Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 28 Ian 2016 16:54:45 Titlul subiectului: |
183499 |
|
In principiu, 46.
|
|
Sus |
|
|
gavril
Data înscrierii: 05/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Apr/2022 Mesaje: 82 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 28 Ian 2016 17:04:40 Titlul subiectului: |
183500 |
|
Mulțumesc, presupun că o să circule tot de dimineață, nu?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 28 Ian 2016 17:11:49 Titlul subiectului: |
183501 |
|
Da.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
gavril
Data înscrierii: 05/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Apr/2022 Mesaje: 82 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 28 Ian 2016 18:49:08 Titlul subiectului: |
183503 |
|
Haha, asta aveam de gând să fac mâine, să înregistrez zgomotul dintr-un astfel de autobuz.
Însă din filmarea ta ori aparatul cu care ai înregistrat e foarte sensibil ori e infern în autobuz. M-oi dumiri io mâine...
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 28 Ian 2016 18:55:26 Titlul subiectului: |
183504 |
|
Zgomotul mai puternic (real) e de la sistemul de incalzire, nu de la tractiune. Doar la mersul lansat apare un zgomot ceva mai puternic de la motor. Nota 10 celor de la Cegelec, insa, pentru eliminarea (sau diminuarea pana la imperceptibil - cel putin pentru urechile mele) zgomotului produs de vibratiile bobinelor de la invertor si motor.
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Joi 28 Ian 2016 19:35:17 Titlul subiectului: |
183505 |
|
Acest autobuz a fost in teste si la Tirgu Mures, insa multe detalii nu stiu despre cum s-a comportat. Am vazut intr-un articol ca a traversat cu succes Transfagarasanul.
Cam cati kW consuma la o incarcare?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 28 Ian 2016 19:45:00 Titlul subiectului: |
183506 |
|
E pe lista de informatii pe care incerc sa le culeg dupa aceste zile.
|
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 28 Ian 2016 20:25:43 Titlul subiectului: |
183508 |
|
Bateriile au 172kWh (vezi specificatii, prima pagina)
_________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 28 Ian 2016 20:38:08 Titlul subiectului: |
183509 |
|
Ar trebui facute masuratori pentru a vedea datele reale si a le compara cu ce zice producatorul.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 28 Ian 2016 22:14:22 Titlul subiectului: |
183512 |
|
A fost prelungita perioada de testare la Iasi, pana vinerea viitoare.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 28 Ian 2016 22:21:12 Titlul subiectului: |
183513 |
|
Compartimentul cu bateriile si alte echipamente esentiale (motor, compresor, bateriile de 12V, instalatia diesel pentru incalzire):
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
92.15 kb |
Vizualizat: |
de 14527 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
virgilius
Data înscrierii: 21/Noi/2006 Ultima vizita: 18/Iun/2023 Mesaje: 316 Locație: Constanta
|
Trimis: Vin 29 Ian 2016 05:25:34 Titlul subiectului: |
183515 |
|
Vara trecuta ,cand a fost prezent la Constanta ,cei de la RATC-ul nostru si publicul calator si-au dat repede seama cu ce au de-a face si "i-au facut vant" dupa cateva zile. La Iasi, daca s-a anuntat prelungirea perioadei de testare cu inca o saptamana ( ! ) inseamna ca RATP-ul a cazut putin pe ganduri si s-ar putea sa "muste momeala" cehilor. Aveti grija pe ce dati banii ! Sau e ceva cu iz electoral pt.alegerile locale ?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 29 Ian 2016 06:37:08 Titlul subiectului: |
183516 |
|
Nu a cazut nimeni pe nici un gand. La Iasi sunt trasee ce ridica o gama diversa de probleme, de aceea se doreste testarea masinii in toate variantele posibile, pentru a se trage concluzii pe niste baze temeinice. In unele orase a stat doua saptamani, in altele numai cateva zile (reclamate ca insuficiente pentru a trage niste concluzii transante). Nu vad nimic gresit in dorinta de a nu scapa nici o ocazie pentru a trage concluzii corecte pe o tema ce in Romania este tratata cu mult entuziasm bazat pe "ambalajul frumos colorat" al ecologiei, adica pe nimic concret. Spre exemplu, aseara s-au dat lamuriri esentiale de catre reprezentantii SOR, ce aduc niste elemente noi in discutie, pe care le voi prezenta ceva mai tarziu si pe forum. Aceasta sesiune de testare este dedicata aproape in exclusivitate partii tehnice, intrucat calatorii nu prea au pe ce sa se pronunte. In afara faptului ca vad un autobuz nou (care nu e cu nimic diferit de unul clasic ca si organizare interioara si confort), singurul aspect pe care l-ar putea remarca (unii, caci marea majoritate sunt prea ignoranti ca sa remarce altceva decat ca merg cu un vehicul nou - am vazut in prima zi ca unii nici macar asta nu remarcau) ar fi zgomotul scazut al motorului (insa, cum spunea cineva mai sus, acesta este compensat de zgomotul cam mare ce provine de la sistemul de incalzire). Ba chiar unii ar putea fi intrigati ca acest autobuz, in particular, are o capacitate cam mica pentru majoritatea traseelor iesene (de altfel, este prezentat gresit peste tot ca fiind autobuz, el fiind mai degraba un midibuz la limita de sus a capacitatii unui astfel de vehicul). Apropo de asta, SOR a explicat aseara ca lucreaza la varianta de 12 metri (deci, cu adevarat autobuz) si ca si-au pus problema realizarii unui articulat (dar nu au gasit deocamdata o varianta care sa mentina neafectat spatiul interior si sa asigure si puterea necesara).
Asteptam cu mult interes si alte prezentari de autobuze electrice, realizate si pe alte abordari (caci nu exista o standardizare in acest moment), tocmai pentru a avea o baza concreta de discutii si a nu mai vorbi din stele, doar pe presupuneri, despre acest subiect.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 29 Ian 2016 06:56:11 Titlul subiectului: |
183517 |
|
Dar, concret, ce nemultumiri are regia din Constanta dupa testele efectuate? Intreb pentru ca vad ca se fac teste in nenumarate orase si, in urma lor, cu 2-3 exceptii unde exista forumuri de discutii active pe teme legate de transport public, raman o liniste si-o bezna depline (nimeni nu spune nimic, nu explica si nu cere explicatii despre testele tehnice efectuate si rezultatele lor, asa ca oamenii tot neinformati, ignoranti si cu falsele impresii ale ambalajului colorat raman). De aceea mi-am asumat acest rol de a aduce in public cat mai multe informatii concrete despre acest subiect controversat, pentru ca lipsa de transparenta doar de dragul lipsei de transparenta, fara un motiv (fie el si subiectiv), nu aduce nimic bun pentru evolutia unei comunitati.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 29 Ian 2016 09:04:37 Titlul subiectului: |
183518 |
|
virgilius a scris: | Vara trecuta ,cand a fost prezent la Constanta ,cei de la RATC-ul nostru si publicul calator si-au dat repede seama cu ce au de-a face si "i-au facut vant" dupa cateva zile. | Din nou, vesnica atitudine primitiva romaneasca, atoate-stiutoare, bazata pe impresii, si nu pe teste si stiinta...
Uite, mie personal nu-mi place ideea de autobuz electric, dar daca as lucra sau as fi un factor de decizie la o intreprindere de transport si mi s-ar oferi oportunitatea sa testez un astfel de autobuz, nu as refuza-o si nici nu as face-o superficial si, mai ales, nu l-as respinge doar asa, ca 'parerea mea ca nu e bun, ca nu imi place mie"... Atunci care mai e diferenta intre pacalicii politici care vor autobuze electrice asa, de sanchi, ca "e la moda" si noi, care ne pretindem mai deschisi, dar il respingem pe motive similare cu ale lor?!?
Nu, daca as avea ocazia sa primesc spre testare un astfel de autobuz - mai ales gratuit! - pai atunci as incerca sa-l tin cat mai mult (ca vorba aia, il exploatez pe al lor, nu pe al meu), dar as si incerca sa-l supun unor teste cat mai dure si variate cu putinta, in asa fel incat sa pot compara o data datele furnizate de producator cu cele reale, masurate de mine, si o data comportamentul in situatiile specifice traseelor mele.
Si da, daca testele mi-ar dovedi ca autobuzul e fiabil, nu as ezita sa-mi exprim parerea in acest sens, chiar daca ar fi contrara cu parerea mea subiectiva despre autobuz. De altfel si producatorul, daca este cu adevarat interesat de dezvoltarea produsului, are nevoie de un feed-back real cu bune si rele, ca sa poata aduce imbunatatirile si ajustarile necesare.
Ceea ce face R.A.T.P. cred ca tocmai asta e, se bucura de oportunitatea de a-l testa si o face cat mai amplu posibil si eu ii apreciez pentru ca o fac si nu se multumesc sa-l respinga fara sa-i acorde sansele de a-si dovedi calitatile. Asta e atitudinea profesionista si ea ar trebui sa se regaseasca la toate societatile de transport.
Si sunt foarte incantat ca acolo e si Radu, de la care putem afla aspecte pe care altfel nu am fi avut de unde sa le cunoastem, deci sper sa "scoata untul" din autobuz si apoi sa traga concluziile oneste despre el.
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 29 Ian 2016 22:04:58 Titlul subiectului: |
183525 |
|
Maine, de la 7, iese pe traseul 28.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 30 Ian 2016 00:16:03 Titlul subiectului: |
183527 |
|
Acest midibuz a fost produs in 2010, chiar in perioada de pionierat a celor de la SOR in domeniul autobuzelor electrice. In 2011 a ajuns in proprietatea Tatranské dopravné druŸstvo (TDD) din statiunea montana Vysoké Tatry (Slovacia) si a fost utilizat doar iarna pentru transportul turistilor la partiile de ski. A fost rascumparat in 2014 de producator si este folosit pentru prezentari. Chiar si in perioada 2011-2014 a fost utilizat si cu acest scop, ajungand in diverse orase din Cehia, Slovacia, Ungaria si Polonia.
In atasament sunt doua fotografii cu el in statiunea montana, realizate pe 30 ianuarie 2011, la scurt timp dupa fabricare (sursa foto: https://imhd.sk/tatry/vehicle/8909/SOR-EBN-10-5-PP-017CL-11E16E-prevozna-CZ-PP017CL-P01445-HU-pocastestovaniavBudapesti-2011-4E99252-CZ-2014). Alte fotografii cu el in perioada 2011-2014 gasiti la http://www.phototrans.eu/15,270799,0.html.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
89.87 kb |
Vizualizat: |
de 14337 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
131.66 kb |
Vizualizat: |
de 14337 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Sâm 30 Ian 2016 00:38:17 Titlul subiectului: |
183528 |
|
Radu Czech/Cristina Albu a scris: | Ar trebui facute masuratori pentru a vedea datele reale si a le compara cu ce zice producatorul. |
Da, exact de asta eram curios.
|
|
Sus |
|
|
Carligu
Data înscrierii: 20/Ian/2015 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 162 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 30 Ian 2016 11:06:22 Titlul subiectului: |
183530 |
|
Oare cati km parcursi are ? Stie cineva daca bateriile sunt cele originale din 2010 de cand s-a fabricat ?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 30 Ian 2016 11:37:09 Titlul subiectului: |
183532 |
|
138 de mii. Bateriile sunt cele originale (cel putin asa afirma producatorul). Daca e asa, par a se tine bine, in sensul ca simpla trecere a timpului nu pare sa le fi afectat (sau le-a afectat foarte putin si nu se simte din cauza ca masina nu a fost utilizata intensiv). Producatorul autobuzului spune ca durata de viata garantata de producatorul bateriilor ar fi de cca. 6 ani (desigur, in niste conditii).
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 30 Ian 2016 11:57:06 Titlul subiectului: |
183533 |
|
Catalin Ghita a scris: | Ar fi interesant de stiut cat de des trebuie incarcat, daca chiar se respecta intervalul indicat de producator intre 2 reincarcari succesive, care este intervalul de timp dintre avertizarea privind necesitatea reincarcarii bateriilor si momentul la care autobuzul nu se mai poate misca, daca e nevoie de echipamente sau asistenta speciale in timpul reincarcarii etc. |
Producatorul insista foarte mult pe incarcarea bateriilor cand acestea coboara sub 30% si, de assmenea, insista sa nu fie utilizata masina sub 20%. Deci, chiar si cand este imobilizata, cand ajunge la 30% trebuie pusa la incarcat (producatorul estimeaza, grosier, ca ar pierde cam 1% pe zi in repaus - sigur ca si asta depinde de conditiile de garare, de anotimp, etc.).
|
|
Sus |
|
|
gavril
Data înscrierii: 05/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Apr/2022 Mesaje: 82 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 30 Ian 2016 15:43:29 Titlul subiectului: |
183534 |
|
Îl țineți afară peste noapte, sau e parcat undeva „la căldură”? Mă gândesc la baterii...
|
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 30 Ian 2016 17:33:51 Titlul subiectului: |
183535 |
|
Maine pe ce traseu va iesi?
_________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 30 Ian 2016 17:53:50 Titlul subiectului: |
183536 |
|
Peste noapte sta la incarcat intr-o hala.
Maine e liber soferul si masina nu circula.
|
|
Sus |
|
|
|