|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 01 Noi 2012 21:54:19 Titlul subiectului: Proiectul Green Line HD : troleibuz Hunedoara-Deva-Simeria |
160194 |
|
Proiect troleibuz Hunedoara-Deva-Simeria
Un articol extrem de interesant, mai ales daca s-ar si concretiza ceva, sa nu ramana doar la stadiul de palavre electorale...
http://www.glasul-hd.ro/Jude%C5%A3ul-Hunedoara-va-avea-trei-linii-de-troleibuz_1_4051.html
"Județul Hunedoara va avea trei linii de troleibuz
Consilierii județeni au aprobat vineri asocierea Consiliului Județean cu mai multe administrații locale în vederea construirii a trei linii de troleibuz. Autoritățile județene vor să atragă fonduri europene pentru realizarea investițiilor. Două dintre cele trei linii de troleibuz vor face legătura între localitățile din Valea Jiului. Cea de-a treia rută va face legătura între municipiile Deva și Hunedoara. Cele trei proiecte vor fi realizate în două etape. În prima fază va fi realizată infrastructura de transport necesară, respectiv rețeaua electrică, stâlpi de susținere și stație de redresare cu atelier de întreținere și reparații troleibuze. A doua etapă presupune punerea în funcțiune a Serviciului public de transport cu troleibuze, Consiliul Județean Hunedoara fiind responsabil de întreaga implementare a Proiectului. Administrațiile locale vor contribui cu punerea la dispoziția Consiliului Județean a infrastructurii rutiere și a rețelei electrice.
„Perioada 2014-2020 e ultima în care România va mai putea atrage fonduri europene. Nu puteam să scăpăm acest moment, de aceea am încercat să facem această asociere și după aceea ne apucăm de studii de fezabilitate în așa fel încât în 2014 să fim primii care putem depune proiectele. Vom avea o întâlnire tehnică cu fiecare instituție, cu primăriile cu care ne-am asociat, în așa fel încât proiectul să fie categoric declarat unul eligibil”, a precizat președintele CJ Hunedoara, Mircea Moloț.
Linia Deva - Hunedoara va fi extinsă în viitor
Autoritățile județene iau în calcul și posibilitatea extinderii liniei de troleibuz Deva Hunedoara, astfel încât pe viitor să deservească întreaga conurbație care va cuprinde localitățile Deva, Hunedoara, Simeria, Călan și comunele din împrejurimi. „Vom încerca să extindem linia de troleibuz pentru conurbație. În prima fază linia de troleibuz va merge de la Deva la Hunedoara și se oprește aici pentru această zonă, urmând ca să completăm cu Călan și Simeria. Iar în Valea Jiului linia va uni Petrila cu Uricani”, a adăugat Moloț."
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 11 Noi 2013 15:29:50 Titlul subiectului: |
168750 |
|
Interesant e ca la un moment-dat au fost intentii de introducere a ... tramvaiului intre Hunedoara si Deva, care sa circule “din 10 în 10 minute”, iar aceste discutii au avut loc in anii '70, proiect nerealizat...
http://www.replicahd.ro/?p=10122
"Hunedoara, între previziunile de la 1911 și realitate
BY CIPRIAN IANCU – 18 APRIL, 2013
Articol scris de Ciprian Iancu și Cristina Bodó
[ . . . ]
“Teatrul” amintit în articolul de la 1911 se chinuie să iasă dintr-o altă perioadă lungă de amorțeală, iar tramvaiul “din 10 în 10 minute” spre și dinspre Deva este o idee discutată serios în anii ‘70, dar nerealizată. Se circulă spre Deva, dar din 20 în 20 de minute, cu autobuze, până la ora 20:00. Se mai întâmplă ca programul să nu fie respectat întocmai, mai ales seara și duminica.
[ . . . ]"
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
BMC
Data înscrierii: 04/Noi/2013 Ultima vizita: 06/Mai/2024 Mesaje: 34 Locație: Braila
|
Trimis: Lun 11 Noi 2013 20:24:11 Titlul subiectului: |
168757 |
|
Autobuze sau maxi-taxi ca intre Braila si Galati?
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 07 Ian 2016 16:06:30 Titlul subiectului: |
183190 |
|
Stupoare, iata ca proiectul este deja deturnat spre ... ia ghiciti! - autobuze electrice!
"Rasfoind" netul am dat de o petitie destul de bine facuta si ma gandeam ca poate petentul nu a inteles el bine, cand colo, ce sa vezi, raspunsul "autoritatilor" confirma ca de fapt proiectul este "botezat" prin adaugarea "sau autobuz electric".
Cica "Linie verde de troleibuz sau autobuz electric intre municipiul Hunedoara si Deva - GREEN LINE HD"
Trecand peste prostia cu "intre municipiul Hunedoara si Deva", nu m-ar mira ca nu peste mult timp "green line" sa insemne chiar o linie cu vopsea trasa de-a lungul traseului... Vopsea verde, desigur, c-asai la tiga-romani, deturneaza orice idee buna intr-o smena... aaa, o afacere in folosul "cetateanului". Care "cetatean", putem doar presupune...
http://www.domnuleprimar.ro/87384-Buna-ziua-transmis-Hunedoara-materialul-mai-jos-Nici-raspuns-rog-pastrati-varianta-initiala-troleibuze-fiti-acord-asa-zisele-autobuze-electrice-ultimii.htm
"Sesizare pentru primaria Hunedoara, judetul Hunedoara
Postata de: Orosz T.
La data: 11 Mai 2015
Tip: Reclamatie
Cod: 87384
Buna ziua,
Am transmis CJ Hunedoara materialul de mai jos. Nici un raspuns. Va rog sa pastrati varianta initiala, cu troleibuze si sa nu fiti de acord cu asa-zisele autobuze electrice.
În ultimii ani am fost bombardați cu știri și comunicate de presă privind introducerea transportului cu troleibuze pe rutele Deva – Hunedoara, respectiv Petrila – Petroșani, datorită faptului că troleibuzele sunt cele mai ieftine mijloace de transport și cu poluare zero, argumente corecte.
Comunicările au continuat, dar acum apar alte “soluții”: în locul troleibuzelor se vorbește despre “autobuze electrice”, deoarece “investiția inițială este mai mică” și “cablurile de troleibuz nu sunt estetice” –declarații Tiberiu Balint, vicepreședinte C.J. Hunedoara.
Pentru ca proiectele să nu rămână la stadiul de vorbe, dar cu banii dați pe studii, pt. a evita viitoarele declarații de genul, “autobuzele sunt prea scumpe, să rămână microbuzele” dorim să facem câteva precizări:
-tehnologia autobuzelor electrice se află încă în fază incipientă, experimentală, acestea fiind deocamdată respinse de municipalitățile europene, deoarece nu există încă predictibilitate pt. implementarea lor, acestea au o durată de viață scăzută datorată bateriilor, autobuzele sunt zgomotoase, lente, grele, incomode (datorită dulapurilor cu baterii din interiorul vehiculului), consumul specific este mare și există perioade de imobilizare pt. încărcarea bateriilor. Un astfel de autobuz a fost testat anul aesta în câteva orașe din România, fără a exista intenția achiziționării unor astfel de vehicule;
-finanțarile cu fonduri europene sunt doar pentru transport electric pe cablu (troleibuze, tramvaie), NU și pentru autobuze fie că acestea sunt hibride, electrice, cu hidrogen, CNG sau orice alt sistem de propulsie.
Valoarea estimată a proiectului troleibuz pe ruta Deva – Hunedoara, de cca 58 milioane euro, include realizarea infrastructurii electrice dar și a troleibuzelor propriu-zise. Consiliul Județean Hunedoara a avut posibilitatea implementării acestui proiet în două etape:
-realizarea infrastructurii electrice cu ajutorul fondurilor de preaderare (perioada 2007-2014) –menționăm că am informat CJ Hunedoara de existența acestor fonduri; în atașament, răspunsul instituției amintite;
-achiziționarea troleibuzelor cu ajutorul fondurilor de postaderare (perioada 2007-2014).
La ora actuală, proiectul se poate defalca, Consiliul Județean Hunedoara să asigure realizarea infrastructurii electrice, urmând ca după finalizarea investiției, traseele să fie scoase la licitație, operatorul de transport asigurând achiziționarea troleibuzelor, dar și exploatarea/întreținerea lor.
Dorim să informăm autoritățile dar și publicul interesat că soluția corectă este troleibuzul, deoarece acesta raspunde unor parametri esențiali: economie, ergonomie, ecologie, predictibilitate.
Argumente:
1) Troleibuzul este un mijloc de transport cu grad de poluare fizico–chimică zero și cu poluare fonică foarte scăzută
- Se elimină efectul “tunelului de poluare”, amenințarea cea mai mare a aglomerărilor urbane;
- Prin folosirea troleibuzelor în detrimentul autobuzelor, se elimină posibilitatea formării gazelor cu efect de seră (nu se produc emisii de dioxid de carbon);
- Se folosește alimentarea cu energie electrică. Procedeele de obținere a acesteia sunt mai puțin poluante și mai puțin costisitoare decât cele de obținere a benzinelor și motorinelor. Se poate folosi energia obținută din surse regenerabile de energie;
- Alte variante de propulsie a vehiculelor sunt fie mult mai scumpe (motoarele acționate cu hidrogen: se obține hidrogenul necesar prin electroliza apei), fie mai poluante pe termen mediu (“bio-dieselul”: culturile mari de rapiță deșertifică aproape ireversibil suprafețe foarte mari de teren. Germania, ce a implementat acest sistem de propulsie, face pași hotărâți în sensul renunțării la acesta, bazâdu-se tot pe tramvaie sau troleibuze).
2) Sistemul de transport cu troleibuzul este mult mai ieftin față de cel cu autobuzul
- Prețul curentului electric a avut o evoluție liniară, lentă. În schimb, datorită epuizării resurselor minerale, prețul motorinei este în continuă creștere;
- Investițiile inițiale în infrastructura de troleibuz sunt aproape duble față de infrastructura de autobuz. Însă, durata de viață a troleibuzului față de autobuz este triplă, costurile de întreținere și exploatare ale troleibuzului fiind mai mici;
- Autobuzele cu motoare mai puțin poluante (Euro 5 sau Euro 6) au devenit foarte costisitoare, diferența între prețul de cost al unui astfel de autobuz și cel al troleibuzului fiind aproape nesemnificativă;
- S-a constatat dezvoltarea mai rapidă, socio–economică, a zonelor deservite de către troleibuz, datorită “bonsului de încredere datorat rețelei electrice”;
- Municipiile ce dispun de transport electric au prețul legitimațiilor de călătorie mai mici față de municipiile ce dețin exclusiv autobuze;
- Troleibuzele sunt dotate cu componente electronice (variator de tensiune sau invertor) ce permit recuperarea unei părți importante a energiei consumate prin rețeaua electrică;
- Nu numai că nu se adoptă transportul cu autobuze electrice dar se testează introducerea rețelelor de troleibuz pe autostrăzi, pt. a fi folosite de TIR-uri, cu montarea de pantografe pt. captarea electricității din rețea;
- Dotările suplimentare (asigurarea căldurii, a aerului condiționat în vehicul) sunt mult mai ieftine la troleibuz decât la autobuz.
3) Sistemul de transport cu troleibuzul este fiabil
- Troleibuzul are o mobilitate foarte mare în trafic, datorată calităților motorului electric, permițând o pornire rapidă din stații sau intersecții;
- Troleibuzele moderne sunt dotate cu motor auxiliar și cu decuplare–recuplare pneumatică a captatorilor de curent, reducând astfel riscurile unor posibile avarii, putându-se deplasa independent de rețeaua electrică;
- Prin finanțarea introducerii transportului cu troleibuze, se asigură și refacerea infrastructurii drumurilor pe care să circule acestea, a stâlpilor folosiți pt. iluminatul public, putându-se realiza si introducerea în subteran a cablurilor de pe stâlpi.
4) Prezentul și viitorul sunt ale troleibuzului
- În ultimii ani s-au introdus troleibuze sau rețeaua de troleibuze a fost extinsă atât în metropole cât și în orașele mici și mijlocii, municipalitățile europene facând eforturi considerabile pentru a asigura un sistem de transport ecologic;
- În România amintim proiectele de introducere, extindere și/sau modernizare (derulate sau în curs de realizare) a transportului cu troleibuze în Baia Mare, zona metroplitană Timișoara, zona metropolitană Cluj Napoca, Vaslui, Oradea, București, Mediaș, Galați, etc."
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
86.16 kb |
Vizualizat: |
de 13575 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|