 |
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
PaulIP

Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 24/Apr/2018 Mesaje: 417 Locație: Bucuresti 3 (Vitan)
|
Trimis: Lun 12 Ian 2015 09:13:04 Titlul subiectului: |
176420 |
|
Vad ca in poza din Iasi apare ITB-ul modificat radical fata de original (un singur far pus in centru, pantograful prea in fata, iar decupajele trucului au aproape lungimea tramvaiului).
Cand au avut loc aceste "operatii estetice"?
V3A-ul din Botosani este vopsit interesant. Ce numar de parc avea?
_________________
 |
|
Sus |
|
 |
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 23/Apr/2018 Mesaje: 1085 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Joi 15 Ian 2015 01:13:47 Titlul subiectului: |
176486 |
|
In filmul artistic "Acasa" (turnat in vara anului 1984, premiera in mai 1985) isi fac debutul cinematografic tramvaiele V2A bidirectionale, proaspat intrate pe linia 41 (primavara 1983); pe langa acestea apar sporadic troleibuze articulate DAC si autobuze IK4. A fost perioada in care ITB cauta sa-si modernizezse parcul circulant si imaginea (sigla + un nou tip de indicatoare pentru statii realizat de un colectiv de la Arhitectura in cadrul unui proiect privind mobilierul stradal - un exemplar apare si in acest film, insa din fuga camerei de filmat.
Nu stiu pana cand vatmanii si soferii au avut uniforma in anii 80; un alt amanunt este faptul ca in film prima usa a tramvaiului se deschide complet (este doar pentru filmare sau "moda" cu prima jumatate a usii biocata a venit mai tarziu? Le-am prins numai cu jumatate de usa 1).
"Siamezele albastre" au fost varianta bidirectionala a seriei de V2A lansate in 1982 (in afara de partea electrica si de tractiune, privind si aspectul - caseta de linie frontala simplificata, usi copiate dupa Tatra - nu au existat vagoane T4R casate la acea vreme (aveau doar 10 ani vechime in reteaua ITB).
Dupa cum se vede si din capturi, inscriptionarile au fost realizate la inceput prin autocolante ce au fost indepartate dupa aplicarea stratului de vopsea (culoare de fond alb si adaos albastru); in acelasi mod s-a realizat si grupajul de pictograme existent la fiecare usa (acestea au fost indepartate la urmatoarea revopsire).
Clipurile atasate contin intrarea unui vagon de pe 41 in statia de urcare de la Scanteii, aparitia fugara a unui indicator de statie in vecinatatea capatului.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
515.04 kb |
Vizualizat: |
de 4818 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
454.35 kb |
Vizualizat: |
de 4818 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
420.82 kb |
Vizualizat: |
de 4818 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
393.98 kb |
Vizualizat: |
de 4818 ori |

|
Descriere: |
Cabina unde semnau foaia soferii |
|
Mărime fișier: |
383.58 kb |
Vizualizat: |
de 4818 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
357.43 kb |
Vizualizat: |
de 4818 ori |

|
Descriere: |
"...Plecarea este la 23.48 iar depoul este in partea cealalta a orasului" (Panduri) |
|
Mărime fișier: |
399.79 kb |
Vizualizat: |
de 4818 ori |

|
Descriere: |
Spre locul unde se alimentau cu gaz autobuzele |
|
Mărime fișier: |
297.87 kb |
Vizualizat: |
de 4818 ori |

|
Descriere: |
|
 Descărcare |
Nume fișier: |
indicator20150114_001639.rar |
Mărime fișier: |
971.17 kb |
Descărcat: |
de 153 ori |
Descriere: |
|
 Descărcare |
Nume fișier: |
tramv41.rar |
Mărime fișier: |
5.82 MB |
Descărcat: |
de 162 ori |
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 22/Apr/2018 Mesaje: 6704 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 15 Ian 2015 08:21:26 Titlul subiectului: |
176487 |
|
Foarte interesante imaginile. Mi-au placut foarte mult troleibuzele DAC, preferatelel mele
Ultima captura foto, este cumva statia terminus a lui 41 de la Casa Scanteii (Piata Presei Libere) ?
_________________ Sarbatori Pascale Fericite  |
|
Sus |
|
 |
PaulIP

Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 24/Apr/2018 Mesaje: 417 Locație: Bucuresti 3 (Vitan)
|
Trimis: Joi 15 Ian 2015 09:00:34 Titlul subiectului: |
176492 |
|
Interesant...
Stiam ca 4042 este singurul V2A-2S vopsit in rosu-crem, nu albastru-crem.
_________________
 |
|
Sus |
|
 |
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 23/Apr/2018 Mesaje: 1085 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Joi 15 Ian 2015 20:12:20 Titlul subiectului: |
176503 |
|
Filmarile au fost facute in vara lui 1984, cand inca mai erau albastre; in schema rosu-crem erau "despuiate" de pictograme, iar usile erau albe, fara randul de ferestre de jos (era doar urma lor pe foaia usii), usi care in scurt timp au fost si ele vopsite in rosu. Nu mai stiu daca au fost si albastre in acest gen, cu usa alba apoi vopsita.
Ultima foto este de la terminalul vechi de tramvai de la Scanteii, amenajat in 1964 pe locul unui spatiu verde ce apartinea de Strandul Tineretului. Terminalul se compunea dintr-un rondou carosabil pentru autobuze/troleibuze (initial au intors troleibuze acolo, reteaua ramand pana la desfiintarea din 1992, cand a avut loc o reamenajare a partii carosabile - ultima linie ce a folosit reteaua fost 81, traseu cu o viata scurta, la inceputul anilor 90) si noua bucla pentru tramvai. Statiile de imbarcare aveau acele copertine generoase, iar pe Bd. Marasti, era un refugiu mai mic, din panouri de sticla, in statia unde oprea autobuzul 131 (nu intra in rondou, ci intorcea pe o bucla formata din mai multe strazi - Casin, Marasti, Piata Scanteii cu intoarcere prin Kiseleff). In 2002 incep lucrarile de modernizxare a liniei de tramvai si tot terminalul se pozitioneaza perpendicular pe vechea pozitie. Azi se mai poate vedea doar o jumatate din fostul terminal al autobuzelor, o alee curba de asfalt care se termina in peronul actualei statii de tramvai.
Pentru ca ieri nu a mai avut loc, un fragment ce surprinde deschiderea usilor, cu zgomotul tipic al motorului.
Descriere: |
|
 Descărcare |
Nume fișier: |
usi deschidere.rar |
Mărime fișier: |
2.25 MB |
Descărcat: |
de 159 ori |
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
 |
PaulIP

Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 24/Apr/2018 Mesaje: 417 Locație: Bucuresti 3 (Vitan)
|
Trimis: Joi 15 Ian 2015 20:57:30 Titlul subiectului: |
176506 |
|
Ohoo!
Sunetul acela al usilor mi-a trezit frumoase amintiri!
Am mai observat ceva: "siamezul" din prima poza de mai jos are fereastra cabinei vatmanului precum la primele V3A, din 1972 (fapt ce ar putea marca prezenta contactorilor electromagnetici), pe cand 4041 (poza 2) o are ca la prototipul V2A (cu binecunoscutii contactori electromecanici, folositi din 1984 pana in prezent).
Este o exceptie, sau toate V2A/V2A-2S aveau ferestre ante-84?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
117.35 kb |
Vizualizat: |
de 4754 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
141.55 kb |
Vizualizat: |
de 4754 ori |

|
_________________
 |
|
Sus |
|
 |
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 23/Apr/2018 Mesaje: 1085 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Joi 15 Ian 2015 23:28:37 Titlul subiectului: |
176510 |
|
Primele din serie probabil ca au iesit cu contactori electromagnetici, dupa care au trecut la imbunatatiri, insa 4042 e la fel ca cel din a doua poza.
La inceputul lui 1987 am vazut primele V3A bidirectionale - de la geamul clasei se vedea statia terminus de la Uverturii, in care se oprise un V3A... albastru. Hopa, ceva nou in peisaj!
Secventa cu tramvaiul pe Turda, numarul de parc e destulde ilizibil dar parca la un moment dat, cand botul ajunge la margine se distinge ca o parere un 7 sau 2. Trebuie rulat de mai multe ori pentru a putea ghici ce este in fractiunea aia de secunda, nici rezolutia filmului nu e buna si e imposibil de obtinut ceva cu stop cadru.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
68.18 kb |
Vizualizat: |
de 4744 ori |

|
Descriere: |
|
 Descărcare |
Nume fișier: |
vagon20150115_232107.rar |
Mărime fișier: |
4.04 MB |
Descărcat: |
de 176 ori |
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 22/Apr/2018 Mesaje: 6704 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 16 Ian 2015 12:24:31 Titlul subiectului: |
176525 |
|
Filmele acestea au o valoare documentara mare. Nu neaparat pentru calitatea lor artistica, dar ne deschid o poarta spre trecut. Nu stiu daca in filmele romanesti actuale, cele care au aparut in ultimii ani, transportul in comun mai este prezent asa cum era in filmele de acum 30-40 de ani.
_________________ Sarbatori Pascale Fericite  |
|
Sus |
|
 |
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 23/Apr/2018 Mesaje: 1085 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Vin 16 Ian 2015 17:50:56 Titlul subiectului: |
176530 |
|
Vagonul de pe Turda este 4037
http://tramclub.org/Static/SerbanLacriteanu/299_19830424_Podul_Grant_4037.jpg
Nu stiu daca a fost singurul, V2A-urile normale au fost cu fereastra vatmanului injumatatita, de la primul numar din noua serie cu imbunatatiri (1982). 4037 e posibil sa rezulte din transformarea V2A-urilor din prima serie - 1981, un derivat din V3A - era acelasi tramvai numai ca ii lipsea o articulatie. Tipul 1982 s-a vrut o individualizare a variantei V2A, si poate de aceea aduce in acelasi timp cu o Tatra dar si cu un V3A.
Vedeta filmului - 4042, a fost suprins de mai multe ori in fotografiile d-lui Serban Lacriteanu, intre 1983 si 1984.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
 |
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 24/Ian/2018 Mesaje: 965 Locație: Arad
|
Trimis: Mar 27 Oct 2015 22:37:33 Titlul subiectului: |
182275 |
|
http://kinema-ikon.net/
Nu se poate da linkul direct, dar daca intrati pe site la sectiunea "experimental films", gasiti in lista "navetistii", un film experimental realizat de un grup de pasionati aradeni (de filme...experimentale) care arata cum calatoreau navetistii cu trenul spre si dinspre Arad in anii 70. Apar si doua tatre in film, dintre care doar una poate fi identificata: 143 ca vagon 1 intr-un cuplu. E inca o descoperire valoroasa, cel putin pentru mine, deoarece 143 este unul din vagoanele de care nu imi aduc aminte sa-l mai fi prins. Desi filmul e datat 1976, cred ca anul exact este post 1977 (sau poate editarea a fost facuta mai tarziu), deoarece coloana sonora e luata din albumul "Trans Europa Express" al celor de la Kratwerk, lansat in martie 1977.
Edit: link direct de pe youtube
https://www.youtube.com/watch?v=AvOzFRh4SOg
|
|
Sus |
|
 |
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 23/Apr/2018 Mesaje: 1085 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Sâm 12 Dec 2015 01:16:23 Titlul subiectului: |
182803 |
|
Te unge la suflet, aspecte din Bucurestiul anului 1980.
https://www.youtube.com/watch?v=ppaq6S04DyY
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
 |
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|