Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Sâm 09 Mai 2015 10:05:44 Titlul subiectului: |
179024 |
|
Nu sunt elemente Kummler Matter, sunt console si elemente de prindere romanesti.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Sâm 09 Mai 2015 12:39:07 Titlul subiectului: |
179026 |
|
Lucrarile la retea avanseaza. Au aparut console si pe sensul spre Sora, pentru a se putea renunta la ancore. Pe sensul spre Manastur s-au montat toate consolele, iar inspre primarie reteaua a fost deja prinsa pe noile console.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.29 MB |
Vizualizat: |
de 16102 ori |
|
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 748 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Dum 10 Mai 2015 09:59:40 Titlul subiectului: |
179030 |
|
In zona surprinsa de Volvo in postarea anterioara s-a intamplat aseara, in decurs de 10 minute, ca la 2 troleibuze sa le sara captatorii de pe linie (sens spre Sora).
|
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Dum 10 Mai 2015 10:24:31 Titlul subiectului: |
179031 |
|
Acest lucru nu este ceva iesit din comun. Se vede si in poza, ca pe una din console este o injectie in retea, peste care daca se trece prea repede in comditii de capete de captare uzate, deraiaza captatoarele. Probabil ca in acele 10 minute, coincidenta a facut sa treaca cu viteza crescuta pe acolo 2 troleibuze cu capete de captare uzate si astfel au deraiat captatoarele.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 748 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Dum 10 Mai 2015 10:28:40 Titlul subiectului: |
179032 |
|
196 si 014
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 1364 Locație: Sibiu
|
|
Sus |
|
|
pmp
Data înscrierii: 07/Iul/2006 Ultima vizita: 31/Aug/2021 Mesaje: 256 Locație: Ilfov
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 27 Mai 2015 08:21:48 Titlul subiectului: |
179317 |
|
Venim din alte orase in vizita in orasul x si spunem dupa aia ca e misto ca are DAC-uri in 2015, ca are retea cu elemente romanesti in 2015 si ne exprimam speranta ca asa va fi ani buni de-acum inainte, fara sa ne gandim ca exact aceste lucruri pot avea consecinte dezastruoase pentru existenta acestui sistem de transport public. Vine dupa aia un primar tembel si zice ca sistemul e depasit fizic si moral si ca ar costa prea mult schimbarea lui, dupa care cantam inca un prohod pe Tramclub si Transira. Hai sa fim, totusi, realisti, pragmatici!
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 1364 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mie 27 Mai 2015 22:02:54 Titlul subiectului: |
179326 |
|
Elementele de retea nu au nimic de a face cu troleibuzele. Sunt de acord ca DACurile sunt depasite, consider insa ca acestea nu au fost pastrate de regiile din tara pentru un eventual muzeu. Cat despre retea, cred ca intocmai Clujul sau Bucurestiul sunt exemplele cele mai bune ca troleibuzele pot circula cu viteza si pe elemente romanesti. Daca reteaua e bine ancorata, atunci crede-ma ca nu sunt probleme.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 9943 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 27 Mai 2015 23:13:10 Titlul subiectului: |
179327 |
|
Nu inteleg de ce trebuie sa hulim elementele romanesti. De asemenea nu inteleg inversunarea impotriva DAC-urilor. Asa proaste cum au fost ele, au reprezentat o fila in istoria transportului in comun romanesc. Eu ca pasionat, imi pare bine cand le mai vad pe strada.
Sincer, nu este problema mea, ca pasionat, despre managementul regiilor de transport din diverse orase din tara. Asta este strict problema locuitorilor din orasul x sau y.
Hai sa fin sinceri, pasionatii din Germania sau Austria sau SUA, cand se duc intr-o tara sa pozeze trenuri&tramvaie&troleibuze, se gandesc la regiile (companiile) de transport in comun din tara respectiva ? Nu, au venit pentru pasiunea lor.
Nu DAC-urile sunt de vina pentru problemele transportului in comun, in general, cu troleibuzul, in special, ci oamenii care s-au aflat in fruntea regiilor de transport precum si a edililor. DNA-ul face insa curatenie, ceea ce este un lucru bun.
Ca DAC-urile ajung la fier vechi, asta este ceva natural, se va intampla cu toate mijloacele de transport in comun.
De ce atata inversunare impotriva DAC-urilor, de parca ar fi un mare dusman de clasa, sincer asta nu inteleg !
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 28 Mai 2015 09:42:59 Titlul subiectului: |
179338 |
|
Radu, uite o idee de afacere: le propui alora din Salzburg sa cumpere elemente de retea romanesti, ca ies mult mai ieftin si rezultatele sunt foarte bune daca ancoreaza bine reteaua! Zau asa, omule, conduci o afacere si stii foarte bine ca daca vrei sa rezisti trebuie sa ai o baza solida... Stii prea bine (daca nu, intreaba!) ca elementele si prinderea retelelor romanesti de troleu sunt doar... "cacat romanesc" (daca intelegi unde bat).
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 28 Mai 2015 09:54:04 Titlul subiectului: |
179339 |
|
Uite, pe considerente de astea ma batea recent la cap cineva ca troleibuzele nu-s ele foarte bune, ca viteza e mica, ca piesele de retea nu permit viteza mare, ca incrucisarile tramvai-troleu trebuie facute in unghi cat mai apropiat de 90 de grade, ca separatoarele tramvai-troleu provoaca probleme retelei de tramvai, ca sar captatorii si provoaca incidente grave in trafic, si cate si mai cate. Imi venea sa ma strang de coaie cand il auzeam ce spune din nestiinta si ignoranta. Pentru ca ceva mai bun nu a cunoscut in viata lui de troleibuzist. Si gandeste-te ca in parametrii astia vad troleibuzele multi din regiile de transport si din conducerea oraselor, dar si oamenii simpli de pe strada. Si va mirati dupa aia de unde ura asta fata de troleibuze. Uite, de aia...
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 9943 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 28 Mai 2015 11:04:13 Titlul subiectului: |
179340 |
|
Ok, nu sunt bune elementele romanesti. Ce ne impiedica sa facem altele la standarde austriece ?
Ok, DAC-urile sunt "petarde". Ce ne-a impiedicat sa fabricam troleibuze mai bune, dupa 1990 ? De ce nu am urmat exemplele Cehiei sau Poloniei la acest capitol ?
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 28 Mai 2015 11:20:38 Titlul subiectului: |
179341 |
|
Perioada comunista, cu ambitia prosteasca de a avea in orice domeniu propriile produse, in loc sa ne concentram pe anumite domenii, copiatul prostesc, subfinantarea cercetarii, "mult si ieftin" (adica prost), etc. Metehnele romanesti...
Ce ne impiedica sa facem azi ceva de calitate in acest domeniu? "Merge si asa!", lipsa pietei, prostia, ...
|
|
Sus |
|
|
macicasan
Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2024 Mesaje: 302 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 05 Oct 2015 20:05:05 Titlul subiectului: |
181831 |
|
Retea electrica str. Horea:
Pozele 1,2 si 3 - prindere mixta tramvai-troleibuz, 2015
Traversee rigide pentru reteaua de tramvai, consola de otel pentru reteaua de troleibuz, toate pe stalpi Schreder...
Iluminatoarele sunt, dupa cum a observat si RoOvidiu, foarte eficace...
http://www.schreder.com/SiteCollectionDocuments/Additional-content/Sustainable-Light-Brochure-English.pdf
Pozele 4 & 5 - prindere mixta tramvai-troleibuz, nealterata din anii '60 & '80.
Traversee cu arc de amortizare, niciun stalp, nicio consola.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.01 MB |
Vizualizat: |
de 14995 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
892.47 kb |
Vizualizat: |
de 14995 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
787.82 kb |
Vizualizat: |
de 14995 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
851.86 kb |
Vizualizat: |
de 14995 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.01 MB |
Vizualizat: |
de 14995 ori |
|
_________________ www.macicasanul.com |
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Vin 09 Oct 2015 15:54:03 Titlul subiectului: |
181915 |
|
Astazi in jurul orei 13, macazul din Marasti unde se desparte linia 25 de linile spre Ira nu functiona decat pe directie implicita. La fiecare 25 care trecea, cei de la retele schimbau manual captatoarele.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 748 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 09 Oct 2015 19:12:27 Titlul subiectului: |
181920 |
|
Cei de la interventii erau acolo de la ora 9:00 si chair si acum 30 de minute inca stateau acolo ca sa mute manual captatorii.
|
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Joi 15 Oct 2015 11:56:10 Titlul subiectului: |
182042 |
|
Astazi in jurul orei 10,30 cei de la retele lucrau din nou la acel macaz. Curentul era oprit, iar toate troleibuzele stationau in zona.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 748 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 15 Oct 2015 16:19:01 Titlul subiectului: |
182050 |
|
Pe la ora 15:00, masina de interventii statea in zona acelui macaz, iar troleibuzele circulau.
|
|
Sus |
|
|
andreidi
Data înscrierii: 02/Mar/2014 Ultima vizita: 04/Apr/2016 Mesaje: 8
|
Trimis: Joi 12 Noi 2015 18:00:01 Titlul subiectului: |
182466 |
|
Avand in vedere ca pe zonele unde s-a realizat modernizarea retelei de troleibuz nu au existat decat zone simple, fara macazuri, sunt curios daca in viitorul apropiat se va opta pentru macazuri care sa nu mai necesite franare la traversare...
De asemenea, ce reprezinta acea consola mai diferita din IMAG1899 postata de "macicasan"? Are legatura cu faptul ca firul de contact este facut din doua bucati si ca acesta este singurul mod in care au putut fi prinse? Am mai vazut multe astfel de elemente mai speciale, stiu precis ca pe Memo sunt doua, unul pe fiecare parte si mai e unul in statie la Opera. De asemenea, mai erau doua in fata la Hotel Victoria, dar am vazut ca si-au schimbat conformatia si au aparut niste bucati de metal ruginit sudat si firul de contact este pozitionat diferit. Nu ma prea pricep asa bine si as vrea sa inteleg ce-i cu ele.
Stalpii sunt de nota 10+. As vrea sa vad astfel de stalpi peste tot in Cluj unde exista retea de troleibuz in locul hidosilor de beton. Mie mi-au placut oricum mai mult aia din Vaslui caci aveau o forma de trunchi de con continua, fara trepte si nu dadea impresia ca e facut din bucati. Si mi-au placut si modul de prindere al consolelor, cu acele bare metalice curbate care aratau foarte placut, dar mai ales faptul ca s-au pus si console si lampi pentru iluminatul trotuarelor. N-ar fi stricat asa ceva si in Cluj, caci acel iluminat fie el cu LED-uri nu ilumineaza excelent trotuarele, generand un con de umbra din cauza grosimii stalpului.
|
|
Sus |
|
|
macicasan
Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2024 Mesaje: 302 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 12 Noi 2015 18:34:08 Titlul subiectului: |
182467 |
|
andreidi a scris: |
De asemenea, ce reprezinta acea consola mai diferita din IMAG1899 postata de "macicasan"? Are legatura cu faptul ca firul de contact este facut din doua bucati si ca acesta este singurul mod in care au putut fi prinse?
|
Se numesc separatoare, si despart sectoare de retea alimentate de sub-statii/perechi de cabluri diferite. Sectorizarea previne suprasolicitarea unei anumite portiuni de retea si asigura alimentarea eficienta, cu pierderi rezistive minime.
andreidi a scris: |
Stalpii sunt de nota 10+. As vrea sa vad astfel de stalpi peste tot in Cluj unde exista retea de troleibuz in locul hidosilor de beton. Mie mi-au placut oricum mai mult aia din Vaslui caci aveau o forma de trunchi de con continua, fara trepte si nu dadea impresia ca e facut din bucati. Si mi-au placut si modul de prindere al consolelor, cu acele bare metalice curbate care aratau foarte placut, dar mai ales faptul ca s-au pus si console si lampi pentru iluminatul trotuarelor. N-ar fi stricat asa ceva si in Cluj, caci acel iluminat fie el cu LED-uri nu ilumineaza excelent trotuarele, generand un con de umbra din cauza grosimii stalpului. |
N-as putea fi mai putin de acord.
As vrea sa vad, ca in anii '60-'70, traversee din cladire-n cladire, iluminare stradala suspendata similar si niciun stalp.
_________________ www.macicasanul.com |
|
Sus |
|
|
andreidi
Data înscrierii: 02/Mar/2014 Ultima vizita: 04/Apr/2016 Mesaje: 8
|
Trimis: Joi 12 Noi 2015 19:25:03 Titlul subiectului: |
182470 |
|
Am inteles. Multumesc pentru explicatii.
Alt aspect care nu mi-a placut este faptul ca in multe zone, cablurile de alimentare pentru reteaua de troleibuz sunt... suspendate in aer, din stalp in stalp. Acest lucru se observa inca din capat de la Bucium, prin tot Manasturul, pana pe Calea Manastur si pe Motilor. Arata ingrozitor, mai ales ca sunt pereche si au o grosime extrem de mare. Nu inteleg de ce n-a fost introdus de la bun inceput in subteran. Din comoditate? Si mai rau e ca pe Primaverii cand s-au asfaltat trotuarele, nu s-a gandit nimeni sa le coboare in pamant, ca sa nu se mai sparga iar trotuarele cand isi vor aminti de ele. Sper ca pe Motilor o sa fie introduse in pamant, desi le-am vazut inca pe stalpii vechi in urma cu vreo saptamana... Si daca tot vorbim de cabluri, in afara zonelor unde au fost montati stalpi noi, au sapat pentru Duct City si au bagat in pamant tot ce inseamna telecomunicatii, dar reteaua electrica este bine-mersi inca pe stalpi. Si acest lucru este valabil si pe alte strazi unde s-a finaliat Duct City, unde a ramas pe stalpi o serie considerabila de cabluri electrice destinate imobilelor si iluminatului stradal, imagine ce aminteste de epoca firelor de telegraf, doar ca pe stalpi de beton, nu pe stalpi din lemn, desi este absolut de rasul curcilor ca in anul 2015 mai exista pe multe dintre strazile din Cluj stalpi din lemn. Pacat ca nu se face o treaba de calitate si bine organizata cap-coada si apoi sa se toarne asfalt la dunga cum se face in Brasov, cand odata cu reteaua de canalizatie pentru fibra optica, s-a realizat si reteaua electrica subterana si, pe deasupra, s-au schimbat si stalpii, ca dupa aceea sa se toarne asfalt si sa iasa totul ca la carte.
|
|
Sus |
|
|
TothDC
Data înscrierii: 13/Oct/2013 Ultima vizita: 11/Apr/2016 Mesaje: 83 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 11 Apr 2016 15:27:26 Titlul subiectului: |
184551 |
|
Am observat ca in ultimul timp s-au facut niste imbunatatiri la reteaua inactiva de pe latura sudica a PMV. Are cineva idee ce se urmareste mai exact?
|
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Lun 11 Apr 2016 18:56:20 Titlul subiectului: |
184557 |
|
In viitorul apropiat este posibil sa fie utilizata pentru intoarcerea troleibuzelor de pe linile 3, 4 si 5 pe perioada lucrarilor la podul Traian. In viitor este posibil sa fie utilizata pentru linia 8 daca va redeveni linie de troleibuz sau intr-o varianta prelungita pana in Apahida. Insa despre proiectele de extindere a troleibuzelor spre Floresti si Apahida in ultima vreme nu s-a mai vorbit.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 1364 Locație: Sibiu
|
Trimis: Lun 11 Apr 2016 22:38:05 Titlul subiectului: |
184561 |
|
Pentru cei care nu cunosc exact Clujul, unde este PMV?Si ce inseamna?
|
|
Sus |
|
|
|