Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuze noi pentru Iasi
Du-te la pagina 1, 2, 3  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1074
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 30 Oct 2015 11:38:50    Titlul subiectului: Autobuze noi pentru Iasi 182291

Citat:
• Primarul Mihai Chirica nu mai vrea autobuze second-hand • Suma destinata cumpararii de autobuze noi a fost dublata de catre alesii locali • Un autobuz nou nout va costa aproximativ 40.000 de euro

Primaria municipiului Iasi a facut o rectificare de ultim moment in ceea ce priveste achizitionarea autobuzelor ce vor suplimenta numarul celor deja existente pentru transportul in comun. Pentru anul in curs, municipalitatea se pregatea sa achizitioneze 15 autobuze second hand. Suma de 1,6 milioane lei, destinata acestui proiect, a fost insa suplimentata de catre sefii de la Palatul Roznovanu cu inca 1,7 milioane, in cadrul sedintei forului legislativ local, pe motiv ca Iasul nu mai are nevoie de autobuze second hand si s-ar dori cumpararea unora noi noute.

Costul unui autobuz nou este insa de 40.000 de euro. Ultima achizitie pe care primaria a facut-o in ceea ce priveste autobuzele noi a fost in anul 2005. Atunci, municipalitatea ieseana a cheltuit 10 milioane de euro in schimbul a 50 de autobuze MAZ, insa a fost acuzata vehement, nu doar de faptul ca a favorizat un singur ofertant in cadrul licitatiei, ci si de pretul exorbitant achitat atunci. Anul acesta, primarul Iasului a dat asigurari ca totul se va desfasura cat se poate de transparent si ca nu vor exista motive de suspiciune.

"Nu exista lege prin care sa pot restrictiona accesul cuiva la licitatie, dar am cadrul legal pentru a asigura transparenta. Vor fi cel putin doi ofertanti. Daca este nevoie, repetam licitatia si de o suta de ori, astfel incat sa nu existe suspiciuni. Nu cred ca mai este momentul în transportul public pentru autobuze second hand. De aceea, alocatia în acest sens va fi rezervata pentru achizitionarea de autobuze noi. Vom cumpara un numar mai redus, de câti bani avem", a declarat primarul municipiului Iasi, Mihai Chirica. Suma destinata achizitionarii autobuzelor noi a ajuns asadar la 3 milioane de lei si urmeaza ca in viitorul apropiat sa fie organizata si o licitatie publica pentru a desemna firma care va aduce noile mijloace de transport in comun.


Sursa: Bzi.ro

40 000 €? Nu e cam putin?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 30 Oct 2015 12:13:47    Titlul subiectului: 182292

Se va organiza licitatie pentru achizitia a 10 autobuze noi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1004
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 30 Dec 2015 10:47:38    Titlul subiectului: 183090

Licitația pentru achiziția de autobuze: Deschiderea a ofertelor, 24.02.2016 12:00

Citat:

Numar anunt: 165203 / 29.12.2015
Denumire contract: Achizitie autobuze noi cu podea joasa



Citat:
Cantitatea totala sau domeniul
Achizitie autobuze noi cu podea joasa - 4 bucati, conform cerintelor caietului de sarcini
Valoarea estimata fara TVA: 3,064,515 RON



CS modif.pdf
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  CS modif.pdf
 Mărime fișier:  1.2 MB
 Descărcat:  de 555 ori

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Mie 30 Dec 2015 17:21:25    Titlul subiectului: 183091

Sper ca sa se respecte noua schema de culoare alb-verde-negru.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
yeeeeman



Data înscrierii: 05/Oct/2012
Ultima vizita: 08/Mar/2024
Mesaje: 391
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 21 Ian 2016 21:25:50    Titlul subiectului: 183388

Sa speram ca de data asta iese castigator un producator roman si anume Roman.
_________________
UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1074
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 22 Ian 2016 11:20:01    Titlul subiectului: 183391

Ar fi fost frumos, totuși Roman Brașov nu mai produce autobuze. Poate vin cu un proiect nou, low-floor complet.

Să nu îi uităm și pe cei de la Bacău. Și acolo era un autobuz interesant.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 22 Ian 2016 11:46:15    Titlul subiectului: 183392

Observ o ofensiva pe diverse site-uri in ideea de a se cumpara autobuze Roman (habar n-am si nici nu ma prea intereseaza daca mai exista firma si daca mai produce asa ceva). De ce am fi cobai doar din spirit patriotic? Toti cei care au achizitionat astfel de autobuze (inclusiv CET Iasi) au avut experiente neplacute cu ele. Eu prefer sa fie macar Solaris, care deja se extinde in Romania (banuiesc ca au si capacitatea de a asigura corespunzator service-ul sau pregatirea personalului RATP), desi mi-e teama ca pretul estimat este prea mic pentru asa ceva.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 22 Ian 2016 12:53:59    Titlul subiectului: 183393

Oamenii nu inteleg ca pentru o societate de transport este esential ca autobuzele sa aiba o fiabilitate dovedita astfel incat sa poata fi exploatate la intregul lor potential, si sa fie/fost fabricate in serie mare astfel incat sa poata fi gasite piese pentru ele si sa existe o oarecare experienta in mentenanta/reparatia lor.

Acele raritati/unicate ar fi un dezastru pentru orice intreprindere de transport la conditiile precare din Romania, sa nu uitam cat s-a cacait pana si RATB-ul cu cele 2 autobuze Berkhoff pe GPL.

Mie si mult-trambitatele autobuze electrice mi se par DEZASTRU daca vor fi aduse in Romania asa, doar de fandoseala.

Nu, cea mai buna solutie este sa fie aduse autobuze "certificate" de utilizarea lor de catre alte intreprinderi de transport. Si ideal ar fi ca parcul sa fie cat mai omogen, adica autobuze de aceeasi marca/tip precum cele din parcul existent pentru a usura asigurarea pieselor si reparatiile.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 22 Ian 2016 13:11:08    Titlul subiectului: 183394

Catalin Ghita a scris:
Mie si mult-trambitatele autobuze electrice mi se par DEZASTRU daca vor fi aduse in Romania asa, doar de fandoseala.

Poti s-o mai zici de cateva ori...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
EEG



Data înscrierii: 27/Sep/2012
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 414
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 22 Ian 2016 16:27:44    Titlul subiectului: 183397

Normal ca e doar o fițoșenie tipic romaneasca .Cred ca cel putin Robu ala de la TM e convins ca se incarca la priza. Altfel nu-mi explic cum cred astia ca pur si simplu aduci/cumperi jucariile alea si le pui sa umble. Habar n-au de ce investitii trebuie facute in statii de alimentare ,mentenata , specializari diverse ,etc.
Poate vin cu telecomanda si baterii la schimb...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 22 Ian 2016 20:09:11    Titlul subiectului: 183399

Cum am mai zis, cel mai problematic aspect il constituie capacitatea bateriei, ce nu permite utilizarea unui astfel de vehicul pe intreaga durata a unei zile, mai ales in conditiile de exploatare din orasele romanesti (trafic si organizare a traseelor si a sistemului de transport in sine, ce nu tine seama de rolul fiecarui tip de vehicul), necesitand inlocuirea sa, deci implicit o rezerva mare de vehicule, ceea ce e absurd.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 22 Ian 2016 20:19:07    Titlul subiectului: 183400

Eu unul astept cu nerabdare aducerea la Iasi a unor astfel de autobuze pentru teste si sper sa le vad un timp suficient de mare la treaba in regim normal de functionare pentru un autobuz obisnuit, de dimineata pana seara, pe trasee crancene, gen 28, 42, 43, chiar si 41 (ar fi fost si mai interesant inainte de scurtare) sau 19/30. A, toti se raporteaza la capacitatea bateriei si durata de viata specificate de producator, numai ca ma intreb ce procent din acesta perioada bateria va rezista un timp cat mai apropiat de maximul specificat dupa o incarcare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
yeeeeman



Data înscrierii: 05/Oct/2012
Ultima vizita: 08/Mar/2024
Mesaje: 391
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 23 Ian 2016 23:19:21    Titlul subiectului: 183412

E clar ca nu vom vedea prea curand autobuze electrice prin Iasi si nici prin tara. Tehnologia e destul de buna pentru a avea un sistem complet functional, insa este scumpa. Chiar daca bateria nu tine o zi intreaga, se pot monta statii de incarcare rapida la capat de traseu, se pot amenaja chiar portiuni de drum de pe traseu care sa incarce inductiv bateriile din mers. Dar nu despre tehnologie este vorba, ci despre pret. Nu merita, la momentul actual sa faci trecerea pe electric pentru ca te va costa mai mult decat costa sa intretii si sa rulezi niste autobuze clasice. Si cu asta cred ca subiectul e lamurit.
Referitor la autobuzele de la Roman, era o idee. Am inteles ca nu e printre cele mai bune si din nou, subiectul cred ca poate fi inchis. Vom vedea cu ce autobuze ne alegem dupa licitatie.

_________________
UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 24 Ian 2016 09:21:31    Titlul subiectului: 183417

Dar nu trebuie sa inchidem discutia, ci sa intoarcem pe toate partile subiectele, ca astfel sa fim constienti de tot ce ne inconjoara si sa nu mai traim in ignoranta, ca-n anii ce-au trecut. Pentru asta e buna comunicarea publica intre mase mari de oameni simpli, caci acum nu mai poate unul investit cu putere sa prosteasca o comunitate cu o vorba greu de verificat, cum se intampla pana nu demult. Acum sansele ca cineva sa deschida o discutie pe marginea unei prostii ce se incearca a se induce in mase sunt uriase, ceea ce va face autoritatile sa fie ceva mai responsabile.

Cum am mai spus undeva pe forum, Bombardier a venit cu o solutie de incarcare pe parcurs, insa am mentionat si de ce, pe langa costuri, nu merge sa faci asa ceva la Iasi (in Romania). Altfel, tot soiul de incropeli exista, gen midibuzele de pe liniile 2A si 3A din Viena (cu incarcare prin intermediul unui pantograf din reteaua de alimentare a tramvaielor), dar care dupa o cursa iau o pauza de o tura pentru incarcare, ca sa aiba putere cat sa mai faca o tura. Deci, tot asa, in loc de o masina, pe traseu stau doua cu rolul uneia. De altfel, si Bombardier, in prezentarea solutiei sale, se leaga de acest aspect, batand moneda pe ideea de "gata cu extra-parcul". Mai e mult pana departe, numai ca asta trebuie sa inteleaga intai de toate decidentii din orasele romanesti, care la ora actuala freamata de numa-numa pe tema autobuzelor electrice, ca-i fita de fita...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1004
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 24 Feb 2016 18:32:26    Titlul subiectului: 183854

De pe pagina de Facebook a Primăriei Municipiului Iași:

Citat:
Primăria Municipiului Iași va achiziționa în acest an zece autobuze noi. Înnoirea parcului auto a debutat cu licitația pentru achiziția a primelor patru astfel de mijloace de transport în comun, urmând ca în scurt timp să fie demarată și licitația pentru celelalte șase autovehicule. Toate autobuzele care vor fi cumpărate vor avea podea joasă.

Prima licitație, care s-a desfășurat astăzi, 24 februarie, a avut o valoare prevăzută de 3.064.515 lei, fără TVA. Au depus oferte trei firme: SC Anadolu Automobil Rom SRL Ilfov (2.813.622 lei, fără TVA), SC BMC Truck&Bus SA Ilfov (2.884.416,36 lei, fără TVA) și SC Briari’s IND SA Dolj (3.064.000 lei, fără TVA).

În bugetului municipiului Iași pe acest, aprobat de Consiliul Local în ședința din 10 februarie, doar pentru achiziția de autobuze noi în acest an Primăria a alocat suma de 10 milioane de lei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 24 Feb 2016 20:11:38    Titlul subiectului: 183855

Adio vis de-a avea macar Solaris la Iasi... Nici n-avea cum sa fie, la valoarea estimata atat de mica a contractului. Mai nasol e ca s-ar putea sa nu fie nici macar Irisbus (de la aia din Dolj, ca banuiesc ca asta au ofertat). Ma intreb daca Anadolu vine cu un turcism sau cu SOR si daca BMC vine cu autobuzul ala facut in Romania (Diamond).

Bleah...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 24 Feb 2016 20:45:09    Titlul subiectului: 183856

Chestiunea valorii estimate foarte mici a contractului s-ar putea sa ajunga subiect de contestare a licitatiei, avand in vedere solicitarea de clarificari nr. 7 (disponibila public pe SEAP - o atasez acestui mesaj). Ar fi si firesc, pentru ca valoarea este teribil de mica.


Clarificari 7.pdf
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  Clarificari 7.pdf
 Mărime fișier:  194.45 kb
 Descărcat:  de 425 ori

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
lenta1



Data înscrierii: 09/Dec/2013
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 551
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 24 Feb 2016 20:53:43    Titlul subiectului: 183858

In acest moment BMC mai produce ca autobuze doar Diamond Bus din ce stiu. Iar Anadolu am o presimtire ca va veni cu Isuzu, cel putin midibuzul prinde bine la romani.
_________________
Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Joi 25 Feb 2016 00:25:19    Titlul subiectului: 183860

Pentru comparatie: un Solaris articulat costa intre 300 si 340 de mii de euro. Autobuzele Solaris care vor ajunge la Budapesta au costat 270 de euro, insa acestea sunt modelul Urbino III si IV, model vechi si care nu mai este fabricat, probabil ca fabrica a ramas cu un stoc de autobuze de care vroia sa scape.

Din ce am calculat la Iasi pretul pentru un autobuz era de cca 110.000, iar acest pret este destul de ireal, pe net am gasit doar niste midibuze chinezesti.

Nu este specificat nicaieri numarul de locuri, de usi, lungimea etc?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 25 Feb 2016 06:49:27    Titlul subiectului: 183861

E cca. 170 de mii de euro (fara TVA) pe autobuz. Gasesti toata documentatia de atribuire (FDA, CS, formulare, model contract, erate, clarificari) pe SEAP - anunt de participare 165203/29.12.2015.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 04/Feb/2022
Mesaje: 1300
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Joi 25 Feb 2016 12:01:59    Titlul subiectului: 183863

Un Solaris Urbino 12 e in jur de 180.000 de euro, atat au costat fiecare dintre cele achizitionate de Pitesti si Baia Mare. Modelul Urbino 18 achizitionat de Cluj a costat 280.000 de euro. Probabil ca la aceasta licitatie va castiga Anadolu cu Isuzu pentru ca e cel mai ieftin. Inca o precizare. Irisbus nu se mai fabrica. Cei de la Briari's au participat cu modelul Iveco Urbanway 12 cel mai probabil similar cu cel care circula la Cluj si care isi face foarte bine treaba. Urbanway 12 ar fi cea mai buna varianta din cele 3, pacat ca are pretul cel mai mare.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 25 Feb 2016 12:18:37    Titlul subiectului: 183864

Am zis Irisbus din obisnuinta, bla, bla. Evident ca la Iveco Urbanway m-am referit. Oricum, lucrurile evolueaza, am date noi, unele extrem de interesante (insa nu pot face public nimic). Sa nu uitam ca o oferta depusa nu e musai sa fie si conforma, deci hai sa nu spunem ca sigur castiga cutare sau cutare pentru ca e pretul cel mai mic si asta e singurul criteriu de adjudecare! Anadolu va castiga doar daca are o oferta conforma si nu apar nici alte chestiuni care sa impiedice adjudecarea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 04 Mar 2016 17:01:16    Titlul subiectului: 183981

http://www.bzi.ro/teapa-pentru-ieseni-detalii-scandaloase-despre-noile-autobuze-aduse-la-iasi-foto-543435

Citat:
Teapa pentru ieseni: Detalii scandaloase despre noile autobuze aduse la Iasi

• Licitatia organizata de autoritatile locale pentru achizitia de autobuze noi ascunde in spate o serie intreaga de nereguli • Firma care a obtinut contractul pentru primul lot de mijloace de transport nu a mai vandut niciodata in Romania tipul de masini cu care a castigat licitatia la Iasi • Modelul de autobuz care este refuzat de mai toate administratiile din tara a castigat la Iasi, in fata unui autobuz fabricat in Romania, cu piese din Germania

Iesenii au asteptat mai bine de zece ani sa circule cu autobuze noi, dupa episodul din 2005, cand primarul de atunci, Gheorghe Nichita, a cumparat 50 de autobuze la un pret dublu fata de cel al pietei. Autoritatile locale au anuntat acum ca, urmatoarele achizitii se vor face doar cu mijloace de transport noi, iar prima licitatie pentru un lot de 4 autobuze a fost deja organizata zilele trecute. Prima licitatie a avut o valoare de 3.064.515 lei, fara TVA. Au depus oferte 3 firme: SC Anadolu Automobil Rom SRL Ilfov (2.813.622 lei, fara TVA), SC BMC Truck&Bus SA Ilfov (2.884.416,36 lei, fara TVA) si SC Briari’s IND SA Dolj (3.064.000 lei, fara TVA).

In urma analizei dosarelor, castigator a fost desemnat SC Anadolu Automobil Rom SRL Ilfov, firma importatoare a marcii auto ISUZU.De semnalat este faptul ca, SC Anadolu Automobil Rom SRL Ilfov nu a mai vandut niciodata modelul de autobuz cu care a castigat aceasta licitatie, si anume cu o lungime de 12 metri si podea joasa, asa cum este notat in caietul de sarcini.

"Am avut surpriza sa vad ca s-a castigat licitatia cu aceste autobuze care nu s-au vandut niciodata in Romania de catre firma Anadolu Automobil. Ei, avand preturi foarte mici, reusesc sa mai prinda cate o licitatie prin diverse locuri, insa mai nimeni din tara nu a vrut ISUZU, pentru ca este o marca de proasta calitate, iar cine a cumparat, nu a mai vrut. Dincolo de faptul ca nu exista o experienta similara a firmei Anadolu in ceea ce priveste vanzarea de autobuze de 12 metri lungime in Romania, aceste mijloace de transport sunt de proasta calitate. Daca Primaria Iasi a cumparat anii trecuti autobuze second-hand, acestea de acum vor fi si mai second-hand decat cele vechi in maxim doi sau trei ani. Asa s-a intamplat la Bacau, unde autobuzele ISUZU care au doar 9,5 metri lungime au ajuns intr-o stare jalnica in doar trei ani de la achizitie. Daca mijlocul de transport are o lungime de 12 metri, lucrurile devin mai serioase, pentru ca nu te poti juca la astfel de dimensiuni. Cum se va asigura asistenta tehnica si service-ul auto, daca astfel de autobuze cu lungime de 12 metri nu au mai fost vandute in Romania?", spune Silvia Colacea, director executiv SC BMC Truck&Bus SA Ilfov, una dintre firmele participante la licitatie.

Iesenii puteau calatori in "autobuzul suta la suta romanesc"

Asa s-a ajuns ca firma din Turcia, SC Anadolu Automobil Rom SRL, al carei proprietar este Huseyin Aykol, sa castige licitatia pentru primul lot de autobuze. Suspect este faptul ca acest model de mijloc de transport nu a mai castigat nicio licitatie in tara. Din contra, achizitiile din ultimii ani facute de municipalitatile din tara s-au orientat mai mult catre "autobuzul suta la suta romanesc", asa cum este cunoscut modelul Euro Bus Diamond, care a fost cumparat, printre altii, de Primariile Constanta, Targu Jiu sau Caransebes.

"Unul dintre criteriile cele mai importante pentru castigarea licitatiei a fost lungimea de 12 metri, dar si podeaua joasa a mijlocului de transport. Nu inteleg cum comisia nu a luat in considerare lipsa de experianta in vanzarea autobuzelor de 12 metri, probabil a luat in calcul vanzarea celor de 9,5 metri de catre Andalou. Firma BMC Truck&Bus este producator si este noua pe piata, am incercat sa scadem pretul cat de mult se poate, doar sa castigam licitatia si sa ramanem pe linia de plutire, chiar si fara un castig insemnat. Am oferit un autobuz model Euro Bus Diamond, care este fabricat la noi in Romania, in Ilfov, cu motor Mercedes si piese aduse din Germania. Am ajuns la un pret de 158.500 euro pe autobuz, mai mult nu am mai putut sa scadem din pret, tinand cont de ce se cerea la Iasi, adica echipamentul si dotarile electronice care ajung la circa 15.000 euro pentru fiecare autobuz. Fiind un pret destul de mic, firme ca Mercedes sau altii nici nu au mai participat. In cazul autobuzelor ISUZU, producatorul are un pret, firma din Turcia adauga un comision, la care se adauga taxele de transport, asigurarile si asa mai departe. Ma intreb ce calitate au aceste mijlocae de transport daca se vand la acest pret", a mai explicat reprezentantul SC BMC Truck&Bus SA Ilfov.

Numarul de telefon al SC Anadolu Automobil Rom SRL este dezafectat, iar reprezentantii firmei nu au putut fi contactati pana la inchiderea editiei. De cealalta parte, primarul Iasului sustine ca nu a avut nicio implicare in organizarea acestei licitatii. "Personal nu am facut parte din comisia respectiva si nu pot sa ma pronunt daca o marca de masini este mai buna decat alta", a spus primarul Mihai Chirica.


Asadar, se pare ca in urma acestei licitatii vor veni la Iasi 4 autobuze Isuzu Citiport. Din pacate, unii nu stiu sa piarda o licitatie si vin cu diverse prostii ca sa nu fie rost de nimic in tara asta fara niste scandal. In acest caz, firma care asambleaza in Romania autobuzul Diamond pune, ca si alte firme romanesti ce nu stiu sa piarda, lacrimogena cu produsele romanesti care nu sunt incurajate, aruncand cu nitel noroi si asupra celor care au castigat licitatia. Desigur, vazand ca e rost de scandal, BZI s-a grabit sa fie prima "fituica" ce aduce in atentia opiniei publice "nenorocirea", ca daca treaba devine "bomba de presa", cum a fost povestea cu MAZ-urile, poate au sansa sa prinda un Pulitzer. S-o luam metodic!

Autobuzul Diamond se pare ca a fost vandut municipalitatilor din Targu Jiu (5 bucati) si Caransebes (4 bucati) pentru transport public local si unui operator judetean privat din Constanta (nu am reusit sa gasesc la o cautare sumara numarul de autobuze si nici n-am considerat ca merita sa pierd vremea cautand suplimentar). Banuiesc ca in cele doua orase caietele de sarcini nu prevedeau cine stie ce conditionare in afara pretului cel mai mic, asa ca si-au luat sarcina de cobai. Foarte bine, problema lor. La Iasi, de asemenea, nu a fost pusa nici o conditie cu privire la vanzarea unor autobuze similare celor ofertate in alte orase (desi ar fi trebuit, ca nu e firesc sa experimentezi pe bani publici). Anadolu a venit cu un pret mai mic decat al masinii Diamond. De unde si pana unde asta se traduce neaparat prin calitate proasta a autobuzului turcesc? Masina turcilor este facuta cu piese provenind de la diversi producatori din domeniu, la fel ca si cea zisa "romaneasca". Ei produc industrial si pot avea diverse avantaje la furnizorii de piese. Ce relevanta are ca romanasii n-au reusit sa obtina preturi mai bune pentru componente? De unde si pana unde trebuie sa tragem concluzia ca autobuzul "romanesc" este un produs de calitate? Pe baza a ce? Mergeti, domnilor, cu un astfel de autobuz in teste de lunga durata prin orasele tarii, lasati-l sa circule in conditii normale de exploatare pentru transportul public urban, vedeti-l cum se comporta in diverse situatii, caci e bine si pentru voi sa stiti cu adevarat ce poate si ce nu masina asamblata de voi, si dupa aceea puteti sa va bateti cu pumnul in piept pe niste baze reale de discutie! Autobuzul Citiport de la Anadolu Isuzu se regaseste cel putin in marile orase din Turcia in transportul public, iar conditiile de trafic de acolo sunt teribil de solicitante pentru aceste masini. Cum puteti voi sa aruncati flegme peste produsul lor doar asa, pentru ca nu stiti sa pierdeti si nici ce sa faceti ca sa castigati? Zau asa, rusinica! Si, repet, lasati-o pe asta cu produsele romanesti, caci si incurajarea asta trebuie sa se faca pe niste baze, ca atunci cand cineva cumpara ceva, o face nu de dragul mandriei nationale, ci din necesitate si cu speranta ca da banii pe produse care nu-i vor da bataie de cap ulterior (iar unii chiar se asigura in legatura cu acest aspect si mi-ar fi placut ca si municipalitatea ieseana s-o faca prin impunerea unei conditii in caietul de sarcini in privinta livrarilor anterioare de vehicule similare).

Tehnic habar n-am cum e Isuzu Citiport, la fel cum n-am habar nici despre Diamond (si nu ma refer la vrajelile din fisele de prezentare, ci la aspecte de substanta), insa ia te uita cum arata, estetic si dpdv al organizarii interiorului, autobuzul Citiport: https://www.youtube.com/watch?v=_1mgg8KGFSE. Personal prefer de un milion de ori masina turcilor din punctul asta de vedere. Despre faptul ca au si o prezentare video a produsului, destul de bine (dar nu perfect) lucrata, ce sa mai zic... Hai sa fim corecti, dragi producatori romani, corecti intai de toate fata de noi insine si corecti si eleganti in raport cu ceilalti!

Autobuzele Iveco nu intra in aceasta discutie, nu doar din cauza valorii ofertei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
lenta1



Data înscrierii: 09/Dec/2013
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 551
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 04 Mar 2016 20:02:57    Titlul subiectului: 183986

In legatura cu autobuzele Diamond din Targu Jiu, deja exista probleme cu acestea, chiar dupa livrare cei de la Transloc au observat ca picura in autobuz, autobuz nou-nout. Ca sa dau un exemplu, Citaro-urile din Bucuresti au ani de exploatare si intretinere proasta, dar nu am vazut sa picure in interior, cel putin nu in cele cu care am mers.
Iar autobuzul Citiport a fost in teste in Bucuresti si am apucat sa merg cu el 1 statie. Ca o parere a unui calator simplu, am fost foarte multumit de el, silentios, destul de confortabil, finisaje destul de bine realizate.
Si faza cu Isuzu produce vehicule proaste, mi se pare o aberatie. Am mers cu Isuzu, atat Citibus, Novociti si Turqouise, si toate s-au ridicat la nivelul asteptarilor mele. Mai exista cazuri in care autobuzele si autocarele Isuzu sa aiba probleme, dar pana si Mercedes a avut probleme cu unele Citaro.
Ca o ultima observatie, ideea cu produsul romanesc e cel mai bun, mi se pare tot o aberatie. La fel se spunea si despre autobuzele Roman si El Car, si nu s-au dovedit a fi tocmai bune. Din cate stiu abia au reusit sa vanda cateva, 1 la Medias, cateva la Targu Mures, si cateva autobuze prin tara, in schimb nimic.

_________________
Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fantt



Data înscrierii: 01/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Ian/2024
Mesaje: 193
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 05 Mar 2016 19:04:30    Titlul subiectului: 184008

De ce nu se fac si la noi licitatiile ca in tarile normale? Adica se liciteaza un lot de X vehivule cu optiunea de a extinde comanda intr-un termen de 1-2 ani cu inca Y bucati? Astfel, se facea o singura licitatie, si daca anul viitor se puteau aloca bani si se considera ca produsul corespunde cerintelor de exploatare, se exercita optiunea de a aduce si celelelate Y vehicule, fara a mai face o noua licitatie cu inerentele blocaje si in plus se putea avea un lot omogen de vehicule in exploatare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3  Următoare
Pagina 1 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community