Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri / Articole de presă
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul SUCEAVA
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 28 Ian 2010 16:21:05    Titlul subiectului: 122808

Probleme cu gerul si la TPL Suceava:

http://www.newsme.ro/social/temperaturile-foarte-scazute-au-cauzat-probleme-si-la-tpl-.html

News ME a scris:
Temperaturile foarte scazute inregistrate in ultimele zile la Suceava au cauzat probleme nu numai traficului rutier, ci si Societatii de Transport Public Local.

Unul dintre autobuzele TPL nu a mai pornit deloc, iar celelalte au fost pornite tot timpul pentru a nu exista si alte situatii similare. Mai mult, timpii de deplasare a autobuzelor a crescut si asta deoarece conducerea societatii a solicitat soferilor ca viteza sa nu depaseasca 50 de km/ora.

Directorul Societății de Transport Public Local, Darie Romaniuc a declarat că în aceste zile când mercurul din termometre a scăzut mult sub -20 de grade celsius, activitatea a fost mult îngreunată.

Directorul TPL a precizat că au fost nevoiți să țină autobuzele pornite tot timpul pentru a nu avea pierderi de aer, având în vedere că mașinile funcționează cu suspensii pe perne, iar daca autobuzele ar fi fost oprite, presiunea ar fi scăzut foarte mult și exista posibilitatea ca acestea să nu mai pornească sau chiar să se defecteze. Pe lângă acest aspect, cei de la societatea de transport public local au avut –și ceva probleme în ceea ce privește combustibilul.

Astfel, până săptămâna trecuta, societatea a avut motorină la o anumită temperatură, iar după aceea furnizorul a adus motorină la o altă temperatură, TPL primind stocuri de combustibil săptămânal. În ceea ce privește supraconsumul cauzat de faptul că mașinile au fost pornite tot timpul, directorul Darie Romaniuc, declară că acesta nu este foarte mare, ajungând undeva la maxim 10% față de cel obișnuit.

Din fericire, TPL nu a avut probleme prea mari în ceea ce privește mașinile care să fie neutilizabile, în această situație aflându-se doar un autobuz care nu a mai putut fi pornit. Cât privește încălzirea din autobuze, conducerea TPL declară că nu există posibilități de a furniza mai multă căldură în mașini.

Fiecare autobuz este dotat cu două aeroterme pentru încălzire, însă din cauza temperaturilor foarte scazute și a distanțelor la care opresc mașinile, acestea nu pot furniza mai multă căldură.

Mai mult decât atât, directorul TPL a declarat că la toate mașinile a fost schimbată una dintre aeroterme, însă pe această vreme, pur și simplu nu fac față.

Pe de altă parte, conducerea TPL a declarat că șoferilor li s-a solicitat să nu conducă cu viteze mai mari de 50 de km/oră pentru a nu se ajunge la defectarea autobuzelor, așadar sucevenii trebuie să știe că este posibil că aștepte mai mult până la sosirea unui autobuz.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Mar 02 Feb 2010 07:59:06    Titlul subiectului: 123102

Se vrea reintroducerea transportului electric in Suceava. Deocamdata ramanem la faza de initiative.
Evenimentul.ro a scris:
Inițiativa municipalității sucevene, de a promova transportul pe curent electric, printr-un forum internațional, cu participanți din Marea Britanie (Westeminster), Grecia (Zografou), Suedia (Stockholm) și Germania (Frankfurt), care va avea loc la Suceava anul acesta, ar putea fi primul pas pentru o schimbare majoră în transportul public local. „Acesta este și viitorul transportului public în municipiul Suceava. Iată că în această primăvară, la primele autobuze Irisbus Iveco aduse, facem jumătate din norma de funcționare. Ele au opt ani de funcționare, iar patru au trecut deja. Noi n-am renunțat niciodată la structura de troleibuze, se poate oricând reveni la ea. Transportul electric este atât ecologic cât și economic”, a declarat primarul Sucevei, Ion Lungu, care speră ca fondurile necesare restructurării transportului public să fie asigurate în mare parte din finanțări europene, scrie Monitorul de Suceava. Directorul TPL, Darie Romaniuc, spune că o asemenea inițiativă ar fi mai mult decât benefică, pentru că, pe lângă un grad mult mai mic de poluare într-o comunitate urbană de proporții, ar fi făcute economii semnificative.
Conform directorului TPL, cele mai mari economii sunt cele la carburanți, pentru că, în prezent, jumătate din veniturile lunare ale societății de transport public local merg pe motorina necesară autobuzelor și microbuzelor. Lunar, cele 33 de autobuze Irisbus Iveco din parcul auto al TPL Suceava consumă minim 110.000 de litri de carburant, pentru a parcurge traseele stabilite, zi de zi. Practic, într-un an sunt cheltuite aproximativ 1,3 milioane de euro numai pentru achiziționarea de carburant. „Dacă în loc de autobuze am folosi troleibuze pe curent electric, economia la combustibil ar fi de 40-50 la sută. Cheltuielile de întreținere a acestor troleibuze sunt de asemenea ceva mai mici, în schimb sunt mai mari cele de exploatare a rețelei de curent electric. Investiția inițială, pentru a pune la punct un sistem de transport public bazat pe curent electric, este foarte mare, atât pentru rețeaua electrică cât și pentru mijloacele de transport, care sunt aproape duble la preț față de un autobuz pe motorină”, a explicat Darie Romaniuc. Faptul că transportul electric este unul de viitor e demonstrat atât de intențiile unor mari orașe europene de a renunța total la transportul pe carburant, în favoarea celui electric, cât și de faptul că, de curând, în București au fost achiziționate 100 de troleibuze noi, Irisbus Iveco, care arată exact ca autobuzele de aceeași marcă folosite de TPL Suceava, doar că au deasupra mecanismul de conectare la rețeaua electrică. Diferența e că, dacă un autobuz Irisbus Iveco costă 170.000 de euro, un troleibuz produs de aceeași firmă costă peste 270.000 de euro.
Transportul electric din Suceava, desființat în urmă cu patru ani
Ideea de a reveni la transportul electric vine la numai patru ani de la desființarea rețelei de troleibuze din Suceava.

http://www.evenimentul.ro/articol/tpl-ar-economisi-anual-600000-de-euro-daca-ar-reintroduce-transportul-pe-curent-electric.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Joi 11 Feb 2010 07:51:11    Titlul subiectului: 123500

Primăria interzice călătoriile gratuite cu autobuzele supermarket-urilor
Evenimentul.ro a scris:
Municipalitatea va scoate de pe traseu autobuzele care transportă gratuit sucevenii la supermarket-uri. Anunțul a fost făcut ieri, de primarul Ion Lungu, care a precizat că respectivele companii nu au solicitat autorizație pentru acest gen de activitate. Edilul șef susține că serviciul în cauză a fost tolerat doar în perioada sărbătorilor, când afluxul de suceveni înspre marile centre comerciale este unul sporit. În plus, unii dintre locuitori se folosesc de autobuzele mall-urilor pentru a se deplasa și între stațiile de pe traseu, fapt care adus la o scădere numărului de călători ai societății publice de transport local TPL. „Trebuie să protejăm TPL, pentru că aceste societăți nu au autorizație de la primărie, fiind agreate doar pentru transportul propriilor salariați”, a subliniat dl Lungu. (L.D.)

http://www.evenimentul.ro/articol/primaria-interzice-calatoriile-gratuite-cu-autobuzele-supermarket-urilor-.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 11 Feb 2010 08:17:26    Titlul subiectului: 123502

Nu este totusi o exagerare din partea autoritatilor locale? Daca un hypermarket vrea sa aiba o linie gratuita, ce fel de aprobare trebuie sa aiba? Oricum de grozavia asta nu am auzit decat la Suceava, in alte orase medii si mari, hypermarketurile au linii gratuite de autobuze/microbuze, conditia fiind ca la intoarcere de la magazin sa nu ia calatori de pe traseu.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 11 Feb 2010 11:34:40    Titlul subiectului: 123514

Este o masura care s-a mai luat si prin alte orase... Din cate mi s-a spus, pentru o linie gratuita hypermarket-ul respectiv trebuie sa plateasca o suma fixa (precum la inchirierea curselor conventie) insa in situatia de fata, cum economia nationala se misca mai greoi, nu s-a mai luat in considerare (si) acest aspect. In alta ordine de idei, cei care doresc sa ajunga la un supermarket/hypermarket trebuie sa plateasca bilet. Cursele raman daca primaria si operatorul de transport care le detine decid acest aspect. Insa nu vor fi gratuite (daca hypermarketul nu plateste, calatorii nu platesc, atunci cine acopera pierderile de combustibil pe acest traseu, plata soferilor, intretinerea vehiculelor care ruleaza (etc, etc)? Ar insemna o linie "pierduta", nu?).
Din punct de vedere al transportului la hypermarket exista doua modalitati, prima este transportul privat, afiliat hypermarket-ului in cauza, unde plata se efectueaza "intern" intrucat transportul respectiv se considera ca facand parte din administratia propriu-zisa (cheltuieli aferente) hypermarket-ului, in cel de-al doilea caz se stabileste unul sau mai multe trasee de interes, se stabileste un program (frecventa constanta sau pentru anumite ore cu flux mare de cumparatori/angajati - orele de varf, schimbul de ture, sarbatori, ...) si se semneaza un contract cu societatea de transport dorita. De aceasta data avem cheltuieli de natura externa, transportul respectiv nefacand parte din administratia propriu-zisa a hypermarket-ului. Cert este ca in ambele cazuri se plateste, nu se circula gratuit.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Mar 16 Feb 2010 07:52:28    Titlul subiectului: 123743

Mecanicii TPL repară în ger și ninsoare mijloacele de transport călători
Evenimentul.ro a scris:
Municipalitatea suceveană caută o soluție pentru construirea unei hale de reparare și întreținere a autobuzelor și microbuzelor societății de transport local de călători TPL. Problema amenajării unei asemenea facilități revine în actualitate pe fondul gerului din ultima lună, mecanicii firmei subordonate Consiliului Local fiind siliți să facă remedieri în condiții greu de imaginat. În recenta ședință a deliberativului local s-a votat alocarea unei sume de 500.000 de lei cu această destinație, însă edilul șef Ion Lungu nu este prea optimist vizavi de materializarea imediată a inițiativei. Cauza o constituie și procesele pe care primăria le are cu TASA Suceava și care au ca obiect dreptul la proprietate asupra terenului de la sediul de pe strada „Traian Vuia” al TPL. „Am discutat cu juriștii primăriei și din păcate există încă acele procese blocate cu TASA. Am prins și anul trecut bani în buget, dar soluția concretă de realizare acestei hale nu este încă palpabilă”, a subliniat primarul.
Reamintim că la începutul lui martie 2006, a fost convocată chiar o ședință extraordinară a deliberativului pe tema construirii unui garaj pentru cele 15 autobuze noi care urmau a sosi la Suceava până la finele lunii respective. Întrucât la sediul falimentarei TPS, gazda de acum a TPL, nu existau spații corespunzătoare, încă de pe atunci s-a pus problema riscului lăsării la voia stihiilor și degradării noilor mijloace de transport în comun. La acea dată, edilul-șef Ion Lungu spunea că a identificat o suprafață disponibilă pe Calea Unirii din Lunca Sucevei, pe aceasta urmând a se ridica o construcție provizorie din materiale ușoare. În bugetul local pe 2006 fusese prevăzută și alocarea a 500.000 lei vechi, lucrările trebuind să se deruleze în regim de urgență.

http://www.evenimentul.ro/articol/mecanicii-tpl-repara-in-ger-si-ninsoare-mijloacele-de-transport-calatori-.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Mie 22 Dec 2010 08:00:15    Titlul subiectului: 137769

Deficit de mijloace de transport în comun la TPL
Evenimentul.ro a scris:
O comisie formată din 5 membri ai executivului municipal sucevean și condusă de viceprimarul Lucian Harșovschi a analizat și evaluat gradul de respectare a criteriilor de performanță privind efectuarea transportului public local de persoane în anul 2010. Concluziile au fost trase în baza chestionarelor completate de societatea de Transport Public Local(TPL) și Asociația Transportatorilor Locali de Persoane (ATPL), una dintre acestea fiind că, în momentul de față, există un deficit de mijloace de transport în raport cu necesarul de mașini pentru respectarea programului de circulație al TPL. Pe de altă parte, în urma analizei a rezultat faptul că se impune scăderea vechimii medii a microbuzelor din transportul complementar în regim maxi taxi, simultan cu creșterea gradului de dotare și a confortului călătorilor. Comisia executivului local a constatat deficiențe legate de comportamentul necorespunzător al conducătorilor auto; neeliberarea de bilete pe mijloacele maxi taxi; nerespectarea regulilor de circulație și asigurarea curățeniei în autobuze și microbuze. În ceea ce îi privește pe beneficiarii serviciilor de transport public, aceștia vor abonamente subvenționate pentru elevii din centrele de plasament și cei cu cărți de identitate provizorie și care nu au domiciliul în Suceava, dar și înființarea de noi stații de îmbarcare-debarcare ori mutarea altora dintre cele deja amenajate.

http://www.evenimentul.ro/articol/deficit-de-mijloace-de-transport-in-comun-la-tpl.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Vin 22 Iul 2011 11:25:04    Titlul subiectului: 2005-03-02 146251

Nu se intelege prea exact din articol, la un moment dat s-a dorit un fel de "parteneriat" public-privat, genul ala in care statul aduce bani iar privatii ii iau? Twisted Evil

Si de ce a cazut smen... aaa, "afacerea" cu asocierea?!?

http://www.evenimentul.ro/articol/angajatii-defunctei-tps-sa.html

"02-03-2005

Angajații defunctei TPS SA se înghesuie pe listele de disponibilizări

Tentați de compensațiile financiare, salariații firmei Transport Public și Servicii (TPS) solicită în masă punerea pe liber. Viitorii disponibilizați de la TPS vor să primească salarii compensatorii de 3 miliarde lei, după cum ne-a spus consilierul municipal PSD, Ovidiu Donțu. D-sa a informat plenul Consiliului Local că are informații potrivit cărora aceasta este suma pe care s-au gîndit să o ceară muncitorii în schimbul punerii pe liber. În ultima ședință, CL a acordat mandat reprezentanților în Adunarea Generală a Acționarilor de la TPS să negocieze un act adițional la contractul colectiv de muncă, acesta urmînd a consacra posibilitatea acordării de plăți compensatorii în caz de disponibilizare colectivă. Inițiativa survine hotărîrii legislativului de organizare a transportului local public de persoane pe baze noi, demers ce trebuie acompaniat de măsuri de protecție socială. Potrivit primarului Ion Lungu, parcul mediu de 10–12 mașini al societății de transport public și servicii este deservit de 198 de salariați, număr dublu față de necesar, ceea ce duce la costuri suplimentare și acumularea pierderilor. Pe de altă parte, consilierul PNL Elena Oanea a semnalat apariția intențiilor de plecare în masă în șomaj cu acordarea de compensații financiare. "Din informațiile pe care le avem, există mai multe persoane care ar dori să plece cu aceste plăți compensatorii decît numărul celor care doresc să rămînă", a declarat dna Oanea. Defuncta TPS aparține acum TASA SA. După cum ne-a spus șeful subcomisiei de negociere a CL, dl Mihai Airinei, conducerea SC TASA (aparținînd holdingului Atlassib), proprietarul activelor defunctei societăți de transport public TPS, "mai vrea niște detalii" în legătură cu eventualul contract, astfel că asocierea TASA SA cu municipalitatea mai are de așteptat. Documentul juridic ar fi trebuit să fie discutat în ședința CL, demers care s-a amînat. Inițiat de primarul liberal Ion Lungu, proiectul de asociere, care ar fi una dintre premierele locale ale mult trîmbițatelor parteneriate publice-locale, include, printre altele, următoarele clauze: achiziționarea de către Atlassib a 30 de autobuze noi (cu care vor circula, potrivit legii, și persoanele cu disabilități locomotorii), păstrarea unui parc de 10 microbuze și 10 autobuze ținînd de CL Suceava și, cel mai important, dezafectarea liniilor de troleibuz (acestea rămînînd în patrimoniul municipalității). Tariful pentru o călătorie cu Tasa-Atlassib rămîne neschimbat: 7.000 de lei. (L.D., B.B.)"


Ultima modificare efectuată de către Arhiva de Presa la Mar 26 Iul 2011 14:59:39, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Vin 22 Iul 2011 12:06:45    Titlul subiectului: 2006-05-31 146254

http://www.evenimentul.ro/articol/doar-banii-aduc-fericirea.html

"31-05-2006

Pentru administrațiile din Moldova
Doar banii aduc fericirea

În transportul local va investi și Primăria Suceava, care, împreună cu societatea Transport Public Local (TPL), intenționează să pregătească lucrători specializați în depanarea echipamentelor electronice pentru noile autobuze. Pentru perioada următoare, prioritară este construirea unei hale care să adăpostească autobuzele de intemperii, mai ales pe timpul iernii. Printr-o hotărîre de Consiliul Local s-a aprobat alocarea, în acest sens, a 5 miliarde de lei vechi.
"


Ultima modificare efectuată de către Arhiva de Presa la Mar 26 Iul 2011 14:59:14, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Lun 25 Iul 2011 10:35:58    Titlul subiectului: 2007-08-25 146349

http://www.evenimentul.ro/articol/troleibuzele-vor-reaparea-pe-strazile-sucevei.html

" 25-08-2007

Troleibuzele vor reapărea pe străzile Sucevei

(ASIS) - În curînd, troleibuzele ar putea reintra în circulație pe străzile municipiului Suceava. Anunțul a fost făcut de primarul Ion Lungu, care a precizat că reintroducerea acestor mijloace de transport ar putea avea loc după amortizarea autobuzelor Irisbus-Iveco achiziționate anul trecut. În prezent, se lucrează la dezafectarea rețelei vechi și uzate de cablu, stîlpii și restul infrastructurii fiind conservate și păstrate. La dotarea societății de transport local cu autobuze noi s-a făcut un studiu de fezabilitate și pentru transportul de călători cu troleibuze. Însă, doar reabilitarea rețelelor, fondurile necesare se ridicau la nivelul contravalorii autobuzelor Irisibus-Iveco. "În viitor, după ce va expira perioada de amortizare a autobuzelor noi, vom putea cumpăra și troleibuze. Dar, pînă una alta, trebuie reabilitată rețeaua", a reliefat șeful municipalității. Prima linie de troleibuz din municipiul reședință de județ a fost inaugurată în 1988. La acea vreme, folosirea energiei electrice era mai avantajoasă decît motorina sau benzina, iar spre fabrici și uzine se deplasau zeci de mii de oameni din tot județul. Primul semn de cădere a venit o dată cu disponibilizările masive de personal din zona industrială Șcheia, Linia 3 fiind închisă, iar rețeaua dezafectată. În 1998, a intrat pe scenă transportul în regim maxi-taxi, concurența fiind, pentru troleibuze, de-a dreptul copleșitoare. (L.D.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Lun 25 Iul 2011 11:02:41    Titlul subiectului: 2008-10-06 146357

http://www.evenimentul.ro/articol/cu-ochii-dupa-autobuz.html

"2008-10-06

Cu ochii după autobuz...

Indiferent că merg la serviciu, la școală sau dintr-o localitate în alta, zilnic, moldovenii sînt nevoiți să aștepte mijloacele de transport în comun sub cerul liber, în stații în care traseele sînt afișate pe indicatoare de tablă ruginite. Există însă și cîteva excepții, puține ce-i drept, unde stațiile au fost amenajate cu panouri luminoase, cu scaune și tonete de bilete.

Noroc de campania electorală

În stațiile de autobuz și maxi-taxi din municipiul Suceava nu există panouri luminoase de afișaj care să arate traseele și intervalele de timp la care sosesc mijloacele de transport în comun ale societății Transport Public Local, subordonată și finanțată direct de Primărie. În unele stații de autobuz extinse sau reparate, în timpul campaniei electorale pentru alegerile locale, au apărut și cîteva panouri de afișaj, din tablă și autocolantate, care arătau traseele pe care circulă mijloacele de transport în comun. Călătorii nu sînt informați însă de ritmul în care autobuzele sau microbuzele de maxi-taxi ale unității de Transport Public Local circulă pe trasee.
În urmă cu doi ani, cînd au fost achiziționate 15 autobuze noi marca "Irisbus", a fost demarată doar o minimă campanie de informare privind traseele pe care circulă aceste autobuze, campanie care s-a rezumat doar la cîteva zeci de autocolante lipite în stații și mijloacele de transport cu schițe care arătau traseele, dar acele autocolante au fost distruse în timp.
Chiar dacă mai marii din conducerea TPL și a Primăriei Suceava spun că scopul este de a deservi mai bine cetățenii în mai multe puncte ale orașului, TPL nu a montat nici măcar acele autocolante cu traseele din transportul comun. Iar despre panouri luminoase care să arate traseele și intervalele de timp la care sosesc mijloacele de transport în comun nici nu poate fi vorba.

Dacă aruncăm un ochi la stațiile pe care le au la dispoziție ceilalți cetățeni europeni, iar mijloacele de transport în comun arată și funcționează însutit de ori mai bine ca la noi, este lesne de înțeles de ce o simplă călătorie spre casă sau spre serviciu este mai plăcută...
Geanina Manolache, cu sprijinul subredacțiilor ASIS"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Lun 25 Iul 2011 11:24:16    Titlul subiectului: 2010-02-02 146367

http://www.evenimentul.ro/articol/tpl-ar-economisi-anual-600000-de-euro-daca-ar-reintroduce-transportul-pe-curent-electric.html

"02-02-2010

TPL ar economisi anual 600.000 de euro dacă ar reintroduce transportul pe curent electric

Inițiativa municipalității sucevene, de a promova transportul pe curent electric, printr-un forum internațional, cu participanți din Marea Britanie (Westeminster), Grecia (Zografou), Suedia (Stockholm) și Germania (Frankfurt), care va avea loc la Suceava anul acesta, ar putea fi primul pas pentru o schimbare majoră în transportul public local. „Acesta este și viitorul transportului public în municipiul Suceava. Iată că în această primăvară, la primele autobuze Irisbus Iveco aduse, facem jumătate din norma de funcționare. Ele au opt ani de funcționare, iar patru au trecut deja. Noi n-am renunțat niciodată la structura de troleibuze, se poate oricând reveni la ea. Transportul electric este atât ecologic cât și economic”, a declarat primarul Sucevei, Ion Lungu, care speră ca fondurile necesare restructurării transportului public să fie asigurate în mare parte din finanțări europene, scrie Monitorul de Suceava. Directorul TPL, Darie Romaniuc, spune că o asemenea inițiativă ar fi mai mult decât benefică, pentru că, pe lângă un grad mult mai mic de poluare într-o comunitate urbană de proporții, ar fi făcute economii semnificative.

Conform directorului TPL, cele mai mari economii sunt cele la carburanți, pentru că, în prezent, jumătate din veniturile lunare ale societății de transport public local merg pe motorina necesară autobuzelor și microbuzelor. Lunar, cele 33 de autobuze Irisbus Iveco din parcul auto al TPL Suceava consumă minim 110.000 de litri de carburant, pentru a parcurge traseele stabilite, zi de zi. Practic, într-un an sunt cheltuite aproximativ 1,3 milioane de euro numai pentru achiziționarea de carburant. „Dacă în loc de autobuze am folosi troleibuze pe curent electric, economia la combustibil ar fi de 40-50 la sută. Cheltuielile de întreținere a acestor troleibuze sunt de asemenea ceva mai mici, în schimb sunt mai mari cele de exploatare a rețelei de curent electric. Investiția inițială, pentru a pune la punct un sistem de transport public bazat pe curent electric, este foarte mare, atât pentru rețeaua electrică cât și pentru mijloacele de transport, care sunt aproape duble la preț față de un autobuz pe motorină”, a explicat Darie Romaniuc. Faptul că transportul electric este unul de viitor e demonstrat atât de intențiile unor mari orașe europene de a renunța total la transportul pe carburant, în favoarea celui electric, cât și de faptul că, de curând, în București au fost achiziționate 100 de troleibuze noi, Irisbus Iveco, care arată exact ca autobuzele de aceeași marcă folosite de TPL Suceava, doar că au deasupra mecanismul de conectare la rețeaua electrică. Diferența e că, dacă un autobuz Irisbus Iveco costă 170.000 de euro, un troleibuz produs de aceeași firmă costă peste 270.000 de euro.

Transportul electric din Suceava, desființat în urmă cu patru ani

Ideea de a reveni la transportul electric vine la numai patru ani de la desființarea rețelei de troleibuze din Suceava."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Lun 25 Iul 2011 11:25:52    Titlul subiectului: 2010-09-29 146369

http://www.evenimentul.ro/articol/troleibuzele-ar-putea-reveni-pe-strazile-sucevei.html

"29-09-2010

Troleibuzele ar putea reveni pe străzile Sucevei

Acum, municipiul reședință de județ are autobuze moderne, cum doar la Paris se mai pot vedea, spune primarul Ion Lungu

Municipalitatea suceveană participă la proiectul „EVUE-Mijloace de transport electrice în zonele urbane din Europa”. Acesta este finanțat de Uniunea Europeană, în cadrul Programului de cooperare „Urbact II”, la faza a doua a proiectului, bugetul local contribuind cu peste 2700 de euro, bugetul de stat cu circa 5000 de euro, iar UE cu mai mult de 31.000 de euro. Obiectivul acesteia etape îl reprezintă schimbarea mentalității populației față de transportul în comun, inclusiv în scopul încurajării utilizării mijloacelor de transport ecologie, în special a celor electrice „Trebuie să ne gândim și în perspectivă, nefiind exclus ca următorul parc de mașini al municipiului Suceava să fie un parc electric. De aceea, nici nu am trecut dezafectarea instalațiilor de la fostele troleibuze”, declară edilul șef Ion Lungu. În opinia dlui Lungu, reintroducerea acestor mijloace de transport ar putea avea loc după amortizarea autobuzelor Irisbus-Iveco achiziționate în leasing în urmă cu 4 ani. Primarul Lungu susține că Suceava are autobuze moderne, precum doar la Paris se mai pot vedea, însă, din păcate, unele dintre acestea se apropie de termenul de amortizare. „Spre mândria noastră, avem un parc de mijloace moderne de transport persoane, pentru că autobuze precum cele Irisbus-Iveco de la Suceava am văzut și în Paris. Însă acest parc și-a făcut datoria din punct de vedere al numărului de kilometri, întrucât autobuzele au un termen de amortizare de 8 ani, iar unele dintre ele au atins deja 5 ani”, explică Ioan Lungu. La începuturile demersurilor de dotare a societății de transport local TPL cu autobuze noi s-a făcut și un studiu de fezabilitate pentru transportul de călători cu troleibuze, stâlpii și infrastructura, în afară de cablurile electrice, fiind conservate și păstrate. Prima linie de troleibuz din municipiul reședință de județ a fost inaugurată 1988. La acea vreme, folosirea energiei electrice era mai avantajoasă decât cea a motorinei sau benzinei, iar înspre fabrici și uzine se deplasau zeci de mii de oameni din tot județul. Primul semn de decădere a transportului pe cablu a venit o dată cu disponibilizările masive de muncitori din zona industrială Șcheia, linia 3 fiind închisă, iar rețeaua electrică dezafectată. În 1998, a intrat pe scenă transportul în regim maxi taxi, concurența făcută troleibuzelor fiind de-a dreptul copleșitoare. V.I. ADOMNICĂI"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Lun 25 Iul 2011 11:33:34    Titlul subiectului: 2011-05-05 146372

http://www.evenimentul.ro/articol/parc-de-autovehicule-ecologice.html

"05-05-2011

Parc de autovehicule ecologice

(ASIS)– Renault România propune Primăriei municipiului Suceava dezvoltarea unui parc minim de 50 de autovehicule electrice. Conducerea municipalității sucevene și-a dat acordul de principiu în acest sens, așteptându-se detaliile privind materializarea proiectului. „Termenul de finalizare a acestui proiect este sfârșitul anul 2012, ca puncte principale figurând disponibilitatea de parteneriate publice pentru înființarea infrastructurii de încărcare și acordul pentru instalarea de borne de încărcare cu destinație publică”, a declarat primarul Ion Lungu. Edilul șef a adăugat că aceste din urmă borne ar urma să fie instalate în parcări, pe proprietăți publice și în stațiile carburanți. „Mi-am exprimat acordul de principiu pentru a intra în acest parteneriat cu firma Renault. Potrivit scrisorii acesteia, municipiul nostru a fost ales tocmai pentru calitatea de pol de dezvoltare urbană în zona de nord a țării”, a reliefat primarul. Lungu a evidențiat că Suceava este parte și în proiectul „EVUE –Mijloace de transport electrice în zonele urbane din Europa”, în ideea de a se introduce mijloace ecologice de transport în comun, mai exact revenirea la troleibuze. „Este vorba despre viitorul parcului auto de transport public local de la TPL, prin dotarea cu troleibuze, o eventuală posibilitate fiind și sincronizarea celor două proiecte. Este posibil, în primă fază, să facem, la primărie și unitățile din subordine, o dotare de minim 50 de autovehicule ecologice”, a explicat șeful municipalității. Proiectul „EVUE –Mijloace de transport electrice în zonele urbane din Europa” este finanțat de Uniunea Europeană, în cadrul Programului de Cooperare „Urbact II”, la faza a doua, bugetul local contribuind cu peste 2700 de euro, bugetul de stat cu circa 5000 de euro, iar UE cu peste 31.000 de euro. La începuturile demersurilor de dotare a societății de transport local TPL cu autobuze noi s-a făcut și un studiu de fezabilitate pentru transportul de călători cu troleibuze, stâlpii și infrastructura, în afară de cablurile electrice, fiind conservate și păstrate. Prima linie de troleibuz din municipiul reședință de județ a fost inaugurată 1988. La acea vreme, folosirea energiei electrice era mai avantajoasă decât cea a motorinei sau a benzinei, iar înspre fabrici și uzine se deplasau zeci de mii de oameni din tot județul. Primul semn de decădere a transportului pe cablu a venit o dată cu disponibilizările masive de muncitori din zona industrială Șcheia, linia 3 fiind închisă, iar rețeaua electrică – dezafectată. În 1998, a intrat pe scenă transportul în regim maxi-taxi, concurența făcută de acesta troleibuzelor fiind de-a dreptul copleșitoare.

(L.D.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 28 Aug 2012 00:45:20    Titlul subiectului: 158400

Balamuc cu un maxi-taxi si o cisterna... Iata, parca avem un nou caz "Scanteia" in fata ochilor:

http://www.adevarul.ro/locale/suceava/Marturii_socante_din_microbuzul_mortii_0_763123905.html

"Mărturii șocante din microbuzul morții: "Sânge, mult sânge și lumea pe jos..."

27 august 2012

Autor: Sandrinio Neagu

Dacă inițial se știa că numărul răniților din accidentul petrecut astăzi dimineață, 27 august, de la Stroiești Suceava era de 16, medicii de la Spitalul Județean Suceava spun că au acordat îngrijiri medicale pentru 20 de răniți.

Persoanele care nu au suferit răni grave povestesc clipele de coșmar pe care le-au trăit în microbuzul morții.

"Sânge, mult sânge și lumea pe jos...câteva minute n-am avut aer și nu puteam vorbi!...Au fost momente de groază, am mai văzut la televizor dar cu mașini mici, dar aici un microbuz plin...Doamne ferește ce era acolo!", a povestit Domnica Anghelina, una dintre pasagerele din microbuz.

"Eram în picioare și am văzut că cineva a vrut să intre în noi sau nu știu ce, iar șoferul a vrut să se ferească. Ne-am izbit și am văzut numai o ploaie de sticle care mi-o venit în față, am căzut jos eram multe persoane și n-am mai putut să deschidem ușa. O căzut peste mine o doamnă mai în vârstă, o altă fată nu putea respira șoferul era inconștient dar respira. Un băiat era cu capul spart pe geam, o rămas așa pe geam cu capul spart în două. A fost groaznic, mulți au rămas acolo până a venit descarcerare", își amintește cu groază Andreea Pașcan.

La rândul său, șoferul autocisternei implicată în teribilul accident spune că nu are nici o vină pentru această tragedie.

"Microbuzul urca și o intrat în lateralul cisternei, în puntea din spate, în bara din spate. O început să mă joace (n.r. - cisterna) de n-am putut să o redresez și am oprit tocmai în colo", a declarat Dumitru Grămadă.

Între timp, autoritățile încearcă să afle exact cum s-a produs accidentul și cine se face vinovat. Până în prezent, bilanțul accidentului este de un mort, două persoane grav rănite și alte 18 persoane care au avut nevoie de îngrijiri medicale. Un accident rutier foarte grav s-a produs astăzi dimineață, în jurul orei 7.15, pe Drumul Național 17, care leagă Suceava de Vatra Dornei, în apropierea comunei Stroiești.

În apropierea comunei Stroiești, șoferul unui microbuz de transport persoane, care făcea legătura între comuna Ciprian Porumbescu și municipiul Suceava a intrat pe contrasens și a lovit un tren autocisternă gol.



41.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  32.42 kb
 Vizualizat:  de 21656 ori

41.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1004
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 20 Noi 2013 18:28:01    Titlul subiectului: 2013-11-20 169026

www.gandul.info/stiri/un-autobuz-electric-pentru-transportul-in-comun-va-fi-testat-la-suceava-11709501

20 noiembrie 2013

"Un autobuz electric pentru transportul în comun va fi testat la Suceava
Tibi Bujdei

Un autobuz electric va fi testat, două săptămâni, în municipiul Suceava, autoritățile locale urmând să decidă, ulterior, dacă actualul parc auto al orașului va fi înlocuit cu autobuze electrice, printr-un proiect cu finanțare elvețiană în valoare de 70.000 de franci elvețieni.

Primarul Sucevei, Ion Lungu, a declarat, miercuri, într-o conferință de presă, că de la sfârșitul săptămânii viitoare în municipiul Suceava va fi testat, timp de două săptămâni, un autobuz electric, în urma unei colaborări cu o firmă din Ilfov.

"Trebuie să vedem ce înseamnă acest autobuz.Este un test de prezentare ca să vedem cum se comportă, câți kilometri parcurge la o încărcare, dar și costurile de operare", a spus Lungu.

El a precizat că, în urma testării acestui autobuz, se va decide dacă actualul parc auto al municipiului va fi înlocuit cu autobuze electrice, investiția urmând să fie posibilă printr-un proiect cu finanțare elvețiană în valoare de 70.000 de franci elvețieni.

Municipalitatea din Suceava dorește să înlocuiască actualul parc auto al societății locale de transport în comun cu autobuze electrice pentru a reduce poluarea din oraș, iar autobuzele care circulă în prezent să fie folosite pe traseele din interiorul zonei metropolitane Suceava."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1004
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 11 Apr 2016 11:44:27    Titlul subiectului: 2016-04-11 184547

Ziarul Evenimentul

11 aprilie 2016
Firma suceveană de transport călători poate fi salvată doar de autobuzele electrice

Autor: Dan Constantinescu

Societatea de transport public local de călători TPL Suceava are probleme financiare, recunoaște Ion Lungu, primarul reședinței de județ, care precizează că în ciuda faptului că în 2015 se ajunsese cu plata subvenției la zi, în prezent obligațiile către firma la care autoritățile este unic acționar s-au adunat din nou. „Bugetul TPL nu este suficient niciodată. Cu toate eforturile făcute de Primărie, ora actuală mai avem niște datorii către această societate”, iterează Lungu. Edilul șef sucevean spune că o bună parte din cheltuielile TPL o reprezintă cea cu combustibilul consumat de autobuzele și microbuzele societății, de aceea o soluție o reprezintă înlocuirea actualului parc auto cu mijloace de transport electrice. „Sunt probleme la TPL, care se menține deocamdată pe linia de plutire, dar eu cred că salvarea ca veni de la acele mașini electrice, care consumă foarte puțin”, a explicat ocupantul fotoliului administrativ din Areni.

Lungu spune că a studiat bilanțul de venituri și cheltuieli al TPL pe anul 2015, unde a constatat că 30% din încasările firmei de transport călători se duc pe procurarea motorinei. În acest sens, Primăria municipiului Suceava face demersuri pentru depunerea unui proiect cu finanțare europeană nerambursabilă, prin care societatea de transport public local va fi dotată cu 40 de autobuze electrice. „Este foarte important ca aceste autobuze să vină cât mai repede, pentru că de aici va veni eficientizarea TPL. Acestea sunt mai scumpe, însă se vor amortiza rapid, dată fiind achiziționarea cu fonduri europene, cât și faptul că energia electrică este mai rentabilă în raport cu consumul de combustibili”, a conchis Ion Lungu, primarul municipiului Suceava.”
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 04/Feb/2022
Mesaje: 1300
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Lun 11 Apr 2016 13:46:07    Titlul subiectului: 184548

Mai bine nu distrugeau troleibuzele. Dar nici acum nu e prea târziu. Pot lua exemplu de la Vaslui. Decât să aducă autobuze electrice mai bine refac rețeaua de troleibuz și transformă autobuzele în troleibuze. Pentru că e absurd să casezi niște autobuze de doar 10 ani vechime.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Lun 11 Apr 2016 13:49:57    Titlul subiectului: 184549

Mda, un aspect pozitiv al autobuzelor electrice, este ca soferii nu mai pot fura combustibilul. Wink
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 07 Iun 2017 13:15:08    Titlul subiectului: 190338

Situație dramatică la Suceava...

http://adevarul.ro/locale/suceava/autobuzele-firmei-detransport-public-local-suceava-date-afara-curtea-proprie-1_593547a95ab6550cb8ce116f/index.html

"Autobuzele firmei de transport public local din Suceava date afară din curtea proprie

5 iunie 2017

de Dănuț Zuzeac

Curtea folosită de societatea de transport public local, TPL SA, conform unei hotărâri judecătorești aparține grupului de firme Atlassib. Totuși, judecătorii au stabilit că doar platforma betonată și clădirile din incintă aparțin firmei sibiene, iar pământurile de sub aceste construcții sunt ale municipiului Suceava.

Grupul de firme Atlassib din Sibiu, patronat de Ilie Carabulea, prin TASA Suceava, a oferit o demonstrație de forță în municipiul reședință de județ. Acesta a fost încercuit de jandarmi și de reprezentanți ai unei firme de pază și protecție privată, descinzând la sediul TPL Suceava. Un executor judecătoresc, însoțit de reprezentanți ai firmei sibiene, care au angajat un specialist în cadastru, au delimitat proprietățile dintre cele două entități – Primăria Suceava și Atlassib prin TASA Suceava. Marcajele în cruciș marcate cu vopsea roșie au delimitat proprietățile. Măsurătorile făcute „la sânge” au ajuns la un moment dat până la delimitarea proprietății pe zidul unei mici clădiri. Dacă măsurătorile făcute de cadastriști vor fi acceptate, o jumătate de metru dintr-o construcție ridicată anterior în majoritate pe terenul Primăriei, va trebui să fie demolată pentru a satisface pretențiile firmei Atlassib – TASA. Faptul că sediul TPL SA, firma ce are ca unic acționar consiliul local al muncipiului Suceava a făcut obiectul unei operațiuni de evacuare, pusă în practică de un executor judecătoresc, la solicitarea SC TASA SA, firmă ce face parte din grupul ­A­tlassib este deja un lucru cunoscut. Se știe că din anul 2004 când Atlassib a cumpărat pachetul ajoritar de acțiuni de la TASA Suceava și până în prezent, s-au purtat discuții, s-au judecat procese, s-au negociat înțelegeri fără nicio finalitate favorabilă autorității publice locale. Faptul că reprezentanți ai firmei TASA, însoțiți de executorul judecătoresc, de un echipaj de jandarmi și de un altul aparținând unei firme de pază și protecție, au descins, fără a anunța în prealabil, la sediul TPL, prezentând un act de executare judecătorească din care rezultă că ­A­tlassib, prin TASA Suceava, este proprietarul tuturor clădirilor de pe platforma unde sunt garate autobuzele TPL și pe toate suprafețele betonate a constituit o surpriză chiar și pentru conducerea Primăriei. SC TASA SA are în proprietate clădirile cumpărate de la moștenitoarea pe linie fiscală a întreprinderii județene de gospodările comunală și locativă Suceava (IJGCL), din vremea comunismului, care înainte de 1989 s-a regrupat pe partea de transport public, fiind înființată Intreprinderea județeană de transport local (IJTL). Entitatea care asigură transportul public de călători în municipiul Suceava a devenit apoi RATUC –regie autonomă de transport și utilități comunale, a fost pentru scurtă vreme în structura RAUCL – regie cu același obiect de activitate. La începutul anilor 2000, s-a decis separarea sistemului de transport public de celelalte servicii din municipiul reședință de județ. S-a înființat SC TPS SA, societate cu unic acționar consiliul local al municipiului Suceava. Nu s-a ținut cont la acea vreme că terenul pe care TPS avea amplasate clădirea administrativă, garajele și toate celelalte dotări aparțin, într-adevăr municipalității însă clădirile ca atare, inclusiv platformele betonate au fost cumpărate de către Atlassib, în campania de mare privatizare de la sfârșitul anilor ’90, începutul anilor 2000. TASA Suceava – fosta întreprindere de transporturi auto fiind printre cele mai atractive oferte la acea vreme ale FPS (Fondul Proprietății de Stat, n.r.). Atlassib a cumpărat toate activele firmei TASA, inclusiv garajele și platforma betonată folosită de TPS, devenită între timp TPL. Primăria Suceava are, pe de altă parte, proprietatea terenului de sub clădiri și de sub suprafața betonată precum și a spațiului verde, de jur împrejur. Viceprimarul Lucian Harșovschi indică vinovații pentru situația creată, de la vechiul primar al Sucevei până la actualul manager al TPL După discuțiile purtate cu patronii de la Atlassib – TASA, viceprimarul municipiului Suceava, Lucian Harșovschi a apreciat că se va găsi în cele din urmă o rezolvare a problemei, astfel încât transportul public local în municipiul Suceava să nu fie periclitat. „Se va găsi o soluție și vreau să vă asigur că cei care au greșit – pentru că sunt și niște greșeli făcute aici – vor plăti, pentru că așa este normal. Nu trebuie să sufere unii pentru alții. Ei doresc clădirile lor, noi dorim terenul nostru și clădiri noi pe terenul respectiv. Vom ajunge la o concluzie, ca să fie în beneficiul sucevenilor. Din punctul meu de vedere asta este soluția. Ceea ce nu am înțeles este de ce nu au plătit chirie până acum. Până în 2012 s-a plătit chirie. Au fost obligați de instanță până în 2012, să plătească 381.000 lei chirie. Nu înțeleg de ce, din 2012 până acum nu s-a mai ajuns la o înțelegere: chirie, compensare și așa mai departe. Situația asta nu este în regulă și trebuie remediată. Și, iarăși nu înțeleg eu – aici ne bântuie vechiul TPS – când a fost executată vechea TPS, în 2004, au fost vândute toate clădirile firmei cu suma de 151.000 euro. Nu înțeleg de ce atunci nu le-a cumpărat municipalitatea sau noul TPL, ca să nu mai fie situația asta. Vom găsi răspunsurile la aceste întrebări în perioada următoare, pentru că în baza înțelegerii verbale, totul va trebui făcut transparent, în Consiliul Local. Lucrurile astea puteau fi făcute direct de către TPL. Chiar dacă acționar unic la TPL este Consiliul Local, TPL are personalitate juridică, putea să negocieze, să încheie contracte, putea să găsească o soluție. Nu au găsit-o, acum va interveni Consiliul Local și va fi totul transparent, așa cum trebuie să fie”, a declarat viceprimarul Lucian Harșovschi. El a mai adăugat că s-a convenit cu avocații și juriștii de la Atlassib - TASA ca în următoarele 90 de zile, așa cum a hotărât executorul judecătoresc, Primăria Suceava să facă toate demersurile necesare, astfel încât să se iasă din impas. „Situația momentan este deblocată și cred că vom găsi o soluție definitivă. Dacă situația nu s-ar fi rezolvat, identificasem deja o soluție de urgență, dar nu a fost cazul. Vom discuta problema în Consiliul Local și vom găsi o soluție”, a mai spus viceprimarul Lucian Harșovschi."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 02 Feb 2018 13:18:33    Titlul subiectului: 193446

https://www.crainou.ro/2018/02/01/garajul-pentru-cele-40-autobuze-electrice-va-fi-construit-pe-imasul-din-burdujeni-sat/

"Garajul pentru cele 40 autobuze electrice va fi construit pe imașul din Burdujeni-sat

Noul sediu al societății de transport public local TPL Suceava se va construi pe un teren identificat de specialiștii Primăriei Suceava în cartierul Burdujeni-sat. Anunțul făcut de primarul Ion Lungu survine demersurilor de depunere a proiectului „Sistem integrat de transport ecologic de transport”, achiziționarea cu fonduri europene nerambursabile a 40 de autobuze electrice fiind condiționată de construirea, pe o suprafață proprietate a autorităților locale, a unor amenajări corespunzătoare pentru adăpostirea și întreținerea acestora. Primăria ar avea terenuri disponibile în Lunca Sucevei și la actualul sediul al TPL, însă acestea sunt grevate de procese cu Termica și, respectiv, TASA.

„Din păcate, avem o problemă cu terenul. Documentația este gata, însă trebuie să indicăm exact terenul pe care vom face acest sediu. La Termica, terenul este al Primăriei, după un proces la Înalta Curte Casație și Justiție, câștigat, în primă fază și la Judecătorie, administratorul judiciar a dat în judecată Primăria. Ca atare, există o notificare în acest sens, și nu o sarcină, iar în această situație terenul nu este eligibil pentru proiecte cu fonduri europene. Și la TPL avem o situație încâlcită, pentru că activele de acolo sunt ale TASA” a declarat edilul-șef.

Suprafața de 25.000 mp se află pe imașul din Burdujeni-sat, pe strada Căpitan Andrei, după identificările cadastrale, o hotărâre de Consiliu Local în sensul celor precizate urmând a fi anexată la documentație pentru accesarea finanțării europene. „Este un imaș cu denivelări, unde oamenii au pus foarte multe materiale de construcții, moloz, resturi de gresie și faianță. Poate că este bine, pentru că oricum trebuie să nivelăm acolo și să pregătim o platformă pentru societatea de transport public local” a explicat Ion Lungu, menționând că amenajarea platformei va fi o investiție separată, susținută cu bani din bugetul municipal.

În cadrul Programului Operațional Regional (POR) 2014-2020, municipiul Suceava ar putea accesa 25,4 de milioane de lei pentru achiziționarea a minim 40 de autobuze electrice cu sistem de e-tiketing și de „monitorizare în trafic a flotelor”. Ion Lungu crede că proiectul va fi depus până pe 31 martie, contractul de finanțare putând să fie semnat vară."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lenta1



Data înscrierii: 09/Dec/2013
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 551
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 02 Feb 2018 13:35:02    Titlul subiectului: 193448

Ce mare păcat de Suceava și acest proiect. Oare cum ar fi fost dacă aveau un sistem de transport în comun ecologic, economic și fiabil? O stai, au avut, troleibuze, dar cineva a preferat să le desființeze.
Mă uit la Bulgaria și Polonia, troleibuze noi prin fonduri europene, extindere sau renovare a rețelei electrice prin fonduri europene. Parcă la noi îs mâna diavolului fondurile astea.

_________________
Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul SUCEAVA Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3
Pagina 3 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community