serviciu) au avut la usa 2 caseta pentru comanda de deschidere a usii. La Augsburg se utiliza precomanda inca inaintea aducerii acestor tramvaie in oras, astfel ca s-au facut si pentru ele (ca si in cazul celor trecute ulterior prin modernizare la MGB) modificarile necesare in acest sens. La Stuttgart (de unde proveneau tramvaiele) nu s-a utilizat precomanda la vagoanele GT 4, asa incat sageata (in formatul initial, si textul) de pe casete era luminata doar cat vatmanul elibera comanda de deschidere a usilor de catre calatori, pe intreaga durata a mentinerii acestei stari (deci nici un tip de eveniment nu genera stingerea luminii pana in momentul in care vatmanul anula comanda de deschidere a usilor de catre calatori). Placutele de plexiglas din casetele de la Augsburg aveau inscriptionate ultima varianta de text si sageata de la Stuttgart. Pentru a se incadra in logica functionarii sistemului de precomandare a opririi/deschiderii usii corespunzatoare butonului apasat, s-au facut modificarile necesare astfel incat sageata sa fie luminata cata vreme apasarea butonului genera o actiune, fie ea precomandarea deschiderii usii daca este blocata de catre vatman comanda deschiderii usilor de catre calatori, fie simpla deschidere a usii in caz contrar. La deschiderea usii, lumina se stinge si se mentine stinsa pana la inchiderea ei la loc. Semnalizarea catre calatori a precomandarii opririi tramvaiul (desigur, semnalizata vizual pe bord vatmanului, care trebuie sa opreasca neconditionat in statia urmatoare) ar trebui sa se faca prin intermediul unei casete luminoase pe care scrie "Wagen hält" ("Vehiculul opreste" - denumirea de "Wagen" este atribuita unei game mai largi de vehicule, inclusiv autobuze). N-am acum in minte daca aceste tramvaie au caseta respectiva, insa tramvaiele GT 5 aveau. Parerea mea e ca lumina ar fi fost logic sa se stinga la efectuarea precomenzii, atat pentru a indica vizual ca acea usa se va deschide automat la eliberarea de catre vatman a comenzii de deschdiere a usilor de catre calatori, cat si pentru ca, odata facuta precomanda, o alta apasare a butonului nu mai produce nici un eveniment decat daca butonul se apasa dupa ce usa incepe sa se inchida (deschiderea usii respective e inevitabila dupa precomanda). De asemenea, tot pe logica, lumina ar fi trebuit sa se aprinda din nou din momentul initierii inchiderii automate si nu dupa inchiderea completa a usii. Veti vedea in filmuletul pe care l-am facut ca "sistemul" e usor dereglat si lumina se aprinde si se stinge anapoda.
Astfel de casete mai exista la augsburghezele nemodernizate doar in vagoanele 319 si 321 (care circula) si in 335 (aflat in "parcul rece"). La restul care au mai avut au fost inlocuite, in anii de exploatare la Iasi, cu butoane simple. Repet, este vorba doar de usa 2, caci la celelalte usi sunt butoane simple (printre micile modificari facute la Augsburg, s-a scos bara de pe mijlocul usii la spate pentru accesul carucioarelor si s-au pus 4 butoane, 2 galbene cu buton rosu pentru functionare normala - cu deschidere urmata de inchidere automata a usii - si, pentru cazurile speciale, gen carucioare, 2 albastre cu buton galben pentru deschidere si mentinere deschisa a usii pana la anularea de catre vatman a comenzii de deschidere a usilor de catre calatori - culorile nu sunt deloc intamplatoare, ci standardizate -, in fata s-a pus alt dulap pentru tablourile electrice, etc.).
Filmul: https://www.youtube.com/watch?v=nw0guwGHQRo
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mar 08 Mar 2016 23:34:21 Titlul subiectului: |
184042 |
|
Vagoanele Rathgeber, un fel de veri ai tramvaielor GT5 din Iași, aveau în partea de sus a peretelui cabinei vatmanului o casetă pe care scria "ZUG HÄLT", însă nu am remarcat dacă sistemul funcționa sau nu (caseta funcționa, însă nu pot spune dacă după regulă sau pur și simplu se aprindea becul). Luminile la indicatoarele de la uși se aprindeau când vatmanul dădea comandă de liber la uși (deschidere de către călători). Nu-mi amintesc dacă rănâneau aprinse odată cu deschiderea ușilor sau nu și nici dacă se aprindeau când ușile se deschideau la comanda vatmanului (deși nu cred că am văzut vreodată asta, în afară de ușa 1).
Edit: lampa exista și la remorci, lângă ușa 2. Nu știu dacă vagonul motor avea și el la ușa 2 o altă casetă în afară de cea de la cabina vatmanului.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 16 Mar 2016 18:31:51 Titlul subiectului: |
184134 |
|
La Stuttgart:
1. 416 (416) in 1973
2. 312 (474) in 1976
3. 314 (492) in 1976
Foto: Bernd Duetsch
Sursa foto: DSO
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
129.81 kb |
Vizualizat: |
de 17479 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
137.67 kb |
Vizualizat: |
de 17479 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
122.58 kb |
Vizualizat: |
de 17479 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
florin5555
Data înscrierii: 31/Aug/2015 Ultima vizita: 18/Mai/2020 Mesaje: 93 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 21 Mar 2016 22:27:14 Titlul subiectului: |
184208 |
|
In depoul de la Gara zac cateva GT4 cu numere de la 301 si fara placutele de inmatriculare, din cele aduse prin 1997,2000. Vor mai fi reparate?
|
|
Sus |
|
|
paulsback
Data înscrierii: 10/Noi/2009 Ultima vizita: 04/Oct/2020 Mesaje: 96 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 23 Mar 2016 17:29:22 Titlul subiectului: |
184232 |
|
Are cineva informatii despre tramvaiul Teo's Cafe?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 23 Mar 2016 19:15:03 Titlul subiectului: |
184235 |
|
Se lucreaza, insa informatii si fotografii cu privire la desfasurarea proiectului doar ei sunt indreptatiti sa publice anterior lansarii.
|
|
Sus |
|
|
paulsback
Data înscrierii: 10/Noi/2009 Ultima vizita: 04/Oct/2020 Mesaje: 96 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 23 Mar 2016 21:53:41 Titlul subiectului: |
184246 |
|
Ok, mersi mult!
|
|
Sus |
|
|
gavril
Data înscrierii: 05/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Apr/2022 Mesaje: 82 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 24 Mar 2016 01:18:28 Titlul subiectului: |
184249 |
|
Că tot mi-am adus aminte, astea-s niște cuple din spatele lui 101, parcă. N-am idee la ce foloseau. De fapt, au fost unite vagoanele în Germania?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
783.36 kb |
Vizualizat: |
de 17162 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
717.78 kb |
Vizualizat: |
de 17162 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 24 Mar 2016 09:33:37 Titlul subiectului: |
184254 |
|
Se observa urmele unei cutii, care a ramas la Augsburg si in care erau diverse componente ce tin de IBIS. Acele cuple se conectau la cutiile respective si cred ca realizau in partea opusa conectarea cu sistemul INDUSI folosit la Augsburg pentru siguranta circulatiei. Tramvaiele venite in 2004 e posibil sa fi fost trimise cu tot cu acele cutii, probabil goale (am in minte imaginea lor).
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 31 Mar 2016 14:28:55 Titlul subiectului: |
184393 |
|
paulsback a scris: | Are cineva informatii despre tramvaiul Teo's Cafe? |
Radu Czech/Cristina Albu a scris: | Se lucreaza, insa informatii si fotografii cu privire la desfasurarea proiectului doar ei sunt indreptatiti sa publice anterior lansarii. |
Tramvaiul Teo's Cafe - 134
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.32 kb |
Vizualizat: |
de 16779 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
53.08 kb |
Vizualizat: |
de 16779 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
107.66 kb |
Vizualizat: |
de 16779 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
94.49 kb |
Vizualizat: |
de 16779 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
81.39 kb |
Vizualizat: |
de 16779 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
64.35 kb |
Vizualizat: |
de 16779 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
113.29 kb |
Vizualizat: |
de 16779 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
82.51 kb |
Vizualizat: |
de 16779 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.04 kb |
Vizualizat: |
de 16779 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
71.07 kb |
Vizualizat: |
de 16779 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
65.93 kb |
Vizualizat: |
de 16776 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
76.83 kb |
Vizualizat: |
de 16776 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
78.94 kb |
Vizualizat: |
de 16776 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
52.44 kb |
Vizualizat: |
de 16776 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
86.19 kb |
Vizualizat: |
de 16776 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
76.3 kb |
Vizualizat: |
de 16776 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
105.27 kb |
Vizualizat: |
de 16776 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
104.91 kb |
Vizualizat: |
de 16776 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
gavril
Data înscrierii: 05/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Apr/2022 Mesaje: 82 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 05 Apr 2016 01:01:03 Titlul subiectului: |
184429 |
|
Cred că e primul tramvai negru care o să circule prin Iași. Doamne ferește!
|
|
Sus |
|
|
virgilius
Data înscrierii: 21/Noi/2006 Ultima vizita: 18/Iun/2023 Mesaje: 316 Locație: Constanta
|
Trimis: Mar 05 Apr 2016 03:35:29 Titlul subiectului: |
184430 |
|
Este primul tramvai negru din Romania , nu doar din Iasi ! Dar, un locuitor al Iasiului, imi raspundea acum vreo luna ca "aceste aspect se stabilesc de catre specialist si au o intreaga argumentatie la baza, nu pareri emise de tanti Gigica si nenea Gigel". Eu am terminat o facultate tehnica (pe vremea raposatului, nu astazi, cand sunt tot felul de universitati romano-...singaporeze !) de ci ,nu sunt "specializat" in belle-arte, dar trebuie sa recunosc ca acest tramvai este extrem de dragut si sunt convins ca va avea un efect revigorant asupra locuitorilor urbei ! Cum ar fi aratat bobitele de cafea pe un fundal portocaliu, de exemplu ?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 05 Apr 2016 04:31:23 Titlul subiectului: |
184431 |
|
gavril a scris: | Cred că e primul tramvai negru care o să circule prin Iași. Doamne ferește! |
Pentru tine e "Doamne fereste!", pentru altii e frumos. E pe baza de gusturi, stii ca am mai discutat despre asta cu gusturile... Dar, pana la urma, e o reclama. Ce-i drept, una aparte, atat ea in sine, ca si continut, cat si ca mod de realizare. Oamenii aia au vrut ceva deosebit, nu autocolant, au incheiat un contract, le-a fost aprobat proiectul prezentat, platesc la fel ca orice alt client care face reclama pe tramvaie, la sfarsit vor neutraliza, sanatate si-un praz verde!
virgilius a scris: | Este primul tramvai negru din Romania , nu doar din Iasi ! |
Serios?! "Parerea mea", nu?!... Mai cauta, poate mai gasesti si altele prin Romania!...
virgilius a scris: | Dar, un locuitor al Iasiului, imi raspundea acum vreo luna ca "aceste aspect se stabilesc de catre specialist si au o intreaga argumentatie la baza, nu pareri emise de tanti Gigica si nenea Gigel". Eu am terminat o facultate tehnica (pe vremea raposatului, nu astazi, cand sunt tot felul de universitati romano-...singaporeze !) de ci ,nu sunt "specializat" in belle-arte, dar trebuie sa recunosc ca acest tramvai este extrem de dragut si sunt convins ca va avea un efect revigorant asupra locuitorilor urbei ! Cum ar fi aratat bobitele de cafea pe un fundal portocaliu, de exemplu ? |
Tâta ironia ieftină sub forma de tapiserie narativa... Cred ca tu si cu celalalt de deasupra ta sunteti singurii care nu s-au prins ca e o reclama, nu schema de vopsire si nu tramvai pictat precum restul tramvaielor pictate. Deci, o reclama, doar ca, in loc de autocolant, aia care platesc au vrut pictura. Au gasit vopsea, au gasit pictori, platesc ca orice client pentru reclama pe tramvaie, vor plati neutralizarea si, cum am spus mai sus, sanatate si-un praz verde... Alles klar?
A, sa nu uit: https://www.facebook.com/TeosCafe - de aia negru (dar era simplu sa dati chiar voi o cautare pe Google)...
|
|
Sus |
|
|
|