Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Schimb de calatori la vehiculele de transport urban

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Mar 19 Apr 2016 23:49:24    Titlul subiectului: Schimb de calatori la vehiculele de transport urban 184711

Am citit un articul extraordinar de interesant despre viteza de schimb a calatorilor. Articolul se gaseste aici: http://omnibusz.blog.hu/2016/04/17/varosi_jarmuvek_utascsereje?utm_medium=doboz&utm_campaign=bloghu_cimlap&utm_source=auto-sport

In continuare o sa incerc sa traduc cele mai importante parti. Imi cer scuze pentru eventuale cuvinte gresite, daca gasiti asa ceva va rog sa ma corectati

Prima formula prin care se calcula viteza de schimbare a calatorilor (adica timpul de cobarare si urcare in statii) a fost conceputa de inginerii de la Ikarus in anul 1983, astfel:
ω=D / t*n, unde
- D este numarul de benzi de usi (o usa dubla are 2 benzi folosite de catre calatori, de ex. la noi cum prima usa este exclusiv pentru sofer un DAC 112 are avea 5 benzi)
- n este capacitatea nominala a vehicolului
- t este timpul necesar pentru urcarea unui pasager. t este definit astfel:

, unde:

- H este inaltimea podelei masurata de la sol
- S este distanta pe orizontala intre punctul de pornire si nivelul podelei
- Vh viteza medie a pasagerului pe orizontala
- Vv viteza medie a pasagerului pe verticala
- tst este timpul pentru un pas, daca calculam un pas / treapta

Urmatorul grafic prezinta cum se modifica timpul de urcare/coborare in functie de numarul de trepte (au fost folosite valori medii, de la adolescenti pana la batrani):


idő (s) = timp (s)

Se vede clar ca acesta valoare nu este influentata doar de numarul de trepte. In cazul in care autobuzul / tramvaiul are podea coborata timpul de coborare scade, insa daca are usi mai putine acest timp va creste pentru ca se mareste valoarea S (adica pasarul respectiv trebuie sa parcurga o distanta mai mare pana la o usa de acces). De ex. noile tramvaie cu podea coborata CAF de 34m lungime au doar 4 usi (cat un autobuz articulat de 18m) pe cand vechile tramvaie articulate Ganz aveau 5 usi dar aveau podea inalta, timpul necesar pentru schimbul de pasageri este cam la fel.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community