Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Traseele de transport din Iasi si infrastructura adiacenta
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5 ... 36, 37, 38  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Dum 12 Mar 2006 01:51:45    Titlul subiectului: 18260

Sper ca nu ies off-topic, dar imi amintesc ca rondul de la Tatarasi sud era prea strans chiar si pentru Tatre. Odata, un vagon a agatat o persoana care statea pe peron si nu chiar la limita lui dinspre linie. Vagonul 1 intra si el cu grija in acest rond, iar "secundul" supraveghea pantograful sa nu iasa de sub retea. Nu stiu sigur, dar cred ca vagonul 100 a avut si el problema asta in acel rond.
Rondul din Copou a fost folosit si de V2A si nu stiu ce probleme au fost.
Este posibil totusi ca GT4, desi pot intra in asemenea ronduri sa aiba probleme cu pantograful pe retea ?
Doar ca o curiozitate m-ar interesa daca rondul vechi din CUG (cel de la intersectia cu pasarela CUG) este suficient de larg pentru tramvaiele iesene actuale, in speranta ca in maximum 2 ani vor circula pe acolo. La fel si CUG 2.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 12 Mar 2006 08:32:50    Titlul subiectului: 18267

Initial traseul tramvaiului 9, cum l-am prins eu, era Gara - Centru - CUG 1(Rondul Vechi). La Gara tramvaiele intorceau intr-un rond amenajat in actualul sens giratoriu din fata cladirii Garii Vechi, iar in CUG - Rondul Vechi. Tin minte ca se adunau cate 3-4 Tatre pe capat. Curba este suficient de larga ptr Tatre si este chiar mai "dulce" ca in Baza 3.
Momente in care vagoanele erau sa agate si chiar au agatat persoane aflate in apropierea acestora sau intamplat si in Triumf, dar se produceau din neatentia oamenilor. Trece botul vagonului pe langa ei, apoi se apropie de vagon si ii agata cu spatele. Acest fenomen se intampla din cauza ecartamentului mic, vezi curba din intersectia Tg. Cucu. In rondul CUG 1, daca priveai dinspre Piata CUG spre rond, se vedea foarte bine cat de mult se deplasa botul si spatele vagoanelor fata de pozitia lor in linie dreapta.
Au intors si Timisuri in CUG 1? Asta chiar nu-mi amintesc Rolling Eyes
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
crysssteel



Data înscrierii: 10/Mar/2006
Ultima vizita: 17/Mai/2010
Mesaje: 3
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 12 Mar 2006 19:41:57    Titlul subiectului: 1111111111111 18293

In acea perioada(grozav de frumoasa eram in liceu...erau urmatoarele trasee:
1 COPOU - PODU ROS - ROND TUTORA (la ore de virf)
1 barat COPOU - PODU ROS - BAZA 3 (intre orele de virf)
2 GARA - P-TA UNIRII - PODU ROS - ROND TUTORA
3 GARA - TG. CUCULUI - TATARASI (ABATOR)
4 COPOU - T.VLADIMIRESCU - MOLDOPLAST - BAZA3
5 ALEXANDRU CEL BUN - PODU ROS - ROND TUTORA (la ore de virf)
5 barat ALEXANDRU CEL BUN - PODU ROS - BAZA 3.
Ulterior au fost introduse traseele inelare 4 si 8.
Dupa prelungirea traseului 9 pina la CUG 2 a circulat ocazional 9 barat, pe urmatorul traseu: CUG 2 - PODU ROS - P-TA. UNIRII - COPOU (rond Triumf) (traseu care a fost foarte apreciat de elevii si studentii/cadrele didactice rezidenti in zona PODU ROS - CUG). In ROND CUG 1 au intors si vagoane TIMIS, fara a fi probleme (dar in mod ocazional, dupa infiintarea traseului 10 CUG 2 - PODU ROS - DACIA/defeciuni sau alte evenimente). Wink

_________________
crysssteel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Dum 12 Mar 2006 20:57:03    Titlul subiectului: 18298

Daca erai la liceu in perioada aceea grozav de frumoasa, iti amintesti cumva de traseele "Copou-Abator" si "Copou-Tatarasi-Tutora"? Se pare ca sunt singurul care isi aminteste de ele.
Am vazut placutele cu traseele in 1983 sau 1984 in vagonul 244 pe linia 7 (cea veche), dar nu stiu in ce an au existat.
Linia din Tudor Vladimirescu nu a fost data in serviciu in 1983 ?
Linia 6 nu exista in 1981 ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Aug/2020
Mesaje: 8033
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 12 Mar 2006 21:26:43    Titlul subiectului: 18299

Crysssteel: 1980 - darea in functiune a tronsoanelor Pd. Ros-Pd. de Piatra, Pd. de Piatra-Zimbru, Gara-Silvestru-Pd. de Piatra.
In consecinta, in 1981 tramvaiul 2 circula deja pe str. Silvestru-Splai Bahlui si exista tramvaiul 6 (pe sensul spre Zimbru intra in rondul de la Gara, dupa care o lua la dreapta, pe str. Silvestru). Cum a spus si Tom, tronsonul Elena Doamna-Bucsinescu-Mase Plastice a fost dat in functiune in 1983, an care a insemnat o a doua revolutie in lista traseelor de tramvai.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iul/2020
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 13 Mar 2006 01:12:21    Titlul subiectului: 18320

M-am uitat pe harta Ratp de pe site-ul oficial al regiei, pentru a vorbi în cunoștință de cauză. Lăsând la o parte dificultatea de a o consulta, având în vedere că se mișcă mai tot timpul, nu înțeleg niște lucruri:
1. Linia 41 e definită ca având capetele Copou-CUG 2, dar pe hartă, capătul ei e trecut la locația numită Agronimie. E același lucru Copou cu Agronomia? Acum 10 ani, când am fost în zonă exista o buclă de întoarcere a troleibuzelor lângă o clădire pe care scria Copou (nu știu dacă era cinematograf sau magazin, dar știu că scria Copou pe ea; troleibuzele întorceau acolo în timp ce tramvaiul mergea printr-un fel de parc.
2. Linia M14 figurează cu un traseu total diferit în condițiile în care chiar RaduB spunea căcele două linii coincid în proporție de 100 %.
3. Nu figurează linia 43 nici ca troleibuz, nici ca autobuz.
4. Figurează linia A 29: Tomești-Baza 3-Socola-Primăverii-Tomești. E cumva linia pe care a circulat Ikarusul 263 care încă e în garaj sau o fi o linie pregătită pentru MAZ-urile care vor ieși la stradă curând?
5. Nu se pomenește nimic de linia 45.
6. Pe hartă figurează O SINGURĂ linie de maxi-taxi cu capătul la Bucium, ori, pe poză, era PLIN de dube!! Ce alte linii mai întorc acolo și nu sunt menționate?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Aug/2020
Mesaje: 8033
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 13 Mar 2006 03:46:34    Titlul subiectului: 18325

OAB a scris:
M-am uitat pe harta Ratp de pe site-ul oficial al regiei, pentru a vorbi în cunoștință de cauză. Lăsând la o parte dificultatea de a o consulta, având în vedere că se mișcă mai tot timpul, nu înțeleg niște lucruri:
1. Linia 41 e definită ca având capetele Copou-CUG 2, dar pe hartă, capătul ei e trecut la locația numită Agronimie. E același lucru Copou cu Agronomia? Acum 10 ani, când am fost în zonă exista o buclă de întoarcere a troleibuzelor lângă o clădire pe care scria Copou (nu știu dacă era cinematograf sau magazin, dar știu că scria Copou pe ea; troleibuzele întorceau acolo în timp ce tramvaiul mergea printr-un fel de parc.
Capatul din Agronomie este denumit Copou sau Rond Copou de catre RATP. Zona in care se afla rondul in care au intors troleibuzele intre 1995 si 1996 si o bucla pentru tramvaie a fost denumita de catre regie in mai multe feluri de-a lungul timpului: Gradina Copou, Super Copou (dupa numele magazinului), Triumf. Acea zona care da impresia de "parc", pe unde urca tramvaiele mai departe spre Agronomie, este de fapt strada Grigore Ghica Voda. In 1996 a fost prelungita reteaua de troleibuz pana la Agronomie (Rond Copou).
OAB a scris:
2. Linia M14 figurează cu un traseu total diferit în condițiile în care chiar RaduB spunea căcele două linii coincid în proporție de 100 %.
Traseele de maxi-taxi care apar acolo (Planul de Transport adoptat in 2004) ar urma, teoretic, sa fie scoase la licitatie. Nu sunt trasee prevazute pentru regie, ramane de vazut ce se va intampla cu ele. Acea linie M14 nu are nici o legatura cu actuala linie 14 pe care circula microbuzele Iveco. Inainte de scindarea regiei, linia 14 era acoperita cu autobuze. In 2002, dupa darea in functiune a liniei 41 de troleibuz, linia 14 ar fi trebuit sa dispara, insa apele erau tulburi atunci in privinta viitorului RATC, astfel ca linia 14 s-a mentinut din inertie, fiind preluata de catre SC Autobuzul SA si acoperita ulterior cu microbuzele Iveco. Aplicarea Planului de Transport ar fi trebuit sa insemne si disparitia acestei dubluri a liniei 41. Din pacate, Planul de Transport nu este pus in aplicare si cred ca urmeaza a fi modificat.
OAB a scris:
3. Nu figurează linia 43 nici ca troleibuz, nici ca autobuz.
Linia 42 de troleibuz prevazuta in Planul de Transport ar fi trebuit sa ajute la rezolvarea problemei fluxului de calatori intre CUG si Piata Eminescu. Suprapunerea foarte mare cu linia 41 ar fi creat insa o mare problema in afara orelor de varf (mai ales seara, dupa ora 20). Nu am inteles nici eu de ce s-a ales sacrificarea legaturii dintre Poitiers si Tudor Vladimirescu (actuala linie 43). Legatura dintre Pacurari si Tudor Vladimirescu ar fi ramas cu linia 46.
OAB a scris:
4. Figurează linia A 29: Tomești-Baza 3-Socola-Primăverii-Tomești. E cumva linia pe care a circulat Ikarusul 263 care încă e în garaj sau o fi o linie pregătită pentru MAZ-urile care vor ieși la stradă curând?
Nu, e o varianta putin scurtata (cu o statie pe fiecare sens). In Planul de Transport linia 29 nu mai ajunge in Podu Ros, ci merge spre Tesatura direct de la Cotnari.
Nu cred ca autobuzele MAZ vor ajunge vreodata pe linia 29 (nici nu cred ca va fi reinfiintata prea curand). E nevoie disperata de ele pe 19 si 28.
OAB a scris:
5. Nu se pomenește nimic de linia 45.
Numerotarea liniilor din Planul de Transport este aiuristica. S-a ales totusi varianta aceasta, schema de numerotare fiind apropiata de ceea ce cunosc in prezent calatorii.
OAB a scris:
6. Pe hartă figurează O SINGURĂ linie de maxi-taxi cu capătul la Bucium, ori, pe poză, era PLIN de dube!! Ce alte linii mai întorc acolo și nu sunt menționate?
Planul de Transport nu este pus in aplicare decat prin prisma traseelor care se pastrau neschimbate. In plus, actualele contracte cu operatorii privati sunt valabile pana in 2007. In prezent, in rondul din Bucium intorc microbuzele Iveco exploatate de catre SC Autobuzul SA (linia 46) si microbuzele particulare ale Autovlad (linia 124 - detalii la judetul IASI -> OPERATORII PRIVATI DE MAXI-TAXI).
Cum am mai spus, traseele care apar pe pagina RATP Iasi sunt cele specificate prin Planul de Transport adoptat in 2004, nicidecum cele pe care se circula in prezent.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iul/2020
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 13 Mar 2006 16:49:11    Titlul subiectului: 18337

1. Care e viitorul liniei 44?
2. În situația în care un microbuz 111 precede tramvaiul 6, cam câți din stație se reped la dubă și câți așteaptă civilizat tramvaiul?
3. Măcar odată au fost prinși pe picior greșit operatorii respectivi? Din câte se spunea la un alt topic, șoferii dubelor comunică foarte eficient între ei, astfel încât... nu au fost semnalate nereguli majore.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Aug/2020
Mesaje: 8033
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 13 Mar 2006 17:08:37    Titlul subiectului: 18338

OAB a scris:
1. Care e viitorul liniei 44?
Incert. Poate va reveni in 2007, cand speram ca vom scapa de maxi-taxi.
OAB a scris:
2. În situația în care un microbuz 111 precede tramvaiul 6, cam câți din stație se reped la dubă și câți așteaptă civilizat tramvaiul?
Sunt mai multe categorii: calatorii ocazionali de pe parcursul comun, calatorii care au nevoie de legatura dintre cartierele Dacia si Alexandru si zona Copou, insa nu folosesc abonamente RATP (normale sau zonale) si calatorii cu abonamente RATP (normale sau zonale). Celor din prima categorie probabil ca le este indiferent, cei din a doua categorie prefera legatura directa Dacia (Alexandru) - Copou (daca ar folosi tramvaiul ar trebui sa schimbe in Piata Unirii), iar cei din ultima categorie, evident, merg cu tramvaiul. Tramvaiul 6 are in general flux ridicat de calatori, asigurand in principal deplasarea elevilor si studentilor catre/dinspre zona Copou si zona centrala, unde sunt concentrate foarte multe institutii de invatamant.
OAB a scris:
3. Măcar odată au fost prinși pe picior greșit operatorii respectivi? Din câte se spunea la un alt topic, șoferii dubelor comunică foarte eficient între ei, astfel încât... nu au fost semnalate nereguli majore.

De nenumarate ori. Amenzile nu-i mai sperie, chiar le ignora. Anul trecut municipalitatea a reziliat contractele cu privatii pentru incalcari flagrante, insa decizia a fost atacata in justitie de catre firmele de maxi-taxi. Cum procesele dureaza o vesnicie in tara asta, ne-am pierdut speranta ca vom scapa de maxi-taxi inainte de 2007, cand expira de drept actualele contracte.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 18 Mar 2006 19:06:14    Titlul subiectului: 111111 18690

N-am auzit nici macar sa se incerce introducerea dubelor inspre Dancu. Traseul 3 este unul din cele mai bune trasee din oras. Pacat ca nu s-a introdus tramvai pana in Tomesti si Ciurea. Ar fi fost excelent.
Deja se anunta in MAZ-uri introducerea traseului 28 pe ruta:P-ta Alexandru - Podu Ros - Fundatie - Copou, incepand cu 20 martie. Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Aug/2020
Mesaje: 8033
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 18 Mar 2006 20:14:18    Titlul subiectului: 18701

Dupa licitatia din 22 ianuarie 2003 a fost adjudecat si traseul 101 de maxi-taxi (Tatarasi Nord-str. Ion Creanga-Tatarasi Sud-Dancu), de catre firma Life Cris. Traseul a avut viata scurta (evident, nici nu a fost respectata ruta).
La judetul IASI -> OPERATORII PRIVATI DE MAXI-TAXI am dat toate datele legate de operatorii privati, traseele castigate de catre acestia la cele doua licitatii (16 aprilie 2002 si 22 ianuarie 2003) si modul in care au fost/sunt exploatate. Despre traseul 101 spuneam:
Citat:
101 - a circulat putin timp, chiar si asa pe alt parcurs decat cel licitat (Vasile Lupu in loc de Ion Creanga). A disparut repede, nefiind rentabil, intrucat cei din Dancu isi stiu interesul si prefera tramvaiul 3 (mai ales dupa ce a avut cine sa le explice ce-i asteapta daca migreaza in masa la maxi-taxi).
A existat, insa, si un moment cand traseul 3 a fost piratat total de catre "privati" - in timpul grevei RATC din 2001, cand Simirad a dat mana libera "privatilor" sa ia in primire orice traseu al regiei pe perioada grevei.
Nokia2010: traseul 3 a fost, este si va ramane cel mai rentabil traseu al regiei, insa si traseul pe care se inregistreaza cele mai multe acte de vandalizare a mijloacelor de transport.
In alta ordine de idei, au iesit deja la strada si autobuze din ultimul lot. Cum a spus si Tatra, de luni traseul 28 va primi din nou autobuze.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
geoovy



Data înscrierii: 29/Mar/2006
Ultima vizita: 11/Noi/2012
Mesaje: 1

MesajTrimis: Mie 29 Mar 2006 10:50:16    Titlul subiectului: 19414

radub a scris:
34 - Pd. Ros - Socola - Bucium - Motel Bucium - Paun (traseu periurban cu program fix; circula un singur autobuz - uneori este trimis un microbuz)
Stii cumva acest program fix?...ora cand pleaca din Podu Ros sau Bucium...sa nu stau in statie vreo 2 h si tot sa nu vina
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Aug/2020
Mesaje: 8033
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 29 Mar 2006 11:13:33    Titlul subiectului: 19415

La 5:25-5:30 ajunge prima cursa dinspre Paun in Podu Ros. La fiecare si 30 de minute pana la 7:30 inclusiv pleaca din Podu Ros spre Paun. La 8:25-8:30 ajunge in Podu Ros dinspre Paun ultima cursa de dimineata, dupa care autobuzul pleaca la garaj. La 10:30 (nu sunt 100% sigur daca este sau nu una si la 9:30) incep din nou cursele dinspre Podu Ros spre Paun, pana la 20:30 inclusiv. Se circula cu un singur autobuz in zilele lucratoare si cu un singur microbuz Iveco sambata si duminica. Se mai intampla uneori (destul de rar) si in zilele lucratoare sa fie trimis microbuz (mai ales pe cursa de la 20:30).
Statia de plecare din Podu Ros se afla pe Bd. Socola, in dreptul magazinului Moda (unde oprea autobuzul 19).
Atentie: vehiculele apartin SC Autobuzul SA, deci biletele/seturile de bilete de la RATP nu sunt valabile!
Un alt amanunt, in caz ca te intereseaza, se circula pe doua ture, deci de la pranz se schimba autobuzele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
blood13



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2018
Mesaje: 110
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 29 Mar 2006 22:00:17    Titlul subiectului: 19479

Si un alt amanunt enervant: se pare ca uneori merge duba si in timpul saptamanii, cum am constatat azi pe pielea noastra (eu, Radu si Cristina).
_________________
Tiberiu Sufitchi
http://iasi.stfp.net | http://myaviation.net/?uid=9398
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 30 Mar 2006 12:57:58    Titlul subiectului: 19522

Iata ca dimineata avem parte de ST-uri pe Copou, trimise din Tutora, o cursa speciala, din cate am inteles de la vatmani.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Aug/2020
Mesaje: 8033
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 11 Apr 2006 11:19:05    Titlul subiectului: 20515

Este suplimentare cu 2 vagoane pe linia 8, dimineata. Masura a fost luata acum cca. trei saptamani, in urma discutiilor cu reprezentantii studentilor. Vagoanele sunt trimise pe 5 din Dacia pana in Tutora, iar de acolo intra pe 8 (extins).
-----------------------------------------------------------------------
Incepand de maine, traseul 30 de autobuz va fi modificat. Astfel:
1. Traseul 30 va urma ruta Canta-Gara-Pd. de Piatra-Bd. N. Iorga-Cotnari-Tesatura-Mase Plastice-Baza 3-Str. Bucium-Bd. Socola-Cotnari-Bd. N. Iorga-Pd. de Piatra-Gara-Canta.
2. Se infiinteaza traseul 30b de autobuz, pe ruta Canta-Gara-Pd. de Piatra-Bd. N. Iorga-Cotnari-Bd. Socola-Pasaj Socola-Han Trei Sarmale si retur.
Cele 12 autobuze care deserveau pana acum linia 30 vor fi impartite pe cele doua trasee, din Canta urmand a pleca alternativ 30 si 30b.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Aug/2020
Mesaje: 8033
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 23 Apr 2006 22:49:01    Titlul subiectului: 000000 21195

Continua lucrarile de inlocuire a caii de rulare pe tronsonul Familial-Rond Dacia. S-a ajuns la ultima portiune, Columnei-Rond Dacia.
Rond Dacia - a fost deja refacuta bucla mica:




ST7 #113 pe bucla mica:

Dinspre Rond Dacia spre statia Columnei:

Se va lucra ca si pana acum, "on the fly", tramvaiele circuland pe aceeasi linie in ambele sensuri. Inainte de statia Columnei a fost realizat deja "S"-ul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Aug/2020
Mesaje: 8033
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 24 Apr 2006 02:16:50    Titlul subiectului: 111111 21228

Linia 30 a aparut spre sfarsitul anului 1991 (prin septembrie, daca nu ma insel, dupa inceperea anului scolar). Traseul initial a foat Gara-Pd. de Piatra-Sos. Nationala-Pd. Ros-Bd. Socola-Bucium. Dupa cca. o jumatate de an a fost prelungit pana in Canta.
Traseul a fost modificat de cateva ori. In prima faza s-a dorit scurtarea pana la Frigorifer (dupa reintroducerea traseului de troleibuz 46, suspendat un timp, dar nu-mi mai amintesc de ce), insa, la insistentele celor din Bucium, s-a renuntat. Apoi a fost trecut pe Canta-Gara-Pd. de Piatra-Bd. N. Iorga-Bd. D. Cantemir-Sos. Nationala-Pd. Ros-Bucium. Dupa introducerea liniilor 11 si 11b (autobuz) a mers pe Bd. N. Iorga pana la Pasajul Nicolina, urca pe pasaj si mergea pe Sos. Nicolina spre Pd. Ros, de unde reintra pe traseul obisnuit. Dupa ce a venit la conducerea RATC domnul Garlea si a bramburit multe trasee, au disparut 11 si 11b, a aparut traseul 19 (am scris si povestea lui), iar traseul 30 a fost scos din Pd. Ros (cred ca in 1997), astfel ca de la Pasajul Nicolina isi continua drumul pe Bd. N. Iorga spre Cotnari, de unde intra pe Bd. Socola si mergea spre Bucium. Aceasta ruta s-a pastrat pana la scindarea regiei si retragerea autobuzelor de pe trasee. Anul acesta, cand s-a reluat circulatia pe 30 cu autobuze MAZ, traseul parcurs timp de cateva zile a fost cel abandonat la scindare. Prin 1998 a mai existat si un 30b, cu acelasi traseu ca si 30, insa intorcea la Peco Bucium, dupa Pasajul Socola.
Deci, de la infiintare (1991) si pana in prezent, traseul 30 a circulat mereu pe la Gara.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 25 Apr 2006 09:36:58    Titlul subiectului: 21319

In Iasi au circulat autobuze Ikarus articulate, care s-au descurcat foarte bine. Au deservit si trasee aflate pe strazi cu mai multe benzi de circulatie (9, 30) dar si traseul 28, care intre pasajul Nicolina si Piata Alexandru cel Bun circulau pe starda cu 2 benzi. La orele de varf urcau pana si dealul Copoului pe traseul 36 (P-ta Eminescu - Breazu), fiind supraaglomerate.
Iata in continuare 2 autobuze Ikarus 280, desenate de mine, cand circulau pe traseele mai sus mentionate. #137 are varianta originala de culoare, pe cand #129 a fost revopsit, si i s-a facut cadou o usa (usa 2).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Aug/2020
Mesaje: 8033
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 25 Apr 2006 12:41:12    Titlul subiectului: 21321

Traseul 28 nu a mers de la inceput pe strada Bradului intre Pasajul Nicolina si Gara Internationala. In 1991, cand a fost infiintat, intre Pasajul Nicolina si Spitalul de Recuperare a mers un timp pe strada Salciilor-strada Bradului-strada Pantelimon Halipa, apoi traseul a fost putin modificat: strada Salciilor-strada Orientului-strada Pantelimon Halipa. Circulau IK4, cele doua SM11 cu doua usi (#326 si #329). Foarte putin timp a circulat pe 28 si Ikarusul 266 #213. Din cand in cand mai ajungeau pe stradutele alea inguste si autobuze Ikarus 280 (e memorabila cursa cu #112, cand s-a ratacit si a ratat intrarea de pe Orientului pe Salciilor, ajungand pana la malul Nicolinei).
Pentru ca nu era zi in care autobuzele de pe 28 sa nu ajunga la garaj cu geamuri sparte (in plus, copiii de pe Salciilor care se jucau cu rotile vara sau cu patine iarna foloseau autobuzele pe post de remorchere), regia a modificat traseul prin 1993, astfel ca de la Pasajul Nicolina s-a intrat de atunci direct pe strada Bradului. Dupa aceasta modificare autobuzele Ikarus 280 intrau destul de des pe 28. Dupa 1994, cand a venit primul lot de autobuze Saviem (al doilea a ajuns in 1995), autobuzele Ikarus 280 erau foarte scumpe la vedere pe 28.
***
In privinta traseului 36, prima sa ruta a fost Breazu-Copou-Tg. Cucu-Pd. Ros-Bd. Tutora-Tesatura-Cotnari-Bd. Socola-Pd. Ros (capat de linie; soferii isi vizau foaia la toneta de bilete - transformata in dispecerat - din dreptul florariei Codlea, actual sediu al sucursalei BRD Pd. Ros; toneta mai exista si la ora actuala, insa nu mai este folosita de ani buni)-Tg. Cucu-Copou-Breazu. A doua ruta a traseului 36 a fost Breazu-Copou-Tg. Cucu-Pd. Ros-Bazar. A treia ruta a fost Agronomie-Breazu (in special pentru elevii de la Liceul Pedagogic). Ultima ruta a lui 36 a fost Breazu-Copou-Piata Eminescu-strada Vasile Conta-Piata Independentei-Piata Eminescu-Copou-Breazu, circuland in special pentru elevii de la Liceul Pedagogic.
In general, autobuzele de pe 28 plecau/veneau spre/dinspre garaj dinspre/spre Piata Alexandru cel Bun taind direct peste pasaj. Unii soferi insa parcurgeau traseul pana in Pd. Ros in drum spre garaj. Linia 28 nu a circulat niciodata peste pasaj. A existat insa prin '93 o prima varianta a liniei 35 intre Dacia si P. Eminescu, cu traseul Dacia-Pd. de Piatra-Pd. Ros (in ambele sensuri pe Sos. Nationala)-Tg. Cucu-P. Eminescu. A avut o viata scurta.
Traseul 28 a fost de la inceput o bucurie pentru mine, fiind posibilitatea de a ajunge mai repede la bunici, deoarece tramvaiul 5 ma lasa foarte departe (fie la Pd. de Piatra, fie la Minerva). A fost reeditarea partiala a primei variante a fostului traseu de maxi-taxi din anii '80 (plecare din Mircea cel Batran, din parcarea din fata alimentarei de acolo).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Mar 25 Apr 2006 17:34:17    Titlul subiectului: 21340

Nu imi amintesc exact cand am vazut prima data autobuzele de pe linia 28, dar stiu ca la un moment dat ele circulau pe malul Bahluiului spre Podul de Piatra, urcau pasarela, ajungeau la actualul capat si de acolo mergeau probabil spre gara Nicolina, iar capatul nu stiu pe unde era. Celalalt capat cred ca era la rondul din Piata Eminescu.
A existat vreodata un traseu de autobuz pe str.Rosetti, in continuarea bd. Tudor Vladimirescu, spre iesirea din oras ? Stiu ca e cam greu de venit de acolo, nici taxiurile nu prea vin, iar de duba, Doamne fereste.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 25 Apr 2006 21:27:21    Titlul subiectului: 000000000 21356

Astazi nervi si scandaluri in transportul cu microbuzele pe ruta Billa - CUG - Blocuri Ciurea, singura modalitate de transport din Ciurea spre Iasi, cu exceptia trenului. Soferii sustineau ca ieri noapte, in jurul orei 23, cand s-au retras la garaj, au aflat ca traseul a fost modificat astfel: CUG 2 - Blocuri CIurea (Lunca Cetatuii) - Ciurea(sat). Pana la pranz nu a urcat nici o masina pana in sat, dupa care am vazut masini coborand dinspre sat. Am plecat spre in Iasi in jurul orei 14:30 cu maxi taxi pana la CUG 2 => 1 leu pentru 2,5 km. Evil or Very Mad La intoarcere am venit cu un MAZ pana in CUG 2 si, spre surprinderea mea, nici un maxi-taxi spre casa. Ne-am adunat 5 oameni si ne-am inghesuit intr-o Dacie, unde am dat cate 1 leu de caciula. Ajunsi in Lunca Cetatuii am constatat ca nici aici nu era nici un mijloc de transport. Lumea a iesit pe la 15:30 in strada, iar soferii si-au luat "jucariile" si au plecat. Am auzit ceva discutii ca va fi reintrodus traseul 21, deservit de autobuze Ikarus 260. Sa speram ca nu vor mai reveni dublele aici si RATP-ul va reintra pe traseu. Very Happy
Soferii de maxi-taxi ziceau ca nu vor mai iesi la strada. In cazul asta cine va asigura transportul??? S-a ajuns ca acum 9 ani cand m-am mutat eu, cand se adunau 4-5 oameni ptr a umple o masina, dar macar atunci era si atubuzul 24b care mergea de vreo 4 ori pe zi. Maine voi vedea cu ce voi ajunge in oras, sper ca nu ma voi indrepta spre Gara. Twisted Evil
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Aug/2020
Mesaje: 8033
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 27 Apr 2006 09:45:43    Titlul subiectului: 21492

Deocamdata autobuzele Ikarus nu apartin RATP. Chiar si dupa terminarea procesului de reunificare va fi aproape imposibil sa intre autobuzele Ikarus pe traseul 21. Traseul este licitat de catre Autoritatea Rutiera Romana, fiind considerat exterior, iar RATP ar avea drept sa intre pe acel traseu doar in cazul neadjudecarii lui de catre alti operatori, in urma unei alte licitatii.
Din pacate, in tara asta lucrurile bune nu rezista. Asa s-a intamplat si cu autobuzul 21, si cu traseele exterioare luate cu japca de la RATC.
Nu este, insa, exclus ca in urma acestei manevre sa revina traseul 21 pe CUG 2-Pd. Ros-Pd. de Piatra-Billa-Gara (fostul 40) sau partial pe varianta din Planul de Transport: CUG 2-Pasaj Nicolina-Bd. N. Iorga-Cotnari-Bd. Socola-Pd. Ros-Splai Bahlui Mal Stang-Pd. de Piatra-Billa-Gara-Pd. de Piatra-Bd. N. Iorga-Pasaj Nicolina-CUG 2.
TATRA a scris:
In cazul asta cine va asigura transportul???
ARR ar urma sa organizeze o alta licitatie in acest caz.
----------------------------------------------------------------------------
Se pare ca Primaria Iasi va incerca obtinerea avizelor necesare de la Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului pentru reintroducerea traseului 21, parte a unei intentii de dezvoltare a transportului in comun in Zona Metropolitana. Variantele de operare, insa, nu par deloc promitatoare. Detalii la "judetul IASI -> Transportul public din Municipiul Iasi"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Aug/2020
Mesaje: 8033
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 27 Apr 2006 09:50:32    Titlul subiectului: 21493

Flacara Iasului, 27 aprilie 2006 (http://www.flacaraiasi.ro):
"Va fi reintrodus traseul 21 (Ciurea - Gară)
Primarul municipiului Iași, Gheorghe Nichita, a susținut că Regia Autonomă de Transport Public, subordonată municipalității, va reînființa traseul 21 (Ciurea - Podu de Piatră - Gară).
"Pe parcursul zilei de astăzi (n.r. - ieri), am solicitat ARR-ului (n.r. - Autoritatea de Reglementare Rutieră) să obținem un aviz de la Ministerul Transportului, Construcțiilor și Turismului și să reînființăm linia 21. Vom introduce autobuze, așa cum a mai fost. Practic, noi trebuie să dezvoltăm cât mai rapid acest transport metropolitan. Deci, comunele care sunt în această zonă metropolitană trebuie să beneficieze de obținerea acestor avize, ca să putem dezvolta infrastructura și serviciile până la marginea zonei metropolitane", a explicat Nichita. S-a ajuns la această decizie datorită nerespectării clauzelor contractuale ale operatorului care a concesionat, până în prezent, acest traseu. "În cazul în care un operator care a câștigat licitația acestui traseu nu-și respectă obligațiile contractuale, i se reziliază contractul", a explicat Mihai Adrian, purtător de cuvânt al RATP Iași. Urmează ca în perioada imediat următoare, regia ieșeană de transport public să vină cu aprobări în cadrul Consiliului Local, pentru ca ulterior să fie dat dreptul de subînchiriere a unor trasee sau să concesioneze direct anumite trasee, implicit să fie realizată operativitatea serviciilor, după cum a specificat Nichita. (D.Ș.)"
*****
Cate complicatii, cata improvizatie... Pana in 2002 totul era atat de simplu! De ce nu poate fi din nou?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 30 Apr 2006 12:00:20    Titlul subiectului: 111111 21808

LUNCA CETATUII - CUG 2 - BAZAR
De cateva zile "maxi-taxiurile" de pe vechiul traseu 21 (Billa - Podu Ros - CUG - Lunca Cetatuii) au, nici mai mult nici mai putin, de 3 statii in oras: CUG 2, Rondul Vechi si Bazar. Deci, ca sa ajung in Podu Ros, tre sa cobor la Bazar, nu ca ar fi mult de mers, dar statia este facuta langa porcaria aia de talcioc, cu garduri ruginite, gunoaie si alte treburi pe care nu se merita sa le mentionez aici. Poate cei cu astfel de idei excelente sunt la fel de curati la minte si in afaceri precum statia de maxi-taxi de la Bazar. Nu mai zic ca sambata si duminica parcarea respectiva este plina de oameni care vand fel de fel de chestii si mijloacele de transport se misca foarte greu. Oare cu ce gandesc bravii nostri edili Question Question Question
Cateva fotografii de pe capatul liniei 21b ( Lunca Cetatuii - CUG - Bazar).



DSC05888.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.48 kb
 Vizualizat:  de 8863 ori

DSC05888.JPG



dsc05947_334.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  40.56 kb
 Vizualizat:  de 8257 ori

dsc05947_334.jpg



dsc05949_877.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.75 kb
 Vizualizat:  de 8257 ori

dsc05949_877.jpg




Ultima modificare efectuată de către TATRA la Dum 30 Apr 2006 21:42:28, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5 ... 36, 37, 38  Următoare
Pagina 4 din 38

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community