Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Transportul public din Municipiul Iasi - Generalitati
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 29 Feb 2016 05:56:46    Titlul subiectului: 183907

Partea cu lumina e deja ceva de finete si experienta imi spune ca ar fi munca in zadar realizarea unui autocolant care sa tina seama de aceasta functiune. Cum stii, la cealalta sectie au fost inlocuite multe astfel de casete cu butoane simple. In plus, daca se ard acele sigurante, nu cred ca-si bate cineva capul sa le schimbe. Si mie mi-ar placea sa fie ca la nemti, dar, din pacate, noi traim in Romania, unde degeaba vrem unii sa fim ca nemtii, ca ne aduc cu picioarele pe pamant ceilalti...

Privitor la pictograma in discutie, ideea e ca intregul set sa fie unitar, de aceea solutia realista e un autocolant care sa acopere complet sticla pe exterior si care sa contina, cu o delimitare grafica, pictogramele cu butonul si cu inchiderea automata a usilor (v. in atasament in stanga sus).



IMG_1902.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  67.36 kb
 Vizualizat:  de 15838 ori

IMG_1902.JPG




Ultima modificare efectuată de către Radu Bialus la Lun 29 Feb 2016 06:01:27, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
gavril



Data înscrierii: 05/Ian/2011
Ultima vizita: 12/Apr/2022
Mesaje: 82
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 29 Feb 2016 06:01:24    Titlul subiectului: 183908

M-am gândit și la asta, ar mai fi varianta în care sub mesajul cu „Apăsați pe buton...” am pune „Atenție, ușile se închid automat!”
Am mai umple din spațiul liber, și da, clar, autocolantul ar trebui să fie cât mărimea sticlei ăleia, că ar fi mult mai greu de dezlipit (...) de eventualii curioși.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
gavril



Data înscrierii: 05/Ian/2011
Ultima vizita: 12/Apr/2022
Mesaje: 82
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 29 Feb 2016 22:32:07    Titlul subiectului: 183912

E-un pom de crăciun tramvaiul în care am mers.
În zona centrală, în față și spate sunt lipite câte 5 stickere de-alea în partea superioară, aproape de plafon, la o distanță de vreo 4mm de unul de altul. Sunt mari, cu colțuri drepte.
Mult mai simplu ar fi fost să tipărești pe un A4 ori A3 toate cele 5 stickere și le lipeai sub formă de bandă. Dar nu la dimensiunile alea, clar.

Pe la mijlocul părții din față mai sunt ceva stickere lipite pe stânga și dreapta, la fel și în spate.
La uși e foarte urât, stickerele lipite de panourile alea de plastic plus altele de avertizare lipite de dulapul de sus. Cu semnalul de alarmă și cu avertizarea că ușile se închid automat. Nu sunt nici măcar aliniate, asta să fie singura problemă. Sunt mult prea sus pentru ca cineva să le vadă. Că ușile se închid automat.

Altfel, opriți-vă, vă rog, în a transforma vagoanele în pom de crăciun. Nu arată bine deloc. Sunt urâte, se vor dezlipi repede (alea de pe dinafară deja au colțurile ridicate) și nu au nicio utilitate.

____

Ca fapt divers, la unele vagoane (poate chiar la toate) s-a modificat timpul de așteptare la închiderea ușilor astfel că dacă nu ești suficient de rapid când e ușa deschisă riști să rămâi cu-n picior suspendat sau să ți să se închidă ușa în față. Azi am stat pe trapta mobilă ca să aibă timp o mamă împreună cu cei doi copii să coboare.

V-aș ruga, dacă este posibil să readuceți cum era timpul de așteptare până la închiderea automată a ușilor. Este inadmisibil de mic.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
florin5555



Data înscrierii: 31/Aug/2015
Ultima vizita: 18/Mai/2020
Mesaje: 93
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 29 Feb 2016 23:00:37    Titlul subiectului: 183913

De ce usile la tramvaie nu sunt deschise de vatmani asa cum se face la Cluj cu exeptia Pesa, Bucuresti, Botosani?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 29 Feb 2016 23:06:25    Titlul subiectului: 183914

gavril a scris:
E-un pom de crăciun tramvaiul în care am mers.
În zona centrală, în față și spate sunt lipite câte 5 stickere de-alea în partea superioară, aproape de plafon, la o distanță de vreo 4mm de unul de altul. Sunt mari, cu colțuri drepte.
Mult mai simplu ar fi fost să tipărești pe un A4 ori A3 toate cele 5 stickere și le lipeai sub formă de bandă. Dar nu la dimensiunile alea, clar.

Pe la mijlocul părții din față mai sunt ceva stickere lipite pe stânga și dreapta, la fel și în spate.
La uși e foarte urât, stickerele lipite de panourile alea de plastic plus altele de avertizare lipite de dulapul de sus. Cu semnalul de alarmă și cu avertizarea că ușile se închid automat. Nu sunt nici măcar aliniate, asta să fie singura problemă. Sunt mult prea sus pentru ca cineva să le vadă. Că ușile se închid automat.

Altfel, opriți-vă, vă rog, în a transforma vagoanele în pom de crăciun. Nu arată bine deloc. Sunt urâte, se vor dezlipi repede (alea de pe dinafară deja au colțurile ridicate) și nu au nicio utilitate.

____

Ca fapt divers, la unele vagoane (poate chiar la toate) s-a modificat timpul de așteptare la închiderea ușilor astfel că dacă nu ești suficient de rapid când e ușa deschisă riști să rămâi cu-n picior suspendat sau să ți să se închidă ușa în față. Azi am stat pe trapta mobilă ca să aibă timp o mamă împreună cu cei doi copii să coboare.

V-aș ruga, dacă este posibil să readuceți cum era timpul de așteptare până la închiderea automată a ușilor. Este inadmisibil de mic.

Atentie! Nu confunda acest forum cu ceva oficial al RATP! Activitatea mea aici este privata si strict in ideea forumului, deci ca pasionat. Intamplator, lucrez la RATP si mai pot oferi o serie de informatii care sa lamureasca unele aspecte, dar nimic mai mult. Pentru sesizari, reclamatii, etc. exista numarul gratuit 0800-11-04-27.

Cum am spus anterior, am facut 2 vagoane ca model si din alea am scos pictogramele vechi. Din pacate, urmatoarele au fost facute asa cum ai sesizat si de aceea am spus mai sus ca mi-as fi dorit sa putem aduce voluntari profesionisti cu care sa rezolvam frumos toate tramvaiele si sa nu lasam pe mana muncitorilor, dar n-a fost posibil din cauza perioadei cu sesiune, s.a.m.d.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 29 Feb 2016 23:09:09    Titlul subiectului: 183915

florin5555 a scris:
De ce usile la tramvaie nu sunt deschise de vatmani asa cum se face la Cluj cu exeptia Pesa, Bucuresti, Botosani?

Uzura mai mica (stiu ca e greu de priceput ca fiecare lucru marunt adunat da sume astronomice cand e vorba de cheltuieli totale, dar incercati sa nu va mai rezumati la a gandi la nivel de surub!), mentinerea caldurii iarna daca nu e nevoie ca una sau mai multe usi sa fie deschisa/e. Gandeste si singur...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
gavril



Data înscrierii: 05/Ian/2011
Ultima vizita: 12/Apr/2022
Mesaje: 82
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 29 Feb 2016 23:24:29    Titlul subiectului: 183916

Păi ce-am avut de spus, am spus aici, fără supărare.
Apreciez inițiativa, și eu voiam să aduc o „pată de culoare” în unele tramvaie, am rămas la stadiul de idee.
Stickerele alea or fi bune, da' plasate la vedere. Că de asta de minunăm de nemți. Păi la ei design-ul e în primul rând funcțional.

După zeci de ani în care au circulat cu semnele și reclamele din Germania, (inclusiv aia cu amenda de 40EUR) acum se pun autocolantele astea. E-o idee bună dar o putem face și mai bună!

___

Altfel, e păcat de banii investiți, pentru că lucrarea arată ca și cum ar fi impus careva să fie făcută. Înțeleg că a fost probabil un timp-limită pentru instalarea marcajelor vizuale. Da' nu mă prind de ce? - după atâția ani în care au stat bine-mersi cele vechi.
Pentru semalul de alarmă, aș pune stick-erul lipit chiar de corpul roșu al angrenajului. E mult mai la vedere Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 29 Feb 2016 23:44:03    Titlul subiectului: 183918

Eu inteleg ca ai spus aici ce-aveai de spus, dar adresarea era imperativa, iar aici nu e nici o RATP careia sa-i ceri ceva.

Revenind la pictograme. Acestea au fost realizate si amplasate in baza datelor preluate din documentele ce reglementeaza activitatea in cadrul autoritatilor de transport public din diverse orase germane. Dimensiunile se incadreaza intr-o zona de mijloc intre valorile minime si maxime gasite in documentatii si in realitate. Singurele exceptii au fost pictogramele ce ar fi trebuit sa fie puse pe geamuri, optandu-se pentru identificarea altor amplasamente, pentru a nu se vedea pe partea cealalta a geamului un patrat alb. Inteleg ca nu-ti plac pictogramele cu margini drepte, dar nu exista nici o restrictie in privinta asta, iar taierea la plotter implica costuri suplimentare.

N-am inteles ce problema e cu pictograma pentru semnalul de alarma. Acestea sunt pozitionate sus, deci unde trebuia pusa pictograma?

Ca idee, daca te vei uita cu atentie la vagoanele provenind din Augsburg, vei vedea tipuri diferite de pictograme puse de-a valma in orasul de provenienta, la momente diferite de timp. Merita sa studiezi si sa tragi niste concluzii...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 29 Feb 2016 23:52:52    Titlul subiectului: 183919

Eu ti-am aratat in fotografiile de pe pagina anterioara cum trebuiau sa arate toate tramvaiele, deci mai mult de-atat nu am ce sa mai spun pe tema asta. Nu e vina mea ca nu au fost date jos vechile pictograme cum am facut la vagoanele-model, deci nu inteleg pe cine anume iei la rost aici pe forum. Repet, aici nu e RATP.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 29 Feb 2016 23:55:00    Titlul subiectului: 183920

Intrebi de ce s-a dorit schimbarea celor vechi. Raspunsul e usor de intuit: pentru a exista un set unic de pictograme pentru intregul parc de vehicule, indiferent de tipul si provenienta acestora.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
gavril



Data înscrierii: 05/Ian/2011
Ultima vizita: 12/Apr/2022
Mesaje: 82
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 29 Feb 2016 23:59:05    Titlul subiectului: 183921

Radu, crede-mă că-s multe, au apărut brusc etc. Da, știu, nu o să le vadă nimeni.

Eu le-aș fi listat pe toate cinci pe o jumătate de A4 (pe lungime) și le-aș fi lipit acolo. Sunt șanse mai mici să le lipești eronat. Afară de asta, e mult mai simplu să lipești o bucată mare de colant decât 5 bucățele mai mici.

Referitor la semnalul de alarmă, direct pe corpul lui, așa cum a fost inscripția originală ... Notbremse... Dar e dificil cred, trebuie degresată piesa și alte alea.

Am văzut că au dispărut autocolantele și de pe 805, era incredibil de alb Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 01 Mar 2016 00:22:36    Titlul subiectului: 183922

Abordari sunt diverse pe lumea asta, tie iti place intr-un fel, altuia in alt fel. Mie, de exemplu, nu mi-ar placea sa vad un cearsaf alb pe care sa fie desenate chenare si simbolurile corespunzatoare celor 5 pictograme incriminate. La fel cum nu-mi place nici sa le vad insirate in lungul intregului vehicul cate una, asa cum e pe la unii. Deci, "let's agree to disagree"! Lucrat cu rabdare si cu grija se poate face alinierea lor cum trebuie. Altfel, si alte pictograme, singulare, pot fi puse anapoda, cum s-a si intamplat in unele tramvaie (stramb, mai sus, mai jos, mai la stanga, mai la dreapta, fara a respecta logica, cu bule de aer sub ele, pe praf, etc.). Ideea e ca treaba asta trebuia facuta cu oameni care sunt in stare sa faca cum trebuie o astfel de lucrare (au simt estetic, au rabdare, lucreaza curat, etc.), si nu cu muncitori care au de reparat tramvaie, iar pictogramele vechi sa dispara complet, asa cum am facut cu tramvaiele-model, carora n-am vazut sa le reprosezi ceva dimineata.

Legat de preferinte, repet, inca ai posibilitatea sa vezi si pictogramele vechi in unele tramvaie si vei gasi inclusiv abordari care ti se vor parea ciudate, nu doar neconforme cu ideile tale.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mar 01 Mar 2016 16:25:14    Titlul subiectului: 183929

Legat de inchiderea usilor , acestea nu au senzor astfel incat sa nu se inchida daca se afla in zona de actiune a usii? La vagoanele din Arad asa stiu ca nu se inchid daca se afla o persoana pe scari.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 01 Mar 2016 17:18:13    Titlul subiectului: 183932

Evident, inchiderea automata a usilor este controlata cu senzori cu infrarosii sau cu contact electric la apasarea primei trepte, de la caz la caz. Problema despre care se vorbeste mai sus tine de circuitul de temporizare, care necesita reglare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 02 Mar 2016 11:49:19    Titlul subiectului: 183941

Initiativa mi se pare laudabila, mai ales prin prisma faptului ca vine ca o continuare a unor alte initiative ale celor de la RATP in efortul de modernizare a transportului public si de a incerca aducerea acestuia cat mai aproape de ceea ce ar trebui sa fie.
Insa exista loc de imbunatatiri, cu atat mai mult cu cat deocamdata este aplicata doar in regim, sa-i zic asa, experimental.

Prima observatie as avea-o legata de harta traseului cu indicarea legaturilor cu alte trasee si a obiectivelor din zona. Avand in vedere ca si eu sunt printre cei care au probleme cu vederea, sunt direct interesat ca fonturile utilizate sa fie cat mai mari si in acest sens cred ca la statia Targu Cucu, de exemplu, in loc ca liniile de legatura sa fie dispuse pe o singura coloana lunga, care ocupa mult din spatiul hartii, eu as pune acele linii de conexiune pe 2 coloane, macar, si as mari fontul utilizat la denumirile statiilor, cu atat mai mult cu cat spatierea dintre statii permite acest lucru.

De asemenea, pe banda aia gri de sub traseul propriu-zis as pune distantele ca timp fata de statia de pornire, adica 0 in statia de capat, 2 (min) in statia urmatoare, 5 (min) in statia urmatoare s.a.m.d. Probabil ca ar trebui doua benzi, cate una pentru fiecare sens de parcurs, cu mentionarea explicita ca acele intervale de timp sunt orientative, pentru a preveni eventuale "discutii", dar pentru a oferi o oarecare posibilitate de estimare a timpului necesar calatoriei.

Legat de autocolantul ala pentru deschiderea usilor, arata cam aiurea si "strica" din efectul pozitiv creat de restul autocolantelor. Am inteles problema cu dezlipitul, dar sticla aia nu merge scoasa de acolo si curatata ulterior cu o lama? Eu am mai procedat asa cu geamuri vechi, vopsite aiurea, mazgalite, vopsea veche si bine "intarita", insa cu ajutorul unei lame de barbierit (de tip vechi), te chinui un pic, dar rezultatul e deosebit de bun, sticla arata ca noua.

Am vazut ca la multe harti se prefera fonturi de tip Helvetica Sans, care au avantajul de a fi foarte usor lizibile, pot fi mult condensate s.a.m.d., voi ce folositi?

Legat de propunerea lui gavril, mi se pare mult mai OK, cu amendamentul ca as evita folosirea albului, care se murdareste repede si va strica aspectul, as opta pentru o culoare in nuanta deschisa, eventual o nuanta care sa se regasessca si pe alte elemente de interior, pentru a evita transformarea vehiculului in curcubeu.

Legat de imposibilitatea amplasarii autoconatelor pe geamuri (sticla), ma intreb de ce nu se opteaza pentru autocolante cu folie transparenta, asa cum sunt cele folosite pana si la autobuzele Rocar, pe vremuri, sau la ferestrele vagoanelor de tren, de exemplu. N-am gasit o poza mai buna la indemana, dar cred ca intelegeti la ce ma refer.

Oricum insa, e clar ca la Iasi se vrea ceva bun si le urez spor in ceea ce fac, caci deja efectele pozitive se fac simtite.



1-Harta-IS.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  45.37 kb
 Vizualizat:  de 15486 ori

1-Harta-IS.jpg



2-autocolant-1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  498.38 kb
 Vizualizat:  de 15486 ori

2-autocolant-1.jpg



autocoklant-2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  332.41 kb
 Vizualizat:  de 15486 ori

autocoklant-2.jpg



pictograma-transparenta-1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.49 kb
 Vizualizat:  de 15486 ori

pictograma-transparenta-1.jpg



pictograma-transparenta-2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  8.39 kb
 Vizualizat:  de 15486 ori

pictograma-transparenta-2.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 02 Mar 2016 15:36:39    Titlul subiectului: 183946

Inainte de orice, sper ca este de la sine inteles ca toate aceste materiale nu sunt realizate la plesneala, ci se bazeaza pe nenumarate teste si reprezinta solutia de mijloc gasita pentru rezolvarea nenumaratelor probleme identificate inainte si in timpul lucrului. Fiecare element isi are locul precis acolo unde a fost pus, rezultat din calcule, alinieri, etc.

Catalin Ghita a scris:
deocamdata este aplicata doar in regim, sa-i zic asa, experimental.

Ceea ce se face acum nu are caracter experimental, ci este aprobat, se tipareste industrial si se aplica intregului parc.

Catalin Ghita a scris:
fonturile utilizate sa fie cat mai mari

Toate materialele destinate informarii calatorilor (harta retelei, indicatoarele de statie si hartile de traseu) se bazeaza pe Arial Black si Verdana, fonturi alese la inceput pentru harta retelei in ideea ca aceasta sa fie lizibila chiar si pe format A4.

Catalin Ghita a scris:
cred ca la statia Targu Cucu, de exemplu, in loc ca liniile de legatura sa fie dispuse pe o singura coloana lunga, care ocupa mult din spatiul hartii, eu as pune acele linii de conexiune pe 2 coloane, macar, si as mari fontul utilizat la denumirile statiilor, cu atat mai mult cu cat spatierea dintre statii permite acest lucru.

Ce fac in cazul traseelor al caror numar de statii nu-mi permite asa ceva? V. traseele 1 si 13, care mi-au scos peri albi si pentru care cu greu am gasit o cale de mijloc pentru a rezolva toate problemele pe care mi le-au pus.

Nu ma feresc sa spun ca am folosit intr-o mare masura ca model noile harti de trasee din interiorul vehiculelor Wiener Linien. Roata exista, se invarte foarte bine asa cum e si nu e cazul de pierdut vremea cu reinventatul. Problema e ca situatii de genul celei pe care o vezi in zona Targu Cucu sunt aberante si deriva din organizarea extrem de proasta a retelei de transport (pe o organizare normala asa ceva nu are cum sa existe).

Tot ceea ce fac trebuie sa tina seama de pastrarea aspectului unitar, iar din acest punct de vedere in privinta anumitor elemente e total exclus sa se faca particularizari (de exemplu in privinta marimii fonturilor).

Catalin Ghita a scris:
De asemenea, pe banda aia gri de sub traseul propriu-zis as pune distantele ca timp fata de statia de pornire, adica 0 in statia de capat, 2 (min) in statia urmatoare, 5 (min) in statia urmatoare s.a.m.d. Probabil ca ar trebui doua benzi, cate una pentru fiecare sens de parcurs, cu mentionarea explicita ca acele intervale de timp sunt orientative, pentru a preveni eventuale "discutii", dar pentru a oferi o oarecare posibilitate de estimare a timpului necesar calatoriei.

Dincolo de faptul ca spatiu de joaca nu exista (formatul e 420 mm x 210 mm), exista nenumarate situatii cand timpul de parcurgere a distantei dintre doua statii variaza impredictibil si in intervale foarte mari, ceea ce face lipsit de absolut orice sens demersul de a afisa ceva legat de timp. Chiar si acolo unde exista predictibilitate sunt nenumarate situatii cand valorile difera semnificativ in functie de o gramada de parametri. E util ceea ce spui tu, asa ceva exista in tarile civilizate, numai ca in Romania trebuie puse mai intai bazele pentru ca aceste lucruri sa functioneze si sa fie utile.

Catalin Ghita a scris:
Legat de autocolantul ala pentru deschiderea usilor, arata cam aiurea si "strica" din efectul pozitiv creat de restul autocolantelor.

Acele casete exista intr-un numar limitat de tramvaie, iar autocolantele standard au fost realizate pe baza situatiei existente la majoritatea vehiculelor. Pentru acele casete am explicat mai sus ca voi face o folie care sa acopere complet sticla pe exterior si care sa reuneasca, separat grafic, continutul pictogramelor standard pentru deschiderea usilor si pentru avertizarea privitoare la inchiderea automata. N-am nici o vina ca cei din sectii care au fost pusi sa lipeasca autocolantele au pus acea pictograma pe casete cum le-a trasnit prin minte.
Mai exista si alte situatii particulare la diverse tipuri de vehicule, de acestea urmand sa ma ocup in perioada urmatoare.

Catalin Ghita a scris:
Am inteles problema cu dezlipitul, dar sticla aia nu merge scoasa de acolo si curatata ulterior cu o lama? Eu am mai procedat asa cu geamuri vechi, vopsite aiurea, mazgalite, vopsea veche si bine "intarita", insa cu ajutorul unei lame de barbierit (de tip vechi), te chinui un pic, dar rezultatul e deosebit de bun, sticla arata ca noua.

Catalin, Catalin, in depouri nu exista personalul necesar care sa repare tramvaiele care zac si asteapta sa fie reparate si tu vrei sa fie pusi oamenii sa se joace cu lama pe sticla? Eu si Cristina, chiar daca vrem sa arate naibii cum trebuie lucrarea, nu stiu daca am reusi in viata asta sa terminam de jumulit sticlele alea daca ne-am apuca acum de asa ceva. La vagonul 416 am pus o femeie de serviciu sa jumuleasca autocolantele nemtesti din tot tramvaiul (mai putin acele casete), sanatos lipite, si s-a chinuit femeia aia aproape doua ore cu ele. Si a muncit pe rupte, depunem marturie, ca a fost mereu sub ochii nostri.

Catalin Ghita a scris:
Am vazut ca la multe harti se prefera fonturi de tip Helvetica Sans, care au avantajul de a fi foarte usor lizibile, pot fi mult condensate s.a.m.d., voi ce folositi?

In urma cu 10 ani, cand am inceput sa ma ocup de interactiunea vizuala dintre RATP si calatori, am preluat o harta empirica, pe care am adus-o la un nivel rezonabil din punct de vedere grafic si la normalitate in privinta corectitudinii informatiilor oferite. Un timp am folosit aceasta harta imbunatatita, pe care am tot actualizat-o, dar in paralel am lucrat la versiunea actuala a hartii retelei de transport public din Iasi. Intrucat am observat ca strainii pasionati de transport public cu care am tot intrat in legatura prefera sa aiba la dispozitie harti pe cat posibil format A4, am avut grija ca noua harta sa indeplineasca aceasta dorinta, de aceea am decis sa ma bazez in continuare pe Arial Black si Verdana.

Cum bine ai observat, in general hartile de prin orasele din Vest se prezinta implicit pe format A3 si cu fonturi de tipul pe care l-ai spus. In realitate, majoritatea folosesc FF Transit de la MetaDesign, un font creat initial special pentru BVG Berlin. De asemenea, se utilizeaza si Frutiger. Ambele sunt din familia indicata de tine. Printata pe format A4, insa, o harta care foloseste aceste fonturi este dificil de urmarit in comparatie cu harta actuala a RATP.

Din pacate, din anumite motive (nu voi detalia), s-ar putea sa fiu nevoit sa renunt la Arial Black si Verdana. In prezent lucrez la o noua varianta a hartii retelei de transport si probabil ca odata cu schimbarile care se preconizeaza a avea loc in transportul public din Iasi voi face si uniformizarea tuturor acestor materiale destinate interactiunii vizuale dintre calatori si sistem (urasc acest cuvant, dar l-am folosit acum pentru a nu ma referi la un operator anume, caci viitorul in materie de administrare a intregului serviciu public de transport trebuie sa fie o autoritate distincta, ca in tarile civilizate).

Catalin Ghita a scris:
Legat de propunerea lui gavril, mi se pare mult mai OK, cu amendamentul ca as evita folosirea albului, care se murdareste repede si va strica aspectul, as opta pentru o culoare in nuanta deschisa, eventual o nuanta care sa se regasessca si pe alte elemente de interior, pentru a evita transformarea vehiculului in curcubeu.

Cum am spus mai sus, in materie de gusturi e pe baza de "let's agree to disagree". Cum nimeni pe lumea asta nu face referendum la nivelul unei comunitati pentru stabilirea modului in care arata pictogramele din transportul public (de exemplu), suntem nevoiti cu totii sa asimilam ceea ce o entitate (fie ea "pe persoana fizica" sau juridica) a propus si autoritatea responsabila a acceptat. Iar daca se inregistreaza plangeri intr-un numar care sa ridice semne de intrebare, e foarte probabil ca autoritatea respectiva sa faca ceva fie pentru a explica de ce e bine sa ramana lucrurile cum sunt, fie pentru a schimba ce e de schimbat. Deocamdata pentru Iasi ma ocup eu de aceste chestiuni, din fericire am buni si chiar si profesionisti sfatuitori si am tinut seama de sugestiile lor, ceea ce am lucrat a fost acceptat, aprobat si pus in practica, deci asta e ceea ce trebuie sa asimilati pe moment. Daca si cand vor aparea modificari care sa necesite noi materiale cu caracter informativ (intr-o forma unitara, desigur), daca ma voi ocupa tot eu de aceste lucruri, voi tine cont de sugestiile facute ulterior aparitiei publice a vechilor materiale (in sensul ca voi discuta cu cei cu care ma sfatuiesc privind sugestiile primite si unele nu e exclus sa fie puse in practica).

Catalin Ghita a scris:
Legat de imposibilitatea amplasarii autoconatelor pe geamuri (sticla), ma intreb de ce nu se opteaza pentru autocolante cu folie transparenta, asa cum sunt cele folosite pana si la autobuzele Rocar, pe vremuri, sau la ferestrele vagoanelor de tren, de exemplu. N-am gasit o poza mai buna la indemana, dar cred ca intelegeti la ce ma refer.

Ies mai greu in evidenta si dau un aspect urat acolo unde conteaza de care parte a geamului te afli. De asemenea, exista pictograme care trebuie puse si pe exterior, si pe interior, iar daca ar fi puse pe geamuri, ar trebui suprapuse, iar rezultatul ti-l imaginezi cam care ar fi...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 02 Mar 2016 17:05:05    Titlul subiectului: 183947

Cand am desfacut capacul unei casete si am vazut care e situatia in interior mi-am pus mainile in cap nu doar gandindu-ma la varianta ingrozitoare a curatarii acelor sticle, ci si la faptul ca aceasta munca poate fi in zadar, intrucat, asa cum am spus intr-un mesaj anterior, la depoul de la Gara s-au inlocuit multe astfel de casete cu butoane simple (n-am intrebat in ce context, dar pot sa-mi imaginez) si nu e exclus ca asta sa se intample si de-acum inainte si fenomenul chiar sa se extinda si la celalalt depou. Sunt un milion de aspecte la care trebuie sa te gandesti cand faci ceva si pot sa inteleg mirarea/revolta/etc. voastra cand vedeti ca un lucru care ar trebui sa se intample intr-un anumit mod bazat pe logica, in realitate se intampla altfel, insa trebuie sa va ganditi ca acea logica se bazeaza pe informatii ce nu cuprind nici pe departe intregul, pentru ca nu aveti de-a face cu maruntaiele acestor lucruri si sunt enorm de multe chestiuni nevazute si nestiute de cei mai multi dintre voi, aspecte ce graviteaza in jurul unei carcase care se misca pe 2 linii prin oras...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 02 Mar 2016 17:54:13    Titlul subiectului: 183948

Apropo de abordarile diverse de pe lumea asta: BVG Berlin (galbenul face parte din identitatea vizuala a companiei publice de transport berlineze)...


12144042_141780869507732_1952414518_n.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  71.25 kb
 Vizualizat:  de 15403 ori

12144042_141780869507732_1952414518_n.jpg



Bebber.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  40.9 kb
 Vizualizat:  de 15403 ori

Bebber.jpg



KR_121002_ghostarmy_13-650x431.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.74 kb
 Vizualizat:  de 15403 ori

KR_121002_ghostarmy_13-650x431.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 02 Mar 2016 18:59:39    Titlul subiectului: 183949

Hartile traseelor. Cum am spus, sursa de inspiratie a fost Wiener Linien. La ei foliile au 486 mm x 225 mm. Pentru noi am stabilit dimensiunile si modalitatea de amplasare raportandu-ne la cazul cel mai defavorabil, tramvaiele GT 4 modernizate ex Halle/Augsburg/Nordhausen si Be 8/8, care au pereti oblici cu latimea cat sa incapa o foaie A4 landscape si ramele de prindere, pe care le propuneam la fel ca la Viena. Ulterior s-a decis sa se mearga pe casete standard de afisare, cu sau fara lumina, ceea ce a impus si o alta amplasare (oricum, tot nu ajungeam la lungimea celor de la Viena). In final a ramas varianta casetelor cu lumina, amplasate, cel putin la tramvaiele GT 4, pe peretii grosi de pe capete, pe partea fara usi. Latura patratelor si diametrul cercurilor in care sunt inscrise numerele traseelor de legatura sunt de 6 mm, iar fontul numerelor este Verdana bold, cu dimensiunea de 13 pt pentru traseele de tramvai si 9 pt pentru cele de autobuz (v. https://en.wikipedia.org/wiki/Point_%28typography%29 pentru conversie). Imaginea din decupajul atasat e 1:1.


IMG_1529.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.55 kb
 Vizualizat:  de 15393 ori

IMG_1529.JPG



Placa parcurs traseu 13.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.4 kb
 Vizualizat:  de 15393 ori

Placa parcurs traseu 13.jpg



Placa parcurs traseu 13-crop.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  123.1 kb
 Vizualizat:  de 15393 ori

Placa parcurs traseu 13-crop.jpg



IMG_1593.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  42.63 kb
 Vizualizat:  de 15393 ori

IMG_1593.JPG



IMG_1602.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.81 kb
 Vizualizat:  de 15393 ori

IMG_1602.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 02 Mar 2016 19:30:30    Titlul subiectului: 183951

Am uitat sa atasez si un decupaj din imaginea de la Viena (4 MP), ca sa fie afisat 1:1 (evident, raportat la imagine, nu la dimensiunea foliei)...


IMG_1529-crop.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  94.52 kb
 Vizualizat:  de 15380 ori

IMG_1529-crop.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 02 Mar 2016 20:20:05    Titlul subiectului: 183954

O imagine de azi cu folia de 13 pusa la locul ei.


IMG_2786.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  89.98 kb
 Vizualizat:  de 15370 ori

IMG_2786.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
florin5555



Data înscrierii: 31/Aug/2015
Ultima vizita: 18/Mai/2020
Mesaje: 93
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 02 Mar 2016 20:42:54    Titlul subiectului: 183956

De acum fiecare tramvai va fi definitiv pe un anumit traseu?
De multe ori dispecerul din Copou mai schimba treseele 1/13 intre ele, daca era vreo intarziere.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 02 Mar 2016 20:46:34    Titlul subiectului: 183957

Tu intrebi pe bune sau faci bascalie?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 02 Mar 2016 20:55:09    Titlul subiectului: 183958

Reprezentarea grafica a obiectivelor de pe trasee, incluse pe hartile traseelor si in urmatoarea actualizare a hartii retelei de transport din Iasi, a fost realizata de arh. Tiberiu Teodor-Stanciu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 04 Mar 2016 22:21:26    Titlul subiectului: 183993

Am extins discutia despre casetele cu buton pentru deschiderea usilor in cadrul subiectului dedicat tramvaielor GT 4. Pe baza celor pezentate acolo, este cat se poate de clar ca e complet inutil a se incerca ceva cu acele bucati de plexiglas. O inlocuire este, de asemenea, inutila, caci nu va sta nimeni sa se joace cu asa ceva (daca toate ar merge struna si asta ar fi una dintre putinele probleme, ar fi ca-n Germania, or nu e nici pe departe cazul) si nici chederele n-ar rezista la inlocuirea placutelor. Deci, singura solutie este de a acoperi complet pe exterior "gemuletele" cu un autocolant pe care sa fie imprimate continuturile celor doua pictograme despre care am vorbit in mesajele anterioare.

Pentru ca am inceput aceasta prezentare a casetelor la sfarsitul paginii anterioare, va rog sa va uitati si acolo, pentru ca e esential ca sa intelegeti tot ce e de inteles!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
Pagina 6 din 8

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community