Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvai in Bistrita ?!?

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BISTRIȚA-NĂSĂUD
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2017
Mesaje: 6027
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 04 Feb 2011 10:52:29    Titlul subiectului: Tramvai in Bistrita ?!? 139548

Sigur ca ar putea sa fie o simpla gargara, dar e totusi neobisnuit pentru Romania ca un primar sa vorbeasca despre intentia de introducere a transportului electric cu tramvaie in municipiul pe care-l "patroneaza".

Ce sa zic, desi am mari indoieli ca se va trece de stadiul de intentie, merita remarcat si apreciat ca atare faptul ca mentalitatile incep sa se schimbe, in timp ce retardati din orase mai cu pretentii distrug transportul electric, iata ca orase mai mici au ambitii de a se moderniza si civiliza!

Cea mai tare faza e ca in articol se vorbeste de faptul ca la un moment dat ar fi existat intentia de constructie in Bistrita a unei linii de ... metrou suspendat! Asta-i chiar S.F. ... Rolling Eyes

http://www.adevarul.ro/locale/bistrita/bistrita_0_420558431.html

"Primarul vrea tramvai in Bistrita

Anamaria Cadiș

Joi 3 feb 2011

Linia 2 nu este cea mai circulată din Bistrița

Primarul Ovidiu Crețu a anunțat că are în plan pentru următorii ani a unui tramvai care să străbată municipiul dintr-o extremitate în alta. Operatorul de transport în comun din Bistrița, Transmixt, consideră că oportunitatea realizării unor linii de tramvai nu este încă dovedită, chiar dacă viitorul transportului în comun este reprezentat de mijloacele ecologice.

În maxim opt ani, Bistrița ar putea avea linie de tramvai, care să străbată municipiul din Viișoara și pâna în Unirea. Primarul Ovidiu Crețu a anunțat marți seara că are în plan realizarea într-o viitoare legislatură a unui tramvai care este, potrivit edilului, viitorul transportului în comun. „În viitor nu se va mai permite intrarea în oraș a mijloacelor de transport pe combustibil, așa că va trebui să găsim alternative, în principal electrice, tramvaiul este o astfel de alternativă. Anul acesta vom realiza unele studii de oportunitate, iar până la deschiderea unor noi axe de finanțare europeană în perioada 2014-2020, sper să fim cu proiecul în buzunar pentru a reuși să aplicăm pentru obținerea de fonduri externe în vederea realizării lui", a declarat Crețu, menționând că este vorba de o linie de tramvai din Viișoara până în Unirea și retur.

Linia 2 nu e cea mai circulată din oraș

Reprezentanții Transmixt, operatorul economic care realizează transportul în comun în municipiu spune că ei au în prezent o linie de autobuze care străbat orașul din Viișoara până în Unirea. „Linia 2, cea care merge din Viișoara până în Unirea transportă cam 33-35% dintre utilizatorii mijloacelor de transport intern. Nu este aceasta cea mai folosită, Linia 1 din Ștefan cel Mare până la Moișan fiind mai utilizată de bistrițeni", a explicat Ovidiu Dărăbuș, directorul de exploatare a Transmixt. Acesta vorbește și despre oportunitatea introducerii unui astfel de mijloc de transport. „Noi am discutat în ultima perioadă această variantă și e greu să ne exprimăm până nu există un studiu de oportunitate foarte bine făcut, care să releve clar dacă este sau nu oportună o astfel de investiție. Să nu neglijăm faptul că vorbim de o investiție foarte mare", adaugă Dărăbuș. Acesta spune că este aproape imposibilă realizarea unei linii de tramvai din fonduri private. „Viitorul mijloacelor de transport în comun sunt mașinile electrice, tramvaiul este una dintre ele, dar nu este singura", completează directorul Transmixt.

Vasile Țîțan, șeful serviciului de administrarea circulației din cadrul Primăriei Bistrița spune că s-a mai discutat și cu alte ocazii despre un proiect asemenător. „Atunci era vorba de un metrou suspendat care să facă legătura între Sărățel și satele de pe Valea Bârgăului. Totul a rămas la stadiul de discuție, dar dat fiind faptul că zona industrială a municipiului se extinde înspre Sărata și Unirea, cred că vor fi utilizatpori ai unui astfel de tramvai", consideră Tîțan.

Bistrițenii se arată încântați de idee, dar nu cred că se va pune în aplicare degrabă, „Cred că este un lucru bun. Am ajunge mai ușor în Viișoara sau în Unirea, de exemplu dacă am de mers la piață în Viișoara, aș putea ajunge mai repede cu un tramvai. Eu îmi amintescă să s-a vorbit despre așa ceva și pe vremea lui Ceaușescu", consideră Bujor Pașca de 66 de ani din Bistrița. Florica Hedeș, crede și ea că este o idee bună, dar nu îl vede realizat în curând. „Cred că ar fi binevenit un tramvai, dar nu cred că se va face vreodată, sau cel puțin noi nu cred că îl vom prinde. De obicei doar se vorbește și nu se face nimic", consideră femeia de 45 de ani din Bistrița."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Vin 04 Feb 2011 15:55:13    Titlul subiectului: 139552

La 100.000 locuitori, give or take, tramvai... Distanta maxima a caii de rulare ar fi 5 km! Confused
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Pok



Data înscrierii: 25/Apr/2009
Ultima vizita: 28/Oct/2016
Mesaje: 38
Locație: Brasov

MesajTrimis: Vin 04 Feb 2011 17:23:48    Titlul subiectului: 139556

Or mai fi și oameni care privesc transportul local ca un serviciu pentru locuitori în primul rând și nu ca o afacere orientată către profit... Ceva de genul sistemului de învățământ unde - nu-i așa - nu profitul ar trebui să fie ținta, ci educarea populației... La fel și cu transportul local: ținta ar trebui să fie în primul rând un serviciu de transport al populației și după aia o afacere, sau chiar de loc o afacere.
Cu toate că în România capitalismului feroce/sălbatic așa ceva pare de neconceput.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 21/Iun/2017
Mesaje: 290
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Sâm 05 Feb 2011 14:58:53    Titlul subiectului: 139580

Ionescu a scris:
La 100.000 locuitori, give or take, tramvai... Distanta maxima a caii de rulare ar fi 5 km! Confused

Are cu 20000 de locuitori mai multi ca Resita... Iar de ex Tg-Jiu are tot 100.000 de locuitori si traseul principal de troleibuz are 9 km.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2017
Mesaje: 6027
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 02 Apr 2013 23:54:51    Titlul subiectului: 163801

Iata ca mai exista si primari inteligenti in Romania, nu numai tampitei precum cei din "noile" enclave "turistico"bananiere Constanta, Brasov, mai nou si Resita...

Revenind la Bistrita, iata ca primarul de acolo reia, cel putin declarativ, intentia de introducere a tramvaiului in municipiu!

http://adevarul.ro/locale/bistrita/primarul-ovidiu-cretu-nu-abandoneaza-ideea-tramvaiului-1_51389d0b00f5182b85dd7fd0/index.html

"Primarul Ovidiu Crețu nu abandonează ideea tramvaiului

7 martie 2013

Articol de Bianca Sara

În cadrul unei conferințe de presă, edilul Ovidiu Crețu a precizat că nu renunță la ideea unui tramvai care să traverseze orașul, mai mult, se află în căutarea unei finanțări. Primarul a vorbit și despre complexul Wonderland, care așteaptă și el finanțare, dar care anul acesta va beneficia deja de utilități.

Ovidiu Crețu a declarat în cadrul conferinței de presă de astăzi că în ceea ce privește complexul Wonderland nu s-a renunțat la ideea unui împrumut bancar. Edilul este însă optimist și încă așteaptă un semnal pozitiv de la Guvern pentru o eventuală finanțare. Anul acesta se vor aloca totuși bani din bugetul local pentru proiectarea și realizarea parțială a utilităților la complexul Wonderland. Primarul nu renunță nici la ideea unui tramvai, precizând că se înceacă obținerea unei finanțări prin fonduri europene. Acesta ar urma să traverseze întreg orașul, inclusiv zona pietonală, investiția de care ar fi nevoie ajungând la 10 milioane de euro."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 24 Ian 2014 21:15:38    Titlul subiectului: 170661

Club Metropolitan a scris:
Bistrița va face primul pas pentru introducerea unei linii de tramvai



Primarul Bistriței, Ovidiu Crețu, a anunțat că anul acesta se va face primul pas pentru realizarea unei linii de tramvai la Bistrița. Din bugetul local pe 2014 se vor aloca 330.000 lei pentru proiectarea traseului liniei.

Linia de tramvai ar urma să lege cartierele Viișoara și Unirea, trecând prin centrul orașului. Traseul va traversa fie pietonalul Liviu Rebreanu, fie strada Dornei, amplasarea exactă urmând să fie stabilită de proiectant.

Proiectul construirii liniei de tramvai la Bistrița este estimat la aproximativ 20 milioane de euro, primăria dorind să aplice pentru fonduri europene în vederea finanțării contractelor.

_________________
Mesajul de mai sus reprezinta exclusiv punctul de vedere al subsemnatului!
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 21/Iun/2017
Mesaje: 290
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Sâm 25 Ian 2014 02:23:42    Titlul subiectului: 170663

20 de milioane de euro costa introducerea liniei si a intregii infrastructuri. Intrebare: ce tramvaie vor circula? De unde?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2017
Mesaje: 6027
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 10 Apr 2014 15:54:21    Titlul subiectului: 172290

http://www.railwaypro.com/wp/ro/?p=14425

"Municipiul Bistrița își propune să introducă transportul cu tramvaiul

Mar 27th, 2014

Primarul Municipiului Bistrița, Ovidiu Crețu, a anunțat că anul acesta se va face primul pas pentru realizarea unei linii de tramvai la Bistrița. Din bugetul local pe 2014 se vor aloca 330.000 lei pentru proiectarea traseului liniei.
Linia de tramvai ar urma să lege cartierele Viișoara și Unirea, trecând prin centrul orașului. Traseul va traversa fie pietonalul Liviu Rebreanu, fie strada Dornei, amplasarea exactă urmând să fie stabilită de proiectant. Proiectul construirii liniei de tramvai la Bistrița este estimat la aproximativ 20 milioane de euro, primăria dorind să aplice pentru fonduri europene în vederea finanțării contractelor.

Printre motivațiile care au stat la baza deciziei de a studia posibilitatea introducerii unei liniei de tramvai în Municipiul Bistrița se numără necesitatea îmbunătățirii indicatorilor de mediu în municipiu, prin reducerea emisiei de noxe din utilizarea mijloacelor de transport individuale, dezvoltarea turismului local (municipiul dispune de un număr de 20 monumente istorice, multe dintre acestea găzduind muzee, case memoriale sau galerii de artă n.r.) și consolidarea obiectivului propus Municipiul Bistrița – Oraș Verde.
În plus, Municipalitatea din Bistrița este interesată de crearea unei zone metropolitane, care ar permite o mai bună absorbție a fondurilor europene și valorificarea terenurilor existente în jurul Bistriței.
“Față de alte orașe din lume, din punctul de vedere al circulației, mobilității și poluării, Bistrița este un oraș necivilizat. Circulăm numai cu mașini mici, care au cel mai mare grad de poluare. Tramvaiul ar civiliza Bistrița”, a spus primarul Crețu în ședința extraordinară de anul acesta a Consiliului Local pentru aprobarea bugetului Primăriei.

Conform planului publicat de către municipalitate, tramvaiul va uni localitățile componente Unirea și Viișoara, traversând centrul istoric prin str. Gheorghe Șincai, Piața Centrală, str. Dornei, Piața Unirii, str. Liviu Rebreanu. Deoarece pe aceste străzi prospectul existent este destul de redus, se va studia și posibilitatea ca linia de tramvai să circule pe un singur fir, circulația tramvaielor fiind dirijată în ambele sensuri cu semafoare electrice. Conform planului de proiect lungimea liniei verzi de transport este de aproximativ 15 km.
Potrivit descrierii investiției “se va prezenta analiza contextului în care se va implementa proiectul, descrierea problemelor/nevoilor specifice identificate cărora le va răspunde proiectul, și se va furniza o justificare detaliată și fundamentată a necesității și oportunității implementării proiectului, inclusiv prin prezentarea unei comparații cu cel puțin o altă soluție alternativă pentru problema identificată și a avantajelor soluției recomandate. Prin soluție alternativă autoritatea contractantă înțelege un mijloc de transport public verde, excluzându-se posibilitatea prezentării ca soluții alternative: soluția fără investiție, modificarea traseului etc. De asemenea în situația comparativă se vor prezenta beneficiile din punct de vedere economic, social și de mediu care se vor obține in urma implementării proiectului în varianta recomandată.”
Municipiul Bistrița, reședința județului Bistrița-Năsăud, este situat în partea de nord-est a Podișului Transilvaniei, în Depresiunea Bistriței și este străbătut de râul cu același nume.

[ by Elena Ilie ]"


Singura chestie care nu mi se pare OK e cea cu o singura linie si semafoare. Daca stai sa te incurci cu semafoare si asteptat... Intr-adevarm solutia asta e aplicata si la Praga, insa cred ca trebuie privita chiar ca ultima alternativa si pe o distanta cat mai scurta posibil, cat sa tranziteze zona "ingusta"...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2017
Mesaje: 6027
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 21 Iul 2014 13:03:58    Titlul subiectului: 173968

http://adevarul.ro/locale/bistrita/bistritenii-intrebati-vor-tramvai-verde-centrul-istoric-1_53c8c1b10d133766a8895a38/index.html

"Bistrițenii, întrebați dacă vor tramvai verde prin centrul istoric

18 iulie 2014

de Bianca Sara

Municipalitatea vrea ca centrul istoric al Bistriței să fie tranzitat de un tramvai ecologic

Primăria Bistrița a lansat un chestionar on-line prin intermediul căruia îi întreabă pe cetățeni dacă vor un tramvai prin centrul istoric sau ar prefera un autobuz sau un troleibuz în locul acestuia. Chestionarul poate fi completat până săptămâna viitoare, rezultatele sale urmând să fie integrate în proiectul de accesare a fondurilor europene.

Chestionarul face parte din studiul de oportunitate al acestei investiții, realizat de Universitatea Tehnică Cluj-Napoca. Rezultatele acestuia vor fi incluse în proiectul de accesare a fondurilor europene. Bistrițenii sunt întrebați dacă își doresc un tramvai care să traverseze centrul istoric sau ar prefera alte mijloace de transport în comun „verzi” precum un autobuz electric sau un troleibuz. Primăria Bistrița a alocat deja anul acesta 330.000 de lei pentru proiectare. Potrivit primarului Ovidiu Crețu, întreaga investiție ar ajunge la 20 de milioane de euro. Tramvaiul ar urma să tranziteze Bistrița, pornind din Viișoara și traversând centrul istoric pe străzile Gheorghe Șincai și Dornei sau pietonalul Liviu Rebreanu – Bulevardul General Grigore Bălan și să ajungă în Unirea."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2017
Mesaje: 6027
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 21 Iul 2014 16:21:13    Titlul subiectului: 173970

Chestionarul se gaseste aici, intrati si votati daca vreti ca Bistrita sa evolueze.

https://docs.google.com/forms/d/18xD_FUa3XX3Y1k6WW5-inC4t0X3RrifNacrhHgZOANI/viewform

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Timi



Data înscrierii: 07/Feb/2008
Ultima vizita: 14/Iun/2017
Mesaje: 132
Locație: Oradea

MesajTrimis: Vin 25 Sep 2015 17:46:19    Titlul subiectului: 181683

Catalin Ghita a scris:
Proiectul construirii liniei de tramvai la Bistrița este estimat la aproximativ 20 milioane de euro...

Nu mi se pare deloc mult. Chiar nu este o suma fabuloasa cand te gandesti ca urmeaza sa construiesti o linie de tramvai de la zero intr-un oras in care nu a existat niciodata tramvai. Si spun asta in contextul in care Oradea a achizitionat in 2008 zece tramvaie Siemens noi, la pretul de 3 milioane de euro/tramvai. Deci socotiti cat au costat 10 tramvaie. Iar cei din Bistrita cu 20 milioane de euro construiesc o linie de la zero. Foarte buna ideea, foarte bun primar.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 22/Iun/2017
Mesaje: 6303
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 25 Sep 2015 21:42:40    Titlul subiectului: 181686

Dar care este stadiul actual al acestui proiect ?
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
RATB904



Data înscrierii: 21/Sep/2015
Ultima vizita: 25/Apr/2016
Mesaje: 67
Locație: Bucuresti, Sect. 2 (Obor)

MesajTrimis: Vin 25 Sep 2015 22:28:26    Titlul subiectului: 181689

Interesanta idee sincer, Dar intr-un oras cu strazi nu prea bine mersi, as opta pentru troleibuz. (mai usor de folosit) Dar din cate sa inteleg, tramvaiul va circula pe DN17 Question
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2017
Mesaje: 6027
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 22 Feb 2016 16:46:37    Titlul subiectului: 183829

Mda, deja ideea este deturnata dupa cum bate vantul, semn clar ca aceste fantezii au la baza niste "studii" si nu impresii de moment ale unor gigei parasutati de conjunctura in diverse functii publice... Evil or Very Mad

Presupun ca urmatoarea "runda" se vor aduce autobuze nepoluante, EURO VI (pe hartie, ca in realitate...), dupa care ... ce poate fi mai ecologic si mai traditional decat o caruta sau o teleguta cu tractiune hipo ?!? Evil or Very Mad

http://adevarul.ro/locale/bistrita/bistrita-linie-verde-transport-autobuze-incarcate-priza-costul-ajunge-8-milioane-euro-1_56cb0c205ab6550cb815819c/index.html

"Bistrița va avea linie verde de transport, cu autobuze încărcate la priză. Costul ajunge la 8 milioane de euro

22 februarie 2016

de Bianca Sara

Luni, primarul Bistriței Ovidiu Crețu a prezentat unul dintre autobuzele electrice care va fi în testare gratuită timp de trei zile. Municipalitatea vrea să realizeze o linie verde de transport ce se va întinde pe 6 kilometri și va costa în jur de 8 milioane de euro.

Preț de trei zile, bistrițenii vor avea ocazia să se plimbe cu un autobuz electric, pus la dispoziție pentru testare de un producător ceh. Primul care a făcut turul orașului a fost primarul Ovidiu Crețu, care a și dezvăluit o parte din planurile sale pentru linia verde de transport, ce ar urma să fie amenajată în Bistrița. Traseul se va întinde pe 6 kilometri și va traversa inclusiv centrul istoric al Bistriței. Mai mult, proiectul prevede și modernizarea unor străzi importante din municipiu și închiderea circulației auto pe strada Dornei, din centrul istoric. De asemenea, proiectul include și piste de biciclete, pe toți cei 6 kilometri. Pentru ca acest proiect să devină realitate, municipalitatea are nevoie de 8 milioane de euro, cei mai mulți bani mergând pe infrastructura rutieră, care ar trebui modificată fundamental. „Trebuie să creăm o linie prioritară pentru transportul în comun, să aducem transportul în zona centrală. (...) În toate orașele europene lucrurile se desfășoară în felul acesta, trnsportul în comun trece prin centrul istoric. Multe și-au permis tramvai, am fi dorit și noi un tramvai pe această linie, însă costurile ar fi fost mult prea mari, de peste 100 de milioane de euro”, a explicat primarul Ovidiu Crețu, în cadrul conferinței de presă de luni. "

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 22/Iun/2017
Mesaje: 6303
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 22 Feb 2016 23:38:40    Titlul subiectului: 183832

Interesant, linia de tramvai a devenit ... linia verde Laughing
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BISTRIȚA-NĂSĂUD Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community