|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 28 Dec 2015 10:54:40 Titlul subiectului: Transport electric |
183044 |
|
Desi sunt fanul transportului electric, propunerea legislativa de mai jos, mi se pare o tampenie mare. Probabil anumiti parlamentari au "bucurii" la cei care comercializeaza autobuze electrice. Articolul se gaseste aici.
Citat: | Propunere legislativă inovativă. Mijloacele de transport în comun trebuie să fie electrice
"Autoritățile publice locale, regiile autonome și societățile comerciale aflate în subordinea unităților administrativ-teritoriale vor achiziționa mijloace de transport în comun acționate electric într-o proporție de minim 50% din necesarul de achiziții viitoare'', prevederile aplicându-se și în cazul microbuzelor și autobuzelor școlare, potrivit Legii privind promovarea transportului ecologic, depusă la Senat de șase parlamentari social-democrați și doi liberali, potrivit Mediafax.
Proiectul de lege extinde obligativitatea achiziționării mijloacelor de transport ecologice și asupra societăților comerciale cu capital privat care derulează transport în comun pe traseele din municipii și zonele metropolitane.
Astfel, potrivit actului normativ ''societățile comerciale cu capital privat care derulează transport în comun pe traseele din municipii și zonele metropolitane vor asigura începând cu anul 2020 un parc auto acționat electric în proporție de minim 50%''.
Proiectul de lege ar urma să producă efecte începând cu anul următor celui de intrare în vigoare a prezentei legi, dacă inițiativa legislativă va întruni sprijinul parlamentarilor.
Legea își propune să reducă poluarea în aglomerările urbane, prin diminuarea consumului de benzină și motorină, cât și să promoveze noile tehnologii în transport, potrivit expunerii de motive.
''Mijloacele de transport în comun acționate electric au o contribuție benefică asupra sustenabilității economice și ecologice a comunităților pe care le deservesc'', susțin inițiatorii.
Expunerea de motive mai arată că ''la nivelul UE circa 28% din emisiile de gaze cu efect de seră sunt datorate transporturilor și 84% dintre acestea revin transportului rutier, cu mențiunea că 10% provin din traficul urban'', iar ''transportul ecologic se referă de regulă la orice mijloc de transport ce implică diminuarea combustibilului lichid''. |
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Lun 28 Dec 2015 12:59:17 Titlul subiectului: |
183053 |
|
Da, este o tampanie foarte mare. Mai intai ar trebuii sa faca o propunere ca statul sa finanteze o parte din aceste achizitii, dat fiind faptul costul de achizitie aproape dublu a acestor vehicule. Cum sa obligi companiile de transport sa achizitioneze autobuze electrice, daca nu au fonduri sa achitioneze autobuze diesel noi?
Un caz concret: Budapesta va cumpara 20 de autobuze electrice noi, costul total este de 4 miliare de forinti (12,6 milioane de euro), din care statul va subventiona 3,9 miliarde (12,3 milioane de euro), companiei de transport ramane partea de 100 de milioane de foriniti (310 000 euro) respectiv constructia infrastructurii de incarcare. |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Nu puteți descărca fișiere în acest forum
|
|