Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri / Articole de presa despre transportul local - Cluj
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 26, 27, 28  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
macicasan



Data înscrierii: 09/Apr/2008
Ultima vizita: 27/Feb/2024
Mesaje: 302
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 11 Ian 2016 22:30:21    Titlul subiectului: 183266

TatalLor a scris:
korby a scris:
De la capătul liniei 4 (nu 7 Very Happy) sunt aproximativ 4-4.5 km până la aeroport.


Saptamana viitoare cand am sa ajung la aeroport am sa masor precis:)

Cat priveste liniile de tramvai, situatia e oarecum identica celei din Botosani sau cum era in Brasov.
Pana sa se reactiveze sectorul din imagine, erau numai 22km de retea simpla activa: http://retele.tramclub.org/J/z/retea.html

Cat despre asemanarea retelelor de tramvai din cele doua orase, merita subliniat ca in Brasov era un singur traseu de tramvai, nedivizat - 101:
http://retele.tramclub.org/V/A/retea.html



a.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  183.44 kb
 Vizualizat:  de 11838 ori

a.jpg



_________________
www.macicasanul.com


Ultima modificare efectuată de către macicasan la Mar 12 Ian 2016 00:28:46, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
korby



Data înscrierii: 02/Apr/2013
Ultima vizita: 06/Feb/2020
Mesaje: 82
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 11 Ian 2016 23:06:39    Titlul subiectului: 183268

Radu Czech/Cristina Albu a scris:
Ca parca 6 si 7 unde-or avea capat...

Da, 7 nu mai întoarce la biserică. Îmi cer scuze că încă trăiesc în anii '80. Rolling Eyes
TatalLor a scris:

Saptamana viitoare cand am sa ajung la aeroport am sa masor precis:)
Eu aduc ruleta! Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Carligu



Data înscrierii: 20/Ian/2015
Ultima vizita: 17/Ian/2024
Mesaje: 162
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 13 Ian 2016 22:33:33    Titlul subiectului: 183287

http://www.stiridecluj.ro/politic/autobuzele-43-sunt-vechi-nu-mai-pot-urca-pe-varianta-manastur-zorilor

”Va rog sa transmiteti CTP Cluj sugestia de a planifica pe liniile 43 43b si 43p numai autobuze Solaris Urbino 18. Autobuzele Renault Agora L sunt mult mai vechi - circa 15 ani -si au si o putere a motorului mai mica. Am intâlnit cazuri când efectiv nu mai puteau urca pe varianta Manastur - Zorilor, rezultând astfel intârzieri semnificative fata de grafic. Sau se asteapta sa apara primul caz de cedare a frânelor si de coborire cu spatele a variantei urmat de rasturnare cu un numar semnificativ de victime"

Poate cineva de pe forum care circula cu 43 sa confirme asemenea lucruri ? Mie cel putin mie destul de greu sa cred asa ceva , doar daca ar fi defect autobuzul in sine dar nu cred ca este ceva des intalnit.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
darius 23



Data înscrierii: 25/Iul/2011
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 745
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 13 Ian 2016 22:45:36    Titlul subiectului: 183288

Eu locuiesc in Zorilor si am vazut de cateva ori in jurul orei 8 ca soseau in statia Gheorghe Dima (veneau dinspre Manastur) 2 Renaulturi Agora L (unul pe 43 si altul pe 43B), ambele arhipline. Poate asta ar fi o cauza a faptului ca urca greu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 13 Ian 2016 22:49:22    Titlul subiectului: 183290

Cauza e ca motoarele sunt slabe, pentru ca sunt masini aduse din Paris, de la campie. La Iasi masinile R 312 n-au pupat niciodata Copoul sau alte trasee cu rampe accentuate (si asta nici cat au fost pe diesel, ca dupa trecerea pe GPL, Dumnezeu cu mila). Oricum, de cazut la vale nu vor cadea din cauza asta, ca franele n-au nici o legatura cu puterea motorului, ha, ha, ha...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
virgilius



Data înscrierii: 21/Noi/2006
Ultima vizita: 18/Iun/2023
Mesaje: 316
Locație: Constanta

MesajTrimis: Joi 14 Ian 2016 04:54:45    Titlul subiectului: 183291

Cand am citit ca Renault-urile Agora L nu pot urca pantele din Cluj, m-am inveselit putin si am concluzionat ca totusi MAZ-urile 103 ( marea majoritate de culoare verde, aduse in 2004 ) sunt totusi niste autobuze care nu "te lasa la greu" ! Cand le privesc cum urca (pe traseele 44 si 51) de la Faleza CAZINO-ului (Poarta 1 Port) spre "Statuia Victoriei" (Poarta 2 Port), fara sa fumege si fara poticneli, mi se umple inima de bucurie. Si noi puteam aduce la Constanta autobuze la care altii renunta, dar am preferat sa fie "lucru nou" !De MAZ-uri ne-au ajuns banii, MAZ-uri am cumparat ! Decat sa-ti iei un autoturism Renault second-hand din Franta, nu-i mai bine sa-ti iei un Logan ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 14 Ian 2016 07:35:30    Titlul subiectului: 183293

Ce legatura are una cu alta? Pur si simplu achizitia s-a facut fara cap, fara a se tine seama de caracteristicile tehnice ale masinilor. Tot la Iasi, cu exceptia masinilor R 312 de la Paris, s-au achizitionat sh-uri care urca dealurile de zici ca merg pe drum drept, si asta pentru ca s-a tinut seama de puterea motorului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
TatalLor



Data înscrierii: 21/Noi/2011
Ultima vizita: 28/Apr/2020
Mesaje: 119
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 14 Ian 2016 19:40:18    Titlul subiectului: 183305

darius 23 a scris:
Eu locuiesc in Zorilor si am vazut de cateva ori in jurul orei 8 ca soseau in statia Gheorghe Dima (veneau dinspre Manastur) 2 Renaulturi Agora L (unul pe 43 si altul pe 43B), ambele arhipline. Poate asta ar fi o cauza a faptului ca urca greu.

N-are nicio legatura. Pai daca semipanta de la Cora spre Bucium o urca de zici ca se rupe in doua in orice moment, imi inchipui cum se sufoca motorul pe Frunzisului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 11 Feb 2016 20:11:01    Titlul subiectului: 183726

Tot despre achizitii fara cap (sau poate mai degraba facute cu interes de anumiti indivizi aflati in functii-cheie) a scris presa din abundenta, inclusiv in ultimele 2-3 zile. ”Vedeta” ramane sistemul de ticketing, care nici macar nu e pe deplin functional dupa atatia ani de intarziere, dar problema nu e doar asta. Poate va face lumina DNA, care ancheteaza acest caz de care sunt straine anumite persoane importante din Primaria Cluj-Napoca si Compania de Transport Public Cluj.

http://www.ziardecluj.ro/cum-inchide-primaria-ochii-la-lipsurile-din-contractele-de-milioane-pe-bani-publici

Cum inchide Primaria ochii la lipsurile din contractele de milioane pe bani publici

La finalul anului trecut procurorii DNA au facut perchezitii la Primaria Cluj-Napoca vizand contractul de ticketing incheiat cu firmele CS Vision si Ramb Sistem SRL. Dosarul vizeaza fapte de coruptie savarsite in perioada 2012-2015. Se pare ca societatea CS Vision a beneficiat si de alte “facilitati” de la municipalitate, cum ar fi un contract de 2 milioane de lei de la CTP prin negociere fara anunt de participare, cand aceleasi obiecte trebuiau sa fie deja achizitionate printr-un alt contract.

In speta, in 2014, Primaria a cumparat 40 de autobuze articulate de la Solaris, care trebuiau dotate cu validatoare de bilete, pentru aproape 50 de milioane de lei. Intr-un final vehiculele au venit fara dotarile agreate din contract, iar Compania de Transport a achizitionat validatoarele de la CS Vision, cu alte 2 milioane de lei. Intrebarea la care inca asteptam raspuns din partea Primariei este daca s-a achitat integral suma prevazuta in contract, in ciuda lipsei validatoarelor.

Practic in 27 iunie 2014 Primaria Cluj-Napoca a atribuit contractul de Furnizare autobuze articulate noi pentru transportul in comun in zona metropolitana Cluj-Napoca pentru 49,6 milioane de lei.

“Autobuzele se vor echipa cu validatoare duale card ISO 14443 Type A si Type B si bilete de hartie dimensiune 27mm x 80mm, 100g/mp, minim cate 6 bucati/autobuz, un computer de bord, suportii necesari pentru montarea echipamentelor si cablajul aferent . Validatoarele se monteaza in zona usilor de acces calatori si in spatiul interior al vehiculului. Validatoarele vor avea un soclu de montaj care include informatia privind locatia de instalare ( adresa IP, linie vehicul, etc), astfel incat procedura de inlocuire a validatoarelor sa nu necesite operatiuni de configurare. Toate dispozitivele vor fi compatibile cu sistemul e-ticketing ce se implementeaza in prezent in municipiul Cluj-Napoca. Echipamentele trebuie sa functioneze cu software-ul sistemului e-ticketing fara sa necesite modificari ale acestuia. In acest scop, ofertantul va lua legatura cu furnizorul sistemului e-ticketing pentru stabilirea detaliilor tehnice”, se arata in caietul de sarcini.
“In cadrul contractului de livrare, in valoarea de 49.626.600 RON, autobuzele Solaris trebuiau sa fie dotate cu 240 de validatoare (6 buc. pe autobuz) si 40 de calculatoare de bord (cate unul pe autobuz). Conform obligatiilor contractuale, Solaris era obligata sa cumpere echipamentele (mentionate mai sus) de la CS Vision si sa le instaleze pe cele 40 autobuze. Pentru ca Solaris nu a vrut sa plateasca in avans la CS Vision echipamentele, autobuzele s-au livrat, in decembrie 2014, la sediul CTP Cluj fara echipamente pe ele”, arata sursele Ziar de Cluj.
Astfel, CTP Cluj a organizat in decembrie 2014 o procedura separata pentru aceleasi echipamente necesare pe cele 40 de autobuze.

Contractul atribuit prin negociere fara anunt de participare de aproape 2 milioane de lei a ajuns, evident tot la CS Vision, cei care implementau sistemul de ticketing.

Aceste "echipamente PT Sistem Ticketing" in valoare de 1.974.112 lei platite de CTP Cluj au fost instalate pe cele 40 de autobuze articulate livrate de Solaris. Ziar de Cluj a adresat inca de ieri intrebarea catre Primarie daca s-a achitat toata valoarea contractului catre Solaris, chiar daca anumite echipamente lipseau. Deocamdata nu am primit raspuns.

Sursele noastre arata ca acelasi lucru s-a intamplat si cu PESA Polonia pentru cele 4 tramvaie.

“La data livrarii tramvaielor Pesa s-a obligat prin protocol de comunicare sa cumpere in viitor validatoare pentru cele 4 tramvaie . Insa tot CTP a platit 1,9 milioane in martie 2015 la CS Vision aceste validatoare”.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 11 Feb 2016 20:15:02    Titlul subiectului: 183727

Acelasi subiect, alta sursa, alt ziar. Ancheta mi se pare foarte bine realizata, mai ales ca apar ca probe niste fotocopii dupa contractele si procesele verbale care au ajuns si in atentia procurorilor DNA.

http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/si-documentele-acestea-au-ajuns-la-dna-cum-a-obtinut-o-firma-experienta-necesara-pentru-contractul-cu-primaria--144913.html

Și documentele acestea au ajuns la DNA. Cum a obținut o firmă experiența necesară pentru contractul cu primăria

O firmă care dorea să participe la o licitație de la primăria clujeană nu avea niciun fel de experiență și a obținut-o cu câteva zile înainte de termenul limită de depunere a ofertei.

rimăria Cluj-Napoca a atribuit, în 29 iunie 2013, contractul de realizare a sistemului de ticketing - „Modernizarea si extinderea sistemului de transport public in común in Zona Metropolitană Cluj - etapa I" - asocierii CS Vision & Ramb Sistem SRL. Termenul de execuție era 13 luni, astfel încât, în 28 iulie 2014, întregul sistem ar fi trebuit să funcționeze. Că nu merge nici acum la parametrii normali, după ce a fost recepționat nefuncțional în august 2015, ne-o spune chiar un călător, care și-a exprimat obida pe website-ul domnuleprimar.ro.

„Am observat că pe aparatele de ticketing e trecută Primăria Cluj-Napoca, așadar problemele legate de ele ar trebui să le adresăm acestei instituții. Mai multe aparate din zona Gheorgheni au blocată fanta pentru bancnote cu autocolant, pe care e menționat că e o defecțiune tehnică. În mijloacele de transport unele validatoare nu funcționează. Nici acum nu se pot achiziționa abonamente de la aceste mașinării. Se mai finalizează acest proiect sau rămâne așa, eșuat?", scrie cineva care se semnează Dan. El nu a primit deocamdată răspuns de la municipalitate.

Ticketingul - la Cluj, recepționat după doi ani, la alții, după șase zile

ZIUA de CLUJ a obținut documente care arată cât de conștiincios s-a pregătit asocierea CS Vision & Ramb SRL pentru licitația de la Cluj. Astfel, una dintre cerințele obligatorii pentru participanții la licitație a fost ca aceștia să poată dovedi că au experiență în domeniul sistemelor de ticketing. Actele pe care le avem demonstrează că CS Vision & Ramb SRL nu aveau niciun fel de experiență cu două săptămâni înainte de termenul limită de depunere a ofertelor. Dar și că, pe repede înainte, au obținut-o.

Potrivit datelor publicate pe website-ul elicitație.ro, termenul până la care se puteau depune oferte era 26 noiembrie 2012, după care acestea intrau într-un lung proces de evaluare.
Ca să se poată înscrie la licitație, CS Vison a semnat, în 16 noiembrie 2012, contractul de furnizare nr. 230, cu SC Transbus SA, care operează curse de transport de persoane interjudețean; societatea a avut și contract cu Primăria Făgăraș, de asigurare a transportului public în localitate. Ca o paranteză, firma a fost administrată de omul de afaceri Constantin Codreanu, care între timp a ieșit la pensie, a ridicat o mănăstire din banii săi și a devenit preotul ei.

Obiectul contractului dintre CS Vision și Transbus îl constituia livrarea către transportator a două automate de eliberare a biletelor, a 10 computere de bord, a 10 validatoare, a două terminale de inspecție, a unui server central și a unui punct de descărcare a datelor. Acestea urmau să fie furnizate în două etape. Vă amintiți ce spuneam? Că termenul de finalizare a lucrărilor de la Cluj a fost de 13 luni, dar că treaba nu e terminată în totalitate nici acum, după doi ani și șapte luni? Transbus a avut mai mult noroc: în 22 noiembrie 2012, la șase zile după semnarea contractului, o parte a lucrărilor era deja gata! CS Vision și Transbus au semnat un proces verbal din care aflăm că „produsele care fac obiectul prezentului proces-verbal au fost furnizate". Este vorba despre un automat de eliberare a biletelor, un computer de bord, un validator, un terminale de inspecție, un server central și a un punct de descărcare a datelor, „livrate în bune condiții".

Cu acest document, obținut cu patru zile înaintea termenului limită de depunere a ofertelor, CS Vision, alături de Ramb SRL, a fost acceptată de Primăria Cluj-Napoca la licitație și, mai mult, a fost desemnată câștigătoare. La licitația din 2012 au mai participat două societăți bucureștene, UTI Group și Radcom, care au contestat apoi rezultatul atribuirii atât la CNSC, cât și în instanță.

DNA a intrat pe fir în noiembrie

Licitația pentru sistemul de ticketing a intrat anul trecut în atenția Direcției Naționale Anticorupție (DNA). Toate documentele au fost ridicate de procurori, atât de la sediul CS Vision, cât și de la Primăria Cluj-Napoca, în 10 noiembrie 2015. Deocamdată, DNA nu a anunțat la ce concluzii a ajuns. Totul a plecat de la plângerea penală făcută de Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice (MDRAP), respectiv de compania Incertrans, care au semnalat DNA și DLAF că CS Vision s-ar fi folosit de rapoarte de încercări false pentru a câștiga licitația de la Cluj.

„Autoritatea contractantă (Primăria Cluj-Napoca n. red.) a declarat câștigătoare o ofertă neconformă și în baza unor documente care prezintă suspiciunea că sunt false. (...) În speță au fost identificate indicii certe cu privire la prezentarea de declarații sau documente false, incorecte sau incomplete, care are ca efect deturnarea sau reținerea incorect de fonduri din bugetul general al Comunităților Europene sau din bugetele gestionate de Comunitățile Europene sau în numele acestora", spun reprezentanții MDRAP, într-un răspuns trimis ZIUA de CLUJ, în februarie 2015, ziar care a relatat în premieră despre acest scandal.

Ei cu ticketingul, tot ei și cu bike-sharing-ul

În cadrul proiectului, au fost modernizate 87 de stații de transport în comun în Cluj-Napoca, fiind montate 94 de copertine, amenajate 61 de automate de eliberare a legitimațiilor de călătorie și 74 de panouri de afișaj cu privire la circulația mijloacelor de transport în comun. Sistemul de ticketing și cel de bike-sharing pe fonduri europene au fost implementate la Cluj de o familie din Brașov.

Tatăl, Gabriel Bâgiu, este implicat în dosarul președintelui Consiliului Județean Brașov, Aristotel Căncescu. Potrivit procurorilor, firma lui Bâgiu senior, Ramb Sistem, a fost favorizată de Căncescu la atribuirea unor contracte. Societatea ar fi încasat nejustificat 660.000 de lei, iar șeful județului ar fi intervenit ca aceasta să obțină un alt contract, de 20 de milioane de lei, privind renovarea Spitalului Județean de Urgență Brașov, deși licitația fusese câștigată de o altă societate.

Fiul, Răzvan Gabriel Bâgiu, este patronul SC Ramb Infrastructură SRL, dar și al CS Vision, membrele asocierii care a implementat sistemul de ticketing. De asemenea, tot Răzvan patronează compania Viacor Engineering, cu sediul în București, care împreună cu Rico SRL din Constanța a obținut contractul pentru proiectul de bike-sharing. Nici mama lui Răzvan nu a rămas pe dinafară. Maria Bâgiu este administrator sau acționar la unele dintre firme.

Despre familia Bâgiu se știe că este apropiată de fostul PDL, fiind în sfera de influență a lui Corvin Nedelcu, un personaj extrem de interesant și care are legături cu Theodor Stolojan și Vasile Blaga. Nedelcu și Răzvan Bâgiu au fost asociați la Viacor Engineering, firmă care i-a rămas lui Bâgiu junior în 2009, când Nedelcu a devenit membru în guvernul Emil Boc. Viacor este liderul asocierii care a implementat la Cluj, tot cu mari întârzieri, sistemul de bike-sharing.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 11 Feb 2016 20:24:13    Titlul subiectului: 183728

Totusi, tramvaiele PESA au avut propriile validatoare cand au fost aduse la Cluj.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 11 Feb 2016 20:25:02    Titlul subiectului: 183729

In fine, un subiect mai simplu, dar nu lipsit de importanta. De ce nu au scazut preturile biletelor si abonamentelor dupa reducerea TVA si mai ales de ce platesc clujenii printre cele mai scumpe bilete si abonamente din tara, la pret triplu fata de Bucuresti si aproape dublu fata de Brasov? O incercare de raspuns la aceasta intrebare e in articolul de mai jos...

http://www.ziardecluj.ro/scaderea-tva-nu-diminuat-tarifele-ctp-transportul-comun-la-cluj-continua-sa-fie-printre-cele-mai-scumpe-din-tara

Scaderea TVA nu a diminuat tarifele CTP. Transportul in comun la Cluj continua sa fie printre cele mai scumpe din tara

Scaderea TVA-ului cu 4% de la inceputul anului ar fi trebuit sa insemne automat preturi mai mici, facturi mai mici la utilitati si mai multi bani in buzunarul romanilor. Daca in multe cazuri diferenta de pret se vede, tarifele pentru transportul in comun in Cluj-Napoca au ramas neschimbate. Liviu Neag, seful Companiei de Transport Public, arata ca era imposibila scaderea preturilor.

“Am explicat deja o data presei de ce nu se pot scadea preturile. Am venit cu toate argumentele. Vi le dau si dumneavoastra”, a punctat Neag.
In punctul de vedere oficial transmis de CTP se arata ca cresterea veniturilor companiei din faptul ca TVA-ul a scazut la 20% este mult prea mica pentru a justifica o ieftinire a biletelor si abonamentelor.

“Conform Institutului National de Statistica, pentru perioada martie 2013 (ultima majorare de preturi) - decembrie 2016, indicele preturilor de consum la marfuri nealimentare este de 4,45%, iar la servicii este de 7,65%. In conditiile mentinerii actualelor tarife si scaderii cotei de TVA se va inregistra o crestere a veniturilor din activitatea de transport calatori in Municipiul Cluj – Napoca. Aceasta crestere reprezinta, fata de totalul veniturilor realizate de companie in anul 2015, un procent de 2,76%, procent mult mai mic decat cei doi indici ai preturilor de consum amintiti mai sus.
Temeiul legal al demersului nostru il constituie Ordinul nr. 272/12.12.2007 pentru aprobarea normelor cadru privind stabilirea, ajustarea si modificarea tarifelor pentru serviciile de transport public local de persoane, ordin emis de Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice- ANRSC.
In aceste conditii, pentru desfasurarea in conditii cat mai bune a activitatii companiei, consideram oportuna mentinerea actualelor tarife la transportul public de persoane in Municipiul Cluj-Napoca”, au precizat oficialii CTP.
Clujul are printre cele mai scumpe servicii de transport in comun din tara. Un abonament lunar pe toate liniile urbane costa 125 de lei. La Bucuresti, un astfel de abonament costa 50 de lei, la Timisoara 93 de lei, iar la Brasov 70 de lei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Carligu



Data înscrierii: 20/Ian/2015
Ultima vizita: 17/Ian/2024
Mesaje: 162
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 08 Mar 2016 22:29:31    Titlul subiectului: 184039

http://www.stiridecluj.ro/social/cum-ploua-intr-un-troleibuz-nou-care-circula-pe-linia-25-foto
" Un clujean ne-a semnalat un incident dintr-un troleibuz care circulă pe linia 25, mijloc de transport cumpărat recent, fiind din lotul de troleibuze mov.

”Plouă pe la încheieturi și am ajuns să stăm cu umbrela în troleibuz? Scaunele sunt ude și nimeni nu le mai folosește. Ar trebui ca cineva să se sesizeze”, ne-a relatat un cititor. "

Ideea e ca nu sunt troleibuze mov. Stie cineva ce troleibuz/autobuz e ? Pare ca s-a reparat ceva acolo si nu s-a montat bine inapoi.



apa.jpg
 Descriere:
sursa foto www.stiridecluj.ro
 Mărime fișier:  66.36 kb
 Vizualizat:  de 11175 ori

apa.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
darius 23



Data înscrierii: 25/Iul/2011
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 745
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 08 Mar 2016 22:33:30    Titlul subiectului: 184041

Irisbus Citelis 18
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 09 Mar 2016 19:58:09    Titlul subiectului: 184053

Un articol aparut azi semnaleaza inca un scandal imens la CTP, de data asta declansat de soferii care vin cu acuzatii extrem de grave la adresa conducerii.


http://www.ziardecluj.ro/soferii-ctp-cluj-privati-de-odihna-s-ajuns-la-situatii-care-unii-soferi-nu-si-au-primit-concediul-deloc-timp-de-1-2-ani



Soferii CTP Cluj, privati de odihna: "s-a ajuns la situatii in care unii soferi nu si-au primit concediul deloc timp de 1-2 ani"

Soferii Companiei de Transport Public din Cluj-Napoca sunt nemultumiti de conditiile in care trebuie sa lucreze. Conform unei plangeri semnate de conducatorii auto CTP Cluj, acestia sunt privati de odihna, lucrand fara pauze in turele lor de munca. Mai mult, ei reclama lipsa carburantului pe care, adesea, trebuie sa-l suplimenteze ei fara a fi remunerati suplimentar. Acestia ajung de cele mai multe ori sa lucreze peste program din cauza lipsei de personal. Tot din cauza lipsei de personal, acesti oameni au fost pusi in imposibilitatea de a-si lua concediu de odihna. Au fost situatii in care soferii nu au mai fost in concediu si de doi ani de zile.

De cele mai multe ori, cei care se urca in autobuz, grabindu-se in drumul lor spre serviciu sau casa, nu se mai gandesc la oamenii din jurul lor. Foarte putini se intreaba, probabil, daca soferul autobuzului care ii aduce in siguranta la destinatie e odihnit, daca mai poate face fata aglomeratiei din oras si orarului pe care il au autobuzele. Iata ca, in urma unei plangeri scrise de conducatorii auto CTP Cluj, rezulta ca acestia sunt obositi, sunt privati de somn si de concedii de odihna. Mai mult, ei lucreaza ore suplimentare fara a primi macar cateva ore libere in plus. Nu mai au timp sa stea cu familiile lor, sunt obositi si stresati, traficul din oras accentuand acest lucru.

Redam mai jos toate nemultumirile semnalate de soferii CTP:

"In primul rand, programul de lucru nu este adecvat unei meserii care solicita concentrare si atentie marita, avand in vedere ca transportam oameni ale caror vieti sunt in mainile noastre. Se lucreaza 7 zile cu program de dupa masa (cate 10-11 sau chiar 13 ore) dupa care, fara pauza, se incep din nou 5 zile cu program de dimineata, urmate apoi de 2 zile libere (respectiv sambata si duminica).
Acestea reprezinta 27 de zile lucrate din 31 zile (o luna). Programul CTP este de la 4:30 pana la ora 23-23:30 sau 24:00. Pana la 1:30 daca conducatorul este pe autobuzul 25 cu program de noapte. Cei cu tura de dimineata lucreaza 8 ore (daca respectivii au si personal sau se afla pe traseul metropolitan), trezirea e la ora 3:15 dimineata. Tura de dupa masa lucreaza incontinuu, fara pauze de masa, fara posibilitatea de a-si satisface necesitatile, baile cu WC si prezenta unei chiuvete fiind o intalnire rara, doar la foarte putine capete de linie. Un sofer are obligatia de a completa carburantul si uleiul si sa spele masina fara ca aceasta sa fie consemnate sau remunerate. Se pierde mult timp, sunt cozi la pompa si la spalatorie (sunt dati cand se sta o ora/ o ora si jumatate pentru a spala masina, din timpul tau). Toata acestea conduc la faptul ca familia sa ramana pe ultimul loc, se pierde din contactul cu copiii, acesta ajungand la cateva minute, astfel periclitandu-se relatiile familiale.
In mod normal, orele de conducere care sunt facute in plus de conducator ar trebui compensate cu zile libere. Acestea insa nu se dau din cauza lipsei personalului. De asemenea, concediile de odihna nu sunt respectate tot din acelasi motiv: lipsa personalului. Astfel, s-a ajuns la situatii in care unii soferi nu si-au primit concediul deloc timp de 1-2 ani.
Revenind la structura programului de lucru, atunci cand un conducator are duminica tura de dupa masa, care se incheie la orele 23-23:30, si urmatoarea zi, luni, programul din tura de dimineata incepe la ora 4, persoana respectiva a acumulat doar intre 3-4 ore de somn. Totodata, i se cere sa transporte aproximativ 1200-1500 de persoane pe shimb, in siguranta. Contractul individual de munca consemneaza 8 ore pe zi, dar se lucreaza dupa bunul plac al companiei pentru a acoperi orarul zilnic CTP.
In data de 28 noiembrie 2015, a avut loc un accident de autobuz care s-a soldat cu decesul unei femei. Soferul autobuzului se afla in a 13-a zi consecutiva la munca, lucrand fara pauza. Atrag atentia ca niciodata nu au fost controale sa descopere cate ore se conduce fara pauza, sa vada ca nu se respecta normele europene de munca, sa sesizeze insuficienta numarului de soferi. Aceste aspecte nu intereseaza pe nimeni, nici macar Primaria nu are nimic de zis sau de facut. Venind vorba de Primarie, daca o persoana vrea sa ajunga sa fie sofer la CTP, acolo e locul unde trebuie sa mearga sa mituiasca anumiti oameni influenti, altfel, sansele sunt nule. Astfel, sunt intre 60-70 de soferi lipsa, dar sute de cereri de angajare neluate in considerare.
O alta situatie neplacuta o reprezinta carburantul pe minus, aceasta fiind imputata soferului caruia nu i se dovedeste vina. Oricine cunoaste traficul din centrul Clujului si nu numai, stie ca circulatia se face bara la bara, se sta la stopuri, e nevoie de opriri si porniri repetate care, evident, duc la cresterea consumului de carburant, fata de cand s-ar merge continuu, cu o viteza constanta.
Orarele de circulatie pe linii sunt facute ca si cum autobuzele ar fi singurele mijloace de transport din trafic, ca si cum nu ar fi nevoite sa astepte dupa nenumaratele masini din fata lor. Asta duce la ridicarea nivelului de stres al soferilor deoarece nu se incadreaza in orar, deci, nu vor ajunge la timp la urmatoarea statie, ajungandu-se de multe ori si la mustrarea verbala a acestora de catre unii calatori.
La cererea de zile libere legale sau concediu de odihna se invoca lipsa de personal. Din aproximativ 1500 de persoane angajate la CTP, peste 60% din acestea fac parte din personalul TESA. De 25 de ani directorul Neag este cel putin Ceausescu sau Dumnezeul transportului public din Cluj-Napoca. Acesta si-a angajat rude si cunostinte in posturi de conducere. Persoanele respective neavand niciun fel de pregatire in acest domeniu. In final, am dori ca Primaria Cluj impreuna cu conducerea CTP sa acorde mai mult interes soferilor si sa le respecte conditiile de munca si odihna", incheie acestia.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sergiu.9



Data înscrierii: 26/Sep/2015
Ultima vizita: 14/Sep/2021
Mesaje: 181
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 09 Mar 2016 20:27:11    Titlul subiectului: 184055

Probabil de asta iesea CTP in fiecare an pe profit. Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Carligu



Data înscrierii: 20/Ian/2015
Ultima vizita: 17/Ian/2024
Mesaje: 162
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 10 Mar 2016 08:30:47    Titlul subiectului: 184057

Este foarte grav ce spun soferii . Cum sa ai dar 3-4 ore de somn si apoi iar la munca fiind sofer de autobuz ??? Neag ar trebuii sa-si dea demisia !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
StormChaser92



Data înscrierii: 15/Oct/2010
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 96

MesajTrimis: Joi 10 Mar 2016 11:13:00    Titlul subiectului: 184058

Citat:
O autocisternă a intrat, joi dimineata, într-un autobuz al Regiei Autonome din Cluj. Patru ambulanțe s-au deplasat la fața locului.

Citeste mai mult pe RTV.NET: http://www.romaniatv.net/o-autocisterna-a-intrat-intr-un-autobuz-in-cluj-9-persoane-sunt-ranite_279347.html#ixzz42UQRcasJ


Video: http://www.romaniatv.net/media_362958_o-autocisterna-a-intrat-intr-un-autobuz-in-cluj-9-persoane-sunt-ranite_279347.html

E vorba de 378, pe M31.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 04/Feb/2022
Mesaje: 1300
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Joi 10 Mar 2016 12:15:24    Titlul subiectului: 184059

La cum arata spatele nu stiu daca il vor mai repara. Nu m-as mira sa devina donor de piese si sa ajunga apoi la autogen precum a fost si Renaultul 354.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Iggy472



Data înscrierii: 14/Feb/2015
Ultima vizita: 18/Noi/2016
Mesaje: 13
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 10 Mar 2016 17:38:12    Titlul subiectului: 184062

Am vazut poze Mai detaliate cu autobuzul, iar eu cred ca se poate repara, numai daca sunt probleme cu motorul atunci cred ca o sa aiba alt destin acest autobuz.
_________________
ⓗⓨⓩ
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Norbi



Data înscrierii: 21/Noi/2014
Ultima vizita: 25/Apr/2024
Mesaje: 58
Locație: Bistrita

MesajTrimis: Joi 10 Mar 2016 18:39:40    Titlul subiectului: 184063

Bilanțul accidentului din această dimineață de pe linia M31: zece persoane rănite, printre care și doi copii, dar din fericire toți sunt în afara oricărui pericol. Astăzi se pare că a fost zi neagră pe linia M31, deoarece autobuzul care a plecat din Baciu la 10:05 (Irisbusul 692) a fost acroșat de o mașină mică tot la aceeași trecere de pietoni de la Autogara Beta.





Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Carligu



Data înscrierii: 20/Ian/2015
Ultima vizita: 17/Ian/2024
Mesaje: 162
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 10 Mar 2016 20:33:13    Titlul subiectului: 184065

Eu zic ca o sa ajunga clar donator , e foarte tare lovit si e si destul de vechi ... e fabricat in 1992 , nu cred ca merita reparatia.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
virgilius



Data înscrierii: 21/Noi/2006
Ultima vizita: 18/Iun/2023
Mesaje: 316
Locație: Constanta

MesajTrimis: Vin 11 Mar 2016 05:53:13    Titlul subiectului: 184069

Ar trebui pastrat si daca , Doamne-fereste, o va mai pati vreunul, se poate face un autobuz articulat din doua scurte avariate grav. Asta in cazul in care unul este lovit in spate si celalalt in fata. Tot va plac voua articulatele...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 04/Feb/2022
Mesaje: 1300
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Vin 11 Mar 2016 07:41:10    Titlul subiectului: 184070

Nu ca ne plac. Sunt absolut necesare articulatele in Cluj.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 11 Mar 2016 14:51:35    Titlul subiectului: 184071

Citat:
se poate face un autobuz articulat din doua scurte avariate grav. Asta in cazul in care unul este lovit in spate si celalalt in fata. Tot va plac voua articulatele...


Practica asta a stat în picioare la MAVÁG, ITB și SVARZ. Însă, în toate cele 3 cazuri, motorul se afla pe segmentul A, articulația fiind, așadar, de tip "tras" chiar dacă roțile din spate nu erau orientabile. Ei bine, la Cluj - dar și în alte localități care folosesc astfel de autobuze - articulația e de tip "împins", ceea ce presupune o tehnologie avansată => confecționarea ei artizanală (în atelierele de reparații) fiind, în cel mai bun caz, foarte dificilă.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 26, 27, 28  Următoare
Pagina 16 din 28

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community