|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
cos
Data înscrierii: 20/Iul/2007 Ultima vizita: 31/Oct/2012 Mesaje: 83 Locație: Bucuresti; Sibiu
|
Trimis: Joi 28 Aug 2008 11:29:03 Titlul subiectului: |
97493 |
|
Cine a zis ca e nou sistemul? Sunt noi piesele In vest se folosesc elemente elastice la prinderea retelei de multa vreme...
|
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Sâm 16 Apr 2011 10:08:10 Titlul subiectului: Retea de contact a troleibuzelor din Romania |
142660 |
|
Orase in care circulatia troleibuzelor a fost suspendata:
-Suceava (1 aprilie 2006)
-Iasi (2004; „opera” primarului Constantin Simirad)
-Vaslui (din 7 iulie 2009)
-Constanta (din 1 decembrie 2010; „opera” lui Radu Mazare)
-Braila (din 1999)
-Targoviste (din 2005)
-Slatina (din 2006)
-Satu Mare (din 2005)
-Sibiu (din 15 noiembrie 2009, „opera” sefului Tursib, Adrian
Popa).
La Brasov, reteaua de troleibuze a fost restransa semnificativ- "opera" primarului George Scripcaru.
Astfel, din cele 19 orase, de pe teritoriul actual al Romaniei, care au avut troleibuze (Suceava, Iasi, Vaslui, Piatra-Neamt, Galati, Constanta, Braila, Ploiesti, Bucuresti, Targoviste, Targu-Jiu, Slatina, Timisoara, Satu-Mare, Baia-Mare, Sibiu, Medias, Brasov, Cluj-Napoca), in prezent, troleibuzele mai circula in doar 10 orase.
|
|
Sus |
|
|
PSC
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 29/Oct/2020 Mesaje: 129 Locație: Bucuresti 2 (Colentina)
|
Trimis: Dum 22 Mai 2011 20:03:13 Titlul subiectului: Troleibuze |
143774 |
|
Personal am considerat că orașul cu cea mai bună rețea de troleibuze a fost Brașov, iar cel cu cea mai bună rețea de tramvaie a fost Arad.
La Arad, mi-a plăcut dispunerea liniilor în zonă proprie peste tot unde a fost posibil. Nu am mai fost în Arad din 1990, dar la vremea respectivă mi-a plăcut soluția amenajării de locuri de parcare pe generosul spațiu dintre liniile de tramvai - e vorba de bd. Revoluției (fost Republicii, parcă). Bineînțeles, la volumul de atunci al traficului, locurile de parcare erau suficiente...
La Brașov, mi-a plăcut nu numai traseele tuturor liniilor, ci și modul de construcție al rețelei de contact. Consolele oblice, îndeajuns de lungi, permiteau troleibuzului să-l ocolească pe plăvanul care își oprea mașina pe prima bandă acolo unde avea nevoie, poate chiar în vecinătatea stației. Fixatorii alcătuiți din două platbande ce se îmbinau cu șuruburi (două pentru strângerea pe consolă și unul pentru fixarea izolatorilor) permiteau demontarea sau montarea unui al doilea fir de circulație fără demontarea consolei, deci fără întreruperea circulației troleibuzului. Dar au existat și fixatori care nu permiteau acest lucru, alcătuiți dintr-un inel de care era sudată o platbandă aprox. triunghiulară, fixat de consolă prin tensiune cu o pereche de șuruburi. Acești fixatori s-au folosit la primele linii de troleibuz puse în exploatare în Brașov, în anii '60, consolele având diametru mai mare. De asemenea, sistemul de prindere a consolelor de stâlpi era și el ingenios conceput, astfel încât oricând o consolă oblică putea fi înlocuită cu una dreaptă și invers. Consolele erau forjate la un capăt și găurite, prinderea lor de colier realizându-se cu un simplu șurub. Pe același inel se puteau fixa atât console drepte, cât și oblice, nefiind nevoie decât de modificarea înălțimii la care era prins colierul pe stâlp. Și, în sfârșit, pentru ca rețeaua să aibă și un aspect estetic, atât consolele, cât și stâlpii, au fost vopsiți cu argintiu.
Dar au venit vremurile moderne și toate astea au dispărut. Cele câteva linii de troleibuz rămase în Brașov, căzute deliberat în desuetitudine și înlocuite cu dube și cu tot mai multe mașini personale reprezintă trista amintire a unei realizări înfăptuite în perioada comunistă. Știu că sună a nostalgie, dar nu sunt singurul care recunoaște că rețeaua de troleibuze brașoveană a fost una dintre cele mai bune din țară, dacă nu cumva cea mai bună.
Paradoxal, în București, oraș cu fonduri mai mari alocate transportului electric, s-au folosit console scurte, 95% drepte (nu mă refer la suspensiile catenare), singurele console oblice fiind prezente pe liniile 82 (Magistrala Nord-Sud, actual bd. Dimitrie Cantemir) și 94 (Splaiul Unirii), ambele linii fiind desființate cu ocazia sistematizării pentru noul Centru Civic, demolări efectuate în perioada 1985-1986). Numai în zona Bucur Obor a fost nevoie de lungirea în două etape a consolelor, înregistrându-se blocaje de zeci de minute ale troleibuzelor liniilor 66, 62 și 63 din cauza mașinilor parcate pe prima bandă (și uneori și pe a doua) și a imposibilității troleibuzelor de-a le ocoli.
Dar România nu este singura țară în care transportul electric cu troleibuze a fost suprimat.
_________________ Munca în exces duce la deces! |
|
Sus |
|
|
Berti
Data înscrierii: 02/Apr/2010 Ultima vizita: 16/Iul/2014 Mesaje: 37 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 28 Sep 2013 23:02:05 Titlul subiectului: |
167476 |
|
Totusi, exista orase unde se monteaza linii de troleibuz, de ex. Baia Mare. e prima oara cand vad asa ceva. Oare asa frumoase si lucioase au fost toate liniile inainte de folosire?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
922.36 kb |
Vizualizat: |
de 12658 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
933.85 kb |
Vizualizat: |
de 12656 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Cipiotul
Data înscrierii: 29/Dec/2013 Ultima vizita: 12/Aug/2021 Mesaje: 24 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 17 Apr 2014 22:59:30 Titlul subiectului: |
172453 |
|
in primul rand imi cer scuze ca invii topicul c-o problema relativ la subiect...
cunoaste careva locatia cladirii din poza de mai jos? am postat-o in subiectul cu troleibuze, pt ca se vad in poza liniile de troleibuz... si ma gandeam ca cineva care cunoaste mai bine istoria lor, poate-si aduce aminte unde e cladirea... poza e din jurul anilor '80... si cred ca e dintr-un oras din zona Moldovei... dar n-o gasesc nicaieri pe google maps...
e mai mult un pitic pe creier.. al meu si al catorva (zeci de) prieteni de pe facebook )
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
58.56 kb |
Vizualizat: |
de 12176 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Joi 17 Apr 2014 23:22:35 Titlul subiectului: |
172454 |
|
As tinde sa zic Constanta...Modelul de prindere tip Brasov (cum imi place sa i spun) ce se vede pe consola lunga in dreapta pozei a fost folosit in mai multe orase. Asta daca intr-adevar poza e facuta inainte de 89. Dupa masini si lipsa oricarui tip de reclama as tinde sa spun ca e Constanta. Pana in 89 doar Bucuresti,Constanta, Cluj, Iasi, Timisoara, Sibiu,Suceava, Brasov, Medias, Galati si Braila aveau retea, ultimele 3 orase avand introdus sistemul chiar in anul 1989.
|
|
Sus |
|
|
virgilius
Data înscrierii: 21/Noi/2006 Ultima vizita: 18/Iun/2023 Mesaje: 316 Locație: Constanta
|
Trimis: Vin 18 Apr 2014 12:48:41 Titlul subiectului: |
172460 |
|
Imaginea este 100% din Constanta ,fiind de la intersectia b-dului Tomis cu strazile Ion Ratiu (in stanga pozei) si Poporului (in dreapta pozei). Zona era cunoscuta in anii '70-'80 sub denumirea de "Spic de grau", apoi sub numele de "Braseria Victoria", azi sunt numai banci peste tot, mai ceva ca-n Elvetia ! Troleibuzele de pe linia "43" vin din stanga pozei si intra pe b-dul Tomis ,avand apoi traseu comun cu troleibuzele liniei "42" , coborand apoi spre "Dacia" si mai departe spre Tomis III ,Brotacei ,Tic-Tac si in final Tomis-Nord (Ciresica). Astazi ,in locul troleibuzelor, avem autobuze MAZ , datorita "priceperii" si "conducerii intelepte" ale primarului cu basca rosie ! ! !
|
|
Sus |
|
|
tfa2003
Data înscrierii: 20/Mar/2006 Ultima vizita: 30/Apr/2024 Mesaje: 60 Locație: Bucuresti
|
|
Sus |
|
|
RATB904
Data înscrierii: 21/Sep/2015 Ultima vizita: 08/Oct/2023 Mesaje: 93 Locație: Bucuresti, Sect. 2 (Obor)
|
Trimis: Dum 10 Ian 2016 18:04:36 Titlul subiectului: |
183228 |
|
Un element interesant de retea in Bucuresti. (Pta Kogalniceanu)
Inseamna cumva ca a fost o piesa de curba acolo?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
90.41 kb |
Vizualizat: |
de 9640 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Dum 10 Ian 2016 19:53:45 Titlul subiectului: |
183233 |
|
Cu siguranta! Era vorba de aceste elemente de pe ancora. Rolul curbei a fost probabil preluat de elementele curba de pe consola. Este pe directia Opera-Piata Universitatii
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|