|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Dum 29 Dec 2013 10:38:10 Titlul subiectului: |
169864 |
|
Poate n-ar fi rau sa si gandesti inainte de a emana astfel de idei...
Poate ne spui cum crezi ca s-ar desfasura urcarea si coborarea dintr-un autobuz supraaglomerat din Bucuresti, la o ora de varf, pe linii gen 336, 139 etc. Crezi ca ar fi posibil sa-ti fie satisfacuta fantezia? Cat timp s-ar pierde si cine crezi ca ar mai folosi autobuzul daca acestea ar fi blocat in multe statii in timpul acestor manevre?!?
Solutia cu turnicheti merge fie pe vehicule cu numar redus de calatori sau pe linii expres/directe, unde toti (sau macar majoritatea) calatorilor urca dintr-un capat si coboara la celalalt, cum ar fi Aeroport - Gara, de exemplu.
Sau solutia cu turnicheti poate functiona atunci cand acesti turnicheti sunt amplasati la intrarea in statie, nu la accesul in vehicul. Cam cum e la metrou, de exemplu. Gandeste-te ce haos ar fi daca turnichetii ar fi la usa metroului, realizezi?
Si apoi vad ca tie ti se pare o solutie infailibila asta cu turnichetii, un sistem care zici tu ca nu poate fi pacalit, or cel mai bun exemplu e chiar metroul bucurestean unde in mod destul de frecvent se sare peste turnicheti, uneori in cireada (cum e cazul meciurilor, concertelor etc) sau, de multe ori, cu complicitatea vanzatoarelor alora care iti fac o "reducere" si te indeamna sa sari peste turnicheti.
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
alexioanpopa
Data înscrierii: 08/Ian/2012 Ultima vizita: 06/Aug/2020 Mesaje: 188 Locație: Braila
|
Trimis: Dum 13 Iul 2014 17:08:14 Titlul subiectului: Hai să mai vorbim despre controlul din Braila |
173846 |
|
Brăila:
-mi s-a întâmlat o dată ca controlorul să urce în stație și să coboare în următoarea
-dacă ești prins fără bilet, ieși afară din vehicul și teoretic ai plăti amedă
-am prins controale la Dispercerat si pe Bvd. Cuza
Legat de soluția cu turnicheții, o văd mai bună în vehicul că e mai greu de sărit peste turnichet, însă există o fentă (cobori pe ușa de urcare), drept urmare prefer controlul de bilete.
_________________ ALEX |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Dum 13 Iul 2014 19:22:00 Titlul subiectului: Re: Hai să mai vorbim despre controlul din Braila |
173849 |
|
alexioanpopa a scris: | Legat de soluția cu turnicheții, o văd mai bună în vehicul că e mai greu de sărit peste turnichet, însă există o fentă (cobori pe ușa de urcare), drept urmare prefer controlul de bilete. | Pai acesti turnicheti ar trebui, in mod normal, sa nu se poata roti decat intr-un singur sens, cel care iti permite sa urci/treci in/spre vehicul, si asta numai dupa ce ai validat o dovada a platii calatoriei; in sens invers sa fie blocat, sa nu se poata roti.
Bine, aici incep alte discutii, legate de evenimente periculoase, incendiu de exemplu, caz in care calatorii panicati s-ar strivi in acei turnicheti care nu ar permite trecerea si pe sensul de iesire, insa sistemul trebuie conceput de asa natura incat automat sau la actionarea unui buton de catre sofer turnichetii sa se poata roti liber in ambele sensuri.
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 14 Iul 2014 11:23:05 Titlul subiectului: |
173859 |
|
Solutia este o colaborare intre regie si Jandarmerie/Politie. Exhipe mixte de controlori+jandarmi/politisti. Cei prinsi in off-side, amendati fara discutie. Fac gura, amendat pentru ofesna adusa impotriva autoritatii. Lumea trebuie educata prin amenzi. De asemenea ar fi buna si o campanie in mass-media, facuta la meserie, ceva de genul: "-Vrei transport public de calitate ? Atunci plateste biletul".
Ar trebui combinate metodele punitive (nu platesti bilet esti amendat) dar si metodele stimulative (titluri de calatorie avantajoase, abonamente de o zi, achizitionat calatorii prin SMS, etc).
Solutiile ar trebui sa varieze de la oras la oras, fiecare e cu specificul lui. Insa, cu blatismul nu mai merge, si asa regiile sunt cam in faliment.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mie 16 Iul 2014 08:34:03 Titlul subiectului: |
173920 |
|
Pentru amintirea conceptului "ofensa adusa autoritatii" se acodra Premiul Stalin pe anul 2014.
Nu sunt de acord cu calatoria frauduloasa, dar sunt impotriva unui sistem in care calatorii nu-si pot procura legitimatii de calatorie macar din mijlocul de transport, daca nu din statii (cu exceptii).
Sa ne imaginam niste controlori ca ala ajuns director la ASPA, niste maidanezi (militieni comunitari) si niste batausi profesionisti (jandarmi) in autobuz. Vor face aceleasi glume proaste la adresa fetelor, sub apararea autoritatii, in timp ce defavorizatii vor cobora in cel mai rau caz la prima statie, fara sa plateasca nimic.
Si da, am dreptul sa fac gura la un maimutoi care crede ca e mare doar pentru ca are peste 1m80 si ca e reprezentant al "autoritatii". Si ii ofensez cu maxima placere, pentru ca oricare dintre cele 3 categorii de indivizi, daca nu ma respecta, nu dau doi bani pe autoritatea lor, din moment ce eu le platesc salariul, la primul prin plata abonamentului, iar la ceilalti prin taxe exorbitante, prea mari pentru cat de aparat ma simt de autoritatea lor.
Dupa umila mea parere, RATB ar trebui sa inceteze toate reducerile si toate gratuitatile, acestea trebuind acordate de institutiile locale de resort, pentru fiecare categorie in parte. Regia ar trebui insa sa primeasca integral costul legitimatiei de calatorie.
Iar pentru calatorii fraudulosi, sa se aplice legea, asta in conditiile in care n'o sa mai vad validatoare blocate, sisteme de taxare inchise sau setate pe alte linii si nici controlori cu talent de directori la aspa luandu-se de persoane lipsite de aparare, in timp ce isi uda pantalonii cand le vorbesti limba europeana, janes tume care e aia.
|
|
Sus |
|
|
alexioanpopa
Data înscrierii: 08/Ian/2012 Ultima vizita: 06/Aug/2020 Mesaje: 188 Locație: Braila
|
Trimis: Mie 16 Iul 2014 10:39:59 Titlul subiectului: Re: Hai să mai vorbim despre controlul din Braila |
173924 |
|
Catalin Ghita a scris: | Pai acesti turnicheti ar trebui, in mod normal, sa nu se poata roti decat intr-un singur sens, cel care iti permite sa urci/treci in/spre vehicul, si asta numai dupa ce ai validat o dovada a platii calatoriei; in sens invers sa fie blocat, sa nu se poata roti. |
Păi, cobori pe ușa de urcare ce n-are trunichet, cum am mai zis. Sau și ușa de urcare are trunichet (deși nu cred, dacă urcă și călătorii fără bani). Să cobori pe ușa de urcare nu e același lucru ca să urci pe ușa de coborâre. Explicați la ce v-ați gândit, dacă aveți curaj și voință, și dacă mă considerați demn de a trăi!
@guest&trix: Am uitat să precizez de abonamente-mulțumesc de adăugiri.
@Trix: Dacă RATB ar renunța la reduceri, s-ar putea ca banii de abonamentele/biletele reduse să nu fie înlocuite de bani de la abonamente normale, ci de posibile călătorii lipsă/frauduloase. Poate la gratuități da, dar înlocuite cu reduceri (maxim 30%).
Sper că nu v-am supărat. Oricum, nu călătoriți fără bilet/abonament specific!
_________________ ALEX |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 17 Apr 2015 07:59:11 Titlul subiectului: |
178624 |
|
Pentru ca a fost o discutie privind dreptul controlorilor de a retine calatorii depistati calatorind fraudulos, iata o poza a unui tabel de "informatii" din statia Bjorvika din Oslo: explicit, controlorii ("inspectorii") sunt autorizati sa retina pasageri...
O fi bine, n-o fi bine...
Ca idee, 1 coroana (NOK) e aproximativ 0,50 lei, deci 1 RON = aprox. 2 NOK.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
72.52 kb |
Vizualizat: |
de 11494 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
bcp10
Data înscrierii: 31/Oct/2015 Ultima vizita: 18/Dec/2015 Mesaje: 7 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 10 Noi 2015 15:07:00 Titlul subiectului: |
182427 |
|
RATB ar trebui să facă accesul la autobuze și trolee doar pe ușa din față(evident că se v-a scoate și cabina aia urâtă ca șoferul să verifice foarte bine titlurile de călătorie) cum este pe 780 și pe City Tour,și mai ales,la tramvaie să fie control mereu,știu că au făcut așa pe linia 14 dar nu știu de ce au renunțat.. doar așa ar putea să scape RATB-ul de datorii,măcar să ajungă la nivelul Metrorexului
_________________ I <3 OMSI |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|