Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Estonia, Tallinn

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Fosta URSS
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 25/Sep/2017
Mesaje: 6423
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 13 Noi 2012 22:28:37    Titlul subiectului: Estonia, Tallinn 160439

Tallin-ul va deveni prima capitala a lumii care va avea transport public gratuit, incepand cu 1 ianuarie 2013. Articolul se gaseste aici

Citat:
Tallinn, capitala Estoniei, va fi de la anul prima capitală europeană care oferă transport public gratuit

La fel ca un elev perfecționist care vrea să compenseze pentru faptul că este mic de statură, Estonia încearcă mereu să iasă în evidență. Această țară baltică de doar 1,3 milioane de locuitori a fost primul stat din lume care a introdus votul online și care a oferit internet public gratuit. Estonia a fost și prima dintre fostele republici sovietice care a adoptat moneda euro. La exact doi ani după acest eveniment, pe 1 ianuarie 2013, capitala Tallinn va deveni cel mai mare oraș din lume și prima capitală care să ofere transport public gratuit tuturor locuitorilor săi, scrie Financial Times.
Poate părea nefiresc ca un promotor al pieței libere ca Estonia (țara a primit cu brațele deschise investitorii străini, a introdus o cotă unică de impozitare și a privatizat rapid sectoarele principale ale economiei) oferă acum ceva care aduce aminte de socialismul de stat. Însă așa cum este normal în politica baltică, chestiunea transportului gratuit este mai complexă decât pare la prima vedere.
Poziția autorităților urmează întocmai linia europeană când face referire la coeziune socială, crearea de posibilități și preocuparea pentru mediu, după cum a explicat primarul Edgar Savisaar la o conferință dedicată inițiativei, în octombrie. "Familiile cu venituri mici sau medii și cu copii au suferit mult în timpul recesiunii, iar transport public gratuit le va oferi mai multă mobilitate, va permite șomerilor să fie mai uniți și va promova comerțul deoarece consumatorii se vor putea mișca mai liber", a spus Savisaar.
Probabil că primul indiciu că politica locală joacă un rol cel puțin la fel de important ca generozitatea municipală a venit când Savisaar a declarat că un primar al unui oraș scandinav i-a spus "nu aveți idee cât i-ați incitat pe cei din opoziție și cât de agitați ne-ați făcut pe noi".

Criticii spun că primarul umblă după voturi cu autobuzul gratuit

Introducerea transportului public gratuit a fost aprobată printr-un referendum local în luna martie a anului trecut, când 75% din locuitorii capitalei estoniene s-au exprimat pentru această inițiativă. Procentul nu a fost și mai mare pentru că oponenții primarului, inclusiv cei din coaliția de guvernare, refuză categoric să voteze pentru orice propunere semnată de Savisaar. Aceștia consideră transportul public gratuit o inițiativă populistă, gândită pentru a-i întări susținerea în rândurile pensionarilor și a altor grupuri cu venituri reduse, inclusiv un număr mare de etnici ruși.
Criticii arată că, din moment ce bugetul Tallinnului este dependent de rezidenții înregistrați care plătesc impozitul local pe venituri, transportul gratuit pentru rezidenți (și nu pentru turiști sau navetiști care vin din localități limitrofe) va deturna fonduri de la alte orașe cu nevoi mai mari.
Primarul a respins această ipoteză. "Nimeni nu va pierde bani, ba chiar baza noastră de venituri va fi îmbunătățită în urma acestei decizii. Nu este adevărat că transportul public gratuit va fi plătit de cei care nu locuiesc aici și de șoferi", s-a apărat Savisaar. "Potrivit estimărilor noastre, în jur de 20-40.000 de oameni locuiesc în oraș dar nu sunt înregistrați ca rezidenți. Nu m-aș mira să văd că mai multe persoane se vor muta în Tallinn ca rezultat al acestei inițiative."
Oricare ar fi motivul adevărat din spatele transportului public gratuit, decizia din capitala Estoniei este fără îndoială o mutare curajoasă care duce conceptul la un nou nivel. În prezent, cel mai mare oraș care oferă un serviciu comparabil este Aubagne din sudul Franței, dar care are doar un sfert din populația de 400.000 de oameni a Tallinnului. Un raport realizat de Departamentul de Științe ale Transportului din Institutul Regal al Tehnologiei din Suedia (KTH) de-abia își poate ascunde entuziasmul față de "experimentul care oferă o oportunitate unică de a investiga impactul unei asemenea decizii."
"Obiectivele principale ale acestei măsuri sunt impulsionarea trecerii de la transportul cu automobilul propriu la cel public, îmbunătățirea mobilității șomerilor și a grupurilor cu venituri mici, și majorarea încasărilor din impozite locale prin încurajarea cetățenilor să se înregistreze ca rezidenți ai Tallinnului", arată raportul KTH, care totuși omite să menționeze ceea ce criticii văd ca obiectivul cel mai important, anume realegerea lui Edgar Savisaar la primărie.

Tallinn va fi un deschizător de drumuri

Implicarea suedezilor nu numai că dă impresia imparțialității academice, dar va produce și date cu adevărat folositoare, deoarece experiența altor localități în domeniul transportului public gratuit nu se apropie de a reprezenta un îndrumar în acest domeniu.
De exemplu, micul oraș belgian Hasselt a început să ofere transport gratuit cu autobuzul în 1996. "În prima zi, numărul de călători a crescut de la 1.000 la 8.000 și a rămas la acest nivel", a spus Marc Verachtert, administratorul orașului. "Am oferit mobilitate multor persoane. Înainte de această inițiativă, un sfert din vizitatorii spitalelor veneau foloseau autobuzul; apoi această cifră a crescut la trei sferturi", a adăugat Verachtert, care a recunoscut că înainte ca autobuzele să fie gratuite el nici nu se urcase în vreunul. De atunci, Verachtert a devenit un fel de propovăduitor al ideii.
Însă în Tallinn, care are o rețea bine dezvoltată de tramvaie, autobuze și troleibuze cu rute de peste 700 km, și unde transportul public este gratuit deja pentru mai multe grupuri sociale (doar 8% dintre pasageri plătesc costul întreg al biletelor), o evoluție similară este improbabilă, potrivit viceprimarului Taavi Aas.
"Calculele noastre arată că numărul pasagerilor va crește cu circa 15% în primele luni. Nu este niciun pericol ca rețeau să fie supraîncărcată", crede Aas.
Aas a explicat și că în multe orașe europene, transportul public primește deja subvenții importante. În Tallinn, veniturile din vânzarea biletelor acoperă doar 30-40% din bugetul anual al transportului, iar subvenționarea restului nu ar fi o măsură atât de drastică pe cât pare. Orașe precum Viena, unde biletele pe liniile interne costă chiar și un euro, oferă practic deja transport gratuit. Din fericire pentru Savisaar, acest cost de un euro înseamnă că nu Viena se poate lăuda că este prima capitală unde oamenii merg gratis cu autobuzul.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Sep/2017
Mesaje: 6093
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 20 Feb 2013 09:54:28    Titlul subiectului: 162802

Deja apar unele prpbleme... Rolling Eyes

http://ro.stiri.yahoo.com/transport-public-gratis-ce-sunt-nemul%C8%9Bumi%C8%9Bi-locuitorii-140547122--finance.html

"Transport public gratis. De ce sunt nemulțumiți locuitorii

După ce transportul public din capitala Estoniei, Tallinn, a devenit gratuit de la 1 ianuarie, tot mai multe persoane fără adăpost au început să circule cu mijloacele în comun.

"Înainte, nu luau decât autobuzele care veneau din cartierul rău famat Kopli, dar acum ei sunt peste tot. Iar transporturile sunt adeseori pline vârf și se întâmplă de multe ori să trebuiască așteptat următorul, în speranța că va fi mai gol", povestește o tânără estoniană, citată de Presseurop.

De asemenea, ca să poată suporta costurile, administrația orașului a introdus taxarea parcărilor care înainte era gratuită, iar zonele tarifare cele mai scumpe au fost extinse.

În plus, pentru a utiliza transporturile în comun, locuitorii din Tallinn trebuie să fie înregistrați ca rezidenți. Ei sunt de asemenea obligați să călătorească cu cartea de identitate și cartea verde de călător, care costă 2 euro pentru 4 ani.

În plus, locuitorii trebuie să-și valideze cărțile verzi la fiecare urcare în transporturile în comun pentru ca specialiștii să poată analiza itinerarele folosite de călători."

Astia au "probeleme" ca la noi, in loc sa elimine cauza, adica aurolacii si cei asimilati lor, ei stau si se vaita...

La articol s-au postat si cateva comentarii, unul mi-a atras intentia, nu stiu cat de realista e propunerea, dar totusi e o idee de analizat:
CMS a scris:
Cred ca are dreptate si aceasta tipa, acum e superaglomerat fiind gratis. Solutia ar fi 2 tipuri de transport. Autobuze albe, cu care se circula gratis si autobuze albastre cu care se circula doar cu bilet. Astfel cei care vor confort merg cu bani iar ceilalti merg .... gratis. Ma rog ..... e doar o idee.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pTn



Data înscrierii: 29/Iul/2014
Ultima vizita: 24/Sep/2017
Mesaje: 68
Locație: Viena (Austria)

MesajTrimis: Dum 28 Feb 2016 17:56:41    Titlul subiectului: gallery about Tallinn tram 183897

http://public-transport.net/tram/Tallinn/

The tram in the estonian capital.



8400_62.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  108.06 kb
 Vizualizat:  de 5050 ori

8400_62.jpg



8400_65.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  137.48 kb
 Vizualizat:  de 5050 ori

8400_65.jpg



8401_74.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  122.46 kb
 Vizualizat:  de 5050 ori

8401_74.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Fosta URSS Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community