Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri / Articole de presa despre transportul local - Iasi
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 32, 33, 34  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1074
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 17 Mar 2016 14:41:20    Titlul subiectului: 184155

Radu, hai sa vedem intai tramvaiele de mare capacitate, si apoi se gandim. Stiu ca daca ar fi un tramvai de 200+ locuri, ar fi buna reunirea. In momentul de fata nu este fezabila, vorbind strict de GT4.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 17 Mar 2016 14:46:43    Titlul subiectului: 184156

Nu. Tramvaiele se cumpara pe baza necesarului dat de retea, deci intai de toate e necesara reorganizarea acesteia. Trenuri de tramvaie se pot face si acum. Iar acum discutam despre un Plan cu bataie pana in 2030, totusi, deci pana cand "hai sa vedem intai cutare si dupa aia vom gandi si indraznet"?! Viena isi prelungeste liniile de metrou in draci si incepe deja constructia primei linii de metrou automat si la Bucuresti se renunta la 5 statii dintr-o magistrala in constructie, pe motiv ca "se reabiliteaza linia de tramvai". Noi avem o mare boala ca popor: nu vrem sa intelegm cat de rau ne facem pentru ca nu pricepem nimic din nimic si nici nu facem ceva ca sa pricepem.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 17 Mar 2016 14:49:02    Titlul subiectului: 184157

O zic din nou: reteaua de tramvai din varianta cea mai buna prezentata de Search este corect organizata dpdv al principiilor, numai ca sufera la capitolul utilitate pentru Iasi din cauza incorectitudinii datelor cu privire la fluxurile de calatori.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 17 Mar 2016 14:54:14    Titlul subiectului: 184158

Inca o data zic: haideti sa punem mana pe carti de specialitate daca vrem sa vorbim despre trasee, dupa care sa generam modele aplicabile pentru Iasi. Facem simulari, iar daca nu avem acces la VISUM, macar incercam sa intuim ce s-ar intampla pe tronsoanele pe care le identificam. Abia apoi tragem concluzii si prezentam varianta noastra de organizare. Altfel, nu facem decat sa desenam linii pe ecrane sau pe hartie, iar asta stie sa faca orice copil.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 17 Mar 2016 15:00:01    Titlul subiectului: 184159

O idee exprimata de Search in PMUD si subliniata si la "dezbaterea publica" a fost acoperirea actuala a orasului in privinta retelei de transport public, catalogata drept relativ buna, ceea ce este teribil de socant. Chiar zilele trecute ma uitam pe o gaura imensa in apropierea centrului orasului - zona cuprinsa intre Splai Bahlui - str, Palat - str. Sf. Andrei - spatele Mitropoliei - Saulescu - Ipsilanti. Si sunt muuuuuuuuulte altele. Este incredibil cum poate afirma cineva o asemenea enormitate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
fantt



Data înscrierii: 01/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Ian/2024
Mesaje: 193
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 19 Mar 2016 20:59:37    Titlul subiectului: 184181

Radu Czech/Cristina Albu a scris:
la Bucuresti se renunta la 5 statii dintr-o magistrala in constructie, pe motiv ca "se reabiliteaza linia de tramvai". Noi avem o mare boala ca popor: nu vrem sa intelegm cat de rau ne facem pentru ca nu pricepem nimic din nimic si nici nu facem ceva ca sa pricepem.



aici nu cred ca ai dreptate....da, e bine ca se renunta la cele 5 statii deocamdata, intr-adevar se rewabiliteaza linia de tramvai in sistem green track...insa nu se intrerupe constructia amgistraleoi 5 de metrou, ci se schimba ordinea de realizare a tronsoanelor, prelungindu-se tronsonul aflat acum in constructie prin centrul orasului pe care il traverseaza complet....as zice chiar ca e una din putinele decizii muate motivat si cu efect pozitiv..oferta de transport in zona PAntelimon va fi suficienta dupa reabilitarea liniei de tramvai, e mult mai importanta focalizarea pe tronsonul care va traversa centrul orasului in primul rand
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 19 Mar 2016 21:16:47    Titlul subiectului: 184183

Si la Viena multe dintre tronsoanele prelungite, in curs de prelungire sau care vor fi prelungite aveau si au acoperire suficient de buna cu transportul de suprafata, dar ideea este de a imbunatati permanent situatia existenta. Transportul de suprafata se poate reorganiza pentru a acoperi local zonele dintre statiile de metrou. Eu am spus ce am auzit la TV, si anume ca municipalitatea nu mai este interesata de acel tronson si ca renunta definitiv la realizarea lui. Prioritizarea e una (desi si asta se presupune ca se face inainte de inceperea lucrarilor), dar razgandeala e cu totul altceva, iar la modul asta e cel putin anormala. Este uluitor sa-ti propui sa faci metrou pana in cutare loc (se presupune ca ai motive sa-l faci pana acolo) si, la o vreme dupa ce incepi lucrarile, sa spui ca de fapt nu ai nevoie. Habar n-am care e situatia reala, dar fie nu a fost in regula de la inceput proiectul (si cine l-a facut cum l-a facut), fie cineva nu e in regula acum.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
cristian



Data înscrierii: 11/Iul/2009
Ultima vizita: 22/Feb/2021
Mesaje: 180
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 23 Mar 2016 08:18:55    Titlul subiectului: 184223

http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/dispar-microbuzele-iveco-exclusiv--217292239.html

Citat:
„Intenția noastră este să aducem autobuze care să înlocuiască microbuzele. În momentul în care vor le vom avea, luăm în calcul schimbarea rutei traseului 20. Intenționăm să nu mai ducem autobuzele până la Metro, ci doar până la Dedeman, după care acestea vor ajunge în Copou, prin Piața Mihai Eminescu”, spun șefii RATP.


Radu, e doar vrajeala electorala sau are legatura cu ce spuneai tu in urma cu vreo luna?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 23 Mar 2016 08:30:16    Titlul subiectului: 184224

In privinta traseelor, ceea ce scrie acolo e o parte din ce am spus anterior ca se intentioneaza. Referitor la microbuze, sigur, nu vor fi date la fier vechi toate, probabil ca vor ramane cele cu rampe, dar macar vor disparea in sfarsit de pe traseele urbane aceste cotinete ce reprezinta rusinea cea mai mare pentru transportul public dintr-un oras ce se pretinde civilizat (daca dispar dubele de pe 18 si 20, putem spune ca s-a incheiat acest capitol negru, ce tine de aproape 20 de ani, din 1997). Deocamdata, insa, sa ne vedem cu autobuzele si midibuzele necesare in garaj, caci nu e deloc simplu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
florin5555



Data înscrierii: 31/Aug/2015
Ultima vizita: 18/Mai/2020
Mesaje: 93
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 23 Mar 2016 09:57:45    Titlul subiectului: 184225

Mai exact, municipalitatea ieșeană intenționează să dea curs solicitărilor venite din partea unor locuitori, care cer trasee noi în oraș, în esență fiind vorba despre rute gen Păcurari - Copou, CUG/Nicolina – Gară sau Platou Aviației – Centru.

Deci pe CUG/Nicolina - Gara se poate pune tramvai, nu autobuze. Tramvaiul 9 mergea la Gara, nu in Copou.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1004
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 23 Mar 2016 10:10:11    Titlul subiectului: 184226

florin5555 a scris:
Deci pe CUG/Nicolina - Gara se poate pune tramvai, nu autobuze. Tramvaiul 9 mergea la Gara, nu in Copou.


Traseul 9 nu trebuie sacrificat pentru a face legătura cu Gara. Pentru a fi cu adevărat util se poate introduce un traseu suplimentar care să fie asemănător cu fostul 41b astfel încât la un interval de 15 - 30 de minute să circule X tramvaie pe ruta CUG - Podu Roș - Centru - Gară - Dacia ( http://retele.tramclub.org/I/Tr/9b.html ).

Traseul 9 în varianta sa inițială, Autogară - Centru - Podu Roș - C.U.G. II, a fost înființat cu scopul de a asigura transportul personalului spre Combinat.

Desigur acest traseu ar trebui să vină la pachet cu unificarea, chiar și la momentul actual, traseelor 3 și 6 pentru a nu se forma șiruri de tramvaie care circulă la intervale apropiate pe Cuza Vodă - Tg. Cucu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 23 Mar 2016 10:40:46    Titlul subiectului: 184227

Cred ca am discutat de un miliard de ori despre duba 21 si incarcarea ei. Din pacate, periodic unora trebuie sa li se arate ceva, li se va arata si cu asta basta. Auzi, tramvai CUG-Gara... Sigur... Florin, intelege pentru Dumnezeu ca tramvaiul 9 mergea la Gara intre '84 si '97 pentru ca era nevoie ca navetistii sa ajunga de la gara si de la autogara la combinat si viceversa! Acum asa ceva nu mai exista, si pentru o mana de oameni la fiecare cursa nu se justifica ceea ce spui tu. Vor fi in viitorul apropiat bilete si abonamente care vor permite transbordarea, dar mai mult de atat chiar nu se poate face, intrucat, cu tot rolul lui social, transportul public nu e sac fara fund, ci trebuie sa fie tinut intr-un echilibru intre rolul social si aspectele financiare, adica nici profitul nu trebuie tintit, dar nici la polul opus, al cheltuielilor nesabuite, nu se poate merge. Eu inteleg ca iti baga tie unii in cap trasee de tramvai de peste tot pana peste tot, dar nu asa functioneaza lucrurile, dupa impresii si nostalgii. Exista si facultate de specialitate, deci iti imaginezi ca lucrurile functioneaza chiar si in lumea tramvaielor dupa niste reguli, nu dupa cum i se pare unuia sau altuia.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 23 Mar 2016 11:04:11    Titlul subiectului: 184228

Traseul ala Pacurari-Copou e tot un moft, caci este evident (chiar si dovedit in era maxi-taxi) ca va fi la fel de slab ca traseul 52, dar a ajuns roata din nou in dreptul momentului demonstratiei (asa e totul in viata asta romaneasca, ciclic), asa ca probabil se va face si acest test.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1074
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 23 Mar 2016 12:28:15    Titlul subiectului: 184229

Traseul 20 trebuie sa ramana asa. Fara modificare in Copou. E o mare prostie.

Cat despre traseul 18, eu asa l-as face. Platou Aviatiei - Doi Baieti - Ciurchi - Tatarasi Nord - Liceul Cuza Corp B - Eternitate - Podu de Fier - Tg. Cucu - Independentei - Pacurari. Idem la intoarcere.

Sunt si in Ciurchi oameni care au nevoie de transport public. Stiu, strada e ingusta, dar se pot gasi solutii.

CUG - Gara tramvai? Da, ar putea fi. Dar eu as vedea aceasta legatura fix pe Splai.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 23 Mar 2016 15:00:49    Titlul subiectului: 184231

Eu as taia din 18-le asta ramura Tg. Cucu - Pacurari (nu prea-si are sensul, ca sa nu mai spun ca 18 a fost facut initial de RATP, iar regia a renuntat la el de slab ce era - de ce a acceptat Unistil sa-l preia si a ramas pe el pana in ziua de azi, habar n-am, pot doar sa speculez) si l-as pune sa se invarta cat mai mult si eficient (si nu ma refer la profit, ci la indeplinirea unei reguli importante privitoare la accesul la transportul public) cu putinta prin Aviatie si Ciurchi, ca sa mature cum trebuie aceste doua zone rezidentiale, cu conectare la reteaua de tramvai fie doar in zona Tatarasi (Tatarasi Sud, Dr. Savini, Ateneu), fie ducandu-l chiar in Tg. Cucu pentru acces spre/dinspre toate zonele posibile.

20-ul categoric ar trebui sa ramana cum e, din acelasi motiv al conectarii in Tg. Cucu la trasee dinspre/spre toate zonele posibile. Traseul asta Pacurari-Copou l-as testa individual, pentru a da exact masura necesitatii existentei sale (nu ar trebui sa fie veo diferenta in bine fata de inceputul anilor 2000, caci pe acest parcurs nu a aparut nimic care sa genereze astazi numar mai mare de calatori decat atunci, dimpotriva, lumea e atasata infinit mai tare de masina personala, se foloseste mai mult bicicleta, se promoveaza mai mult chiar mersul pe jos, etc., iar punctele de interes au ramas aceleasi), si as face testele astea pana la schimbarea sistemului de taxare, astfel incat din acel moment traseele sa poata fi regandite masiv.

CUG-Gara ce sens are, fie si pe Splai, cand tocmai am zis mai sus ca duba 21 a fost desfiintata tocmai pentru ca nu avea incarcare decat separat pe cele doua ramuri (CUG-Podu Ros si viceversa si Podu Ros-Gara si viceversa), nu si intre ele?!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
paulsback



Data înscrierii: 10/Noi/2009
Ultima vizita: 04/Oct/2020
Mesaje: 96
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 23 Mar 2016 17:35:52    Titlul subiectului: 184233

In contextul de introducere a atuobuzelor pe 20 in locul dubelor, exista un plan in ceea ce priveste stationarea lor in Tg. Cucu? Si acum e destul de aglomerata zona rondului, daca nu se iau niste masuri are sa fie tragic la orele de varf.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 23 Mar 2016 19:12:37    Titlul subiectului: 184234

Daca 20 va ramane pe traseul actual si va fi operat cu midibuze, intervalul de urmarire se va mari, deci nu vor mai stationa vehicule atat de multe ca in prezent. Nu cred ca vor fi mutate de acolo masinile de pe 20 si 48/49, din motiv de dispecerat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
paulsback



Data înscrierii: 10/Noi/2009
Ultima vizita: 04/Oct/2020
Mesaje: 96
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 23 Mar 2016 21:57:02    Titlul subiectului: 184247

Ma gandeam ca ar fi ok daca ar folosi rondul si ar stationa pe iesirea din rond din fata tribunalului. Acolo s-ar putea pune un cedeaza trecerea pentru masinile ce merg spre europa. E doar o idee...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
paulsback



Data înscrierii: 10/Noi/2009
Ultima vizita: 04/Oct/2020
Mesaje: 96
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 06 Apr 2016 16:49:15    Titlul subiectului: 184458

Stie cineva despre actualul articol din Evenimentul de Iasi?
Citat:

Metrou între Bucium și Metro EXCLUSIV
Semafoarele inteligente care au împânzit Iașul se vor dovedi a fi încă o investiție păguboasă pentru bugetul Iașului, în condițiile în care, un proiect ținut secret de administrația Nichita-Chirica timp de 4 ani vine să dinamiteze radical transportul public local * unul dintre proiectele administrației publice locale, pe care reporterii „Evenimentului Regional al Moldovei” au reușit să pună mâna, vizează nici mai mult nici mai puțin decât construirea în acest an, la Iași, a unei linii de metrou de 35 de kilometri * acesta ar avea darul de a face legătura între un număr de 5 puncte nodale din municipiu și, în același timp, să preia și mare parte dintre locuitorii Zonei Metropolitane * costurile unui astfel de proiect sunt estimate la peste patru miliarde de euro!
Ceea ce până de curând părea o utopie, începută la nivel de idee în perioada sistematizării din anii `70, demarată de fostul primar Ioan Manciuc, se va concretiza, cel mai probabil, în cursul acestui an. Reporterii „Evenimentul Regional al Moldovei” au reușit să intre în posesia proiectului privind construirea unei linii de metrou la Iași, pe relația Bucium – Era. Documentul, la care a lucrat o echipă întreagă de proiectanți de la firma Siemens & Halske, aceeași care i-a livrat lui Ceaușescu schița pentru metroul bucureștean, a fost comandat de către Gheorghe Nichita în anul 2012, însă, din motive ce au ținut de reglementarea situației pânzei freatice în albia Bahluiului, cu care se intersecta linia de metrou, documentația a fost amânată. În anul 2015, primarul interimar Mihai Chirica a scos de la naftalină acest proiect și a comandat un studiu privind adoptarea unei soluții tehnice, prin care să fie anulat efectul pânzei freatice de pe traseul liniei de metrou propuse, într-o primă variantă pe relația Tehnopolis - CUG – Nicolina – B-dul Nicolae Iorga – Gară – Canta - Metro, cu ieșire spre Lețcani... „Nu tot ce zboară se mănâncă în campania electorală și nu tot ce se strecoară prin pământ poate fi metrou”, a spus Mihai Chirica cu subînțeles, refuzând să dea un răspuns direct reporterilor. Potrivit planșelor anexate la proiect, lungimea acestei prime linii de metrou ce se va construi la Iași este de aproximativ 35 de kilometri.

Încă din 2008 se vorbea despre o arteră subterană
Proiectul nu reprezintă o noutate. La alegerile locale din 2008, actualul senator Dumitru Oprea propunea, foarte serios, construirea unei artere subterane care să lege intersecția de la Școala „Petru Poni” de Fundație. „Blocajele din trafic de la bariera din zona fostului BJATM, care desparte cartierul Păcurari de cartierul Alexandru cel Bun, vor fi rezolvate printr-o investiție de numai 12 milioane de euro, realizabilă în doi ani, într-un pasaj subteran în zona Țigarete. Pentru descongestionarea traficului pe segmentul de la Petru Poni până la Fundație este nevoie, la fel, de un pasaj subteran”, spunea acesta.
Tehnologie asemănătoare cu cea folosită la Pasajul „Mihai Eminescu”
Conform proiectului, realizarea metroului ieșean ar urma să se facă apelându-se la tehnologia Top Down. Într-o primă fază se vor efectua săpături, după care se vor turna pereții mulați. „Pereții se toarnă pe tronsoane de trei metri și vor fi legați cu o grindă de beton armat. Ulterior, se va turna o altă placă de beton armat, prinsă în grinda de coronament. Placa are rolul de a nu lăsa pereții să se prăbușească în interiorul gropii pe măsură ce săpăturile avansează, urmând a fi prevăzută cu un gol tehnologic prin vor intra utilajele de săpat”, se arată în proiect. Apoi, după turnarea plăcii care va permite reluarea traficului la suprafață, săpăturile vor continua sub aceasta, prin montarea unei structuri de sprijin metalice. După săparea gropii, se va turna radierul, care va forma fundația pasajului. „După uscare, radierul poate prelua eforturile pe care le duc sprijinirile metalice. În locul lor se vor ridica stâlpii și pereții din stația de metrou”, se mai specifică în proiect.
Avantajul acestei tehnologii constă în faptul că, în timp ce se lucrează în subteran, traficul la suprafață se poate desfășura fără probleme, cu excepția zonei de intrare (a golului tehnologic). Singurul dezavantaj este că lucrările vor dura mai mult, iar costurile cu manopera vor fi ridicate, dat fiind faptul că toate materialele trebuie introduse pe gaura tehnologică.

Contează fiecare centimetru!
Pentru respectarea deadline-ului – 48 de luni de la semnarea contractului de execuție a lucrărilor – va fi adusă una din mașinăriile care au săpat tunelurile pentru Magistrala 5 de metrou din București. Este vorba de un utilaj denumit TBM - Tunnel Boring Machine – care are capacitate de a înainta cu 50 de metri pe zi, în condițiile în care, la lucrările anterioare ale metroului bucureștean, s-a înaintat cu 25-27 de metri pe zi. „Săpatul este corelat cu montarea unor inele de beton armat. Cam 60-70 de bucăți pentru 100 de metri”, explică specialiștii bucureșteni.
Pământul excavat rezolvă închiderea gropii de gunoi de la Tomești
De pe urma excavațiilor la tunelul lung de 35 de km vor rezulta aproximativ 15.000 metri cubi de pământ. Municipalitatea ieșeană intenționează să folosească mare parte din această cantitate pentru acoperirea gropii de gunoi de la Tomești. „Pe toată suprafața fostei gropi de gunoi va fi așternut un strat de pământ de 1,5 - 2 metri. Gunoiul se va descompune în cel mult doi ani, după care întreaga zonă va fi ecologizată”, spun reprezentanții Direcției Tehnice a Primăriei Iași.
Cu ce probleme s-au confruntat proiectanții?
Revenind la metrou, o problemă ridicată de proiectant este cea a pânzei freatice. „Cauzele pentru care lucrările de la pasajul Mihai Eminescu au întârziat au fost determinate de pânza de apă freatică, situată foarte aproape de suprafață. De altfel, pornind de la acest aspect, nici nu s-a putut lua în calcul traversarea cartierelor de către viitorul metrou, acestea fiind situate, după cum se știe, în albia majoră a Bahluiului. A rezultat, astfel, traseul dinspre Bucium spre Lețcani”, spune Alexandru Dabija, manager în cadrul SC Lucy Project București, firma care a conceput proiectul. Proiectanții au mai dezvăluit faptul că relieful colinar al Iașului a făcut imposibilă varianta unei linii de metrou Copou – Centru. „Ca să ajungi în stația de la Agronomie, ar fi trebuit să coborâm cel puțin 100 de metri de la nivelul solului, ceea ce ar fi exagerat. Prin urmare, metroul trebuia limitat la zonele de luncă, lucru de care, de altfel, proiectul ține seama”, mai spune angajatul firmei bucureștene.
În fine, nici „prinderea” Aeroportului Iași pe viitoarea rută a metroului nu a constituit un scenariu viabil, datorită subtraversărilor care trebuiau realizate sub Lacul Ciric și care, practic, ar fi dublat costurile investiției.

Trei miliarde de euro dă UE, restul Ministerul Transporturilor
Evident, singura problemă a proiectului o constituie costurile. Acestea se ridică la 124 milioane euro pe kilometru, adică 120.000 de euro pe fiecare metru de tunel. Practic, linia de metrou Bucium - Lețcani va costa peste 4 miliarde de euro, sumă care, în proporție de 80% va fi asigurată prin fonduri nerambursabile. Restul de 20 de procente ar putea veni de la Ministerul Transporturilor. „Au fost discuții în acest sens. Lucrurile converg către o procedură asemănătoare cu cea vizând realizarea lucrărilor la magistrala 6 de metrou din București: vânzarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, atribuite României la nivelul Uniunii Europene”, spun surse din Primăria Iași.
15 stații înșirate pe 35 de km
Primele săpături vor începe cel mai probabil la începutul anului viitor, la intersecția Șoselei Bucium cu strada Plopii fără Soț. Pe sectorul cuprins între limita de proiect și B-dul Socola vor exista 5 stații, situate la intersecția Șoselei Bucium: Plopii fără Soț 1, Petre Buzatov, Plopii fără Soț 2, Bucium și Socola (zona Granit). Apoi, vor fi realizate stațiile Bularga, Cotnari, Podu Roș, Podul de Piatra, Gară, Moara de Foc, Canta, V. Lupului, Metro și Lețcani. În total 15 stații, rezultând o distanță medie între acestea de 2 km. Pentru conformitate, vă amintim că rețeaua de metrou din București însumează 70 kilometri de cale ferată subterană, care acoperă un număr de 51 stații de metrou, cu o distanță între stații de 1,5 - 1,7 kilometri.

Conform estimărilor, metroul ieșean ar urma să transporte jumătate din pasagerii care, de regulă, folosesc celelalte mijloace de transport public. În condițiile în care RATP transportă anual 50 milioane de călători, 25 de milioane ar urma să „migreze” spre folosirea metroului.

Vagoane noi sau second-hand?
O problemă nerezolvată în acest moment este cea a parcului de material rulant. Edilii spun că în cei patru ani, cât vor dura efectiv lucrările la metroul ieșean, vor avea suficient timp pentru a gândi ce trenuri vor fi achiziționate. „Totul depinde de banii de care vom dispune. Avem două soluții: fie luăm trenuri noi, fie apelăm la trenurile la care, din câte am înțeles, va renunța Metrorex, care încearcă să-și înnoiască parcul. Oricum, în mod cert, metroul ieșean va avea mai puține vagoane în comparație cu cel bucureștean, cred că trei sunt suficiente pe fiecare garnitură”, spune viceprimarul Gabriel Surdu.
Practic, într-o primă fază, la Iași ar putea circula vagoanele produse de Astra Arad. Unele dintre acestea au fost produse în 1992, în patru serii, din care doar prima serie poate fi recunoscută vizual, datorită părții frontale exterioare. Numărul lor actual exact nu este cunoscut, deoarece ele au fost trimise la depouri diferite, iar majoritatea au fost casate, operațiune care continuă și în prezent. Conform Metrorex, în decembrie 2009 mai existau 33 de trenuri în exploatare. Între anii 1994 și 1996, conducerea a decis modernizarea a pentru a face 7 trenuri speciale pentru traseul Eroilor - Industriilor. Acestea au avut modificări importante la partea tehnică, primind computere speciale de bord și piese noi. Acestea au fost făcute în concurență simultan de două companii: Faur și Electroputere Craiova, motiv pentru care există unele diferențe. Din punct de vedere vizual, ele au fost dotate cu două tipuri de afișaje și sunt vopsite într-o schemă albastră. Dintr-un motiv necunoscut, deși au fost pregătite, efectuând deja probe, conducerea a abandonat acest proiect, cele 7 trenuri rămânând în conservare în Depoul Berceni, de unde ar putea ajunge la Iași.

Cum Metrorex are mai multe proiecte, amintind aici de linia de metrou 5, pe segmentul I, Drumul Taberei-Universitate (investiție de 774 milioane de euro) și segmentul II, Universitate – Pantelimon (investiție de 1,02 miliarde de euro), dar și achiziția a 51 de trenuri de metrou care vor circula pe linia 5 de metrou, Drumul Taberei-Pantelimon, regia bucureșteană s-ar putea dispensa foarte ușor de o serie de vagoane aflate în exploatare.

Opinii diferite ale ieșenilor
Evident, o investiție de asemenea anvergură generează reacții diferite în rândul opiniei publice. Unii ieșeni susțin că, în sfârșit, orașul ar putea intra cu acest metrou în rândurile metropolelor civilizate; alții, dimpotrivă, spun că vor trece zeci de ani până când investiția se va amortiza. „Chiar mă întrebam zilele trecute de ce naiba Timișoara poate să se gândească la un metrou, iar Iașul nu... Doar nu dăm bani de la noi, Uniunea Europeană finanțează o sumedenie de proiecte legate de mobilitatea urbană, de modernizarea infrastructurii transportului. Dacă ziceți că se face și în Iași o linie de metrou, nu pot decât să mă bucur și să felicit actuala administrație pentru inițiativă”, spune Vasile Onofrei, profesor pensionar. Alți ieșeni susțin contrariul. „Tramvaiele și autobuzele cară pensionari, credeți că metroul va avea clienți? Mă îndoiesc. Poate doar dacă dă primarul o dispoziție prin care toți ieșenii vor circula gratuit. Personal, cu banii ăștia aș face locuri de parcare, aș moderniza toate străzile din oraș, aș crea locuri de muncă. Au mai fost proiecte megalomanice în Iași, vă amintiți că spuneau că fac Bahlului navigabil, cu bărci și terase? S-a ales praful. Probabil la fel vor sta lucrurile și cu metroul”, afirmă Andrei Dominte, student.
Liberalii văd mai degrabă un metrou ușor decât unul subteran
Liberalii ieșeni nu s-au arătat partizanii unei linii de metrou subteran în Iași, anul trecut aceștia susținând că localitățile din zona metropolitană a Iașului pot fi legate printr-un metrou ușor, folosindu-se infrastructura CFR. Tot ei spuneau că singura posibilitate de obținere de fonduri europene pentru transportul public este constituirea unei asociații de dezvoltare intercomunitară între municipiu și comunele din jur. „La nivelul unei astfel de asociații putem demara inclusiv realizarea unui studiu de fezabilitate pentru introducerea trenului ușor pe relația Ciurea – Lețcani, operatorul de transport, care este unul metropolitan, poate utiliza infrastructura celor de la CFR, plătind taxele Tarif de Utilizare Infrastructură, așa cum este rovigneta pe transportul de călători”, declara Marius Danga. Contactat de reporterii „Evenimentului Regional al Moldovei”, acesta a precizat că ideea metroului ușor este „mai puțin paranoică decât cea a metroului subteran”. Dan CONSTANTINESCU
Metroul ieșean, date tehnice
Lungime: 35 km, între Bucium și Lețcani
Stații: 15 (situate la o distanță medie de 2 km)
Durată implementare proiect: 2017-2021
Costuri: 4,3 miliarde euro, dintre care 3 miliarde euro fonduri nerambursabile
Material rulant: 7 trenuri, a câte 3 vagoane fiecare
Călători transportați: 25 milioane în primul an de funcționare
În luptă directă cu bănățenii
Un astfel de proiect a fost îmbrățișat recent și de administrația din Timișoara. Primarul orașului, Nicolae Robu, declara anul trecut că linia de metrou care va străbate orașul de pe Bega ar urma să aibă o lungime de 8 kilometri și va lega centrul orașului de aeroport. Potrivit presei locale, proiectul urma să intre în planul de buget pentru perioada 2014-2020, sursa de finanțare nefiind încă cunoscută. „Asta e soluția – liniile de cale ferata trebuie să fie duse în subteran, și cu această ocazie sigur că se va realiza și o conexiune tip metrou între câteva puncte cheie ale orașului nostru: Gara de Nord, zona mall, Gara de Est, aeroportul, toate pot ajunge să fie legate și se va putea face repede și la prețuri convenabile”, declara primarul timișorean, în cursul anului trecut.
Ce spun oamenii politici?
„Ideea este genială, dar de aici până la implementare este o cale foarte lungă. În perspectiva dezvoltării orașului și ținând cont de aglomerația mare și de numărul ridicat al autovehiculelor, cred că transportul subteran este o opțiune viabilă, dacă pentru această investiție se vor atrage fonduri europene”, declară fostul social-democrat Ion Solcanu.
„Ideea unui metrou la Iași este o fantasmagorie a lui Mihai Chirica, acesta nefiind în stare nici măcar să administreze ceea ce are, fiind responsabil de falimentul RATP, CET și al proiectului Iași- Capitală Europeană a Culturii”, a declarat ironic parlamentarul de Iași Costel Alexe (PNL).
„Dacă această investiție este posibilă din perspectivă economică și tehnică, atunci ideea este lăudabilă. Mai mult, un astfel de proiect vine în întâmpinarea cerințelor Uniunii Europene de a dezvolta transportul electric, fiind lansată în acest context și o axă de finanțare pentru unitățile administrativ- teritoriale”, este de părere parlamentarul de Iași Sorin Lazăr (PSD)
„Este o idee foarte interesantă, având în vedere că orașul nostru beneficiază de un mare avantaj: are propriul său spital de nebuni! Iașul este îndatorat până peste cap, municipalitatea are o mulțime de alte proiecte care trebuie duse la bun sfârșit, iar un metrou ar fi benefic atunci când nu am mai avea în ce să investim banii. Este primăvară, politicienii sunt creativi, însă aceștia nu trebuie să piardă contactul cu solul și cu realitatea”, este de părere Petru Movilă (PMP).
„Nu este o idee rea, însă cred că trebuie să prioritizăm proiectele pe care le-am promis ieșenilor de-a lungul timpului. Înainte de toate să avem grijă să se realizeze Spitalul Regional de Urgențe, autostrada și după aceea, dacă investiția se justifică, putem să ne gândim și la așa ceva”, a declarat uneperista Camelia Bogdănici, candidat pentru șefia municipiului, la alegerile locale din vară.
„Acest proiect este identic cu autostrada suspendată (peste București-n.r) a lui Oprescu. Este o chestiune utopică, având în vedere că acum ar trebui să ne preocupe problemele stringente ale comunității, cum ar fi modernizarea transportului public prin implementarea unor măsuri fezabile și cu costuri rezonabile”, declară Andrei Postolache, candidatul formațiunii Pentru Iași la șefia urbei.
Data publicarii: 04/04/2016
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
gavril



Data înscrierii: 05/Ian/2011
Ultima vizita: 12/Apr/2022
Mesaje: 82
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 06 Apr 2016 21:33:21    Titlul subiectului: 184465

01.04 Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
florin5555



Data înscrierii: 31/Aug/2015
Ultima vizita: 18/Mai/2020
Mesaje: 93
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 28 Apr 2016 10:13:45    Titlul subiectului: 184868

http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/tatra-din-nou-la-iasi--217303263.html

"Vagoanele produse în fosta Cehoslovacie au fost la mare modă în Iașul anilor '80

Vremurile în care metropolele europene erau dispuse să cedeze Iașului tramvaie la prețuri de nimic au apus. Pe fondul lipsei de fonduri, operatorii de transport occidentali au ajuns să se dispenseze cu greu chiar și de vagoanele vechi, prin urmare în acest moment până și tramvaiele rulate au ajuns o raritate. Dovada acestei situații o constituie faptul că ultimele tramvaie aduse în Iași sunt cele dublul articulate achiziționate în primăvara lui 2012 din Augsburg și care circulă preponderent pe traseul 9.
Interesant este faptul că un fost angajat al regiei propune achiziția unor vagoane similare celor care au rulat la Iași începând cu 1978 și care s-ar găsit în Bratislava. „Având în vedere faptul că flota de tramvaie a RATP este îmbătrânită și insuficientă pentru asigurarea numărului de unități necesare unui transport public de calitate, acestea fiind fabricate în anii 60 - 70 și doar o parte din ele au fost modernizate în anii 90 și începutul anului 2000 în Germania, asociația Prietenii Tramvaielor a căutat tramvaie pentru completarea parcului. În acest sens, am inițiat o discuție cu compania de transport public din Bratislava, Slovacia (Dopravnę podnik Bratislava), pe data de 26 septembrie 2015. În ziua de 12 aprilie 2016 am primit un e-mail prin care suntem anunțați de intenția lor de a vinde tramvaie tip Tatra T3. Caracteristicile sunt asemănătoare cu cele ale vagoanelor Tatra T4R care au circulat între 1978 și 2009 în Iași”, spune Adrian Crengăniș, președintele asociației.
70 de vagoane Tatra făceau furori în Iașul anilor '80
Potrivit acestuia, tramvaiele Tatra T4R care au rulat la Iași au fost achiziționate în anii 1978, 40 de unități, și 1980, 30 de unități, fiind penultimul lot de tramvaie noi aduse în Iași. Acestea s-au dovedit a fi cele mai longevive tramvaie pe plan mondial, dar și local. „În Iași, acestea au făcut față unor condiții proaste ale căii de rulare, a unui grad de încărcare mare și a lipsei de întreținere corespunzătoare. Acum, calea de rulare este în mare parte modernizată și, chiar dacă sunt vagoane rulate, cu o întreținere „ca la carte”, acestea ar putea deservi transportul ieșean în condiții de siguranță”, crede Adrian Crengăniș.
În fine, un ultim atu de care RATP poate beneficia dacă se vor achiziționa aceste tramvaie este experiența personalului de întreținere pe astfel de vagoane. Având o capacitate medie de 150 de pasageri, tramvaiele Tatra T3 ar putea deservi trasee precum 7 (Canta – Gara – Tudor Vladimirescu – Baza 3), 2 (Canta – Gară – Nicolae Iorga – Baza 3), 8 (Copou – Centru - Tudor Vladimirescu – Baza 3) și 9b (CUG – Podu Roș – Centru - Gară), iar în tandem ar putea fi trimise și pe restul traseelor (1, 3, 6, 9, 11, 13). Tudor DAMASCHIN

* * *
Piese de schimb pentru acest tip de tramvaie încă se fabrică și se vor fabrica atât timp cât foarte multe țări folosesc vagoane Tatra, spre deosebire de tipurile de vagoane ce formează parcul RATP.

Data publicarii: 27/04/2016
"

Sa inteleg ca se incearca reinfiintarea bine-venitului traseu 2 Canta- N.Iorga-Baza 3 si de ce nu pana in Tutora, 5 fiind desfiintat si 9b (CUG – Podu Roș – Centru - Gară), neesxistant un tramvai direct de la Gara la Palatul Culturii, PALAS,P.Ros. Ar fi ideal când cobori din tren sa fi un 9B.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 28 Apr 2016 13:08:15    Titlul subiectului: 184872

Sa intelegi ca ai citit si citat niste aberatii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
EEG



Data înscrierii: 27/Sep/2012
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 414
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 28 Apr 2016 14:12:25    Titlul subiectului: 184876

T3 au 2,50m latime. Nici nu incap pe langa refugiile din Iasi. Asta in afara de alte aspecte.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 28 Apr 2016 22:43:11    Titlul subiectului: 184887

Nenicul ala batea campii pe la diverse usi si asta toamna cu aceeasi poveste, dar intre timp s-au mai retras din circulatie niste rable la Bratislava, caci au mai venit tramvaie noi. Cum obsesiile sunt obsesii si unii se viseaza aducand Tatre la Iasi si conducandu-le, mai starnesc uneori aiurea mici furtuni in diverse pahare...

Evident, cautarile si achizitiile nu se fac nici pe departe la modul asta, caci implica multe aspecte, de la diplomatie pana la chestiuni tehnice, iar RATP este bine informata si stie foarte bine ce cauta, si asta prin propriile forte.

Ca idee, despre retrageri de Tatre T3 la Bratislava in numar mare incepand din 2015 RATP era la curent de mai bine de un an si jumatate, asa cum este la curent cu evolutiile din multe alte orase, prin diverse metode interne. Posibilitatea achizitionarii unor astfel de tramvaie s-a discutat inca de atunci, tinandu-se cont de diverse aspecte, legate de exploatare si intretinere, dar mai cu seama discutia s-a axat pe caracteristicile tehnice ale acestor tramvaie. Sunt tramvaie nemodernizate, energofage, ce pun o multime de probleme de exploatare si intretinere, aceleasi care au dus si la retragerea definitiva din circulatie, acum 7 ani, a Tatrelor T4R si T4D de la Iasi. Mai mult decat atat, la interior arata mai rau (din motive de vandalism) decat Tatrele T4D (nemodernizate, ci doar cosmetizate) aduse in 1998 si 2000 de la Halle.

Daca e sa vorbim de Tatre (ma rog, mai mult sau mai putin Tatre, caci modernizarile au lasat din unele doar vagi urme de Tatra), atunci merita de spus ca la sfarsitul anului trecut, in conditiile in care surse nu prea exista pe termen scurt (mai bine zis foarte scurt) pentru ceea ce doreste RATP sa achizitioneze ca echipare tehnica, s-a documentat temeinic posibilitatea achizitionarii de tramvaie T4D-C cu remorci B4D-C de la Halle (si alea ramase foarte putine), insa din anumite considerente tehnice (dar nu legate de fiabilitatea tramvaielor respective si nici de natura prostiilor pe care le-am auzit ulterior ca zvonistica de autobaza printre vatmani - nu pot intra mai mult de atat in detalii), balanta a inclinat in final spre o decizie negativa. Personal imi pare rau dupa ele, dar in acelasi timp aveam si am in continuare si anumite rezerve fata de aceste tramvaie, pe care mi-as fi dorit sa le vad infirmate (sau confirmate, dar macar povestea sa fie definitiv transata) printr-o testare la Iasi, in conditiile de aici, a unei astfel de garnituri. Din pacate, insa, asa ceva ar fi foarte greu de realizat.

Cat despre povestea din articol cu piesele de schimb... Dumnezeule Mare, ce aberatii!...

Ca un sfat bun pentru corecta voastra informare, a tuturor, de la simplu cititor al acestui forum pana la ziarist si alte persoane interesate prin natura activitatii lor de subiect, va recomand sa nu mai plecati urechea la toate trasnaile spuse de unii sau altii sau macar cereti si puncte de vedere oficiale cand vedeti prin maruntaiele online-ului ca unii spun chestii ce par interesante si sunt foarte sofisticat spuse! E un sfat bun pentru toata lumea.

EEG: pe langa treaba cu peronul, ar fi interesant de vazut si daca niste vagoane de 2,5 metri latime nu s-ar pupa in anumite curbe, unde si vagoanele de 2,4 metri sunt cam la limita...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
EEG



Data înscrierii: 27/Sep/2012
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 414
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 28 Apr 2016 23:39:11    Titlul subiectului: 184888

La Liberec unde exista retea cu ecartament dublu ,se vede ca pe 1000 mm in afara ca T3 arata ciudat se mai apropie si foarte mult intre ele ,si distanta dintre sensuri e cam ca la noi in Iasi.
https://www.youtube.com/watch?v=1UzHBJ7vqMQ
Se vede de pe la min 2:30.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 32, 33, 34  Următoare
Pagina 27 din 34

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community