Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Traseele de transport din Iasi si infrastructura adiacenta
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 36, 37, 38  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Dec/2020
Mesaje: 8066
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 13 Feb 2016 08:42:12    Titlul subiectului: 183744

Iata ca discutia care a pornit de la intrebarile puse de bitiuscal a dat si un articol de presa care prezinta punctul de vedere oficial al regiei cu privire la subiectul dezbatut:

http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/tramvaiele-si-autobuzele-ratp-vor-putea-fi-urmarite-pe-mobil-exclusiv--217278841.html

Citat:
Tramvaiele și autobuzele RATP vor putea fi urmărite pe mobil

Reprezentanții regiei intenționează să pună la dispoziția călătorilor o aplicație cu ajutorul căreia ar putea vedea pe telefonul mobil timpii rămași până la sosirea în stație a unui mijloc de transport

Cel puțin la nivel declarativ, șefii RATP încearcă să facă transportul public ieșean mult mai atractiv pentru ieșeni. Dacă până la achiziția unor mijloace de transport noi ieșenii mai au de așteptat, acest lucru urmând a se petrece exclusiv prin accesarea de fonduri europene, cel puțin în zona timpilor de așteptare în stații, lucrurile s-ar putea schimba în bine, chiar din acest an. „Există în intenția noastră dezvoltarea unei aplicații care să permită călătorilor să vizualizeze prin intermediul telefoanelor mobile timpul rămas până la sosirea în stație a mijlocului de transport dorit”, spune Cristian Stoica, directorul RATP. Investiția n-ar fi una extrem de costisitoare. „Cu softul nu ar fi probleme, el există deja, ar trebui adăugate funcțiuni orientate către public. Problematică ar fi echiparea integrală a mijloacelor de transport cu GPS-uri. Practic, ne-ar mai trebui în acest moment 200 de GPS-uri pentru ca întreg parcul auto și de tramvaie al regiei să aibă instalat acest echipament”, mai spune oficialul regiei. Acesta a mai precizat că investiția nu ar depăși suma de 300.000 de euro.

Echipament util și pentru șoferi sau vatmani
Intențiile șefilor regiei ieșene merg mai departe de informarea corectă și utilă pasagerilor. „Ideal ar fi să dotăm cabinele șoferilor, ale vatmanilor, cu display-uri care să le ușureze activitatea, prezentându-le informații despre trafic, blocaje, depărtarea de un alt mijloc de transport. De asemenea, prin mesaje trimise de la dispecerat, angajații RATP ar putea fi informați, spre exemplu, că s-au abătut de la graficul de transport cu câteva minute sau este necesară, la un moment dat, devierea de la traseu din cauza unui accident. Sunt lucruri pe care noi ni le-am dori cât mai rapid realizabile, cu toate că, în acest caz, vorbim de investiții de anvergură, de peste 800.000 de euro. Însă, mai devreme sau mai târziu, se va ajunge la astfel de facilități”, mai spune oficialul regiei.

Ce facilități există în acest moment
În prezent, există în oraș 10 stații unde, prin intermediul ecranelor, sunt prezentate informații despre minutele rămase până la sosirea unui mijloc de transport. Pe de altă parte, unii ieșeni susțin că există discrepanțe între informația de pe ecran și realitatea din teren. În acest caz, explicația este simplă: sistemul oferă date doar despre autobuzele (tramvaiele) echipate cu GPS. Practic, dacă pe ecran apare informația că mai sunt 20 de minute până la sosirea unui autobuz pe traseul 28 de exemplu, există toate șansele ca înainte de acest interval să apară o altă mașină, evident, fiind vorba despre una care nu dispune de GPS. Tudor DAMASCHIN

* * *
Dincolo de aceste intenții, nu trebuie minimalizate realizările din acest an, chiar dacă, la urma-urmei, vorbim de lucruri absolut normale pentru transportul public. Astfel, dotarea stațiilor din CUG cu panouri informative luminoase poate constitui o dovadă că lucrurile se mișcă și în hulitul transport public ieșean.

Data publicarii: 13/02/2016

_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
cristian



Data înscrierii: 11/Iul/2009
Ultima vizita: 20/Oct/2020
Mesaje: 180
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 15 Feb 2016 08:56:54    Titlul subiectului: 183763

Salut Radu. Se mai aude ceva despre introducerea autobuzelor pe traseul 20 in lunile urmatoare? Cel putin la orele de varf, dubele sunt arhipline. Astazi am reusit sa urc abia in al 3lea maxi, din statia Popas Pacurari.

De asemenea, te rog sa pui din nou orarul plecarilor celor doua trasee de autobuz de la Era. Ma asteptam sa vina un 43c la 07:30 insa nu a aparut.

Multumesc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Dec/2020
Mesaje: 8066
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 15 Feb 2016 10:21:35    Titlul subiectului: 183765

Pentru traseul 20 se incearca punerea in aplicare a unor masuri care sa amelioreze situatia (la modul cel mai concret, si trebuie sa ma crezi pe cuvant). Lucrurile nu se vor rezolva azi-maine, dar se vor rezolva (cel putin asta este intentia ferma).

In atasament: plecarile de la ERA pentru 30b si 43c, valabile din ianuarie 2016 (din pacate, 43c nu mai circula de cativa ani la ora solicitata - reamintesc faptul ca aceste curse se efectueaza in baza unui contract cu ERA).



Grafic 30b43c ERA ianuarie 2016.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  131.73 kb
 Vizualizat:  de 8375 ori

Grafic 30b43c ERA ianuarie 2016.jpg



_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
cristian



Data înscrierii: 11/Iul/2009
Ultima vizita: 20/Oct/2020
Mesaje: 180
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 15 Feb 2016 15:31:00    Titlul subiectului: 183767

Multumesc pentru informatii. Un autobuz pe 20 care sa circule odata la 10 - 15 minute, plus 30b care sa mearga pe la Gara, ar ajuta foarte mult.

Nu stiu care e volumul de calatori pe traseul 20 intre orele 10 A.M. si 4 P.M., insa la orele de varf e foarte aglomerat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Dec/2020
Mesaje: 8066
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 17 Feb 2016 22:36:37    Titlul subiectului: 183782

Pentru ca tot am discutat zilele trecute despre sistemul de informare in timp real, pana cand acesta va putea fi extins la nivelul intregii retele de transport public este bine sa fiti atenti la monitoarele WINK din cele 8 statii si din vehiculele echipate, unde RATP publica, atunci cand se impune, anunturi (repet, in timp real) privitoare la trafic. Spre exemplu, modificarile cauzate de protestele de la Fortus sunt aduse la cunostinta calatorilor prin acest sistem de informare.
_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 04/Dec/2020
Mesaje: 439
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 02 Mar 2016 13:03:57    Titlul subiectului: 183944

Pentru ca tot se vor intampla niste transformari in transportul public de calatori, vin si eu cu o varianta de trasee. E doar o propunere, de la un pasionat si nu are la baza nimic stiintific. Ele presupun mici modificari la retea, si redeschiderea tronsonului Podu Ros - Pd. de Piatra.

De asemenea, vorbim de bilet valabil 90 de minute de la compostare si grafice OK de circulatie. Varianta mea, din punctul meu de vedere (neavizat, ar creste semnificativ incasarile si ar micsora redundanta)

TRAMVAIE:

1. Copou - Pd. Ros - Tudor Vladimirescu - Copou
2. Canta - Gara - Iorga - Baza 3
3. Dancu - Tatarasi Sud - Tatarasi Nord - Tg. Cucu
4. Dancu - Tatarasi Sud - Baza 3 - Piata Nicolina - Podu de Piatra - Gara (dimineata si la pranz, pentru a ajuta elevii din zona Dancu sa ajunga la liceele industriale)
5. Dacia - Pd. Ros - Baza 3
5b. Dacia - Pd. Ros - Tutora
6. Dacia - Pd. de Piatra - Gara - Tg. Cucu
7. Tutora - Baza 3 - Tg. Cucu - Gara - Canta
8. Copou - Tudor Vladimirescu - Pd. Ros - Copou
9. Copou - Pd. Ros - CUG
10. Gara - Pd. de Piatra - Pd. Ros - CUG
11. Dacia - Iorga - Baza 3 - Tatarasi Nord

AUTOBUZE/MICROBUZE

40. Copou - Independentei - Tg. Cucu - Pasaj Nicolina
41. Ciurea - Pd. Ros - Tg. Cucu
42. CUG 1 - Frigorifer - Tudor Vladimirescu - Tg. Cucu - Independentei
43. Pacurari - Independentei - Tg. Cucu - Podu Ros - Socola - Frigorifer
44. Piata Dacia - Pasaj Nicolina - CUG I - Ciurea
45. CUG 1 - Podu Ros - Gara
46. Bucium - Baza 3 - Tudor Vladimirescu - Tg. Cucu
47. Tatarasi Sud - Tudor Vladimirescu - Pd. Ros - Pasaj Nicolina
48. Tatarasi Sud - Ion Creanga - Dr. Savini - Eternitate - Podu de Fier - Tg. Cucu
49. Metro - Era - Pacurari - Canta - Gara - Piata Unirii - Tg. Cucu
50. Aeroport - Podu de Fier - Tg. Cucu - Piata Eminescu - Rapa Galbena - Gara
51. Copou - Gara - Dacia
52. Tomesti - Tutora - Baza 3

Privind aceste trasee par ciudate, nu? Eu m-am gandit asa (va dau un exemplu concret). Vechiul traseu 47/121 se compune din 47 si 44. Biletul fiind valabil 90 de minute, cu grafice OK, se poate face transbordarea.


Ultima modificare efectuată de către tramfan la Joi 03 Mar 2016 09:28:05, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
florin5555



Data înscrierii: 31/Aug/2015
Ultima vizita: 18/Mai/2020
Mesaje: 93
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 02 Mar 2016 19:45:22    Titlul subiectului: 183952

Eu nu inteleg de ce nu baga tramvaiul in Tutora pana vor moderniza linia. Astfel autobuzele ar circula pe trasee unde e nevoie.
Ar trebui introdus 2 din Canta-N.Iorga-Baza 3- (Tutora), traseul 11 e cam incarcat pe Iorga.
Era bun tramvaiul 2 prin Podul Ros deoarece ajungeam repede din P.Ros la Gara fata de autobuzul 19.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
EEG



Data înscrierii: 27/Sep/2012
Ultima vizita: 24/Oct/2020
Mesaje: 254
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 02 Mar 2016 19:54:21    Titlul subiectului: 183953

5&5b ar fi trebuit trecute la "autobuze". La tramvaie ,cam pa...
BTW de traseele actuale. Cum țopăie 19 de pe un mal pe altul al Bahluiului la sensul de mers spre Gara. Chiar nu vad ideea sa treaca din nou pe malul drept pe podul nou. Poate doar pentru elevii de la Cantemir? Ca de riverani ar trebui sa ni/li se rupa-n 14. Nu cred ca a zis niciunul dintre ei nici pâs cand au desfiintat astia linia de pe Splai.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Dec/2020
Mesaje: 8066
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 02 Mar 2016 20:36:09    Titlul subiectului: 183955

19 este bun pe unde e si e asa de la inceputuri ('97 sau '98, cand a inlocuit autobuzele 11 si 11b; initial a fost pus pe Splai Stang, dar a fost mutat rapid asa cum e azi; ma rog, initial mergea la Baza 3 prin str. Bucium, cum erau 11 si 11b, dar dupa putin timp de la infiintare a fost dus pe Poitiers la CUG 1). La Biserica Lipoveneasca e legatura buna pentru autobuzele spre Centru, la Pod Cantemir se strang calatori atat de pe Splai, cat si din Cantemir si de pe sos. Nationala (plus Piramida lui Dubet), iar la Podu de Piatra se asigura usor legatura cu traseele spre Alexandru/Dacia. Desigur, la Pod Cantemir le foloseste cu prisosinta celor care au treaba cu gradinita de acolo si elevilor de la Cantemir. Avantajul mentinerii pe Splai Stang ar fi pentru elevii de la Liceul Economic "Virgil Madgearu" (Economic 2, cum i se zicea pe vremuri), in rest nu ar aduce un plus pentru nimeni, caci dupa Biserica Lipoveneasca ar avea statii la Podul Sf. Andrei si inainte de intrarea in rondul de la Podu de Piatra.

Legat de tramvai, statiile de pe Splai (cu exceptia celei din Podu Ros, de la PNL) nu au dat niciodata dupa sfarsitul anilor '90 numar rezonabil de calatori. Foarte, foarte slaba cererea acolo pentru 5. Doar cand mergea 2, o parte din cei care acum asteapta in numar destul de mare 19 la gradinita stateau dincolo, la tramvai sau intre statia de tramvai si cea de autobuz la Pod Cantemir.

_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Dec/2020
Mesaje: 8066
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 02 Mar 2016 21:32:41    Titlul subiectului: 183959

Problema care ma sacaie pe mine foarte tare (mi se urca sangele la cap de fiecare data cand vad asta) e ca autobuzele de pe 5 si 19 parcurg distanta Podu Ros - Podu de Piatra si viceversa impreuna sau foarte aproape unul de celalalt in mai bine de 80% din cazuri si sunt destul de multi calatori care au cele doua extremitati ca punct de pornire si punct terminus pentru calatorie, deci i-ar ajuta foarte mult ca masinile astea sa circule in alternanta perfecta, astfel incat timpul de asteptare in statii sa se injumatateasca pentru acesti oameni. Curios e ca, studiind planificarea, la prima vedere s-ar zice ca n-ar trebui sa se intample atat de des aceasta suprapunere, chiar si daca graficele ar fi anapoda realizate, insa...
_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
florin5555



Data înscrierii: 31/Aug/2015
Ultima vizita: 18/Mai/2020
Mesaje: 93
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 06 Mar 2016 22:27:37    Titlul subiectului: 184020

In momentul de fata masinile nu mai trec pe podul cel vechi al P.Ros. S-ar putea amenaja o statie de tramvai pe pod deoarece ar fi mai practic pentru cine se deplaseaza spre Tg. Cucu (E imposibil de fugit dupa 13 sau 9 pentru a merge spre Tg. Cucu deoarece statiile din P.Ros sunt departate) sau vrea sa schimbe 1/13 cu 9 si invers in sensul ca nu ar mai trebui traversate strazi in P. Ros?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
florin5555



Data înscrierii: 31/Aug/2015
Ultima vizita: 18/Mai/2020
Mesaje: 93
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 03 Apr 2016 14:12:07    Titlul subiectului: 184415

Saptamana asta am vazut un tramvai GT 4 din seria adusa din 2009 parca 106 apartiand depoului Dacia pe traseul 1. Care este actuala repartizare a traseelor pe depouri?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Dec/2020
Mesaje: 8066
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 03 Apr 2016 14:23:14    Titlul subiectului: 184416

Depoul Dacia are o tura zilnic pe traseul 9, probabil ca a fost nevoie in Copou sa fie trimisa o cursa pe 1 sau o fi fost alta problema. Dupa cum prea bine stii, depoul Dacia asigura traseele 3, 6, 7 si 11, dar pe 3 si 7 pot fi (si sunt) trimise si vagoane de la celalalt depou (si pe 11 se trimitea o tura la un moment dat, dar nu stiu daca se mai intampla si acum). Gara asigura traseele 1, 8, 9 si 13.
_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Dec/2020
Mesaje: 8066
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 03 Apr 2016 21:07:57    Titlul subiectului: 184418

Plimbare pe Aleea Sadoveanu, prilej pentru cateva fotografii exotice cu autobuze de pe traseul 36, ca nu se stie niciodata cand si cum devin istorie...


IMG_3365.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  105.75 kb
 Vizualizat:  de 7494 ori

IMG_3365.JPG



IMG_3366.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  108.83 kb
 Vizualizat:  de 7494 ori

IMG_3366.JPG



IMG_3367.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  123.17 kb
 Vizualizat:  de 7494 ori

IMG_3367.JPG



IMG_3368.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  107.34 kb
 Vizualizat:  de 7494 ori

IMG_3368.JPG



IMG_3369.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  132.29 kb
 Vizualizat:  de 7494 ori

IMG_3369.JPG



IMG_3370.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  146.67 kb
 Vizualizat:  de 7494 ori

IMG_3370.JPG



_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 03/Dec/2020
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Lun 04 Apr 2016 07:16:27    Titlul subiectului: 184419

O intrebare.

Pentru cele doua trasee de autobuze din Iasi, care ajung la gara Socola si la aeroport, nu ar fi mai logic ca sa plece de la gara Iasi ?

In acest fel un calator care ar ajunge cu trenul la gara Iasi (sau cu transportul rutier interurban la asa-zisa autogara Vama Veche), ar aveea autobuz direct care sa-l duca pana la aeroport sau gara Socola (când pleaca trenul CFM Socola- Chisinau).

In Iasi se resimte lipsa unei autogari adevarate, situate in apropierea garii Iasi. Mare prostie a facut Simirad prin 2000, când a admis demolarea vechii autogari din Iasi (care era si aproape de gara, si unde era loc suficient si amenajarile necesare) si a permis constructia in locul ei a magazinului Billa!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Dec/2020
Mesaje: 8066
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 04 Apr 2016 08:04:06    Titlul subiectului: 184420

Traseul 51 functioneaza in baza solicitarii din partea CFM si asa va ramane (de altfel, nu este deloc greu de observat ca nu are nici un rost sa ajunga la Gara). Pentru traseul 50 se poarta discutii pentru prelungirea pana la Gara.

Toata lumea vantura ideea asta cu autogara unica ce trebuie musai sa fie amplasata in apropierea garii centrale. Da' de ce trebuie sa umble craca prin oras dube si autobuze suplimentare si nu e mai bine sa fie amenajate puncte de debarcare/imbarcare la capetele transportului public de la periferie, dupa care cei ce au nevoie sa mearga mai departe, spre gari si aeroport, sa foloseasca transportul public sau alte mijloace de transport ce oricum bat strazile (apropo, cat la suta din calatorii dintr-o duba au treaba cu trenurile sau cu aeroportul si cat la suta cu orasul in sine, deci tot la transportul public, la taxiuri sau la alte vehicule ajung?!)? Hai sa ne uitam la Ungaria, de exemplu: cate orase au autogara sau autogarile langa gara? Da' hai sa ne intrebam si de ce.

_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 03/Dec/2020
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Mar 05 Apr 2016 07:03:19    Titlul subiectului: 184432

Pentru traseul 51 ma gândeam ca un calator care ajunde de la Chisinau cu trenul pana la Socola, si apoi ar vrea sa-si continue calatoria cu trenurile CFR care pleaca din gara Iasi spre Suceava, Bacau, Cluj-Napoca, Timisoara, etc, i-ar fi util ca autobuzul sa ajunga pana la gara Iasi.

In privinta autogarii.

Rolul transportului interurban auto ar trebui sa fie acela de a lega satele si comunele , cu orasul si statia CFR cea mai apropiata.
Pe traseele paralele cu caile ferate, nu ar trebui data (din partea ARR-ului) nici un fel de licenta de transport auto interurban de calatori.

Asadar , in acest sens, logica existenta unei autogari unice in apropierea statiei CFR principale a orasului, ar fi acela ca de exemplul calatorii care ajung in Iasi din satele si comunele apropiate, sa-si poata continuua in mod facil calatoria cu trenul spre alte orase (in acest sens, evident ca pe trasee precum Iasi- Pascani, Iasi-Bucuresti, Iasi-Suceava, iasi-Chisinau, Iasi-Bacau, Iasi-Harlau, Iasi-Dorohoi, Iasi-Husi, Iasi-Vaslui, etc nu ar trebui sa fie data nici o licenta pentru transport interurban auto, ci legatura sa se faca exclusiv cu transportul feroviar).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Dec/2020
Mesaje: 8066
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 05 Apr 2016 16:18:39    Titlul subiectului: 184439

Cum am spus mai sus, logica realitatii e cu totul alta si e corecta.
_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
cristian



Data înscrierii: 11/Iul/2009
Ultima vizita: 20/Oct/2020
Mesaje: 180
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 13 Apr 2016 17:34:34    Titlul subiectului: 184599

Salut Radu. Ai putea sa postezi aici si orele de plecare de la capat de linie pentru linia 46?
Multumesc anticipat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Dec/2020
Mesaje: 8066
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 13 Apr 2016 18:40:28    Titlul subiectului: 184600

La 30b si 43c este vorba de curse cu intervale mari de urmarire, ce se pot face din reglaje, deci in principiu se pot asigura la orele specificate, plus sau minus cateva minute, ce nu dau peste cap decat cel mult punctual graficele acestor trasee. La celelalte trasee, unde intervalele de urmarire sunt mici, este imposibil de facut reglaje cand apar abateri de la grafice, care, odata generate, se propaga pe tot parcursul zilei, singurele reglaje facute fiind in baza intervalelor de urmarire, de catre dispeceri. Cauzele aparitiei abaterilor de la grafice sunt cele stiute: trafic, defectiuni (deci impredictibile).

In concluzie, mai jos atasez doar situatia primelor si ultimelor curse (care in linii mari pot fi respectate, dar e bine sa fie tratate si astea ca orientative). Desigur, e vorba de L-V, S si D.



46.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  22.42 kb
 Vizualizat:  de 7073 ori

46.jpg



_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
cristian



Data înscrierii: 11/Iul/2009
Ultima vizita: 20/Oct/2020
Mesaje: 180
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 14 Apr 2016 14:54:18    Titlul subiectului: 184612

M-ar interesa in special plecarile din intervalul 7 - 8 dimineata, chiar daca pot aparea diferite situatii neprevazute. Cel putin pana pe la 7 - 7.20 orasul e foarte liber, deci ma astept sa nu existe deviatii majore. Dupa 7.30 e o alta discutie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Dec/2020
Mesaje: 8066
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 14 Apr 2016 19:14:11    Titlul subiectului: 184618

Imi pare rau, mai multe date nu pot publica.

Traficul nu se rezuma doar la aglomeratia specifica anumitor ore, ci si la alte elemente: lipsa benzilor dedicate pentru autobuze, circulatia permisa pe liniile de tramvai acolo unde n-ar trebui sa fie permisa, neprioritizarea circulatiei vehiculelor de transport public (incluzand semaforizarea, ce nu tine cont de prezenta acestora). Ca exemplu: un autobuz de pe traseul 19, pe sensul spre Canta, intra intr-o serie de semafoare la intersectia Poitiers/Bucium, ce tine pana la intersectia Cantemir/Nationala. Acest autobuz poate avea norocul sa prinda verde continuu si sa parcurga acest tronson in maxim 10 minute, in timp ce urmatorul poate prinde toate semafoarele, timpul de parcurgere a acestui tronson dublandu-se sau fiind chiar si mai mare (poate prinde, de exemplu, doua randuri de rosu la semaforul de pe podul din Podu Ros). Apar, astfel, abateri imposibil de prevazut si de tratat in grafice, de aceea nu se lucreaza la dispecerate cu timpi ficsi, ci cu intervalele de urmarire (care sunt publice pe pagina RATP). In situatia de mai sus, primul autobuz va avansa prea repede, iar al doilea foarte incet, ceea ce poate face ca, in loc de 10 minute, intre cele doua masini sa se inregistreze 20 si uneori chiar 25 de minute. La fel cum e posibil ca intre doua masini sa se scurga 5 minute. Iar situatia de pe acest tronson se poate repeta si pe altele pana la capatul din Canta, unde abaterea va fi ingrozitor de mare. Iar daca se mai defecteaza o masina, situatia se complica si mai tare. Aceste abateri, odata aparute, se propaga pe intreaga durata a zilei, apar si altele in continuu si orele stabilite in grafic devin valori fara nici un fel de importanta. In aceste conditii, plecarile de la capetele de linie nu mai au cum sa se faca la orele stabilite prin grafic, ci utilizandu-se intervalele de urmarire.

Din pacate, nu putem pretinde RATP mai mult decat poate face atunci cand conditiile externe obligatorii pentru a-si desfasura activitatea cum trebuie nu sunt asigurate. Sa afisam niste cifre nu e mare filosofie, problema e ca prezenta lor (COMPLET INUTILA asa cum stau lucrurile in prezent) ar genera infinit mai multa frustrare printre calatori, care nu iau in calcul toate aspectele cand evalueaza o situatie. Asadar, intai de orice trebuie create conditii pentru ca transportul public sa-si indeplineasca rolul sau pentru comunitate.

_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Dec/2020
Mesaje: 8066
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 15 Apr 2016 08:00:24    Titlul subiectului: 184622

Iar reglajele pe care le fac dispecerii in baza intervalelor de urmarire nu pot decat sa elimine (daca nu apar intre timp si alte probleme pe traseul afectat), dupa o cursa completa, un gol aparut intre doua vehicule din varii motive, in nici un caz nu pot readuce cursele in graficul orar stabilit.
_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Igor



Data înscrierii: 08/Dec/2007
Ultima vizita: 15/Apr/2016
Mesaje: 94
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 15 Apr 2016 15:16:05    Titlul subiectului: 184630

Pentru situatii de genul asta ar fi de mare ajutor proiectul mentionat mai sus, unde, prin intermediul unei aplicatii pe telefon sa poti vedea (chiar si o estimare) in timp real cand va sosi urmatorul autobuz/tramvai intr-o anumita statie.

Personal, folosesc o aplicatie similara a companiei de autobuze din orasul in care locuiesc (Edinburgh) si este o cu totul alta experienta in a folosi transportul in comun. Nu m-as mai vedea, decat daca e neaparat nevoie, asteptand in statie sperand ca poate trece un autobuz candva.

Sper sa se ajunga la un sistem de acest gen si in Iasi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cristian



Data înscrierii: 11/Iul/2009
Ultima vizita: 20/Oct/2020
Mesaje: 180
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 15 Apr 2016 22:56:32    Titlul subiectului: 184635

Eu inteleg, sau cel putin incerc, problemele cu care se confrunta transportul public din Iasi. Totusi pana pe la 7.20 dimineata orasul este destul de liber, si nu cred ca lipsa benzii speciale destinate transportului in comun sau traficul duc la intarzieri. Cel mult semafoarele prost reglate ar putea cauza intarzieri.

Un bun prieten a locuit multi ani in capat Pacurari iar acum s-a mutat in Bucium, in zona spitalului de psihiatrie. Intotdeauna a fost foarte nemultumit de orarul autobuzului 46, atat la plecarea din Pacurari cat si la plecarea din Bucium.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 36, 37, 38  Următoare
Pagina 32 din 38

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community